Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test: Nissan NV200 Evalia - Název a síla

Před více než dvěma lety přišel na trh malý užitkový Nissan NV200. Nedávno obdržel silný vznětový motor pro speciální verzi Evalia.
Zpět na článek
3. 4. 2013 02:33
NV200 má proti Evalii výhodu dvoukřídlých zadních dveří
Žádné auto není ideální, ale tohle se mému ideálu velmi přibližuje.
V testech opoměli, že z auta lze sedačky navíc ještě velice snadno vyšroubovat a složit do malého objemu a poněvadž jsou i poměrně lehké, tak snadno odnést a jednoduše pak kamkoliv uložit když je třeba. Dále při vyjmutí heveru a nářadí zpod předního sedadla tu lze opatrně prostrčit až 3,2 m dlouhé kusy, což je asi v tomto segmentu naprostý unikát.
Mám auto v provedení s benzínovým motorem Nissan 1,6 neboť jezdím většinou velmi krátké tratě po městě, kdy by se naftový motor jen sotva ohřál na provozní teplotu a pak také je tento motor japonské výroby. Myslím, že při počtu najetých km se mi vyšší spotřeba benzínu proti naftě kompenzuje s nižšími ostatními náklady jako je pořizovací cena, servis a hlavně klid. Do města je naprosto bezkonkurenční a je mi jasné proč je vybráno pro taxislužbu v Tokiu, New Yorku, Londýně a Barceloně. Je z něj vynikající přehled kolem, proplétá se zácpou jak štika a má slušnou akceleraci i s nákladem.
Na dálnici je jako u každého vyššího auta cítit vliv bočního větru. Vozím jen přední a zadní sedačky, neboť jezdíme max. ve 4 a zadní sedačky jdou pohádkově skládat k bokům karoserie. Pak je v autě 2.04 m dlouhá podlaha na přespání. Nemám Evalii ale NV 200 7místné kombi s dvojitou klimatizací a to proto, že tato varianta nabízí místo vyklápěcích pátých dveří dveře křídlové otvíratelné o 180 st. a mám tak i snadný přístup k vázání věcí na střešní nosiče, možnost nakládání vysokozdvižkou, a menší potřebný prostor na otevření dveří. Vyklápěcí jsou lepší jen v tom, že lze pod nimi sedět v dešti, stanový přístřešek lze dát k obojím dveřím bez rozdílu.
Auto má 81 kW a nízkou hmotnost, takže v kW na kg vlastní váhy je na tom lépe než mnohé osobáky a k manévrům se můžete rozhodovat dříve, neb vidíte dříve dopředu jak ve městě přes ostatní osobáky, tak v zatáčkách v lánech obilí, kdy vidíte přes. Co mě vadí je škoda nevyužitého prostoru pod podlahou, kde je pouze rezervní kolo a spousta místa kde mohl být zapuštěn výhodně třeba těžký akumulátor, nebo dnes aktuální bezpečnostní schránka na kde co. Také by se mi to auto více líbilo o metr delší a deset čísel širší. Při spaní by se dovnitř pak vlezla i jízdní kola.