Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf GTD: První jízdní dojmy

Chcete být ve svém hatchbacku velmi rychlí a zároveň jezdit za málo? Golf GTD znovu nabízí své služby.
Zpět na článek
21. 6. 2013 11:18
Re: G(TD)OLF
Onania nad spotrebnou vecou, tazka diag,,,
21. 6. 2013 11:17
Re: G(TD)OLF
SI viem predstavit, usmiala sa... a v duchu si povedala "keby si ma radsej sem tam poriadne vylizal ty trto"
Avatar - Anonym
19. 6. 2013 09:57
Re: "Hot"??
Ano je potom otazka, co si konkretne predstavujes pod pojmom ostry H-H. Pretoze, ako ta tak citam, nic ine okrem tajparu to u teba asi nie je.

Je mi to sice luto, ale ako to uz bolo vyssie spominane, nic s K20 alebo 2ZZ-GE uz nikdy na trh nepride. Odhliadnut od toho, ze sa ludom nechce tocit motor do stratosfery, ani sa uz nie je kam vykonovo pohnut bez zvacsovania objemu alebo max. otacok. Plus tu mame samozrejme EU, ktora atmosferickym motorom nepraje vobec.

Ja osobne uz zastavam nazor, ze ked chce clovek ostre vodicske nacinie, musi si kupit ostre vodicske nacinie, a nie H-H, ktory bude uz z principu vzdy kompromisne riesenie, a k nemu si prikupit nejake normalne, prakticke auto.

A je sice pekne, ze Type-R (hlavne v 7. generacii) je v tvojich ociach skvely H-H, ale ako rodinne auto je absolutne nepouzitelny. Vzadu len dve miesta bez hlavovych opierok, s minimalnou uzitocnou hmotnostou, len 2 airbagmi, tvrdym podvozkom... A to je zas moj pohlad na H-H, ktory by ako auto mal zvladat vsetko, co vychodzi hatchback, a navrch k tomu pridat vykon a zabavu

Doba sa podla mna zmenila, a auta, vsetky auta bez ohladu na triedu ju musia respektovat. Hentake puristicke auto ako hatchback uz nikdy nevznike, musis sa preorientovat na inu triedu, alebo hladat v triede ojazdenych vozidiel... Ale vypravat tu, ake su vsetky dnesne H-H onicom auta, a volakedy boli lepsie, mi pride hodne alibistcke... Navyse, skusal si ich vsetky, ked tu nad nimi vyriekavas takyto ortiel?
Avatar - white label
19. 6. 2013 00:52
Re: Prostě pěkný GOLF
Ještě, aby mu to neslušelo, když dostal rovnou protekční "vohoz" (i s podšívkou, i když jen čb)) přímo od G GTI. ;-)
Avatar - Jaros71
18. 6. 2013 22:45
Prostě pěkný GOLF
Je to prostě další pěkný Golf.. :yes: ;-)
To auto se povedlo...sluší mu to.
18. 6. 2013 22:28
Re: V tejto kategórii
Vyrobcu.
Alebo to nestaci? >:D
Avatar - white label
18. 6. 2013 19:52
Re: V tejto kategórii
V tom, že tobě osobně sedí samozřejmě nevidím sebemenší problém...
Avatar - ZaklinacTristan
18. 6. 2013 17:49
Re: V tejto kategórii
Nijak som cielene také testy nevyhľadával, takže tiež si nespomínam, onehdá som pozeral akurát časy na Nordschleife, tie boli veľmi dobré (dnes už zrejme prekonané). Nakoniec, v prvom príspevku som napísal "pre mňa", mne naozaj jej charakter sedí omnoho viac ako napr. Focus alebo GTI. A samosvor sa vždy hodí.
Avatar - white label
18. 6. 2013 17:32
Re: V tejto kategórii
Už jsem "pár" srovnávacích testů hh viděl, včetně anglickýh a jejich žebříčků apod., ale že by v nějakém celkově zazářila zrovna Ma3 MPS si nevzpomínám, ale můžeš mi klidně osvěžit paměť. Výborný poměr cena/kW + LSD, to ano. Nějaký charakter má každý hh (potažmo auto), ale ani ten její "jankovitější" charakter celkově na absolutní špičku prostě nestačil.
Avatar - white label
18. 6. 2013 17:23
Re: XDS diferenciál?
Zrovna na tu borovici jsem sice nemyslel, ale na tvé vyprávění si samozřejmě vzpomínám... >:-[]
Avatar - ZaklinacTristan
18. 6. 2013 17:21
Re: V tejto kategórii
Hm no asi poznáme úplne rozdielnych ľudí, pretože tých, čo poznám ja, boli zo Šestky veľmi nadšení...a práve spojenie motoru a prevodovky veľmi chválili (rovnako ako ho chvália v testoch). Tak neviem...
Avatar - ZaklinacTristan
18. 6. 2013 17:20
Re: V tejto kategórii
Ten test som už dávno čítal, takže sa mi ho nechce čítať znovu, ale pokiaľ si pamätám, MPSka bola jediná so zimnými gumami.
Avatar - ZaklinacTristan
18. 6. 2013 17:19
Re: V tejto kategórii
Nuž, MPSka je síce staršia, ale za to jazdí perfektne. Je to tak trochu neriadená strela (najmä prvá generácia) so šialeným torque steer a má charakter - a to sa mi na nej páči :-)
18. 6. 2013 17:12
Re: XDS diferenciál?
Jo. Vlastně jsem ti vyprávěl, jak se mi povedlo pověsit něco osazené ze 3 diferenciálu 2mi špérami na borovici. >:D Kousnout umí pěkně. Elektronika umí s ovladatelností a "jednoduchostí" ovládání auta udělat divy. Za tohle patří VW uznání a jsem zvědav na srovnávací testy.
18. 6. 2013 17:08
Re: "Hot"??
Jít výš zde myslím v rámci třídy HH, tedy ne přesedlat (např.) z GTI či ST na FoFo RS či ten Cupový Megane, ale lovit ve vyšších patrech "sportovnosti". Dříve toto "maximum" výborně definoval R26.R. Tedy výš co do zprostředkování sportovních zážitků.
Avatar - white label
18. 6. 2013 16:30
Re: "Hot"??
Nebyl to jen Golf I GTI, nebo Peugeot 104 ZS (později i ledendární 205 GTi, 309 GTi...), bylo tu také MINI, Renault 5 Alpine/Gordini, AR Alfasud a další...
Co myslíš tím "jít "výš"? Výkonově, "časově" (čas na okruhu), cenově, nebo "značkově"?
Třeba pro mě "jít výš" znamená spíš třeba RS3, než MRS apod.
Avatar - white label
18. 6. 2013 16:23
Re: XDS diferenciál?
Ano.
Ona ta "tupá špéra" umí i pěkně "kousnout", ale to z "plakátu" není poznat... ;-)
18. 6. 2013 16:14
Re: "Hot"??
Přesně, dělat hardcore HH postrádá pro většinu lidí smysl, včetně mě. Na hardcore jízdu tady máme STI, EVO, M3 nebo sporťáky typu Lotus atd atd. Ono tyto ostrý HH kupují stejně většinou lidé, které nemají na lepší a tak se musí spokojit alespoň s ostrým HH. A pak pro vlastní zadostiučinění ukazovat všem na youtube jak to na NS natřeli M3 (ber s nadsázkou :-) ).
18. 6. 2013 15:54
Re: XDS diferenciál?
Co jsem zatím zjistil, tak VAQ by měl být aktivní diferenciál, tedy více než "tupá špéra".
18. 6. 2013 15:15
Re: "Hot"??
Jistě. Když tak nad třídou HH přemýšlím v kontextu začátků a dnešní doby, tak došlo jen k rozšíření nabídky. Dříve byl v podstatě jen G GTI, Peugeot a ... a kdo vlastně... Každopádně rozdíly byly, ale dnes mi přijdou markantnější a je jednodušší si vybrat. Splašený daily driver ? Klidně tu MPSku. Kompromis ? GTI, ST... No a kdo chce jít nahoru, může Megane RS Cup, mohl FoFo RS, JCW...
18. 6. 2013 15:13
Re: G(TD)OLF
Pár stoviek na hotel snáď máš, aby si nemusel robiť kotrmelce v aute >:D
Avatar - white label
18. 6. 2013 15:02
Re: G(TD)OLF
Nemyslel jsem konkrétní auto, ale když už jsi vytáhl toho Golfa, tak seděl jsi někdy třeba v G6 GTI a v Ma3 MPS? Nebe a dudy!!! ;-)
Avatar - white label
18. 6. 2013 14:52
Re: zkušenost s gti (autem)
Ono je něco jiného jet se jen tak projet, tam ti to ani moc nevadí, ale když potom jedeš déle po nějaké delší rovné cestě (včetně dálnice) s nedokonalým povrchem (zvlášť v hustším provozu), začne to být "otravné" a pak je ten knoflík z nápisem "comfort" velmi příjemný, protože najednou necítíš každý problém na povrchu vozovky.
Něco to sice stojí navíc (i při následné výměně tlumíčů), ale podle mě je to dobrá investice, zvlášť pokud má jít o jediné auto do garáže.
Avatar - iudex
18. 6. 2013 14:40
Re: V tejto kategórii
Neviem, či nebola škoda reakcie na takúto múdrosť. >:-[]
Avatar - iudex
18. 6. 2013 14:39
Re: zkušenost s gti (autem)
Ja začínam mať dojem, že už aj na "ne-hotheči" sú 18ky akceptovateľné; bežná Octavia III s 18kami je vcelku prijateľná, subjektívne mi pri jazde nijak nevadili a fakticky som zistil, že na aute sú 18ky (a nie odhadované 17ky) až po vystúpení z auta a pohľade na kolesá. Je ale pravda, že to bola okreska a tá mestská trasa plná výtlkov, po ktorej denne jazdím, by asi ukázala niečo iné.
Avatar - white label
18. 6. 2013 14:36
Re: V tejto kategórii
Ma3 MPS, že není "obstarožní" auto? Dokonce konkurence je proti němu o pět let pozadu? >:D
Co má zrovna Ma3 MPS společného se současnou technikou SkyAktiv??? ;-)
Avatar - white label
18. 6. 2013 14:31
Re: zkušenost s gti (autem)
Komfort s přehledem vyřeší příplatkový DCC v režimu comfort, ten ty 18"ky pocitově (ohledně komfortu) smázne na nějakých 16,5". ;-)
Avatar - iudex
18. 6. 2013 14:22
Re: "Hot"??
Ide vo veľkej miere aj o to, kto si akým obsahom napĺňa pojem hot-hatch. Teraz cestou z obeda sa kamarát chcel zastaviť v salóne Škody previesť sa na novej Octe, tak som sa počas jazdy popýtal na RS. Predajkyňa ma presviedčala, že vlastne ani RS nepotrebujem, veď už tá 1,8TSI ťahá ako raketa a trhá asfalt. ;-) A pre niekoho nie je hothečom ani cupový Megane či Astra OPC a chcel by, aby hotheč bolo niečo ako Toyobaru. ;-)
18. 6. 2013 14:01
Re: "Hot"??
Na tom není nic špatného. Jde o to, že obecně nemám pocit, že by se třída HH posouvala někam jinam, než jak byla dříve.
Avatar - white label
18. 6. 2013 13:58
Re: XDS diferenciál?
XDS mají aktuálně všechny G7 sériově. Předpokládám, že se jen špatně vyjádřil a měl na mysli aktivní dif. u GTI Performance.
18. 6. 2013 13:18
Re: XDS diferenciál?
XDS má každý Golf v základu, i základní 1,2 TSI. GTI má za příplatek aktivní diferenciál VAQ. Za 26 tisíc v rámci Performance verze. GTD tu možnost nemá, co vím.
Avatar - Bully_
18. 6. 2013 13:15
Re: "Hot"??
Asi se posunuju spis do te kategorie 5% :-|
Urcite na to ma velky vliv i to, ze mame auta 2, krome H-H i velke turbodieselove kombi.
18. 6. 2013 12:34
Re: Diesel není sportovní.
S rostoucí zátěží se budou naopak nůžky mezi obdobně silným benzínem a naftou ve stejném autě více a více rozevírat. Při maximálním výkonu tě benzín sežere neskutečně, nafta už o poznání méně.
18. 6. 2013 11:26
Re: Diesel není sportovní.
Jak často chodíš na okruh, prípadne nemecké diaľnice?
18. 6. 2013 11:21
Re: V tejto kategórii
A třeba kvůli tomu se mi M3 MPS hodně líbí. Je to podobný "nesmysl" jako WRX (ne STi). Ke klasickým HH bych ji nestavěl, resp. ke komprosmisním GTI a ST by se dalo. V momentě kdy ale někdo bude hledat víkendovku, tak se z kompromisů k parktičnosti a denní použitelnosti stanou negativa. Řekl bych reálně praktický pohled vlastním okem a dle něj prakticky neexistují špatná auta. ;-)
18. 6. 2013 11:17
Re: V tejto kategórii
Tedy výkend je opravdu "pecka" 8-s Pardon.
18. 6. 2013 10:57
Re: "Hot"??
:yes: Ano. Na vývoji HH je také vidět posun automobilové produkce. Přidávání prvků výbavy, zvyšování komfortu. Pro zprostředkování řidičských zážitků je třeba (obecně) co nejméně izolovat řidiče od okolního děnění. Na 100% jsem si zrovna u tebe jist, že přesně víš o čem mluvím ;-) . A proto jsou tak vysoko ceněny třeba MX-5, které jsou z pohledu dnešní doby podmotorované. Problém je, že dnes řidiči "vyžadují" být hýčkáni a při přesednutí i z low cost běžné produkce do hardcore víkendového HH jako byl třeba R26.R to ocení tak 5% (?). To vidím jako důvod posunu i třídy HH.
Avatar - miromen
18. 6. 2013 10:44
Re: V tejto kategórii
Přesně k stejnému závěru jsem došel i já. Zbytek je pro mě taky úsměvný. Navíc lidi kteří si byly novou 6 vyzkoušet tak jejich největší zklamaní prameni právě z motoru ve spojeni s převodovkou. Otázka je zda za tu rozladěnost muže vice SkyActiv nebo ta převodovka. Vesměs píšou že to sice nežere ale taky nejede. A to ani silnější varianta. No a 2.5l je ve spojeni s automatem a o ten zájemci Mazdy moc zajmu neprojevuji.
18. 6. 2013 10:37
Re: V tejto kategórii
Ze všech testů, které jsem prošel, tak jasně vychází, že M3 je spíše přemotorovaný daily driver, než výkendová pila zaměřená na nekompromisní sport.
Argumentace, že M3 je na úrovni konkurence, která je ale 5 let pozadu protože Mazda má Sky a přitom M3 ze Sky neviděla nic je minimálně úsměvná.
Avatar - iudex
18. 6. 2013 10:08
Re: XDS diferenciál?
Neviem, či si to nepletieš s elektromechanickým samosvorom, ktorý má len GTI v silnejšej verzii Performance. XDS je - ako písal Aleš - sériovo u GTI aj GTD, ale to je len elektronická náhrada samosvoru, zatiaľ čo u Performance je to skutočná "špéra", avšak na rozdiel od klasických mechanických samosvorov (ako má Megane RS Cup a pod.) elektronicky ovládaná.
18. 6. 2013 10:05
Re: Otázka priority
Já si myslím, že autor to auto pochopil. Není mu nic moc co vytknout ale on by dal přednost benzínu. To jest každého volba.
Jinak GT není přece žádné synonymum sportu, je to zkratka pro Grand Tourismo, tedy pro auta na dlouhou cestu, který se mají vypořádat s tím, co řidiče na cestě potká. Tedy pohodlné auto s dostatečně výkonným motorem pro každou situaci. A to zvládají obě motorové varianty, někoho víc láká "pseudo"sportovní ambice GTI, někoho zase láká nízká spotřeba při dlouhých cestách. Ani jedno není špatně.
Avatar - iudex
18. 6. 2013 10:04
Re: "Hot"??
Zdieľam Tvoj pohľad. Hothatche súčasnosti pointu lacného športiaka kríženého s rodinným približovadlom zvládajú najlepšie v histórii. Zoberme si taký Focus ST a jeho zvukový prejav: 2,0Ecoboost je v nízkych a stredných otáčkach a pri normálnom šlapaní na pedál kultivovaný a tichý (a tiež úsporný) motor, ktorý ničím neobťažuje ani pri dlhej ceste, avšak vďaka sound sympozeru nad 3000 rpm a pri prudšom stlačení má fantastický a návykový sound obdobný predošlému R5 (pričom výkonovo ho prevyšuje). Teda keď mám chuť, mám športový feeling a zvuk veľkoobjemového motora, ale pri bežnej jazde s rodinou kultúru a spotrebu bežného rodinného auta.
Avatar - Magister
18. 6. 2013 09:58
Re: Připomíná mi to...
Pokud bude mluvit o době, kdy to auto vzniklo, tak to ale byla jiná doba...
18. 6. 2013 09:14
Re: XDS diferenciál?
Dobrý den, XDS je součástí sériové výbavy všech GTI a GTD.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 6. 2013 09:07
Re: "Hot"??
Clio RS s automatem udělalo prostor pro Clio Gordini - od Renaultu to byl velmi chytrý krok, protože dosavadní odstupňování CUP, neCUP, bylo imho dosti nešťastné a krom pár zasvěcených do toho nikdo neviděl.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 6. 2013 09:05
Re: "Hot"??
No, já bych zde poněkud nesouhlasil. H-H jsou nyní mnohem komplexnější a proto si myslím, že dávají i více smyslu, než jejich původní předlohy - tedy jediného auta, které musí zvládnout jak každodenní úkoly, tak poskytnout trochu té zábavy. V novém GTI nebo ST se pohodlně přepravíš a zároveň si tatík může trochu zablbnout, když zrovna nejsou na palubě přítomni jeho bližní a taky ho to nezruinuje... To je základní princip H-H. Řekl bych, že princip zůstává stejný, možná se jen lehce změnil podíl jednotlivých složek, které ten princip tvoří. Zvětšil se důraz na použitelnost a vymizelo trochu purismu

Ve staré 309 GTI nebo Escortu RS2000 sice přicházel tak nějak čistější pocit z jízdy, ale pasažéři zrovna nadšením hýkat nemohli, když to uvnitř imrvére hučelo a každá nerovnost katapultovala nebohého chudáka na zadním sedadle do stropu.

Z mého pohledu dává více smyslu ta nynější varianta, než ta stará. Pro "neřidiče" jsou tu běžné verze, "řidiči" mají na výběr spoustu méně ostrých HH, použitelných jako dailydrivery (ke kterým přidají do garáže nějakou nepraktickou placku) a pár ostřejších, které splní víc těch puristických očekávání (když na placku nejsou prostředky).

Mimochodem, GTD a jiné dieselové varianty rychlých hatchů už tu s námi jsou velmi dlouho. Podle mě se nic neslévá, jen posunuje..

PS: Nic s K20 už nepříjde, ale Fiesta ST, 208 GTI nebo chystané Clio Gordini imho nabídnou pořád přijatelnou dávku interakce. Navíc, člověk tomu pocitu ostrosti může jít naproti nějakými "lacinými" úpravami a la výfuk a přenastavení geometrie :-)
18. 6. 2013 09:04
Re: jednoznacne by som volil benzin
Máš pravdu, v článku jsem to přehlédl.
18. 6. 2013 08:50
Re: mne sa viac paci benzinove sportove auto
to je len dobre toper, to je len dobre, je to tak spravne pretoze ty by si sa nemal maskovat v Golfe.
18. 6. 2013 08:45
XDS diferenciál?
Jen otázka na autora - byl některý z testovaných vozů vybaven XDS diferenciálem?
Tento si velice pochvalovali recenzenti v Německu a Anglii, příplatek pro GTI cca 20000,- Kč (předpokládám, že je dostupný i pro GTD, ale nevím).
XDS elektronicky přibržďuje vnitřní přední kolo a přenáší výkon na vnější kolo, díky tomu se prý GTI stává celkově mnohem zábavnější, protože je znatelně přesnější při výjezdech ze zatáček.
Ptám se hlavně proto, že u GTD může být také přínosný, diesel je vepředu těžší...
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 6. 2013 08:41
Re: "Hot"??
Auta se zvětšují a dospívají. Já myslím, že stačí koukat do nižších kategorií a najdeš to, co hledáš. Fiesta ST, 208 GTI... anebo nenápadný favorit Twingo RS... Stačí sofistikovanost vyměnit za trochu neposednosti.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 6. 2013 08:34
Re: Co si představujete pod pojmem sportovní
v sobotu jsem si užil amatérský závod do vrchu v lehkém roadsteru, v neděli poněkud politicky nekorektní blbnutí v podhorských okreskách s japonským kupé a včera pár set kilometrů okolo Karlštejna a Berounu v britském kříženci kajaku a auta...

...neomezovala mě ani hustota provozu, ani rychlostní limity (které jsou stejné už mnoho let), radar jsem taky žádný nepotkal a těm děsným silnicím, po kterých se nedá jezdit, jsem se kupodivu taky vyhnul...

Tak ti nevim Karle...
Avatar - Tomas_2002
18. 6. 2013 08:29
Re: "Hot"??
A je tedy třeba Golf "R" ? 271 koní, pohon všech kol, ostrý design.....to není hot hatch ?
Avatar - Bully_
18. 6. 2013 08:27
Re: "Hot"??
Tak, samotny princip H-H nekam uplne mizi. Jak napsal o kousek niz Topper1982- casem bude H-H i dieselove Sandero.
Avatar - JDM
18. 6. 2013 08:22
Re: Otázka priority
ale jsou i lidi pro který 14\100 není žádnej problém , prostě na to mají , znám lidi co jezdí na STIčkách s 340hp každý den a ty si těch 14litrů vemou na volnoběh >:D :yes:
Avatar - JDM
18. 6. 2013 08:18
Re: G(TD)OLF
myslíš v golfu jo ?? >:D >:D
Avatar - miromen
18. 6. 2013 08:17
Re: V tejto kategórii
Koukám M3 tam hraje 2 ne 3 ale prd až 4 housle ?!
Avatar - JDM
18. 6. 2013 08:13
Re: Připomíná mi to...
přesně tak na rovince to potrápí kde koho , v 90 na šestku to zabere jak šílený ale v zatáčkách je to bída , těžkej předek dělá svoje .
Avatar - miromen
18. 6. 2013 08:11
Re: V tejto kategórii
Solidní dikobraz. >:D
18. 6. 2013 08:05
Re: Otázka priority
Už chápu, jak to myslíš.
Avatar - miromen
18. 6. 2013 08:04
Re: Diesel není sportovní.
Tak to se nejen v tomhle případě mýlíš. Právě že nove TSI naladili ještě víc na komfort než předchozí generaci. Takže nejen dynamikou ale i pružnosti je TSI na tom lepe. Na druhou stranu jsou nahoře tupější. Navíc i přes o něco vyšší otáčky je TSI i při dálničních rychlostech zvukově příjemnější.
18. 6. 2013 08:00
Re: TSI PETROL - koloběžka
To víš, dobrá češtin. >:-[] Asi chtěl říct, že zvládne jet 130-140, ale který Golf ne.
18. 6. 2013 07:58
zkušenost s gti (autem)
tak jsem si jej byl projet, tedy onu dosluhující generaci a nutno říct, že na autu se mi líbil nejvíce interier, jelo to pěkně, ale rád bych ještě větší přísun síly, nejsem zvyklý na manual + turbo motor, takže jsem to hnal jak atmosféru pěkně nahoru, prodejce nic nenamítal, brzdilo to taky slušně, ale komfort při klidné jízdě nic moc, možná za to můžou ty "osumnáctky" nebo co to obouvá, takže dobrý auto, ale na denní ježdění pro mě nepoužitelný, buď golf na normálním podvozku třeba s 1.4tsi nebo asi klasiku 2.0tdi no a na sportování raději něco úplně jiného, ono sportovat na veřejných komunikacích je spíše pro duchem unylé jedince ;-)
18. 6. 2013 07:57
Re: A proč ne?
VW je přímo neuvádí (alespoň v Německu), takže si budeme muset chvíli počkat na jiný zdroj. Řekl bych, že je to pravděpodobné.
18. 6. 2013 07:57
Re: Diesel není sportovní.
ono na semaforu s 1.6 MPI, take okourim 1,9 Tdi 77 kW. Dano hlavne tim, ze radim jednou a s Tdi 2x, nicmene na beznou jizdu podporujici pohodu na palube je nafta proste prijemnejsi. Vecne cekani za nakladakem s rukou na saltrpace, abych hodil o kvalt niz i pro nijak vyrazne zrychleni je proste pri delsim cestovani obtezujici a unavujici. V dnesni dobe s turbobenziny uz ten rozdil neni takovy, nicmene ten rozdil tam stale je.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 6. 2013 07:36
Re: V tejto kategórii
Prepac, ale Megane RS ako volba pred 3 MPS?

Musel by som sa zblaznit. MPS vobec nie je obstarozne auto, podvozok a motor su na urovni sucasnej konkurencie - to len konkurencia je 5 rokov pozadu.

Neveris? Tak si porovnaj sucasne motory a prevodovky SkyActiv od Mazdy s europskou konkurenciou, ktora stale tapa a kruti sa na mieste montovanim turba na stare motory. Je tam generacny rozdiel a ten sa popriet neda.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 6. 2013 07:27
Re: jednoznacne by som volil benzin
Na sportovca sa hra aj GTI... Auto.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 6. 2013 07:26
Re: Diesel není sportovní.
Mozes mi vysvetlit svoj nick?
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2013 07:24
TSI PETROL - koloběžka
Toto je dobrá hláška: Také mám VW 1,4TSI 103kW před včera jsme pojezdíl z Jihlavě do Ostravě a celková spotřeba 5,9 litrů. A rychlé je to dost 130km až 140km. Proč jen mi vždy benzín žere na dálnici hned 8 a víc. Asi není 140 jako 140.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2013 06:57
Re: V tejto kategórii
Seš mimo... GTD neni hothatch a navíc místo obstarožní MPSky radši Megane RS, ten jest králem této třídy! :-) Bravo Renault :-)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2013 06:55
Re: G(TD)OLF
Prosimtě, kdo by chtěl "obírat" starou/ošklivou, ale i mladou/hezkou v malym hatchbacku ?:D Na to máme kombiky, MPVcka, SUVcka a ideálně dodávky :D:D
U Mazdy 3 ji musíš přehnout přes kapotu >:D Tak je eliminuješ efekt nepohledného interiéru u jakéhokoliv auta
Avatar - white label
18. 6. 2013 01:36
Re: "Hot"??
Otázka je, jaké "zvláštní emoc" máš konkrétně na mysli, a jestli myslíš jízdně, nebo jen opticky. A pokud myslíš jízdně, tak záleží kolik máš s těmi Golfy GTI osobních zkušeností, abys to mohl tak jednoznačně napsat. S výjimkou třetí a zejména čtvrté generace GGTI, patřil/patří GGTI celkově k absolutní špičce mezi klasickými hh (viz i srovnávačky hh), včetně vzpomínané "zábavnosti" (viz srovnávačky zaměřené i tímto směrem).
Pokud podle tebe není aktuální GGTI hh (a teď neřeším jestli dobrý, nebo špatný apod.), nepochopil jsi úplně "princip" hh, který se logicky přizpůsobuje i době ve které vznikají jeho další nové generace. Všechno se postupně mění, nejen hh a nejen auta jako taková. ;-)
Avatar - Bully_
18. 6. 2013 01:16
Re: "Hot"??
Tak neshodujeme. Mne davaji podobny smysl proste oba, GTD i GTI.
Krome prvnich generaci ve mne Golf pres svoje nesporne kvality nevzbuzuje zadne zvlastni emoce, at po strance sveho projevu, nebo vzhledu. Ani jeho rychle jedouci varianty.
Avatar - hijack
18. 6. 2013 01:05
Re: mne sa viac paci benzinove sportove auto
tak za prve..ak sportove auto tak ani jedno z nich pocitaje aj GTI..krabice na tuhom temer seriovom podvozku so silnym motorom.. Naviac predokolky. Btw a kam chodis neustale na ten Ceed? Este som necital nan ziadnu ospevovanu recenziu ani nic. Takze korejske auto bez ziadneho mena s neprilis silnym motorom (oproti konkurencii je to bieda) a akoze sportovym bodykitom ma byt akoze alternativa ku GTI. Nemam rad kult golfu ani nechapem preco sa stale drzat hlupo v jednom rade a nepripustit si mozno aj zaujmavejsiu alternativu ako poniektori diskutujuci ale rovnat Ceed ku GTI/D ako emotivnu alternativu? Ehm mimo
Avatar - white label
18. 6. 2013 00:57
Re: "Hot"??
Ale já si taky myslím, že u GTI jde o hh, ale u GTD už nikoli. Tím ale zároveň neříkám, že by mi proto nedával GTD smysl.
GTD je "jen" rychlý a úsporný hb, kdežto GTI je hh.
Avatar - miromen
18. 6. 2013 00:41
Re: Neodpustím si to
U O3 dojde k nápravě.
Avatar - Bully_
18. 6. 2013 00:12
Re: "Hot"??
Prave, lidi nechteji hot-hatche, ale vykonne hatchbacky. Proto jde diskuze ve smyslu "GTD ne, jediny sportak je GTI" nejak mimo me. To se samozrejme netyka tvych prispevku, myslim ze se docela shodujeme.
Avatar - white label
18. 6. 2013 00:04
Re: "Hot"??
Ne každý chce něco "ostřejšího" zrovna v praktickém balení hb.
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:59
Re: G(TD)OLF
A co na to tvoje manželka, zamilovala se do Golfa, nebo spíš do woodyho (textu)? >:-[]
Teď jsem si vlastně uvědomil, že obdobným typem dokonalosti (jako ten woodyho text) disponuje i moje žena... :yes: :-O ;-)
Avatar - Bully_
17. 6. 2013 23:54
Re: "Hot"??
Ano, ostrost povazuju za vtahnuti do deje, to je pro me prave zabava (mj). Ktera samozrejme ubyva s rostoucim komfortem a uzivatelskou privetivosti- to je naopak deviza Golfu a nic proti tomu nemam, je to proste tak. Vykon, dynamika, dokonale parametry v te ci one oblasti nejsou znamkou zabavnosti/ostrosti/vtazeni do deje, at to nazveme jak chceme.
Treba i Megane RS 260 Cup pro me neni nijak extra zabavny, i kdyz je to zatracene dobre auto, daleko ostrejsi nez Golf GTI nebo na okruhu pojede FoFo RS. Ale snad jenom u nej a zmineneho FoFo RS dokazu "omluvit" kus jeho chybejiciho charakteru vymenou za tu hrubou silu, co ho castecne nahradi jinym zpusobem. Popravde bych ale v budoucnu nesahl ani po jednom z nich.
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:42
Re: G(TD)OLF
Jedna věc je "vysílač" a druhá "příjimač". Prostě na frekvenci "Ma3" přijímač deaktivuj a vysílač přestane mít důvod na této frekvenci tolik "vysílat". . ;-)
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:37
Re: "Hot"??
Měl bys možná nejdřív tu svoji "ostrost" nějak blíž definovat. Podle toho cos teď napsal jde mnohem spíš o určítou "zábavnost" ve smyslu vtažení do děje, než o typickou "ostrost". Jenže to je právě to, co současný G7 GTI (perf.) umí výborně, viz jeho testy. Samozřejmě v kontextu jeho dnešní dobové konkurence. Současné GTI je právě velmi chváleno za schopnost být na jednu stranu velmi kvlaitním, praktickým a relativně komfortním (zvlášť s DCC) hb a na stranu druhou i velmi zábavným hh s vynikajícími jízdními vlastnostmi/schopnostmi.
17. 6. 2013 23:36
Neodpustím si to
Mrkněme se na zpracování rámečku čidla adaptivního tempomatu u O3 a tady u Golfa...on mezi těmi značkami přecijen pořád rozdíl bude.
17. 6. 2013 23:35
Re: G(TD)OLF
komplexne vzate asi ano. mna ale neskonale udivuje neustale kopanie do zdochynajuceho kona - "zavodnika" - v podobe poukazovania vyhradne na jeho domnelu skaredost . ide evidentne o prejav rozumovej zaostalosti. jednym slovom: slaboduchosti :-!
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:23
Re: Otázka priority
Bohužel vypadají obvykle opravdu "trochu" jinak. ;-)
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:20
Re: G(TD)OLF
V ohledu laciných k... ti naopak věřím, jistě máš s nimi bohaté zkušenosti, na rozdíl třeba ode mne... :-O :*) >:-[]
17. 6. 2013 23:18
Re: A proč ne?
Jak to má dlouhý převody a diff? Nemůžu to najít.
Aby nakonec zase GTI nemělo na kolech víc točivejch momentů... :-)
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:18
Re: Otázka priority
Nejde primárně o výbavu, ale (kromě kW) o celkový styl exterieru/interieru společný s GTI, včetně např. těch krásných 18 kol (Novaro) v testu, možnost mít " Sport and Sound package", nebo lak v odstínu "carbon steel grey", který se k běžným Golfům nenabízí. Prostě exterier/interier bude i u Highlinu společný s běžným Golfem, kdežto tady s Golfem GTI, čili na poměry Golfu výrazně vyšší "exkluzivita", která se projeví třeba i při následném prodeji.
Právě proto se nedá přímo srvnávat G5GTI s dieselovým G5GT, který vypadal ve srovnání s G5GTI mnohem víc, jako běžný Golf, a to jak zvenčí, tak zevnitř.
Avatar - Bully_
17. 6. 2013 23:16
Re: "Hot"??
Tak. Ale deti starnou a az budu menit auto, budu moct sahnout do te neprakticke kategorie, kde to "hot" bude porad :-)
Edit- teda pokud diktatori emisnich norem do te doby nezmrsi automobilismus kompletne.
Avatar - Bully_
17. 6. 2013 23:12
Re: "Hot"??
Mozna jde o slovickareni a o to, jak kazdy z nas chape pojem H-H, delit ho jeste na dalsi kategorie by me ani nenapadlo. GTI je urcite pojem, etalon, kterym se pomeruje podobna kategorie aut (Golf obecne), ale proste ho stavim na pribliznou rovinu s GTD. Co se tyka pouziti a tim castecne i cilove skupiny. Stejne tak FoFo ST i RS bych od sebe az tak neoddeloval, jeden z nich je proste brutalnejsi (co do parametru), ale vyrazne jine vlastnosti neprinasi. Daleko vic zabavy za volantem ti pri i o dost nizsich rychlostech muzou prinest jina auta, klidne i hodne stare plecky. Od H-H prave cekam "klasickou" ostrost, o ktere pisu ze se bohuzel vytraci. Zatlaceni do sedacky pri vynikajici akceleraci nebo vysokou maximalni rychlost mne nabidne kdejaky vykonny turbodiesel/turbobenzin, to, ze je pritom v karoserii hatchback z nej v mych ocich proste H-H nedela. I kdyz bude mit cervenou linku na masce nebo prdacke pruhy z nalepek.
Nepokousim se o plamennou diskuzi, spis to ber jako povzdech.
17. 6. 2013 23:09
Re: Otázka priority
Nelíbí se mi ty fousy na předním nárazníku :-| Ale je to jako hledat nedostatky na Claudii Schiffer hehe.
To mně by se samozřejmě jako služebák líbil taky, ale která firma koupí Golfa GTD? O to mi šlo, typické služebáky bohužel vypadají jinak.
Avatar - white label
17. 6. 2013 23:05
Re: G(TD)OLF
Vyndej hlavu z písku, dnešní G7 GTI (perf.) si dá celkově! nejen M3 MPS "k svačině".
M3 MPS už je dnes poměrně OUT a jiným kompaktním hh konkuruje hlavně a především poměrem ceny za jednoho "koně". ;-)
17. 6. 2013 23:05
Re: G(TD)OLF
Nechtěj, abych tu napsal, co jsi ty. To by sem musela na týden nastoupit deratizační služba... >:D
17. 6. 2013 23:03
Re: G(TD)OLF
tak asi ma starou osklivou a ujistuju te ze v autech to neni, po tech jdou jen laciny ***.
17. 6. 2013 23:03
Re: Otázka priority
U G5 myslím GT diesel, samozřejmě. ;-) O GT jsem sice psal, ale zapomněl jsem to upřesnit (původně jsem tam měl obecně, že se GTI prodávalo lépe, což bylo nepřesné).

GTD přidává nějakou výbavu nad Highline? Tedy kromě čalounění, dekoru, sedadel a kol. Podle mne je nejzásadnějším rozdílem 25 kW navíc, ale nestudoval jsem to, takže se mohu plést.
17. 6. 2013 23:01
Re: A proč ne?
GTI bys snad musel točit, aby jelo? GTI má 350 Nm při 1500-4400 otáčkách, GTD 380 Nm při 1750-3250 otáčkách.
17. 6. 2013 23:01
Re: G(TD)OLF
ty poznas leda kulovy. ty si total vydlabanej mozek
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:59
Re: Otázka priority
GTD se dělalo jen v předchozí generaci, takže "v předchozích dvou generacích" se prodávat vlastně ani (méně) nemohlo. Ve čtvrté a páté g. se nenabízelo GTD vůbec a ve třetí nebylo (od nástupu TDI) nejsilnějším dieselovým Golfem, tam ho přeskočil GT TDI.
Jinak souhlas.
Na druhou stranu se podle mě vyplatí příplatit za GTD proti nejsilnější běžnému dieselovému Golfu v Highlinu, stejně jako u GTI vs nejsilnější benzínový Highline.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 22:56
Re: "Hot"??
nove clio RS s automatom je uz tiez iny HH ako ten ktorym bol kedysi..... doba sa zmenila.... casom bude HH aj dieslove sandero.... aspon tak to vyzera a tam to speje ;-)

pojem HH je dnes uz rovnako nezmyselny ako pojem premia-nepremia.... takze tak ... vsetko sa nam to zlieva a rozdiely su male...

;-)
Avatar - miromen
17. 6. 2013 22:56
Re: Diesel není sportovní.
Stačí G7 2.0TDI 110kw které je na tom hůře než G7 1.4TSI 103kw.
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:53
Re: Otázka priority
To je klidně možné, ale to už by nebyl problém GTD, ale konta případného zájemce o něj... >:-[]
17. 6. 2013 22:50
Re: G(TD)OLF
nesmies si ho vsimat, iba mu tym zbytocne zadavas dovod ta osocovat. v tomto pripade mazde zavidi jej jazdne vlastnosti, tzn.to, co jeho milovanemu golfu chyba. >:D
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:49
Re: "Hot"??
Co to je to za pojem: "klasický ostrý HH"? Golf GTI je jeden z nejklasičtějších kompaktních hh vůbec, jak moc je ostrý je pochopitelně relativní. Ale to jestli je hh spíš klasický, nebo naopak primárně ostrý, hh spíš dělí na jakési dvě kategorie, např. Fo ST, jako zástupce "klasiky" (klasického přístupu) a Fo RS "ostrosti", ale ani jeden z nich není typicky klasický i ostrý zároveň.
17. 6. 2013 22:48
Re: Otázka priority
V předchozích dvou generacích se v Evropě více prodávalo GTI, co vím. Takže bych si na to nevsadil. Co ti dá GTD oproti 110 kW Highline? Silné (silnější) diesely v kompaktech jsou podle mne celkem niche záležitost. GTI je přeci jen dál, asi i proto nemáme GT s 1,8, a hlavně, je to GTI.
Avatar - poterienko
17. 6. 2013 22:43
A proč ne?
A proč ne viď? Když mám peníze, líbí se mi Golf a nebaví mne točit motor, aby to jelo, tak si koupím GTD. Pořád to bude lepší, než 4x čipnutý 1,9TDi.
Avatar - Bud
17. 6. 2013 22:43
Re: Otázka priority
Tak pokud by to bylo služební, tak bys to neřešil ty. ;-) No a jinak, pokud na to není, bude pak na lehce ojeté, v takém případě se nedá nic jiného dělat :-)
17. 6. 2013 22:40
Re: G(TD)OLF
No já se chovat umím. A také poznám krásné auto :-!
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:40
Re: G(TD)OLF
V aktuální Mazdě 3 můžeš opravdu "píchat" jen nějakou starou/ošklivou..., hezké holky se obvykle "obírají" naopak v pěkných interiérech pohledných vozů... :*) >:-[] ;-)
Avatar - Bully_
17. 6. 2013 22:40
"Hot"??
Ja vidim zacileni GTI i GTD hodne podobne. Nejde o klasicky ostry H-H ani v jednom pripade, s naftou je to dokonce vykonove podobna provozne daleko privetivejsi varianta a v nicem me osobne neurazi, proc taky.
Vubec uz je dneska neco, co se da nazvat H-H malo a spis jde o ojete vozy, u novych bych musel hodne dlouho premyslet o kterou vyjimku jde. Smiruju se s tim, ze tahle kategorie (v klasickem pojeti zabavy za volantem- ne rychleho kompaktu, to je rozdil!) vymizi uplne. Jeste ze podobne zazitky nabizi jine tridy vozu za castky ne o moc vyssi (Toybaru GT66/BRZ) a snad se nechaji strhnout dalsi. Bohuzel uz bez te prakticnosti hatchbacku.
Avatar - Bud
17. 6. 2013 22:39
Re: G(TD)OLF
wl: Já o tom řekl i své manželce a teď ji to ještě přečetl.. >:D
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:33
Re: Otázka priority
Osobně bych dal přednost aktuálnímu GTI, ale smysl mi dává i GTD a chápu případné zájmce o něj. Pokud bych si musel v téhle třídě vybrat třeba služební dieselové auto, beru ho klidně hned... a s adaptivním podvozkem klidně i na ty delší dálniční štreky. A nikomu ani ze středního meinstreamu bych příliš závidět nemusel. :-)

P.S. Který "drobný detail" to je? ;-)
17. 6. 2013 22:30
Re: G(TD)OLF
Proč by mě iritovala? Padni komu padni, ne? Příště speciálně pro tebe vyberu ze třídy něco jiného... ;-)

P.S. Trochu zelegantni své příspěvky, tohle není hospoda u vás na růžku...
17. 6. 2013 22:27
Re: Otázka priority
To rád věřím, navíc i zvenku až na jeden drobný detail vypadá perfektně. :-)
17. 6. 2013 22:25
Re: G(TD)OLF
tobe snad nekdo picha starou v mazde 3 nebo proc te tak irituje?
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:23
Re: Otázka priority
Kolik lidí si GTD na dlouhé štreky koupí sice nevím, ale v téhle třídě/kategorii je to (zválšť s adaptivním podvozkem!) ideální kandidát a až neuvěřitelně univerzální voják jak do městké, okreskové i dálniční "bitvy". ;-)
17. 6. 2013 22:16
Re: jednoznacne by som volil benzin
V ČR stojí stejně a mají stejnou výbavu.
Avatar - ZaklinacTristan
17. 6. 2013 22:15
V tejto kategórii
pre mňa existuje jediné auto.
Keď vieš šoférovať dobre, ale nie si si istý, či až tak dobre
[odkaz]
A keď vieš, že vieš šoférovať dobre a vieš skrotiť surovú silu
[odkaz]
17. 6. 2013 22:14
Re: jednoznacne by som volil benzin
Vidíš, ťulo, on ti to pan mistr AJ v textu přímo vysvětlil, a ty to stejně nechápeš.
17. 6. 2013 22:14
Re: Otázka priority
No já nevím, kdo si kupuje Golfa na dlouhé štreky?
A při nájezdu cca 15 tkm ročně palivo nehraje až zase takovou roli...

Na druhou stranu, GTD jistě nebude lákat k "blbnutí", které by spotřebu dál zvyšovalo - rychlé to bude, zábavné až tak ne.
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:11
Re: G(TD)OLF
Taky smekám..., je to fakt napsáno dokonale. Už jsem si to párkrát přečetl a stejně mě ta dokonalost překvapí znovu. :-| :yes:
Avatar - white label
17. 6. 2013 22:06
Re: Otázka priority
Souhlas, i s tím Seatem.
Čím víc se toho ročně najede, tím bude GTD zajímavější.
V polovině 90tých let jsem se podobně nemohl rozhodnout mezi G3 GTI a G3 TDI GT Special. Původně jsem byl jasně rozhodlý pro GTI, ale v té době jsem věděl, že budu (mimo jiné) jezdit několikrát (minimálně 4x) ročně z východní Moravy do Německa (kousek od Neckarsulmu), tak jsem nakonec vzal dieselový GT Special. K nám se sice tento stupeń výbavy nevozil, ale auto jsem bral nové z Německa, takže to nevadilo a ještě jsem proti tehdejším českým cenám nižší verze GT výrazně ušetřil.
Na druhou stranu dnešní Golf GTI (zvlášť perform.) je úplně jinde, než trojkové, nebo čtverkové GTI (i s ohledem na jejich dobu) , takže dneska je skoro hřích si G7 GTI nekoupit. ;-)
17. 6. 2013 22:02
Re: G(TD)OLF
:-) No tak já smekám. Před Golfem a samozřejmě i před Woodym ;-) :yes:
17. 6. 2013 22:00
Re: Diesel není sportovní.
Tak přesné, ale to jinak ;-\

Máš z výfuku určitě s vysavačem? Ty co :-| ?
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:54
Re: Otázka priority
Tak tak na každodenní ježdění bude GTD pecka. A za mě... když bych k tomu chtěl za +- stejné penízky auto na víkend, tak bych šel do Subaru BRZ nebo Mazdy MX5.

Ale nic proti GTI. Pro ty co jezdí 1x za týden.
17. 6. 2013 21:53
Re: Připomíná mi to...
Motokára? Vždyť to jezdilo s nadsázkou jen rovně...
Ale ten kopanec byl parádní. :-)
17. 6. 2013 21:50
Re: Diesel není sportovní.
Porovnavat golf a insi s prinejmensim stejne vykonnym motorem je zvlastni ;-) ptz tridne to nejsou opravdu stejna auta.

Ano opel ma tu tzv "nadvahu" ale komfort jizdy je jinde nez v Golfu V.

Lepsi by bylo porovnat stejna auta ;-). Tim nechci rict ze by Turbo diesel ujel Turbo benzinu.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:50
Re: Diesel není sportovní.
To je jistě pravda, ale Opel nemá konkurenční motory k Mercedesu. Opel má hlavně problém s váhou, zvláště v Insignii. To auto bych proto nechtěl.
Avatar - white label
17. 6. 2013 21:50
Re: G(TD)OLF
Prosťáčky tu už nečti, přečti si raději klenot od "woody-aliena" pod 30 mil. prodaných Golfů:
"Já, legenda
Jmenuji se Golf. Volkswagen Golf. A jsem úspěšný. Už po sedm generací. Mí konkurenti mění jména, mění slovník, mění šat - ale co naplat, to mé jméno se stalo symbolem třídy. Nemusím se vám líbit, nemusíte mě chtít - třeba máte rádi výstřednost, třeba vám na mě něco chybí, třeba vám něco nemůžu nabídnout. Nezlobím se proto na vás. Stačí mi jediné. Respekt. Nic víc nežádám a nic míň nepřijmu. Zasloužím si ho. Neříkejme si sbohem, možná se spolu ještě setkáme. Tak jako milióny jiných před vámi. Takže nashledanou. ;-) "
:yes:
17. 6. 2013 21:44
Re: Diesel není sportovní.
Máš z výfuku určitě s vysavačem?

Ale mám kamarád má jiné staré auto VW golf kombi 1,4 TSI rozdíl 2,0CDTI Opel Insignia
[odkaz]
2,0 CDTI že ačkoli má diesel o plných 120 Nm více točivého momentu než benzínové motorů. Točivý moment závisí na konstrukci motoru a jeho hodnota se mění s rychlostí otáček motoru (rychlost otáčení se často udává v počtu otáček za minutu).
Benzínový motor má 200 Nm při 1500--4000 ot rozdíl dieselový motor má 320 Nm při 1750--2500 ot :-O
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 21:43
Re: Otázka priority
Jistě. Pro každodenní použití bych vybral též GTD. Komu by se chtělo živit GTI? A řeči o tom, že ušetřit koupí Leonu? No opravdu cenná rada, když chci jezdit Golfem, že 8-s :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 21:42
mne sa viac paci benzinove sportove auto
ked uz sportove auto tak jednoznacne s benzinom a aj take ktore nevyzera nudne a vyvola aj nejake emocie....... myslim ze ja by som si vybral asi toto: [odkaz]
17. 6. 2013 21:41
Co si představujete pod pojmem sportovní
v souvislosti s masovým přibližovadlem z bodu A do bodu B . A co si představujete pod pojmem sportovní v souvislosti s dnešní hustou dopravou , rychlostními limity , radary na měření rychlosti , bodovým systémem a děsnou kvalitou místních silnic ?
17. 6. 2013 21:35
Re: jednoznacne by som volil benzin
To hraní na sportovce jsi vystihl přesně. Ale já naftový motor chápu, kdo si chce hrát na sportovce, chce odlišného golfa a TDI mu třeba přijde slabé, dává GTD smysl. Zvlášť při velkém nájezdu, samozřejmě bez sportování, ale vezmi si rychlou jízdu po dálnici, tam bude spotřeba o hodně lepší.
Neříkám ale, že bych bral za stejné peníze (400 EUR, nebo 12000 Kč je nic při ceně auta) naftu, taky bych si koupil radši GTI. Ale smysl mi to auto dává
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:34
Re: Otázka priority
Přesně. A skoro bych si trufnul říct, že GTD se prodá více.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:32
Re: Diesel není sportovní.
Tak černý kouř z výfuku určitě nejde. Já si auta šolíchám, výfuky nikdy černé nebyly, věřte mi. A slabší než 1,4 TSI rozhodně není. Nic proti tomu motoru s vypínáním válců je v novém Golfu zajímavý...
17. 6. 2013 21:29
Re: Diesel není sportovní.
220 CDI je slabší výkon a šlapat na plný plyn z výfuku černý kouř ;-\
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 21:25
Otázka priority
Autor zřejmě nepochopil zacílení vozu. Tohle je model, který dokáže nabídnout svižné svezení za přijatelnou spotřebu. Je to vůz, se kterým se dá natočit desetitisíce ročně.

Kdo hledá vyloženě sportovního ducha, půjde bez debaty do GTI. Jenže ruku na srdce - s jakou spotřebou by dokončil trasu ten GTI při stejném tempu jízdy? Za 14 l 98 oktanového?

Tady jde o priority. Kdo hledá sportovní svezení, zvolí GTI. Kdo chce sportovního ducha s ohledem na provozní náklady, má možnost GTD. Kdo jiný tohle ve třídě nabídne? Ano, opět jen pokrevní bratři Leon a Octavia.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:24
Re: Připomíná mi to...
To bylo skvělé auto. A jediné, které v rodině bylo chipované. Původně patřilo tátovi, ale dost jsem s ním nalítal. Po tuningu to bylo jak motokára a strašně to provokovalo řidiče Octavii.
17. 6. 2013 21:24
G(TD)OLF
Skvělé auto, skvělý text a skvělé snímky. Nafotit červenou takhle dobře, to se hned tak nevidí :yes:

Aleš to dávkuje s kadencí benzínového osmiválcového kalašnikova, tvrdě zasahuje zdejší kalkulačkové kovboje, aby jim na závěr vysvětlil základní filosofii garáže. Jistě, tohle není hot-hatch, jde o rychlý kompakt na naftě. A tohle má své místo na slunci.

P.S. Také si všímáte, že jak si všímáte na silnicích nového golfa, začíná tak nějak svým designem jiskřit? Je to známka postupně uvolňované krásy. Ale jak tu jeden prosťáček nedávno psal: Auto na krásu nejezdí. No s tím se možná dá za jistých vizuálních souvislostí i souhlasit - [odkaz] :*) :*)

P.S. BRAVO G(TD)OLF :yes: :-!
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:22
Re: GTD a Leon
přesně... takže svébytného Španěla, který se ve Španělsku vyrábí by člověk s obtížemi hledal. A uvidí se, jestli to Leon vše spasí nebo půjde značka do kytek definitivně.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 21:20
Re: Diesel není sportovní.
A hlavně v mém případě s objemem 2,1 litru 125kW. Každého volba, já na každodenní ježdění nebo dálkové cesty volím diesel. Na zábavu určitě ne. Ani jedno bych neodsuzoval. Obojí má uplatnění a pořád podle mě lepší než baterky nebo bomba v kufru.
17. 6. 2013 21:17
Re: jednoznacne by som volil benzin
Octavia RS je často jako rodinné auto, takže tam to chápu, ikdyž příznivcem toho nejsem.
17. 6. 2013 21:14
Re: Diesel není sportovní.
To je hezky, ale porad mas spotrebu se slabsim motorem vetsi mimo mesto nez CHerokee se silnejsim ve meste ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 21:13
jednoznacne by som volil benzin
a teda model GTI..... GTD je pre setrilkov ktori sa snazia hrat na sportovcov..... a dokonca je vykonnejsie GTI aj lacnejsie ako GTD a to o 400 eur... ( 12 tisic korun ) ak cennikova cena neklame....

U cloveka ktory ma zaujem o sportove a rychle auto nebude hadam setrenie prvorade a pojde radsej do benzinu ako do nafty .... nedava mi naftak zmysel.... rovnako ako som nikdy nechapal ani octavie RS TDI.... proste taketo auto potrebuje benzin :yes:
17. 6. 2013 21:09
Re: Diesel není sportovní.
Také mám VW 1,4TSI 103kW před včera jsme pojezdíl z Jihlavě do Ostravě a celková spotřeba 5,9 litrů. A rychlé je to dost 130km až 140km. :yes:
17. 6. 2013 20:58
Připomíná mi to...
...Fabii 1 RS TDI - to bylo auto pro sportovněji laděné řidiče, kteří mají těžkou nohu.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 20:53
Re: Diesel není sportovní.
Do sporťáku se určitě diesel nehodí, do sportovně laděného auta proč ne. Rostoucí zátěž? No nevím na denní použití není podle mě nic lepšího. Mám A 220 CDI dneska jsme pojezdil po celé Ostravě a celková spotřeba 5,6 litrů. A rychlé je to dost... na sportování pak jsou jiná auta.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2013 20:50
GTD a Leon
Nesrovnával bych Golf Leonem. Ta auta jsou postavena odlišně - Golf je daleko kvalitnější a z lepších materiálů. Nehledě na to, že Seat není ani zdaleka není tak výdělečný jak VW předpokládalo a značka může klidně zaniknout. Už se o tom nějakou dobu spekuluje a i se to pomalu děje.. Toledo je vlastně Škodovka, Exeo je staré Audi, MII je VW Up.
17. 6. 2013 20:47
Diesel není sportovní.
Golf GTD je dobré auto, ale není dost výkonný :no: , Diesel s vysavačem DPF :no:

S rostoucí zátěží, která naopak svědčí motorům benzínovým, klesá efektivita dieselového motoru a začne se ukazovat jeho nevhodnost do sportovního auta.

Jmenuju se GTI Racing :yes: