Mazda uvedla model 3 opravdu originálním způsobem. Z Hirošimy poslal skupinu novinářů na cestu do Frankfurtu, kde došlo k jejímu oficiálnímu představení.
staci si pozriet koniec A stlpika u hatchbacku, konci az v polovicke auta. U inych aut konci v tretine auta. Jedno taketo autoi poznam. Je to pezot 407. Jednak je to nesumerne, jednak nie je potom priestor pre posadku.
Do toho dvojite tesnenie dveri a obycajne bocne sklo(tj nie protihlukove), kde ma mazda 6 objektivne problem s hlukom na dialnicim jednak iba dvojita aretacia dveri.....
Pre mna toto auto je typicky priklad vyhypovaneho auta, ktore ani neexcelovalo na auto novej generacie v crash testoch (porovnajte napr s golfom 7, ktoremu sa ani nerozbilo celne sklo, Mazda mala na male, aby jej vydrzal A stlpik).
Len nechapem, preco recenzenti slepo vychvaluju toto auto do neba.
Protože jsou i lidé co mají přes dva metry a ti to pak mohou využít.
Tvůj pohled není ničím podložený. Místo na kolena je dáno primárně rozvorem, který má Mazda o 10cm větší... a to je rozdíl třídy. Uvidíš, že naměřené vnitřní hodnoty tento rozdíl potvrdí.
A místo na hlavu? Pokud se dozadu posadí figurant o výšce 190 a nedotýká se hlavou stropu... co víc bys v kompaktu chtěl?
Nemusím se sázet. Můj pohled je ten, že je tam méně místa na kolena, na hlavu a lepší to bude na šířku. Proč myslíš, že v hodnocení je právě ta věta, kterou akcentuješ, že kolena se dají "příjemně" zabořit do opěradla?
Dobrá, tak na rovinu a bez kličkování. Výše jsi se pustil do kritiky Mazdy za to, že má vzadu údajně málo místa (ač všechny testy říkají opak). O co se vsadíš, že je tam toho místa ve všech směrech víc než ve Spacebacku, který tak naivně dáváš za příklad?
Tu důležitou část citace jsem ti vyznačil tučně - pohodlně se za sebe usadí i figurant o výšce 180, který si vpředu natáhne nohy. Že se normálně s nataženýma nohama nesedí asi víš...
Pak to tu nečteš. Zde diskusně platí - padni komu padni. A jestli máš problém s tím, že Spaceback má vzadu slušný prostor, pak se za to na mně nezlob, já to zde jenom píšu...
Naopak, předmětné srovnání jde po velikosti prostoru na zadních sedadlech, přičemž v obou případech jde o auto z třídy kompakt. Skutečnost, že délkou stojí auta na opačném konci třídy však v dané věci svědčí rozhodně pro Spaceback, nemyslíš?
Jak již bylo zmíněno několikrát - s GTI nemá cenu řešit něco jiného něž VW group. Nečetl jsem od tebe jediný objektivní příspěvek nebo náhlad na jiné než "group" auto.
Ale to zase ztrácím čas.
V tomhle bych byl opatrnější, nezapomeň na tvar zadních partií střechy. Tohle je nutno ověřit v reálu. Každopádně prostor ve spacebacku (mám tu hledat oficiální větu o tom, že je v něm více místa, než v rapidu?) bere jednoznačně dech.
No tak si vyzkoušej, jak příjemné je si "zabořit kolena do opěradla." Jak je to příjemné pro "bořiče" i pro toho, kdo sedí vpředu... Myslím jako jízdu cca 200 km. Ten pan testér co sedí ve Spacebaku, to je správná poloha na zadním sedadle, před koleny cca (minimálně) 5 - 10 cm.
To je dost chabý pokus o senzaci na základě jedné fotky. Mazda má rozvor delší o 10cm, což je také příslušně cítit v interiéru. Mohu ti například citovat z prvních dojmů:
Přední i zadní sedadla jsou dostatečně velká a dobře tvarovaná, vzadu jsme čekali o něco větší sklon sedáku, typický pro menší automobily. Ono to ale díky rozvoru 2.700 mm (více než má Volkswagen Golf, Audi A3, Ford Focus i BMW 1) opravdu není potřeba, i když si 180 cm vysoký spolujezdec udělá pohodlí se skoro nataženýma nohama, stále se za sebe může posadit. Zadní strana opěradel navíc není plastová, ale je měkká, takže do ní můžete příjemně zabořit kolena.
Velmi cením tebou zvolené oslovení, je vidět, že máš klasickou výchovu. Nemusíš to zde ovšem tak formalizovat, trochu se uvolni, prkennost slohu hoď do rohu garáže a napiš to, jak to opravdu cítíš. Spaceback, parádička co? ;-)
To víceméně kopíruje šestku, zatím. Červená je super, bílá je japonská klasika, ani ty modré nejsou špatné, ale... teď jsem viděl šestku v nějaké kovově šedo-stříbrné a byla to pecka, k tomu autu to neskutečně sedlo. Nejspíš Aluminium Metallic.
Se vším se dá asi souhlasit, jen nezahrnuj i40 do tohoto segmentu i když jsi asi psal jen o designu. Měl jsem tu čest se tím autem svézt a velikostí a prostorem uvnitř je úplně někde jinde. Bylo v plné palbě i s odvětrávanými sedačkami, hudbou Infinity a pod. Až na motor 1,7D to bylo parádní svezení. Je to spíš konkurent Mazdy 6, Superbu apod.
Tak jsem se podíval na ty fotky, co nám pan GTI předhazuje a musím ti dát za pravdu. Ten chudák vousatý je rád, že dosáhne na vyklopené páté dveře. Odhaduji jeho výšku na cca 165cm a s tím může dělat reklamu na prostor vzadu i u jedničkové Oktávky. Toto srovnání trochu nevyšlo.
Celkové hodnocení: 1
+ velmi sexy a atraktivní design; opravdová třídní krasavice;
+ odlišná a rozumná motorová politika;
- řešení kapličky přístrojů: už jsem dostatečně kritizoval řešení Volvo, zde platí to samé.
Pozn.: Mazda 6 naživo působí poněkud nevyváženě: jakoby dostala bucharem ránu shora. Trojka takový problém nemá. A je dobře, že ve střední třídě se nabízí tolik alternativ designu: Mazda 3, Golf, V40 ... nemohu si pomoci, ale Spaceback vedle této top trojky fakt vypadá jako chudák. Emoce, to je to, co mu (záměrně ?) chybí nejvíce...
V tom spacebacku sa mu sedi dobre, lebo to auto stoji na mieste. Keby chudak chlap vedel, co ho caka po rozbehnuti... Ale mozno mu medzistavcove platnicky vymenili uz po jazde v nejakom inom modeli od Skody, takze v tomto pripade to zvladne lepsie.
Ted si toho skrcka (koukni na ten obrovskej volant v jeho ruce) ze sveta motoru posad do mazdy a ani ho nenajdes... není nad to si dobre vybrat fotku :-) ... zoufalstvi.
...já jsem jen zvědavý, jestli bude nová MPS a jaké bude mít motor parametry. 2.5lt motor bez turba by asi neměl smysl, pokud by chtěla Mazda soupeřit s evropskými HH a novou Civic Type R. Ten 2lt s vysokým KP bude asi komplikovaná propozice s turbem.......
No, diskusní adorace dosahují míry, kde se realita silnice postupně přetavuje v přáníčka fantasy srdéček. Zde snad nestíhá ani legendární slogan - přání je otcem myšlénky, troufám si dokonce tvrdit, že některé příspěvky již nejsou z rodu přání, nýbrž z rodu popůlnočních seancí s televizní vědmou...
Snesme to tedy do roviny silniční, garážové reality. U auta jde prioritně o to, že se ti musí líbit: [odkaz] No... těžko k tomu něco napsati, tohle uzavřeme konstatováním, že vkus je opravdu velmi širokou kategorií... Avšak neházejme zbaběle hned šroubováky do žita, pojďme dále: Auto (zejména v této velikostní a jakostní třídě) musí být praktické a k užitku všem pasažérům. Pojďme na to: [odkaz] :-|:*) No, dejme si kontra: [odkaz] Spaceback. Bez komentáře... Až tě vzkřísí, vrať se na diskusi...
Točivý moment? Těžko. Buď musíš zásadně vylepšit účinnost, nebo dostat do válce více směsi - tedy buď udělat válec větší, nebo ho natlačit kompresorem. Výkon není takový problém, ten lze nahnat otáčkami. Ale chtěl bys takový motor na každý den?
Ktera 1,6 ma kroutak pres 200Nm, ktera pres 180Nm???
Kroutak urcite ne a vykon jo. Dale je otazka vyrobnich nakladu, jestli vyrabet jinej motor 1,6.
Dulezity je pomer vykon-kroutak/spotreba. Jestli to ma z 2,0 dobrou spotrebu proc delat 1,6, ktera by na tom byla skoro spotrebou podobne jak slabsi 2,0 a kroutak by takovy nikdy nemela.
ako druhe auto do rodiny super volba! pri predstaveni CX-5 mi uz davnejsie padla sanka, no mam pocit, ze kazdy dalsi model (najprv 6, teraz 3) je este o nieco krajsi. len sa mi uz zda, ze ta zlata stredna motoricka cesta (som zastancom benzinu) - dvojliter - je dost objemna. nedal sa podobny krutak a vykon vydolovat z 1,6ky?
akosi sa nam roztrhlo vrece s tymi kdejakymi novinkami v nizsej strednej triede ;-)
nova mazda 3, inovovany megane, novy P308, kombik honda civic, kombik leon ... coskoro tu mame aj novu almeru od nissana... pride asi aj kombik od P308 a mozno aj mazda prekvapi dalsou karosarskou verziou..... ak k tomu priratam nedavny rozbeh octavie RS, ceed GT, golfu GTI/GTD a cakanie na silneho leona tak je v tejto triede pozehnane tych noviniek :yes:
za mna osobne mazda 3 palec hore :yes: , krasne vyvazene auto... vyvola emocie, uputa a zaujme uz na pohlad .. dokonca som sa dozvedel ze ma interier ako sutazny stroj: [odkaz] , slova chvaly ( aj Chvalu :-) ) nemaju konca kraja ;-):yes:
Krása, krása, krása. Jiné slovo mě při pohledu na novou Mazdu 3 nenapadá. Kodo design našel samozřějmě uplatnění i zde a tak podoba s Mazdou 6 není čistě náhodná. Design zadní partie evokuje italskou školu v podobě Giulietty a celek na mě působí snad ještě čistěji a dotaženěji, než právě u AR. Výhodou pro Mazdu může být i "benzínová turboodolnost", i tak je motorová nabídka solidní. Pokud Mazda nastaví rozumnou cenovou politiku, myslím že na velký úspěch je zaděláno. :yes:;-)