Černá zrcátka ti vadí a dekorační lišty kritizuješ.
Xenony kritizuješ, ale svítit jsi je neviděl.
Zkus si ujasnit, co vlastně chceš.
Teda já vím co chceš - kopnout si do nenáviděného koncernu.
No tahle výbava je podle mě uplnej nesmysl, ať už z důvodů komfortu na 17palcích nebo "tuzingářského" vzhledu..
Ale co mě vadí je tady ta diskuse prosťáčků, kteří Rapida (a jeho konkurenty) viděli asi jenom tady na obrázku. Neustále dokola se tu řeší jak je za x desítek tisíc méně Fluence, Cruze a Lancer jsou za stejné peníze 100x lepší atd. Asi vás nepotěším, ale časy kdy Rapid s minimální výbavou stál hodně přes třista tisíc je pryč. Výbava Fresh Ambition s 1.2tsi stojí 300t Kč, což je i papírově hodně konkurenceschopná nabídka proti cenovému hitu Fluence. Já se kdysi Rapidu taky smál, ale za stávají nabídky už není čemu.
A když tu řešíte proč vybrat Rapida místo Lancera, Fluence, Cruze atd., vše s 1.6 16v, nebudu se tady rozepisovat o mých důvodech jak jsem se dostal k Rapidu. Napíšu jenom jednu věc, které prostě Rapidu konkurenti nestačí: Projeďte si tato auta (verze co stojí +-300t Kč) 100km po dálnici rychlostí okolo 150km/h, cestou zpátky po okresce švihněte pár zatáček zostra a na závěr změřte spotřebu. To je jeden z hlavních důvodů proč já Rapida vybral :yes:
Každé auto s pěknými velkými koly vypadá dobře, takže i Rapid bude pohlednější s 17", ale máto jeden háček. Když jsem jel zkušební jízdu na 16" bylo to dost tvrdé a když přehlédnu nižší kvalitu plastů, nejvíce mi vadily nic moc sedadla s nepříjemným potahem a hluk (dunění) z podběhů. Se sedmnáctkami to bude asi ještě horší a hluk při jízdě po dálnici si nechci představit. Takže ty 15" budou mít svůj ryze praktický účel. 8-s
Nikdo se zde ničemu nediví, to bylo konstatování. To, že se prodává nejlépe domácí značka nevypovídá nic o kvalitě prodávaných produktů. Nic víc, nic míň.
A jaká jsou třeba specifika trhu v Koreji, kde domácí značky dominují mnohem silněji než u nás? Bože můj, kolikrát ještě diskutéři na auto.cz objeví Ameriku a podiví se tomu, že se v drtivé většině zemí v ČR lépe prodávají tradiční domácí značky...
protože se skutečně propracovává z den východoevropského budgetového výrobce do mainstreamu a v některých (zejména německých) testech už proti sobě dokonce vídá i prémiovou konkurenci (ne tedy Rapid, samozřejmě). Ten diametrální rozdíl dobře ilustruje i dnešní článek o OI. A mainstream, to už není to nejlevnější na trhu. Tuto pozici Škoda dlouho zastávala (pokud nepočítáme šrot jako Lada nebo Dacia), ale v budoucnu už tomu tak asi nebude a nezvykáme si na to jen my Češi, ale i ostatní evropané. Hold nezbývá, než si v některých situacích přiznat, že na mainstream nemáte a jde se k Francouzům nebo Korejcům. Nic špatného na tom není. U Škody se totiž už dnes platí za značku (ve smyslu VW). Není to úplně nelogické. Je to stále Evropský produkt, respektující místní pravidla designu. Rapid je už postaven na dílech aktuálních modelů koncernu, ne jednu nebo dvě generace starého podvozku. Ostatní nové Škody už jsou na modulární platformě, kterou sdílí s jinými vozy koncernu, takže odpadá úspora na použití jedné nebo dvou generací starého podvozku. Zkrátka se ze Škody stal produkt s určitou aurou, kterou konkurence z určitých důvodů nenabízí. Někdo to může nazvat marketingem, ale to je příliš jednoduché. Auru kvality nelze vytvořit jen reklamou. Tomu věří jen hloupí. Něco za tím být musí a je.
Nesdílím ale názor GTIho nahoře. Ať si klidně lidé ty sedmnáctky kupují. Jsou pěkné a Rapidem stejně nikdo nikoho neuchvátí, takže rozhodně nebudou působit nepatřičně (a nakonec i kdyby působily, to je každého věc).
Tudy ne. Hlavně se nesnaž dělat z Rapidu Superba vypraného na bioprogram. Když rapida, pak plecháče v patnácti poctivých a balonových palcích, na základním motoru, základní výbavě a na základním... rajcu. Pokud toužíš po sedmnáctkách, po xenonech či koženém volantu, jdi rovnejma nohama do toho superbu, takhle bys na silnici vypadal, jako když jsi ta kola někomu někde čórnul.
Mimochodem, to nahoře je pravděpodobně nejhorší snímek Rapidu, který tu kdy prolétl, počítám, že Mistr Kabaň rozdává žluté karty.
No, dnes to tedy na palec není aní náhodou. A tohle zamrzí. Tak snad něco na lepší náladu - [odkaz] :yes::-!
Ano, je to jediná zajímavější nepříplatková barva a k některému auto se hodí a k jinému ne. Je to o osobní preferenci. Kola dělají auto, proto jsem zvolil Dotz Freeride peak, které slušně ladí s tmavými detaily jaké má i ten Rapid Style Plus (tmavá zrcátka, B sloupky). :-)
Bílá je ošidná... často je to jediná nepříplatková barva a ulice brázdí spousty bílých aut v základu. Aby bílé auto vypadalo dobře, potřebuje pořádná kola a nejlépe ještě nějaké detaily, které potvrdí, že to tak má být :-)
Trh odráží vnímanou kvalitu a vnímanou výjimečnost. A za to jsou lidé ochotni dát své peníze. A podstatný faktor je také to, že vnímání ceny auta je úplně někde jinde, než 5, 10 nebo 20 let zpátky, resp. se stále více posouvá do roviny spotřebního zboží.
Např. první Oktávka byla ve své třídě na našem trhu extra levná, ale ta nejlevnější stála v roce 96 tehdejších 35 průměrných měsíčních platů. Dvojková při svém uvedení vyšla na 24 platů a současná generace vyjde zhruba na 12. Reálný pokles kupní ceny auta vůči platu 7% ročně. Co pak chceš při takovém poklesu řešit nějakou "kvalitu", když máš i auta, která se prodávají za polovičku (6 platů, tj. za cenu, za kterou půlka republiky kupovala barevnou televizi ...)?
Po uvedení faceliftovaného modelu se mi z fotek také líbil, v reálu mě mírně zklamal a pomalu začínám zastávat názor, že předfaceliftová verze (kterou mám) je "osobitější", i když pravda více "asijská". Benzínová 1,6 16v není na nějaké velké divočení, ale pro člověka, jehož nájezd se pohybuje na hraně 15 tisíc km je plně dostačující. Jak jsi napsal, ze cenu, kterou jsem za vůz dal, se v té době (a vlastně ani dnes) nedal koupit ani základní Rapid. Díky ;-)
Fluence má jistě své klady - po faceliftu dobře vypadá, je v něm dost místa, interiér je na úrovni běžného mainstreamu a ne lowendu. Má slušné motory, i když 1.6 16V je spíš na takové to domácí žvýkání. Je vcelku pohodlný. Za dané peníze asi lepší volba neexistuje, za cenu obstojně vybaveného Fluence je Rapid v pustém základu s HTP. Tak ať dobře slouží...
Pomůže jen dát adekvátní cenu aby jej kupovali soukromníci, kteří si nákup víc promýšlí a srovnávají více variant.
Rapidu se konkurence nemusí bát, nenabízí ani dobrou výbavu ani svezení a ani cenu.
Rapid jen ukrajuje prodeje OIII. což je vidět u více firem které nahradili OII Rapidem a ne OIII.
Není to o chlubení, prostě Renault Fluence. Za cenu o 70 tisíc nižší a ve výbavě mi pravda chybí ty xenony. Jinak jsem na tom líp. Příplatky například za zadní loketní opěrku, rezervu nebo elektrické ovládání zadních oken mi přijde hrozné.
Věř, že kdyby ten Lancer měl jiný znak, tak i s tím jediným motorem bude prodávaný dost dobře. Kdyby si zákazník (jakože bohužel nemůže) mohl vybrat mezi atmo 1,6 nebo 1,2 TSi - tak si ten problémový oturbenec ani neškrtne. :-)
Nevšiml jsem si že bych něco takovýho napsal? 8-s A ne každýmu vyhovuje, když má zadek skřípnutej v sedačce. Někdo má radši gaučoidní sedačky. Nehledě na to, že do některých aut se spíš hodí. V laguně jsem měl sedačky absolutně bez bočního vedení a byl jsem s nima nadmíru spokojený. Sedělo se v nich jak v pokojíčku. Jestliže někdo považuje sedačky s bočním vedením za nutnost, tak si je musí do auta objednat. Jiný zákazník je tam totiž třeba nechce.
Ano, v zásadě ano... sportovní = s větším bočním vedením. Nebavíme se přece o autu na okruh, ale o rodinném lowendovém liftbacku. Jak by sis ty představoval sportovní sedačku?
tady aspoň vidíme jak lidi jedním slovem neuvěřitelně * objektivitu a nahrávají tak marketingu..... Aneb dostáváme pod nos jenom to co sami chceme!!!
Někdo považuje sedačky s bočním vedením jako běžnou nutnost už i z pohledu komfortu, díky Vám je to jen za příplatek protože je to sportovní a lépe se to tak prodává....
Každému dle jeho preferencí. Ta cena je férová, dost muziky za relativně málo peněz. Pokud se ti líbí jiná muzika, taky dobře, Škodovka má auto i pro tebe.
Rapid je lowend a má v základu obyčejné sedačky, tady můžeš mít o něco lepší sedačky. Že jsou v Mercedesu i v základu lepší... asi jsou, ale to přece nevadí...
Takhle třeba vypadají sportovní sedačky ve Fabii: [odkaz]
To jde, ne? Rapid v konfigurátoru moc dobře vidět není :-(.
si mi to vytrhl z huby, už sem to chtěl napsat....
rapid byl vůz, který sem si šel vyzkoušet a snad i možná díky tomu, že sem se v něm projel v Praze, se stal jediným vozem, který mi už při zkušební jízdě (tedy pianco s prodejcem, opatrně aby se něco ne***o) absolutně nesedl, protože téměř jako jediný vůz se už v těch crcmacích rychlostech a výmolech v Praze choval jak Tank.....
přítelkyně se na zadním sedadle dělalo šoufl s toho jak bylo nastaveno tlumení.... prostě Rapid na mne rozhodně nezanechal dobrý pocit a pevně věřím, že se 17kama to nebude lepší!
Tak tohle je od Škodivky nabídka, která přijde jednou za život. Mít ten balík, ty prachy, tak neváhám ani vteřinu a jdu do toho, ten auťák je bomba, suprovej. Ale hlavně kvůli té dekorační liště a spoileru v černé lesklé barvě, to se hned tak nevidí a neuvidí. A taky kvůli tomu Dynamic paketu, ty plíšky na pedály jsou jak ve formuli.
Jo a a kdybych neměl v palici ... (nakakáno), tak si za stejnou cenu koupím nového Aurise, který je vývojově o 20 let dál a který bude lepší ve všem.
Vylepšování skončilo, zásadní přešlapy odstranili, nic víc čekat nelze, přesně pro to, co píšeš. Do budoucna se bude jen brousit cena, jinými slovy, jestli je dnes průměrná cena prodadného rapidu 300tis., během dvou let spadne na 280 a ke konci výrobního cyklu bude 250, škrabka inclusive. ;-)
Tady jde o jediné - nechtějí, aby Rapid konkuroval Octavii. Opravdu nemají zájem dělat víc než to nutné minimum, aby naplnili kvótu. Rapid je pro značnou část zákazníků Octavie dostatečně velký. Přílišné vypiplávání by bylo jako podřezávání krku dojné krávy. To není o tom, že by to nešlo, ale o snaze udržet si co největší odstup. Když je trh bude tlačit to auto dál a dál vylepšovat, tak přijde bod, kdy se jim přestane vyplácet ho dělat.
Vezmi si třeba sedačku u běžný O1 a RS verze. To je rozdíl mezi normální seslí a sportovní. Není to sice skořepina, ale podstatně líp tě drží. To samý třeba ve Focusu a Focusu ST.
Ty černý zrcátka to je fakt děs. Ve všech Škodovkách je to pro největší holiny a do Rapida to udělají za příplatek. Měla by si Škodovka udělat trochu jasno co budou vydávat za low end řešení a co bude prestižnější příplatková výbava.
1.4 TSI taky překvapivě vůbec není dostupné pro Fresh, a jestli to tak zůstane, tak bude opravdu raritní motorizací.
A k té palubce - nepsal Dixik něco o tom, že v rámci té menší modernizace mělo dojít i k jejímu zlepšení? "Oficiálně" jsem se o tom nedočetl nic, tak nevím.
Ti, co si na Rapid poručí ty sedmnáctky na supernízkprofilových gumách (protože jinak by se sedmnáctky do podběhů z Fabie nevešly) by si měli uvědomit, že spáchali harakiri nejen na svých ploténkách, ale taky na nepříliš tuhé karoserii. Mám na mysli samozřejmě základní liftback, který je vše jen ne tuhý v krutu (vysokopevnostní oceli je na karoserií kvůli minimalizaci výrobních nákladů použito jistě jen nezbytné minimum). Jak asi takový liftback s obrovskou dírou v zádi pro zadní výklopnou stěnu bude vypadat po pár letech jízdy na sedmnáctkách v českých podmínkách si lze dobře představit - bude to rozvrzaná kostka rosolu s velmi problematickými jízdními vlastnostmi.... Když už 17ky kola, tak jedině na Spaceback...
Tak je to podle mne hlavne tim, ze proti soucasne evropske konkurenci Mitsu i ostatni Japonci v nizsi stredni a stredni nemaji moc co nabidnout. Konkretne Lancer je auto jednoho motoru -papirove silneho 1.6 MIVEC. Jenze ten vykon pozere vysoka hmotnost agresivne se tvariciho auta a v realu lepsi svezeni s nizsi spotrebou nabidne treba silnejsi 1.2 TSi, ktery v diskutovanem Rapidu lze realne poridit za cenu shodnou s nejnizsi u Lanceru.
Vykonnejsi 1.8-ka je uz o 110tKC drazsi, ale svezeni nabidne jen nepatrne lepsi, nez 1.6-ka. Tj. za cenu vyssi, nez konkurence nabizi vyrazne vykonnejsi a dynamictejsi preplnovane 1.4 a 1.6-ky. Tudiz neprodejna motorizace.
Mě zase baví takoví jako ty, co ví že ti ostatní zkrátka vůbec neví... :->
Právě zcela opak je pravda. K tomu co jsem napsal mě vede reálný dojem z jízdy. I na 16p kolech komfort zcela chybí. Jak to asi tak může dopadnout na 17p, že...
Tak s tím nesouhlasím - tím, že by přidali pár desetikorunových položek do interiéru a trošičku vylepšili tragicky působící přístrojovou desku a výplně dveří by ještě neporušili low-endový charakter tohoto auta - stačí se přece podívat, jakej je to jejevčík na krátkech nožičkách (pardon, úzké dlouhé auto na malých kolech - tím myslím s malým obvodem, na čemž nic nezmění ani sedmnáctky na supernízkoprofilových pneu). Vždyť třeba i nová Dacia Sandero má na vnějších bocích předních sedadel krycí plasty a mainstreamové auto to z ní přece nedělá!
Nevím proč se vůbec bavíte o sportovních / nesportovních sedačkách. Jasně že jsou nekterá s lepším bočním vedením a jsou pohodlnější než základní ( viz golf ). Spíš mě u Rapida asi nejvíc vadí ty tragicky plastové výplně dveří. to bych si i tu potroublou škrabku na led odpustil. Stejně jí nekdo dřív nebo později veme.
Pak by to ale nebyl "low-end". Udělají jen ty změny, které budou nezbytně nutné k dosažení prodejních cílů. Když chceš lepší auto, máš tu Octavii. O tom to je. Rapid by neměl být plnohodnotný model, má vyplňovat místo pod Octavií. Je zázrak, že tam vůbec nějaká 1,4 TSI je.
Přesně, taková moudra od lidí, kteří o těchto věcech nic neví mě opravdu baví!
To jsou přesně ty typy, které si přečtou pár článků, podívají se v sobotu na Autosalon a pak dělají chytré a přitom tu věc o které mluví viděli maximálně z rychlíku.
Nechtěl bych se Rapidu zastávat, ani bych si ho osobně asi nekoupil, ale prostě proč by taková nabídka nemohla být.
Ona je pravda, že 17kola na naše cesty nejsou zrovna ideální a budou i určitě o nějakou korunu dražší než nějaké 16´´, navíc zvýší i spotřebu! Ale někdo na tohle prostě nehledí a chce mít jednoduše auto, které vypadá jako v reklamě včetně sportovní sedadel!
Proč by taky ne! Jsou pohodlnější a dobře vypadají! Co z toho že má potom motor "jen" 63kw. Kdysi nám tom všem stačilo (a uričtě i dnes stačí), ale ted by každý chtěl mít pod kapotou 200koní prostě jen proto, aby měl dobrý pocit!
Ale k čemu když 9 z 10 lidí jezdí do práce 20km!
Když to všechno shrnu, tak někdo se prostě chce odlišit jen vzhledově a všechny tyhle okrasy se mu líbí ať už jde o lowendové auto nebo ne a přitom mu nejde o výkon.
Ale no tak. Radid vážně xenony nepotřebuje. Nehldě na to, že světla byly zrovna hezká část auta. Tahle chromovaná věc na fotkách je na grc. Celkově obhajovat tuto konfiguraci kostitrasu na 17 palcových kolech, který je prvoplánově projektován jako lowendová škodovka a teď je mu pro skupinu mladých kšiltovkářů uměle konstruována tahle ,,stylová,, verze, je dost na pováženou.
Schází mi cenově rozumný model se slušnou výbavou bez nutnosti příplatků. Já už si vybral, takže měnit nehodlám, navíc za cenu, o které se Rapidu nezdá.
1) Rozvody u TSI nejsou, mařka má pocit, že jezdí pořádným pekáčem a je spokojená.
2) Palubka se domů převeze díky ultraširokopodélnému kufru naprosto v pohodě.
3) Tvrdý podvozek není. Je pouze špatná silnice.
4) Drahý? Ano, přesně to budou říkat ostatní na dálnici, až je budete problikávat dálkovýma. Jen vy ale víte, že všichni bawoři vyhodili ten mega zbytečně...
5) Záruka celé dva roky dostatečně prověří kvalitu vozu. Vždyť VW se nekazí, pouze bývá chyba na straně dodavatele dílů.
6) Zbytečně velkej kufr? Až budete stavět svůj první Southfork, pak si povíme...
Marketing jako všechno ostatní. Sportovní sedadla v rámci nabídky Rapidu budou pravděpodobně ta nejvýrazněji tvarovaná poskytující největší oporu. Což ale ve vztahu ke konkurenci nic neznamená, protože tu nikdo nemá patent na slovní spojení sportovní sedačka. Je to jako se vším ostatním. Stejně tak se nedivíme, proč jsou některé kombíky označené jako Sport Wagon. Prostě jsou. Můžeš se maximálně smát, diskutovat o tom nemá smysl, protože není o čem - leda se kolektivně zasmát. Stěžovat si můžeš na lampárně. ;-)
Osobně se někdy nad jmény bavím. Představ si, že by auto mělo padesát různých sedaček v nabídce a ty bys je měl všechny pojmenovat. >:D Jinak skořepinám asi nikdy nebudou říkat sportovní, protože se jim říká skořepinová. ;-) Sportovní je nicneříkající označení, které slouží k tomu, aby bylo co napsat do katalogu. A zákazník se pak nemusel ptát prodejce, jaký je rozdíl mezi sedadly BC4 a BY2.
Jinak než to, že prodeje nejdou podle očekávání, nejde tuto nabídku přeložit. Škoda je mistrem akčních nabídek (že by se z marketingového oddělení Škoda inspirovali při nákupech v hypermarketech >:-[] ?).
Zkrátka mistrovská nabídka toho, jak přesvědčit zákazníka o tom, že chce koupit naprosto zbytečné prvky. Zbytečné? Ne, to není to správné vyjádření - zcela zbytečné!
1) xenony? Vždyť kvalitní světlomet H7 svítí výborně, dokonce lépe než špatný xenon... A xenon stejně znamená pouze dálková světla, takže pouhá póza... Doufám, že se alespoň v Boleslavi nevylhali z automatické regulace sklonu a povinného ostřikovače světel...
2) 17p kola? To je palba! Tedy spíš bude, až bude majitel shánět 17p. nízkoprofilové kormorany >:-[] Možná rovnou měli napsat, že sedadla budou vybavena vibrační funkcí 8-s ... Vždyť na 16p kolech Rapid nemá ani zbytek komfortu...
3) sportovní sedadla? To vážně je to, co Rapidu schází? Jasně, 63 kW je už pořádná nálož 8-s
4) estetické doplňky? no jestli vážně někdo má pocit, že lowendové auto má hrát na estetické city a je to to, po čem zákazník touží...
Za mě jedna z nejabsurdnějších nabídek. Tak teď ještě rozšířit nabídku StylePlus o MPI motor a bude vymalováno >:-[] První 3-válec s xenony. Jak si tohle mohli v MB nechat utéct? (i když tahle kombinace už myslím byla možná ve Fabii I)
Tohle auto si pořídí frajeři, kteří mají místo kožené bundy koženkovou, kupují si levné kopie značkových triček a v supermarketu šunku, ve které je 70(!!!) procent masa. To mám radši důchodce, který si koupí Renault Thalia, který odpovídá jeho možnostem, než frajera, který si pořídí 17'' kola a chce dělat parádu s tříválcem 1,2 litru!
Jo, to jako bys mi z duše mluvil.. Kde se pod ten tvůj příspěvek mohu podepsat? :-) Když se dívám na ceník toho Rapida, který nabídne interiér z hrozných plastů, samé kompromisy díky šetření na nepravých místech, tak když doplním věci, které jsou jinde standardem, dostanu se na cenu Megane 1.2.TCe 85kW (v porovnání s rapidem 1.2.TSI 66kW), ve verzi advantage, kde je vše potřebné. Nebo pokud zvolím lemru línou 1.6.16V, tak za cenu Rapida za 330 tisíc mám Megane v nejvyšší možné výbavě Dynamique. Nehledě na to, že Megane vede prvenství v bezpečnosti, spolehlivost je na tom taky dobře (dle dekra a ADAC) a nemusím se bát, že mi někdo ukradne škrabku nebo v horším případě hned při prvním zaparkování před obchoďákem navigaci...
Takže za 324 xenony a sedmnáctky a pak ještě 5 tohle a 10 tamto.
A jsme s Rapidem na 340 tis Kč, kde nemá tohle auto co dělat.
Za sebe můžu napsat, že kdybych si to kupoval, tak 17ky budou na posledním místě.
Ale marketingově to asi špatně není a u nás si tohle své zákazníky určitě najde ;-)
Tak když jsou v Boleslavi takoví škrti a cenoví nenažranci, tak ať ty kryty sedaček nabídnou za příplatek nebo v rámci originálního příslušenství, jenže oni jsou takoví pokrytci, že ani to neudělají a radši budou tvrdit, že to tam není potřeba! Pokud tomu tak je, pak to tedy je skutečně naprostý low-end, ale potom tomu taky musí odpovídat cena, a to se zatím rozhodně neděje :no: Proto mi koupě Rapidu vůbec nedává smysl, ale někteří zdejší škoda-fanatici prostě nejsou schopni chladného automobilového úsudku. Jejich blbost a štěstí pro Škodu Auto :-!
když autíčko s 63 kW bude disponovat 17palcovými dvoubarevnými koly, sportovními sedadly, kovovými pedály, spoilerem na pátých dveřích atd. :-):yes:
A ještě k tomu cena za ty cetky neuvěřitelná ...
Za prvni pulrok se u nas prodalo 24 Lanceru, zato Rapidu se zatim jen v jedne karosarske variante prodava 700 mesicne. Asi to pro zakazniky tak tezka volba nebude.
To je sice pravda, ja s tebou souhlasim, ale vem si jedno. I kdyby stal ten kryt sedacky 100,- kolik aut vyrobi, kolik to bude celkove stat? To neni zanedbatelna castka... Stejne tak to je i povrchova uprava materialu a vse ostatni.. Skodovka se snazi usetrit na tom modelu kde se da, a lidi to stejne koupi a jeste se jim nabidne zajimavy prostor pro marzi.
V 2015 budou nasazovat motory Euro 6 - to bude práce až dost.
Jinak, pokud jsi četl KOLA, tak tam řešili náklady 2-3 dolary na auto .......... a to by mohlo být Tebou zmíněných 100 Kč.
Take it easy - když to kupují, není co řešit, až přestanou, tak to řešit budou.
Ale jinak jsi vlastně pěkně popsal prodejní strategii. Schválně to vyrobit se slabinami, které jsou postupně odstraňovány ....... >:D
No a jsme u toho. Já si je schválně prohlídnul v konfigurátoru. Pro jednu automobilku sportovní, pro druhou normál. Super. Tady se za to připlácí v paketu. :-) Já mám v autě super sedačky, ze kterých jsem i po 16ti stech km vylezl v pohodě, suprově podržej v zatáčkách (ale nejezdím limit, z toho jsem už vyrostl a s dětma to člověka přejde), ve srovnání se sedačkama v Octavii II mi ty moje přijdou fantastický, ale NIKDY bych o nich neřekl, že je sportovní. Ono už samo mluvit o sedačce v souvislosti se sportem je asi úsměvný. V sedačce se sedí, nesportuje. Jako v gauči. :-)
Že je toho v paketu dost, to sice ano, ale nic, co by auto posouvalo někam dál. Krom corneringu. A většina lidí, co znám, si ho stejně vypla, protože výhled přes A sloupek nezachrání ani sebelepší přisvěcování...
Tak bych to ukončil. Pro mě je to naprosto směšnej paket a ztráta peněz, pro tebe je suprovej. OK, máme jinej názor. ;-)
Já zase nechápu, proč kritizuješ sportovní sedačky u Rapida aniž bys je viděl... ještě s absurdním odkazem na skořepiny, které nemá z konkurence nikdo. Samozřejmě že sportovní nemá žádná měřítka a určuje si to výrobce... to snad není žádné překvapení, ne? Jak říkám, v minulosti byly sportovní sedačky třeba u Fabie dost slušné.
Cena příplatků se v ceně BMW zrovna neztrácí... schválně si zkus proklikat konfigurátor a uvidíš, kolik se dá utratit za pitomé lišty a dekory, které auto "nikam neposouvají". O navigaci ani nemluvě.
Pokud preferuješ komfort a nezáleží ti tolik na vzhledu, dobrá, to beru... ale za dané peníze je toho v tom paketu celkem dost, ne? Že to zrovna tebe neoslovuje je věc jiná...
Tak super, mám doma sportovní gauč, protože má dlouhej sedák a velký bočnice, co mě podržej. :-) Nenapsal jsem, že sportovní sedadla jsou jen skořepiny. Jen fakt nechápu, kde je hranice sportovního sedadal. Kdo to určuje? Jsou stejný měřítka třeba i u Mazdy? Hlavně že je má rapid. :-D
Ono pokud bych byl cílovým zákazníkem, byl bych raději, kdyby ten rapid zlevnil o 24 tisíc, než abych si za tu cenu dopřával kraviny typu kovový pedály, samolepky, černý zrcátka... To auto neposouvaj nikam dál. Nebo bych si dokoupil to, co by mně vyhovovalo. Klimu, elektriku vzadu, tempomat. Jenže to mám u konkurence většinou v základu. Tahle nabídka je k smíchu.
A házíš tady srovnání o cenách s BMW. Tam už v té ceně se ten příplatek ztratí, a člověk platí za značku auta. U škodovky to asi tak nebude.
Je vidět, že v tom se neshodneme. A věř mi, nehaním škodovku, ale nabídku. Na rovinu napíšu, že pokud by mi tohle nabídli prodejci jiný značky, myslím si to samé. A je pravda, že v těch paketech už se asi ztrácej i samotní prodejci škodovek. :-)
Kdyby v Mladé Boleslvai místo tvorby nesmyslných akčních modelů raději odstranili největší slabiny běžného provedení, udělali by mnohem lépe. S autem jsem měl možnost pár dní jezdit a není zlé, ale tady jso mé kritické poznatky, resp. návrhy na odstranění slabin:
Doplnění ovládání zadní el. oken z místa řidiče a nový volant jsou fajn, ale aby byl interiér alespoň trochu k světu, ještě je potřeba:
-doplnit plasty k předním sedačkám, které zakryjí jejich vnější boky a kolejnice - bez nich je první dojem po otevření předních dveří otřesný (výrobní cena tak 100 Kč!)
¨-zlepšit povrchovou úpravu plastu na horní části přístrojové desky - nemusí to být přímo měkčený materiál, ale alespoň aby byl méně lesklý (při jízdě proti slučníku dává "prasáítka" přimo do očí řidiče
-nabídnou alespoň za příplatek mírně komfortnější nastavní podvozku - jezdit na tom současném je při stavu české silničí a dálniční sítě utrpení
-nabídnout komfortnější přední sedadla - ta současná mají podivně prohnutý profil opěradel (při pohledu zezhora)
Dále potřebná změna v modelovém mixu:
Nabízet špičkový motor 1.4 TSI také s manuální šestistupňovou převodovkou - to "povinné DSG" většinu potenciálních zájemců odradí...
Tak pánové v Česaně, výše máte domácí úkoly pro modelový rok 2015 :-)
A jaká je cena navigace a kolik si za ni účtují třeba u BMW? Nebo rádio s bluetooth a mp3? Kolik stojí "garážovotuningové" parkovací senzory? O tomhle přece příplatková výbava není a nebyla...
Ano, sportovní sedačka je sedačka s větším bočním vedením, možná třeba i delším sedákem a opěradlem... rozhodně ne skořepina, ale kdo by čekal u lowendového liftbacku skořepinu?! Myslíš že sportovní sedačky u BMW jsou skořepiny?
Garážovej tuning je garážovej tuning, to sem vůbec nemíchej, takové auto nemůže projít legálně ani STK.
17" kola, spoiler a lišty, kovové pedály, xenony, zatmavená okna, corner funkce mlhovek... to vše za 24.000 - ať by to nabídl kdokoli, napsal bych, že je to zajímavá nabídka. Jasně, pokud připočteš autoklimu za 10 a okénka za 5, už je to 40.000... to je ale pořád přiměřené. Zejména u Škodovky jsem zvyklý na vyšší ceny příplatkové výbavy.
Tak jsem překvapen úrovní dnešní diskuse - ještě si tu nikdo nekopnul do TSI a to je sakra co říct... Zpravidla do toho kopou i o článcích týkajících se kvality silnic, nebo úplně jiných aut...
A zahlídl jsem jen jednu písničku z gramofonové desky "Urážky Rapida vol. 1" z vybraných songů:
1. Rozvody u TSI
2. Palubka
3. Tvrdý podvozek
4. Drahý
5. Záruka jenom 2 roky
6. Zbytečně velkej kufr
7. Úzká koza
Automatická regulace výšky světel ani ostřik tady nebude. Takže je to úplně stejný, jako ta nelegální sada. Jen zlegalizovaná jednou automobilkou...
Mně udivuje ta cena. Jaký jsou asi náklady na tyhle xenony? A jaký jsou asi náklady na ty bixenony s natáčením, regulací výšky a ostřikem? Rozdíl pro zákazníka je 13.000 Kč. ;-)
Jaký bože? Můžeš mi vysvětlit, co je "sportovní sedačka", nebo proč je sportovní??? U těch skořepin bych to chápal, ale kecy, že je sportovní, jelikož má lepší boční vedení, to snad asi ne. O tom, že je Rapid tvrdej, o tom netřeba polemizovat, a že na 17kách to bude ultrakoza, to je jasný... A ty super xenony, to je kauf. Proč jsou tak drahý? Jak jsem psal, obyčejná sada na garážovej tuning stojí pod litr.
Jestli je to pro někoho slušná nabídka, tak OK, já osobně to vidím jako naprosto zbytečnou nabídku. A viděl bych to spíš na nutnost vyprázdnit sklady... A je vidět, že nejsem sám, komu tenhle paket přijde směšnej.
PS: I v prvním příspěvku jsem napsal, že to nikomu neberu, ale je to můj názor. A když vidím, co všechno škodovka dokáže nabídnout v super akci, a jakej kolem toho dělá humbuk a vypoští pohádky kolem, nestačím se divit. Jak bys asi reagoval, kdyby to samý za tu cenu nabídla H/K, Ford, Renault a pod??? ;-)
Můžou svítit líp než základní halogeny. 25kW, to by byl slušnej "fičák" ;-)
Sada na přestavbu je nelegální... a víš co, taky si můžeš koupit značkové autorádio za třetinu ceny toho od Škody, to je prostě cena příplatkové výbavy. Originál xenony obvykle mají třeba automatické nastavení výšky...
Není to hledání chyb za každou cenu. Nabízené xenony jsou stejně jako celý model lowend verzí, nečekej výkon standardně nabízených xenonů jiných modelů. Nevím, jestli jsi a na jakých kolech s Rapidem jel, ale 17" kola jsou opravdu pro komfort vraždou. Se zbytkem problém nemám, kdo chce, může se odlišit. Za nabízenou cenu model nenabízí nic extra, v porovnání například s Fluencem ve výbavě Privilege, to je holátko...
Mně se prostě nelíbí hledání much od počítače na všem za každou cenu. Xenony nesvítí, 17" jsou tvrdé, sedačky nejsou skořepiny (bože!), kovové pedály a spoiler nezlepšují jízdní vlastnosti... podle mě je to slušná nabídka.
Nevidím to negativně, ale jak asi můžou svítit 25ti kW xenony, co mají méně než 2000 lumenů??? Nemyslíš, že kdyby to bylo tak jednoduchý, šulily by to všechny automobilky? A ty xenony do rapida stojej 12500,-. Je to jen očůrávání zákazníka. Dneska už seženeš sadu na přestavbu pod tisíc korun. Tak mi vysvětli, za co je těch dvanáct??? Ale mít xenony v autě, to je božííííí... Ať jsou jakýkoliv. :-)
Např. smaonatáčecí bixenony s ostřikovačem stojej např u Renaultu 25.200,- a to, nezlob se na mě, bude asi o hodně vyšší level.
samotné xenony lze pořídit v rozmezí 10 000 - 12 500 dle Fresh výbavy. A to, že se jedná o "slabší" verzi xenonů je známý fakt, takže extra slávu bych nečekal.
Ty to prostě vidíš už předem negativně... dají ti do paketu xenony a ty tušíš, že budou svítit jako "zahradní svítilna" (ať už je to cokoli).
Jak název napovídá, je to zaměřené na efekt... takže ano, jsou tam věci, na které to nejezdí, ale které jenom lépe vypadají. Komu se to nelíbí... znáš to ;-) . Za 24.000 stojí samotné xenony.
To samozřejmě ne. :-) Není však nutné, aby halogeny vypadaly tak... zastarale. Jen by se pak nejspíš prodalo méně xenonů. A auto by to trochu prodražilo.
Jak 17"? Vždyť tohle auto je kostitřas už na 15", takže dát tam tenhle rozměr , tak je potřeba si přikoupit i náhradní zadek.Ten ale zatím nenabízí, škoda, mohli vydělat..... >:D
Niekde som cital, ze chcu Rapid viac priblizit mladym, ze ma moc usadeny dizajn, takze medzi dochodcami to je asi hit. No a preto asi pustaju aj ten spaceback.
Taky to nechapu..i když... líp to svítí má to nižší odběr výbojky dlouho vydrží (5-8x dele než kvalitní halogen)a v neposlední řadě to dobře vypadá. >:D
Sportovní sedačky - jinak tvarované, lepší boční vedení, třeba ve Fabii prý byly/jsou o dost pohodlnější...Myslím, že význam dekoračních lišt a spoilerů v české kotlině opravdu netřeba vysvětlovat. ;-)
tento majitel již v té době mohl tušit, že cena tohoto modelu bude muset klesnout, aby byla aspoň trochu konkurenceschopná ;-) A ani v této "speciální" edici to není žádná hitparáda...
Načo sú dobré 17"ky v Rapide , je to maximálne nepohodlné. Význam xenonov v aute som tiež doteraz nepochopil , je to zbytočnosť a je to skôr na závadu ako k úžitku :-|
Pocet akcnych vybav a edicii vychadza v takej frekvencii, akoby bol model na minimalne za polovicou projektovanej zivostnosti.... silverline, sportline, blackline, henleine....
Tak za 334t Kč už to vypadá jako slušná nabídka. Jen si furt nemůžu pomoct, ale pro mne je tam až moc těch ALE...
- Sportovní sedačky... Včem jsou sportovní??? Skořepiny to asi nebudou.
- 17ky kola... Ajaj, to bude koza, komfortu to nepřidá, na oko to bude slušný.
- Kovové pedály, dekorační lišty, spoiler... Na co? To pak líp jezdí???
- černý zrcátka... Junior se vrací.
- xenony s intenzitou zahradní svítilny... No uvidíme, jak budou svítit.
Snad jen ten Cornering mi malinko dává smysl.
Jen si furt myslím, že Rapid je cílen na jiný zákazníky, než na ty, které by oslovily výše zmíněné doplňky... Ale pokud se to někomu líbí, tak mu to neberu.