V Auto Tipu č. 8/13 právě vychází: Dacia postavila další smysluplné auto hodné pověsti značky: Jednoduché, prostorné a levné. Vyplatí se potom dávat třeba za VW Caddy peníze navíc, když dokker dokáže to samé?
Díky za článek, dost mi pomohl, protože jsem se rozhodovala přesně mezi těmihle modely. Nakonec jsem šla ale stejně do Volkswagenu, protože je to přece jenom taková jistota. S financováním mi částečně pomohla bankovní půjčka, kterou jsem vybrala tady - [odkaz] - tak kdyby někdo potřeboval, doporučuji prvně mrknout, ať se neošidíte.
Nezdá se ti, že to s tou válkou proti VW trochu přeháníš?
Ty dvě věty prostě a jasně konstatují, že co do kufrů si oba nemají co vyčítat, přičemž VW má kufr o něco menší bez sklopení a o něco větší při sklopení a Dacia naopak.
Co třeba připomenout, že těch cca 50 litrů Dacie je jen rozdíl ve výšce umístění plata (má-li Dacia jaké), nebo těch 30 litrů u VW může být trochu vyklenutější střechou?
Zkus si ty texty občas přeložit i jinak, než z pozice obhájce "svého".
Kvôli lepšej výbave je Kangoo horšie. Jasné. >:D
Dokker je tak na úrovni minulej generácie Renaultu Kangoo (phase II). Keď chceš čo najviac miesta za čo najmenej peňazí, kúpiš Dokker. Keď chceš rodinnú dodávku so slušnou výbavou a komfortom, máš na výber Kangoo a jeho konkurenciu.
Když už chceš lpět na maličkostech, tak je to 50 ze 750 a 30 z 3000.
Pointa je v tom, že ani 6,67% není nijak závratný rozdíl, který by zásadním způsobem ovlivnil rozhodnutí o koupi jednoho z testovaných vozů... je to dilema asi jako jestli je zrychlení 0-100 za 12 nebo 12,8.
Tohle je asi nejhorší článek, co jsem kdy četl za posledních několik let. Už z prvního odstavce plyne, kdo vyhraje. Tohle není test, tohle je reklama placená VW. Za ten časák bych nedal ani korunu.
A nejstupidnější je, jak je v názvu "Srovnávací test" a pár řádek níže slovo "Nesrovnáváme". Ten článek nemá cenu komentovat. Můžete mi říct, kdo ten článek psal, ať vím, od koho nemám články číst?
Po 200 tisících je to stejně neprodejný, takže je to jedno. Máš si každý 4 roky koupit novou Dacii nebo jednou jednou za 8 let nový VW? To radši tu Dacii.
Najlepsie na teste je: " Stojí za zmínku, že v testu byly dva Golfy GTI, jeden zabrzdil na 38,6 metru, druhý potřeboval 35,2 metru"
Bud to dokazuje neskutocne vyrobne tolerancie alebo presnost merania tychto testov. Nech si kazdy z toho berie, co chce.
Jsi sám říká, ale navíc se dají koupit levné šmejdy. ... ze se dají koupit dražší ale kvalitní věci tvrzením, že sis koupil kvalitní boty značka Adidas?
Nemohu souhlasit že jsou TDI méně spolehlivá než DCi já mám ze svého okolí jiné zkušenosti jediné plus pro DCi je jeho tižší chod než u TDI, ale takový TDI pumpě-diesel nemá pomalu konkurenci snad jen baworáckej common-rail, ale to už je jiná třída.
Nerad tě zklamu, ale auta do crash testů si vybírá ENCAP samo, nikdo jim je neposílá ;-) Otestují si je, kdy chtějí sami. Takže jdi brečet k NCAP, že neotestovali něco, čím by mohli ten tebou nenáviděný Renault shodit.
Mě to přijde v pohodě... samotné spojení "karta se obrací" znamená, že je to jednou tak a po druhé naopak. Ty litry si z té věty každý vezme a v principu mají obě auta "hodně".
... ale na druhú stranu ktovie ako je to s crash testami toho dokkeru keď tam má niekto nakladať rodinu. VW aspoň má tú česť to tam poslať. Renault stroje ktoré nemajú šancu na 5-4 hviezd radšej nepošle (fluence, thalia, ...).
Souhlasim, kdyby to bylo obracene, vw by vyhral o drtivych 50 litru, pri sklopenych sedadlech by slo o neznatelnych 30- jenze i kdyz o 30l mensi, mnohem lepe vyuzitelnych. Nechapu, pro koho jsou tyhle testy takhle psany. Je rok 2013
On je výsledek testu jasný (už jsem ho ostatně v AutoBildu četl) - na body vyhraje Caddy (ale nijak závratně - 466x437), ale o 61% vyšší cena znamená drtivou prohru v cena/výkon.
"V kapacitě si nemají oba sokové co vyčítat, základních 800 litrů dacie je STEJNĚ SKVĚLÝCH jako 750 l volkswagenu, přičemž po sklopení zadních sedadel se karta OBRACÍ VE prospěch VW: 3030 proti 3000 litrům."
Aneb 30 litrů Volkswagenu je více než 50 litrů Dacie :-O
V procentech to vyzní ještě bizardněji: O 6 % větší kufr Dacie při nesklopených zadních sedadlech je menší přednost než o 1% větší kufr Volkswagenu při sklopených sedadlech...
VW musí vyhrát za každou cenu a na všech frontách! Ja wohl, her general! >:D
Základní dilema je dané. Nikdo nepochybuje o tom, že Dacia je levnější a že Caddy je hodnotněji udělané auto (například bezpečnější s lepším interiérem). Ale se slušným dCi a velkorysým prostorem si myslím, že Lodgy nemusí mít o o zákazníky obavy.
Ze zajímavosti jsem se rychle kouknul jak brzdí jiná auta. Jako první mi google dal tento článek [odkaz] - je pravda že je to z roku 2007, ale i tak cituji "Příbuzní z koncernu VW Seat Ibiza a Škoda Fabia si vedli podobně, polo zabrzdilo na 42,8, ale také 37,4 metru, dvaačtyřicet metrů potřebovala na zabrzdění i fabia combi."
Tak tak, a nejlepší a tendenční je závěr testu-cituji: "...- při zastavení z rychlosti 100km/h jsme na suchém betonu naměřili HROZIVÝCH 42 metrů. Tato hodnota je u moderních vozů těžko akceptovatelná a omluvou nemůže být ani užitkový status dokkeru. Konkurenční caddy totiž zastavil na 37 m, tedy o pět metrů dřív! A to může na přechodu znamenat rozdíl mezi životem a smrtí... " Tak a teď ať mi někdo z redakce AutoTIPu ukáže přechod pro chodce na silnici před nímž je povolená rychlost 100km/h hm? Ono jde spíš o to že kdyby ten test udělali před přechodem v rychlosti 50 km/h která je naprosto běžná tak by to asi nebylo TOLIK hrozivých METRŮ...ale možná jen pár centimetrů a to by nevypadalo tak hezky :no::-(
to jo, jenže otázka jak moc je tohle důležité u pracovní dodávky. Proto si myslím, že zde lepší kvalita interiéru Caddyho nebude zas tak důležutý argument. A prodejní výsledky Loganu MCV mě v tomto názoru jenom utvrzují - je to pořád první Logan a stále se dost dobře prodává - právě na pracovní použití
Dacia = stejně spolehlivá, úspornější, levnější, stejně prostorná. Tady i když fanda VW GROUP, neVWidím smysl jít do Caddyho. Co dodat? Snad jen nikoliv BRAVWO, ale BRAVO DACIA!!! :yes:
Jakmile vklouznete dovnitř, bude vám lépe v caddy - kabina nabízí o něco více vzdušnosti a pohodlnější posaz. Nejde sice o nijak markantní rozdíl, nicméně měřitelně a viditelně je VW prostornější.
Ale kdyby vám zavázali oči, tak poznáte prd. A protože je to VW, tak to tak bude, i kdyby to tak nemělo být.