Pleteš se, Škoda a určitě ne fabia není můj vysněný vůz, a i když jsou mi nejbliže koncernová auta uznávám že i ostatní značky můžou vyrobit rozumné auto. Jem jsem se zde zastal nové kárky z domácí produkce, protože se ze zkušeností mých i mého okolí jsou škodárny auta které fungují, již nějakou dobu jsou za rozumné peníze, hlavně výbavenost aut šla nohuru, tak nevidím důvod proč by rapid nebyl zase v klidu, toď vše
ale kdeže. Tedy co do kvality a trvanlivosti ano, tam se ekonomická životnost rapidně krátí. Ale že by auto bylo (v ČR) levnější než kdy dříve? No čistě fiskálně ano. Reálně ale ani zdaleka. Životní úroveň klesá, zdražují se ostatní komodity a Čech utrácí více peněz za bydlení, energie, zdarvotní péči, ... reálné mzdy a platy klesají. Nové auto tedy není nijak dramaticky dostupnější než dříve. Těžko tedy hovořit o autě jako o obyčejné spotřební věci, když tu obyčejnou spotřební věc si může dovolit stále méně lidí a její prodeje klesají.
To je právě ono, poslední dobou se auta stávají konzumnímy produkty jako televize apod, a ty a tobě podobní kunzumenti všeho tomu svým uvažováním jen přispíváš. Auto by mělo vydržet mnohem déle než jen záruční dobu i když je u kie 7 let a není to taky zadarmo (servisní prohlídky apod.) Každopádně mír všem vyznavačům korejské produkce a přeju více času stráveného na silnicích a co nejméně v autorizovaném servise (i když v záruce) :-)
Fabii bych rozhodně neodsuzoval, Ceed sice je prostornější, ale ne každý chce větší vůz. Stejně tak s výbavou. Jasně, ze začátku byla Fabia klasický žebrák a s příplatky se dostávala na absurdní ceny, ale poslední rok Fabia není nijak dramaticky předražená. Taková Combi Magic Plus s 1.2 TSI vycházela myslím na +-260 a to rozhodně nebylo špatné.
S Korejci je to těžší. Zatím jsou stále ještě v pozici, kdy musí přesvědčovat, kdy musí bojovat. Přesto už to podle mě není co bývalo. Cenová výhoda oproti konkurenci leckdy žádná a že by to byly zázraky své třídy se taky říct nedá. Výhodou je, že zatímco současná i30/Ceed jsou zřejmě na vrcholu (propracovaný interiér, neošizený podvozek...), pak koncern už jde cestou "katování kostů". Takže korejec je nejen levnější, ale ve srovnatelné podobě vlastně mnohem lepší nabídkou.
Přesto už mnozí zjišťují, že není všechno zlato co se třpytí a docela dost majitelý korejců jsou i zklamáni. Servis je dražší, 7-letá záruka reálně znamená jezdit 7 let do autorizáku, objevují se problémy s nápravmi, různé křupání, lupání, ...
Jenže vzhledem k tomu, že Škoda se rozhodla postavit proti Ceedu/i30 cenově Rapida, tak tady myslím není o čem. Ceed/i30 je lepší snad ve všech ohledech...
A kupovat vůz podle nějaké tradice automobilky? Má někdo problém s nákupem textilu značkových výrobců "made in China, Columbia, Brazil, India..."? Má někdo problém s nákupem elektroniky "made in China, Korea, Singapur"? NE! Tak na co si tu budeme hrát při nákupu vozu... ;-)
Já jsem přešel z Fabie na ceeda v r.2011 a nemuzu si stezovat... chce to nečíst diskuse auto.cz, neposlouchat virtuální kamarády kamarádů, strýčky, tetičky, sousedy a zkusit si to na vlastní kůži...
Škodovka si na nic nehraje? Ta Korejská "nalešťěná bída", jak zatvrzele říkáš, má alespoň odpovídající cenu, což se zrovna o Škodárnách, v posledních 15cti letech, říct nedá... Škoda, že v roce 2006 (když jsem kupoval Fabku) neměli korci co nabídnout a ostatní evropani stále spali na vavřínech své bývalé slávy.
Já jsem vzal korejce, pže mi nabídl lépe vybavené, větší auto, do 300 tyček, než mohla/chtěla Škodovka. A takových lidí je spousta, koneckoncu proto tu těch korejců poměrně dost jezdí.
Proč bych měl drtit znovu malé auto se 4mi bagy, když jsem dostal z druhé strany nabídku velkého prostoru a vyšší bezpečnosti (o dalších prvcích výbavy ani nemluvě).
Nejsem virtuální vaťák, kterých je tu spousta... jsem jen realista. A pokud se Ceed nezačne do konce záruky rozpadat, tak si s radostí (v případě stejných pobídek zákazníkovi) půjdu třeba znovu pro korejce... i když dnes už jsou nabídky konkurentů také velmi zajíavé (ne, opravdu tím, zatím, nemyslím RAPID...možná až ho ještě o něco zlevní... ehm, viz naleštěná bída, že >:-[] )
Bůh ví proč si čecháčci myslí, že Škodovka je katapultuje mezi premiové drivery 8-s:-! (u majitele Fábie je to opravdu trapné... měl by sis být vědom svého sociálního statusu ;-) )
ale na to přeci stačí napsat, že Fabia byla zkrátka příliš drahá a proto raději rodiny koupili Hyundai/Kia... Nicméně Fabia II i Fabia I jsou zcela totžné svojí filozofií. Ano, doba se změnila, ale to na věci nic nemění :-!
Jsem velmi rád za Vaši reakci, potěšilo mne, že jsou pořád mezi námi řidiči, kteří vždy a za každé situace jezdí podle předpisů. Za to Vám dávám veliké díky. Řízení jsem se nemusel věnovat, řídila má osmyletá dcera ;-)
Vsadím se že jseš super cool stylovej trendovej týpek co má iphone v kapse, funglovku M5ku BMW v garáži a bydlíš ve vile Tugendhat a nejdůležitější věc na světě je pro tebe to co si o tobě myslí ostatní lidi, podle tebe všichni socky co nakupujou v lídlu a jezdí škodovkou. No coment buď troubo nebo děcko
Abych pravdu řekl, nebyl problém poznat, že jde o nové auto. Mě osobně se Rapid líbí v obou provedeních. Ze začátku jsem měl problém rozeznat Rapida od Octavie III, ale v pravdě líbí se mi, že jsou auta podobná a přitom jiná. Když vezmete VW, tak zepředu skoro nepoznáte jestli jde o Polo, Golf, Passat nebo Multivan a jak se tyhle auta prodávají. Škodovku mám rád a držím jí palce. Samozřejmě je to jen můj názor.
Až na to, že v době první generace byla malá auta kupovaná jako rodinná. To se týkalo jak retailu, tak většiny firemních zákazníků. S poklesem cen nižší střední většina firem přešla pro obchodníky, nižší a střední management komplet na Octavie. Dřívější Octavie vyrostly hodně často na Superby a Passaty.
Zatímco ve firmách Škoda ztratila podíl poměrně málo, v retailu jí utíkali lidi nejvíc právě z Fabie do nižší střední. Na kterou najednou měli. Resp. neměli, tak si koupili Kiu nebo Hyundai.
A přitom by stačilo udělat ji o 10 cm širší a 5 cm nižší, ale tahle móda hubených aut začala už u jedničkový Fabky. Původní návrh auta počítal s tím, že to auto bude širší. Pak z toho udělala Škodovka trochu tramvaj a dvojkovou Fabkou to dorazila. To je proporčně úplná tramvaj.
Hare krysna hare rama, dej si mantru a uklidni se. Nemůžu si pomoct, tak na mě momentálně korea působí. Škodovky si prostě na nic nehrajou když do nich sedneš, je to prostě škododovka. Když si sedneš do korejce tak se to tváří jako nějaká premiovka ale to prostě a jednoduše není a když se něco tváří že je to víc než to je, je to pro mě naleštěná bída. Chápu, že pro klasického příslušníka našeho národa, který chce za cenu levného auta BMW jsou korejci ideální volba. Strýc má předchozí generaci ceeda a mohl by vyprávět co je to za "bombu" za pár korun >:D
Na začátku to vypadalo, že jsi normální, průměrný disku-tér... a nakonci jsi jasně ukázal, kam patříš... klasický škodovácký Troll, bohužel :-!
Podle psaných slov jsi v životě korejce nejel, ale zařadit ho, po vzoru místních xenobojovníků, umíš perfektně... klasika... mám Škodovku, jsem king (byť je to Fabie 2 >:D )
Nějakou dobu tady čtu různé diskuze k článkům a musí se nechat, že na to jak jsou škodovky normální průměrná ničím extra neexcelující ale celkem solidní auta, vyvolávají téměř všechny modely nejhorlivější diskuze. Sám vlastním druhou normální malou škodovku 1. felicie bez výbavy, druhý majitel najeto 170tis z toho 100tis se mnou, krom údržby žádné poruchy, nic. Teď fabia2 1.4 kombi ve slušné výbavě staré 2 roky. Jsme tříčlená mladá rodina a že bychom si stěžovali? naprosto v pohodě menší auto pro čtyři lidi a haldu věcí do kufru, naprosto normální průměrné svezení a ještě voní novotou. Služební auta máme v práci uplně stejná a všichni jsou vesměs spokojení a vysoké nájezdy a taky vesměs bez vážných nečekaných poruch. Všechny Rapidy budou zase průměrné normální Škodovky za průměrné peníze. Toď vše borci a vyznavači naleštěných bíd z koree :-):-)
U nadčasovosti dvojkové Fábie si vždycky vzpomenu na výrok Rasťo Chvály z auto.sme.sk "... Fabie II je nadčasová, čo je škaredé teraz, bude aj po rokoch..."
Super...podle toho co jsem ve videu slyšel autor veze dítě...nevěnuje se řízení a natáčí škopky z Boleslaff Motoren Werke a ještě k tomu porušuje 70ku která na tý silnici je....
Hloupost. Pro majitele první Fabie je tu (zcela nečekaně >:-[] ) dvojková Fabie. Až na jiný vzhled vsází na zcela stejné hodnoty jako Fabie I, tedy objem zavazadelníku, solidní prostornost kabiny a dobré jízdní vlastnosti. Přitom jestli je Fabia něčím lowendová, pak pouze chabou výbavou. Když tam zákazník doleje kanystr příplatkových položek, je z Fabie jeden z TOP malých vozů. Když do Rapidu naseká zákazník vše c ozaškrtat jde, tak stále dostane JEN vybavený lowend :-!
Fabia 2 potřebuje provedení Monte Carlo jak prase drbání. Faktem ale je, že i hdyž je to stále ten samý úzký hurvajz, tak v Monte Carlu mu to sekne. Ale je to stejné, jako když slečna Gertruda hlásící se na matfyz fotí svoji maturitní foto, zkušený fotograf a vizážista dokáže nevídané divy ;-)
Včera jsem jel po Mnichově a předjel mě u centrály BMW tento krasavec, vypadá to na nový supersport možná následník i8. Takže myslím, že ho uvidíme na podzim ve Frankfurtu.
[odkaz]
[odkaz]
ja vychádzam zo zadania tvarov tohto auta.
LB Rapid mal za cieľ osloviť majiteľov prvej generácie Octavia, jednoduché auto s cenovkou do 350k Kč
SB Rapid zas majiteľov prvej generácie Fábia.
či je dizajn pekný alebo des, môžem len vyjadriť osobný názor. pre mňa je rapid bezpohlavné auto. keby český a slovenský importér nerobil reexport, ukázala by sa pravá realita.
rohYpnol: tvoje komenty mají hlavu a patu :yes: . Jedničková fábka byl velmi dobrý počit, ne nadarmo ji ještě kreslil Dirk Van Braeckel, současný vrchní designer Bentley. ;-) Proto jsem dlouhou dobu nemohl přijít na jméno Manskemu, který dělal dvojkovou fábku. Teď po letech a FC dvojkové fábky musím trochu poopravit své názory, a třeba krátká fab. monte carlo v červené, nebo zelené je taky nadčasová.
Fabia 1 Combi byla nadčasová a naprosto excelentní co do vzhledu. Dodnes auto nijak nestrádá a nepůsobí nepatřičně. Proporčně vozu nebylo co vytknout.
Ve srovnání s tímhle? Kristovy rány >:-[] , to se jednoduše srovnat nedá! Spaceback trpí na proporce, zadní převis je prostě sražený, detaily naprosto bezpohlavní, kombinace všeho, co jsme na Škodě již jinde viděli. Zadní lampy ala Octavia II, ty odporné prolisy ve víku kufru... Spaceback není space, ale především back :-!
Taky jsem si rikal. Nejprve me napadlo, ze je to mula Spaceback se zadnima lampama s OII a ono ne. Jooo designovy pokrok Skody nezastavis >:-[]
Po tomto videu ztrati clovek chut, jit se na to nekam podivat. Tak jako na zbytek dnesni nabidky ;-)
Autor videa musí mít opravdu vyvinutý smysl pro detail, když byl schopen odlišit během jízdy tyto vozy od ostatní produkce Škody za posledních 15 let, navíc jen podle zadních partií :yes: .