U mňa určite. Ak by som si kupoval kabrio, je to jasná voľba! Je snáď všetkým jasné, že v porovnaniach s A5 cabrio prehrá, preto ho beriem ako konkurenta pre Golf, Mégane či 308. Páči sa mi, že má textilnú strechu. V základe má vyšší výkon a lepšiu výbavu než Golf a po dorovnaní je Cascada lacnejšia. Vpodstate, v základe už má všetko potrebné.
Opel :yes::yes:
Hele na hmotnost reagovat nebudu, to je zbytečný. Ale špatně přístupný kufr kvůli extrémně vystrčenýmu nárazníku?Co to je za hloupost? Nemá vysokou nakládací hranu, nemáš tam žádný schod, nic. To musíš nadávat na jakéhokoli kombíka přece.. a co mě tak napadá, jak ti přijde přístupný kufr klasické octavie? Tam je to totální katastrofa! Insignii sem si vyzkoušel i z praktického hlediska, kufr sem využil maximálně, ale takovou hovadinu sem opravdu nezaznamenal.
Co se týká jízdních vlastností - na dálnici je to špička třídy, na okrskách neohrabaná kvůli hmotnosti, ale i přesto je podvozek vynikající a je skvěle ovladatelná.
Mas pokazeny meter alebo si nevies zmerat vysku. S mojimi 185cm v Insignii liftback nemam problem sediet vzadu, ci miesto nad hlavou alebo pred kolenami. Akurat hlavu som buchol pri nasadani, kvoli nizkemu otvoru dveri.
Vpredu je miesta hodne vela a sedacky su perfektne, ako robene na mna.
Ak mas aj na Audi A8, ale A5C sa ti jednoducho nepaci, tak co mas robit? Nemozes si kupit Opla, lebo na teba nie je cieleny?
Zase reci onicom.
TDI nie je ziadny tichoslapek, su to vseobecne hlucnejsie motory. Nerob si iluzie, ze TDI v A5 bude bez znamok aktivity.
Ked predas auto s nakupnou cenou 39000 za 23000, a auto s nakupom 25000 za 10000, kde sa podla teba zmazal cenovy rozdiel?
Moja matematika vravi,ze strata bude vzdy vacsia pri drahsom aute a ubytok hodnoty vyssi.
Neviem, aku matematiku pouzivas ty.
Tak především kabriolet tak nějak nebývá jediným autem majitele, je tudíž nesmysl, aby poslouchal dieselové drnčení, toto není manažerská limuzína jejímž teritoriem bude levý pruh německých dálnic, zde nejsou náklady na km stěžejním kritériem, protože vůz a) nebude v celoročním provozu b) zvuk motoru je jedním z faktorů proč kabrio kupovat, tady diesel nemá místo.
Jasně, klidně to vysvětlím. Insignia ST má extrémně hluboký (dozadu vystrčený) zadní nárazník, takže při nakládání těžších věcí se buď ušpiníš kalhoty, nebo si něco uděláš se zády (obojí není vůbec lákavé, že?). Stranou ponechám absurdní řešení, kdy zadní lampy jsou kompletně na zadní výklopné stěně, takže nesmíš jet s pootevřeným kufrem při převážení nějakého delšího předmětu, který by čouhal, nemluvě o tom, že to auto s otevřeným kufrem vypadá příšerně (úplně stejně jsou na tom některé Audiny). Co se týká vnitřní prostornosti sedanu a liftbacku na zadním sedadle, tak ten je proti Passatu či Mondeu opravdu tristní - absurdně klesající střecha vůbec neumožní, aby se zde vyšší člověk než tak se 180 cm narovnal hlavu, místo pro nohy za Mondeem a Passatem taky zaostává a to je to auto opravdu obřích rozměrů. No a pak mě štve ta příšerná nadváha - Opel zatím bohužel nedovede postavit lehká auta jako konkurenti (viz. např. nová flexibilní platforma VW apod.). A stejný problém s velkou nadváhou a špatně využitým obestavěným prostorem má i Astra. Věř mi nebo ne, s oběma auty jsem několikrát jezdil a opravdu mě zklamaly jízdní dynamikou (nadváha + extrémně dlouhé převody u benzínových čtyřválců), naopak komfort a jízdní vlastnosti v zatáčkách byly velmi dobré. Já jsme jenom reagoval na absurdní úsudek redaktora, že Insignia je prémie za mainstreamovou cenu, to mě rozesmálo ;-)
No je vidět, že spousta hloupých lidí nepochopilo "přirovnání" k A5.
Chtěl jsem se zeptat.. Mohl bys mi vysvětlit cos myslel tím, že je kufr Insignie ST špatně přístupný? A prostor na zadních sedačkách ti nestačí?
Řekl bych, že si další, který v tom autě v životě neseděl a jen papouškuje řeči z testů.. (Podobně jako ten dementní topper, co jezdí feldou, ale má děsnej problem s hmotností Opelů.) Ale to radši říkat nebudu. Určitě bys mi odpověděl, že s ní buď jezdíš v práci a nebo si měl možnost u kamaráda a podobný blitky.
Není to pojmenováno bez Astry proto, že se Opel chce tímto vozem rovnat do vyšší ligy? Přecijen i přes nepopiratelnou příbuznost s Astrou se tímto chce opel vymanit z této škatulky. Jinak by to i přes hezké auto byla pořád jenom ta Astra :-)
Neříkám, že je to dobře, ale ani, že je to špatně. Uvidíme jak se Opelu toto počínání povede.
Napadlo me to stejné.. takový vandal by měl dostat přinejmenším vařečkou na * >:D Ano 306 kabrio ve své době a i nyní v zachovalém stvu vypadá velmi k světu :yes:
A zbytečná. Manželka měla 207cc s 1,6kou benzínem a stejně mně bavilo s tím jezdit. 190 tachometrových se staženou střechou a všechen vítr mi šel nad hlavu. Se Z4kou už jezdím max. 80... holt je to nízký.
Za tohle bych sekal pracky. Navíc když zrovna 306 Cabriolet je nádherný kousek. Pamatuji jak se nad ním Jozíf v Automobilu rozplýval.
[odkaz]
Každopádně majitel toho žlutého by měl dostat pořádně přes hubu.
Punto je náhodou celkem pohledné autíčko, takové roztomilé a nekonfliktní... to vůbec není marná image, ne vždycky máš náladu bejt hustej týpek v X6. Líbí se mi řešení zadních světel, to se Fiatu povedlo:
[odkaz]
Jinak... povedený byl i Renault 19 nebo Peugeot 306...
Ja ich vidim aj v lete malo.
Ano, aj ja ked stretnem platennu strechu v zime, pozeram na to s nedoverou. Ked prisla Cascada trochu som pozrel net, ake su vyhody/nevyhody kabria, majitelia vascinou neuvadzali zimu v zime. Pre mna by to bolo celorocne auto, v sucte plusov/minusov to aj mne viac vychadza na nie, ako ano. Ale nie je to este celkom zabite :-)
Myslím, že to oba chápeme plus mínus stejně. Možná jsem ten "extrém" moc zezřetelnil. Přesto jaksi v rovině těch kabrií ty oba póly vnímám jako pevněji usazené (je to trochu paradox, vždyť většinou tíhne člověk k dobrému průměru) a právě horní "skoroprémie" je přesně to, co bych u dané karosářské mutace nevybral.
Jinak v tom puntu bys náležitou image nezískal ani kdybys ho řídil... nahatej... >:D Tedy jako nemyslím to osobně ;-) Jinak máš samozřejmě pravdu, že cabrio (obecně) má své specifické kouzlo vždy, viz. naše stará krásná Felicia [odkaz] :yes::yes:
Vezmu to trošku oklikou... V6 dnes prakticky znamená nějakou prémii s cenou přes milion korun... u auta, které nemá ambice být jediným autem do rodiny, je to relativně drahá sranda, alespoň z mého pohledu.
Hádej, proč je Audi A5 o 1/3 dražší, rozdíl je právě v materiálech. Opel ti může vyrobit kabrio s o 100kg nižší hmotností, za použití hliníku a jiných lehkýh materiálů. Ses však ochotný přijmout cenovku jakou má A5 ;-) ?
Cabrio s hadrem? Díky, nechci. Vypadá hnusně, impotentně. Jedině plech.
Btw. diesel mi vůbec nevadí. Nářkům moc nerozumím. Ale, to je asi můj problém...
Proč rovnou V8?
Ševelící pětiválec 2,5, nebo šestiválec 2,8 / 3,0 na navození pohody bohatě stačí.
Výkonu netřeba.
1,4 TSI klidně, ale tam bych zase chtěl mít motor spíše hodně utlumený.
Možná jo, možná ne, každopádně kolik vidíš jezdit v zimě kabrioletů s plátěnou střechou? Když s ním někdo jede, každý na něho kouká jak na blázna. S plechovou
můžeš jezdit celoročně a nikdo to neřeší.
Osobně mi plátno moc nesedí, měl bych strach o to, že mi to někdo prořízne, stalo
se to známému v TTčku, přišel o doklady a všechny peníze v Chorvatsku, navíc výměna stála pěkný ranec... navíc ta hadra po letech vypadá fakt hnusně.
Nikde som nezachytil, ze je platenka v zime horsia z hladiska izolacie, ako pevna strecha.
[odkaz]
Kdesi som cital, ze tieto auta maju vykonnejsie kurenie, nemal by byt v zime problem.
je vidět, že zase víš velký kulový. Běžné kabriolety jsou obecně težší, než stejně velká auta s pevnou střechou. Proč? To si musíš vygooglit. Sice je tenhle Opel mírně těžší, než by mohl být, ale s tou výbavou a motorem je to v rámci možností ještě ok.
Možná ne... ono to stejně není na nějaké extrémní závodění a připlácet V8 jen kvůli zvuku možná není nutné. Klidně si umím představit nějakou 1.4TSI...
S tou image nesouhlasím. Kabriolet si svou pozitivní image vybuduje sám ze své podstaty. Schválně si všimni, když se někdy na silnici nějaké kabrio objeví... spousta lidí se na něj automaticky usměje a vůbec u toho neřeší, jestli je to třeba obyčejné Punto. Jako by chybějící střecha byla natolik výrazná vlastnost, že zastíní vše ostatní...
Ano, při jízdě z pohledu řidiče je samozřejmě mezi Astonem a Fiatem rozdíl, ale podle mě ne takový, jako mezi běžným Puntem a DB-9... prostě příslušnost ke kabrioletům sbližuje a smazává hranice, na brouzdání krajinou při 70km/h stačí kde co...
Nepochopil jsem, proč auto článku nazývá Opel Insignia "prémiovým vozem za mainstreamové peníze". Zajímalo by mě, jak na to autor přišel? V čem je prosím Insignia "prémiovější" než třeba Ford Mondeo nebo Peugeot 508? Že by tou ubohou nabídkou místa na zadním sedadle (sedan, liftback), nebo velmi špatně přístupným kufrem (kombi)? Rozhodně to ale nebude tou příšernou nadváhou, kterou toto auto trpí ani nějakou zvláštní kvalitou zpracování.Jo a ještě k té Cascadě - auto je to pěkné, ale kabriolet střední třídy s plátěnou střechou vážící 1,7 tuny? Uff, to je vážně katastrofa, které pak odpovídají i jízdní výkony. Jak by někdo něco takového mohl srovnávat s Audi A5 >:D
To co mas na profilovom obrazku je symbolom sviznosti dynamiky priestoru a lahke ako pierko >:D Ono by to bol najkonkurencnejsi model, keby je na maske KIA, ze?
V tom aute som sedel, ale zatial nemam tolko skusenosti ako tu vacsina odbornych pisalkov. Ohladom ponuky je to skvely pomer ceny. Vytkol by som mu zastaralejsi infoentertaiment, ked teraz insignia dostane uplne iny. Tiez nechapem, preco musia pchat diesel do kabrioletu.
PS:Jazdim s 2.0 CDTi starsim od tohto a dynamika mu v pruznosti nechyba, v ramci moznosti dvojlitra. jazdim za 5,5l, auto ma 1800 kg a na chrbate ho nenosim.
Neboj, za chvilku tu bude kajlí a vysvětlí ti, že to srovnání Cascady a A5 není pocta pro Opla, ale pro to Audi, které má každopádně nejhorší motor a nejhorší trakci a nejhorší cokoliv, ať se děje, co se děje, bo Audi.
Cascada je hodně pěkné auto, vytahovat A5 ale nemá cenu, to je snad jasné i školáčkovi, ostatně to výše popsal centurion.
Jen ta hmotnost - s tou by měl Opel hodně rychle něco udělat a nejen u kabria, ale obecně, nebo mu (už zase) ujede vlak.
A ještě jméno - obvykle se auto, odvozené od masového typu jmenuje s tejně s nějakým dodatkem, dokud neprokáže schopnost samostatné existence (viz Renault Mégane Scénic, teď už jen Scénic).
Opel dle mého, neměl machrovat a stavět se proti A5, ale měl auto nechat pojmenované stejně jako celou řadu - tedy Astra (Astra cabrio, Astra Cascada...).
Minimálně v této době.
Hele nemůžu ve všem tak úplně souhlasit. Ano, auto moc nejede, protože je těžké, ale v zatáčkách je schopné, minimálně na poměry takto velkých kabrioletů, opravdu dosti. Výhodou je naladění podvozku, který je komfortní, ale dá se s ním jezdit i ostře. Nicméně tohle je kabrio na poklidné užívání si slunečných dní. Jo a převeze čtyři lidi naprosto bez problémů, s tím není žádný problém.
Je to jednoduše slušná nabídka - luxusní výbava, příjemný podvozek, dobrá prostornost a to vše za relativně rozumnou cenu.
PS: Je pěkné, že p.Vaverka napsal první test na netu, ale opomenout dálkově stahovatelnou střechu, kterou jen tak někdo nemá, mi přijde jako podstatná chybka.
z garážové podstaty věci tady věštíš z křišťálové koule a tvoje snaha házet rozumy v kategorii, o které něco víš jedině díky článkům auto.cz, jsou, při vší dobré vůli, úsměvné.
navyse je to auto moc tazke... nemotorne.... ta dynamika je negativne ovplyvnena tou neskutocnou hmotnostou.. 1,8 tony je skutocne extrem... vazi to ako dve 1,3ky feldy a odnesie to sotva dvoch ludi.... rozmerovo je to velke ako MB E cabrio ale porovnavat s mercedesom sa to neda ani nahodou.... navyse je MB E cabrio s 3,5 litrovym benzinovym sestvalcom lahsie auto ako tato tazka obluda od opla... fakticky ten opel nedava ziadny zmysel... nie je ani imidzovy ani lahky ani luxusny ani sportovy a ani pekny.... akurat je tazky obludny neforemny nevyvazeny a totalne mimo konkurencie....
kazdy si urcite uz radsej priplati za E cabrio alebo A5 cabrio..... a dostane skutocne ovela viac :yes: a keby ze sa uspokojim aj s malom tak to mi staci aj vw eos... tazkotonazna cascada s interierom z astry hrajuca sa na luxusne imidzove cabrio nedava zmysel.. za tie peniaze to uz skor beetle cabrio ... uputa viac a je aj praktickejsi a obratnejsi.... a ucel splni ten isty :yes:
Z čeho lze být nadšený? Do kabrioletu, s látkovou střechou, který je zkrátka odsouzen pro provoz cca 6 měsícu z roku /když moc/, dát diesel, jaký to má smysl? Navíc s tak ostudnou dynamikou. Tohle má být druhé auto do rodiny, spíš třetí, ani manželka s tím nebude jezdit v zimě...
Jinak se mi auto líbí, vzhledově je fakt moc pěkné.
Designový skvost... oblez jsem si jí v Ženevě do detailu, a to auto je prostě v každém ohledu libonádherný (sic!)... takový zpracování a design prostě nikdo další v této cenové kategorii nenabízí. A mnozí ani ve vyšších sférách.
A dobrý je, že moje Astra ST po 53 000 km stále bez jediného problému či vrznutí čehokoli (ťuk ťuk na dřevo), čili nejen vnější dojem, ale i jako parťák je to auto skvělý.
Souhlasím, já na to koukám subjektivně, snažil sem se spíše najít tu rovinu, kdy si tyto vozy budou konkurovat. Tvé fakty jsou pravdivé a souhlasím, jen si myslím, že pár lidí se takto rozhodnout může :-)
Je pravda, že právoplatným mainstreamovým konkurentem je Golf kabrio, nebo Beetle kabrio.
Rozumím ti, ale pak jednotlivá auta objektivně nesrovnáváš, ale jen aplikuješ svoje subjektivní měřítka. Je to jako když by někdo řekl, že levnější Nokie konkuruje iPhonu, protože si ji někdo vezme radši, protože se o mobil nemusí starat a bát se, že mu někde vypadne a bude to vysoká škoda. Tak to přece není. Autor ve svém článku implikuje, že tu bude skupina lidí, kteří se budou aktivně rozhodovat mezi koupí A5ky Cabrio (základní cena nějakých 1.05 milionu, pokud mě paměť nešálí - hledat se mi to nechce :-) ) a Opelem Cascada (základní cena 730k). To by mohla být pravda, pokud by
1) Obě značky byly stejně prestižní co do celkového dojmu /nebo/
1a) Daný trh ignoroval prestiž (což je u klientů německé trojice dost odvážný předpoklad, viz níže)
2) Oba vozy byly srovnatelně drahé (rozdíl skoro 300 tisíc v základní ceně přece jen není ze strany Audi vycucaný z prstu a to musí každý vědět i bez čtení recenzí na internetu)
3) Oba vozy měly srovnatelné agregáty (to se tady plní jen z části) a srovnatelnou příplatkovou výbavu (to se plní jen z hodně malé části).
4) Hlavně a především by však nákupní obec těchto vozů musela dané vozy vůbec srovnávat. Nákupní obcí vozů Audi jsou lidé zvyklí na vrcholnou kvalitu a vše s tím spojené. Bez nutnosti porovnávat kvalitu vozů jako takových, je možné bezpečně předpokládat, že si ani nevyzvednou v Opelu reklamní brožuru. Tak to prostě funguje. Opel měl 151 let na to, aby si vybudoval punc prémiové značky. Ten si Audi vybudovalo v posledních 25 letech. To se nedá jen tak ignorovat jako snobství a povýšenost - to je tržní fakt. Fakt, který bude ovlivňovat i to, že nikdo, kdo má na srovnatelně vybavenou A5ku ani nevstoupí k dealerovi Opelu, stejně jako nevstoupí k dealerovi Bugatti - zase z opačných důvodů.
Porovnávat auta rozdělená 100 tisíci se dá. Někdo si klidně koupí to levnější a má radost z dobré koupě. Jakmile ale jen vdechneš vzduch dealera Audi/BMW/MB a máš právo tam dýchat, tak je situace jiná.
Takhle o tom vůbec neuvažuj. Cabriolet může životaschopně existovat je ve dvou (extrémnějších) rovinách - neokázalý drzek (MINI či perlu - mazda MX-5) pro opravdu svobodomyslné jezdce, a pak elita, tedy samozřejmě prémie. Na tohle bude bohužel dojíždět horní kaskáda, která zvolila nejméně perspektivní cestu - pokus o "mainstreamovou prémii". Bohužel tento subsegment je o image jako snad žádný jiný. A to i o image v té základní rovině pro mladé, to jest MINI MX-5 atd. Prvotní je styl - styl - styl. A kaskáda je bohužel právě v tomhle jaksi... zdrženlivá. Pro mladého kluka - MINI cabrio s jemně vyšisovanou střechou, anebo mazdu MX-5. 4 lidi do cabria nepatří, resp., patří, ale musí měřit přes pět metrů (to auto) :-)
tazke ... tazke a este raz tazke auto...... zakladny F type s 250KW sestvalcom o objeme 3 litre vazi 1597kg... a teraz si to porovnajte s hmotnostou tohto nemeckeho natiahnuteho kabria ... jeden by ani neveril co v opli dokazu.... vyse 1,8 tony tazku obludu s dvojlitrom musi byt umenie vytvorit ... nic v zlom... opel mam z nemcov po mercedese najradsej ale toto sa proste podla mna nepodarilo - je to natiahnute.. sama oblina.. nuda.... predok kratky klesajuci... zadok dlhy stupajuci.... cele je to nevyvazene ..... toto sa mi paci ovela viac: [odkaz] [odkaz]
z hladiska luxusu je tento opel obycajnym kabriom.... vyhrievany volant ma dnes uz aj kia rio, gumova radicka neposobi zrovna luxusne... a plnohodnotne 4 sedacky? [odkaz] to je na smiech ;-)
Pan redaktor to asi mysli koncepcne, predokolka s platenou strechou a motorom pre malotraktor. Nic ine ako A5 s takymito parametrami na trhu nie je. Kupujuci sa ale vzdy rozhoduje podla ceny, preto to ani podla mna nie su realni konkurenti.
Tak to jsem asi ňouma ;-) chci si příští rok pořídit jeté kabrio/roadster,jak pro radost,tak na výlety(třeba do mnou oblíbené Itálie)a objem kufru při složené střeše mě celkem zajímá-nepovezu sebou televizi a pračku,ale dvě,tři tašky by kufr zvládnout měl.
Z tohoto důvodu jsem např.vyřadil Opel GT,který se mi moc líbí,ale prakticky i kabria s pevnou střechou(stějně mám raději s plátěnými)zatím ve výběru vede Bmw Z4 minulé generace :-!
Souhlas!
Ještě poznámka k brzdám, resp. obložení: u první Insignie jsem měnil při kontrole 90 Tkm, u současné také ještě nebylo třeba měnit - 84 Tkm). Nešetřím je, nedojíždím na červenou ani v jiných případech, a moje auta mají vždy automat. A také mají silně zanesené přední ráfky :-). Prostě u opela a jeho dodavatele odvedli velmi dobrou práci už při jízdních zkouškách tehdy připravovaných insignií. Pneu naproti tomu měním každých 30 Tkm, takže mohu říci, že na silnicích provoz nebrzdím...
Ano.. já bych raději kaskádu :-) líbí se mi, nemusel bych se bát závistivců a účel kabrioletu splní stejně :-)
Odprosti se prosím od prestiže a kvalit, které představují jednotliví výrobci a podívej se na to jako na dvě noname auta. Jsou to oba kabriolety pro 4 lidi s plátěnou střechou? Jsou :-)
Nejsem typický kupec kabrioletu, ale osobně bych v tomto nešel po výkonu, po výbavě, či kvalitě, ale po hezkém autě pro volné chvíle pod širým nebem a jelikož se mi Kaskáda více libí, zvolil bych jí. Nezáleží na prestiži, s tímhle reprezentovat firmu nepojedu, ale pojedu s tím třeba k moři ve dvou :-) Zde tento vůz splní svůj účel.
Ano, pokud to budu brát v kontextu, tak je jasné že prémiové audi nabídne více ( i když za více peněz) hlavně silnější motory, ale myslím, že o tomhle to není :-)
Je to stejné srovnání jako Captur vs Yeti i když každý v jiné třídě :-)
Auto dobré, test dobrý, bohužel jakkoli snahu pana testéra po smazání mezitřídních hranic chápu, zde se to zdrclo. Dokonce se domnívám, že není nutné za každou cenu vždy hledat v testu konkurenta, když (ausgerechnet) kaskáda konkurentem A5 cabrio není a z garážové podstaty věci ani být nemůže. Tvrdím dokonce, že zde přistoupil pan testér na hru některých zdejších diskusních prosťáčků, proslavených na diskusích sloganem - cee´d je lepší auto než bavorská jednička, vím co píšu, táta ho včera přivez´. Pan testér a jeho testové kvality (jasně i mistr se občas, o tom žádná) jsou zde mnohokráte potvrzené a povrchní garážovou podbízivost, takříkajíc nadbíhání jednodušším, intelektuálně dušnějším jedincům prostě nemá zapotřebí. Nemá.
Ano, vychvalme do nebes Opela, že (mimo VW) jako jediný dokázal vytvořit mainstreamový kabriolet s poměrně (poměrně) solidní siluetou, že vytvořil výborně vybavený vůz, kterému to v rámci segmentu sluší a že předmětný model dokonce může sklidit zřetelné diskusní ovace. Samozřejmě mainstreamové ovace...
Ovšem AUDI A5... pánové - [odkaz] zde snad jen doporučení, abys snímek prohlížel vestoje. Centrální legendární parádička, totiž kontrastně probarvený rámeček čelního okna, která špičkově vyniká především na tmavém laku karoserie a světlém rámečku, dokonalá (do-ko-na-lá) silueta, a to jak se střechou tak bez ní, technika a image, to vše je jasnou odpovědí všem, že jakýkoliv odpor je marný.
A tedy neřešme neřešitelné, soustřeďme se na povedený model opelu. A to by mohlo stačit, ne? Nebo ty bys snad raději kaskádu než ápětku :-)
P.S. Cabrio výhradně na benzínu, ale to snad víš...
[[cascada určitě bude konkurovat (...) A5; mnoho potenciálních zákazníků mimo území ČR realisticky hodnotí svou finanční a společenskou pozici a tak volí nejlepší value for money. Na rozdíl od teoretiků zde nahoře, kteří by rozhodně preferovali A5 ( i se všemi jejími příplatky, aby se dostala na úroveň vybavenosti Cascady), pokud by ovšem měli příjmy odpovídající nákupním a servisním nákladům]]
Na Audi A5 buď máte nebo nemáte. Pokud máte horko těžko na základně vybavenou A5 Cabrio (přes milion korun), tak na A5ku vlastně nemáte a nic jiného než koupě Cascady (nebo jiného vozu nižší úrovně) vám ani nezbývá. Pokud máte bezpečně na A5ku i s příplatky na úrovení výbavy Cascady za 900 tisíc, tak pravděpodobně nebudete Opel chtít. Tím tedy vzniká základní problém a tím je skutečnost, že si tyto vozy opravdu nekonkurují. Jeden cílí na klientelu bohatší a jeden na chudší. Konkurenční vztah není definován tím, jak kvalitní nebo srovnatelný daný produkt je. Konkurenční vtah je dán tím, že se vozy ocitají v situaci, kdy si mezi nimi potenciální klienti vybírají. Někdo, kdo však má zájem o Audi A5 a má na něj peníze (rozuměj - má na víc než základní verzi), přece nebude kupovat Opel Cascada se (slovy pana autora) "nýtujícím" motorem.
V úterý sledoval jsem Vaší práci v terénu :-) a musím se sklonit před Vaší pracovitostí. Až dosud jsem měl představu že motoristická novinařina je radost, ale netušil jsem, jak ubíjející a nudné je třicetkrát se s autem otočit při focení tam a zpět na vzdálenosti 1 km...
Zrovna tak těžká je Vaše práce při psaní testů: zde přispívající chytráci s mnoha a mnoha zkušenostmi za volanty nespočítatelného množství vozů Vám prostě nevěří; a to ani když sami nemají nejmenší zkušenost s posledními opelovskými modely! I jejich postoje dobře vykreslují opelovu nezáviděníhodnou situaci, kdy stále znovu a znovu bojuje s předsudky (že vznikly, je chyba předchůdců současného managementu konstrukce a výroby).
Opelův progres v posledních 10 letech je neoddiskutovatelný. Osobně jej preferuji (v rámci tříd před např. fordy) kvůli tomu, že z jejich konstrukce a designu cítím zkušenosti a snahu udělat auto pro řidiče. To se především týká celkového pocitu z ovládání a řízení, z interiéru a přístrojovky, která prostě nyní nemá na trhu konkurenci. Preferuji přímý přístup k funkcím bez listování v menu a opelovské kokpity (!) jsou z tohoto pohledu skvělé. Navíc mě všechno tak pěkně obklopuje...
Cascada je nejen krásná, ale věřím Vám, že také výborně jezdí. kdo u klasického kabria bere hodnocení objemu a přístupu do kufru jako zásadní parametr, je prostě ňouma. cascada určitě bude konkurovat jak Eosu, tak A5; mnoho potenciálních zákazníků mimo území ČR realisticky hodnotí svou finanční a společenskou pozici a tak volí nejlepší value for money. Na rozdíl od teoretiků zde nahoře, kteří by rozhodně preferovali A5 ( i se všemi jejími příplatky, aby se dostala na úroveň vybavenosti Cascady), pokud by ovšem měli příjmy odpovídající nákupním a servisním nákladům
;-\ Už jsem potkal na svých cestách hodně řidičů audin, kteří na zimu přezuli na čínské pneu a možná, že na jaře zase na letní čínské... >:D
Ano, po škodovkách, volkswagenech a fordech jsem se stal příznivcem opelů. nemám nic proti žádné z vyzkoušených značek. Všechny dělají výborná auta. Co se mi na opelech líbí nyní? Vynikající kvalita výroby i komponentů se potvrdila (84 Tkm na druhé insignii) a odměnou jsou mi svělé pocity na dlouhých cestách...
Velká část toho cenového rozdílu se smaže při následném prodeji. Toto totiž není zrovna ten typ aut, která si lídé nechávají déle než pět let. Jen pro srovnání nejlevnější čtyři roky stará astra CC vychází na cca 9-10 tisích Eur, nejlevnější stejně stará A5C vychází na 23 tisíc. Pravda Astra je už minulé generace, ale ten rozdíl 10k tam pořád myslím bude.
slovy "Audi A5" v článku, měl autor na mysli "VW Golf Cabrio/EOS a Peugeot 308CC". Jenom protože to má plátěnou střechu neznamená, že je to automaticky ve třídě A5ky. Přitom plátěná střecha asi tak jediná podobnost, kterou mezi oběma vozy vidím.
Jinak zajímalo by mě, jak moc je slyšet dieselový motor zvenku, když bez střechy stojíte na světlech. Podle textu to asi bude docela kravál. Jel jsem v dieselovém VW EOS a na světlech se mi zdál klapot vznětového agregátu dost silný.
Ty auta si přímo nekonkurují, to je pravda. Opel je prostě levnější alternativa, která ale není výrazně horší. Když započítáš i výbavu, tak ten cenový rozdíl bude o dost větší - adaptivní podvozek, parkovací kamera, vyhřívaný volant, odvětrávané kožené sedačky, střecha na dálkové ovládání...Opel může být vybavený fakt hodně dobře.
Mě se osobně více líbí Cascada než A5 :-) Stejně tak bych vzal v potaz třeba i ten EOS.. záleží na finančních možnostech pořizovatele.. Myslím, že zde to není o té prestiži jako u manažerských vozů.. tohle má být auto pro volné chvíle... ale každý uvažujem jinak :-)
Nemyslím si. Zvlášť, když ten cenový rozdíl není ve skutečnosti tak veliký, jak na první pohled vypadá. Navíc velkou část prodejů A5 (cca 50 %) tvoří motory s výkonem, které Opel vůbec nenabízí.
Jen ty motory, opel je srdcovka, ale tohle nemuzou myslet vazne :-) 1,6 SIDI dobry, ale myslim ze dvoulitr by byl lepsi.... obzvlast kdyz ho maji. Tyhle auta sice nejsou o zavodeni, presto tam podle me chybi.
EOS nemá plátěnou střechu, můžeš mít kupé i kabriolet v jednom, proto bych zde neviděl z podstaty vozu konkurenta v Cascadě :-) Jinak Eos se mi líbí.. je to taková Jetta coupé >:D
A proč ne? Auto je hezké a troufnu si říct, že kupec kabrioletu bude hledat zábavu a hezký vůz ( jde o to porovnání prémie x neprémie a ne samotných aut) . Zde nejde o to, že by ho Opel méně reprezentoval jako Audi v práci a na služebce. Tohle je vůz pro zábavu, na léto...
Mě se líbí, ostatně jako předchůdci v podobě Aster Cabrio byli na svou dobu vždy povedené cabriolety neprémiového segmentu.
Bohužel se jedná o poněkud bezmozkovitýho jedince s papouškovitým vyjadřováním a bez reálnýho rozhledu. Do diskuzí se nepouští, neboť na ně nemá buňky. Vidím to na znuděnýho pubescenta, samozřejmě bez ŘP a jakejchkoliv zkušeností. :-)
Asi bych byl k panu redaktorovi malinko smířlivější. Páč k čemu tedy přirovnávat, když srovnatelná auta téměř nejsou? Jedině s tím co je lehce nad a lehce pod. Jinak ještě možná EOS, ale to je takový celkově nepovedený model od VW...
Preco? Sama automobilka to tak v PR robi. Navyse v UK vysla Cascada lepsie ako A5 az na palubku a imidz bola vo vsetkom lepsia, ale ziskala 2 miesto. Ja by som Cascadu skor prirovnal k Eosu ako Golfu.
Nic proti Opelu, ale pan novinar je trosku mimo. Sice nejsem Audi pozitiv, nebo fanda, ale srovnavat tohle s A5 mne prijde trosku mimo. A potom rekne, ze kufr ma maly vstupni otvor, ale Golf jej ma jeste mensi!!! Tak k cemu to tedy pan novinar prirovnava? K luxusni tride A5 (i kdyz ta neni dle mne luxusni stale), nebo k obycejnemu Golfu???