Škoda že se tato "fakta" ke smrtelníkům nikdy nedostanou... to máš jak s politikou a PR je jedna velká politika. Tak nepolitikař a klidně se rozepiš... zajímá mě to a věřím, že i spoustu dalších diskutérů. Alespoň jeden konkrétní neprůstřelný a pro smrtelníka hmatatelný případ, prosííííím :-!
Ja som už svoje dojmy z Carensu zhrnul na vybermiauto.cz,
citujem:
"Tak som Carens vcera na autosalone porovnal s Versom, Grand Scenicom, 5008-kou, Touranom a vecer este v servise s Grand C-maxom a u mna zvitazil na plnej ciare:
1. Ma najjednoduchsie a najintuitivnejsie nastavovanie a sklapanie sedaciek.
2. Jedine na Carense sa mi dvere aj kufor podarilo bez namahy zatvorit na prvy raz, pricom zvuk je to fajnovy nie ako na zvysku spominanych konkurentov.
3. Odkladacie priestory vpredu aj vzadu ma najvelkorysejsie, najlepsie vymyslene a hlavne umiestnene. Dostala ma hlavne ta zatvaratelna schranka pred radiacou pakou s 12V zasuvkou a USB vstupom ako stvorena na smartphony.
4. Ma najvzdusnejsi interier. Mam 184cm, prednu sedacku som si dal do najvyssej polohy a i tak som mal nad hlavou miesto na sirku dlane s palcom, cca 10cm. Presadol som si dozadu, nad hlavou opat 10cm miesta a pred kolenami 20cm !!!!!!!!.
5. Kufor ma najpristupnejsi a najsirsi z hore spominanych. O tej schranke na plato ala Renault a dalsich mega schrankach pod dnom ani nehovorim.
6. Zvonka vyzera zo vsetkych spominanych najmensi ale dnuka Vas prekvapi sirkou a priestrannostou tak ako mna.
Sumarum. Bravo Kia. Podarilo sa im zobrat z kazdeho auta to najlepsie a poskladat do jedneho."
Tak úplně nesouhlasím, třeba kamarád, co mají Verso (pro maminu) ho mají proto, že se pravidelně střídají se sousedkami ve vožení dětí do škol, takže potřebuje rozvézt a svézt 5 nebo 6 dětí (tedy 7 míst). Pro 4 člennou rodinu je Verso dostačující vůz na dlouhé cesty, bez problémů. Takže klidně i Carens. To by mohl být jeden z důvodu k volbě. Navíc pokud má převážně toto použití, pak je lepší volba benzín (v zimě se na krátké trati dřív ohřeje, nezasírá filtry pevných částic a pokud neposkakuje po městě, dá se uhlídat i spotřeba) a v benzínu tedy není u PSA moc z čeho vybírat. THP trpí podobnými "rozvodovými" excesy jako TSI a 1.6 VTi v tom dvoutunovým autě jsem si zkusil a domů bych to v životě nechtěl. Takže chápu i lidi, kteří potřebují 7 míst, vyšší posez. Ale pokud se Carens nepodbídne cenou jako Orlando, bude v prodejnosti soupeřit s Versem, ne s francouzskou trojkou nebo Touranem.
Hm Xenu s DD vím, jednou jsem byl svezen, Fobii v garáži nevedeme…. Kouzlo demokracie je to, že si každý můžeme zvolit, zda raději budeme na jednání podřimovat, nebo zda se budeme bulat na výstavě klenot. S tím to máš stejný. A co mě k tomu tedy vede? Vím jaké nároky na dodavatele má Pažout a jaké Korejci. Vím jak se dělají audity pro PSA nebo five star. Znám některé z R+D vývoje, stejně jako některé z dodavatelů. Mne zajímají strojařská fakta, ne marketing. Ano říkám veřejně, menší zlo je v tomto případě Pažout. ps: i když Zafira je jinde ;-)
Samozrejme.ved aj superb a predchadzajuca octa porazila toho dost taktiez aj yeti...
Inak tie holky hahaha...asi budem musiet kupit ako druhe mne do auta neskacu...myslis.ze staci tour? :-)
No nicméně MPV se kupují hlavně kvuli prostoru a to nejen v kabině, ale hlavně pro velký kufr (pokud máš 2 nebo 3 děti vozíš spoustu krámů), což Verso, Carens ani Orlando moc nesplňují. Naproti tomu C4GP, 5008, GScenic nebo Touran ano ;-)
HTP stačí na fabku, ale tyhle auta mají prázdné víc než 1.5t. Jel jsem jednou s 5008 VTi (sice 88kW ale krouťák okolo 150Nm někde kolem 4tis ot) a to bylo opravdu za trest. Jezdit s tím po městě, asi by mě omyli. Mít to auto naložený ještě nad dvě by bylo opravdu tristní. Musíš počítat, že je to těžký skoro jako dvě fabie.
Pokud najezdíš tak, aby se ti vyplatil diesel, oba použité naftové motory v 5008 jsou velmi solidní. Mě se moc nelíbila robotická převodovka v 1.6HDI, tak si nenech zkazit dojem, pokud s ní budeš jezdit. Zkus HUD, příjemná záležitost, v této třídě nevídaná.
Nenavrhuji nic, každej ať si vybere, co se mu ráčí. Z hlediska užitných vlastností, pro která se MPV kupují Carens nabízí zhruba to co Verso (jenže to má smysl v portfoliu, neboť neexistuje Auris kombi). Jen konstatuji, že Kia může souboj s trojkou Scenic/C4GP/5008, případně Touran, vyhrát jen cenou, podobně jako Orlando.
Jinak versem jsem měl také možnost se pár dní vozit. V benzínu, 7 míst, pohoda, nemám proti němu nic. Na německých silnicích ale nějak nebylo kde zkoušet ty různý typy "nerovností". Ale vzhledově se mi moc nelíbí.
No já si myslím, že bude spíš než exteriér, klidně by mohl dostat elektroniku z nové 308 či nové C4P. Takže proč by ne. Ono z venku není zas tak moc co faceliftovat, podobně jako u C4P či C4GP, ten vzhled je velmi svěží.
Jinak jsem se marně snažil vysvětlit nechápajícímu topperovi, že pokud si chci koupit střední MPV, znamená to, že potřebuji onen velmi variabilní prostor (3 plnohodnotná sedadla, velký a variabilní zavazadelník), protože jinak raději zvolím kombi (nižší spotřeba, nižší aerodynamický hluk, lepší jízdní vlastnosti při využití stejných technologií, nižší cena). Protože jsem obě auta reálně porovnal (a též i C4GP, Scenic a Verso), v tomto ohledu musím říct, že nevidím důvod zvolit Carens a ne Ceed kombi, nic moc navíc Carens oproti Ceed kombi nepřináší. Je to pohodlné auto pro 4, ne pro 5, stejně jako Ceed kombi. Verso má důvod k existenci, neboť zatím neexistuje kombi od Aurisu a Avensis už je někde jinde, ale u Carens je pro mne stejné jako C-Max... Grand C-Max chápu, ale smysl C-Max pro mne moc nemá. Ale zase má aspoň pořádnou zadní nápravu a skvělé jízdní vlastnosti...
čo je dôležité u MPV?
- umiestnenie 3 detí v druhom rade
- čo najmenší aerodynamický odpor pri cestách mimo mesta
- keďže ide o autá, kde by sa malo prepravovať denne v meste a mimo mesta cca 3-4 osoby, výkon aspoň 110k
- profamily výbava (odkladacie miesta v interiéri auta, stolíky pre 2 rad, multimediálna výbava (jej možnosť))
- objem kufru aspoň 500l
- optimálna dĺžka auta pre parkovanie v meste na úrovni cca 4500mm (+-100mm)
To by boli moje priority. Hneď tá prvá ja svojim spôsobom limitujúca
Ano, četl jsem tvůj příspěvek, ale na rozdíl od tebe jsem se všemi těmi auty svezl, porovnal si jízdní vlastnosti a prohlédl si na vlastní oči interiér a vyzkoušel si variabilitu auta. Hodnotím tedy auta, o kterých je test, z vlastní zkušenosti. Obě jsou v pohodě a ke špičce tohoto segmentu v jízdních vlastnostech nepatří ani jedno.
Carens je průměrné auto. Nijak nevyčnívá (interier odpovídá současným trendům, zatím co frantík už zaostává, o tom žádná - ovšem, pokud si vybereš výbavu bez displaye a navi (KIA za 50tis), tak má sice vyčpělou oranžovou, to ano, funkčně ale bez problémů konkuruje - v základu totiž ani Carens nijak neuchvátí). Špička je ale někde úplně jinde, jak co se jízdních vlastností týče, tak vnitřním prostorem a možnostmi v interieru. Zkus někdy hodnotit jinak než z obrázku.
To, že se Kia zlepšila nikdo nepopírá (když srovnáš aktuální a minulou verzi Carensu, bylo by velmi trapné, kdyby to tak nebylo), ale špička to není. Každopádně je to již konkurenceschopné, hlavně poměrem cena/kvalita/výbava. Ale ono je těžké diskutovat s teoretikem a nesouhlasit s tvrzením "kia je špička".
co jiného od tebe čekat, ty špičko? Co kdyby ses třeba těmi auty svezl, než tu začneš teoretizovat?
tipuji, že pokud se u Carensu neposune cena na úroveň Orlanda, bude se prodávat stejně, jako Verso. Vnitřním prostorem je totiž konkurentem právě Versa a protože Orlando je neskutečně ošklivé, má proti němu velkou šanci. Budu-li hodnotit užitné vlastnosti MPV (obvyklý důvod ke koupi), nevidím důvod, proč si připlatit za Carens namísto kombi Ceedu.
Možná mají jiného řidiče, ale hlavně jiného zadavatele reklamy, je třeba náležitě vyzdvihnout jeho kvality. No a protože u nabídky motorů Carens body nezíská, u vnitřního prostoru už vůbec ne, tak vytvoříme dojem řidiče. Zkusil jsem oba vozy v jízdních vlastnostech mi 5008 připadá spíš jako kombík, Carens pluje spíš jak C4. Ale zadek na retardéru z kruhových placek uskočí znatelně jak v 5008 tak v Carensu tak v C4GP. obzvláště na 17" je to cítit. 5008 zaostává vyčpělou elektronikou. Navíc chybí některé prvky rodinného řidiče, které vůbec nejsou v nabídce výbavy. Některé ale nejsou ani u Carensu (třeba elektrické otevírání pátých dveří). Jinak mi přijde, že Carens má kufr jak Ceed, takže moc nevidím důvod připlácet si. C4GP i 5008 je jiná liga. Carens je vyhovující pro 4 člennou rodinu, pro 5ti člennou je lepší C4GP/5008 (mimo jiné i v 5ti-místné verzi 3 isofixy na zadních sedadlech), pokud více jezdí, protože nabídka benzínových motorů PSA není žádná sláva (jedno použitelné THP). Je škoda, že některé prvky výbavy v C4GP objednat jdou u 5008 ne (parkovací kamera, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů). Test si někde, přečtu, zajímá mě. Ale vždy je lepší udělat si vlastní názor a neřídit se autobulvárem.
Rok 2009 : Peugeot 5008 : První jízdní dojmy, Ondřej Láník :
"Řízení je přesné, citlivé a na danou kategorii dává slušnou zpětnou vazbu, v případě těžšího turbodieselu snad o něco lepší než u turbobenzinu. Známý koncernový podvozek dostal příjemný rodinný charakter, je dostatečně komfortní i se 17palcovými pneumatikami, ale přitom dobře utlumený na nerovnostech a jistý ve vyšších rychlostech. Velkých děr jsme na pomezí Francie a Švýcarska na silnicích mnoho nepotkali, takže převažujícím prvním dojmem je velmi dobré jízdní pohodlí.
--------------------------------------… />Rok 2010 : Peugeot 5008 : Aleš Jungmann :
"...řadí se interiér francouzského MPV na samou špičku segmentu."
"Na rozdíl od mnoha konkurentů ve svém zápalu pro komfort nezapomíná na jízdní vlastnosti, které hodnotíme jako výborně vyvážené – 5008 není ani houpavá, ani tvrdá, dokáže velmi dobře žehlit nerovnosti a stále být v zatáčkách pánem situace.
--------------------------------------… />Rok 2013 : "na okreskách je 5008 horší – výmol v zatáčce auto nepříjemně rozhodí a zadní kola uskočí o víc než pár zanedbatelných centimetrů. Kia dostala do vínku velmi komfortně naladěný podvozek, takže se v zatáčkách naklání, ale velké díry i záplaty umí překonat lépe..."
--------------------------------------… />3 roky a z absolutní špičky segmentu propad pod úroveň Kia. Buď je Kia dokonalá, nebo mají v AutoTipu jiné řidiče.
oboch tychto aut by som prijal aj tu na auto.cz;-) , skoda , snad v buducnosti :yes:
aj carens aj P5008 su skvele auta a po stranke dizajnu su rozhodne tym krajsim "zbozim" co sa da kupit na trhu MPV-ecok... aspon podla mna :yes: ... a vobec..... tieto dva MPV su vo svojej kategorii nielen jedny z najkrajich ale aj jedny najlepsich MPV aut :yes:
peugeot mi pride vzhladovo dynamickejsi a zozadu atraktivnejsi.... carens zase posobi vyvazenejsie kludnejsie a spredu zase podla mna lepsie.... ale dizajn je subjektivny faktor.... velmi pekny je predsa aj scenic a rovnako aj taky C-max nevyzera zle...
peugeot boduje silnejsimi motormi..... :yes: ale na druhej strane na beznu jazdu motory carensu stacia.... otazne je co je priorotou u MPV.... asi najskor vnutorny priestor... v tomto to bude asi na tesno .... peugeot vyzera ze ma nizsiu nakladaciu hranu vzadu a trosku vyssi kufor.... aspon opticky sa mi tak zda ;-)
v interieri je to tiez podobne... o spickovom interieri carensu aj P5008 nik nepochybuje.... maju asi najlepsie interiery v triede.... chvalia ich v kazdom teste
Z toho si nic nedelej, tak jste se holt moc nepovedli. Nedostatek vnejsi krasy snad tedy u vas priroda vykompenzovala alespon intelektem. I kdyz, jak tak ctu tve prispevky... 8-s