Vypadá to, že se vrací zlaté časy závodů Le Mans. O návratu na nejslavnější čtyřiadvacetihodinovku uvažuje i Ferrari a to rovnou mezi ty nejrychlejší. Může totiž snadno získat potřebný motor.
Špatně jsi mě pochopil - špinění je pro mě využití dieselu jako takového a ne vyhrávání a dominance Audi. Nafta prostě do motorsportu nepatří a nikdy patřit nebude a dědkové z FIA si klidně můžou omlátit hlavu o své dřevěné kulaté stoly. Je jasné, že současná debilní pravidla a omezení mají na svědomí právě oni, ale když se nad tím člověk zamyslí,tak Audi drtivou většinu svých vítězství v LM získalo téměř levou zadní nebo jim dokonce spadlo do klína, konkurence je a hlavně bylo málo, v tom vidím největší současný problém.
Ještě k těm motorům - správný srdcař a nadšenec bude vždycky držet u benzínové jednotky, ti ostatní, kterým ten chrchel, když projede R18 nevadí, jsou jen nezainteresovaní statistici a příznivci zhovadilé EU. Opravdu si myslíte, že je to správný směr? Všichni nad tím mávnou rukou a za chvíli zde budeme mít Audi s naftovým třívalcem 0,9 turbo + 4 elektromotory. Lední medvídci skáčou do vzduchu nadšením, že prožijí další radostný den a plesnivá senilita v čele EU si připočítává další úspěšný zářez.
Pokud se bude Jaguaru ekonomicky dařit jako se daří poslední roky tak si myslím, že by v horizontu 4-5 let mohl schrastit potřebné finance a o návrat do nejvyšší kategorie se pokusit.
Využívajú pravidlá tak ako nik iný. Diesel môže nasadiť do pretekov ktokoľvek - aj Toyota, Porsche, Ferrari. Aj Peugeot...
Tým, že vyhrávajú nešpinia šport, rovnako ako ho Ferrari nešpinilo v časoch, keď so Schumacherom získali 5 titulov v rade (resp. 6 konštruktérskych).
Áno, je to diesel, ale napr. v IRL sa jazdí na etanol, predtým metanol. A? Ak to umožňujú pravidlá a predstavuje to výhodu, tak prečo to nevyužiť?
Rovnako ako pravidlá F1 umožnili ohyzdné nosy monopostov v minulej sezóne, predtým desiatky krídeliek na každom aute, či nevkusné plutvy. Tímy sú tam preto, aby vyhrávali, nie preto aby riešili, čo je ešte to "pravé", "klasické" a čo už "špiní".
Svojou dominanciou ale rozhodne nešpinia motorsport!
Kdyby mělo FerrariLMP1 vypadat jako ta hrůza na obrázku a měl jej pohánět nějaký diesel-hybrid-elektromotor, tak ať se na to raději vykašlou. L'automobile Club de l'Ouest poslední dobou vymýšlí pro vozy Le Mans samá imbecilní technická pravidla.
Tak to by byla fantazie, konečně by se bylo v Le Mans zase na co dívat. Klání Ferrari vs Porsche a Toyota. Teď už jen doufat, že uchrchlané Audi brzo vypadne, motorsport už tím dieselem pošpinili dost.
Do dokonalosti chybí už jen účast Jaguaru a zrušení těch nesmyslných restrikcí, chce to zpátky atmosférický V12 nebo alespoň V8.