Ajo. Ani jsem si toho nevšiml. Ovladače klimy mi byly povědomé, takže jsem myslel že jsou z Kangoo. Nicméně jsem teď dohledal že jsou třeba v Masteru.
A opravdu vypadají líp než v Kangoo.
- Kratší a tvrdší pružiny zajistí, že rozhrkaná rendlíkovská bedna bude mít ještě kratší životnost, než se dalo dříve čekat.
- MB správně konstatuje, že motor 1,5 dCi / 81kW je nepoužitelný
- motory 1,5 dCi si ředí olej naftou a proto bude jejich životnost nízká
- nesmyslně natažený interval výměny olej je vlastně jen sdělením, že výrobce nepočítá, že by tento motor mohl vydržet více, jak 80 tisíc km
On i ten popis, že jediné z Renaultu je ovládání klimy je dobře zavádějící. Vidím uplně stejnou kapličku, volant (až na logo), rádio, ručku. Akorát to mercedes všechno propojil podivnou hmotou. Interiér u Renaultu vypadá a pár generací dál.
Obecně nějak nechápu kdo si koupí za koncovou cenu toho meďoura. U velkých zákazníků Mercedesu bude cena jiná a tam nejspíš i Citan míří.
.... jinak toto vozidlo při pohledu na jeho interiér a cenu snad ani nejde nazvat....
....nedávno jsem do firmy vybíral Fiat Doblo, auto se zadávalo do výroby (žádná skladovka) a má motor JTD s 88kW s šestikvaltem, automatickou klimu (do Citanu ani nelze objednat) a tempomat, rádio s BT a USB, 7 míst atd.
To celé stálo u Fiatu cca 460 vč. DPH i s pětiletou zárukou, navíc Doblo má jako jediné v dané třídě vzadu poměrně sofistikovanou nápravu a velmi dobře jezdí....
Oproti tomu je tento francouzský Mercedes opravdu dokonalý žebrák, který ve stejné výbavě bude o neskutečné peníze dražší.....
Myslím že to se fakt jaksi nepovedlo.... :*)
Na druhou stranu Mercedes asi nechce atakovat první příčky v prodejnosti a spíš to auto bere jako doplněk nabídky.... prodá míň kusů, ale s o to větší marží.... protože když to auto a jeho ceník vidím, tak tam musí mít vývar solidní.... ;-)
Olej po 40tis? To jsou dobří hazardéři. Známí na Octavii 2 TDI 1,9 měl long life a ve 200 tis najetých km mu po 1000 km garančky se rozkočil motor. Takže místo 15 tis měnili olej až po 30tis.