Wine ty si demagog všech demagogů. Přečti si Flajziho příspěvky aspoň 10x za sebou a možná ti dojde jaký seš blb. On ti jasně říká, že diesel má jasně rozpoznatelný nepříjemný zvuk a ty pořád meleš svou o tom jak si má vyzkoušet nějaký moderní diesel. Proboha, vždyť on jich několik vyzkoušel a pořád trvá na svém. Kdybys měl v pořádku uši, tak bys to možná taky slyšel, ale řekl bych, že u tebe bude problém s hlavou a ne s ušima...
Projeď se někdy s benzínovou V6 (nebo aurisem hybridem nebo aurisem 1,6 valvematic atd.) a jestli neuslyšíš rozdíl, tak zajdi na ušní. Pokud ho neuslyšíš ani mimo auto, tak na ušní nechoď - už by nepomohli.
Já si odpovím sám: na rovině při stálých tacho 150km/h udrží na nízkých otáčkách. Ale rezerva je velmi malá, akcelerovat na tuhle rychlost bez vytočení motoru se mi nepovedlo. (Ale asi by to šlo, v eko módu, s velmi lehkou nohou.)
Proč tak podrážděné reakce, pane? Někdo Vám šlápl na kuří oko. Někdo si dovolil s Vámi nesouhlasit?
Celou dobu pouze tvrdím, že Vaše oblíbené "kadle-kadle" je těžce zastaralé klišé, o nic jiného mi nejde.
Ostatní z Vaší strany jsou pouze výmluvy.
Kdybyste hrál fér, prostě byste uznal, že moderní diesely se zvukem od benzínů liší ale žádný z nich nedělá Karle Karle.
Ale toho Vy nejste schopen. To je zjevné.
Mám nastudováno, vím přesně jaké jsou mezi full hybridem a ostatními hybridy rozdíly, ale zrovna tady mi to opravdu nepřipadá důležité, to spíš se oba vozy liší výrazně velikostí, zařazením do tříd.
Myslím že u samotného Lexusu by si měli ujasnit co vlastně chtějí. Jejich hybridy jsou zajímavé ale masovou klientelu to nepřitáhne. V USA už také na Mercedes a BMW ztrácejí, takže s tou Evropou to asi nebude tak, že je to pro ně "okrajový trh". To mne vždycky rozesmává - 18 mil. vozidel ročně a okrajový trh .... :-)
Miluji tupce, co nedokáží odvodit základní věci z psaného textu. (Nevztahujte si to prosím na sebe, je to míněno obecně)
K té pozvánce, abyste pochopil můj předchozí text: V těch Stodůlkách uvidím něco jiného, že u distributora v Plzni? Nebo mimo Prahu se v Subaru autech vyskytuje jen obstarožní technika a ta moderní zůstává jen v Praze?
Asi jste nepochopil (nebo zapomněl) moje předchozí odpovědi, ale když byste dokázal udržet niť hovoru, tak si budete pamatovat, že Lexuse již nevlastníme.
Nevím, proč bych měl moji ženu tahat do Prahy a už vůbec ji otravovat touto blbostí. A jak ji znám, nebudete mít zájem se s Vámi vidět a už vůbec Vám cokoliv vyprávět.
Věřte mi, že nemám vůbec problém poznat jakékoliv kadle-kadle. Stačí mít normální sluch, ne být hluchý jako poleno.
Tvrdíte, že zkušenosti s moderními diesely nemám. Pravda, netuším, co myslíte tím "moderní". Mám konkrétní zkušenost z užívání CR TDI u VW (2011), 30d u BMW (2012), dieselem u Subaru (2012), HDI u Peugeotu (2010). Možná to nejsou z Vašeho pohledu moderní diesely, tak mi prosím nějaké vyjmenujte, ať jsem moudřejší.
Co se týče zvuku, Vy vidíte nějakou přímou úměru mezi zvukem motoru a prodejem? Má snad Ferrari špatný zvuk, protože se jich tu prodá výrazně méně než třeba Subaru? Domníváte se snad, že nejlepší zvuk má Škodovka, protože se jí u nás prodá nejvíc?
Vy jste si snad všiml, že bych zpochybňoval prodeje dieselu? Co se týče prodejů, prodej dieselů spíše ovlivňuje výše spotřební daně EU/ČR, však se dá zpětně dohledat, že poměr prodejů diesel/benzín se mění dle ceny nafty/benzínu u pump. Tvrzení, že když se něčeho prodává hodně, takže je to nejlepší, je hodně odvážné.
Jinak u nás podpora hybridů prakticky žádná není. Může se ulevit jen osvobozením od silniční daně, ale to je kapka v moři.
Moje poznámka byla míněna obecně, a jestli jste si to vztáhl na sebe, je to jen Váš problém a myslím že máte problém.
Pozvánka platí k národnímu distributorovi v Počernicích, A k národnímu distributorovi Subaru v Praze 5 Stodůlkách, kde uvidíte tu nejmodernější techniku.
Předpokládám, že Vás tam snad ten Lexus dokáže dovézt.
A prosím tu "menšinu" vezměte sebou, ať to slyším z jejích vlastních úst, jak strašně Jí vadí neexistující kadle-kadle u moderních dieselů.
A věřte mi, že budete mít OPRAVDU VELKÝ PROBLÉM rozpoznat jakékoli kadle-kadle i u těch Deerů, už vůbec nemluvím o osobních dieselech.
Zkušeností s opravdu moderními diesely zjevně mnoho nemáte. Samozřejmě že Lexus 450h bude mít lepší zvuk, o tom žádná. Ale asi to nemude tak fantastické, když letos v ČR prodali sotva pár desítek vozů a v Evropě padají strmým pádem dolů o více než 30%. Zatímco ty značky prodávající ty hrozné a hlučné kadle-kadle dělající diesely buď rostou (Mercedes) nebo padají len velmi málo (Audi, BMW) a všechny 3 firmy prodávají hodně nad 50% ve svém portfoliu v dieselu.
Tato čísla se nedají zpochybnit a na rozdíl od hybridů diesely nedostávají žádnou podporu.
Az na naivne podanie, katastrofalnu vyslovnost slova "touring" a amatersku kameru, prinasa par zaujimavych detailov. Okrem ineho nam redaktor potvrdil, ze s hybridmi nevie jazdit.
Zvlada, dokonca da da nastavit na 5 blik alebo 7 blik bez problemov. Viaceri tu omielate spotrebu , ako spomenul vyssie isty komentator bolo tu porovnanie s golfom 1.4 TSI arozdiel v spotrebe bol vyrazny, navyse s vybavou aku ma tato auris by ste si ten golfik kupili za hodne viac penazi. Oktavia s podobnym vykonom, spotrebou a vybavou vyjde na slovensku bezne okolo 25 tis € a viac. Co sa tyka pomerne velkej casti ludi,ktori byvaju v mensich mestach tak pre nich je diesel absolutne nevhodny - kratke jazdne vzdialenosti - nici sa filter pevnych castic. Benzin ma zase omnoho vyssiu spotrebu ako hybrid. Mame doma auris hybrid a priemerku 4 litre. Pri velmi akcnej jazde je to 5 litrov. Ale co je podstatne hluk v tomto aute je na ovela nizsej urovni ako v luxusnom BMW 5 3.0xd s dieslom. To ticho pri plynulej jazde sa neda popisat to sa da porovnavat s luxusnymi limuzinami. Jedine pri plnej akceleracii a vytoceni motora je pocut motor, ale pri vytoceni ho pocujete aj v BMW 7 a AUDI A8.... Mozno aj preto je tam tak uskrtena 1.8 ....
Mám Vás chápat tak, že Vy máte jediný správný "chytrý" názor a ten kdo ho nesdílí, tak je hlupák? S Váma mě začíná diskuze bavit, jste dobrý materiál ke studiu... :-)
Tou pozvánkou myslíte k Subaru či k Deerovi? Když to bude v Plzni, tak proč ne. Ale už to asi nezměníte, Subaru znám velmi dobře a JZD s Deerama mám skoro za barákem, takže srovnávat mohu i bez Vaší pomoci.
Co se týče mé ženy, docela mě překvapuje, že ji znáte víc než já. :-) Ale jak správně píšete, většině žen je to putna. Má žena patří do té menšiny. A že řeší kadle-kadle, to si buďte jist. Lexuse jsme postoupili v rámci rodiny k tchánovi, takže může srovnávat prakticky každý víkend.
Po půlroční zkušenosti s 30d jsme se shodli, že pokud auto někdo ukradne nebo bude totálka a pojišťovna zaplatí plnou cenu auta, další auto bude opět benzínový V6 - Lexus RX450h.
Příště prosím více věcných argumentů a své hodnocení, že mám hloupý názor či zda mé ženě je něco jedno, si nechte pro sebe. Protože pro ostatní vypadáte jako hlupák a nikdo už nebude brát Vaše argumenty vážně, byť by byly sebelepší.
S tímto názorem lze souhlasit, diesely měly vždy specifický zvuk a staré diesely měly i traktorový zvuk a některé z nich dělaly na volnoběh ono proslulé -kadle-kadle.
U moderních dieselů poslední a předposlední generace se žádné kadle-kadle neobjevuje, specifický zvuk samozřejmě zůstává, jsou to vznětové motory, zážehové prostě musí mít jiný (pro ně také specifický) zvuk.
Mimochodem, Mazda se po úspěchu SKY-D odhodlal říznout ještě hlouběji a pracuje na dieselu s kompresním poměrem 8:1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />Kompresní poměr u benzínu vyhnali na neuvěřitelných 14:1 a stejných 14:1 pro diesel nám připadalo maximum dosažitelného.
Mimochodem, Mazda plánuje nový diesel díky nízkému kompresnímu poměru bez jakéhokoli katalyzátoru.
Hloupí lidé často trvají na hloupých názorech. Nedostal jsem odpověď na svou pozvánku.
Nevím nač vzpomíná Vaše žena, ale jsem si jist, že jako absolutní většině žen je jí vcelku jedno v čem jezdí a už určitě neřeší žádné kadle-kadle - to jste si pane kolego moc hezky do svého vyprávění přidal.
Pokud ho zvládá, tak jen doufám, že lze deaktivovat. Auto s touto kravinou doma nechci, protože vzhledem k provozu kde se pohybuji je tato fičura jen ke vzteku.
Spotřebu netřeba odhadovat, srovnávací test spotřeby tady už byl, šlo o krátký Auris Hybrid proti Golfu 1.4TSI BMT ACT (tedy s vypínáním válců) a výsledek byl tento:
Docela mě zarazilo: Jak se ale dostaví zatáčky nebo vyhýbací manévr, nezachrání Auris Hybrid Touring Sports ani sportovní přídomek v názvu. Auto potřebuje nějaký čas, než se na pružinách usadí, takže když chcete objet na poslední chvíli kanál a vrátit se hned do svého pruhu, šasi protestuje a na pomoc mu honem přispěchá stabilizační systém.
Mám sice jen obyčejný krátký Auris 2013, 1.6, ale toto nepozoruji. Naopak, obdobné chování jsem mohl pozorovat, snad až bez toho zásahu stabilizačního systému, jehož jsem si nevšimnul, pravda, nebylo to na hraně, spíše u nové Š O3 1.6 TDi 77 kW, kterou jsem měl možnost testovat, když jsem hledal náhradu za Ford Focus 2 1.6 TDCi 80 kW.
Zarazilo mě u ní i to, že člověk zatočil volantem a auto snad chvíli přemýšlelo, zda zatočit, prodleva ve srovnání s FF2, byla až nepříjemně velká. A i podvozek není nijak moc agilní a ani příliš pohodlný, pokud údajně Auris nezvládá bravurně krátké příčné nerovnosti, tak ona Octavia je na tom ještě hůře. A cena oné Octavie se až tak moc nelišila od zde testovaného hybridního Aurise (pravda o pár korun levnější), ale měla menší výbavu, žádný dvojitý lichoběžník vzadu, ale "trubku", 5-ti kvalt, 105 koní a vzadu švihadla. Zde nepostradatelný trojblik nová generace Toyoty Auris také zvládá. A kupovat si za stejné peníze zastaralou koncernovou techniku místo velmi moderní a solidní, byť trochu netradiční, techniky jakožto soukromá osoba bez možností výrazné fleetové slevy mi nepřipadá jako zcela racionální volba. Ale každému dle jeho chuti.
Osobně bych si onoho hybridního kombíka, kdybych jej potřeboval, asi koupil raději, než naftového za +/- stejnou cenu. Naftu jsem měl posledních asi 130 000 km a nějak ji moc nemusím, byť má některé přednosti.
A větší ticho na palubě se také počítá jako bonus, byť ona O3 také naštěstí není z nejhlučnějších.
Kecy v kleci, pane...
Traktorový zvuk poslouchám denně, jezdím s 2.0 TDI v Sharanu (2011) a manželka s 30d v X5 (2012). Podle Vás toto nejsou moderní diesely? Co o mě víte, když píšete nesmysly, že jsem se nikdy k modernímu dieselu ani nepřiblížil... Jinak diesel v Subaru znám, loni jsem každý týden chodil na kafe k místnímu dealerovi, takže mám vše projetý a přesto trvám na svém názoru o dieselech...
A ač má žena autům sama nerozumí, s láskou vzpomíná na předchozí Lexus RX400h a jeho benzínový šestiválec. Na jeho kultivovanost bez vibrací, krásného zvuku a bez kadle-kadle.
Nevím, proč by měl člověk rezignovat na standard současných aut (dynamika, jízdní vlastnosti ...) jen proto, že to má trošku jiný pohon ... Protože pak se je prostě ta proklamovaná úspora v úplně jiném světle.
Tak to já sem měl tu čest SLS AMG párkrát na živo slyšet. Má to člověk od nás z města, párkrát mne předjížděl na dálnici a párkrát sem to slyšel akcelerovat jen tak lehce po městě když jel kolem.... :-) Mě dízl neva zvukem.... ale tohle je paráda.... jenže stejně mi více lahodí osmiválec od ferrari :-)
... čeká "schopnosti v zatáčkách" nebo kdo ví jak super jízdní vlastnosti. Pokud na základě tohoto auto odepisujete, nezvládli jste svou práci. Cesta hybridu je určena jinými cíli, rozhodně ne dynamickými vlastnostmi a tak podobně. Takže u mě za test zklamání... no, nedivim se.
v garážích vedle me stoji několik modernich dieselu od Audi, MB a BMW a všechny dojednoho mají proste specifickej dieselovej zvuk, vcetne 740d co stava primo vedle mého auta, coz je 3 litrovej 6val a cekal bych ze bude hodne kultivovanej, vevnitř pro posadku to asi bude utlumene dokonale, ale kdys nahodou jdu kolem a majitel prijizdi/odjizdi, je to proste jasne rozpoznatelnej diesel, omnoho horsi je to ale s Q7 4.2 TDI kterou tam ma jista pani, tam by diesel poznal i hluchej >:D to klapani je proste sliset a ty ho zrejme neslisis, protože sis nato jiz asi zvyknul a navíc ho slichas hlavne z kabiny
kdys tam pak ale prijede pan s G AMG tak je to prozmenu lahoda pro usi, v jednom boxu tam ma i SLS AMG, ale to jsem za ten rok co tam jsem ještě nemel stesti sliset, tak ho alespoň pokazde kdys odjizdim/prijizdim a jdu okolo nej zavistive obdivuju :-)
Auto je velice pokrokové, bude spolehlivé, je praktické, celkem pěkné, s velmi nízkou spotřebou - ekologické. Prostě těžko hledat slabiny. Kdyby bylo řízení sportovnější, tak se dozvíme, že jde ztuha ;-) Prostě podle mě musí tester něco najít :-)
Pro mě minimálně 4 a půl hvězdy!
Stejně jako třeba u Civicu 1.6 D-tec..
Problém bude asi v tom, že jsi už opravdový traktor dlouho neslyšel, jinak bys to opravdu nemohl napsat.
Lidi takovéto nesmyly píší rádi a často a dělí se na 2 skupiny -
1 - k opravdu modernímu dieselu nepřijdou, přijdou do styku jen ke starým plechovkám.
2 - traktor viděli jen v televizi
>:D >:D >:D
No a o šestiválci už mluvit vůbec nebudu.
P.S. Tímto Tě slavnostně zvu k národnímu distributorovi značky John Deere a Subaru, mám tam známé - abys měl reálnou možnost slyšet a porovnat zvuk traktoru (mimochodem 90% Deerů jsou 6-válce a zbytek 8-válce, 4-válců je jen pár.)
...ten závěr, 3 a 1/2 hvězdičky (z 5 možných) a "Nebýt nejistých jízdních vlastností, s radostí bych vám auto doporučil. " .... takže ho nedopuručíte? doporučíte - ale ne s radostí? .....
přesně tak, zcela bych souhlasil nepřispívat. JENŽE... Přispívá se už tak na kdeco, revitalizace paneláků, výměny kotlů, zateplení RD, solární panely... Nějaký příspěvek na hybrid by byl jen dalším nesmyslným příspěvkem v řadě a řadě dalších...
Určitě by někdo i dokázal spočítat multiplikační faktor tohoto příspěvku, tedy kolikanásobně se to státu vrátí na tom, že se sníží emise, ušetří na zdravotnictví ... atd.
Podle mě pokud je rozumná životní úroveň obyvatel, není třeba příspěvků a pokud je životní úroveň bídná, pak ani příspěvek logicky nepomůže. Dnes dávat u nás příspěvek na "eko" automobil, tedy hybridy, to by znamenalo jediné - pro ty, kteří jsou tak bohatí, že si hybrid mohou dovolit, tak těm všichni zaplatí příspěvek na hybrid... Důchodci, nemakačenkové, postižení a matky na rodičovské to asi nezaplatí stejně jako živnostníci, tak to zase odnesou ti hloupí zaměstnanci 8-s8-s8-s
otazne je na co je cloveku na "popojizdeni" auto s 2 litrovym dieslom .... tu by hadam v pohode stacil aj mensi objem ( 1,4 Di-D ) s mensim vykonom v aute .. a jazdil by si o liter menej aj bez hybrida ;-) ktory je drahy a na servis narocnejsi...
velakrat ludia neodhadnu motorizaciu a vyuzitie svojho auta a potom lamentuju a bedakaju nad spotrebou...
Jestli je to pravda, tak je to famózní. Otázku je, jak moc lže palubní počítač, i když dívám jsem se na spritmonitor a u Aurisů to většinou vychází po dotakování plus minus stejně.
V Praze mají testovací 300h, tu 250 ne a nejspíš ani nebude (tak snad jedině zkusit v minulém IS či jiném Lexusu).
Já jsem s tím jel jen klasickou předváděcí jízdu, žralo to dost (skoro 8l), ale byl to naprosto nezajetý motor (předváděčkou jsem jeho nájezd ztrojnásobil).
Jinak se s tím jelo jak s hybridem, člověka to nutilo jet plynule, klidně.
Jo je to drahy. My to kupovali jako rocni predvadecku. Popravde, bych nad tim hooodne dlouho premyslel. Ale zase na druhou stranu 1. Corolla mne vydrzel 13r, takze co by ne :-)
chceš tady tvrdit, že ten hybrid ušetří 0,5l na 100? ale no tak.... neberme v potaz dálnici a 150km/h, ale přirozený revír těchto aut - město a okolí. Tam samozřejmě ušetří mnohem víc...
Jen kvuli spotrebe urcite ne. Hybrid jsme poridili kvuli jeho ovladani pro moji pritelkyni, pro kterou to bylo 1. auto. Pricemz nejvice najezdi po meste.
Z prvu se clovek nadchne technikou a nestaci se vynadivat na prepinani mezi el. a spal. motorem. A dokonce i skakani po meste cloveka prestane tolik prudit. No pak objevi, ze na "Schumacher mod" to dokonce i jede. Svete div se, ale v zatacce ma vykon soustavy motoru, diky elektromotoru, linearni prubeh, takze se da pekne davkovat. Kdoby to byl rekl, ze? :-) Potulovani po okrskach neni jako v Evu, ale na druhou stranu to vubec nemusi byt nuda, jak popisuji leckteri znalci od Brejsku na rohu.
No a kdyz po tech okrskach jede moje pritelkyne s mrnousem na zadnim sedadle, tak po cca 200km je na pocitaci ~4l/100km... Takze mi to prijde jako sikovny auto.
V Aurisu je 2,0 D4-D zbytečně silný a těžký. Bohatě by ti stačil 1,4 D4-D a jezdil bys za "koncernovou spotřebu" >:D >:D >:D
Tuhle jsem ze sportu na semaforu spurtoval se svými 1890 kg a 240 k (6-vák diesel) s Aurisem 1,4 D4-D a byl jsem překvapen jak mu to jelo (jasně, jeho 1200 kg nebo kolik ....)
Mírně bych Tě opravil - diesely už dávno nedělají kadle-kadle - to bys musel mít P206 s 1,9 D.... :-)
A pokud Ti ten zvuk, který moderní diesely produkují (4-válce) stále vadí, pořiď si 6-válec, a máš po problémech.
Ovšem u Toyoty 6-válce nemají a do Aurisu by se stejně nevešel. >:D
Řeknu Ti to asi takhle. Kupci dieselu v odcházející generaci si od něj hodně slibovali. Praktická spotřeba ale nebyla dobrá, víceméně všichni očekávali výkony dieselového 6-válce se spotřebou dieselového 4-válce. Výkon se z toho vydusit dal, ale spotřeba byla mezi 9-11 litry. V ten moment ztratili zájem a vraceli se buď k D3 s dieselovými 6-válci, případně výkonnými čtyřválci.
U nové generace je stejné očekávání od hybridu, ale budeš zklamán, to v každém případě.
1 - slibují nižší hlučnost než u dieselu - ale hybrid je hlučný
2 - slibují výkony ale základní šestiválec je ve většině režimů výkonnější
3 - slibuji kvalitní jízdu, ale proti základnímu šestiválci je to průser
4 - slibují nižší spotřebu, která se ale jaksi nedostavuje, základní šestiválec je ve většině režimů spořivější
Dle mého názoru byl hybrid lepen jako provizorium a nepovedl se. Dle mého názoru diesely zase budou, ale budou to 4-válce od BMW.
Myslím že při tragických prodejích Lexusu v Evropě jim už brzy dojde, že bez dieselového 6-válce, který má k dispozici kompletní konkurence, to nepůjde. tento 6-válec by se bohatě vyplatil jak v Lexusech, tak v Landcruiserech a dalších Toyotách. Nejlepší Landcruiser všech dob, LC100 měl vynikající 6-válec.
Auto pro mě ! Jsem zvyklý pohodově "plout" v rámci rychlostních limitů za pomoci tempomatu a automatické převodovky. Jezdím s předvídavostí, žádná brzda/plyn. I u svého současného auta mám reálnou spotřebu o pár procent nižší než uvádí výrobce.
Kvuli pohodli cestovani. Hybrid je idealni auto pro nekoho, kdo se s rizenim nechce obtezovat. Treba nekdere zeny. Prosim nepausalizovat. Jednoduse se chce bez sloziteho premysleni nad ovladanim dostat z A do B. A pri tom i neco usetrit.
Dalsim duvodem je naprosto pohodove jezdeni po meste, kdy clovek poskakuje v kolonach a jen lezerne vybira mezi chci/nechci jet. Je to o moznosti volby :-)
S tim dieselem mas do jiste miry pravdu. Osobne jezdim ~1200km/tyden s Avensisu prave s 2D. Proti tomu mame jeste Auris HSD, ktery vetsinu casu stravi v Pze nebo toulanim po Morave. Ty 2 auta si vubec nekonkuruji. Absolvovat PHA-OVA-PHA v Avensisu neni problem, ale v Aurisu uz clovek moc nadseny nebude. Teda on je clovek nasr.. i ve vesim aute :-). Neni to ale kvuli motoru, nybrz kvuli podovzku. Verim, ze tuto trasu dat v GS 450h bude take jina liga, nez v mem Avensisu.
Jizdni vlastnosti u rodineho kombi muze resit jen pako. Uz vidim nekoho, jak dava ve 150 Buchlovske kopce s deckem na zadni sedacce.
Denně jezdím 25km do Prahy a 25km zpět domů. Z těch celkových 50km je 20km čistě dálnice, ale D1 před Prahou, to znamená často popojíždění už od šestého kilometru. Diesel Auris 2.0 - spotřebu mám ustálenou na 6 litrech. Stačí ale pár cest po Praze a vyleze to na 6,2. Takže pro mě hybrid, u kterého odhaduju, že bych jezdil do 5 litrů celkem vyhrává. Ale jedině až dostaneme od státu a ekologů příspěvek, jako jinde v Evropě. A při těch pár dálkových cestách i kdyby to žralo na dálnici 7,5, tak v součtu mi to nevadí. A zbavil bych se "kadle-kadle" :-)
P.S. Prosím neargumentujte mi koncernovými diesely a jejich spotřebou, mám své důvody, proč bych si tyto auta nekoupil.
Pro radikální fanoušky Toyoty, co si rádi na něco hrají, ...asi ano. Jinak ale rozumný důvod pro koupi tohoto vozu nevidím. Auta stejné třídy v benzínu o podobném výkonu budou mít spotřebu v průměru maximálně o půl litru na sto vyšší a pořizovací náklady jsou někde jinde. Servis a pojištění nevím,ale předpokládám,že tady také Hybrid nebude hrát prim. Tak proč hybrid?... :-O
I když pro mne ne moc krasavec, včera (možná předevčírem) sem měl tu čest s vozem poprvé na živo ( Paradoxně v bílé jako je v testu a pražskou SPZ 3A.. nejezdili jste s tim na západ od Prahy?:D) a auto mne překvapilo svou velikostí, čekal sem menší vůz. Na silnici mi evokoval OII Kombí velikostně :yes:
..... mě to přijde jako ideální kára pro ekologicky smýšlející lidi.... Využitelnost jako běžné auto, spotřeba nepatrná :yes:
Jasně, pro manažera co za týden nalítá stovky km po dálnicích při 150kmh je vždycky lepší nějaký dvoulitrový diesel, ale pro rodinné využití je ten hybrid myslím fajn a není to už ani nějak extra drahé....
Jízdní vlastnosti bych u takového auta tak neprožíval - pokud chce někdo jezdit úsporně, tak logicky bude jezdit defenzivně a to ta Toyota určitě zvládne úplně v klídku.... :yes:
Jako jasně - asi pořád se tomu autu musí člověk trošku přizpůsobit stylem jízdy, pořád je ta cenovka relativně vyšší atd., ale tyhle auta už se opravdu blíží tomu, že si je bude kupovat širší okruh zákazníků.
A myslím, že kdyby třeba každé páté auto v Praze bylo podobného typu jako tahle Toyota, že by to tam nikomu nevadilo :yes:
Pro klidné povahy to může být dobrý vozeň, jakmile se sešlápne plyn nad 130 (což se v testu nestalo), půjde spotřeba raketově nahoru.
Takže do města a poblíž.
Do 130 včetně po dálnici za málo jezdí všechny diesely a dokonce i většina benzínů bez hybridu. HTP se nepočítá, to jezdí za hodně ve všech režimech.