Jop, o tom jsem se bavil přímo s účastníkem akce, GTI prý na okresce nic moc nenaznačovalo, ale na NS smazalo oba soupeře rozdílem třídy... Budu si to muset přečíst..
No jednak si tohle auto pořídí jiná sorta lidí než Oktávku. Je to úplně jiná třída (výrazně menší) a za druhý tohle platilo před 5-10 lety. Teď už krom trablů s motorama nemá dvojková Oktávka moc co nabídnout. O3 možná vrátí auto na výslunní tam kde byla O1. Spíš mě zaráží, že je to auto tak oblíbený v Británii, kde se s ním majitel nemá pořádně kde projet (rozuměj strikní omezení rychlosti mu to nedovolí)
Fiesta ST je skvělá a v součastnosti je to asi nejlepší malý hot-hatch na trhu, o tom žádná. Ale je jasné, že Fordu nahrál na směč taky Renault svým "novým" pojetím nového Clia RS, které pravověrné vyznavače této automobilové kategorie neoslovuje. U Clia RS totiž plná třetina výroby mířila do Británie, u současné generace to ale pravděpodobně bude mnohem méně. Prodej "pravověrné" Fiesty ST to na britském trhu jistě podporuje. A teď přišla další rána - Renault ukončil výrobu Twinga RS (a u nové generace se prý tato verze ani neplánuje). Takže už vlastně přežívá jen Mégane RS, ale jak dlouho? U Renault Sportu v Dieppe aby pomalu začali vyvěšovat černý prapor :-(:no::no:
V Britanii zase nie je lespsej volby pre konzervativneho vodica. Jednoducho kupis "domaci" Ford a si v prude vacsiny.
"Ford předpokládal, že během prvního roku výroby vznikne 5.000 exemplářů Fiesty ST. Automobilka totiž v Evropě eviduje asi 9.000 objednávek, třetina z nich pochází z Velké Británie."
V podstate tu je zhrnute vsetko. Ked si podhodnotim plan na 1 kus a budem ma 2 obejdnavky. tak to je navysenie o 100% a kto iny by mal pozadovat maly hothatch z logom Fordu, ked nie hothatchovy Ford narod - Britania, takze titulok mal skor zniet: Ford spatne odhadl poptavku po nove Fieste ST.
To je ale propaganda! Všichni v Čechách před se ví, že Fordy se kazí, korodují, a nejlepším vozidlem je 4-roční firemní vyjezděná Oktávie se standardními 120.000 km na tacháči. Lepší voby pro Čechy není.