Jízdní vlastnosti třetí generace Yarisu patří na absolutní špičku třídy, a potvrzují tak jen celkovou vyspělost vozu. Stabilita je příkladná a auto se velmi jistě chová nejen na klikatých okreskách, ale také ve vysokých rychlostech na dálnici. Škoda, že u Toyoty nebyly ochotni i trochu přitlumit účinek posilovače a zlepšit jinak už docela dobrou zpětnou vazbu od předních kol.
[odkaz]
souhlas, v téhle výbavě opravdu pěkné autíčko, na netu jsou už obrázky nového modelu Yaris 2014, a myslím, že ho o pár centimetrů prodloužili, tak ke 4 metrům, takže už nemá "vajíčkový" profil, ale spíš trochu jako Jazz, škoda, že z toho neudělají malý kombík, na trhu je takový pouze Jazz a ten je předražený
Zadní okna má v elektrice Style. Jen ho z nějakého důvodu přestali s konvenčními motory nabízet a má ho jen hybrid. Alespoň si myslím, že dříve byl Style i normálně.
Rio má sice bezklíč, ale jen ve výbavě Exclusive za 400 k. A to za malé auto fakt nedám. Na stejnou cenu jsem se dostal také s Fiestou, která byla mým favoritem.
Swift to má také, jenže žena nový Swift nechtěla - jak jsem psal, ze starého přecházela a chtěla auto s větším kufrem. Nehledě na to, že nový Swift se jí prostě nelíbí. A mně vlastně také ne.
Máme 2 služební a musím říct, že tohle auto nečekaně dospělo :yes: Pokud bych sháněl něco menšího, jako další auto do rodiny, tak jednoznačná volba :yes: Mohu jen doporučit, nemá žádnou opravdu podstatnou slabinu, absence turba je pro auta stavěného prioritně na krátké a střední cesty výhodou a taky si Toyota u tohoto modelu dala konečně záležet na kvalitě použitých materiálů na palubce. Navíc opravdu kvalitně vyrobené auto, kde spolehlivost není jen fráze z reklamy >:D
Takže za ode mě má tato Toyota jednoznačně :yes::yes::yes:
Edit: pro uživatele fiatek - že jste si to auto koupil vám nevěřím už podle těch stížností, které jste na napsal. Min na 90% z nich by jste musel přijít při zkušební jízdě. To jsou věci, kterých by si musel všimnout hned i naprostý analfabet. Tak tu prosím nepiště hlouposti >:D
Tohle auto patří na vrchol svého segmentu a to píšu jako vlastník německé prémie 8-s
Tak vám prostě malá atmosféra nevyhovuje, kupte si auto s přeplňovaným motorem a je po problému, že by to od 3 do 5t netáhlo se mi nezdá, holt je někdo líný řadit ;-)
Yarise mám ve výbavě textu.
Jen se nemohu shodnout s tím, že je to dobré auto.
Přijatelná volba pro město, výbava vzhledem k ceně fakt dobrá.
Výhrady
- motor je slabina uuta, ve 3000 ot/min ztratí výkon a sebere se až u 5000 ot/min - to pak ale řve že se to nedá vydržet, po městě to tedy jde, na dálnici nepoužitelné auto: Cesta Praha Plzeň a třeštila mi hlava jak ve staré Škodě100
-Dílenské zpracování je dost slabé, dveře se zavírají jen mocným bouchnutím až se všechno klepe, servis to řešil ale nedá se stím prý nic dělat
- spotřeba 6 l je sen. při úsporné jízdě tak 7, noemálně k 8
- radio hraje jak krystalka a to mi v roce 2013 připadne dost zvláštní
- sedadla jsou dost nepohodlná a špatně se seřizují
- ovládání funkcí provozu je tedy opravdu k smíchu. Kolíček k seřízení je na rychloměru a za jízdy nejde ovládat, funkce spotřeby na obrazovce radia je tak pobavení
-závěr jako druhé auto do města to jde, jinak neštěstí
Ještě mně za tu cenu 340t napadá Mazda 2, ta by za tu cenu byla v "plné palbě" + automat. Výkonově stejná, i když pravda, kufr zhruba o velikosti Swiftu.
Vzadu je teda dost malo miesta na hlavu. Ked idem so svagrom v jeho yarise (4 rocny), musim drzat hlavu vpredu, inak kolidujem so zvazujucou sa strechou. Dalej ma rozculuje paka zadneho okna ako trci rovno do kolena. Fabia ho ma namontovane smerom dole, aby nezavadzala. Sedak v zadu je len pre deti. Vzadu sa yaris nevyrovna ani skode citigo. :-!
Manželka od ledna 2012 "sedlá" 1,33 s převodovkou Multidrive S (Active + sensosmart+panorama střecha). Před tím měla faceliftovanou verzi z roku 2005. To auto bylo báječný, to je pravda, spousta úložných prostor, kapsy, schovky, přihrádky, posuvný sedačky. Pak měla během opravy po bouračce půjčenou předchozí verzi a ten skok byl obrovský a to ve všech směrech. Ale přihrádek a všeho možnýho už ubylo. No a nový model, je úplně jinde, než předchozí dva. Jen se všechny ty kapsy, přihrádky a schovky vytratily už úplně. Na začátku to manželce vadilo hodně, teď už si zvykla a přizpůsobila se tomu :-) Jinak ale si auto nemůže vynachválit a když je možnost, tak se s radostí posadím za volant já. Jezdí se mi s ním báječně, baví mě volant a jeho tvarování, opravdu perfektně se drží. A vždycky si odtáhnu roletky a kochám se pohledem přes velkou prosklenou střechu :-) Ale vážně - to auto je fakt bezvadný.
Páči sa mi, že dizajn tretej generácie je viac unisex. Vo verzii Hybrid s LED svetlami a čiernou optikou vyzerá perfektne.
Nerozumiem ale nápadu dať na C stĺpik čiernu fóliu. Je to také sedlácke asi ako polepy od Škody.
Souhlasím. Jezdil jsem a jezdím se všema generacema a posuvná sedadla mi chybí. Zato je ale vnitřní prostor větší, hlavně do šířky.
Motor 1.3 mi přijde na rozdíl od recenze poměrně hlučný. Je ale nezajetý, tak se to snad uklidní.
Parkovací kamera je fajn, ale radši mám senzory. Dívám se do zrcátek, současně periferně vidím přední rohy a slyším, jak jsem od překážky daleko.Teď musím koukat na středový panel a neslyším ani nevidím nic.
Ano, Fabia je jasná volba, ale jen automobilových analfabetů a zabedněnců. Naštěstí prodeje této úzké a vysoké boleslavské krabice už brutálně klesají i v česku. Fabii klidně ano, ale až další generaci s normálními proporcemi :-)
Souhlasím, škoda že se vzdala praktičnosti na úkor technologií. Je pravda, že takové vychytávky člověka po čase omrzí. Doufejne, že se Toyota v příští generaci vrátí k vetší praktičnosti tak, aby dokázala uspokojit širší spektrum zákazníků. Taky jsem ten, který raději praktičnost. Technologie jsou fajn, ale když pak člověk potřebuje něco nějak šoupnout a není k tomu ten správný prostor, tak to dokáže vytočit.
Přesně tak. Swift v GLX má kromě jiného i bezklíčové odemykání a startování - a třeba i komplet okna v elektrice, když tady čtu, že u Yarise nelze. Naproti tomu samozřejmě palubák taky tyčinkama a kufr (spíš kufřík ;-) ) má po sklopení opěráků taky schod jak kráva. Ta couvací kamera u Yarise pro mě byla vzhledem k určení auta docela lákadlo, ale...nj, CVT.
A to mě u Toyoty štve. Toyota měla skvěle vymyšlený auto po stránce praktičnosti. Tak proč proboha toho nevyužila a nepřepracovala design, nepřidala pár vychytávek v podobě kamery, dotykové obrazovky .... Pak by to bylo dokonalé auto.
Mezi náma klukama, jak dlouho si hraješ s tou dotykovou obrazovkou. Den po koupi auta? Týden? Měsíc? Ale pak tě to stejně přestane bavit a šáhneš na to jen když opravdu potřebuješ. Ale tu praktičnost, např. ty posuvná sedadla, přihrádky to budeš potřebovat každý měsíc, týden možná den.
Já rozhodně neříkám, že je nový Yaris špatné auto (určitě jedno z nejlepších ve třídě), ale jak už jsem psal, pro mě už to není ten "Malý, velký vůz", který opravdu odvezl skoro všechno. Né skoro. Všechno odvezl! :-);-)
Bezklíč má i Kia Rio(včetně automat stěračů, svícení, couvací kamery, tempomatu, navigace, atd, atd). Loni v létě si ji pořizoval otec ve výbavě Exclusive a je velmi spokojen.(Přecházel z octavie II 2,0TDI v plné výbavě) S 1,4 je jede nad očekávání dobře a vše funguje jak má.Spotřebou se drží dlouhodobě do 6 litrů. Co se bezpečnosti týče, ač malé autíčko, funguje dobře. O první Rio otec přišel 3 měsíce po koupi, když do něj stojícího zezadu cca v 100km/h vrazil VW Transporter a přimáčkl ho k Santa Fe. Odešel bez zranění :-O Jediná má výhrada je k pocitu z podvozku,(ne, nejsem závodník) Ten, ač na 17´´ pneu není zdaleka tak hbitý (porovnávám s civicem 8.g) při změnách směru, ale zas ani na těch 17 to není koza udrncaná.
Koupili jsme toto auto v únoru pro manželku, která přešla po osmi letech z minulé generaci Swifta (2005). Podmínkou pro nákup bylo bezklíčové otvírání, což v této kategorii má jen Clio, Fiesta a Yaris. Chtěl jsem Polo, které se mi líbí víc, má i lepší motor, ale bezklíč neumí. A bez něj si moje žena nedokáže představit život ;-)
Plusy: Cena za výbavu, kterou dostanete - v tomto ohledu jde o nejlevnější auto na trhu, podobné Clio s bezklíčem jsem poskládal za 345 a Fiestu za 390. Větší kufr než Swift. Více prostoru vpředu i vzadu, velkorysé přední sedadlo. Výborná výbava: USB, parkovací kamera, bezklíč, dual auto klima, Bluetooth, zatmavená okna (děti)... Super vzhled a interiér ve výbavě Trend. Výborné odhlučnění ve vyšších rychlostech (oproti Swiftu), svižný a velmi úsporný motor (6 l, cesty převážně město a příměstí).
Minusy: Příliš měkký posilovač s hlučným dorazem v krajních polohách. Vzadu jen kličky, elektrika nejde ani dokoupit. Poněkud nepřesné řazení, dlouhá řadička. Tvrdší podvozek na 16", na zimních 15" je to ok. Nelze sklopit sedáky a udělat rovné dno. V kufru chybí háčky (Swift měl). Ovládání palubáku u otáčkoměru. Špatně se usazuje sedačka do Isofixu, úchyty jsou příliš utopené.
Celkově spokojenost, auto dobře vypadá (v bílé), jezdí a ani moc nežere... Na nádrž (42 l) ujede žena to, co já ve Fokusu 1.6 Ecoboost (55 l). :-)
Souhlas, podsvícení budíku i jejich design je povedený, tady je třeba říci "ano, to se povedlo". Stejně tak se povedla kombinace bílé, černé a okrového prošívání...vypadá to stylově...asi se to bude dost špinit. Jen nevím, jaké stanovisko zaujmout k tomu začerněnému C sloupku. Viděl jsem to naživo a moc mě to neoslovilo, asi bych to nechtěl. Libíla by se mi komibace verze Style v bílé + interiér z Trendu, to bych byl spokojen.
Souhlasím s Tebou, že nový Yaris utrpěl po stránce praktičnosti. Možná bych ještě zmínil méně odkládacích prostorů. Nicméně jinak se jedná o velice povedené malé auto, které hlavně cílí na mladé lidi. Multimediální systém spolu s parkovací kamerou je velice navýkový, to je třeba ocenit. Jinak co se týče samotné jizdy (jel jsem s 1.33 verze Active + SensoSmart), tak bych ocenil cestovní komfort na 15" kolech a akustický komfort, dále dobré přední sedačky, velikost a tloušťku volantu a výlhed z vozu. Co mě trochu zklamalo bylo řazení. Trochu nezvyk ze začatku. Řadící páka je na můj vkus hodně dlouhá, takže tak trochu trčí do prostoru, ale zase k ní člověk nemá tak daleko od volantu. Jen řazení by chtělo trochu preciznosti, rychlé přeřazení se mi nikdy nepodařílo realizovat bez nějakého pazvku, ale na druhou stranu je třeba uznat, že Yaris je pohodové auto, které svým charisma i naladěním člověka spíše nabádá ke klidné jízdě po městě nebo okrskách a kochání se krajinou :-) Určitě, pokud bych kupoval v této třídě, Yaris by byl jeden z adeptů.
Tak tak,tie nové budíky s oranžovým podsvietením vyzerajú skoro ako v nejakom športiaku,tak isto volant svojim tvarom a veľkosťou a drží sa naozaj dobre :-) Ak by som rozmýšlal nad takýmto autom určite by bol Yaris v top 3 spolu so Swiftom a novým Cliom :-) Jediná vec čo mi vadí a neviem prečo sa toho nevedia v Japonsku stále zbaviť je ovládanie palubáku tým sprostým cuplíkom ako pred desiatimi rokmi :-/ Mám to na SX4 a niekedy ma to dokáže tak rozčúliť,hlavne keď pri prepínaní omylom zatrúbim...
digitalny rychlomer nemusi byt zla vec ale stary yaris mal ten cislicovy ukazovatel velmi maly .. take zeleno-modre cisla malicke jak na digitalkach z r 88..... a zrovna neboli moc na ociach aj ked boli trosku nasmerovane k soferovi... otackomer... teda tie palicky co tam nabiehali na displeji tak tie uz som ani neregistroval... strasne neprehladne 8-s ( bavime sa o prvom yarise )
som za klasicke budiky a v tomto ma novy yaris potesil asi najviac... snad aj viac ako jeho zmena dizajnu :yes:
Dráhy u řadící páky určitě nebyly dlouhé jako u š. 105 ;-) .Ale závoďák to samozřejmě nebyl (to ani nebyl účel).
Co se týče designu. Já rozdělování na ženská auta a mužská auta nemám rád. Buď se mi líbí nebo ne. Je však pravdou, že nynější Yaris vypadá dynamičtěji než předchozí generace. Řekněme, že Yaris dospěl :-) .
Digitální tachometr je výborná věc, které se Yaris vzdávat neměl. Kdo s ním jezdil ví o čem mluvím.
suhlasim... uz to nie je ten yaris ako ho pozname..... na druhu stranu napr co sa tyka dizajnu tak aspon uz neposobi ako zenske auto... ten dynamicky vzhlad novemu yarisu prospel.... ja som na prvom yarise r 2000 robil autoskolu ( vtedy to bola novinka na trhu ) a najazdil som na nom celkom dost - hrozne sa mi vtedy nepacil ten maly digitalny ukazovatel rychlosti kdesi v strede palubky .. drahy boli dlhe paka dlhsia ako v 105ke skode.... auto sice bolo zive ale dozadu snad vosli len deti.... kufor ziadny... nebolo to zle auto ale rozhodne malo svoje muchy... dvojkovy yaris bol uz podstatne vacsi ajk razvorom tak aj kufrom a povedal by som ze uz posobil skutocne rodinnejsie a dostojnejsie.... ale stale tak nejak vajickovsky zensky..... no a tento novy yaris uz konecne vyzera tak nejako muzsky a sportovo :yes:
Mám možnost porovnat jak s první generaci, která přišla na český trh v roce 1999, tak i s druhou generací z roku 2006. Bohužel musím konstatovat, že se již nejedná o ten skvělý "malý, velký vůz" , nýbrž pouze o malý vůz. Toyota se zaměřila pouze na technické vymoženosti jako je dotyková obrazovka s USB, s couvací kamerou apod.
Zapomněla však na to, co jsem pokládal za hlavní přednost Yaríska, a to praktičnost. Co myslím tou praktičností? Myslím tím posuvná zadní sedadla, sklopení sedaček do roviny (nyní pouze za příplatek přikoupením desky) atd. Toyota asi opravdu chtěla oslovit tím "přetechnizováním" mladou generaci, ale jaksi zapomněla na současné majitele, kteří můžou porovnávat a já jako majitel dvou generací říkám, že bych si nového Yarise již nekoupil,i když jsem s předchozími nesmírně spokojen. Již to není ten Yarísek, ten "malý, velký vůz" už je to jen další malé auto z mnoha, za relativně velké peníze (jak už je u Toyoty zvykem).
Jinak abych jen nekritizoval, motor 1,33 je skvělý. A dle mého názoru je nejlepší volbou.
Jinak musí být v testu o TOYOTĚ zase podprahová REKLAMA na Škodovku tím, že se napíše její slogan? Tomuto opravdu nerozumím.
A ještě jedna věc, proč je v slabých stránkách ovládání palubního počítače?