No vidíte, že to jde, a někde mají aspoň rozum, narozdíl od Evropy, kde se upřednostňuje ciclistika a cyklisté si u nás připadají jak kingové: žádné ukazování směru, natož že by se dívali při odbočování za sebe, nedej bože mít v šeru světla, která řádně svítí a né bludičky, kličkování mezi auty, že jedete a najednou před vámi cyklista, který zvedne ještě prostředníček, že ho ohrožujete, nedej bože třepající se důchodci na kole, ožralci na kole, atd. >:-[]
Asi každý má s kolaři nějakou neblahou zkušenost, ale nelze to vztáhnout na všechny. Jak jsou na tom řidiči? Všichni porušujou předpisy a jedou mou obcí 70, všichni parkují na chodníku, všichni jenom vybržďujou, všichni svítí dálkovýma? To každý z nás zažil určitě taky, ale neříkáme, že se tak chová celá řidičská komunita. Proč?
Problém je v nedostatečné infrastruktury pro cyklisty. Nedavno jsme viděl, jak dobře to může fungovat v Berlíně. Samozřejmě Praha má z tohoho pohledu zásadní nevýhodu není to placka. Takže realně mají smysl spíše elektrokola.
To není ani tak o zákazu, ale o oddělení cyklistiky od motorizované dopravy. V principu to může fungovat - několik vyhrazených tepen může lépe sloužit účelu a ne se ploužit díky motajícím se cyklistům.
Na souběžných náhradních trasách může bát volněji napr. právě pro ty cyklisty.
Uplny zákaz by byla zhovadilost - sám po městě na kole jezdím (je to rychlejší a autařům nezabíram parkování) a žít ve státě ktarý by mi vstupoval i do tohohle by se mi nechtělo.
Souhlasím s tebou, je rozumné oddělit automobilovou dopravu od té cyklistické. Auta budou rádi, že nemusí objíždět cyklistu u krajnice a cyklista bude rád, že ho auta neohrožují na životě. Zkrátka by byli všichni spokojeni.
To znamená, že obyvatelé Kalkaty budou muset vyhodit svoje kola a na nich postavené dopravní prostředky a budou muset kupovat minimálně skútry, lépe však auta (když je používají k dopravě zboží).. Jo, taky způsob, jak podpořit prodeje nových vozidel.