Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3 Sportback e-tron: Hybrid se 150 kW a spotřebou 1,5 l/100 km

Plug-in hybridní technologie míří i mezi kompaktní hatchbacky. Audi ve Frankfurtu představila produkční verzi A3 Sportback e-tron, která půjde do prodeje v příštím roce.
Zpět na článek
10. 9. 2013 21:21
Re: realita je inde..
Jinak požadavek na stejný stav baterie je pěkný, ale jak jsem napsal, těžko realizovatelný. Na některých trasách půjde bilance do mínusu, na jiných do plusu. Snaha se ho držet povede zase jen k mrzačení aut.

Jednoduchý způsob, jak zjistit spotřebu v druhém režimu měření, je vzít objem nádrže a vydělit ho dojezdem na benzín v NEDC ve stovkách km. Proto jsem hledal tiskovou zprávu Audi. Zajímalo mě, jakou má nádrž a jestli náhodou těch 890 km nepočítají s 1,5 litrovou spotřebou (vtipálci - ať už v redakci, nebo u Audi). :-) Ve zprávě měli více informací, než je tady v článku, včetně toho, že jde o dojezd v NEDC (což pro mne znamená v druhém režimu). I ten objem nádrže.
10. 9. 2013 21:07
Re: realita je inde..
Uvádí jednu hodnotu specificky pro to, aby byly různé pohony porovnatelné. :-) Samozřejmě, automobilky by mohly uvádět více údajů, i své vlastní. Ale za posledních dvacet let udávaných technických parametrů jen ubývá. Povinně mají jen kombinovanou spotřebu (u plug-inů tuhle váženou) a odpovídající emise CO2.

Jak jsem napsal, tady jde o úředníky a výměr pokut. U plug-in hybridů (a elektromobilů s generátorem) prostě počítají s pravidelným nabíjením a jízdou na baterie. Proto to mají navážené tak, jak mají. EPA musela nakonec zavést dvojí spotřebu, možná k tomu dojde i EU, ale tolik bych na to nesázel - jak jsem napsal, je to pro úředníky, EPA je víc pro spotřebitele. Možná se něco změní s WLTP.
10. 9. 2013 20:28
Re: realita je inde..
Tohle jasně ukazuje, že u hybridů a plug-in hybridů by mělo být dvojité měření - jednou jízda na elektřinu, podruhé jízda se spalovacím motorem s takovým režimem jízdy, aby na začátku a na konci byly baterie stejne nabité. No a uvádět obě hodnoty zároveň. Co mi však chybí na normách jako takových, je jízda ustálenou rychlostí po dálnici.
10. 9. 2013 19:43
Re: realita je inde..
On ten dojezd je v NEDC. A 11 je méně než 50. :-) I kdyby nebylo, v NEDC jezdí jako hlemýždi. Takže musíš vystačit, máš více než čtyřnásobný dojezd.

Jinak ten výpočet je něco jako:

vs = vážená spotřeba
db = dojezd na baterie (jezdí NEDC tak dlouho, dokud je schopno udržet požadovanou rychlost)
s1 = NEDC, kdy může čerpat z baterie, kolik chce
s2 = NEDC, kdy na konci musí být v baterii to, co bylo na začátku (co spotřebuje, musí narekuperovat - což zní fér, ale dosáhnout toho není zrovna snadné, pokud má fungovat jako hybrid)

vs = db/(db+25)*s1 + 25/(db+25)*s2

Když si dosadíme mé odhady, tedy s1=0 a s2=4,5, dojezd vezmeme od Audi 50 km, tak vyjde 2/3*0 + 1/3*4,5, což je 1,5 litru. To jen pro ty, kteří o tom nic neví, ale mají potřebu o tom diskutovat (nebo dávat palce). ;-)
10. 9. 2013 18:59
Re: realita je inde..
Elektřiny by mělo být opravdu dost, jestli ta baterka váží 125 kilo, tak je to 3-4krát více než ta v Priusu (a má téměř 2krát vyšší kapacitu).
10. 9. 2013 17:46
Re: realita je inde..
Problém je, že mícháte měření s výpočtem. Tohle je výsledek výpočtu, pokud si dobře pamatuji. Nechce se mi hledat příslušnou normu EHK OSN. Kdybys tímhle autem prošel standardním měřením emisí CO2 (= spotřeby) s nabitými bateriemi, měla by ti vyjít spotřeba 0. Protože žádné zrychlení v ECE 15, ani EUDC by si nežádalo nastartování spalovacího motoru a elektřiny bys měl mít dostatek. Má to sloužit úředníkům, ne řidičům.
10. 9. 2013 15:15
Re: realita je inde..
Je evidentní, že během měření spotřeby si A3e-tron většinu potřebné energie vezme z baterií. Vždyť standardní A3 1.4 TSI má spotřebu 5 litrů, rekuperace energie pomocí hybridního systému to nemůže snížit na třetinu.
10. 9. 2013 14:37
Re: realita je inde..
Jinak Audi ve své tiské zprávě uvádí, že auto má 40 litrovou nádrž a dojezd 890 km na benzín. Z toho ti vychází spotřeba cca 4,5 litru na 100 km.
10. 9. 2013 14:27
Re: 1.4 TSI a 350Nm???
Těch 350 Nm je pro celý systém (včetně elektromotoru).
10. 9. 2013 14:24
Re: realita je inde..
Zase "reálný". Pleteš se. Kdyby měřili s nabitými bateriemi (a takový výsledek ti dali), tak bude mít spotřebu 0. Stačí zvládnout jet 120 km/h a ujet předepsaných 11 km - v EV módu. Má zvládnout 130 a na těch 11 km jí snad baterie vystačí.
10. 9. 2013 13:43
design
ty auta z VW vypadaji vsechna stejne..uz clovek ani pomalu nevi co za nim jede, audi nebo seat?
10. 9. 2013 13:39
1.4 TSI a 350Nm???
ja dost silno pochybujem o krutiacom momente tohto maleho benzinaku, taky maju dvojlitre ;-)
10. 9. 2013 13:17
realita je inde..
1,5 l/100 km je fajn.. problem je, ze metodika je taka, ze sa to meria s plne nabitou bateriou.. cize realita je ako vzdy inde.. kedy uz konecne bude nejaky realny meraci cyklus?