Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Filtr pevných částic: Časovaná bomba v každém turbodieselu?

Vše, co vás zajímá o problematickém dílu, který s sebou povinně vozí všechny nové turbodiesely.
Zpět na článek
Avatar - anvil747
1. 5. 2018 19:41
Benzín!
Nafta patří do zemědělských strojů, do auta jedině benzín!
4. 11. 2016 14:46
EKO DAŇ !!!
A PROČ TO NENÍ DOTOVANÝ STÁTEM ZA TY PENÍZE, KTERÉ PLATÍME JAKO EKO DAŇ ?!? Na jaké účely tyto peníze teda vlastně jdou???
4. 11. 2016 14:45
EKO DAŇ !!!
A PROČ TO * NENÍ DOTOVANÝ STÁTEM ZA TY PENÍZE, KTERÉ PLATÍME JAKO EKO DAŇ ?!? Na jaké účely tyto peníze teda vlastně jdou???
30. 5. 2014 17:14
na čo čistiť pri tej cene
ked pozeram na ceny novych tak by som to veru necistil tie ceny novych uz poriadne padli napr. pozri dpfcentrum.sk alebo dpfffap.cz
5. 2. 2014 09:38
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
Jsou kecy... některé jsou podstatně tižší jak benzíny... třeba ten můj krasavec od Audi
5. 2. 2014 09:32
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
Tady bych fakt řekl, že to někdo mooooc prožívá. Jednak... já mám třeba taky jeden z nesmrtelných moturů. 2,5 TDI od audi... 5 hrnek. Tím, že najede takovou spoustu kilometrů je pro Zemi vlastně ekologický, nemusí se vyrábět další a další auta, která znečištují a ubírají na materiálu. Navíc... mezi náma... pokud máš DPF, tak jednou za čas jej musíš protáhnout, jinak se ti zničí a jdeš na výměnu, což není ekologické, ale to jsem odbočil, viděl si, co z něj vyleze, když na to šlápneš? Staré TDI sice kouří, ale aspoň víš, co Tě zabíjí, nové auta Tě zabijí neviditelně a v konečném reálu jsou daleko víc horší pro naší Zemi jak staré auta.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
3. 1. 2014 17:22
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
Jaký nesmyslný emise? S tou tvou dieselovou kraksnou z boleslavy jsi roky rozsejpal po okolí 100mg PM raka bez DPF [odkaz] na každej tvůj ujetej kilometrprde o CO2 nemluvě [odkaz] Tahle planeta není jen tvoje, když to řeknu nahlas taks měl štěstí že ti zato ještě někdo nerozbildržku ;-\
31. 12. 2013 13:57
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
Asi jste hodně zaujatý pro elektromobily a pro alternativní záležitosti, ale budiž.

Evropskou unií a těmi, kdo berou auto jako spotřební zboží, jsem asi byl považován za kacíře, ale nemůžu si pomoct - nejlepším řešením z hlediska spotřeby, nákladů, spolehlivosti a životnosti (dnes krajně nežádoucí) je starý dobrý 1.9 TDI, kód AGR.

Měl jsem tento motor v jedničkové Octávce, která byla pro servisy přímo prokletím - nekazila se. Žádné výměny DPF, žádné problémy s CR, žádné pády do nouzáku, nic takového. Při slušném zacházení, pravidelných výměnách oleje a filtrů naprosto bezproblémový a nesmrtelný motor. Ve městě 5,5 litru, více jen při extrémních kolonách, mimo město kolem čtyř, aji pod čtyři na sto.

Nechtít automat, jezdím s tím ještě několik let a věřím, že bez větších oprav bych milion kilometrů překročil.

Teď mám 2.0 TDI PD, pod kapotou čtyři kováře a říkám si, že moc přes půl milionu to asi nezvládne. Ale hlavně že ty nesmyslné emise jsou o něco nižší...

Chtěl bych vidět, kolik takový elektromobil vydrží, jestli alespoň čtvrt milionu...
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
27. 12. 2013 14:10
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]

>:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[] :-! >:-[]
************* VESELE FANOCÉ ************** [odkaz]

No jako chlapi ale 2-tunová TESLA MODEL S [odkaz] jezdí s baterkama vážně skvěle :-)

PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
28. 11. 2013 10:27
Re: benzin nikdy
Pouzivaj bodky a ciarky, lebo jeden nevie co to vlastne mas a co nechces :-)
Avatar - quicky
5. 11. 2013 11:34
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
1. DPF mi bez problemov zije uz 300 tis km
2. vypaluje sa cca kazdych 2000km, dlzka vypalovania okolo 10-15min (to je pre mna raz mesacne, pre niektorych ani to nie)
3. na jazde to absolutne necitit
4. ako by toto zo mna malo robit otroka toho auta?
Avatar - Kuban
4. 9. 2013 09:01
Re: měnit - jak kabinový filtr
protože dízl se jednoznačně hodí pro těžší a tedy větší stroje.... Nebudu ti vysvětlovat proč, protože ty motorům rozumíš jako moje babička švadlena.
Avatar - Kuban
4. 9. 2013 08:47
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
dej si hlavu k benzínovému výfuku a nech ji tam pár minut ať je od blbých komentářů pokoj :yes:
29. 7. 2013 17:33
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
Ako píšeš! Všetkých dízlových mudrlantov, na ich dízloch, by som na deň zatvoril do podzemných garáží. Nech si tam jazdia a nakoniec urobia míting.
Tam je skrytá svätá pravda o smraďochoch na naftu!
P.S. Každý deň vidím na cestách prémiové, skoro nové auta, ktoré pri akcelerácii kadia ako horiace gumy.
29. 7. 2013 10:43
Re: vsteci nadavaju na diesle
kazdy motor ma svoje problemy a zial doba atmo benzinov konci, takze uz aj fun klub atmo benzinov si bude musiet zvykat na male 1.0 - 1.4 turbobenziny, nehovorim, ze je to super, ale ked si mam vybrat medzi 1.9 turbodiesel a 1.2 turbobenzin radsej ten diesel.

Filter budu mat aj turbo benziny, turbo, ma uz jedno aj druhe, vysokotlakove cerpadlo tak co?

hluk turba 200.000 a 7000 RPM vytoceneho motora je uplne niekde inde, chcem vydiet motor ktory bude jazdit v kuse pri 7.000 RPM to musis mat v aute ine radio >:D

Nesuhlasim vsak ze mas jedno aky benzin lejes bullsh!t to motora, tak to iste plati aj pre LPG.
27. 7. 2013 20:50
No a co ze mam DPF
Vlastnil som Astru na LPG, kvoli rodinnym narokom som potreboval nieco vacsie a kedze vacsie rodinne auta idu s dieslom, a vacsina toho co sa mi pacilo bolo tiez diesel, tak si ten diesel kupil, nepozeral som ze ma alebo nema DPF, Moja croma je prvy diesel ktory vlastnim a ma DPF :-)

Co sa tyka k teme DPF, z toho co som precital je to vymyslena hlupost a marketingovy tah, "akoze" su mensie emisie ale zase potreby aut vdaka tomuto zazraku su zhruba o 1.5litre vacsie, nehovoriac o srande ked ma clovek pod zadkom bombu ktora sa raz za cas rozpali pri vypalovani na 600 stupnov.

Aj napriek co sa tu hovori ze EU chce zakazat upravy aut (dpf off, k tomu by ale patril aj zakaz prestavby vozidel na LPG,CNG, E85), moj diesel co viem prejde emisnu normu 4 ktoru ma zapisanu v pohode aj bez DPF, tak ako aj dalsie. A okrem toho nie som jediny co bude davat DPF von. Samozrjme treba vybrat firmu, ktora sa do toho vyzna a upravi RJ tak aby to bolo v poriadku, kontaktoval som ludi s mojim typom motora, ktori presli procesom DPF off nemali ziadne problemy na emisnej a stk. samozrejme pokial je diesel v poriadku :).

A aj kedy, nemam problem dat raz za 2 roky 50-100e aby som prisiel prinajhorsom STK, ako zaplatit 500-1000 eur za novy DPF, resp. 150-300ecka za vyplach DPF co tiez nemusi pomoct a zvysovat si priemernu spotrebu o 1 - 1 1/2 litra.

Mimochodom naco si sypat popol na hlavu kvolit DPF a Euro 4,5 ked vedla na Ukrajine nemaju ani Euro 0, a diesle jazdia na olej z McDonalds.
Avatar - CommonUser
13. 7. 2013 23:58
Re: vsteci nadavaju na diesle
Kadis si do huby.
- Mas problem tocit motor do 7000, ale tocit turbo k 200 000 otackam je OK.
- Auto ma sluzit ! No to je sluzba ked musim v zapche / meste sledovat DPF, co tankujem, ci mam zimnu naftu a dalsie voloviny. To jo ... to je sluzba jak svina.
- Min naklady - pri BMW je fakt argument ako egyptska pyramida. Mozes suvisiet so znackou ako chces,

Ked ti vyhovuje nafta, OK, ale nepackaj sem svoje ftakoviny.
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:52
Re: měnit - jak kabinový filtr
protože kupovat na těžký auto slabý motor je zvěrstvo.....

proto se u těch velkých mrdek objevuje mnoho dízlových variant....

ale chápu, ty žiješ jen výkonem v maximálních otáčkách... bo sportovnost :-!
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:50
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
no vidíš a já mám za to že dízl má mnoho lidí hlavně proto, že má mnohem větší výkon v běžně používaných otáčkách než benzín....

prostě jiný jízdní styl.

protože názory lidí, co mi tu cpou kecy o sportovnosti benzínových agregátů a přitom obhajují nějakou 1.4i nebo 1.6ku atmosféru, se dost směju.......

si mnohdy lidi nevidí do huby a dobře jim tak...
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:46
Re: Největším škůdcem je dieselový motor
>:D >:D >:D >:D a pak že jsou naivní jen BABY >:D >:D
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:44
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
vem hadici, nasun ji na svuj vyfuk, zaved ji do kabiny a nastartuj... nikam nejezdi, zsuatan doma v garazi v aute, jen tam sed.... Uzivej si vune a krasy ;-) ver ze ti pak nafta prestane vadit....

opravdu zkus to, všichni budeme jen a jen rádi pokud tento revoluční test provedeš... :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:39
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
jsem fanda spalování nafty, mám rád silné motory, ale nové dízly s filtry si prostě nekoupím... Regenerační procesy jdou prostě na jízdním komfortu znát a opravdu jsem otrokem auta v pravém slova smyslu..... :no:
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:37
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
jel s benzínem!!! co na tom nechápeš >:D >:D >:D >:D
Avatar - Kuban
18. 6. 2013 14:37
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
laciný výstřik.... bez urážky, tohle nejsou argumenty >:D
17. 6. 2013 10:33
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
Takže keď sa tamten vysral na chodník, vyserem sa aj ja.... Zaujímavé máš myslenie 8-s
16. 6. 2013 17:10
Re: Nekončící diskuze
O rychlosti auta rozhoduje výkon, ne kroutící moment. Protože 150Nm v 2500ot/min je něco úplně jiného, než 150Nm v 1500ot/min. Diesely mají kvůli nižším otáčkám převody víc do rychla, takže se tam ten tvůj větší krouťák ztratí.. Benzín s hodnotou krouťáku odpovídajcí dieselu by tě nechal daleko za sebou.
16. 6. 2013 09:46
Je to politika
co se týče benzin vs nafta, tak můj názor je, že do sportovního auta patří benzín a u těch velkoobjemových a výkonných dieselů mi tak trochu uniká jejich smysl, jinak mi to je vcelku jedno. Za hlavní problém považuji nesmyslné emisní normy a ještě nesmyslnější měření emisí, respektive spotřeby. Selským rozumem mi hlava nebere, proč staré dobré 1.9TDi mělo bez nákladné filtru o 1l menší spotřebu, přesto bylo míň ekologické. Někdo by měl spočítat o kolik je v reálu ekologičtější nové auto oproti 10let starému, ani bych se nedivil, že emise 10let starého dobře seřízeného auta budou v jízdním režimu lepší, než ty u nového, které jsou nastaveny tak, aby vyhověli v určitém režimu nějakému euro, vykázali nereálnou spotřebu a s výkonem je to podobně. Ekologičnost auta by se neměla posuzovat jen podle množství CO2 ale vlastně i podle výkonu - kolik množství CO2 na 1Kw - to by mělo třeba u nákladních aut smysl, ale hlavně by se mělo posuzovat, jak ekologická je jeho celková výroba, jak zatíží třeba ekologii výroba a následná likvidace filtru pevných částic a zda to v součtu má vůbec nějaký smysl a jaký má celkový smysl vyrábět nákladné části moderních motorů pro nižší spotřebu, které je nutné díky krátké životnosti často měnit. Kdysi jsem četl pěkný článek o naftových motorech a kam spěje jejich vývoj a v něm byly uvedena zajímavá čísla a teorie, kde bylo uvedeno, že kdyby se podobné peníze investovali do vývoje klasických dieselů, byly bychom na to dneska se spotřebou podobně s podstatně jednodušším řešením. Co ale bylo nejzajímavější - tak klasický naftový motor, co najel bez problému statisíce km bez nějaké závady byl v celkovém díky jednoduché, ekologii nezatěžující výrobě součtu 15x ekologičtější než naftový motor s přímým vstřikem a filtrem částic se složitou elektronikou. Bohužel to je politika - nikoho nezajímá jak se k výsledným emisím dojde, hlavní je - zákazníku plať a všichni plaťte daně a ekodaně!
Avatar - Ada je zase tady
16. 6. 2013 01:44
Re: Nekončící diskuze
Srovnávej spotřebu zážehových a vznětových motorů o stejném krouťáku, ne stejném výkonu. :-!
14. 6. 2013 15:26
Re: Benzín nebo diesel?
Jsi bohatí, ale lidi okolo tebe uvidí, že jsi chamtivý jako sobectví ;-)
Ádo je pyšný, naparuje se, hruď se mu nadýmá a kráčí jako páv :no:

PS.- "Každý, kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen.“
14. 6. 2013 08:17
Re: Benzín nebo diesel?
No díval jsem se na toho tvojeho krasavce a musím říct, že už chápu co si kupují ti opravdu bohatí jako ty :yes:
Avatar - Ada je zase tady
14. 6. 2013 07:53
Re: Benzín nebo diesel?
Naopak. Jen chudáci si kupují auto s levným benzínovým motorem, protože na nové, normální auto pro pořádné chlapy (pochopitelně s dieselem) nemají škváru. :-!
13. 6. 2013 15:38
Re: vsteci nadavaju na diesle
Přesné tak :yes: , oba se uvažování jako blbost kočky ( oni nemají moc chytrý) ;-)
13. 6. 2013 15:15
Jestli chcete vyčistit filtr pevných částit, zavolejte mi
Vyčistím ho šetrnou metodou bez poškození. Jsem z Prahy tel: 7 2 4 7 9 4 8 2 2
13. 6. 2013 14:47
Re: Benzín nebo diesel?
xD Aký je rozdiel medzi naftou a dieselom? >:D (Joke)
13. 6. 2013 14:34
Re: Benzín nebo diesel?
každý se chová "svým způsobem" ekonomicky. Ten kdo si koupí do A8ky osmiválec místo dvanáctiválce taky šetří. Jen to má trochu jinak posunuté.
13. 6. 2013 14:33
Re: Benzín nebo diesel?
Jirko,
kdybys měl multikvadrabambililióny, řešil bys jestli naftu nebo diesel?
Takže je to tak jak píšu: když máš, neřešíš, když nemáš, řešíš.
Zkus se na to podívat z pohledu člověka, který si nechá předělat na plyn Fabii 1,2 HTP.
Taky bude říkat, že než by platil dvě koruny za naftu, řadši dá korunu za plyn.
Prostě každý máme svůj úhel pohledu.
Ale až na tom jednou budeš sakra dobře a pořídíš si Cessnu, tam už nebude na výběr.
13. 6. 2013 12:49
Re: Benzín nebo diesel?
Správný přístup, beztak ty peníze "daruješ" jen státu, kde je stejně někdo rozkrade. Chováme se ekonomicky a je to naprosto normální.
13. 6. 2013 11:51
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
redaktori autowebu jsou zaprisahli bnzinaci a jsou tim uplne zaslepeny :-) proto sem ho prestal cist >:D
Avatar - Jirka.12345
13. 6. 2013 11:47
Re: Benzín nebo diesel?
To není o tom jestli je hůř nebo líp, ale o tom kolik najezdíš ročně km, když budeš jezdit jednou týdně na nákup tak prostě diesel nevyužiješ, na druhou stranu třeba já mam jeden dům v Praze, druhej za Prahou takže jezdim každý den2x30km po dálnici, dál to auto využívam i k pracovním účelům, takže proti benzínovému ušetřím 60000kč ročně, narozdíl od většiny tohohle národa nenaříkam jak se mam špatně, problém s penězma nemam ale benzín bych si nekoupil protože za těch 60000kč raději poletím s rodinou někam na dovolenou než abych je někomu daroval za benzín.
13. 6. 2013 08:52
Benzín nebo diesel?
Odpověď je prostá: když na to máš, kupuj benzín. Když je hůř a musíš šetřit, kup diesel. Nemusíš se za to stydět. Takový je život. Jednou jsi dole, jednou nahoře :-!
13. 6. 2013 08:24
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
13. 6. 2013 08:17
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
Tak kdybych si měl jako zarytý odpůrce dieselu vybrat, dal bych přednost 3.0 BiTDI před 3.0 TFSI. Jednak je rychlejší, jednak úspornější, protože třílitr s kompresorem bude skutečně brát až dvakrát tolik co turbodiesel...
13. 6. 2013 07:31
Regenerácia filtra
Auto samo nevie určiť akú trasu mám pred sebou a preto spúšťa regeneráciu filtra často v nevhodnej chvíli, napr. pri krátkej jazde.. Tento problém by šiel jednoducho vyriešiť, keby napr. palubný počítač ukazoval momentálne zanesenie filtra a ja by som ho vedel spustiť ručne, keď viem, že ma čaká dlhšia cesta. Tým by sa predĺžila životnosť filtra aj u áut, ktoré nejazdia len dlhé trasy. Často sa mi stáva, že sa regenerácia spustí zrovna počas krátkej jazdy po predchádzajúcej dlhej. Potom nasleduje pár krátkych jázd a vždy pokus o regeneráciu. Potom treba ísť nútene viac km, aby sa filter stihol vypáliť.
13. 6. 2013 07:25
Diesel vs. benzín
Ja Vám neviem ludia. Mám doma 1.8 benzín, 2.0 Turbo benzín, 2.2 Diesel turbo, 2.0 Turbo diesel. Minimálne 4x do týždňa jazdím trasu 40km tam aj späť za prácou. Cesta je väčšinou rovná bez križovatiek sveteľných. Iné je to v Bratislave. Musím priznať že v živote som nerobil rozdiely medzi naftou a benzínom a to i pri cenách PH. Ale pri jazde s niektorým z áut si tú cestu užívam viac. Jedná sa o tie diesle. Nemôžem si pomôcť ale pri benzíne mi vadí že točí vyššie otáčky a tým ma znervózňuje. Celkovo prejav benzínového motora je taký ostrejši. Diesel sa mi páči v tom že má dostatočný záber pri nižších otáčkach a tie mu bohato stačia. Vo vnútri vozidla sú vibrácie úplne minimálne a hluk motora je dostatočne izolovaný. Jediné čo mi vadí je že raz za čas keď vytočím nafťák až k obmedzovaču tak je to dosť rýchlo a človek musí radiť. na 2L turbo benzín to je riadna sila a aj ta extáza je krajšia. Ale ako hovorím nie som závodník takže je to minimum času.

Vďaka tomu že auto šoférujem vždy 40km tam aj späť zachovávam dieselový motor, pretože ho netrápim na krátke vzdialenosti. Momentálne mám BMW 320d, ktoré mám len chvíľu ale mám Opel Vectru 2.2 DTI a má najazdené 356000km. Do toho auta dávam len naftu a olej, filtre, pneumatiky, brzdy (klasika). Viac nič.

Čo sa týka smradu benzín vs. diesel tak pravda je taká že benzínový motor cítim viac ako naftový. Nemôžem si pomôcť, pretože ráno keď je auto studené tak smrdí pár minút, benzín i nafta. Akonáhle sa motor zohreje na oboch agregátoch nepociťujem žiadny smrad a nieje viditeľný žiadny typický dym! Dokonca ani pri kick-down!

Stretol som sa už z autom, ktoré viac dymilo ako išlo ale to je taká náhoda ako vyhrať v lotérii.

Nechcem dissovať benzín ani naftu. Pretože oboje využívam častejšie ako by som chcel. Ale moja skúsenosť a pocit z jazdy je pre mňa prvoradý ako niejaký článok.
Ani v jednom aute nemám DPF filter takže neviem posúdiť moderné diesle.
12. 6. 2013 23:20
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
Tak to nepochybně. >:D :yes:
12. 6. 2013 23:18
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
Hele, Dobroši, ovzduší naší zeměkoule je zaneřáděno tolika smrady, že nějaká produkce emisí z dieslových osobáků v tom hraje marginální roli. ;-)
12. 6. 2013 20:23
Re: TDI = No smoke, no fun...
Z toho co vím, tak ty autobusy mají buď motor postavený přímo na CNG, nebo přestavbu z dieselu na zážehový (s ohledem na vyšší kompresi by se z benzínu přestavoval blbě).. Je otázka, jestli diesel na CNG vůbec jde, nebo jestli tam jsou problémy jako u benzínu
Avatar - Jirka.12345
12. 6. 2013 20:15
Re: TDI = No smoke, no fun...
JJ, soráč nečetl jsem to každopádně diesel CNG jsou třeba autobusy
[odkaz]
12. 6. 2013 19:43
Re: TDI = No smoke, no fun...
Tohle není diesel na CNG, CNG se tam nevzněcuje, musí být zažehnuto naftou... Takže jde o zážehový motor, jenom místo svíčky používá vznět malého množství nafty
12. 6. 2013 19:29
Re: otázka
Přeplňování s tím nemá nic společného, za pevné částice může přímý vstřik... A rozumný průběh má každý benzín
12. 6. 2013 19:27
Re: TDI = No smoke, no fun...
Na CNG jezdí zážehové motory, diesel na CNG neexistuje :-!
12. 6. 2013 19:16
Re: otázka
Škrtící klapku (nebo jinou formu přiškrcen, třeba sníženým zdvihem ventilů) potřebuje každý zážehový motor... Není to diesel, chudá směs má příliš velké emise NOx a navíc může poškodit motor...
12. 6. 2013 18:19
Re: TDI = No smoke, no fun...
:yes: :yes: :yes: >:D :yes: :yes: :yes:
12. 6. 2013 18:07
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
3.0 TFSI nový motor, spousta peněz ... úsporné, abyste dospěli k názoru, že dieselová verze nemusí být vždy tou nejlepší volbou ;-)

Přeplňovaný zážehový motor poráží turbodiesel,
na dálnici je 3.0TDI ideální volba :no:
12. 6. 2013 16:58
Re: vsteci nadavaju na diesle
Ono to bude asi tím, že ne všichni jezdí dlouhé tratě jako ty :-) Ono proti použití dieselů na dlouhé střeky a desítky tisíc km vcelku nikdo až tak moc nenamítá, horší je to, že diesely se používají i jako vozidla vyloženě do města a krátké trasy, kde to už z principu prostě není ideální (diesel se déle zahřívá, tedy delší dobu jede neefektivně, DPF filtr se nemá jak zregenerovat a podobně).
To, že má člověk benzinový motor, neznamená, že to pořád točí do sedmi tisíc. I když to moje auto umí a vcelku mu vysoké otáčky voní, pro běžný provoz je jeho výkon naprosto dostatečný i v otáčkách do 3000, je to tiché a rovněž dosti úsporné.A když jednou za čas potřebuju opravdu rychle předjet, tak holt podřadím a vytočím to (na běžné předjetí podřazení není potřeba, ono díky kratším převodům ten točivý moment na kolech není zas o tolik nižší než u nafty).
Avatar - Barrichello
12. 6. 2013 16:21
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
:yes: :yes: :yes: :yes:

Benzín rulezz
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 6. 2013 14:59
Re: Zabít !
Tak samozřejmě, že to není jen o vybrakování filtru nebo jeho prostého vyřazení z auta a nahrazení trubkou. Vše se musí elektronicky a upravit, aby si ŘJ myslely, že tam filtr je. Spousta firem to dělá více či méně úspěšně a záleží jen na každém majiteli takového vozu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 6. 2013 14:55
Re: Zabít !
Jaké bludy? Napsal jsem, že to projít nemusí, tudíž může i nemusí. Praktickou zkušenost s tím nemám, pouze jsem psal, že motory s DPF mají nižší kouřivost a nižší součinitel absorpce, ten je dokonce u motorů bez DPF dvojnásobný. Takže fakt, že taková auta na emisích procházejí je tím, že to nikdo neumí změřit nebo prostou benevolencí.
Avatar - Jirka.12345
12. 6. 2013 14:48
Re: benzin nikdy
No moje hlava je možná veterán, ale aspoň neni dutá jako tvoje což bylo poznat ze stylu tvého prvního příspěvku na který jsem reagoval, ale abys neřekl tak vyfoť otevřený kufr toho MB SLK350 udělej tam před něj pozdrav jak si řikal a hod to na net a dej sem odkaz. Budu to brát jako důkaz že si blbec ale alespon nekecáš :yes:
12. 6. 2013 14:42
Re: měnit - jak kabinový filtr
mladý a neklidný...
mám kamaráda, který sice nebyl tak úchylný odpůrce dieselů, jako ty, ale stále říkal, že diesel si nikdy nekoupí. Pak jednou po jeho padesátinách jsem ho potkal a koukám, jak nastupuje do 530td, tak mu říkám, helejky, tys nějak změnil předsevzetí? A on povídá, no to víš, závodit s pi*usama na silnici už mě moc nebaví a tuhle kotě dá cetu Praha/Mnichov a zpět na jednu nádrž dvakrát. Má šest hrnků a ani z venku se za zvuk toho motoru nestydím. Sic to komentoval slovy "asi stárnu", ale jednoduše si to spočítal, že při nájezdu 60tis ročně se mu to rychle vrátí. Před tím měl Audi S200 2.7i Turbo. Takže ani tam nebyl servis žádná láce. Podotýkám, je to dávno ale už tehdy byl naftové motory BMW na velmi vysoké úrovni.
vyduněný palice vídám a křižovatce, ani nemusí stočit okýnko. V jejich případě je ovšem celkem jedno, co mají pod kapotou. Asi i v tvém.
12. 6. 2013 14:33
Re: benzin nikdy
Veterán je tak maximálne tvoja hlava, len som reagoval na tvoje kecy o tom či si vymýšlam alebo nie.
Žiadne referáty ani slohy o svojich autách tu vypisovať nebudem (nemám na to vlohy). Každopádne tá ponuka že vyhotovím foto s nejakým vhodným identifikátorom a zavesím ho niekam na web stále platí (určite je to lepší dôkaz že auto existuje ako slohová práca podporená stiahnutými obrázkami z webu).

Moja chyba bola v tom, že som sa začal dohadovať s blbcom a môže to vyzerať, že medzi mnou a tým blbcom nie je žiadny rozdiel. Keďže si myslím že rozdiel medzi nami predsa len je, tak túto diskusiu končím. Ty naskoč do svojho turbochrocht veterána a odburácaj v oblaku dymu a smradu do diaľky.
Avatar - JDM
12. 6. 2013 14:16
Re: TDI = No smoke, no fun...
kouří jich dost , všechny co sou načipovaný , zrovna včera jsem viděl 330d když tomu na křižovatce dal podlahu a hulilo mu to jak prase, jednou jsem se byl podívat na "tuning" srazu a nebyl tam jedinej diesel kterej by nekouřil , a spoustě vymetenejch čů.. se to tak líbilo že skoro pobíhali za těma autama a inhalovali ten kouř 8-s :no:
Avatar - Jirka.12345
12. 6. 2013 14:01
Re: benzin nikdy
Kdybych prodal jednoho z veteránů co mam si takovejch pleček koupim 10 ;-) takže nemam co závidět.
Možná bys udělal nejlíp kdyby si ,,zmizel v dialke´´ ale někam na východ at tady nesmrdíš na cestě(až si v 18 uděláš řidičák)
Holt každý se zmůže na to na co má, ale ty si se podle těch tvejch keců nezmohl ani na IQ houpacího koně.
Foto jak zdravíš mámu mi dělat nemusíš, udělej si tady kartu na MOJE.auto.cz a pak ti budu věřit, ale tobě něco psát je jak psát panicovi přes internet jak to má zítra té slečně na inzerát udělat
12. 6. 2013 13:42
Re: zbytečný článek
Ten clanek tu je hlavne pro to, aby se hodne diskutovalo...proto to tema a proto ten nadpis.
12. 6. 2013 13:26
Re: Nekončící diskuze
Stačí se podívat na průměry Spritmonitor.

Namátkou Golf r.v.2011+ a výkonu 103kW - čili srovnání 2.0 TDi a 1.4TSi. Spotřeby v průměru 6,1 a 6,9, rozdíl dokonce jen 11,5% ve prospěch nafty.

Obdobně 77kW - srovnání 1.6 TDi vs. silnější 1.2 TSi. 5,4 vs. 6,69. Rozdíl 19%.

Nebo do třetice - 2.0 TDi 125kW vs. 1.4 TSi118kW. 6,45 vs. 7,42. Rozdíl 13%.

A upřímně nevím, jak se zvýšila údržba takových benzínů. Za 11 let, co denně jezdím s tubobenzíny, jsem tam mimo naprosto standardní výměny oleje nezaznamenal nic jiného ohledně údržby, co by nějak souviselo s konstrukcí motoru. Co jsem ale zaznamenal, tak to, že dnes jezdím se skoro 2x tak výkonnějším motorem, než odpovídalo 15 let zpět atmosféře, a to při shodné spotřebě.
12. 6. 2013 13:09
Re: benzin nikdy
Ak veľmi chceš dedko, kľudne mi povedz ktorú časť ktorého auta ti mám vyfotografovať (myslené pristrojovú dosku, motorový priestor, kufor, siluetu -samozrejme bez značiek) a kľudne ti na fotografiu pridám aj medzinárodný symbol mieru -v Čechách známy ako "Kalousku, jsi jednička" pripadne nejaký nápis typu "trhni si a už nezáviď" aby foto bolo autentické.
To že si sa vo svojom veku zmohol len na vylietaný turbochrocht s čipom od miestneho fachmana z JZD neznamená že je to to najlepšie na svete a že sú na tom všetci tak isto.
A hlavne -ako som povedal vyššie- nezáviď, hneď bude svet krajší (tiež si nemôžem dovoliť kúpiť napr.nové lambo alebo ferrari)
12. 6. 2013 13:05
Re: Emisné normy auto splní aj bez filtra
presvedčil si ma, za mňa už jedine diesel. Ak mám v mojom veku nádej, že ma za pár desiatok rokov zabije rakovina s dieselu, tak sa dožijem 100 vky. A to páni s benzínom nejde >:-[] Keby som tak mohol ešte sem tam niečo dobré vypiť ( likéry nie, tie sú na DRAKa >:D )
Avatar - Jirka.12345
12. 6. 2013 12:53
Re: Nekončící diskuze
Nevim kde si přišel na 15-20%, ale ano máš pravdu, spotřeba se mírně přiblížila, na druhou stranu náročnost na údržbu a servis se u takových benzínů zvýšila takovým způsobem že se vyrovnává údržbě naftového auta.
Avatar - Jirka.12345
12. 6. 2013 12:25
Re: benzin nikdy
Další bájný děcko so ani nemá řidičák >:D
12. 6. 2013 12:16
Re: Emisné normy auto splní aj bez filtra
nie nie je ale tam su ine penetracne statistiky v zavislosti od vplyvu zivotospravy,
rakovina z dieslu z mikrocastic je dlhodoby proces. Nieco ako azbest, kludne aj par 10 rokov.
12. 6. 2013 12:02
Re: otázka
Tu škrtící klapku u nepřímého vstřiku zas až tak moc ovládat nepotřebuješ. Ukazuje to třeba 1,8 v Civicu, kde se natáčení škrtící klapky částečně nahrazuje pootočením vačky (přečasováním ventilů). Když potřebuješ jet úsporně, normálně bys měl přiškrcenou klapku, zde je ale pořád otevřená (resp. není tak moc přiškrcená) a množství vzduchu se řídí tím, že při kompresi necháš dlouhou dobu otevřené sací ventily (Atkinsonův cyklus). Nemáš takové ztráty, jedeš úsporně, byť s nižším výkonem (vysoký výkon ale v tomto režimu nepotřebuješ). No a když chceš jet rychle, časování se vrátí na normální a klapka pořád otevřená, jako by se nic nedělo a výkon je vysoký.
12. 6. 2013 11:57
Nekončící diskuze
Je to věčná diskuze benzín vs. nafta, která ale dnes pomalu ztrácí na významu. I když je pořád zažitý mýtus nízké spotřeby u nafťáku, realita je na rozdíl od doby před 10-15 lety už výrazně jinde. Dnes se spotřeby srovnatelně výkonných motorů shodné konstrukce (turbo) v obdobném autě na rozdíl od minulosti často velmi přiblížily. A nafta je dnes u třeba běžných aut velikosti Golfu nebo Okty obvykle už jen o nějakých 15-20% úspornější, což v peněžním vyjádření znamená zhruba 0,35 – 0,5 Kč/km. A pak je na každém, aby si pak porovnal pořizovací a všechny provozní náklady, nakolik je ve finále rozdíl v TCO.
Avatar - Alpinis182
12. 6. 2013 11:50
Re: Zabít !
Auto s FAP/DPF ve své podstatě by ani na Emise nemuselo, protože ten filtr je sám o sobě jakousi emisní kontrolou, takže pokud filtr funguje bez potíží tak by mělo být vše v naprostým pořádku. Stačit by mělo pouze auto napojit na diagnostiku, zkontrolovat funkčnost FAP a je hotovo...

^^ pouze parafrázuji slova člověka co se mi stará o vůz poté co jsem se ho zeptal zdali by nebylo vhodné FAP z mého vozu vyjmout atd...
Avatar - Ada je zase tady
12. 6. 2013 11:33
Re: Emisné normy auto splní aj bez filtra
Je v USA statisticky méně rakoviny, než v EU, když je tam podíl osobních vozů s dieselem tak rozdílný od EU? 8-s :*)

Ani náhodou!! Rakovina je primárně výsledek nesprávného stravování, kouření cigaret a genetické dispozice. :-!

Pamatuj: pod kapotou každého pořádného vozu pro dospělé chlapy patří diesel!
12. 6. 2013 11:28
Re: Zabít !
Ono odstranění DPF neznamená jen jeho mechanické odstranění, ale i úprava ECU motoru. A to už neumí každý. Takže to v garáži prostě nezboucháš.
Auta s odstraněným DPF na STK projdou, hodnoty produkce sazí jsou mírné. Rozhodující je mít samotný motor v dobrém stavu, především vsřiky. Pak projdeš v pohodě i bez DPF. Ale jejich kontrolu řeší málokdo, přitom je to základ. Takže projít na STK nemušíš, ale není to kvůli DPF.
Avatar - Jaros71
12. 6. 2013 11:19
Re: "Superdiesel" a zkurv.... TDI
Kecy...dupni na TFSI a pak mluv o spotřebě.. :no: :no: :no:
Možná do města dobrý..na dálnici je 3.0TDI ideální volba!! :yes:
Avatar - Jaros71
12. 6. 2013 11:17
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
Jasně..objeli jsme v něm půl Evropy-od Chorvatska a Sicílie až po Portugalsko....
Jed to super auto!
Jede jak střela a skoro nic nežere.. :yes: :yes: :yes:
Proti takto silnému benzínu..jasná volba! ;-)
12. 6. 2013 10:52
Re: benzin nikdy
Škodofčičku som kúpil otcovi (octavia 1,6 mpi), je mi ho s odstupom času ľúto ale čo narobím keď ju chcel. Ale vyzerá to tak že po mne tento rok zdedí Hondu Accord 2,4 at exe r.2009, takže škodu posunieme niekomu potrebnému v rodine.
Inak toho času súkromne jazdím práve ten Accord, MB SLK350 r172 a firemne MB C 350 (rovnako V6 3,5L ako SLK, škoda že C AMG robia len RWD ale vraj sa to má v r.2014 zmeniť -tak ako toho roku s E- tak potom uvidíme)
No a možno keby si súsil šlapať do pedálov bicykla namiesto toho vylietaného dymiaceho turbochrochtu, tak by si menej smrdel na ceste.
12. 6. 2013 10:39
Re: ŠLUS JEDOVATÝ DIESEL
je vidět, že si ještě nejel s BMW 330d. To by si mluvil jinak.
12. 6. 2013 10:26
Re: Zabít !
Hele, upřímně, ty si opravdu myslíš, že emisní kontrola na cestě, v takové podobě, jak ji známe my, by mohla někomu lézt do auta, hépat mu po plynu a točit motor do omezovače?

A co když by někomu přetrhli řemen, nebo jinak podělali auto? To by jako řekli, jé sorry, to si spravte, nashle. >:D
12. 6. 2013 10:26
zbytečný článek
článek, který neřekl nic nového a nadpis je zavádějící jak z bulváru :no:
12. 6. 2013 10:05
Re: Emisné normy auto splní aj bez filtra
ak sa chces zabit a privodit si rakovinu pluc kludne ho nechaj vyhodit Jozef.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
12. 6. 2013 10:03
Re: otázka
Přímé vstřikování umožňuje zvýšit kompresi, jako třeba u té Mazdy nebo třeba u motorů TSI (kompresní poměr 10,5:1 nemívaly před 20 roky ani atmosferické motory, natož turba), v tom je hlavní přínos. Chudou směs dneš už nikdo nepoužívá, takže škrtit musí i motory s přímým vstřikem (ať už klapkou nebo méně otevřeným sacím ventilem).
Do Mazdy se LPG a CNG nehodí tak jako tak, protože dělá motory s měkkými sedly ventilů a bez možnosti nastavovat vůle ventilů. Na tom Skyactibe nic nemění, stále prostě platí, když Japonce, tak jen a pouze s benzínem.
12. 6. 2013 10:02
vsteci nadavaju na diesle
ale ja na ne nedam dopustit,
nie som ziaden zavodnik ktory potrebuje tahat motor do 7000 otacok,
nepotrebujem sa pretekat ako idiot na kazdej okreske.
Jazdim dlhe trate a rad chodim tesne nad dialnicny limit s tempomatom, kde mi diesel robi premernu spotrebu cca 6 litrov.
Vobec mi nevadi jeho surovy prejav, ani jeho, ako to nazyvaju novinari nekultivovanost.
Auto ma v prvom rade
- sluzit
- mat minimalne naklady suvisiace so znackou a udrzbou
- a az poto pride na rad zabava a pocity a neviem co
preto som si kupil diesel, bmw a xdrive

Do benzinu by ma nikto nedostal. Mam rad vonu nafty a mam rad prejav dieslov. Benzin nie je nic pre mna.
DPF ma svoj vyznam, ked odide kupim novy. Mam rad tiez svoje zdravie aj zivotne prostredie.
12. 6. 2013 09:55
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
mas uplnu pravdu, presne ako hovoris.
Konecne jeden rozumny nazor.
Uboziaci co vyndavaj a odstranuju DPFko by mali vediet, ze tym ohrozuju hlavne seba a svoju rodinu. Mikrocastice z dieslu su sposobene extremnou ucinnostou vstrekovania a rozprasovania nafty. Je vysoky tlak na efektivitu a normy. Stara dobra Euro 4, teda posledne TDI, ktore DPF nepotrebovali.
A stou aivou mas pravdu, tie castice su take velke, ze ich vykasles v hliene alebo sa jenoducho vstrebu, rozpusita.
Mikrocastice sa zapichnu do kapilar a ciev v pluach, kde zacnu vibrovat a telo sa ich zufalo snazi obalit tkanivom, kde pride k hufnemu bujneniu. Velmi podobny princip ako pri azbestovom vlakne...

Preto ste blbci vsetci co vymontujete DPF, ak na to nemate kupte si staru oktaviu v TDI alebo novsi benzin. Ten DPF je tam kvoli niecomu pani a to nieco je vase zdravie.
12. 6. 2013 09:36
Re: Zabít !
jj, taky by měli dostat katalizator a FPP >:D
12. 6. 2013 09:35
Re: Zabít !
stat když chce, tak ma na ledacos ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:35
Re: Emisné normy auto splní aj bez filtra
To bych fakt nedělal. To "preprogramovať riadiacu jednotku" není vůbec tak jednoduché jak si představuješ.
Pokud se nedokážeš smířit s faktem, že jednou za 300 000 km budeš muset dát nový DPF, skutečně si radši diesel nekupuj.
Já jsem rád, že mám ve svém "vozni" DPF a po nájezdu 180000 km není žádný problém, stejně jsem připraven něco udělat pro sebe i své bližní.
na nových vozidlech je nová technika vždy drahá, ale postupem času se náhradní díly zlevňují na snesitelné hodnoty.
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:30
Re: Diskuse...
Pleteš. Gordon Irvin je Rus a Topper je Marťan. >:D
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:29
Re: TDI = No smoke, no fun...
Kecáš voloviny. Podívej se kolem sebe pořádně a uvidíš že 90% dieselů nekouří, a ani nesmrdí. Nesmrdí víc než hromada starých ojetých benzínových sra_ček.
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:23
Re: TDI = No smoke, no fun...
Omyl, z NG se udělá dimetyléter a ten nevytváří vůbec žádné částice, žádný DPF. Zkoušky již provádí Volvo Trucks a Číňani.
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:20
Re: otázka
On Ti ale nezmínil, že při nepřímém vstřikování musíš mít škrtící klapku a nedosáhneš proto výkonů jako s přímým vstřikováním benzínu.
No a rozhodně můžeš jít cestou Mazdy 2,0 sky G - ale zase chlapec zapomněl že toto je již opravdu složitý motor a může zapomenout na jednoduchost původních atmosfér. navíc tento motor nepůjde snadno naladit na CNG a už vůbec na LPG.
Ano, pokud půjde EU cestou radikálního škrcení emisí, zvítězí přímý vstřik a BUDOU DPF i na benzínech.
Je třeba říci celou pravdu.
Avatar - WinDiesel
12. 6. 2013 09:16
Re: otázka
Masová výroba řady i je nesmysl. Audi jde od toho a Mercedes na tom dělá jen proto, aby měl technologie vyladěné, pokud snad budou někdy zapotřebí. Výroba nízké série luxusních sport-elektromobilů smysl snad dává ale masovka je zatím mimo. Není kdo a proč by to kupoval.
Vykrvácet na tom - to se BMW nestane, mají dostatečné zdroje.