No já jsem četl taky jinou verzi: společnost Porsche založila k "ovládnutí" VW firmu Porsche Automobil Holding, která vlastní 100% akcií firmy Porsche a 51% firmy VW. Na nákup akcií VW si Porsche Automobil Holding vzala úvěry a podařilo se jí získat potřebný počet akcií. Teď je třeba úvěry zaplatit a kde vzít peníze? No přeci prodat 100% akcií Porsche skupině VW za "hodně peněz". Výsledek: Porsche ovládá celý koncern.
V prvom rade ide o exemplárny príklad, kam dovedú firmu finanční manageri,ktorí o nejakom smerovaní a vízii nemajú najmenší šajn..
Oveľa užitočnejšie by bolo, keby Porsche nakumulované prostriedky venovalo vlastnému vývoju a nevkladalo kapitál do akcie "odkúpime VW", ktorého cieľom bolo len a len zbohatnutie už tak dosť bohatých rodín...
Toto nemá nič spoločné s automobilizmom..
Nemá a je to hlavní příčina finanční krize. S automobilizmem nemělo společné ani to nesmyslné slučování místo efektivní spolupráce. Když se něčeho zmocní ekonomové nebo právníci, bývá to vždycky průšvih. Všechno má svoje aspekty technické, obchodní, finanční, právní samozřejmně taky, ale pokud je jediným cílem jakási pseudoekonomická idea bez vědomí ostatních souvislostí, nastane katastrofa.
Vynálezce vozu Porsche umře a dostane se do nebe. Svatý Petr ho přijímá a povídá: ''Za tvé zásluhy pro motoristiku, je ti dáno jedno přání. Co by sis přál?'' Ferdinand Porsche chvíli uvažuje a povídá: ''Dobrá dovol mi rozhovor s Bohem.'' Svatý Petr ho tedy představí Pánu Bohu. Porsche se ptá Boha: ''Milý Bože, když jsi tvořil ženu, kde jsi byl myšlenkama?" Bůh: ''Co tím chceš říci?" Porsche: ''No jo, tvoje dílo má mnoho chyb. Podívej: 1. Předku chybí aerodynamika. 2. Hlučnost je silně nad únosnou hranicí. 3. Náklady na údržbu jsou moc vysoké. 4. 5 až 6 dní v měsíci je mimo provoz. 5. Zadní část visí volně dolů. 6. Neustále se musí přelakovávat a upravovat. 7. Výfuk je moc blízko sání. 8. Světlomety jsou moc malé a směřují dolů. 9. Spotřeba je moc veliká." Bůh chvíli uvažuje a odpoví: ''Ferdinande, Ferdinande, máš jistě pravdu, ale podle statistiky používá více mužů můj vynález než tvůj.''
Každopádně by se asi Bůh jako architekt neuživil...
...nakreslit totiž v "areálu" kanalizaci hned vedle zábavního parku mi přijde docela podivné,...i když někoho je asi schopna "pobavit" i ta kanalizace..., tak že on asi fakt věděl co dělá... :-!
Začiatok novej éry, alebo koniec svojbytnej značky?
Nájdeme prístroje a páčky z VW alebo Audi v Porsche? Alebo v nejakom VW opäť motor vzadu?
Alebo to bude naopak? Porsche je symbolom vzniku VW, kam to bude smerovať teraz?