Tady bych fakt řekl, že to někdo mooooc prožívá. Jednak... já mám třeba taky jeden z nesmrtelných moturů. 2,5 TDI od audi... 5 hrnek. Tím, že najede takovou spoustu kilometrů je pro Zemi vlastně ekologický, nemusí se vyrábět další a další auta, která znečištují a ubírají na materiálu. Navíc... mezi náma... pokud máš DPF, tak jednou za čas jej musíš protáhnout, jinak se ti zničí a jdeš na výměnu, což není ekologické, ale to jsem odbočil, viděl si, co z něj vyleze, když na to šlápneš? Staré TDI sice kouří, ale aspoň víš, co Tě zabíjí, nové auta Tě zabijí neviditelně a v konečném reálu jsou daleko víc horší pro naší Zemi jak staré auta.
Jaký nesmyslný emise? S tou tvou dieselovou kraksnou z boleslavy jsi roky rozsejpal po okolí 100mg PM raka bez DPF [odkaz] na každej tvůj ujetej kilometrprde o CO2 nemluvě [odkaz] Tahle planeta není jen tvoje, když to řeknu nahlas taks měl štěstí že ti zato ještě někdo nerozbildržku ;-\
Asi jste hodně zaujatý pro elektromobily a pro alternativní záležitosti, ale budiž.
Evropskou unií a těmi, kdo berou auto jako spotřební zboží, jsem asi byl považován za kacíře, ale nemůžu si pomoct - nejlepším řešením z hlediska spotřeby, nákladů, spolehlivosti a životnosti (dnes krajně nežádoucí) je starý dobrý 1.9 TDI, kód AGR.
Měl jsem tento motor v jedničkové Octávce, která byla pro servisy přímo prokletím - nekazila se. Žádné výměny DPF, žádné problémy s CR, žádné pády do nouzáku, nic takového. Při slušném zacházení, pravidelných výměnách oleje a filtrů naprosto bezproblémový a nesmrtelný motor. Ve městě 5,5 litru, více jen při extrémních kolonách, mimo město kolem čtyř, aji pod čtyři na sto.
Nechtít automat, jezdím s tím ještě několik let a věřím, že bez větších oprav bych milion kilometrů překročil.
Teď mám 2.0 TDI PD, pod kapotou čtyři kováře a říkám si, že moc přes půl milionu to asi nezvládne. Ale hlavně že ty nesmyslné emise jsou o něco nižší...
Chtěl bych vidět, kolik takový elektromobil vydrží, jestli alespoň čtvrt milionu...
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]
No jako chlapi ale 2-tunová TESLA MODEL S [odkaz] jezdí s baterkama vážně skvěle :-)
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
1. DPF mi bez problemov zije uz 300 tis km
2. vypaluje sa cca kazdych 2000km, dlzka vypalovania okolo 10-15min (to je pre mna raz mesacne, pre niektorych ani to nie)
3. na jazde to absolutne necitit
4. ako by toto zo mna malo robit otroka toho auta?
Ako píšeš! Všetkých dízlových mudrlantov, na ich dízloch, by som na deň zatvoril do podzemných garáží. Nech si tam jazdia a nakoniec urobia míting.
Tam je skrytá svätá pravda o smraďochoch na naftu!
P.S. Každý deň vidím na cestách prémiové, skoro nové auta, ktoré pri akcelerácii kadia ako horiace gumy.
kazdy motor ma svoje problemy a zial doba atmo benzinov konci, takze uz aj fun klub atmo benzinov si bude musiet zvykat na male 1.0 - 1.4 turbobenziny, nehovorim, ze je to super, ale ked si mam vybrat medzi 1.9 turbodiesel a 1.2 turbobenzin radsej ten diesel.
Filter budu mat aj turbo benziny, turbo, ma uz jedno aj druhe, vysokotlakove cerpadlo tak co?
hluk turba 200.000 a 7000 RPM vytoceneho motora je uplne niekde inde, chcem vydiet motor ktory bude jazdit v kuse pri 7.000 RPM to musis mat v aute ine radio >:D
Nesuhlasim vsak ze mas jedno aky benzin lejes bullsh!t to motora, tak to iste plati aj pre LPG.
Vlastnil som Astru na LPG, kvoli rodinnym narokom som potreboval nieco vacsie a kedze vacsie rodinne auta idu s dieslom, a vacsina toho co sa mi pacilo bolo tiez diesel, tak si ten diesel kupil, nepozeral som ze ma alebo nema DPF, Moja croma je prvy diesel ktory vlastnim a ma DPF :-)
Co sa tyka k teme DPF, z toho co som precital je to vymyslena hlupost a marketingovy tah, "akoze" su mensie emisie ale zase potreby aut vdaka tomuto zazraku su zhruba o 1.5litre vacsie, nehovoriac o srande ked ma clovek pod zadkom bombu ktora sa raz za cas rozpali pri vypalovani na 600 stupnov.
Aj napriek co sa tu hovori ze EU chce zakazat upravy aut (dpf off, k tomu by ale patril aj zakaz prestavby vozidel na LPG,CNG, E85), moj diesel co viem prejde emisnu normu 4 ktoru ma zapisanu v pohode aj bez DPF, tak ako aj dalsie. A okrem toho nie som jediny co bude davat DPF von. Samozrjme treba vybrat firmu, ktora sa do toho vyzna a upravi RJ tak aby to bolo v poriadku, kontaktoval som ludi s mojim typom motora, ktori presli procesom DPF off nemali ziadne problemy na emisnej a stk. samozrejme pokial je diesel v poriadku :).
A aj kedy, nemam problem dat raz za 2 roky 50-100e aby som prisiel prinajhorsom STK, ako zaplatit 500-1000 eur za novy DPF, resp. 150-300ecka za vyplach DPF co tiez nemusi pomoct a zvysovat si priemernu spotrebu o 1 - 1 1/2 litra.
Mimochodom naco si sypat popol na hlavu kvolit DPF a Euro 4,5 ked vedla na Ukrajine nemaju ani Euro 0, a diesle jazdia na olej z McDonalds.
Kadis si do huby.
- Mas problem tocit motor do 7000, ale tocit turbo k 200 000 otackam je OK.
- Auto ma sluzit ! No to je sluzba ked musim v zapche / meste sledovat DPF, co tankujem, ci mam zimnu naftu a dalsie voloviny. To jo ... to je sluzba jak svina.
- Min naklady - pri BMW je fakt argument ako egyptska pyramida. Mozes suvisiet so znackou ako chces,
Ked ti vyhovuje nafta, OK, ale nepackaj sem svoje ftakoviny.
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
vem hadici, nasun ji na svuj vyfuk, zaved ji do kabiny a nastartuj... nikam nejezdi, zsuatan doma v garazi v aute, jen tam sed.... Uzivej si vune a krasy ;-) ver ze ti pak nafta prestane vadit....
opravdu zkus to, všichni budeme jen a jen rádi pokud tento revoluční test provedeš... :yes::yes::yes::yes:
jsem fanda spalování nafty, mám rád silné motory, ale nové dízly s filtry si prostě nekoupím... Regenerační procesy jdou prostě na jízdním komfortu znát a opravdu jsem otrokem auta v pravém slova smyslu..... :no:
O rychlosti auta rozhoduje výkon, ne kroutící moment. Protože 150Nm v 2500ot/min je něco úplně jiného, než 150Nm v 1500ot/min. Diesely mají kvůli nižším otáčkám převody víc do rychla, takže se tam ten tvůj větší krouťák ztratí.. Benzín s hodnotou krouťáku odpovídajcí dieselu by tě nechal daleko za sebou.
co se týče benzin vs nafta, tak můj názor je, že do sportovního auta patří benzín a u těch velkoobjemových a výkonných dieselů mi tak trochu uniká jejich smysl, jinak mi to je vcelku jedno. Za hlavní problém považuji nesmyslné emisní normy a ještě nesmyslnější měření emisí, respektive spotřeby. Selským rozumem mi hlava nebere, proč staré dobré 1.9TDi mělo bez nákladné filtru o 1l menší spotřebu, přesto bylo míň ekologické. Někdo by měl spočítat o kolik je v reálu ekologičtější nové auto oproti 10let starému, ani bych se nedivil, že emise 10let starého dobře seřízeného auta budou v jízdním režimu lepší, než ty u nového, které jsou nastaveny tak, aby vyhověli v určitém režimu nějakému euro, vykázali nereálnou spotřebu a s výkonem je to podobně. Ekologičnost auta by se neměla posuzovat jen podle množství CO2 ale vlastně i podle výkonu - kolik množství CO2 na 1Kw - to by mělo třeba u nákladních aut smysl, ale hlavně by se mělo posuzovat, jak ekologická je jeho celková výroba, jak zatíží třeba ekologii výroba a následná likvidace filtru pevných částic a zda to v součtu má vůbec nějaký smysl a jaký má celkový smysl vyrábět nákladné části moderních motorů pro nižší spotřebu, které je nutné díky krátké životnosti často měnit. Kdysi jsem četl pěkný článek o naftových motorech a kam spěje jejich vývoj a v něm byly uvedena zajímavá čísla a teorie, kde bylo uvedeno, že kdyby se podobné peníze investovali do vývoje klasických dieselů, byly bychom na to dneska se spotřebou podobně s podstatně jednodušším řešením. Co ale bylo nejzajímavější - tak klasický naftový motor, co najel bez problému statisíce km bez nějaké závady byl v celkovém díky jednoduché, ekologii nezatěžující výrobě součtu 15x ekologičtější než naftový motor s přímým vstřikem a filtrem částic se složitou elektronikou. Bohužel to je politika - nikoho nezajímá jak se k výsledným emisím dojde, hlavní je - zákazníku plať a všichni plaťte daně a ekodaně!
Naopak. Jen chudáci si kupují auto s levným benzínovým motorem, protože na nové, normální auto pro pořádné chlapy (pochopitelně s dieselem) nemají škváru. :-!
Jirko,
kdybys měl multikvadrabambililióny, řešil bys jestli naftu nebo diesel?
Takže je to tak jak píšu: když máš, neřešíš, když nemáš, řešíš.
Zkus se na to podívat z pohledu člověka, který si nechá předělat na plyn Fabii 1,2 HTP.
Taky bude říkat, že než by platil dvě koruny za naftu, řadši dá korunu za plyn.
Prostě každý máme svůj úhel pohledu.
Ale až na tom jednou budeš sakra dobře a pořídíš si Cessnu, tam už nebude na výběr.
To není o tom jestli je hůř nebo líp, ale o tom kolik najezdíš ročně km, když budeš jezdit jednou týdně na nákup tak prostě diesel nevyužiješ, na druhou stranu třeba já mam jeden dům v Praze, druhej za Prahou takže jezdim každý den2x30km po dálnici, dál to auto využívam i k pracovním účelům, takže proti benzínovému ušetřím 60000kč ročně, narozdíl od většiny tohohle národa nenaříkam jak se mam špatně, problém s penězma nemam ale benzín bych si nekoupil protože za těch 60000kč raději poletím s rodinou někam na dovolenou než abych je někomu daroval za benzín.
Odpověď je prostá: když na to máš, kupuj benzín. Když je hůř a musíš šetřit, kup diesel. Nemusíš se za to stydět. Takový je život. Jednou jsi dole, jednou nahoře :-!
Tak kdybych si měl jako zarytý odpůrce dieselu vybrat, dal bych přednost 3.0 BiTDI před 3.0 TFSI. Jednak je rychlejší, jednak úspornější, protože třílitr s kompresorem bude skutečně brát až dvakrát tolik co turbodiesel...
Auto samo nevie určiť akú trasu mám pred sebou a preto spúšťa regeneráciu filtra často v nevhodnej chvíli, napr. pri krátkej jazde.. Tento problém by šiel jednoducho vyriešiť, keby napr. palubný počítač ukazoval momentálne zanesenie filtra a ja by som ho vedel spustiť ručne, keď viem, že ma čaká dlhšia cesta. Tým by sa predĺžila životnosť filtra aj u áut, ktoré nejazdia len dlhé trasy. Často sa mi stáva, že sa regenerácia spustí zrovna počas krátkej jazdy po predchádzajúcej dlhej. Potom nasleduje pár krátkych jázd a vždy pokus o regeneráciu. Potom treba ísť nútene viac km, aby sa filter stihol vypáliť.
Ja Vám neviem ludia. Mám doma 1.8 benzín, 2.0 Turbo benzín, 2.2 Diesel turbo, 2.0 Turbo diesel. Minimálne 4x do týždňa jazdím trasu 40km tam aj späť za prácou. Cesta je väčšinou rovná bez križovatiek sveteľných. Iné je to v Bratislave. Musím priznať že v živote som nerobil rozdiely medzi naftou a benzínom a to i pri cenách PH. Ale pri jazde s niektorým z áut si tú cestu užívam viac. Jedná sa o tie diesle. Nemôžem si pomôcť ale pri benzíne mi vadí že točí vyššie otáčky a tým ma znervózňuje. Celkovo prejav benzínového motora je taký ostrejši. Diesel sa mi páči v tom že má dostatočný záber pri nižších otáčkach a tie mu bohato stačia. Vo vnútri vozidla sú vibrácie úplne minimálne a hluk motora je dostatočne izolovaný. Jediné čo mi vadí je že raz za čas keď vytočím nafťák až k obmedzovaču tak je to dosť rýchlo a človek musí radiť. na 2L turbo benzín to je riadna sila a aj ta extáza je krajšia. Ale ako hovorím nie som závodník takže je to minimum času.
Vďaka tomu že auto šoférujem vždy 40km tam aj späť zachovávam dieselový motor, pretože ho netrápim na krátke vzdialenosti. Momentálne mám BMW 320d, ktoré mám len chvíľu ale mám Opel Vectru 2.2 DTI a má najazdené 356000km. Do toho auta dávam len naftu a olej, filtre, pneumatiky, brzdy (klasika). Viac nič.
Čo sa týka smradu benzín vs. diesel tak pravda je taká že benzínový motor cítim viac ako naftový. Nemôžem si pomôcť, pretože ráno keď je auto studené tak smrdí pár minút, benzín i nafta. Akonáhle sa motor zohreje na oboch agregátoch nepociťujem žiadny smrad a nieje viditeľný žiadny typický dym! Dokonca ani pri kick-down!
Stretol som sa už z autom, ktoré viac dymilo ako išlo ale to je taká náhoda ako vyhrať v lotérii.
Nechcem dissovať benzín ani naftu. Pretože oboje využívam častejšie ako by som chcel. Ale moja skúsenosť a pocit z jazdy je pre mňa prvoradý ako niejaký článok.
Ani v jednom aute nemám DPF filter takže neviem posúdiť moderné diesle.
Z toho co vím, tak ty autobusy mají buď motor postavený přímo na CNG, nebo přestavbu z dieselu na zážehový (s ohledem na vyšší kompresi by se z benzínu přestavoval blbě).. Je otázka, jestli diesel na CNG vůbec jde, nebo jestli tam jsou problémy jako u benzínu
Tohle není diesel na CNG, CNG se tam nevzněcuje, musí být zažehnuto naftou... Takže jde o zážehový motor, jenom místo svíčky používá vznět malého množství nafty
Škrtící klapku (nebo jinou formu přiškrcen, třeba sníženým zdvihem ventilů) potřebuje každý zážehový motor... Není to diesel, chudá směs má příliš velké emise NOx a navíc může poškodit motor...
Ono to bude asi tím, že ne všichni jezdí dlouhé tratě jako ty :-) Ono proti použití dieselů na dlouhé střeky a desítky tisíc km vcelku nikdo až tak moc nenamítá, horší je to, že diesely se používají i jako vozidla vyloženě do města a krátké trasy, kde to už z principu prostě není ideální (diesel se déle zahřívá, tedy delší dobu jede neefektivně, DPF filtr se nemá jak zregenerovat a podobně).
To, že má člověk benzinový motor, neznamená, že to pořád točí do sedmi tisíc. I když to moje auto umí a vcelku mu vysoké otáčky voní, pro běžný provoz je jeho výkon naprosto dostatečný i v otáčkách do 3000, je to tiché a rovněž dosti úsporné.A když jednou za čas potřebuju opravdu rychle předjet, tak holt podřadím a vytočím to (na běžné předjetí podřazení není potřeba, ono díky kratším převodům ten točivý moment na kolech není zas o tolik nižší než u nafty).
Tak samozřejmě, že to není jen o vybrakování filtru nebo jeho prostého vyřazení z auta a nahrazení trubkou. Vše se musí elektronicky a upravit, aby si ŘJ myslely, že tam filtr je. Spousta firem to dělá více či méně úspěšně a záleží jen na každém majiteli takového vozu.
Jaké bludy? Napsal jsem, že to projít nemusí, tudíž může i nemusí. Praktickou zkušenost s tím nemám, pouze jsem psal, že motory s DPF mají nižší kouřivost a nižší součinitel absorpce, ten je dokonce u motorů bez DPF dvojnásobný. Takže fakt, že taková auta na emisích procházejí je tím, že to nikdo neumí změřit nebo prostou benevolencí.
No moje hlava je možná veterán, ale aspoň neni dutá jako tvoje což bylo poznat ze stylu tvého prvního příspěvku na který jsem reagoval, ale abys neřekl tak vyfoť otevřený kufr toho MB SLK350 udělej tam před něj pozdrav jak si řikal a hod to na net a dej sem odkaz. Budu to brát jako důkaz že si blbec ale alespon nekecáš :yes:
mladý a neklidný...
mám kamaráda, který sice nebyl tak úchylný odpůrce dieselů, jako ty, ale stále říkal, že diesel si nikdy nekoupí. Pak jednou po jeho padesátinách jsem ho potkal a koukám, jak nastupuje do 530td, tak mu říkám, helejky, tys nějak změnil předsevzetí? A on povídá, no to víš, závodit s pi*usama na silnici už mě moc nebaví a tuhle kotě dá cetu Praha/Mnichov a zpět na jednu nádrž dvakrát. Má šest hrnků a ani z venku se za zvuk toho motoru nestydím. Sic to komentoval slovy "asi stárnu", ale jednoduše si to spočítal, že při nájezdu 60tis ročně se mu to rychle vrátí. Před tím měl Audi S200 2.7i Turbo. Takže ani tam nebyl servis žádná láce. Podotýkám, je to dávno ale už tehdy byl naftové motory BMW na velmi vysoké úrovni.
vyduněný palice vídám a křižovatce, ani nemusí stočit okýnko. V jejich případě je ovšem celkem jedno, co mají pod kapotou. Asi i v tvém.
Veterán je tak maximálne tvoja hlava, len som reagoval na tvoje kecy o tom či si vymýšlam alebo nie.
Žiadne referáty ani slohy o svojich autách tu vypisovať nebudem (nemám na to vlohy). Každopádne tá ponuka že vyhotovím foto s nejakým vhodným identifikátorom a zavesím ho niekam na web stále platí (určite je to lepší dôkaz že auto existuje ako slohová práca podporená stiahnutými obrázkami z webu).
Moja chyba bola v tom, že som sa začal dohadovať s blbcom a môže to vyzerať, že medzi mnou a tým blbcom nie je žiadny rozdiel. Keďže si myslím že rozdiel medzi nami predsa len je, tak túto diskusiu končím. Ty naskoč do svojho turbochrocht veterána a odburácaj v oblaku dymu a smradu do diaľky.
kouří jich dost , všechny co sou načipovaný , zrovna včera jsem viděl 330d když tomu na křižovatce dal podlahu a hulilo mu to jak prase, jednou jsem se byl podívat na "tuning" srazu a nebyl tam jedinej diesel kterej by nekouřil , a spoustě vymetenejch čů.. se to tak líbilo že skoro pobíhali za těma autama a inhalovali ten kouř 8-s:no:
Kdybych prodal jednoho z veteránů co mam si takovejch pleček koupim 10 ;-) takže nemam co závidět.
Možná bys udělal nejlíp kdyby si ,,zmizel v dialke´´ ale někam na východ at tady nesmrdíš na cestě(až si v 18 uděláš řidičák)
Holt každý se zmůže na to na co má, ale ty si se podle těch tvejch keců nezmohl ani na IQ houpacího koně.
Foto jak zdravíš mámu mi dělat nemusíš, udělej si tady kartu na MOJE.auto.cz a pak ti budu věřit, ale tobě něco psát je jak psát panicovi přes internet jak to má zítra té slečně na inzerát udělat
Namátkou Golf r.v.2011+ a výkonu 103kW - čili srovnání 2.0 TDi a 1.4TSi. Spotřeby v průměru 6,1 a 6,9, rozdíl dokonce jen 11,5% ve prospěch nafty.
Obdobně 77kW - srovnání 1.6 TDi vs. silnější 1.2 TSi. 5,4 vs. 6,69. Rozdíl 19%.
Nebo do třetice - 2.0 TDi 125kW vs. 1.4 TSi118kW. 6,45 vs. 7,42. Rozdíl 13%.
A upřímně nevím, jak se zvýšila údržba takových benzínů. Za 11 let, co denně jezdím s tubobenzíny, jsem tam mimo naprosto standardní výměny oleje nezaznamenal nic jiného ohledně údržby, co by nějak souviselo s konstrukcí motoru. Co jsem ale zaznamenal, tak to, že dnes jezdím se skoro 2x tak výkonnějším motorem, než odpovídalo 15 let zpět atmosféře, a to při shodné spotřebě.
Ak veľmi chceš dedko, kľudne mi povedz ktorú časť ktorého auta ti mám vyfotografovať (myslené pristrojovú dosku, motorový priestor, kufor, siluetu -samozrejme bez značiek) a kľudne ti na fotografiu pridám aj medzinárodný symbol mieru -v Čechách známy ako "Kalousku, jsi jednička" pripadne nejaký nápis typu "trhni si a už nezáviď" aby foto bolo autentické.
To že si sa vo svojom veku zmohol len na vylietaný turbochrocht s čipom od miestneho fachmana z JZD neznamená že je to to najlepšie na svete a že sú na tom všetci tak isto.
A hlavne -ako som povedal vyššie- nezáviď, hneď bude svet krajší (tiež si nemôžem dovoliť kúpiť napr.nové lambo alebo ferrari)
presvedčil si ma, za mňa už jedine diesel. Ak mám v mojom veku nádej, že ma za pár desiatok rokov zabije rakovina s dieselu, tak sa dožijem 100 vky. A to páni s benzínom nejde >:-[] Keby som tak mohol ešte sem tam niečo dobré vypiť ( likéry nie, tie sú na DRAKa >:D )
Nevim kde si přišel na 15-20%, ale ano máš pravdu, spotřeba se mírně přiblížila, na druhou stranu náročnost na údržbu a servis se u takových benzínů zvýšila takovým způsobem že se vyrovnává údržbě naftového auta.
nie nie je ale tam su ine penetracne statistiky v zavislosti od vplyvu zivotospravy,
rakovina z dieslu z mikrocastic je dlhodoby proces. Nieco ako azbest, kludne aj par 10 rokov.
Tu škrtící klapku u nepřímého vstřiku zas až tak moc ovládat nepotřebuješ. Ukazuje to třeba 1,8 v Civicu, kde se natáčení škrtící klapky částečně nahrazuje pootočením vačky (přečasováním ventilů). Když potřebuješ jet úsporně, normálně bys měl přiškrcenou klapku, zde je ale pořád otevřená (resp. není tak moc přiškrcená) a množství vzduchu se řídí tím, že při kompresi necháš dlouhou dobu otevřené sací ventily (Atkinsonův cyklus). Nemáš takové ztráty, jedeš úsporně, byť s nižším výkonem (vysoký výkon ale v tomto režimu nepotřebuješ). No a když chceš jet rychle, časování se vrátí na normální a klapka pořád otevřená, jako by se nic nedělo a výkon je vysoký.
Je to věčná diskuze benzín vs. nafta, která ale dnes pomalu ztrácí na významu. I když je pořád zažitý mýtus nízké spotřeby u nafťáku, realita je na rozdíl od doby před 10-15 lety už výrazně jinde. Dnes se spotřeby srovnatelně výkonných motorů shodné konstrukce (turbo) v obdobném autě na rozdíl od minulosti často velmi přiblížily. A nafta je dnes u třeba běžných aut velikosti Golfu nebo Okty obvykle už jen o nějakých 15-20% úspornější, což v peněžním vyjádření znamená zhruba 0,35 – 0,5 Kč/km. A pak je na každém, aby si pak porovnal pořizovací a všechny provozní náklady, nakolik je ve finále rozdíl v TCO.
Auto s FAP/DPF ve své podstatě by ani na Emise nemuselo, protože ten filtr je sám o sobě jakousi emisní kontrolou, takže pokud filtr funguje bez potíží tak by mělo být vše v naprostým pořádku. Stačit by mělo pouze auto napojit na diagnostiku, zkontrolovat funkčnost FAP a je hotovo...
^^ pouze parafrázuji slova člověka co se mi stará o vůz poté co jsem se ho zeptal zdali by nebylo vhodné FAP z mého vozu vyjmout atd...
Ono odstranění DPF neznamená jen jeho mechanické odstranění, ale i úprava ECU motoru. A to už neumí každý. Takže to v garáži prostě nezboucháš.
Auta s odstraněným DPF na STK projdou, hodnoty produkce sazí jsou mírné. Rozhodující je mít samotný motor v dobrém stavu, především vsřiky. Pak projdeš v pohodě i bez DPF. Ale jejich kontrolu řeší málokdo, přitom je to základ. Takže projít na STK nemušíš, ale není to kvůli DPF.
Jasně..objeli jsme v něm půl Evropy-od Chorvatska a Sicílie až po Portugalsko....
Jed to super auto!
Jede jak střela a skoro nic nežere.. :yes::yes::yes:
Proti takto silnému benzínu..jasná volba! ;-)
Škodofčičku som kúpil otcovi (octavia 1,6 mpi), je mi ho s odstupom času ľúto ale čo narobím keď ju chcel. Ale vyzerá to tak že po mne tento rok zdedí Hondu Accord 2,4 at exe r.2009, takže škodu posunieme niekomu potrebnému v rodine.
Inak toho času súkromne jazdím práve ten Accord, MB SLK350 r172 a firemne MB C 350 (rovnako V6 3,5L ako SLK, škoda že C AMG robia len RWD ale vraj sa to má v r.2014 zmeniť -tak ako toho roku s E- tak potom uvidíme)
No a možno keby si súsil šlapať do pedálov bicykla namiesto toho vylietaného dymiaceho turbochrochtu, tak by si menej smrdel na ceste.
Hele, upřímně, ty si opravdu myslíš, že emisní kontrola na cestě, v takové podobě, jak ji známe my, by mohla někomu lézt do auta, hépat mu po plynu a točit motor do omezovače?
A co když by někomu přetrhli řemen, nebo jinak podělali auto? To by jako řekli, jé sorry, to si spravte, nashle. >:D
Přímé vstřikování umožňuje zvýšit kompresi, jako třeba u té Mazdy nebo třeba u motorů TSI (kompresní poměr 10,5:1 nemívaly před 20 roky ani atmosferické motory, natož turba), v tom je hlavní přínos. Chudou směs dneš už nikdo nepoužívá, takže škrtit musí i motory s přímým vstřikem (ať už klapkou nebo méně otevřeným sacím ventilem).
Do Mazdy se LPG a CNG nehodí tak jako tak, protože dělá motory s měkkými sedly ventilů a bez možnosti nastavovat vůle ventilů. Na tom Skyactibe nic nemění, stále prostě platí, když Japonce, tak jen a pouze s benzínem.
ale ja na ne nedam dopustit,
nie som ziaden zavodnik ktory potrebuje tahat motor do 7000 otacok,
nepotrebujem sa pretekat ako idiot na kazdej okreske.
Jazdim dlhe trate a rad chodim tesne nad dialnicny limit s tempomatom, kde mi diesel robi premernu spotrebu cca 6 litrov.
Vobec mi nevadi jeho surovy prejav, ani jeho, ako to nazyvaju novinari nekultivovanost.
Auto ma v prvom rade
- sluzit
- mat minimalne naklady suvisiace so znackou a udrzbou
- a az poto pride na rad zabava a pocity a neviem co
preto som si kupil diesel, bmw a xdrive
Do benzinu by ma nikto nedostal. Mam rad vonu nafty a mam rad prejav dieslov. Benzin nie je nic pre mna.
DPF ma svoj vyznam, ked odide kupim novy. Mam rad tiez svoje zdravie aj zivotne prostredie.
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
mas uplnu pravdu, presne ako hovoris.
Konecne jeden rozumny nazor.
Uboziaci co vyndavaj a odstranuju DPFko by mali vediet, ze tym ohrozuju hlavne seba a svoju rodinu. Mikrocastice z dieslu su sposobene extremnou ucinnostou vstrekovania a rozprasovania nafty. Je vysoky tlak na efektivitu a normy. Stara dobra Euro 4, teda posledne TDI, ktore DPF nepotrebovali.
A stou aivou mas pravdu, tie castice su take velke, ze ich vykasles v hliene alebo sa jenoducho vstrebu, rozpusita.
Mikrocastice sa zapichnu do kapilar a ciev v pluach, kde zacnu vibrovat a telo sa ich zufalo snazi obalit tkanivom, kde pride k hufnemu bujneniu. Velmi podobny princip ako pri azbestovom vlakne...
Preto ste blbci vsetci co vymontujete DPF, ak na to nemate kupte si staru oktaviu v TDI alebo novsi benzin. Ten DPF je tam kvoli niecomu pani a to nieco je vase zdravie.
To bych fakt nedělal. To "preprogramovať riadiacu jednotku" není vůbec tak jednoduché jak si představuješ.
Pokud se nedokážeš smířit s faktem, že jednou za 300 000 km budeš muset dát nový DPF, skutečně si radši diesel nekupuj.
Já jsem rád, že mám ve svém "vozni" DPF a po nájezdu 180000 km není žádný problém, stejně jsem připraven něco udělat pro sebe i své bližní.
na nových vozidlech je nová technika vždy drahá, ale postupem času se náhradní díly zlevňují na snesitelné hodnoty.
Kecáš voloviny. Podívej se kolem sebe pořádně a uvidíš že 90% dieselů nekouří, a ani nesmrdí. Nesmrdí víc než hromada starých ojetých benzínových sra_ček.
On Ti ale nezmínil, že při nepřímém vstřikování musíš mít škrtící klapku a nedosáhneš proto výkonů jako s přímým vstřikováním benzínu.
No a rozhodně můžeš jít cestou Mazdy 2,0 sky G - ale zase chlapec zapomněl že toto je již opravdu složitý motor a může zapomenout na jednoduchost původních atmosfér. navíc tento motor nepůjde snadno naladit na CNG a už vůbec na LPG.
Ano, pokud půjde EU cestou radikálního škrcení emisí, zvítězí přímý vstřik a BUDOU DPF i na benzínech.
Je třeba říci celou pravdu.
Masová výroba řady i je nesmysl. Audi jde od toho a Mercedes na tom dělá jen proto, aby měl technologie vyladěné, pokud snad budou někdy zapotřebí. Výroba nízké série luxusních sport-elektromobilů smysl snad dává ale masovka je zatím mimo. Není kdo a proč by to kupoval.
Vykrvácet na tom - to se BMW nestane, mají dostatečné zdroje.
Mám na mysli toho ruského studentíka, kterému tatínek koupil Fabii s motorem TSI a který sem píše pod různými nicky pomocí překladu z google translátoru. Aktuálně používá nicky Irvin Gordon a TSI petrol. :no:
Sákryš a máš krutopřísny HTP nebo nějakej dvoutakt že ti to tak mizí v dialke? Možná když na to budeš pořádně šlapat tak ho zvládneš předjet i dvakrát(s nafotu totiž nemusí totiž zastavovat na každý benzínce cestou) ;-)
Za tohle :yes: Pak by to určitě chtělo sesmolit recenzi na moje.auto. E90 mě krom kupé a M3 taky nikdy moc nebrala. Z4 je slušná, ale já jsem blázen do Z3 M, to je kára, kterou si může dovolit pouze člověk, který to má v hlavě v pořádku >:D
Mělo by to tak být, ale kdo ví jak to dopadne. Spíš jsem zvědav na BMW řadu i, tedy elektromotory. Buď na tom vykrvácí, nebo posílí image směrem k ekologicky smýšlejícímu výrobci, což nevím, která možnost je lepší.
Keď mi na mojej mazde 6 filter "odíde", vyhodím ho a dám si preprogramovať riadiacu jednotku. Celé to bude mať ešte bonus v podobe spotreby nižšej tak o pol litra.
Pred 3 rokmi som bol na STK-ke, a nevšimol som, že práve vtedy prebiehala regenerácia filtra. Technik nie a nie namerať správne hodnoty >:D , ale nakoniec sa mu to podarilo. Takže emisnú kontrolu som dokázal urobiť aj počas regenerácie filtra!
Nemám najmenšiu obavu, že bez filtra by to bolo horšie.
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
S Irvin Gordon velká spisovatelova závodní cena, která neví proč vyhrát bez polovina mozku. Vyrábět na českém silnicovi otázka auto jezdí proč továrna benzín produkci kromě psychiatrická ústava. Mozek nesmí používá ani ta polovina parkety, je to velice dráho, dráho, dráho. Potom rozhodnout muset republika nebo vyhrál polovina mozku.
No ja se bavil s chlapkem na emisich a ten rikal, ze proste ty masiny, ktery dokazou rozeznat kourivost na EU5 u nas v republice nejsou ptz jsou drahy... u nas se to snad meri nejaky prosvicenim nebo jak.
Ďalší pilot v olietanom turbodízly čipnutom u suseda v stodole (keď chceš vyší výkon kúp si iné auto).
Len sa nečuduj že bez ohľadu na tvoju superhypermegahustú krutovytunenú káru ti zmiznem v dialke, pretože nechcem aby podobné individuá jazdili nalepené v mojom kufri (nebrzdí im to) a ani ich neznesiem pred sebou (smrdia a cez kúdol dymu nevidím ani cestu ani značky)
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
Pokud jezdíte jenom v neděli do kostela, tak jako za dob babiček a dědečků, jsi neustále opakují v růženci 150 krát, tak chápu, že diesel je pro Vás na nic. ;-)
Já vidím, že jsi nedokážeš, takže použití na benzínu :yes::-!
Sorry, ale tohle jsou pěkné bludy. Motor bez DPF filtru projde přes STK úplně bez problémů. Znám dost lidí, co filtr nemají, před STK byli nervózní a ve finále prošli s přehledem. Nikoho neupláceli, nic speciálně neupravovali. Prostě to zkusili a šlo to. A na netu také není problém najít informace o tom, že auta bez DPF filtru nemají na STK problém. Já sám DPF mám, najeto 140 tisíc a žádný problém, ani mi nikdy nesvítila kontrolka. A jezdím i krátké trasy, jeden rok skoro denně. Čekal jsem, že se to projeví a nic.
na vacsine aut treba upravit aj elektroniku ale nie sposobom, ze vypnu varovania ako to niektori podomovi chiptuneri radi robia. Treba to mat zvladnute, treba ist k ludom co s tym robia a maju dobre referencie.
Nebudem sa hadat lebo toto nie je 100% informacia ale vraj motory bez DPF momentalne prejdu cez EK lebo preslapnutim motora sa nemeria dymivost ale tusim CO ci CO2, tym padom momentalne prejdu aj auta bez DPF. Ale vraj sa chysta v EU parlamente nejaka novela, ktora ma zaviest aj meranie dymivosti. Ako pisem, nie je to ista info ale vraj... Chce to pogooglit, no mam rozohratu dobru partiu pokra tak snad zajtra bude cas :-)
Jaros71 ale to je blábol :no:
S filtrem je diesel v tom podobně s vysavačem. Spousta lidí ho má kvůli spotřebě. Ale vetšinou z nich nenaběhne potřebný počet km, aby se nafta kvůli vyšším nákladům na údržbu zaplacení. Pak to konci odmontovanými filtrem. Takový člověk v podstatě zabije všechny ve svém okolí.
Je to jednoduché naftu je možné odpisovať z daní :-) benzín bohužiaľ. Ludia, ktorý majú peniaze ide im o luxus nie o výkon i keď tie motory majú Nm a HP viac ako dosť. Auto po 3 rokoch predajú a kupujú ďaľšie. Ide o luxus nie o výkon.
Kteří rádi jezdí, ale skutečné blbosti, taky koupili jste si auto s dieselem jen proto, abyste jezdili půl kilometru pro rohlíky? Ano, řešení je jasné, nekupovat si do města traktor. Na trhu je dostatek benzínových automobilů :yes: .
Jízdní vlastnosti jsou lepší v benzínovém autě. Potvrdí profesionálních jezdců s benzínem [odkaz] :yes::-! [odkaz]
Renovovat filtr pevnejch castic je jako jezdit na protektorech.... to uz se spis vyplati koupit novy....
Ja napr. mam na dieselu filtr uz 230 000 km a porad chodi jak ma, ono staci si jen vsimat kdy vypaluje a zaridit se podle toho. A hlavne teda myslet predem na co auto potrebuju a ne se pak divit.
Mně v celkové kalkulaci vychází diesel dražší. Vyšel by sice levněji v pořizovacích nákladech, ale palivové a servisní náklady má vyšší. Ale neplatí to samozřejmě obecně, u některých typů aut to může být jinak, já to beru z hlediska mého typu auta.
Určitě to dohromady dám, teď to bude radikální řez, protože mě díky služebáku přestal tlačit čas. Počítal jsem to a uvedení to A+ stavu (tedy GO motoru dělat nebudu, po shození hlavy na podzim byl OK a Vanosy už má za sebou) i s přestavbou na M-Paket by se mělo vejít do 120 tisíc Kč. Pak ještě celolak a bude vystaráno.
O E90 ani nepřemýšlím, jakkoli je to skvělé auto, prostě mne nezaujalo. To už spíš E60 550i (teď jsou nějak podezřele laciné) nebo Z4 3.0i, uvidí se, jaká bude situace na trhu, jak půjde renovace E46 a jak se změní priority až dodělám školu.
Ty 3-válce BMW mne dost děsí. A lidi, kteří ani nevědí, že základ je u BMW náhon na zadek, budou klidně 3-válce kupovat........... :no:
Snad to zůstane jen u těch nejmenších modelů.
To, co říkáš, platí pro diesel. U benzínu se naopak palivo nejlépe rozpráší nepřímým vstřikováním, přičemž nejlepší "rozprášení" mají CNG a LPG u systémů s reduktorem, protože už jsou v plynném stavu, čili v podstatě není co rozprašovat. Přímé vstřikování se u benzíňáků používá hlavně kvůli tomu, že umožňuje zvýšit kompresi (ať už motoru nebo turba), což je důležité třeba u té Mazdy, která má kompresní poměr 14:1.
Jak už jsem řekl, jedna možnost je nepřímé vstřikování - např. nové tříválce od VW (1.0), Renaultu (0.9) či PSA (1.2). Druhou alternativu ukazuje Audi - uvedlo motory 1.8 a 2.0 TFSI ve verzi Euro 6 pro model A6. DPF npřítomno není, ale k původnímu přímému vstřikování se přidává nepřímé vstřikování. No a pak tu máme další varianty, třeba Mazda Skyactive s mnoha revolučními řešeními - ale bez revoluce jménem DPF.
Tak zadní pružiny dělaly neplechu už u E36. Jinak běžné věci, bohužel, věk nezastavíš.
Určitě to dej dohromady. Já myslím, že je furt ekonomičtější dávat dohromady starou E46, tedy aspoň nějakou dobu, než jít do přeci jen méně povedené E9X, která zejména před faceliftem je nic moc a po něm má zase R6 v benzínu přímý vstřik. To si hold nevybereš.
S těma Maďarama jsou porád potíže. >:D Oni taky kradou jak straky a to v takovém měřítku, že nemají za co nakoupit mobilní zábrany které ............. cituji ............. "mají již dávno ve Vídni a v Bratislavě"
Ale mají tam pěkně krojovanou domobranu a ta jistě vyrazí do ulic "chránit a pomáhat" .......
Ale může to být jinak a třeba to hnědomaďaři rozkradli ...... U nás i v Bratislavě se o to pokoušeli, dle TV Nova to byli turisti ale já jsem se nedal zmást, byli to ti naši exotičtí turisti co sem přijeli již před drahnou dobou. >:D
Viděl jsem srandovní video (stydím se >:D ) kde si nějakej maník ručně nastavil vzduchový restriktor a jezdil pořád dokola po nějaké silnici, kde jezdila spousta turistů - cyklistů. Vždycky potkal skupinku, zahulil, očernil je a jel dál až dojel další skupinku. Vím že to bylo ujeté ale koukat na ty kolisty v černém dýmu bylo fakt k popukání ......... :-)
Ten maník si to fakt užíval .......
S močovinou je to tak, že máš na výběr.
Když zvolíš močovinu, můžeš nastavit motor na vyšší komprese (více NOx, méně částic) a získáš hned 2 výhody - o 7 až 10% nižší spotřebu a nižší náročnost na DPF (menší nebo v extrému žádný DPF).
Takže SCR není takové zlo, jak by se snad mohlo zdát.
Navíc vstřikovací tlaky jdou opět nahoru, pod EU6 minimálně 2400 bar, ale Volvo 2500 bar a pracuje se i na 3000 bar. Takové rozprášení paliva znamená výrazně nižší množství částic i NOx. Samozřejmě je tady radikální zvýšení výkonu, někam mezi 150a 200 kW ze 4válce o objemu 2 litry. Nechci si ani představit, co by to udělalo s 6-válci. Mimochodem, snad se v 2015 vrátí řadové šestiválce Mercedes.
raz som na východe šiel cez nejakú dedinu ( podľa domorodcov asi nejaké Rumunsko >:D ) a keď som videl budovu našich pomáhajchráničov za 3 metrovým betónovým múrom korunovaným ostnatým drátom, tak mi došlo, že žiť na východe musí byť veľká sranda, nechápem ľudí z východu, čo žiadajú pomoc od polície. Ten múr veľa vysvetľoval...
A v Hungárii budeš musieť cez Dunaj asi trajektom >:D . Dnes u nás dobre prší, najneskor vo štvrtok ráno to majú tam ;-)
Je to 2002, sedan, RWD, má najeto 240 tkm, koupeno v rámci rodiny - znám to auto od nova.
Problémy: hučící diferenciál, nefunkční kompresor klimatizace, špatný synchron na dvojce, zase praskla zadní pružina, nefunkční vyhřívací dečky, každou chvíli něco teče z chladicího okruhu a silentbloky na motoru už jsou taky dost jetý. Všechno je to dáno věkem a konstrukčními nedostatky (pružina a chlazení), minulý týden se mi ale znova střihla hardyna (už podruhé za rok!). Ty problémy nejsou dány nedostatečnou údržbou, prostě se to v květnu začalo sypat. Horší je, že jsem našel začátky koroze. Takže to teď začnu dávat dohromady, je mi toho auta líto, navíc pro něj mám připraveno překvapení v podobě kitu od Noelle (ale asi ho dávat nebudu, bojím se, že to motor nedá) a krátkého diferenciálu.
Budoucností je aluminium ................. a dimetyléter. Ten nemá žádné škodlivé emise a negeneruje částice, takže žádné DPF, nic takového.
Ovšem musí se uchovávat pod -5 nebo 3-4 bary tlaku, to je škoda. Snadno se vyrábí z břidlicového a dalších plynů.
Spotřeba je dvojnásobná, standardní vstřikování to nedá. Takže žádné nitro to není, spíše opak.
Moderní motor bez přímého vstřiku? Těžko si ho dovedu představit. Ani Mazda, která se drží atmosférického plnění zuby nehty se bez něj neobešla. Pro splnění Euro 5 a výše potřebuješ naprosto dokonalé rozprášení směsi v několika vstřicích během jednoho cyklu, což je s nepřímým vstřikem nemožné. Takže silně pochybuji o návratu k čistě nepřímému vstřiku. To samé přeplňování. Objemy motorů se musí tlačit dolů a z malého motoru výkon atmosférickým plněním nedostaneš při plnění všeho, co dnešní motor plnit musí.
Takže DPF přijdou a ceny půjdou dolů. Je to pořád poměrně nové zařízení, ale ceny už padají dolů se vzrůstajícím užitím v automobilech.
Močovina je druhá věc, tam se to podle mě jen testovalo pro další generace naftových motorů a že půjde Euro 6 podlézt i bez něj se tak něj vědělo.
>:D jednou jsem tam jel a věřil navigaci ..... a najednou jsem byl v nějakém Romově dost vyděšenej, honem jsem se otáčel a cestou zpátky jsem potkal Policii SR která si to tam s majákem hasila ............
Na Tvou radu pojedu do Košic přes Hungárii, potom se tam rychle přitočím a zase vypadnu, než mne Jožin Topper zmerčí s tím mým 6válcovým pomalým 240 koňovým smradlavým dieselem..... >:D
Nicméně budu dávat majzla na všechny Hjúndaje a Kyje co potkám ...........
Variant existuje více. Nejjednodušší varianta - použít obyčejné nepřímé vstřikování, kde žádné pevné částice nevznikají (to se bude aplikovat u aut bez přeplňování). Druhou variantou - kterou používají například nejnovější verze motoru 1.8 TSI - je kombinace přímého a nepřímého vstřikování (to se bude využívat u turbomotorů s vyšším výkonem). Určitě existují i další varianty, přičemž použití DPF je až tou poslední, o které budou autmobilky uvažovat - protože je prostě nákladná a náklady se snaží automobilky snižovat.
Něco podobného je konec konců i u dieselů. Mluvilo se o tom, že Euro 6 nepůjde splnilt bez vstřikování močoviny. Ukázalo se, že když se chce, tak to jde - a většina dieselů nakonec splní normy i bez močoviny. Ze stejného důvodu - snižování nákladů.
Jinak ano, Octavia TSI má černější výfuk než Octavia TDI DPF, o tom není sporu.
Máme na to naprosto stejný pohled. Nová F10 je nádherné auto, ale stojí to řachu a do ojetiny jít, no nevím. E60 ještě není tak náročná a v 545i nebo 550i, to už je fajnšmekrovství :yes:
Ta spotřeba je nádherná, tady není o čem. Nedivím se tvé lásce >:D
Jsem si toho vědom, Vanosy, cívky, čidla... taky to má po určitém čase svoje, ale je to můj sen. Do E90 se mi upřímně nechce, to si raději zajedu do Německa pro fakt voňavou E46, třeba i předraženou. O té spotřebě taky vím, kamarád to má dokonce v plynu a jezdí za hubičku.
A co se tobě vysypalo na té 330i? Jaký máš ročník?
535i bude mít krásný zvuk ve vysokejch otáčkách a potáhne tak dlouho že ani tak dlouhou nudli z nosu nevytáhneš >:D BMW vyrábí skvělý diesely o tom žádná , ale když vidím ty X5 jak to chrochtá na křižovatce jak 2.0 TDI od VW 8-s
Ada má pravdu. Pro splnění přísných limitů Euro 6 a 7 budou muset znovu vzrůst vstřikovací tlaky, při kterých se budou tvořit pevné částice. Už jsem to tu psal. Podívej se na výfuk Octavie TSI a TDI s DPF. Vsadím se, že černý bude zevnitř ten od TSI.
No ono když spočítáš všechny ty náklady, servis LPG, to že na krátké trasy to stejně jede na beno+ po 10 letech novou bombu tak to právě vychází +- jako provoz diesela, s tim že chápu že někoumu nevadí bomba nebo rezerva v kufru ale mě by to vadilo protože kufr využívám, no a pak jsou ty další nevýhody, jak píšeš častější tankování.
Výběr motorů(nových) bohužel nebude zanedlouho žádný.
Obejde se bez turba i DPF. Já mám maximum kroutícího momentu při 2400 rpm, přičemž 90 % momentu je dosupných v rozmezí 1500-5500 rpm. Proto mi na dieselech hodně vadí to, že se u nich musí často řadit (průběh momentu mají horší).
U nových aut je to jiné, to máš pravdu. I benzíny už mají všechny turba a ..... .
Porovnával jsem "staré vrány", protože na nové BMW takové co by se mi líbilo nemám nebo lépe řečeno i kdybych měl, tak takový prachy za auto prostě nechci dát.
Není mi dvacet a měl jsem hodně aut možná ke 30ti. 545i patří k těm nejlepším. Jezdím jen a jen Prahu, tak jsem na 12,1 léto, 12,8 zima. Když jedu náhodou venku nebo - dá-li bůh - třeba v Německu tak je to daleko lepší. Dá se vklidu jet od 8,5 do 10 a docela rychle, ale tak nějak plynule, bez zbytečných brzd a akcelerací. Někdy se ale taky neudržím a dotočím to. To bych ho nemusel mít.
:yes:
Jsem si vzpoměl jak jsem dělal autoškolu s Liánou a když nás předjíždel nějakej motorkář na plný tak sem zahlásil,,Dáme mu nažrat´´ jo, dej mu a hárlejář zmizel v dýmu a všichni mrtvý smíchy.
Jen do toho vstoupím :-)
330i umí plynulou, velmi rychou jízdu i dost pod devět, takže 330d je prostě pasé, protože u ní naftovej trojboj prostě přijde a pak do toho zahučíš desítky tisíc jak nic.
Jinak udržovat 330i taky leze do peněz, svou jsem musel teď odstavit protože začalo hořet příliš mnoho věcí najednou.
Jak už jsem řekl, já u LPG vidím jedinou velkou nevýhodu - častější tankovnání, u mě zhruba co 400-450 km, což je cca 8 krát za měsíc. To ostatní jsou drobnosti, které moc nevnímám.
Třeba snížená užitečná hmotnost vozidla - ta je jen na papíře - reálně už není potřeba mít plnou nádrž benzínu, takže hmotnost plus minus zůstává.
Parkování v podzemních garážích - doma nemám, v práci také ne. Ty náklady navíc (revize, svíčky), to je potřeba zahrnout předem do nákladů, ale za 10 let provozu to vyjde méně než kolik stojí filtr pevných částic.
Tedy ještě jedna nevýhoda se najde - výběr motorů vhodných na přestavbu LPG je poměrně malý, takže má člověk dost omezený výběr, pokud chce dlouhodobý bezproblémový provoz.
Benzínové motory nebudou mít DPF. S nepřímým vstřikováním nevznikají saze žádné, s přímým vstřikováním pouze při vyšší zátěži - což však normovaný cyklus měření emisí neměří. DPF zůstane výsadou dieselů. Já jsem zastánce LPG, protože plusy benzínového motoru a snižuje jeho jeidné negativum - cenu paliva. Ale vždy je něco za něco - u LPG je to častější tankování, protože nádrže jsou menší a spotřeba větší.
Bavíme se o nových autech, což je poměrně důležitá informace. Neboť co se týká složitosti a náročnosti konstrukce, tak si nemají benzíny a nafty moc co "vyčítat". A když zůstaneme u BMW, tak jistě znáš případy E9X 330i LCI, což je motor, kde se přece nemá co pokazit. A hle, přímý vstřik a hořčíkový blok nejde dohromady. Doufejme, že to u nových motorů s twinscroll turbem vychytali, ale jistý si být nemůžeš. A DPF budou mít za nedlouho i benzíny. Spolehlivost je vůbec ošemetná věc, je tam mnoho proměnných, které ji ovlivňuje (palivo, jízdní styl majitele). Má původní myšlenka byla především o jízdním projevu. Zkrátka sednout si dnes do 530d nebo třeba MB E350CDI je radost. Ticho a absolutní kultivovanost s přemírou výkonu s reálnou spotřebou pod osm litrů. Zázrak, kde se vývoj motorů posunul. Moje TDS je vedle toho hlučný šnek, který jezdí za to samé.
Tvá 545i E60, to je nádhera. "To byl svět ještě v pořádku". To byly právě motory, které byly mechanicky odolné a jim konkurovaly často hlučné a ne tak dynamické nafty, ale spousta lidí si ten pokrok neuvědomuje a žije z pověr o hlučné a líné naftě dodnes.
Já jsem fanda spíše benzínu a mé další auto bude (doufám) 330i E46 a ne 330d 150kw, které je při běžném používání rychlejší a úspornější (obtížnost nalezení zachovalé 330d teď pomiňme), protože chci bavorácký R6 s parádním zvukem, ale jelikož jsem toho hodně sjel, tak můžu tvrdit, že moderní nafta, nejlépe víceválcová, je uživatelsky neskutečné příjemný motor.
P.S. co ta 545i, spokojenost? Zrovna včera jsem viděl zaparkovanou E60 550i na BBS kolech a nemohl jsem odtrhnout oči. A co spotřeba? V tomhle byly ty motory výborné, pamatuju si, že známý měl od novoty E65 745i a v naprostém klidu si držel dlouhodobý průměr 10l.
LPG jse také vlastnil, a v době Š120 opravdu nemělo konkurenci, bohužel v moderních autech s tím nemohu souhlasit, nechci tě nijak od LPG odrazovat, ale když připočítáš do té úspory plynového auta taky častější výměnu olejů (max. 10.000 km), zapalovacích svíček (20–30.000 km maximálně, někdy ani ne) každoroční poplatek za revizi, dvojnásobný poplatek za měření emisí a vyšší poplatek za STK a to nemluvím o servisu LPG zařízení, které stojí taky slušné peníze, životnost bomby 10let, tak to tak levné zase není. Navíc máš sníženou užitečnou hmotnost vozidla, řešíš problém s malým kufrem nezapomen na parkování v podzemních garážích nebo ve společných garážích hypermarketů.
Taky je třeba vzít v úvahu, že u naftového motoru je možnost pomoci si k levnější naftě (levnější plyn koupíš jen těžko).
Navíc LPG při každém studeném startu jede na benzín, takže zase náklady navíc.
CNG možná u aut z výroby, jinak je to ještě horší než LPG protože bomby zaberou celý kufr a dojezd je tragických 300km, navíc čerpaček je pár a pokud nemáš nějakou blízko tak je to úplně konec.
Na druhou stranu CNG má asi budoucnost narozdíl od LPG které se nedá do moderních motorů namontovat.
Podle mě se neda řict co je lepší, kazdej je zastance neceho jinyho a ma jiny priority. Ja mam treba diesel, ale jako dalsi auto bych si klidne koupil benzin, se kterym taky jezdim dost často. Toť muj nazor ;-)
Většina zdejších krvavých zastánců zážehových motorů jsou ještě ochmýření mládenci, kteří si jen hrají na dospělé. Je jasné, že každá varianta má své výhody a nevýhody. Do sekačky na trávu, motorové pily, motorky, nebo něčeho podobného nemá diesel smysl, protože je těžší, než zážehový motor o stejném objemu. Naopak benzínový motor nedává smysl v osobním voze, či SUV, který váží i s posádkou 2 tuny a jezdí se s ním 50 tis km za rok.
Co se týká DPF filtru, tak za rok, až bude platit Euro 6, jej budou mít i 2/3 vozů s benzínovými motory. No a jakmile bude trh pro renovace filtrů dost velký, aby se to vyplatilo, budou se regenerovat. Když se podíváš na nabídku tady [odkaz] zjistíš, že za celou dobu života normálního vozu pro dospělé chlapy tě cena takové regenerace vyjde oproti jiným provozním nákladům na pakatel.
Říká se, že CNG je palivem, které nás přesune do další etapy pohonu vozidel, ale těžko říct. A jak říkáš, je to ekologické palivo, ale taky má své ale. Otázkou bude, jak se vypořádá s rostoucími tlaky vstřikování. Výhodou ale je možnost zakomponování do naftových motorů, třeba autobusů takhle jezdí spousta.
V Číně o tom vědí svoje, mají tam mapy oblastí, kde jsou elektromobily vysloveně nevhodné a jsou nepodporovány.
Čína je náhle o 100 let pozadu, vyrábí šíleným tempem, ale USA si v klidu těží ropu a plyn z břidlic, CO2 snižují tak říkajíc mimochodem a díky 10x nižším nákladům na těžbu než je u uhlí se jim daří znovu nastartovat levnou produkci řadu zbožních položek v USA. Konec vydírání z arabských zemí. A nebyly na to potřeba ani hybridy, ani elektrovozidla, ale osobní vozy kvůli tomu na CNG jezdit nemusí (jako v Íránu...)
Zatímco nás tady vydírají Norové, Arabové a Rusáci. :no:
S Audi V6 benzínem zkušenost nemám, ale N55B30 je mnohem, ale mnohem lepší motor než N57D30.
Pokud ale někdo používá auto jako pračku nebo ledničku, pak je samozřejmě nafta výhodnější.
I když jsou dieselové šestiválce BMW výborné, mají také svoje. Zejména po několika stech tisících km. A že se benzíny nechytají ? Jako myslíš třeba můj 333koňský V8 v 545i ? Spotřeba ? Je vyšší, ale ne o tolik a ne v každém režimu. Na diesela stačí kdykoliv. Nemá turbo, vstřiky se měnit nemusí, DPF nemá a měnič v automatu ani přes ten výkon neodkouří, jako to dělají diesely tím krouťákem.
LPG hoří o trochu lépe než benzín, takže emisní norma Euro 6 jako taková problémem nebude. To spíše složitost a poruchovost nových motorů bude hlavní překážkou. Nabídka solidních odolných motorů je čím dál užší.
le bo len v EU je taký vysoký podiel nafťákov a v EÚ môže byť cca. 100-150 miliónov áut a z toho polovica v nafte ( teda ak má každý 3tí európan auto ) + nákladné. A zvyšok sveta v naftových osobákoch asi ani tých 10-20 milónov nedá. A stovky, to už sipredstavujem aspoň 2, lepšie 3. Tak preto ;-)
:yes:;-) přesně tak, jen dodám, že mám pocit o spoustě diskutérů, že hlavně nikdy v moderním dieselu nejeli, natož v něčem z D3 třeba s šestiválcem, kde člověk nejen že nepozná rozdíl, ale nafta je často rychlejší, pružnější a při tom úspornější.
Tak v jedno dieselu jezdím už nějakou dobu, ale ten neduní ani náhodou, je to šestiválec. Ale to nic nemění na faktu, že ty jsi pouhý teoretik, který neví o čem mluví.
pokud vim, mobilni stanice STK a emisi měli bejt v republice asi 2 nebo 3 a měli bejt soucasti policejních kontrol, takze zadny v soukromich rukách, proste soucast policejni kordony, stejne tak jako jsou soucasti kupříkladu mobilni vahy na kamiony ;-)
pripada me jako by ti někdo dneska stal na vedeni, a to docela velka skupinka lidi
Nebudu se s tebou o tom dohadovat. Já několik takových lidí znám a třeba pán, který si kupoval F10 535d o 535i ani nezvažoval. Prostě věděl, že při jeho jízdním stylu a nájezdu se benzín nemůže vyplatit. A nebo jinak se tě zeptám, myslíš si, že všichni tito lidé jsou blbci? Nebo milovníci nafty? Vůbec ne, mají to v hlavě v pořádku. To spíš u tebe mám podezření, že znalosti o naftových motorech končí někde na začátku tisíciletí. Dnešní naftové motory, zejména šestiválce jsou tak výborně udělané motory, že se k nim benzíny opravdu moc nechytají. Zkus někdy třeba něco z D3, třeba BMW 330d nebo Audi A5 3.0TDI a uvidíš.
Už tradične onanistický smer v každej diskusii benzín vs diesel resp. najnovšie variácie "diesel je stelesnenie satana".
Ako pri všetkom, čo človek robí, ide o peniaze. Ja som si dieslové auto kúpil, lebo žiadny (a tým myslím žiadny) zaťažený sedan strednej triedy nebude na diaľnici behať za 6 litrov benzínu. Nákladovo výhodnou a ekologickou alternatívou dieselu je momentálne iba LPG. Ktoré má tiež svoje limitácie.
Základom úspechu je ako vždy tak aj v automobilizme zvoliť vhodnú variantu. Behám okolo komína? No tak si nekúpim 2.0 Tdi s časticovým filtrom. Podobne obchodný zástupca nebude stáť každých 350 km na pumpe aby dotlačil LPG. Ani manažér nevymení svoje BMW 330d za ceed 1.6 benzín z dôvodu že citujem: "nafta je pomalá".
Kouřivost by myslím klasická měřící technika změřit měla, ale nejsem si jist. Shodneme se, že v Česku ani na Slovensku nikoho nějaké emise netrápí, ty se vždycky dají obejít. U auta, kde se DPF vyklepe se hlavně musí zabezpečit jeho bezproblémový chod bez této fičury, což nemusí být vždy snadné.
aj keď by som privrel oko a SK by bolo aaaž do Popradu, tak Kežmarok je už veľmi ďaleko, 20 km to už bude nejaké rómsko. A do Košíc jedine na Kii, s kyjom, alebo možno ešte Hyundai by ti topper odpustil. Ale je to tam tvrdé, tam aj princ Charles si musel lopatu vyrobiť a potom s ňou jamu kopať pre nejakú lipku( to sa pred ním nikomu z rodiny nestalo, aspoň on to tvrdil ), tam by som nechodil >:D >:D >:D
Minimálne na slovensku ti emisná kontrola zistí prd. Nemajú vybavenie aby merali euro5 s/bez filtra a vedeli to rozlíšiť. Navyše, ak je motor v poriadku, nedymí ani bez filtra.
Já jezdím 30 tkm a nejlépe mi vychází LPG. Do budoucna vidím jako nejlepší CNG. Ale vždy se to musí kombinovat s poctivým benzínovým motorem. Jediným minusem je častější tankování než u benzínu, o naftě nemluvě. Já tankuju zhruba každých 400 km.
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
Odborník nejsem, ale pokud vím, tak čím modernější diesel (vyšší vstřikovací tlaky, lepší časování, několik vstřiků atd.) tím menší pevné částice ve výfukových plynech a tím ale také mnohonásobně škodlivější pro lidský organizmus, který není schopen tyto částice zachytit. Proto ty nešťastné DPF, tady nejde o nějaký kouř, ale o tyto rakovinotvorné mikročástice, které vůbec nemusí být vidět. Vyndání DPF a přečipování nic neřeší - samozřejmě z hlediska škodlivosti na lidský organizmus.
Potom paradoxně je daleko méně škodlivá černě hulící Avia, jejíž produkované částice jsou tak veliké, že lidské tělo je dokáže bez obtíží zachytit a vyloučit.
Pracovišť, kde se měří emise, je řádově pětkrát více než STK a skoro nikdo to nekontroluje. Když jsem je na jaře jel změřit, tak jsem zajel do nejbližší dílny, kde to měří i pro LPG auta. Žádné měření se ve skutečnosti nekonalo (já jsem to změřit chtěl, abych věděl, zda je auto v pořádku, ale oni prostě neměli čas nebo se jim nechtělo), podobným způsobem "změřili" i chlápka přede mnou. Takže tak se u nás měří emise. I když je nějaká dílna, tak vzhledem k zastaralosti přístrojů a nemožnosti měřit emise při zátěži motoru prostě většinou nic nezjistí.
Odpověděl sis sám, aniž bys to tušil. O provozních nákladech se snad ani nemusíme bavit (a že to je často mnohem více, než 50 tisíc), při následném prodeji si opět drží nafta mnohem lépe cenu. Stačí se podívat právě na luxusní vozy nebo velké SUV, o kolik procent šly dolů ceny těchto modelů s benzinovými V8, neřku-li V12 a na jaké rovině jsou nafty.
Nerozumím řeči tvého kmene, kde autor píše že si dement? A jakej děda, tvuj? A co jako s tim máme dělat? Tak jestli s nima jezdil tak jak to myslíš tak tomu se řiká zoofil >:D
čím smradí talian v Ríme, to mám u výfuku a stovky milónov to aj tak nebudú, Amíci, Rusi, Japonci, Čína, India a vlastne všetci okrem Európy jazdia 99% benzín ( osobáky ). Aspoň tak som to videl mimo rodného mesta ( Tokyo ). Pravda, v Prahe to je jiná >:D >:-[]
Emisní zkouška u naftového motoru se měří "prošlápnutím" motoru do vysokých otáček a to tuším dvakrát. Tedy není zatížen, ale motor s DPF nezakouří a tedy projde i pod zpřísněným parametrem kouřivosti, který každý DPF motor má. Motor bez něj zakouří, vypustí saze a projít tedy nemusí.
Jo hochu ty to máš jednoduchý ty seš bisexuál, ale co budu dělat já? Mam 3x benzín a 2x naftu, tak to budu muset počítat a na každý tři ženský sklátit dva kořeny 8-s navíc něco jsou veteráni tak nevim jestli bych neměl brát jenom důchodkyně >:D
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
Ale ono je to asi o tom že většinu koncových užvatelů nějaký objem nebo turbo nezajímá. Zajímá je poměr výkon/spotřeba(eventuálně náklady na provoz) v čemž je od určitého nájezdu diesel mnohem lepší než benzín, nehledě na objem nebo turbo.
"Vložka" by měla jít vyměnit. Problém je, že je to nebezpečný odpad (jak z hlediska manipulace, tak likvidace). Vzhledem k tomu, co stojí renovace, je to podle mne bezpředmětná úvaha.
Re: snad jenom evropa nechava sve obyvatele zabijet rakovino
ale keď sa budeš chcieť otráviť, tak s benzínom ti to bude trvať iba polovičný čas a spáliš iba polovičné množstvo paliva. V tomto jedinom prípade je benzín úspornejší >:D . A stouto bombou môžeme skončiť...
Tak jak píše článek to v podstatě je, i když s tím dvoutaktem bych to asi nesrovnával. Faktem je, že spaliny z dieselu jsou více škodlivé, než z benzínového motoru a jsou to právě karcinogenní pevné částice (chcete -li obecně saze). Odstranění filtru pevných částic je proto pěkná pitomost rovnající se odstranění katalyzátoru. Pro zajímavost - je jakousi interní polotajnou informací, že např.nejmenovaná tuzemská automobilka má velké problémy se snímači tlaku výfukových plynů (nedílná součást filtru pevných částic), na které jsou kladeny obrovské nároky zejména kvůli teplotě a agresivnímu složení výfuky plynů. Diesel je hezká věc, ale jen chvíli. Po čase má totiž značné problémy s emisemi, se zvyšujícím se mechanickým hlukem, s turbodmychadly atd.. Kvůli tomu, aby emise plnil, stává se z něj velmi složitý agregát. K tomu je třeba připočíst ještě problémy s naftou v zimě, náchylnost na její kvalitu, vyšší náklady na údržbu a nakonec vyšší cenu auta oproti benzínovému modelu.
už som to raz písal, SK končí pri Kraľovanoch ( v niektorých učebniciach sa uvádza Poprad ). A topper je z Košíc a ako vieme, z východu pochádza všetko zléééé ;-)
Pro ceed by im to natrel, však >:D . Diesel sa dá tiež vytočiť nad 4000 otáčok a mnohým benzínom to ich vodiči za celú životnosť neumožnia a tie M5 sú pre teba málo športové ?
pořízení auta nejsou všechny jeho náklady, když ho rok provozu a servisu "drahého" dieselu vyjde o 20% levněji než benzínu, proč by si kupoval benzín? Ne každý má místo mozku "trpišáka" aby musel na dálnici ukazovat, čí je levej pruh. Má li velký nájezd, rychle mu dojde, že benzín je nejen dražší, ale při normální jízdě má nafťák o 20% nižší spotřebu, což mu kompenzuje vyšší pořizovací cenu i "relativně" vyšší náklady na servis (jen v případě, že se něco vy*ere - vstřiky, dvouhmoty a podobné záležitosti, protože jinak jsou díky delším servisním intervalům náklady na diesel srovnatelné.
Myslíš hned toho suldu z SK co spamuje vsude jako topper1982 a i v teto diskusí píse své zvratky jako první? 2 r nazad jsem mu na tema vstrikovace položil jasnou otazku a neodpověděl, neb by musel o konstrukcich něco znat, ne jen onanovat pod každým článkem >:D
Pokud někdo najede víc než 25000km, tak se diesel rozhodně vyplatí, měl jsem dlouhou dobu benzíny a dneska bych už benzínovýho chcípaka nechtěl ani náhodou.
O nižší poruchovosti dnešních nadupanejch maloobjemovejch benzínů si majitele můžou leda tak nechat zdát. Zlatá nafta!
co znam par lidi co si kupojou auta v tyhle kategorii, tak sice tvrde makaj ale na takovy auto vydelaj za mesic
neznam nikoho kdo by si koupil auto za mega a vydelaval na nej dyl nez rok
ja se kroutil, když sem za rocni auto daval svůj trimesicni prijem
no tak emise bejvaj u vetsiny STK, a s tim statem to nechapu? co by mel proplácet stat? mobilni STk tak jako mobilni emise by měli bejt soucasti policejni kontroli, tedy pripadny vinik by dostal nejen pokutu, ale ještě by mu třeba byla zakazana další cesta tim autem protože nesplnuje technickou zpusobilost pro provoz
naivní představa a PR kecy energetických společností... "snížili jsme vylučování emisí bla bla bla..." No jen si jim věř. Ony nám sem ty svinstva klíďo fouknou elektrárny z Polska. Zajímavý, že ty na to dostanou od EU ještě vyjímku... Představa, že výroba elektřiny je ekologická je nesmysl nejvyššího kalibru.
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
Tak ano, ale to jinak, ještě více diesel z prdík, který spaluje smrdí šlapete plyn [odkaz] , tato je stroj černého výparů, smrdí, je hlučný, produkuje šílené emise a ty občas vypustí v oblaku černého kouře než benzínový motor je parní stroj :yes:
Mal som benzin no nikdy viac diesel mam chipnuty a ide super a kopu ludi okolo mna preslo na diesel a na benzin nikdy viac minule som sa vozil na swifte aby mala 1.3 11l spotrebu dakujem neprosim a ked som zapol klimu tak som dobreze nezastavil zlaty diesel
Re: POZOR Ada je zase tady je přímo alergický na rendlíky.
Nikdy neplatilo. To by veřejná doprava, nákladní doprava a spol. byly opravdu hodně drahé. Benzín patří do miniaut, motorek a sporťáků. Jinak jsou diesely lepší... mám oboje, tak vím, o čem mluvím.
v stk se zplodiny nekontroluji pod zatezi, takze se nic nepozna
navíc se to meri nejakou jednoduchou metodou
snad to zdokonali a tyhle rakovinomety ze silnic zmizi
Naftu nelze paušálně zatracovat. Záleží na využití. Pro 10-15 tkm/rok popř jednorázové cukačky s množstvím studených startů je benzín jasná volba. Ale pro full-size SUV nebo běžné auta nad 25 - 30tkm/rok volba číslo jedna. Nebo když je aspoň vysoký podíl dálnice. Fitr je třeba regenerovat dlouhou rychlou jízdou po dálnici, nebo uměle vypalovat stisknutím tlačítka. Moje paní to tak na terenní Toyotě má. Stejně je otázkou času, než se budou nabízet "vyměnitelné vložky" něco jak např. výměna kabinového filtru s aktivním uhlím. Že jsou v první vlně rukojmími peněženky motoristů ke koloritu jaksi patří. Vstřikovače se taky donedávna neopravovaly, a hle jak to najednou jde.
zase pokud najedeš ročně 50tis km na delších trasách, jsi k autu trochu slušný, tak za první rok provozu se ti vrátí vyšší pořizovací cena a když po třech letech auto prodáš, je celkem pravděpodobné, že filtr pevných částic ani řešit nebudeš. A pokud za ty tři roky provozu nedojde k nějakému problému třeba se vstřiky a měníš jen olej/filtry, tak je to cca 5-7 servisek s tím, že vyměníš o dva litry oleje víc než benzínu (tam budeš ale na deseti serviskách). Navíc renovace filtru pevných částic nemusí stát balík (od tří do sedmi tisíc), což za cca 150-200tis km provoz nijak extrémně neprodraží. Vždy je to otázka použití. Diesel rozhodně není vhodný na rozvážení děcek do školy a zpět, případně poskakování po městě, o tom žádná. I když byly doby, kdy si právě na tohle lidi kupovali dýzl a ve městě bylo k zadušení...
kto jazdi vela kupi si smradlavvy naftak... to chapem... a su taj tkai machri ktori si kupia octaviu RS TDI a budu sa tvarit ze maju sportove auto >:D:yes:
milujem baworaky na diskoch so snizenym podvozkom s napisom "d" na kufri >:D nehorazne sportiaky :yes: >:D
:yes: .... pre normalneho sofera ktory nejazdi denno denne 6 hodin v aute nedava smradlavy naftak ziadny zmysel ;-) , ja by som o naftak by som ani nezakopol