Česká pošta do konce letošního roku pořídí dalších 210 vozů na zemní plyn. Do své flotily zařadí deset nákladních aut Iveco Daily, 150 kusů Fiat Ducato a 50 aut Fiat Dobló.
Jsi vedle. LPG je na ústupu i díky CNG, které je při spalování čistší. To je první důvod. Druhý je ta nemožnost kombinace s moderními motory, které budou mít přímý i nepřímý vstřik. LPG má totiž tu vlastnost, že se spaluje za vyšších teplot a tudíž by se muselo dochlazovat benzínem, což je samo o sobě neefektivní. Dále je větší náročnost na ventily a vůbec seřízení časování, což si vůbec netyká s dnešními preferencemi ve stavbě motorů, kde se šetří na materiálu a především časování se co nejvíce opožďuje (Atkinsonův cyklus).
Ale jak jsem již psal, tak LPG ještě čeká budoucnost několik let ve starších motorech s houževnatější konstrukcí a poté ještě dlouho v ojetinách.
a ty jako myslis ze vyvojari LPG spej a nevyvyji další moznosti? proste se to resi ciklama, LPG se jiz objevuji i u nejnovějších motoru s primimvstrikem
a tim ze ja mam rad velky motory, tak me LPG hned tak nevymre, LPG se da videt u 6-8valcu i u tech nejnovejsich
nepreháňaj, prevádzkujem súkromne jedno auto na lpg, jedno na naftu a nesmrdí ani jedno. Možno v tom lpg bolo nacpané veľké množstvo smradlavých prímesy(viď príspevok Tycoon-a). Plus mínus, tie isté prímesy máš v rozvode zemného plynu, aby si identifikoval únik
Safra a ja vul vzdycky za felicii (vcetne tech na lpg) zapinam vnitrni okruh a pritom by stacilo koupit novy originalni filtr, pockat vzdyt ja mam nove auto s originalnim filtrem, tady neco nehraje. 8-s
LPG jde namontovat i do turbomotorů. Spíše je to o té jednoduchosti a spolehlivosti - nemá smysl dělat přestavbu motoru, který skáče do nouzového režimu i při jízdě na benzín a v 200 tkm bude zralý do šrotu.
Normy jsou jiné. U dieselů jsou povoleny větší emise NOx, u benzínů CO.
Do LPG se záměrně dávají odoranty ("smradlavé látky") protože propan s butanem nejsou vůbec cítit, což by při úniku bylo nebezpečné.
Ale ano, s příchodem přímovstřikových motorů je jeho zástavba velice drahá a ne tak výhodná, neb se stejně musí motor ochlazovat benzínem. V úplně nejnovějších benzínech, které kombinují přímý a nepřímý vstřik by to zase bylo tak náročné, že si to ani neumím dobře představit. Takže v nových autech má LPG odhadem posledních pár let, ale nezoufej, bude ještě dlouho dožívat v ojetinách.
Další pako "osvoboditel". Někde něco slyšel a do zblbnutí to bude opakovat.
Diesel v Euro 6 smrdí přesně stejně jako benzín, normy jsou stejné.
Naopak, onehdá přede mnou na "plyn" šlápl nějaký v dodávce s LPG a byla z toho okamžitá plynová komora. Ani ten nejhorší diesel takhle nesmrdí.
Bože to jsou zase kecy. Každý, kdo má něco v hlavě a nakupuje jen u trochu slušného prodejce si diesel do města nekoupí. Zase na dlouhé cesty abys komplikovaně plánoval, kam zajedeš pro plyn... Je to blbý, LPG končí, ale CNG se objevuje jen sporadicky. A pokud namítneš, že CNG má i benzínovou nádrž, tak budiž, některá ano, ale je malá a než najdeš plnící stanici, můžeš stát párkrát u pumpy. Ale tohle je přesně ten účel, kde je využít nejlépe + všechny busy MHD.
Už i v náklaďácích a dodávkách začínají moderní zážehové motory vytlačovat zastaralé diesely :-) časem snad bude ve městech míň jedovatého kyselého smradu.