Kia Venga absolvovala náročný stotisícový test Auto Bildu a dopadla tak, jak asi málokdo čekal. V závěrečném hodnocení skončila nejlépe ze všech korejských automobilů.
Ak si dobre pamatam, tak zo zaciatku Zilina robila Ceedy a SUV Kia a H. Nosovice robili i30 a MPV Kia a H. Potom to rozdelili podla znaciek, teda Zilina Kia a Nosovice H.
myslim, ze sa to striedalo - chvilu ZA, potom Nosovice, potom zase ZA...pisu, ze ju prevzali v 2010-om,..kedy ale bola vyrobena...potom by sa to dalo dosledovat... ;-)
Také milenka je spokojená se svým Porsche Cayenne Turbo S 4.6 V8 32V BiTurbo 383kW... ;-):yes::yes:
Na naše dálnice je skvělé a ve městě přejede každý rantl.. >:D
Toto je ideální auto pro každého řidiče.. :yes:
Aha, já právě myslel, že jsi to věděl, že to auto stálo a chtěl jsi ho jen provětrat. Tak tohle není na nafackování, ale spíš na uznání, že to dopadlo ok. Takže kámoška opravdu nepřeháněla s tím, že pedál byl jako kdyby nebyl k ničemu připojený.
Brzdilo to, ale opravdu vlažně. Jinak pedál šel opravdu měkce, po (odhadem) vteřině se propadl na doraz kousek nad podlahu a auto už nějak nezpomalovalo. Naštěstí bylo sucho a před stojanama nikdo nemanévroval. Nejradši bych si nafackoval.
Mně to nikdo neřekl, myslel jsem, že s tím paní normálně jezdila (já takhle ta auta převážím poměrně často, samozřejmě, není to omluva, ale tu cestu znám nazpaměť a ve 4:30 ráno je směrem na Německo D8 skoro prázdná) - jenže pak jsem zjistil, že oni měli ty stříbrné Golfy dva a ona jezdila druhým, manželovým, který si mezi tím koupil A6. Takže překvápko.
Jo tak tohle jspu ty záźitky k nezaplacení >:D brzdilo to alespoň trochu, nebo opravdu skoro nic a pedál šel až na podlahu? Jinak to jsi docela kousek jet takhle svižně s autem, které tak dlouho stálo.
já jsem jel kousek dokonce na jedničku, možná přehnané,ale některé úseky jsou zážitek, to mi připomíná, že rodiče mají na fabce 120tis a brzy jsou origo a údajně v kondici, říkal bratranec pracujilící v origo. servisu. A v létě bych rád minimálně pár dní v alpách
na kamarádově oktávii I se kotouče v alpách zkroutili a přitom měli najeto pouhých 15000 km ale je fakt, že to klesání bylo brutální a ani na dvojku to motor vůbec nezbrzdil, naštěstí se s tím pak dalo ještě jet jen vibroval pedál a po návratu z dovolené se kotouče měnily
Tak nejak :-) Ono ale ani ten Ceed neni zrovna nejaky zazrak co se tyka spotreby - dle spritmonitor Venga 90k 7.9, Ceed 90k 7.5, Octavie 105k TSI 6.7, takze zerou ale nejedou.
Také manželka byla to velice spokojená se svou Audi Q7 3,0 TFSI, síla 333 koní, jezdí do města i dálnice jsou ideální, ale jde se s ním opravdu docela příjemně, manželka mi řekla, že to auto se mi líbila tato jasná volba je benzín v pohodě! ;-)
Pod kapotou s benzínovým motorem je ideální pro každého řidiče :yes: .
Nevím , tedy odkud jsi spadl..korejci šli nahoru , to je fakt !
Ale rozhodně neválcují koncern VW.. :-)
Možná tak frantíkům odzvonilo.. :-!
A korejské ceny se začínají šplhat nebezpěčně vysoko.. :no::-!
:yes: souhlas..to auto se mi líbí.
Měli jsme ho 14 dní jako náhradní vozidlo od servisu.
Jezdí se s ním fakt docela pohodově.
Manželka byla spokojená..skoro jako se svojí Corsou. ;-)
Do města je Venga ideální.
Venga je krabice proti Ceedu, to musí žrát víc na dálnici. Navíc je motor slabý a má to jen 5kvalt, tak to bude kvilet ve vysokých otáčkách už při běžné dálniční rychlosti. Však testéři psali že měli pocit že je díra v nadrzi už při 120kmh :-)
Já s tím zkušenost mám, ale ta je daná zanedbanou údržbou.
Měl jsem za úkol převézt Golfíka, který patří matce spolumajitelky firmy, z Prahy do Ústí. Auto pět let stálo, jediná chvíle, kdy se s ním popojelo, bylo když se vezlo na STK.
Bohužel mi to nikdo neřekl a já jsem na D8 musel chvilku po sobě dvakrát prudce brzdit (170 - plusmínus osmdesát), když mi tam vjelo auto z pravého. Když jsem po nějakých 300 metrech chtěl odbočit k pumpě, málem jsem to poslal do toho ostrůvku, protože brzdovka se vařila a dvanáct let staré gumy měly taky dost. Pedál udělal přesně to samé co píšeš, šel lehce prošlápnout, ale brzdný výkon byl dost ubohý.
S tímhle budou mít zkušenosti hlavně lidi, co začínali na Š100 apod. :-)
Já se jí zeptám, ale nic nového mi asi neřekne. Má to jako hororový zážitek, což se jí teda nedivím a už by si dala asi pozor. Taky by mě zajímalo, jestli s tím má někdo tady zkušenost a podařilo se mu to, ale zatím se nikdo nepřipojil, tak asi nic >:D No s těmi kw máš pravdu, občas to tady vypadá jak fórum majitelů sportovních aut >:D
topper: tak co, byl na oslavu v pokojíčku veeelky dort s kim-chi a kofola ? >:D:yes:
přes 200tkm jsme měli najeto i na Wartburgu 353, když jsem byl puberťák. Tak není bodhá, aby dnes nějaké auto nezvládlo najet po kupě 100tkm ;-\ Nedávno tady Carisma milion, BMWM5 600tis, osobně taky znám nějaké mercedesáře co se s osobním autem k milionu blíží:-) 100tkm je jinde teprve zajeté auto. Já dělal u sebe přední destičky poprvé třeba při 214 tkm, kotouče by ještě chloupek snesli, ale při jednom. Tyčky stabilizátorů, horní ramena, spodní čepy při 250 tkm.
Tak snad to bude postupne nie len u motoriek ale i u aut....no radsej sa este spytaj kamaratky, kym nebude neskoro :-) ...mimochodom si myslim, ze s tym musia mat skusenosti i dalsi, ved niektori tu diskutujuci su i trhaci asfaltu a pretekari, ktori si auto pod 130 kw nekupia, lebo nechcu ist predsa ako po pesiacky >:D ...aspon to tak z diskusii niekedy citim.
Taky jsem naštěstí nezažil, že by odešly brzdy úplně, ale to vadnutí je aspoň u moto postupné, nejdřív nic, potom člověk pozná změnu a až má páčka opravdu delší chod a brzdný účinek je opravdu menší. Mám docela silný pud sebezáchovy, vždycky jsem buď po pár rychlých kolech nechal brzdy odpočinout, nebo v alpách dal pauzu na focení/pití. Ale ta kámoška mi to popisovala, že brzdit to začalo méně ( víc a víc musela špapat na pedál) jenže ona tomu nevěnovala pozornost, jak byla vykulená z toho kopce. Až jakoby pedál nebyl k "nicemu" připojený, ale jestli to trvalo minuty, nebo dalších 5 - 10 km ustavičného brždění, to se musím zeptat.
Ked som prvy krat menil platnicky...a tom som si koli cene (pracovna sila je v AT naozaj neuveritelne draha) nechal vymenit na Slovensku, tak technik mi tie platnicky nechal ukazat....z 30% (po celom obvode) boli uplne spalene...napriek tomu musim povedat, ze som ani len raz za tie roky nepocitil, ze uz su na dne....stale mali velku rezervu, jednoducho som citil, ze uz po takych 10 km "neustaleho" brzdenia zacinaju vädnut ale nikdy to nebolo na hranici nebezpecia. Pravda je, ze som nezazil a ani neviem z pocutia, ci ten "prechod" z vädnutia k absolutnej nefunkcnosti je nahly alebo len postupny...najhorsia skusenost bola naozaj len z Yeti. A teraz so Sportage...tie brzdy su excellentne...ved som im i v recenzii na "moje auto" venoval patricnu pozornost. Tam sa Kia (oproti Ceedu) pohla o poriadny kus dopredu.
Jo, jel jsem v alpách úseky kde se auto na dvojku rozjíždělo jako bych neměl zařazenou rychlost, nebo spíš stál na plynu >:D ale o to víc mě překvapuje, že se nebojíš, zda to vůbecdole "ještě bude brzdit". Nejde o to, že se rychle sjedou desky, prostě bych se bál, abych dole nebrzdil nohou vystčenou ze dveří >:D
Proto jak mě překvapilo, že se dají celkem lehce utahat brzdy u motorky, která váží zlomek hmotnosti auta, o to větší respekt mám z těch kopců když jedu autem. Je sice pravda, že u té motorky se brzdí hodně nadoraz a z vyšších rychlostí. Když se ti začne promačkávat brzdová páčka víc a víc k řídítkům a brzdit to začne citelně hůr, je to opravdu blbý pocit >:D
Na neutral nejazdim...mam automat (pozri "moje auto" Kia Sportage), ten vsetko riadi. Samozrejme, ze motor spomaluje ale obcas su take extremy, ze musis i neustale brzdit. Mozno som tych 25 minut prehnal...su tam i kratucke useky, kde si aspon nachvilu oddychnu ;-) a ale viac menej dostavaju poriadne zabrat.
Na predchadzajucom Ceede som si po 2 vymenach kotucov po 50000 km objednal (na moju poziadavku) to najlepsie. V servise mi povedali, ze najlepsie - pre Ceed vyrabane- kotuce ma Bosch a tak som si sice tlapnul po vrecku ale stali za to...vydrzali 350000 km.
Můžeš mi vysvětlit, jak myslíš, že "brzdy musí pracovat na plný výkon i 20-30 minut"? To jako jedeš na neutrál a brzdíš půl hodiny v kuse? Já teda alpy vždycky projel autem stylem na dvojku, max trojku z kopce a vždycky jsem jel i za místními a nikdo to neškvařil přes brzdy z kopce celou dobu, maximálně holanďani s karavanem, kteří jak jsem s jedním mluvil, dávají brzdám pauzy na vychladnutí. Vím, jak rychle se dají přehřát i větrané kotouče na motorce, stačilo pár kol na okruhu v Brně a překvapilo mě, že i já jsem to dokázal a to nejsem žádný Rossi.
Kamarádka byla s fábiií rodičů na Orlím hnízdě a tak byla vystresovaná z těch kopců, že celou dobu brzdila a potom se jí podařilo prošlápnout pedál "až na podlahu" a prý to úplně přestalo brzdit. Napadlo jí jen chcípnout auto a doskákat to přes motor. Já jsem tomu vůbec nechtěl věřit, dokud jsem neviděl foto natavených poklic na parkovišti.
Tiez som sa podivil, lebo predpokladam, ze ta 1,4 je ta ista co v Ceede a tam je najvyssia spotreba, ked je 5 ludi v aute s plnym kufrom a na dialnici idu na 5-prevodovom stupni 140 asi tak 8,1 litrov. Rodicia ma casto navstevuju v Rakusku, takze je to uz viac krat odskusane. Kde sa zobralo tych 9, to mi je zahadou, to snad isli na 50000 otackach :-!
Mozem potvrdit. Tym, ze zijem v alpskych kopcoch a pri niekolko-kilometrovych klesaniach brzdy musia niekedy pracovat na plny vykon i 20-30 minut, viem, ako sa vsetkym autam na vsetkych znackach musia tak platnicky ako i kotuce menit kazdych 25000 km. Tak mne predtym na Ceede ako i na Golfoch ako i na Q3. Snad len na Yeti sa bezpodmienecne museli vymenit uz po 20000 km...zalezi od stylu jazdy. Inac az pri takychto dlhodobejsich-pre brzdy krtickych chvilach som na vlastnej kozi pocitil, ako na Yeti (2,0 TDI 4x4) rychlo vädnu brzdy....zlaty Golf, Ceed, Sportage alebo Subaru SV.
Dacia stejně jako před 9 lety nesnaží o nic jiného, než stavět důstojná auta za nízké ceny (dávat do jedné věty slova "dacia" a "image" je fakt trochu mimo), snad jen s tím rozdílem, že jich vyrábí čím dál víc, a ty už ji pomalu vidíš jako konkurenci pro německou prémii...
Koncern doháňa kórejcov ? To sú teda novinky >:D Kórejci koncern s prehľadom valcujú.
Niekto sa tu odbavoval nad EU produkciou, ale keď budú vyrábať sotva použiteľné litrové trojvalce na 2 roky, tak potom neostáva nič iné ako zatlieskať Ázii. H/K, mazda, toyota, honda ...
Ak sa objaví článok o VW, tak hneď sú tu ako supy priaznivci koncernu (GTI, a jeho riťolezci jossalito, adam trouba novák ...), ale ak sa objaví článok o spľahlivosti H/K, tak sa radšej zdržia komentára, pretože chýbajú argumenty.
V širší rodině máme "bratříčka" ix20 1.4 a zatím zkušenosti celkem dobré. Ovšem to řízení, to je podle mého úděs. Koupeno jednoznačně z důvodu velmi příznivého poměru ceny ku prostornosti, výbavě a užitným vlastnostem. A když to takhle berete, tak není důvod si stěžovat.
výmena po 60000 v tých testoch nie je nič mimoriadne a také SBC od mercedesu... Zvlnené kotúče už tiež nie sú raritou hlavne po skúškach brzdenia, platničky to isté. Záleží aj od štýlu jazdy a preto sa na tých autách striedajú nielen jazdci redaktori pretekári ale aj grafička, asistentka a iný, o ktorých si nepočul...
Všem šťastným majitelům tohoto klenotu korejského průmyslu hrajeme u příležitosti úspěšně zakončeného testu v Autobildu pěknou písničku: [odkaz] ;-) >:-[]
boh vie co oni pri tych testoch s tymi autami stvaraju..... urcite ich velmi nesetria... samozrejme by mali vydrzat kotuce aj 120 000km ak sa jazdi normalne ... ono dosticky sa uz urcite menia skor a nie raz .... ale kotuce by vydrzat mali a brzdy ako take by nemali byt problemom
zacinam mat pocit ze korejci sa uz nielen dotiahli na spicu ale niektore modely su uz aj vzorom pre konkurenciu ;-)
tak ono dnesne kie uz nie tu to co pred 10 rokmi .... kvalita imidz aj ceny sli hore.... myslim ze z kie a hyundaia sa uz stali respektovane svetove automobilky a auta ktore maju svoje kvality a uz celkom dobru povest..... europanom to sice trvalo dlhsie ako amikom ale aj tu uz ludia prichadzaju na to ze nie vsetko co nie je koncern vw musi byt zle a nekvalitne.... trosku sa to uz vyrovnalo... ved ani skodovky nebolu pred 10 rokmi na tom tak dobre kvalitou a imidzom ako dnes..... a podobny trend bude pokracovat aj v dacii... ta bude za par rokov tiez uz daleko na tom lepsie ako kedysi... len si zoberme prvy logan... nie je tomu ani 10 rokov a pozrime sa kde je dacia dnes... a o dalsich 10 rokov bude zasne urcite na tom este lepsie aj kvalitou a imidzom aj ked renault si postrazi aby dacie mu nesahali do kapusty......