Byl jsem majitelem II. gen. před FL a nyní vlastním II.gen. po FL a z mého pohledu je právě verze po FL hezčí a hlavně, tobě určitě známé, detaily v interiéru jsou pro mne mnohem líbivější než ve verzi před FL...
Ale víš jak - každej to vnímáme jinak ;)
Myslím si, že kontroverzní desing hrál Laguně do karet. V dnešní době, kdy se auta podobají skoro jako vejce vejci, bylo super, že tady bylo něco jiného. Majitelé se mohli s Lagunou odlišit a mít ojedinělé auto. Jsme na novou generaci Laguny velice zvědavý. Hlavně ať nevypadá jako nové Clio, to už se člověk opravdu neodliší.
Kompletni konkurence ma rekneme startovaci bobek, tedy neco maleho kulateho a fyzicky odolneho. Jenom Renault musi mit kartu, ktera je velka a kdyz se da do kapsy tak na ni mohou snadno pusobit sily neslucitelne s jeji dalsi funkci.
mě se současná Laguna v top výbavě a v bílé barvě docela líbí, a coupé je naprosto super krásné auto :yes: u Laguny není problém to že je "divná" ale to že je na střední třídu už prostě příliš malá, a taky že je to Renault-tudíž nevalná pověst jeho dřívějších velkých modelů... ;-)
Víte, Renault zavedl karoserii liftback už 70. létech typy 20/30 a je považován za jejího tvůrce. Tehdy se taková karoserie nejen ve vyšších třídách nenosila. Renaultu celý motoristický svět vděčí za hatchback - R16, r. 1965, MPV - Espace, r.84, malé MPV - Scenic 96 atd. Své děti neopustí.
Kvíz:
Víte, že turbo vynalezl Renault? Louis Renault r. 1902.
Víte, co je PLIP? Že ne? Dálkové centrální zamykání, francouzský vynález, sériově montovaný v jakém voze? Renault Fuego, 1981.
Laguna I. bola dizajnovo bomba.No bohužial dali tam veĺa novej elektroniky a to si vzalo svoju daň.Laguna II. to dorazila.Po FL to už bolo lepšie,ale stále nič moc.Potom prišla III.gen. a tá je skoro bezproblémová.No bohužial povesť predchodkýň a rozporuplný dizajn spôsobilo predajnú katastrofu.Na druhej strane sa istú dobu dala Laguna III.kúpiť za velmi dobrú cenu.Uvidíme čo prinesie generácia IV.Možno by mali pouvažovať o zmene mena,lebo s tou povesťou sa budú ťažko presadzovať.
Vzpomínám si na rok tak 94-95, koukal jsem zrovna z okna a po cestě, kde jindy projela kouřící Karosa, hromada Favoritů, Felicií a podnikatelských ikon té doby - Felicií kombi, ladně plulo auto, jaké jsem ještě neviděl. Vypadalo jako by ho navrhli podle mořských vln a moře já mám rád... Byla to Laguna I.
Tehdy jsem měl potřetí pocit, že vidím automobilovou budoucnost (poprvé Sierra, podruhé A80).
Po faceliftu byla pořád pěkná.
Ale Laguna II už byla křeč a ta křeč trvá dodnes a je horší a horší.
Design revoluční je (v případě Laguny II.) a trojková Laguna má velmi nadčasové pojetí.
Jinak souhlas, první gen. byla jedinečná v tom, jak krásně byla komplexní a vyvážená. Ovšem dvojka patří mezi estetické unikáty - škoda, že většina z nich je takový křáp, že vlastnit takový vůz může jen člověk silného ducha a pevných nervů...
mne sa terajšia laguna celkom páči , ale už na nej je cítiť vek , dúfam že ďalšia generácia bude stáť za to . Ja som rád že neupustia od "Liftbackovej" karosérie , to je veľké + Laguny ;-) Škoda M6 že je len ako Sedan ;-\
... o revolučnom dizajne a špičkovej kvalite, o tom, že si trúfa poraziť aj Passaty, a ďalšie blbosti. Trojková Lagúna bola "out" už v momente predstavenia.
Renault by najlepšie urobil, keby oprášil jednotkovú Lagúnu alebo ešte jeho predchodcu Renault 21. Renault 21 Nevada bol posledný pekný kombík od Renaultu. Boli časy, kedy som o ňom aj uvažoval. Teraz by som Lagunu nechcel ani Zadara. >:D
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Jo, sem divnej >:D Taky sem Lagunu měl ! >:D Díky Ado, žes mi to řekl... Ale radši sem se posadil do pohodlných sedaček a hýčkal se fungující výbavou, kterou nemají ani některé auta dnes >:D Tak povrzalo pár plastů a jednou za rok se rozsvítila kontrolka nějakého čidla ... žít se s tim dalo a to velmi slušně, nikde mě nenechala a brzdou provozu určite nebyla.. Koupil bych si ji v té době zas :-)
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
V Německu se na STK jezdí do 3 let. Některá auta jezdí na STK ještě dřív a častěji, pokud se nepletu. Proto má také TUV, jako jeden z největších provozovatelů STK kategorii 1-3 roky.
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Tak znova, kde bere TUV data do kategorie stáří 1-3 roky když auto jde poprvé na STK po 4 letech.
Příklad: Mam auto staré 3 roky, tudíž spadá do TUV kategorie 1-3roky, na technické jsem s tím nikdy nebyl, kde tedy vezme TUV data když je to podle tebe z technické.
U dekry je to něco jiného, to je z technické, proto taky nemaji kategorii 1-3 roky, přece proč by nemohlo mít třeba čtyrleté auto najeto do 50tkm to chápu.
Jo tak, Toledo je auto střední třídy >:D Zapoj hlavu, to je základem úspěchu, jinak zde můžeš jen silně teoretizovat. Ona metodika SDA je fakticky zcela pokřivená, zvláště když samotní výrobci uvádí jiné informace.... kde asi ta chyba bude?
Myslíš první generaci po faceliftu? Otec jezdil služebně touto Lagunou 9 let, opravdu to bylo a je parádní auto.
[odkaz]
[odkaz]
Jako nástupce chtěl opět Lagunu nejlépe ve verzi kombi, vedení ale rozhodlo, že nové vozy budou pouze koncernové, takže jezdí už 4 roky Superbem. :-(
Kdyz jsem videl Lagunu druhe generace, tak to bylo zjeveni. V roce 2000 velmi moderni, ale pritom okamzite skoro az klasicky design, ktery dodnes vypada dobre. Tahle kombinace se malokomu podari a Laguna II byla jeden z mala pripadu, kdy to klaplo. Paradoxne modernizujici facelift bych rekl, ze ten puvodni design spise naredil a zesedivel. Dnes mi faceliftovana Laguna II prijde jako zastaralejsi nez puvodni design.
Kdyz prisla Laguna III, tak to bylo zase jako zjeveni, ale tentokrat opacne. Ten design byl neelegantni, nedodelany, stylove nejasny, ani ryba ani rak, ani extravagantni ani elegantni. To auto melo samozrejme dalsi chyby jako jiz vzpominany nedostatek mista, nic moc jizdni vlastnosti standardniho podvozku a nektere tradicni blbosti Renaultu jako startovaci kartu nebo nepovedene radio, ale myslim ze ten design byl pro auto smrtici. Samozrejme krome znicujici povesti predchudce kvuli problemum vzniklym snahou nasadit supermoderni auto ac automobilka nebyla technicky schopna neco takoveho zvladnout.
Laguna č. 1 - elegantní, nadčasové a velmi pohledné auto, se kterým bych neměl problém ani dnes.
Laguna č. 2 - modernistický šok. Dokonalý a promyšlený design, který mistrně skloubil futurismus s použitelnými tvary. Po faceliftu ztratil kus osobitosti, i když se stal o něco líbivějším.
Laguna č. 3 - tak trochu daň za přechodné období designu, které Renault zvládat diskutabilně. Na jednu stranu precizně provedené detaily, zároveň však poněkud netradičně uspořádané proporce a provokativní prvky (např. absence masky mezi světly). Kabina je však na jedničku - dodnes neztratila jediné procento ze své přitažlivosti.
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
TUV je samozřejmě technická. DEKRA je také technická, ale je podrobnější. Auta jsou rozdělená i dle počtu km a máš tam i rozdělení závad do 5 kategorií (podvozek/řízení, motor, brzdy, elektrika/světla, karoserie/interiér).
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Jak může být TUV technická když tam mají stáří aut 1-3 roky a s novym autem se jezdí po 4 letech, to jste niky neměli nový auto nebo co? Naopak DEKRA je technická - přesně o těch žárovkách jak píšeš
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Snižují se rozdíly ve spolehlivosti mezi automobilkami. A ano snižuje se i spolehlivost díky šetření při výrobě a snaze získat peníze z koupě nového auta,popřípadě servisu, to je neoddiskutovatelný fakt, který je patrný při zkoumání delšího časového intervalu
P.s. třeba to mondeo je u DEKRy zase nad Passatem, proto bych si netroufl určit, kdo je na to lépe :-)
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
TUV je technická a je v podstatě jen o žárovkách. DEKRA má zase index závad ojetých aut. DEKRA je podrobnější, je dělená dle nájezdu a závady jsou rozděleny dle kategorií. Dá se docela dobře poznat, kde jsou slabé stránky jednotlivých aut.
Jo, to je mnohem výstižnější, ale "předběhl" zase zní mnohem líp...
Když se ti něco v nepovede (třeba v podníkání), tak nezoufej a řekni si, že je to tím, že jsi až moc dobrý a že jsi vlastně předběhl svou dobu. >:-[];-)
Poslední Laguna moc krásy nepobrala..To první generace..to byla pecka!! ;-)
Pokud bude trend Renaultu v designu pokračovat ve směru Capturu..nemám problém.
Horší než nyní to již být nemůže..nutné zlepšení je jasné.. :-)
A snad bude Rencek i víc spolehlivý..uvidíme. ;-)
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
jj o 1% a v průměru má zas více km passat... to je hodně nepatrny rozdíl >:D
Tady je krásně vidět, že s tak malým rozdílem spolehlivosti napříč tabulkou si automobilky nemají co vyčítat >:D Dnes už nejde moc koupit horší/lepší auto. Rozuměj spolehlivější
Jo to já ti neberu tvé rozhodnutí :-) Já hledal naftový motor, benzín u Laguny už není, ale v před pár lety ještě nabízely dvoulitrové turba a ty jezdily velmi dobře :-) Materialy v interiéru nejsou tak plastové, ale zase já v základní Laguně nikdy neseděl. Já měl dvojku expression a taky to tam nebylo špatné, jen vrzaly po 200 tisících km. Audio sem nezkoušel, já jsem mimo drahých aut našel zatím nejlepší zvuk u Mondea s audiosystémem od Sony :-) Tam mi to vyhovuje :-)
Preto mám kombi.So sedanom mám aj ja problém.Vnútorny priestor ti nepredhadzujem. >:D Len som konštatoval.Vyberal som medzi oboma autami.Potreboval som benzín a tam nemala Laguna čo ponúknuť.(jeden motor,jedná výbava).Materiálovo v interiery na tom bol H tiež lepšie.Značka Bose znie super,ale zvuk taký nebol.No hlavne v SK bol benzín,len v najnižšej výbave. :no: Nuž som išiel do i40.Zatial nelutujem.
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
stáří 1-3 roky asi nebude Laguna 2 ;-)
jinak ten tvůj odkaz - dekra je z technický tudíž se tam problémy jako nefunkční motor a podobně jaksi neprojeví(možná se pletu kdyžtak mě oprav)
Mě nejvíce zklamal interiér po všech směrech mimo designu. Zpracování, materiály, ale i prostornost, sedačky, stejná OII je uvnitř po všech stránkách lepší alespon mě to tak přijde. A to sem si dlouho hrál se sedačkou a nastavoval.
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
No, ty rozíly v procentech jsou směšné a statisticky nevýznamné. Mezi prvním a posledním místem je rozdíl cca 11%.... Navíc by se do výsledného pořadí měla započítavat i průměrná ujetá vzdálenost, která je uvedená a z té se udělat ukazatel. Nejlépe přepočítat počet závad na určitý počet KM ( 1,10 000, 100 000 km) To už je jedno... Tohle je statisticky špatně.
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Neplet si TUV se spolehlivosti. TUV je nase technicka, takze zauzivany nazev "statistika vypalenych zarovek" je vic nez prilehavy. V cislech neni treba ani jediny vuz s vysypanym motorem ci prevodovkou ani zadnou jinou zavaznou zavadou diky ktere je vuz nepojizdny. Nebo snad myslis, ze majitel odveze takovy vuz odtahovkou na technickou? >:D
to souhlas. Mě příjde na "trojce" zvláštní to protažení od zadních dveří po kufr. Vypadá to jako, kdyby to auto někdo vzal a natáhl (takový jezevčík). Navíc z různých stran to působí, jako by bylo splácano více aut do jednoho. :no::no:
Re: kdyz nekdo vyrabi smejdy tak lepsi design to nezachrani
Vzhledem k tomu, že Laguna stále poráží ve výsledcích ADAC, DEKRA Passaty, Mondea, C5 apod. vč. zástupce nižší střední Octavii, tak to zřejmě takový šmejd nebude. :yes:
Možná by Adam měl někdy přejet hranice na západ Karlsruhe a rozhlídnout se. Něco podobného jako si on myslí o Renaultu si tam zas myslí o Škodovce nebo o Seatu. Nic to ovšem nevypovídá o kvalitě auta.
Vnitřní prostor ano, ale mě se I40 líbí míň. Přijde mi z aut střední třídy nejošklivější, nejsem fanoušek vlnkovitého designu. Kombi je celkem ok, ale sedan mi přijde z profilu jako banán. Vnitřní prostor nevim proč předhazješ, kdybys četl co píšu, sám ho kritizuju >:D Nicméně Interiér vzhledově a materiálově má Laguna velmi dobrý a působí na mne dráž a kvalitněji, mež u Hyundaie. Laguna III se mi prostě líbí, GTčko hlavně, ale i Bose a Initiale, v základním provedení Laguna vypadá nic moc, tam bych radši volil i i 40.
Jo aha, ty I40 máš :D tak to sorry, ale tohle je muj názor:D
No tu ti musím oponovať.To že sa ti i40 nepáči,na to máš nárok.No tvrdiť,že vedla súčasnej Lagúny vyzerá nedospelo,to si hrubo prestrelil.Postav ich vedla seba a budeš prekvapený.O vnútornom priestore radšej pomlčím. >:D
tento nadpis jsem již sice před časem použil(taktéž v souvislosti s Lagunou III),ale budiž,užiji jej opět,nebod Laguna na mě působila vždy(at už šlo o jakoukoli generaci)různě,ale nikdy ne "DIVNĚ".naopak.těžko si vybavím liftback(combi nezminuji,nejsem příznivce této karosářské verze) ve stř.třídě,který je tak šarmantní,elegantní a přitom si zachoval i jistý punc sportovního nádechu.pravda,před lety měli v zemi Galského kohouta i jiné zástupce v této třídě,kteří se honosili desingem natolik nadčasovým,že i dnes se jejich majitelé mohou hrdě prohánět po Evropských komunikacích,např.Peugeot - 405,406,(pouze sedan)Citroen - Xantia.žel,"kdeže lonské sněhy jsou",Peugeot to zazdil 407mičkou(vysavač) a Citroen C5(kytovec),z konkurence asijské mě napadá snad jen Mazda 6 a z Belgie Mondeo(zminuji pouze vozy,kteréžto se vyráběly co by Liftback)mám za to,že desing současné Laguny dojde uznání až po jejím "umrtí"....leč,nevyzpytatelné jsou kroky TVŮRCE AUTOMOBILŮ,takže ač poněkud roztrpčen,volám VIVAT LAGUNA III !těším se na Lagunu IV. :yes::yes::yes:
No šeredný není snad ani zadek.....ale imho předek.Ten je divnej.....jinak dobré auto, kdysi za super peníz.Viditelně ho prodávat nechtějí, respektive vědí, že za vyšší cenu prodaji skoro stejně.Takže to vlastně udělali dobře.
Ale jdi ty, Laguna Grandtour vypadá vedle I40 kombi jako dospělé auto. I Hatchback v GT verzi oproti I40 sedan je proporčně vyváženější. I40 vypadá jak banán z profilu >:D Je pravda, že u Lagun hodně zálež na verzi a výbavě, v základu je to opravdu nic moc auto, ale to i Oktávka, nebo i Passat. Já Lagunu III chtěl, samozřejmě v kombi provedení. Zklamal mě ale ten prostor jak v interiéru, tak i v kufru, který mi přišel stísněnější a menší , než ve Laguně II. Naopak interiér, kvalita, zpracování a materiály jsou pořád velmi pěkné, stejně tak výbava i motory.. Když sem kupoval auto, bylo málo ojetin v bazarech, ale to je pořád v ČR. Zajímalo by me jen, jestli i kdyz je interiér hezcky, vydrží déle nevrzat, jinak za mě LAguna :yes: Ale dvojková pro me zatim zustane top :-)
A to by ses dost divil, běž se posadit do Oktávky ve střední výbavě a pak do Laguny III ve střední výbavě, interiér Laguny tě přenese o dvě třídy nad oktávku materiálama, zpracováním i výbavou.. jenže to bys musel někdy vylézt ven z autosalonu Škodovky >:D Toledo sem neplet, to je úroven Rapidu.
mna najviac fascinuje to .... ako terajsiu lagunu mohli vobec pustit do seriovej vyroby.... otrasny dizajn .... otras .. otras... otras..... ziadna navaznost na starsie reaulty.... ziadna maska... ziadny normalny bocny profil.. proste hruza a des.. som rad ze tieto casy renaultu su uz pomaly za nami a dnes tu mame pekne clio a capture a renault sa uz nasiel ;-)
Presne tak, zvádzať všetko len na zadné partie a opomenúť kontroverzný predok je opäť zakrývanie si očí pred (ohavnou) realitou. Materiály, kvalita či spoľahlivosť už problémom neboli, bol to len a práve dizajn exteriéru, ktorý pochoval L III.
No, to tedy vedení Renaultu došlo brzo, že je současná generace Laguny ošklivá jak noc! Ono se totiž nejedná jen o zádek liftbacku, ale také o předek s prapodivně tvarovanými světlomety, jakoby "zaseknutými" do nárazníku. On ale ani kombík moc krásy zrovna nepobral. Jediná Laguna, která byla opravdu hezká, byla první generace liftbacku. Jinak tohle auto Renault designově prost po... na celé čáře. O spolehlivost současné generace už bych vůbec neměl strach, nemluvě o velmi dobrém dílenském zpracování interiéru. Problém je ale ve velice slabé nabídce vnitřního prostoru, zadní cestující mají v současné generaci místa pro nohy jako v nižší střední třídě a to je moc špatně....
Nepochybuji o tom, že nová Laguna bude pěkné auto, teď jen aby to nezabili katastrofální nabídkou motorů a převodovek (u silnějších agregátů povinně samočinných!) jako u Clia a Capturu....
S GT maskou souhlas. Mégane II HB se hned na začátku prodával velice dobře. Měl jen smůlu, že spadl do problematického období. Renault na začátku tisíciletí svůj úspěch neustál. To se nejlepším občas stává a je to tak snad i dobře. Alespoň dostane šanci zase někdo další a není taková nuda. Teď jen můžeme hádat, kdo sesadí v Evropě VW. Třeba nás Renault překvapí. :-)
Kombi bylo krásné, kupé taky, ale to auto mělo smysl kupovat jen ve verzi 2.0 dCi 4Control anebo s třílitrovým V6, ať už v benzínu nebo v naftě.
Jenže tyhle modely už lezly do peněz a kdo by chtěl oproti Mondeu a P508 za stejné peníze o třídu menší auto, že?
Mně se Laguna před FL líbí pořád víc a víc. Možná by ji mohli ještě pár let nechat a začala by se prodávat. Možná to jen přehnali s tou nadčasovostí a je proto třeba na zákazníky chvilku počkat.
No snad se u Renaultu nemusíme obávat, že to dopadne jako s ostatními francouzi, co by rádi "šprechn dojč." Taky by si šlo nadpis vyložit tak, že nebude divná, ale bude vyloženě hnusná. >:-[]
90% lidí z první fotky poznalo, že je to ohavné, jen u Rencku to nevěděli. Captur i Clio se 90% lidí libí, tak snad Lagunu nezkazí a zpátky začnou prodávat za normální ceny.