Problem sveta voci Cine je ten, ze si tam spravili vsetci 'outsourcing'.
Tym padom sa vyrobcovia v podstate stali zavyslimi na Cine a teraz, ked je tam vyrobcov dost, si pingpongaci diktuju podmienky.
Je to problem sveta, ze sa takto pingpongom zaviazal.
Ak EU zavedie cla, Cina spravi to iste. Tym padom zdrazeje vsetko na oboch smeroch.
Technický pokrok je celkem jedno. Pomineme pár elektronických pomocníků, tak auta jsou už pár desítek let pořád to samé. V Číně jsem byl 2x, záleží na oblasti. Jsou tisíce km chudoby a smogu, ale i velkolepé městské čtvrti (Praha vesnice) kde je Ferrari všude kam se podíváš a stavby nemají chybu. Už teď jsme jako Evropa převálcovaní jejich velikostí, objemy, houževnatostí a beztrestností. Tady se bude akorát handrkovat Nečas se Sobotkou na svém písečku, asiaté táhnou za jeden provaz jako národní hrdost. Jestli jsou BYDy z fotografie takové nebo makové je úplně jedno.
Myslím že to není tak horké...v Číně mají talent na výrobu toho, co existuje za menší cenu (a není divu, když je tam levnější pracovní síla). A i když jsou oblasti, kde se prosazují inovacemi, tak si opravdu nemyslím, že by vedle nich Evropa v moderních technologiích byla nic. Spíš naopak.
A ruku na srdce, že má elektromobil udávaný maximální dojezd 300km neznamená, že má pokročilejší technologie...tím spíš, že zatím není moc aut z ČÍny, které by byly plně konkurenceschopné svým evropským ekvivalentům (když nepočítáme cenu).
to nebude Cinska drzost, ale spise drzost evropských politiku ze s tim nic nedelaji, Cina si muze dat cla, dane a podmínky jake chce, je to jeji pravo ;-)
Auto.cz nejako zabudlo zmienit, ze BYD je tak ako ostatne Cinske automobilky - kopirovacia.
BYD nelegalne kopiruje viacero modelov BMW, Toyoty a Honda. Dokonca BYD "hladalo" Zapadneho dodavatela autodielov a ked Zapadny dodavatelia poslali BYDu vzorove autodiely tak ich BYD jednoducho nelegalne okopirovalo!!! Samotne logo BYDu je kopie loga BMW!!!: https://www.google.sk/url?…… />
Samotny vlastnik BYD AUTO - najvacsi vyrobca baterii na svete ma taktiez za prstamy kopirovanie Europskych vyrobkov napr. vyrobky Philipsu atd...
Cize Cinska kopirovacia automobilka si na drzovku dovaza do EU elektromobily za 10% smiesne dovozne cla. A nic sa nedeje? Co tak zakazat import do EU kym sa nevyriesia pravne otazky kopirovania? Zaplatil by BYD stamilionove odskodne automobilkam Toyota, Honda, BMW a ostatnym firmam? Nie!
Drzost tisicrocia! Nehovoriac, ze dovozne Europskych aut do Ciny je az vo vyske 65%... dokonca na elektromobily vyrobene mimo Ciny je zvlast obrovske dovozne clo do Ciny! Ak chce EU/JP/KR/USA automobilka vyrabat v Cine elekromobil musi tak robit s Cinskym partnerom (statna alebo sukromna Cinska automobily), ktora vsetky technologie vykradne.
Povazujem celu tuto situaciu za vrchol Cinskej drzosti! Ked sa tieto BYD auta zacnu objavovat v Cesku a Slovensku mohlo by sa stat, ze niekto ich prejde bejzbalkou a teleskopickou tycou!
Slabota? U elektro motoru je podstatnější údaj krouťáku ;) a jeho průběh. Ne elektromobil nemůžeš nahlížet jako na konvenční vozy. Elektromotor má úplně jinou charakteristiku.
Tohle auto měli možnost otestovat poláci už před rokem. Sice jen na parkovištích a polygonech protože v tu dobu ještě nemělo toto vozítko eu homologaci. Pár kusů k nim přivezli z ukrajiny kde už jezdí.
Zatímco Evropští výrobci nedokážou vyrobit nic konkurenceschopného ani s miliardami eur které do nich sypeme na dotacích, Čína díky technologickému náskoku nemá problém. Teoretických 300 kilometrů na nabití, to už je hodně solidní. V Anglii ani moc nemrzne, takže tam by se mohl dát elektromobil s takovými vlastnostmi používat celoročně.
Evropa už bohužel nemá šanci konkurovat, v moderních technologiích nejsme nic, všechny komponenty musíme draze dovážet. Necháme se tak sešněrovat vlastními nesmylsnými omezeními, že se z celé Evropy brzo stane zadlužený chudý skanzen kde se nebude vyrábět vůbec nic a časem se tu, až na pár zlodějů nahoře, budeme mít hůř než v Číně.