Škoda nám již několikrát dokázala, kdo je na českém trhu lídrem. Rapid s novou karosářskou variantou skvěle vychytal většinu nedostatků liftbacku a přidává i něco navíc.
Všechny škodovácké motory žerou olej. Když jsme reklamovali, řekli, že to je normální a je to také uvedené v manuálu. Měli pravdu. Zdůvodˇnovali to tak, že jejich motor je jedinný OK, protože motory jiných značek jsou netěsné a olej se v nich ředí naftou, proto neubývá. Ke spotřebě zse měli výmluvu, že se to měří za podmínek dle evropské normy, spotřeba je tak v pořádku a případnou reklamaci si tedy musíme zaplatit. Informace přímo ze škodovky. I s tou vodou máme stejné zkušenosti, ale prý je upozornění opět v manuálu - zase měli pravdu.
Re: Naprosto uhozený článek...nebo placená reklama?
Placená reklama. Rapid se srovnává se silnějšími auty s 6M, které mají také na rozdíl od něj dospělý podvozek a jsou širší. Také výbava Rapidu je žalostná a jeho šířka konkuruje Harley. Náklady na servisní prohlídky daleko nejvyšší a také vede cenou :no: Mám takový dojem, že auta Škoda musí být předražená, aby Volkwageny mohly s cenou dolů.
Pánové, tak dodnes jsem auto.cz rád, tahle reklama je ale opravdu nechutná.
Jsem normální člověk a ne blbec, abyste mi napsali, jak je nový RAPID super a mám za něj dát 350tis. To auto bych cenově viděl konkurenceschopné za 250tis. Jsem pro Rapid asi ideální zákazník, 30-tník co se kouká po naprosto průměrném dalším rodinném voze na otloukání do víru velkoměsta, hory, práce atd... a nechce ze něj moc utrácet. Ne že by neměl, ale nemá potřebu. Zjistil jsem, že je pro mě auto jen přibližovadlo a serepetičky nevyužiju (pro rejpaly - jezdím MB C220 a 911tku mám na víkendy).
Rapida jsem si proklepnul už dříve, na Spaceback jsem se těšil. Nicméně přesto jsou Škodováci mimo mísu, jestli si myslí, že mě na tuhle slepeninu nalákají za takové peníze. Za 299tis jsme do rodiny pořídili Ceed 1.4 s klimou, elektrikou, mlhovkama, liťákama a parkovacími senzory. Uvnitř se cítím útulně, materiály neurazí, kožená hlavice a kožený volant hezky padnou do ruky, za ty peníze cítím z auta kvalitu a trvanlivost, místa dost, hlavně se netlučeme loktama, podvozek hezky žehlí a rezervy má na takový utrápený motůrek až až. Rally s podobnýma autama nikdo jezdit nebude :D Co mě mrzí je jen naprosto mrtvé odtažité řízený...kam se ty auta hrnou :( Samý EUROnormy a elektrika :( Aspoň že z jednoduchého 1.4i nemusím mít strach kolik z tisíců součástek se rozsype.
Naproti tomu když jsem sednul do Rapida, připadal jsem si jak socka, která má platit za českou značku. Kvalita? Kde? Po propadácích s TSI jsem měl strach cokoliv v benzínu od škodovky koupit. Že teď dávají rozvod řemenem....to je novinka. Problémový řetěz? Mám ho v mercedesu co má 280tis, mel jsem ho v Civicu 2.2 se 150tis a nikde problém nebyl. K tomu si připočtu oholenou výbavu škodovek, příplatky za samozřejmé blbosti a plastové otřepy na lacine vyhlížejících plastech.
Škodovko, ne díky. Jsem patriot...proto jdu do konkurence, abyste se měli snahu zlepšovat. Je mi líto, jsem taky jeden z těch, díky kterým Vám padají prodeje. Korea se nemá za co stydět, navíc nám dala 7 let záruku.
A premiový servis Škody? Nenechte se vysmát.... je snad normální jezdit s autem do servisu. Jde pak jen o to, jací v něm dělají lidi. Nevšiml jsem si, že by ve Škodě dělali "nadlidi" a dělali "nadauta". Toho si všiml asi jen autor článku. Fuj, už to nejsou recenze.
Plný souhlas!!! Octa ani Rapid nejsou hodny tech peněz, které za ta auta Škoda požaduje! Druhá věc je, že to někteří lidé akceptují!! Osobně jsem jezdil dlouho služebně s Octávií a Fabií a musím říct, že bych si je nekoupil ani náhodou, protože jsem poučen. To je vždy o osobní zkušenosti a ta je nepřenositelná. O tom, že jsou tato auta drahá, už ani nemluvím (po nových modelech je to tvrdá realita a není lží, že chce v cenách překonávat škodovka, svůj rodinný německý koncern) a do toho zapadá filozofie pod kterou nyní designově mění škoda své showroomy!!! Že by se chtěla do budoucna oddělit od VW??? Už aby to bylo.
Malá octávka, úzká a drahá. Nechápu proč toho Rapida srovnávají s Golfem, obzvlášť, když cena testovaného vozu je:Testovaný vůz s výbavou 454.000 Kč (1.2 TSI / 77 kW Elegance), což je hodně drahý auto. Na Golfa nemá dnes cenově ani octa3. Když si koupíš nového Golfa Varianta v Highline, 1,4 TSI 140 koní, multilink, velmi kvalitní interiér jaký mají vozy střední třídy. Takže na octu i rapida sere bílý tesák!
jen jsem konstatoval, že TSi od VW mají velkou spotřebu, jinou než uvádí v papírech.Prostě je to obchodní tah.Ty peníze co vrazili do vývoje se musí vrátit. To je jako TDi PD. Když jsme kupoval octavii II TDi PD 103kW, tak mi v prodejně říkali je to super motor. Od začátku to žralo 1 litr oleje ,na 10000km, Při 50 000 km to začalo brát vodu 0,5 litru na 10 000 km. Jinak mám jednostránkový seznam co se mi na octavii všechno podělalo.
Právě jsem absolvoval Golf + , 1000 km po německu.(má najeto 3000km). Ten motor nejede a žere jako prase, při dálniční 130 km/hod. 7,8-8 litrů/100km (měřeno podle nádrže). Na normální silnici se s tím vůbec nedá předjet. Lépe jel i žigul 1500.5,5 na 100. Tak to tlačili nebo jeli na odtahovce.
I když budeš chtít srovnávat poslední výprodejovou akci z počátku roku 2012, tak stále platí, že:
a) paket nebyl v základní výbavě a stál 15 000Kč
b) motorizace 1.6/75kW s paketem Plus vyšla na 279 900Kč
Uváděný základ je poměrně dost vzdálený od téhle i původní částky. A když jsme u toho opěvování Touru, tak jen pro doplnění dodávám některé zajímavé položky z ceníku:
Dnešní výbava Active Fresh je s výjimkou litých kol a uvedených bezpečnostních "drobnostní" prakticky na chlup shodná s výprodejovou Tour Trumf Plus. Jenže Rapid jaksi nabízí i verzi Ambition Fresh a postupem i u něho přijdou další snížení ceny, že..
A to si jako myslis, ze tohle je jen u Skodovky? Ze jina automobilka nema sponzorske aktivity, ktere slouzi k vytvareni jejiho image? Nebo to jsi tak omezeny a zamereny jen na plivani na Skodovku? Pokud se jim dari, pak nevidim problem sponzorovat rally, MS v hokeji atd. Jo, takovy Ford z rally odesel, protoze si to nemuze financne dovolit, a takovych z rally odeslo...Hyundai chce naopak do rally vstoupit, to asi podle tve teorie zdrazi i30 ne? Nic ve zlem, ale kazdy zamestnanec by rad vyssi mzdu...to je logicke...ale treba se najde nekdo, kdo by se rad vzdal casti sveho platu, aby snizil celorepublikovy prumer a byl solidarni s temi, kteri ani na prumerny plat nedosahuji (osobne o tom dost pochybuji). Pokud chce nekdo nadprumerny plat, tak hold musi vedet, co je treba pro to udelat a ne jen napsat "kdyz oni maji nadrumerne platy a ja jim to vsechno platim, kdyz si koupim tu predrazenou skodovku" :-)
Rozlišuj dva příběhy - jeden píše Škoda, ten druhý je o zákazníkovi. Nikde nepíšu, že z pohledu zákazníka byla O II Tour výhra ;-)
Z druhé strany - ze strany Škody šlo o jednu z nejleších nabídek. Na vnitřní šířku Octavie II a bytelnost můžeš u Rapidu zapomenout stejně jako na kvalitu plastů. Víceprvek vzadu dnes prakticky nedostaneš ani v Octavii III...
Octavia II Tour měla obstarožní 8V 1600ccm (za mírný příplatek) a dost chudou základní výbavu, která ale s paketem Plus (což bylo 99% skladovek) nebyla o nic moc horší než co předvádí Rapid...
A že i podle mě byly lepší volby? Ano, byly. Ale zaměřeno na Škodu samotnou - myslím, že nikdy nic lepšího (cena/výkon) nenabídla...
Fobii v holobytu bys kupoval za 400 tycek jako kdysi... :-) do dnes nepochopim meho byvaleho kolegu, ktery vyflaknul za Fobii v kombiku v r. 2004 (1.9TDi) 550 klacku... 8-s
Kolik by asi stálo oplastování těch lakovaných dílů? Ne, ne, tuto argumentaci nelze brát v potaz. Jediné, co lze kvitovat s povděkem, je zlepšení jízdních vlastností, což sice není málo, ale faktem je, že proti konkurenci nenabízí Rapid SB nic zvláštního. Navíc, ty řeči o "skvěle naladěném posilovači řízení" si pánové mohou nechat, všichni víme, že většina modelů VW Group má řízení přesné, ale odtažité. Styl jakým o tom informovali páni redaktoři vybízí k porovnání s leadery segmentu a v takovém případě, přiznejme si, by Rapid byl poražen na hlavu.
Ano, světe div se, přínos Rapidu je ve vyšší marži a menším kanibalismu Octavie. Škoda potřebovala postavit model, který bude technikou, rozměry i materiály více odpovídat svému zařazení.
V jednom směru, a u rodinného vozu dost podstatném, tu ale přesto posun je. Tour na rozdíl od Rapidu neoplýval nijak úchvatnou bezpečností ani bezp. výbavou v základu.
Umíte si představit kolik by stály brambory, maso,mléko a zelenina nebýt dovozů!? A kolik by stály Škodovky nebýt Hjundé a Kie!? Ani si to neumím představi!? >:D
Prosim Vás podívejte se na ceník, Rapid Spaceback je stejně drahý jako Rapid, jsou to pořád stejné akční modely- Active Fresh, Ambition Fresh atd. Nevím přoč tady řešíte základní ceny, ty jsou hlavně pro ne-retailový zákazníky. Opět debata o ničem... :no:
je zaujimave, ze to iste auto, je v interiéry o dobry kus uzsi
vid test SEAT Toledo [odkaz]
toto je iny asi Skodovkou zaplateny clanok. a uz vobec nerozumiem porovnanie s I30, Ceedom apod. jeho konkurenti su Ibiza, Toledo, Polo.. klobuk dole
To je blbost, ty plechy nejsou holé, ale natřené! Lépe se tak udržují (stačí mokrý hadr) než všelijaké ty nesmysly. které je nutno vysávat atd. Ale špunty do uší jsem v konfigurátoru příslušenství nenašel, budou tedy asi v ceně, což omlouvá její výši.
Tak s koupi ještě chvíli počkej. Škoda již připravuje nový model s pracovním názvem "ÁMEN". Jinak - kdo si koupí škodovku, ten se musí zbláznit, když vidí co všechno musel s ní zaplatit: odborné redaktory všech možných odborných a nestraných médií, Tour deFrance, hokej, rally, sponzoring všeho možného i nemožného, vysoce nadprůměrné platy ve škodovce, odboráře atd.
Re: Tak to je síla, příště číst pozorně u VW-Škoda
Těch 1600,-kč je rozdíl mezi standardní výbavou, tj. sadou na opravu pneumatik a rezervou včetně demontáže sady na opravu pneumatik včetně kompresoru a montáže rezervy do kufru. Není to tedy cena za rezervu a hever.
S touto cenovou politikou skoda uz dlho lidrom na trhu nebude.. ani na takom na kufor uchylnom akym je CS trh.. Ak ma byt tento uzky na dlzku pretiahnuty kompakt brany do rovnakej triedy ako Octavia.. kam sa cenou aj tlacii tak nema sancu.. vsak je DRAHSI ako jeho vacsi brat GOLF pri rovnakej vybave a to dokonca s TSI s problemovou retazou a s vyssou spotrebou.. uplne nepochopitelny je kazdy predani kus Rapidu a Vesmirneho zadku.
Taky se mi nelibi pojmenovani *konkurencni redakce* Zni to hnusne. Zkuste nekdy sve zavity vice prohnat a spolknout jedovatou slinu, trochu te vstricnosti projevit. Za me rikam, test je test. Nekomu na to staci den v italii, jiny zase vyzaduje tyden v cechach. Dulezity jsou poznatky a text samotny.
Ten test mi pripomnel 90 leta, kdy jsem bezel coby mladik do trafiky pro novej autotip, kde felda ve srovnavackach porazela vsechny na hlavu. Dekuji, ze jsem si to mohl znova prozit. Po hledani pih na krase u novyho bavoraka vystrihnout chvalozpev o ceskym lowendu, klobouk dolu :)))
Člověk, kterej ví a zná realitu, nemá potřebu tímto způsobem diskutovat o cenách Rapidu. Jakkoliv se to může zdát slušné a "věcné", znalému to pouze řekne, že onen diskutér nikdy nebyl v salonu škody. Zde jsem přečetl stohy teoretické věcné diskuze, ale život není teorie, to je praxe. A praktickou stránku problému zde popsal Pája. Nic jiného jsem tu ani nekomentoval. :-!
To platilo tak v dobe Golf IV, ktory tiez patril medzi problemovych pacientov.
... a samozrejme este sa stretavaju majitelia Alf 159 u jedneho kuchaca DPF. Znama firma na Alfa fore, ale to uz je taky udel tych aut, ze si ich kupuju (ako ojazdene) mladi siltovkari, ktori maju ostatnych "na haku".
Nemá cenu se s váma dohadovat, když tomu nerozumíte, raději nepište. Já to určitě víckrát opakovat nehodlám a když je někdo natvrdlý, pak je to zlé 8-s
Ještě jsem od vás žádný test nečetl, klidně sem na něj dejte link a popište nám vaši práci >:-[] Osobně se nedivím, že kvalita testů se dostává tam, kde se nachází nyní. Pokud to testují tací experti jako jste vy, tak to s pánem bohem.
Nevšiml jsem si, že by tady nad tabulkovými cenami Rapidu kdokoli skuhral. Já jsem si pouze všiml, že zde o cenách Rapidu několik lidí věcně a slušně diskutuje. :-!
A somozřejmě i o testu, který je, dle mého, ale jak to čtu nejen dle mého, názoru to nejhorší co se zde na ACZ urodilo.
miro68, až na ten takzvaný bonus. V Malajzii vyrábajú tiež bonusové adidasy, pumy, ... Už vo výrobe tam vešajú cenovky s dvomi zľavami. V obchode potom otvoria škatule a nalepia tam ďaľsie. Potom ich perom preškrtajú, aby to vyzeralo autenticky - že aká fasa cena! ;-)
Kur.va VW-Škoda je opravdu zralá na bankrot-a proč NE. Chtít za rezervu a hever 1600.-Kč je drzost, kterou jsem nikde nezažil. Jo, před lety jsem chtěl zadní stěrač na Oktu 2 a stál mě "bídných" 6500.-Kč. Jo tenkrát byla top, ale .... Dnes do autohaus VW-Škoda ani nekouknu. :no:
Jednička to určitě bude, ale kde ji najdu nevím?? Opravdu se tohle montuje v cz?? Myslel jsem, že Dacia má výrobnu v Rumunsku :-! Tak asi omyl, ale ta podoba je ....
1. Octavia Tour A5 začínala v odkazovaném období na 269 900Kč
2. paket Plus stál 10 000Kč
3. motor byl za tuhle cenu 1.4MPI/59kW, varianta 1.6MPI/75kW stála 282 500Kč
Budiž, s popisem obsahu jako téměř nekriticky psaným textem, vypadajícím jako PR, souhlasím a nikde to zde nepopírám. Ale zkusme se držet standardního rozdělení, v něm jde o první test u nás. ;-) O sestupné tendenci místních testů včetně těch srovnávacích se ani v nejmenším přít nehodlám. :-!
O tatarech bych být tebou raději pomlčel. Na autoforu jsou první jízdní dojmy z oficiální novinářské prezentace pojmenovány jako test. Tady na auto.cz prezentováno správně jako první jízdní dojmy a to pod čím zde diskutujeme, je první český test.
Ty si Tatár?! 8-s
Na autoforum je plnohodnotný test! To že ho robili v zahraničí (keď ostatní "novinári" možno chlastali) neznamená, že to nie je test!
já vím jak to myslíš. Je to první test, protože jako první se odehrál na našich silnicích...
To se dá vzít, beru. Ale vyzdvihovat zrovna tohle, když obsah testu dosahuje marketingové úrovně ;-) ? Po přečtení bych naopak raději zvolil rétoriku, že se redakce spletla a nejde o první test, ale jen o první dojmy >:-[]
"... včetně Volkswagenu Golf, korunovaného lídra segmentu."
Halucinace???
Alebo ste ho v redakcii uz korunovali?
"pro úsporu paliva lze zařadit šestý rychlostní stupeň i při padesátce" - len ste zabudli dodat, ze pri pokuse o akekolvek zrychlenie vam skor napisu umrtny list, nez sa ho dockate.
"...velmi tichý čtyřválec..." - tu ste zabudli dodat, ze len na volnobehu. Pri pridani plynu patri medzi najhlucnejsie male benziny. Ale to robi mozno len to spickove odhlucnenie v tomto aute.
Takže asi neroznáte rozdíly mezi statickým seznámením s modelem, jeho první oficiální prezentací (tedy včetně prvních jízd) a prvním testem v ČR? Pak nemá význam vám toto vysvětlovat...
Nechápeš? Tak já ti to objasním!
Celá moje reakce se týkala nepochopení faktu, že jde o první český test Rapidu SB. Nikde jsem nehodnotil článek samotný, takže mi toto podsouvat je zcela zbytečné. Sám vidím jeho tendenčnost. Takže si to chce uvědomit k jakému vláknu a na jaké příspěvky odpovídáte.
Neřeště zde pořád obsah, kdo jej nechce číst, přeskočí rovnou na diskuzi. Přemýšlejte u toho, co píšete. Zde se jedná o první český test Rapidu SB zveřejněný na webu. Nic víc, nic míň. Obsah teď nehodlám řešit.
ak myslis, ze novsi motor s remenom bude spolahlivejsi, tak neviem. momentalne sa tam montuju retaze dovatane z Japonska. Teda na jej roztrhnutie by si potreboval asi samurajsky mec - aspon podla reci o spolahlivosti japoncov. V tom pripade su tie rozvody bezudrzbove - ako bolo povodne planovane. Na novsich motoroch bude treba vymena remana po urcitom case, alebo kilometroch.
Na druhej strane novsi motorr nie je len o rozvodovom remeni, ale aj novej konstrukci a splna prisnejsie emisne predpisy - mal by mat teda aj nizsiu spotrebu, co v porovnavacom teste naozaj Golf oproti Spacebacku mal.
Vozil som sa s tou 1.2TSI 63kW a myslim, ze na normalne jazdenie staci. Na Nordschleife uz ale asi nie :-) Tam radsej ten Jandov 1.2TSI 77kW. Podvozok velmi dobry, citatelny. pri prudkych prejazdoch zakrut ma sice predna naprava tendenciu vybocovat, ale velmi predvidavo, takze zieden problem. Zataca velmi ochotne. Spotreba pri ostrejsej jazde ( rychlost do 160km/h ), ale este so surovym motorom bola 9,3 ale pri normalnej sviznej jazde je daleko nizsia. Keby som ho potreboval, tak nevaham. Ozaj - bonus -1800euro je tiez zaujimavy.
A to Octavia II Tour začínala na nějakých 260 000,- s paketem Plus... Výbava sice nebyla a 1.6 MPI je vše jen ne moderní pohonnou jednotkou, ale i v tom dobrém!
Jaký je přínos Rapidu? Že Škoda má větší marži? Octavia II Tour byla bezkonkurenční nabídka, která už se zřejmě nikdy nezopakuje...
Žádné "neskutečné" mezigenerační zdražení se nekonalo, zvlášť s přihlédnutím ke generačnímu rozdílu. Pokud budeme srovnávat výhradně NEakční ceníky (OIII totiž akční nemá), je tomu dokonce přesně naopak. To ti mohu bez problémů dokázat.
Důvody ukončení prodeje OII Tour a vzniku Rapidu jsou snad jasné.
Je mi jasne, ze treba podporovat domace produkty, ale toto je snad vyplodom velkeho nadsenia pod vplyvom povzbudzujucich latok.
Ospevovat prifuknutu Fabiu a porovnavat ju s Golfom a este sa pritom od radosti priam ucuravat, na to treba fakt kvalitny matros.
Rapida jsem z celniho pohledu videl nekolikrat, dokonce jsem v nem i sedel a jel a jeho sirky jsem si vedom (nijak me neurazi vzhledem k mym proporcim)...coz jsem uvedl i v me prvni reakci v porovnani s Oct. Tour 1. a 2. generace.
Dobre..Rapida tedy kupiji i zakaznici, kteri na O3 nemaji. A ti co O3 nepotrebuji, protoze Rapid jim postaci, ji kupovat nechteji...toto slovickareni asi dale rozebirat nemusime.
Samozrejme, ze VW jasne rika, jakou roli bude hrat Skodovka v ramci hierarchie koncernu...je to logicke. Ale to je preci ve vsech koncernech...treba Hyundai ma ambice se stat premiovejsi a Kia ma zustat na stejne pozici jako dnes. Dacia taky nema sanci se podivat do vybranejsi spolecnosti, tam ma pristup Renault...a tak by se dalo pokracovat. Nemluvim o tom, ze nektere automobilky maji sve premiove znacky...Toyota/Lexus, Honda/Acura...Citroen/DS a Renaul taky chce premiovou odnoz. Proste kazdy koncern (znacka) chce pokryt co nejsirsi skupinu zakazniku. Je treba take brat v uvahu image znacky...pokud dosahne urcite urovne, tak je lepsi levnejsi model nabidnout pomoci jine znacky v ramci koncernu, jehoz image to dovoluje. To je strategie a pokud funguje, pak v ni nevidim jediny problem. Tady preci nejde o to, ze by Skodovka nedokazala udelat Rapid lepsi, proste bylo jasne zadani a podle nej se postupovalo...proto je tolik modelu, ktere jsou jine (maji jiste limity, nedostatky, prednosti) a maji svou cilovou skupinu.
...pro pochopení doporučuji podívat se na Rapida z čelního pohledu,...nejlépe když stojí vedle OI nebo OII, myslím že to pochopí každý >:D P301/Citroen Ely., mají o cca. 4cm navrch a to je znát,
..jinak opravím !!!!!!!!!!! Rapida nekupují Ti, co OIII nechtí, ale Ti co na OIII prostě nemají !!!! a to je rozdíl,...OII Tour byla jednoduše lepší nabídka !!!, to přiznávají koneckonců i někteří samotní prodejci,,,nejhorší je to , že TO BYLO OD VW úmyslné :'-( no je třeba se podívat jinde :-)
"Dost dobrá" nejsou dobrá nebo průměrná. Článek je placenou inzercí škodovky? Obsah sice odpovídá, ale není to u článku uvedeno. Podívej se také na Logana a pak dej vědět, které auto je výhodnější koupit, které má vyšší užitečné vlastnosti, rozměry přizpůsobené běžným Čechům, delší záruku aj. Řekl bych, že i přestože Logan je prostornější, KRABICOVÝ je spíše Rapid.
I když to má Škodovka těžší oproti VW nebo Seatu, tím, že dostává starší techniku, nevede si vůbec špatně a dokáže udělat i dost dobrá auta.
Že je lepší Dacia, by mohlo napadnout snad jen Rumuna.
U těch autorů by jsem spíš viděl slovíčko placených než podplacených, což je zcela v pořádku(Škoda platí firmě za inzerci a firma platí pisálky).
Nevím co sem montuješ Hyundai, ten spíš začíná inklinovat ke konvenci.
A to, že vypadá škodovka za 15 let super je spíš blábol prodejce než realita.
Někdo může mít i pocit, že kupuje s novým, rovnou staré auto(např.G7 mi připadá starý už teď).
Renault ale překvapivě nelítá ani neplave,ale taky jezdí a jezdí...
Stačí nedat na babské drby o poruchových Renaultech,Alfách a Citroenech atd...Je to auto jako každé jiné ve své třídě,některý model je horší(Twingo,Laguna,Vel Satis),některý lepší(Clio, Megane,Kangoo).Úplně stejně jako Škodovka.
Ono když nějaký český domácí "montér",co měl předtím felinu,nebo fávo,leje do 10 let starého Megana koupeného v bazaru nejhorší olej a servis to auto vidělo když kolem něj jelo po dálnici,tak se není proč divit vzniku hospodských "urban legends" o strašných Renaultech co se všechny sypou jen se na ně člověk podívá..
A tu půlku světových taxikářů se Škodárnama bych chtěl vidět.
>:D >:D >:D >:D
Když už tak možná Mercedes "piano",nebo Ford Crown Victoria "yellow cab", tvoří velkou část světových taxi..
A Tobe? >:D
Protoze mas reci jak pubos.
Ale mozna uz je to starecka demence, kdo vi.
Zajdi k lekari ve vlastnim zajmu, s leky te ta nemoc nebude tolik trapit.
Kazdemu se zamlouva jiny design...takze pokud tobe prijde design Skodovky nudny, ja to respekuji, ale rozhodne to nebudu brat jako fakt. Co se tyka ceny, tak zrejme kdyby tu cenu snizili, tak by prodavali vice, ale zisky by byly nizsi, takze ve finale by to treba vyslo na stejno...asi je to dobre spocitane...navic, nekomu pri smlouvani staci sleva 5% nekomu 15% ... nekomu jen koberecky nebo zimni kola. Pokud je to pro nekoho drahe, tak muze koupit u konkurence...tady absolutne zadny problem nevidim.
Co se tyce tech dieslu co smradi v tvem okoli, pokud to nebudou skodovky, tak to budou jine znacky....tahle poznamka mi prijde naprosto mimo misu.
K tem predrazenym...ma zkusenost...nedavno jsem mel moznost ridit VW Golf Variant a pote hned Kia Ceed SW a hned mi bylo jasne, proc si VW za sve kombi uctuje o sto tisic korun vice...Kia me nepresvedcila (mnohem vyssi hlucnost od kol i aerodynamicky hluk, nizsi cestovni komfort, nepresnost razeni 1. sutpne, dilenske zpracovani + nejake prakticke detaily), ale pro cloveka, pro ktereho je dulezita cena...pak asi ok. Vzdy zalezi na konkretnich ocekavanich a potrebach.
Re: Novinka se může směle měřit s kompaktními hatchbacky kon
Asi tak, uz dlouho nectu testy koncernovych aut, pac uz 4,5 hvezdy napovi kam test smeruje. Drahy lowend vydavan za lepsi nez zbytek objektivne lepsi a vyrobne drazsi konkurence a pritom cenove levnejsi je komedie. U dnesnich generaci se lame doba kdy Hyundai nabizi oproti Sade skvostum lepsi pomer ceny a uzitne hodnoty. Kdy nam tu asi zacnou servirovat porovnani BMW 3 s Rapidem >:D
On ten Megane v aktuálních specifikacích vychází velmi dobře. Je to samozřejmé, jedná se o dvakrát faceliftovaný model, jenž přišel na trh před pěti lety... Ale že by v porovnání s Rapidem ztrácel, to bych netvrdil. :-)
Re: "ve světě platí Škodovka za něco,jako u nás Renault".
To je zásadní Omyl! Škodovka totiž jezdí a jezdí... Pokud by něco takového platilo, jistě by polovina taxikářů na světě nejezdila se škodovkou.
Takže přirovnávat Škodovku s rendlíkem je zcela mimo realitu! Bez ohledu na poněkud neobjektivní test Raprda a celkovou snahu ušetřit na tom voze kde se dá i kde se nedá.
Nevim cim je u tebe Rapid tim neplnohodnotnym paskvilem...myslim si, ze Oct. Tour 1. generace nahrazuje vice nez dobre (Tour kupovali lide, kteri nechteli novou Octavii 2 generace a nepotrebovali extra vybavu...Rapid kupuji lide, kteri nechteji Octavii III)...tohle Rapid splnuje...je jen o nejake to cislou uzsi, naopak mistem na zadnich sedadlech to vyvazuje. Porovnani s Oct. Tour 2 nesnese v sirce, zadni naprave, mekcenych plasech, vyplnich dveri a krytych pojezdu sedadel...naopak nabizi sirsi paletu motoru, vice priplatkove vybavy + individualizace...a to ze se Octavia III posunula vyse byl naprosto logicky krok, kdyz chce automobilka zavest novy model...kdyby se tak nestalo, tak by tu zase polovina nadavala, ze Rapid a Octavia III jsou si strasne blizko a nema to smysl....tak to smysl dava. Rapid hold ma pokryt pozadavky mene narocneho zakaznika, ktery ovsem nechce lacak v podobe Dacie. Pokud nekdo nabyde dojmu, ze Skoda kasle na sve zakazniky, pak asi jedina spravna reakce bude kaslat na Skodovku...znacek je na nasem trhu dost a kazda muze ziskat zakaznikovy sympatie a ve finale i jeho podpis na kupni smlouve :-)
Říká ti něco pojem "smlouvání" ? Možná by ses divil, jak moc se může konečná cena lišit od té oficiální ... chce to jen vyzkoušet.
Tvé narážky na design Škodovek jsou zcela mimo, ne každému se totiž líbí vlnobití á la Hyundai, většina lidí má ráda konzervativní styl, kterým nikoho nenadchnou / neurazí, ale jejich vůz nebude vypadat špatně ani za 15 let. Jen tak pro srovnání:
Věříte technickým údajům uvedeným na auto.cz nebo škodovkou? Pokud ano, zkuste si auto převážit. Budete příjemně překvapení, jak vám klesne cena za 1kg. Koupíte na váhu daleko více auta za stejné peníze. :-):-):-) . Já to udělal při zkušební jízdě u OCIII kombi a kdybych ji koupil, dostal bych cca 160 kg zdarma (OCIII + 160kg gratis) :-):-):-)
On to není vymyšlený důvod, ae realita. Když si někdo jízdní dojmy z prezentace modelu v cizině označí jako první test, tak proč ne. Ale s testem vozu v podmínkách české kotliny s jejími specifikami se to srovnat nedá. To je ten rozdíl.
Zde se nikdo nebaví o tom, co má význam kupovat, ale o tom, že rozměry kombi verze malých vozů dosahují rozměry na HB verze nižší střední třídy a někdo se tomu dokáže divit....
pokračuje. Rapid je toho příkladem. Úzké, hranaté, nepraktické a drahé auto snad ještě pod úrovni Dacií, které bych dal vzhledem k praktičnosti a ceně jistě přednost. Ostatně Dacie se umísťuje v prví stovce prodávaných aut v Evropě a problémy nemá tak proč ne. Výhodou Rapidu je ale skutečnost, že se protáhne jen o něco širší dírou než Harley. Je také super, že Rapid má kulaté víčko nádrže, které se zamyká spolu s dveřmi. Znamená to, že v některých věcech už dohnal konkurenci. Teď ještě ten vzhled a jízdní parametry! Redaktorovi se ani nedivím, že nedoporučuje naftový motor, Ten u všech škodovek je zatím hodně neposedný, rachotí a nejraději by vyskočil z auta. ŠKODOVKA BY MÍSTO PODPLACENÍ AUTORŮ OSLAVNÝCH ČLÁNKŮ MĚLA UŽ KONEČNĚ ZABRAT A DOHNAT KONKURENCI, jinak to s ní špatně dopadne. Přece nemůže být problém alespoň tak trochu okopírovat konkurenci.
ŠKODA nám hlavně ukazuje jak s*** na potencionální zákazníky,....místo Octavie TOUR 1.či 2.generace nám nabídne neplnohodnotný "úzký" paskvil jménem Rapid,...a Octavii neskutečně zdraží !!!!!!!!!!!! (social edici s cenou OD samozřejmě nepočítám,. neboť ta je v provozu téměř nepoužitelná) :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
hlavně nám Škodovka chtě nechtě drží ekonomiku trochu nad vodou.
Rapid lift i SB se mi líbí a to moc...ale čekal jsem,že to bude lidovka a konkurence Loganu a levnejch Renaultů...ale zatím je to výběhová technika za větší peníze
Rapid sedan se do nižší střední dal akceptovat, ale Combi je prostě malé auto s kufrem. Jenže to by pal Škoda nemohla tvrdit, že má největší kufr v třídě a zároveň by auto při přímém cenovém srovnání neobstálo.
Nepaci sa mi to auto, sedan vyzera zo zadu ako nejaka thalia, tie svetla a ten nefuknuty kufor s utopenymi kolesami... na tomto je ten zadok tiez spatny nehodi sa k celku... proporcie nie su vyvazene
Predok je dobry aj interier, ako jedno z mala lacnejsich aut robi dobry dojem vo vnutri a clovek si nepripada ako v cinskej hracke
celkovo to moze byt slusne auto v spacebacku, ale ten dizajn by ma odradil
ceny SB mně také připadají ustřelené, ale na rozdíl od 95% zdejších pisatelů si uvědomuji, že SB je novinka na kterou jsou dlouhé čekací lhůty. Takhle to přece funguje u naprosté většiny automobilek. Už za rok přijdou akční konfigurace, za další ještě akčnější. Ve Škodě by musely pracovat úplný paka, aby snižovali cenu dokud existuje poptávka.
Ano Renault nebo Hyundai nabízí lepší výbavu (mj. také postarší motory), ale holt takoví Britové jsou konzervy a auto od Frantíka by si nekoupili ze zásady, zatímco s levným bratrancem od VW nemají problém. Co s tím naděláte ... kupte si tedy toho Megana a vytřete jim zrak. Přání typu "dufam ze coskoro sa na nasom trhu situacia zmeni a znacka skoda poriadne klesne" mne už úplně odrovnaly, bože copak vám tu Škodovku někdo cpe do garáže násilím?
P.S. kdo kouká po autě s cenou SB a výbavou Golfu, nebrečte a koukněte na akční ceny Civicu :-)
škoda že v testu taktně mlčí o nezakrytovaných pojezdech sedaček...u auta "fplný" to vypadá hrozně.Jedinej kdo zmínil místa kde se šetřilo byl autožurnál.Takovej koberec na vnitřku víka kufru měl snad jen Trabant kombi....
Začíná to vypadat,že se Škoda stává chudým příbuzným koncernu....snad i nový Seaty jsou povedenější..
proč kupovat Golfa s povedeným podvozkem,když můžu mít výběr skladů z Boleslavi...předek Fabia,zadek Octa mk1....to už místo HTTP mohli použít 1.4 16V :yes:
at si natluce konecne poradne hubu (takhle nechutne oblbovat neznale, mlade, naivni ctenare) za tu drzost a za tu manipulaci ovcanu pomoci trapnych, zkorumpovanych pisalku, kterym se v czechystanu rika novinari...
Stavet tRapid proti etalonu nizsi stredni a proti koncernovemu fenixovi... to je vazne na diagnozu, nebo "delo" 8-s
pochcana octavka za 32 000 eur a ono to zvonku aj zvnutra vyzera ako nejaka nenapadna nudna skatula z r 1995 .. za ktoru by clovek nedal ani 100 eur... toto je ta politika skody... tu je dobra ukazka toho ako osklbava skodovka zakaznikov [odkaz] .... a to sme stale len u octavie... superb bude uz asi nieco ako taky maly rolls.... kam sa hrabe mercedes na ceny skodovky.... za tu krabicoidnu vyzorom zastaralu octavku v teste by som nedal ani 20 000 eur ....
dufam ze coskoro sa na nasom trhu situacia zmeni a znacka skoda poriadne klesne , uz sa na to neda pozerat ako tie predrazene sunty kazde rano najma v diesloch smradia okolie... ja verim ze sa to uz zlepsi a nastane upadok skody na nasom trhu ... je nacase sa uz prebudit a zacat kupovat skutocne nejake noramlne auta nie tieto predrazene sunty kde sa musi priplacat aj za volant s dizajnom ktory pamata aj lenin
PS: schvalne som napisal takyto ostry prispevok... som zvedavy kto ako to budu ludia vnimat... ale je fakt ze je nacase sa uz prebudit a zacat skodovku na nasom trhu ignorovat ... len tak nastane pohyb cien smerom k zakaznikovi a nie smerom od neho
Vážená redakce, chápu, že k tomu aby jste byli 1. na webu musíte auto pochválit, ale tento článek si zaslouží označení komerční prezentace. Nejcennější na tomto webu je komunita. Navrhuji řešení. Uvádějte pouze technické specifikace...zbytek si doplníme sami.. :-!
Nebo se nad sebou zamyslete..troškou objektivity snad nic nepokazíte ;-)
Nemůžu souhlasit s názorem redakce na podvozek. Jel jsem s úplně stejným Rapidem, jaký je předmětem testu a ten podvozek tedy žádná sláva není, takže nazvat ho vyladěným k dokonalosti je hodně silná formulace.
Rapid jsem vyzkoušel na pěkné i hrbaté silnici. Na pěkné je auto klidné, v zatáčkách si nechá hodně líbit, tady není probém. Ale jak příjde hrbatá(ne děravá) silnice, Rapid i na rovince hodně poskakoval(auto navíc bylo z poloviny zatížené 3 pasažéry), trochu mi přišlo, jakoby tlumiče nestíhaly. V zatáčkách zadek odskakoval, ale žádná katastrofa to nebyla, rány od zadní nápravy jsem nezaznamenal.
Celkově ve mě Rapid nezanechal zlý dojem, v rámci určení jde o povedené auto s pěkným interiérem(až na loketní opěrku) a když se zvolí pěkná barva a design kol, tak i s ucházejícím zevnějškem. Ceny jsou ale poměrně dost vysoké, což jasně ukazuje cenové srovnání s konkurencí...
:yes: Tak tak. Občas si říkám, jestli Mičku neoslovili někde před vchodem Úřadu práce. Soukromě to může být dobrý chlapík, ale ty jeho testy mi fakt připadají jako PR bez hlubších znalostí automobilismu. Od největšího webu o autech v ČR bych čekal větší profíky. Třeba se časem vypracuje, ale tohle je krize a křeč. Chybí tomu jakýkoliv styl odlišitelný od reklam. Jednou jsem si zase na ACZ přečetl celý test, a šlo to... ztuha. I když pan Janda jezdí, tak jak jezdí, dá se to u kakaa s úsměvem na tváři číst. Tohle ne.
No vida, ještě zatlačit na VW a vyjednat nahrazení EA111 za EA211 a bude to OK :yes: Slevová akce už se časem nějaká chytne ;-) Z dílčích úprav pak lze mít jen radost :-)
Jen velmi málo nekombíků/ne-MPV má po sklopení sedadel rovnou plochu. Ano, bezpochyby by to bylo lepší, ale jako nevýhodu oproti většině konkurence bych to neviděl.
(čímž netvrdím, že těch 4.5 hvězdy není totální úlet - s takovým hodnocením se tady (naštěstí) jinak celkem šetří)
To je sice pěkné, ale pokud srovnáváme Rapid se zbytkem nižší střední, není na pět hvězd za kvalitu a zpracování, za prostor a možnosti ve vztahu k ceně.
Pokud se Rapid bude srovnávat s lowendem, není na pět hvězd za prostorové podmínky a kvalitu ve vztahu k ceně. Tak či tak je to ohodnocení Rapidu značně přestřelené, což jen potvrzuje propad auto.cz.
Mne nejvíc dostalo "unikátní kulaté víčko nádrže zamykající se společně s dveřmi". Jak se jim podařilo dostat jedinečnou čtvercovou škrabku do unikátního kulatého víčka, to je snad zázrak. Dal bych to za příplatek...
Mám zpětnou vazbu od kolegy z práce,který si šel pro Rapida SB,vybral si motor a výbavu a z ceníkové ceny mu po ani ne dlouhém přemlouvání stáhli dolů 75 tisíc... Takže při troše dobré vůle a prořízlé hubě jde vše... ;-) >:D
koupil jsem Leona,protože když jsem si nakonfiguroval Škodovku v té samé výbavě,tak jsem byl o 80 000 kč výše,docela mazec
Škodovka se mi moc líbí,ale drahá,bohužel :'-(
Já jsem ten test nemohl skoro dočíst, takový nudný, neslaný nemastný a evidentně tendenční článek jsem dlouho nečetl. A ty jízdní dojmy X5ky? To byl jen výčet tech. parametrů z tabulky. Dřív tu byly od Vaverky samý kontroverzní věci, ventilky, teď nastolili k uzoufání nudnou tabulkovou kůru.
Se závěrem souhlasím, taky už to tak mám. Už vím, jaký nicky číst, ať to jsi ty, dinar, _mt_ nebo další. :-)
souhlas. Vzhledem k tomu, že nás Janda téměř sestřelil v té Vídni, pak mám o jeho rozumových schopnostech jasno, a může umět kroutit volantem jak Loeb...
dalo by sa to napisat aj takto ze je jasne vidiet kto testy robi s radostou a so zmyslom zaujat citatela a podelit sa o zazitky a kto robi test z povinnosti.... na auto cz su tie testy velakrat akoby za trest pisane nemozem sa zbavit tohto dojmu ... ospravedlnujem sa redakcii ... o kvalitach redaktorov auto cz nepochybujem su to sikovni chlapci... len ta forma podania testov je vazne povedzme ze nic moc... taka skor tabulkova decentna forma .... ja mam radsej zivelnejsie testy hoci miestami aj so zatemnovanim mozgu... ale predsa len nech clovek tie pocity a dojmy ako spatnu vazbu od redaktora dostane....
RSko je levne, lebo v tej konkurencii sa uz daju vybrat ine "strely" a tato cenova hladina nie je naklonena nakupu Skodovky. Osobne si myslim, ze prave zakaznik Skodovky a koncernu je ochotny priplacat, mozno preto, ze nema inu moznost. Samozrejme nie v takej miere ako u premiovych znaciek.
Blogy tady stojej za to, některý, že to člověku nedá a musí jít sám vyzkoušet, jiný u kterých se zasmněješ. Ale nezřídka podstatně kvalitnější než hlavní články.
Pájo, co se dá dělat, než se smutkem s tebou souhlasit. Přiznám se, že se mi opakovaně zvedl při čtení té močůvky nahoře žaludek. Málokdy jsem tak rázný a drsný, ale ten test je prostě fekální. :no:
1. nudný
2. PR ražení
3. vyčtený z letáku
4. adoruje totální nesmysly - co ta servisní péče, proboha?! Co je to za 3,14čovinu.
Nene... já jsem slušnej kluk, ale tohle i na mě moc...
Mička se má ještě co učit, tuším, že má chlapec naježděno, co většina z nás nacouváno...
Děkuju :-) Nejde mi o zaměření se na nějakou značku, rád projedu všechno co má 4kola a volant, jen u některých aut mi přijde nesmyslný sem házet dojmy z něčeho, co každej už projel. Takže vyzobávám jen to, co snad trochu vezme za srdíčko každýho fandu aut.
Brzo budu mít na pár dní Caddy ATS, který mě opravdu zajímá, to se samo rozepíšu. Ale psát sem, jak mi sedí Golf, S-Max nebo co si myslím o i30 nemá smysl, to má najetý každej a auta jsou to tak známý, že se budem bavit jen nad drobnými nuancemi, vyplývajícími z osobních preferencí. ;-)
Tak se na to podívejme:
Klima + mlhovky + rádio + Přední / boční / hlavové airbagy + tónovaná skla + el. přední okna + centrál (bez DO?) ... moment, ale který z konkurentů tohle nemá?
U konkurence se připlácí se snad jen za klimu a mlhovky...
Některé položky působí vyloženě komicky:
- Dvoukomorové světlomety s integrovaným dálkovým světlem, pravostranný provoz
- Pedálové ústrojí "Standard"
- Výplň dveří
- Zakrytí řadící páky
Možná ale plánují opět tiché vyškrtávání výbavy, takže zakrytí řadicí páky bude až Ambition Magic Fresh ++ Hypet TX Ultra... A pedálové ústrojí "podstandard" bych také nechtěl potkat - jako že nějaký pedál chybí? 8-s;-)
Místo "K jeho koupi vybízí bohatá základní výbava" tedy podle mě mělo být napsáno: Aktuálně je výhodou Rapidu klimatizace již v základní výbavě, to bych považoval za objektivní sdělení.
Zajídají se mi obě skupiny českejch novinářů. První jsou jako kdyby jim půlka platu šla od některýho z výrobců, jehož počin právě testují a druhá část žurnalistů se snaží nám vecpat, že je zajímají jen jízdní vlastnosti. Žádnej jinej stát nemá tolik Chrisů Harrisů jako my a přesto z nich padají jen repliky toho, co jsme četli jinde.
Není mi úplně dobře jak při čtení reklamožroutů, tak pozérů. Z toho důvodů už drahnejch let uznávám jediný, jít si vyzkoušet auta, který mě zajímají sám. Udělat si svůj názor a pak se o něm v klidu pobavit. Nevyhovuje mi zaprodanej styl ani falešný závodníci, který leckdy nejsou schopný poznat co auto opravdu dělá a jak se chová.
Jenže ochota zákazníka připlatit si,to beru třeba právě u toho Astonu,nebo Rollse,protože tam připlácím za ruční práci,za neotřelý design,za speciální kůži,dřevo,serepetičky atd..,prostě za všechno co Škodovka nemá..
Škodovka je naprostý průměr třídy,ve všech svých modelech,žádný z jejich modelů není etalonem,ani nejlepším vozem dané třídy,tudiž nevím,proč bych měl připlácet za průměr dané třídy,neprůměrnou cenu..
Zůstatková hodnota Rapidu podle mě není důvod aby byl předražený,naopak ty základní Rapidy s mizernou výbavou o kterých je řeč,budou cenově padat hodně dolů a hodně rychle..
Jinak že u nás v Čechách koupí lidi všelijaké věci,za vysoké ceny,to není nic divného,jinde ve světě stojí i ojeté Oktávky méně..
A image Škodovky ve světě,s tím bych si nedělal iluze,to že u nás je to sen chalupářů, a uměle vyhnaná image,tak naopak ve světě platí Škodovka za něco,jako u nás Renault,nebo Dacia,prostě low cost...
Proti Rapidu je Oktávka ještě za slušnou cenu,a paradoxně čím silnější Oktávka tím lepší cena..Základní modely OIII jsou taky drahé jak prase,RS-ko je relativně levné
Podobne to vnímam i ja. Blogy čitateľov sú neraz kvalitnejšie ako testy profi redaktorov. Ale pokiaľ tu budeš dávať svoje zážitky s Jaguarmi, dinar svoje skúsenosti s BMW a budú sem prispievať i iní, ktorí vedia a majú čo povedať, stojí za to sem chodiť.
Autoforum je poněkud "ultimativní", pro řekněme automobilové gurmány. Testy jsou obvykle až příliš zaměřeny na jízdní vlastnosti a Jandovi to nijak nevytýkám - je to jeho parketa. Koneckonců jeho řidičské schopnosti jsou víc než slušné, bohužel poněkud zatemňují mozek ;-)
Tady byly testy vždy "stručné", zaměřené na PET flašky a měkčené plasty >:-[] OK, já beru, že auto.cz chce oslovit jiné čtenáře. Bohužel ale test nemá podle mě být uvařen podle zaručeného receptu, kdy se jen do univerzálního testu dosadí jeden konkrétní model. I to bych ale dokázal pochopit. S čím se ale nikdy nesmířím, je demagogie. A nepravd nebo polopravd podle mě v tomto testu zaznělo dost.
Doplácí na to mmj. Rapid. Není to nijak špatné auto, ale není nic horšío než falešné očekávání. A když někdo začne z Rapida vytvářet vůz, který oproti klasickému HB nižší střední nabízí "něco navíc", pak pouze přebírá rétoriku automobilky. A tomu neříkám objektivní a nezávislá novinařina :-!
Tenhle odstavec je podle mě jak vystřižený z PK článku
"...Vůz za konkurenty nezaostává ani po stránce jízdních vlastností. Je vyvážený, předvídatelný a překvapivě komfortní. K jeho koupi vybízí bohatá základní výbava, péče při pravidelných návštěvách autorizovaných servisů a při využití financování také atraktivnější cena..."
Z clanku s Piechom: Ked zavadzali pozink v Audi, tak ich to vyslo na 80mariek/kus, ale zakaznik akceptoval navysenie vyslenej ceny o 200meriek, lebo sa mu zvysila aj zostatkova hodnota auta. V tom sa da hladat podstata cien Skodovky a da sa na to pozerat z viacerych uhlov pohladu, od ochoty zakaznika priplatit, cez zisky, ktore to dava az po realny image Skodovky, ked v bazare stoci nalestena stocena Octavia od tureckeho taxikara z Burgenlandu a presne tu jedinu si zakaznik kupi, aj ked stoji ako o polovicu mladsie Mondeo.
je to presne o tom... tiez som tu len kvoli diskusiam a peknym obrazkom aut... ked chcem kvalitny test tak treba ist inde... autoforum. cz automoto.sk alebo auto test na SME.sk
paradoxne na kvalitnych auto platkoch je slaba diskusia .. a tu naopak kde to kvalitou az tak neprekypuje je diskuterov pozehnane vela...
problem je ten ze je tu vela testov za kratku dobu a kazdy test je pisany akousi divnou nezazivnou formou ... neviem ale skuste si precitat test na autoforum cz napr test kde porovnavaju leona TSI zo ceedom GT ... potom mnohi pochopia ako vlastne ma vyzerat skutocny test...
kedysi davno ( 10r dozadu ) som kupoval casopis speed... taky o rychlych autach... po precitani testov z nejakeho takehoto casopisu som mal pocit ze doslova som v tom aute a rezem zakruty... zral som tie kecy... potom som otvoril automobilrevue zbadal same tabulky staticke fotky sem tam nejaky decentny pokec ... poviem vam uz to nebolo ono... a to iste citim teraz ked ma mprejst z autoforum na testy na auto cz... uz to nie je ono, ta forma podania je ina akasi nazazivna ... nehovoriac o tom ze tabulky rozmerov ci vykonov su vzdy na auto cz s chybami ... co uz, snad sa to zlepsi
Tie panty im muslei vyskrtnut vo Wolfsbugu, pretoze Skoda si zaklada na takychto detailoch, praktickej stranke a kufri, takze by to od nich bolo nelogicke.
Cital som starsi clanok z Piechom o tom, ako VW kupil Audi a povodne to bola lacna znacka a velmi dbali o to, aby neposkodila Golfu.
:yes:
Naprostý souhlas!
Je s podivem , že někdo napíše lepší test po projetí auta v autosalonu než "profesionální" žurnalista!
Vážená redakce...to je k zamyšlení!
Z testu jsem získal dojem, že doteď byl Rapid neskutečná m.r.d.k.a., což je k těm nešťastníkům, kteří si ho koupili ještě před aplikací "cenového jemnocitu" jistě fér.
Poslední dobou se koukám, kdo psal který článek a u některých jmen raději ani neprohlížím obrázky, takhle to ACZ dopracovalo během doslova několika týdnů :'-(
súhlasím s tebou, len mne vyvstáva otázka, za koľko budú potom predávať novú Fábiu? Oni proste potrebujú urobiť v základnom cenníku miesto práve pre ňu (ak nechcú veľmi zlacniť CitiGo). >:D Uvidíme časom ako bude táto cenová politika úspešná.
Souhlasím, vozidlo si lidé volí na základě své aktuální situace a případně blízké budocnosti. Tady se řeší vozidlo, jenž se členem kategorie nižší střední třídy, tedy vozidel běžně využívaných jako rodinné vozy. V ČR se rodiny (2+2) vcelku běžně vozí ve vozech typu Felicie, Fabie apod. a v porovnání s nimi Rapid neztrácí. Proto očekávání určité praktičnosti v případě potřeb na místě je bez ohledu na velikost vozu.
Myslím, že přesně toto bude běžné rodinné auto u nás a to zejména vzhledem k jeho ceně. Já si zcela bez problémů dokážu představit 4 člennou rodinu v Rapidu liftback, co více by jim chybělo? Auta v této cenové kategorii mají mouchy, každé svoje a je to koncových zákaznících, které mouchy jsou irelevnatní a které naopak podstatné ;-)
O tom že je cena Rapidu prestrelená to je jasné. Otázka je prečo je to tak? No lebo čochvíľa príde nová Fábia, ktorá podľa mňa bude rozmerovo aj tvarovo ako súčasné Polo/Ibiza s komplet predkom z Rapida + použitou technikou. Rozdiel bude max. v rázvore a celkovej veľkosti. No a potom by musela stáť len o trošku viac ako CitiGO. Takže Škoda potrebovala vytvoriť aj cenový priestor pre novú Fábiu, kde počítam nastavia prvé ceny zase o dosť vyššie aby mohli neskôr zlacňovať. Lebo hold národ československý žije zľavami >:D
je to tak... octavia je posunuta uz kdesi do "manazerskych vod" a rodinnu ulohu prevzal rapid... alebo sa aspon snazi prevziat... octavia zacina byt uz pre rodinu nedostupna draha a zbytocne velka.... .. problem je vsak v tom ze rapid nakolko by mal byt dostupnym rodinnym autickom pre relativne siroku vrstvu ludi tak jeho cena je akosi trosku prehnana preto si myslim ze mnoho ludi odchadza do hatchov ako i30, ceed, golf, megane, kde dostanu dostupne rodinne auto ... a nemusia sa upriamovat len na skodovky.... ktore uz nie su tak dostupne ako kedysi....
fabiu momentalne poziera rapid ale urcite aj citigo ktore je zvnutra sirsie ako fabia.... uvidime do akej miery bude nova fabia ktora pride na dalsi rok zase pozierat rapida spaceback.... tu to este moze byt zaujimave.... no a zase rapid z casti poziera octavku vo verzii lift samozrejme.... je to tak poprepajane navzajom ... to je pravda a takisto nova octavka uz nema velmi daleko k superbu..... tak tak... akosi sa nam to vsetko navzajom zlieva.....
a ten problem s cenami je presne aky pises... ved citigo nie je fakticky o nic lacnejsie od fabie.... a takisto rapid sa nam cenou v schopnom motore aky ma octavka dostava nie az tak daleko od podstatne dokonalejsej octavky.... je to cele na zamyslenie s tou skodovackou cenovo a rozmerovou politikou aut.....
no já ve svém autě problém s prostorem také opravdu nemám, ale s ohledem k faktu, že od začátku jsme chtěli mít děti dvě a navíc jezdíme dlouhé trasy, tak jsem volil optimální velikost auta.
Tady mi připadá, že se sice řeší rodinné auto, ale tak maximálně pro rodinu 2 dospělý + pes. Takhle kárá rodinná prostě není, tudíž podobná očekávání mi připadají jako lichá.
Bude to prostě levnější služebák, auto pro mladé a naopak staré. Auto pro manželky na nákupy a podobně. Nedokážu si představit čtyřčlennou rodinu v tomhle prckovi. A pokud chce někdo nové auto za málo peněz, bude prostě muset přistoupit na kompromisy...to k tomu patří
...označil jsem test za nekritickej, plačky nad cenou nechávám tabulkovým slídilům, i když mi jistej jemnocit fabriky schází. Nemám obavu, že by se Rapid neprodával dobře, ŠA udělá takový cenový úpravy, aby se přiblížila konkurentům, kteří se nehonosí od představení svýho modelu tím, že byl vyvíjenej jako lowcost pro "slabší" trhy.
Toliko za sebe, jako za člověka, kterej Spaceback nejel, ale po přečtení Rohypnolova blogu mi nedá nevrznout sem ještě pár vět...
- jak je možný, že normální kousek z davu je schopnej naprosto bezskrupulozně napsat test čtivější než novinář?
- jak je možný, že normální zákazník, kterej běžně jezdí auty bez emocí a řekl bych zřejmě i objektivněji posoudí jednotlivý vlastnosti auta?
- jak je možný, že si z většiny testů ACZ odnáším v poslední době podobný pocity?
- znamená to, že nás bleskoidní redakce považuje za stádo ne nepodobný jejich čtenářský obci, která každej den hltá deníky pro ty, který zajímá jen neštěstí, krev a negativa?
Smutnej závěr:
Už tu někdo prezentoval několikrát smutnej fakt, že na ACZ chodí kvůli zajímavým diskuzím, ne přihlouplým článkům a testům, který nejen občas zavání zaprodaností. Je mi to líto, ale zjišťuju, že důvod proč sem chodím je úplně stejnej. Doufám, že to vydrží i ti, s nimiž je radost diskutovat a který mají automobilismus jako koníček!
na jar sa predstaví nástupca Fábie. technicky opustí platformu A04 a bude na platforme A05. marketingovo bude oslovovať hlavne vekovú kategóriu 25-35 rokov. tým sa aj mení doterajší charakter vnímania modelov značky Škoda.
koncom 90tych a začiatkom 00tych rokov na CZ a SK trhu dominovali v rebríčku predaja nových áut autá B segmentu. Felícia/Fábia boli autá, na ktoré si vedela nasporiť rodina a Octávia bol "manažerský voz". tým, že nám stúpli príjmy, bežná česká rodina si už vie siahnuť na kompaktnú triedu. A tak sa aj marketingovo začína rozdeľovať (prosím, nebrať doslovne):
- citigo - druhé/tretie auto do rodiny, auto pre single
- fábia - auto pre mladých a mladé rodiny
- rapid - lowcost dostupný pre rodiny (a pre bývalých majiteľov felícií, fábií a prvej generácie octávie)
- octavia - rodinno - "manažérsky" voz
- superb - manažérske vozidlo
- yeti - crossover pre štýl, voľný čas a využitie mimo spevnených ciest
- roomster - auto pre rodinu a podnikanie
Čo tu ale nebude musieť hrať do karát je, že sa značka parazituje medzi sebou (alebo, medzi uvedenými modelmi je len malá hranica).
Škoda Rapid Spaceback vs. Škoda Fábia Combi (terajšia a budúca generácia) - tu asi najviac
Škoda Rapid Liftback vs. Škoda Octavia Liftback
Škoda Octavia Combi vs. Škoda Superb Combi
Hlavný problém totiž je, že pri rovnakej motorizácií a výbave je len minimálny cenový rozdiel. Pri koncernových značkách Seat či VW napr. taká rivalita medzi modelmi nie je. A to je fakt, ktorý môže pochovať značku.
>:D stejný povídání jako pod každým článkem o Škodě, co dodat jen že se to bude stejně prodávat a myslím že dobře a o to jde. Cena je v pohodě a na živo vypadá velice hezky.
tady momentálně vůbec nejde o Rapida, ten v podstatě má aktuálně už jen jeden zásadní problém, a tím je cena. Posuzovat ho měřítky segmentu nižší střední třídy, pak je to stěží za "dostatečně". Jako levnější alternativa ale říkám proč ne. Bohužel tomu zatím cena neodpovídá...
Zásadní průšvih je obsah textu tohoto testu. Objektivita zmizela jak předvolební sliby...
tiez tomu nerozumiem ;-) ... pritom skoda je v podstate bezne auto ale s cenou mercedesu.... uz len tej zahade prist na kloub preco to ludia tak zeru... ale asi je to este zotrvacnostou... este z cias sociku.... skodovky su stale akosi u nas povazovane za domace ... ale to sa uz zmeni dufam cim skor... nech je trh pestry a kvalitnejsi
prehnanym vychvalovanim rapidu paradoxne dosiahnu v skodovke opacny exekt... a to ten ze ludom sa to auto zhnusi.... a prevladat budu antipatie miesto sympatii.... rapid je pritom celkom fajn auto ale uz teraz bojuje s neslavnou povestou aku si vysluzil kvoli vysokej cene a chudobnej vybave a lowendovym rieseniam .... skoda rapida... mohol to byt trhak ale to by trbalo prist an trh rovno so spacebackom rovno s vylepseniami ( ktre prvy rapid nemal ) a prist s cenou tak o 1000 eur nizsou ako ta co je teraz a mohol to byt europsky megatrhak ... takto je to len nepodarok
Taktěž jsem byl v kontrastu s tvým testem poněkud zděšen. 8-s
Buď tomu pan Mička zatím moc nerozumí, nebo se nám auto.cz s blížící se zimou opět * do bulvární žumpy nebo obojí dohromady. 8-s
Já myslím, že už i tyhle jsou vychytaný. Škodovka svedla před zákazníkama svůj problém na dodavatele řetězů. Pak modifikovala v tichosti rozvodový mechanismus a teď budou TSI motory fungovat už dobře.
Rapid
-podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
-podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
Golf
-podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
-podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
Jinak řečeno - Rapid je v podstatě méně prostorný než Golf, a to i v podélném směru. Tak prosím přestaňte šířit demagogii. Nevytvářejte dojem, že Rapid nabízí něco navíc oproti běžným HB!
Mě stačí se podívat do ceníku na Renault Megane 1.6/74kW momentálně z lepší výbavou než Rapid za akčních 269 900kč..
A i kdyby neměl na sebe tu globální slevu 75 000kč,tak stojí pořád méně než stejně dovybavený Rapid..Plus má klasický ověřený atmosferický motor 1.6 a ne turbo se všemi nectnostmi..
Nechápu,kdo si Rapida koupí...Snad jen opravdu příznivce značky..Doplácet 5100kč za zadní okna v elektrice u auta co stojí 340 000kč,to už si opravdu Škodovka dělá *..
Nebo ví,že si to může dovolit a českej Pepík to na leasing rád vysolí...
Za 367 000 je Oktávka 1.2/77kW..to už je lepší si koupit jí..
Hledání much za každou cenu? Říká ti něco slovo praktičnost? Dej si jako příklad takovou blbost jako plovoucí podlahu, složený nábytek z Ikey apod. Kočárek tam třeba dostaneš a co víc? Jedeš jen s kočárkem? Já s dítětem třeba sedadlo sklápět mohu, rozdělení sedáku i opěradla jsou výhodou a vzniká mi i u sedanu rovná ložná plocha.
Normálně bych si tento test přečetl a zřejmě byl nadšen, jak Škoda skvěle zapracovala a vykouzlila z ničeho opět dokonalý model. Jenže osud zavelel jinak a já měl možnost se přesně s tímto Rapidem - tedy 1.2 TSI 77 kW na 16-palcových kolech svést a ...
Výsledek je zde:
[odkaz]
Po přečtení tohoto testu auto.cz jsem poměrně zděšen, už jen na základě přidělených hvězd - 4,5? Tedy prakticky dokonalý vůz bez ohledu na cenu???
Začíná to již samotnými 5. dveřmi a údajným zvýšením tuhosti karoserie... Opravdu povedené 8-s:no:
Následuje "nízkoenergetické" označení xenonů. jenže ono jde o SVĚTELNÝ TOK MAX. 2000 lm. Jinak napsáno - Rapid má xenony bez nutnosti abutomatické regulace díky tomu, že ty xenony vlastně moc nesvítí... Proč tedy vlastně za xenony připlácet???
Více inovací než byste čekali? A pak se dozvídám, že se změnil volant a přibyla atrapa hliníku??? To že je víc než bych čekal? Nebo odkaz na výbornou povrchovou úpravu... Ta je zcela normální, naopak si myslím, že materiály budou poměrně háklivé na poškrábání ostrými předměty...
Že rovné podlahy po sklopení docílím dokoupením mezipodlahy? Opět lež jak věž, rovné podlahy nedocílím nikdy, opěrák nejde sklopit do roviny!
O excelentních jízdních vlastnostech se nemá smysl bavit, stejně tak o citu v řízení...
Jsem zděšen, úroveň auto.cz je opravdu na úrovni blesku... 8-s8-s8-s
a co rozumného bys tam jako chtěl převážet?:-))
Tohle hledání much za každou cenu začíná být komické.
Kočárek tam dostanu, respektive s dítětem stejně sedadla sklápět nemohu. Pytlům s cementem nerovná ložná plocha nevadí a lednici si zdarma nebo za směšný poplatek nechám dovézt, dotáhnout až do bytu a ještě zapojit.
Takže mi řekni, k čemu v tak malém autě potřebuješ rovnou ložnou plochu. Na převážení europalet?
pocet hviezd nezavisi od ceny auta .... ani od imidzu znacky...
pocet hviezd sa dava konkretnemu autu za dane kriteria ktore su hodnotene.... to znamena ze 5 hviezd moze mat aj miniauto a pritom rolls ich mat nemusi... co ale neznamena ze miniauto je lepsie ako rolls.. pocet hviedz sa vzdy vztahuje ku konkretnemu autu a k jeho moznostiam ktore dosiahlo v hodnoteni danych kriterii ( komfort, variablita, podvozok,brzdy a pod.... )
na podobnom principe funguje aj udelovanie bodov pri ankete auto roku - tam tiez nevyhravaju najdrahsie a najsilnejsie auta... ale tie ktore v danej kategorii a v danych kriteriach ponukaju velmi dobre riesenia voci konkurencii...
Pojem "nižší střední" je snad nějak legislativně vymezen? Škoda prostě postavila 2 kompaktní modely, každý na opačném konci "rozměrového spektra". Chceš-li menší jednodušší kompakt, bereš Rapida, chceš-li větší, sofistikovanější, jdeš do Octy, nechceš ani jeden? Jdi ke konkurenci, co je na tom k nepochopení? Nekoukej na věc omezenou optikou striktního třídního dělení, koukni na to tak, že Škoda vyrábí auta o velikostech Cíga až Superba a vyber si, který ti sedne nejlíp. A kdybys nebyl "matóš", srovnáš rapida s normálním cliem, ne kombíkem. Nebo ještě líp, srovnáš ho s fábkou, aby bylo zřejmé, co oproti menšímu modelu rozměrově nabízí.
Jak jsem psal,design je věcí názoru, mě zase hatchbackovská verze přijde jako by základní liftback potkala havárie s nějakým nákladním vozem a rázem tu máme Spaceback. Ale plně chápu, že obě verze budou mít své příznivce a odpůrce. ;-)
velmi dobre a rozumne napisane ... pritom spaceback a aj klasicky rapid mohli byt super autami skoda tych detailov ( setrenie na nespravnom mieste sa zacalo uz v citigu ) .. a samozrejme cena je tiez mimo... tu rapid nema sancu drzat krok s konkurenciou... s lepsou konkurenciou ktora je dokonca aj lacnejsia alebo len kusok drahsia ale podstatne dospelejsia a lepsia... nemusime byt motoristicki odbornici s 20 rocnou praxou aby sme si uvedomili ze rapid je drahy a tak trosku "out" v stou cenou aku nasadil..... voci konkurencii.. ono to nie je zle auto len preboha preco ta cena? Preco cena na urovni takmer golfu ked to auto sa na golf pozera len z dialky v kazdom aspekte a kriteriu ktore by sme hodnotili... preco? nerozumiem, su iste veci medzi nebom a zemou a asi je zbytocne hladat nejake recionalne vychodisko ...
mam pocit ze navzdory vysokej cene sa vsade v testoch a clankoch snazia testeri ( mozno na prikaz skody ) chvalit rapid aj ked to nie je vzdy na mieste.... auto to ano iste nie je zle ale preboha ved za tie prachy je to skutocne drahe auto a pritom nicom nevynika voci konkurencii prave naopak.... je to skor lowend... a aj tak je drahsi ako niektore auta ktore lowenami nie su.... a ako spravne pises tento postoj skody ohladom novych vylepseni rapida ... je to splech do tvare ludom ktori si kupili rapid pred tymi zmenami a fakticky uz po par mesiacoch maju niektorymi rieseniami zastaraly rapid... toto sa moze stat asi len v skodovke... clovek len plati a skoda ho okrada .... poctivych ludi okradaju .... je to smutne...
Tak s tvou první částí o nemožnosti vytvoření rovné plochy v zavazadlovém prostoru naprosto souhlasím. Jaké pak to sklápění sedadel má, když se tam nedá nic rozumného převézt? 8-s
No, nemožnost sklopit zadní sedák má i O3 (u rapidu to všichni řešili, ale stejně jako bakelitové výplně dveří - ticho po pěšině), což není rozhodně nic na pochvalu, ale tátovi služební O2, která je ještě navržena bez ergonomických kompromisů, nic takového vlastně nepotřebuje. I se sklopeným sedákem nevznikne rovná ložná plocha, navíc je třeba vyndat hlavové opěrky. A u rapidu/O3 to bude nejspíš stejné. Ale místo šetření to bezesporu je.
A tebe nad tebou nadnesených faktech něco překvapuje? Ano, není vůbec nic zvláštního, že kombi modely menší třídy začínají dosahovat velikosti nekombíkových modelů třídy vyšší. Rapid je kromě šířky (dané bohužel využitím přední nápravy malého vozu) velikostně akceptovatelným vozem nižší střední třídy.
To je sice pravda, ale bohužel to tak vyznělo - a to jak z toho článku, tak i z Tvého příspěvku :-! Taky nechápu, co máš proti malým dětem????? >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Nemůžu si pomoct v Rapidovi jsem seděl ale proč je tak drahý jsem nezjistil.... Nechápu taky proč má 4 1/2 hvězdičky v tomto pseudo testu, cena v tom nebyla vůbec zohledněna??? Jediné o čem to napovídá je, že pan redaktor to tak napsat musel nebo chtěl protože z toho měl benefit. Tolik hvězdiček, co Rapid v poslední době měli třeba BMW Alpina M3, pár Mercedesů a Bentley Flying. Je rapid tak dobrý??? V pseudotestu byli buď nezmíněné nebo přehlížené některé fakty (např. levné a tvrdé plasty, horší sedačky, nezakrytovaná kolejnička sedaček a taky ta cena) jinak by tu předraženou škodovku nemohli takhle ohvězdičkovat. Reklama jak vyšitá !!!!!!
Škoda Rapid - jedno z nejkontrovernějších vozidel nabízených na našem trhu. A popravdě řečeno, není se o divit. S příchodem tohoto modelu na český trh se roztrhl pytel s články a testy, které Rapida vynášely do nebe a nebylo skoro možno najít vhodnou konkurenci, jenž by se mu mohla rovnat. Snad jen sestra Octavia či bratranec Golf by připadal v úvahu. Minulo devět měsíců, přišla nová karosářská varianta a s ní i změny. Souhlasím, změny lze kvitovat, jelikož byly potřebné, ale zároveň mi to přijde jako plivnutí do tváře všem kupcům původního modelu....
Co se designu týká, pak zde si každý udělá obrázek a názor sám. Mé ososbní preference udělují plusový bod původnímu liftbacku, jenž považuji ze hezčí a také praktičtější variantou. Celkový nepoměr mezi výšou a šířkou nedokáže zakrýt ani jeden a tak není ani jeden vyloženě mým šálkme kávy.
Interiér. V podstatě lze najdeme tři viditelné změny. Jako nejzásadnější vidím použití standardního umístění ovládání všech 4 oken z místa řidiče, tento lapsus původní verze byl těžko omluvitelný. Neznám žádný jiný vůz s touto výbavou, u nějž nebyla možnost jejího ovládání z místa řidiče. Dále zde máme nový volant a plastový dekor. Nedomnívámse, že by tyto prvky dokázaly nějak povýšit celkově slabší dojem, kterým Rapid vevnitř působí. Po dříve nutných měkčených plastech ani památka, ani mnou (tedy nejen mnou) kritizované pojezdy sedadel nedostaly plastové zakrytí a tak se opravdu celkové lacinosti nelze vyhnout. Dojem mírně dokáže vylepšit testovaná béžová varianta interiéru. Rapid a ergonomie? No tento pojem mírně kulhá - umístěníloketní opěrky vůči ruční brzdě je naprosto nelogická a neergonomická. BuĎ budu používat opěrku a pak si musím zlomit ruku nebo pro každá použití ruční brzdy budu opěku odklápět. To je out. Psát jako výhodu bohatý vnitřní prostor, to chce už opravdu hodně odvahy. Zajímalo by mě, jak tester označuje vnitřní prostor i30ky nebo například třídní a rodinné kolegyně Octavie? No, já bych prostor takto nevyzvedával. Podélně je to pěkné, ne výškusi také nelze stěžovat, ale co se šířky týká, pak Rapidovské rozměry v rámci nižší střední třídy nelze brát jinak než výsměch. Spolujezdci jsou si blíže, než by komu bylo milé. Zde si člověk připadá jako v malém voze. A zavazadlový prostor? Veikostně velmi slušný průměr třídy, reálná hodnota je 380l. Co se mi osobně nelíbí, je tvrdoplastové obložení, které v průběhu svého života dostane solidně na zadek. Zlaté jakékoliv kobercové čalounění. A nemožnost složit zadní sedadla do nějaké roviny tento model také degraduje.
Motor lze hodnotit pozitivně, jen ta životnost je stále velkou neznámou a jen budoucnost ukáže, jak tomu skutečně inovovaný motor je. Parametry má solidní, spotřebu také. Proč ne.
Podvozkově si Rapid ve verzi hatchback polepšil, už opravdu není s původní verzí srovnatelný a ukazuje plavnější stránku naladění podvozku. Mluvím o zkušenosti s ráfky a velikosti 16" a tím pádem i vyšším profilovým číslem pneumatik.
A cena? Osobně si myslím, že i přes domáckost značky žije Škodovka na obláčku. Samozřejmě cenu určuje sámtrh a zájem zákazníků, o čemž se zde hádat nehodlám. Ovšem reálně uvažující zákazník srovnání s konkurencí využije a to už dochází Rapidu trumfy. Jeho výbava mi ani ve výbavě Elgance nepřijde až tak úchvatná, aby cena testovaného vozu dosáhla cifry 454 000 Kč. Jak s tabulky vyplývá, tak i s plnohodnotnými vozy nižší střední třídy nedokáže držet krok a cenově už se nebezpečně blíží Golfu. A to řekněme si upřmně je už opravdu jiná liga.
Závěrem bych dodal, že zákazníky si u nás Rapid v hatchbackovské verzi určitě najde, mě osobně by na modelu vadilo jeho viditelné lowcost řešeniv kontrastu s jeho reálnou nákupní cenou. Každý, ať si na otázku výhodnosti odpoví sám. :-)
Asi ta správná známka pro nekritickej test, jak jsem napsal výše...poškozuje Rapid víc než dvouhvězdičkový hodnocení. Strážná věž je dobrý přirovnání! :yes:
jedna sa o skodu... domaci produkt.. tym je jasne vsetko povedane.... ;-)
je jasne ze exsituje X lepsich a dokonca lacnejsich aut ... len treba zobrat cenniky do ruky a trosku povrtat sa aj v technickych udajoch konkurencie .... clovek az potom si uvedomi aka je ta skodovka vlastne zbytocna a nezmyselna znacka na automobilovom trhu
Z testu človek získa dojem, že Rapid je špička triedy a plnohodnotný konkurent Golfu (možno dokonca lepší). Všetko je tak skvelé a dokonalé ako jehovistické obrázky šťastnej rodiny v Strážnej veži. Prečo len tomu dokonalému obrázku ale nejak nechcem uveriť?
Nachápu proč nás pořád krmí tím, že Rapid spacebag je nižší střední.
Rapid:
a) délka (mm): 4304
b) šířka (mm): 1706
c) rozvor (mm): 2602
Takže toto je taky nižší střední:
Délka: 4267 mm (-3.4 cm)
Rozvor: 2589 mm (-1.3 cm)
Šířka: 1732 mm (+2.6 cm)
Já myslel že třídy jsou podle velikosti podvozku. Když jsem Rapis SB poprvé viděl, myslel jsem si, že to je nová Fabie Combi a tím u mě zústává.. za 300.000 Kč.
sice to nezvyknem ale musim ti dat palec hore.... tych nedostatkov ma ale rapid viac... kratke sedaky su tiez dost zbytocna chybicka krasy a usetrenych snad len par eur oproti lepsim sedakom... skoda tychto detailov... rapid mohlo byt dokonale auto... skoda par blbosti a prehnanej ceny.. mohol to byt trhak aky skoda este nemala... co spravis..... ale mozno je to schvalne tak poriesene aby moc neohrozoval octavku ktoru aj tak uz dost ohrozuje
Teď jsem to projížděl a na prvních dvou stránkách našel běžně 6, občas přes 10 a jednou i 20% slevu. Spousta salónů je dohromady s VW nebo i Seatem a pak ty Rapidy neprodají bez slevy. Oni spadnou na reálnou úroveň i v ceníku, to se nebojím :-)
Přečti si, co jsem ti napsal ještě jednou. Nenapsal jsem nic o nejlepším autě, ani motoru, ani ceně. Kopeš jak malý dítě, když si neumí obhájit svůj názor...a nezachrání to ani milion smajlíků ;-)
som vo svojom okoli zaregistroval zvyseny pocet aut seat toledo ( bracek rapida ) a uz aj tusim v com to je: [odkaz]
hadam sa skodovka tiez pouci ;-)
za 12 tisic by rapid s TSi vo vybave ambition bol skutocne celkom schopny voz..... ale boh vie ci sa skoda rapid dostane niekedy cenou tam kde je uz dnes seat toledo.... ktory je momentalne jasne lepsou volbou ako rapid
Tak to chce klid a nohy v teple, Tebe to trošku vzalo, takže aby si měl trochu radost, tak jo, motory TSI jsou nejlepší na světě - konkurence zaspala - Rapid je nejlepší auto v celé galaxii - opět konkurence zaspala - a jako bonus - za super cenu - a opět konkurence zaspala - a už se ma mě nezlob a sundej klapky z očí. Pa. :-):-) >:D >:D >:D >:D >:D
Nemohu si pomoci, ale vzhledem k tomu, že tohle auto je především rodinně užitkové, tak nemožnost překlopení zadního sedáku a následně položení zadního opěradla, což by vytvořilo skutečně rovnou ložnou plochu, tak žádoucí pro jakoukoli přepravu většího nákladu, je vzhledem ke kupujícím naprostý faul. Možnost překlopení zadních sedáků měla už škoda 1000MB, to v té Boleslavi jsou na tom tak špatně, že nebyli schopni zafinancovat ty 4 plechové panty? :no::no::no:
Čísla kolem dokola a vzhůru nohama na tachometru a otáčkoměru jsou odpudivá! :no::no::no:
Stačí se podívat za kolik se reálně prodávají, pak to už funguje. Zajdi k dealerovi, projev zájem a cena je pod normálním mainstreamem vyjma Francouzů a Italů. Ti se pohybujou na úrovni Fabií.
Plně souhlasim, ale to víš, novináři odvádějí dobro "práci", podle nich je Trapid veleauto, a to až přijde zase s trochou do mlýna pan VWaverka, to bude zase Trapidí orgasmus, ten zase bude slintat. Prostě - Fuj!
presne tak... ano golf vyjde vzdy o kusok drahsi ako motorom aj vybavou porovnatelny spaceback ale nie o tolko o kolko je lepsim autom... suhlasim ......rozdiel 250-500 eur za drahsi golf je smiesny rozdiel ... golf je predsa len podstatne lepsim autom ako rapid a tak tych par eur je uz uplne smiesnych ... to si kazdy rad priplati a dostane uz podstatne technicky podvozkovo aj imidzovo ovela lepsie auto... a aj priestorom v kabine. Nie je o com... bud golfa leona alebo ceed pripadne nejaky megane .... ale spaceback je dost drahy na to co ponuka... ako vravim keby zlacnel tak o 1000 eur za kazdu vybavu a motorizaciu tak je to ok.... poviem ze celkom unosne a akceptovatelne... ale v tych cenach ake ponuka je to o nicom.... tie ceny su nekonkurencieschopne... nech sa na mna nikto nehneva ale ale nevidim jediny dovod dat za rapida tolke peniaze za to co ako celok to auto mi ponuka....
Test dělal p. Mička...aby bylY odměny (ta odměna, ženskej rod)...a trefovat se dá do lecčeho, jen ten 1?2TSI je zrovna velmi dobrej motor, kterýmu jen chybí výraznější výkonová špička, za to se s ním neuřadíš do řidičskýho nebe. Tak jak je ten test nekritickej, jsi ty kritickej až moc.
Někdy mi přijde, že by se tyto stránky měly přejmenovat na škodovka-auto.cz. Není pochyb o tom, že jsme v Česku, když nám tu je prezentován úzký vůz se starou koncernovou technikou a komponenty jako plnohodnotný soupeř Golfa/Leona. Divim se, že od redakce nedostal rovnou pět hvězd ... Dovedu si předsatvit jakou spravedlivější kritikou by byl touto redakcí podroben stejný model od sesterského Seatu Toledo (kdyby existoval) a jaké hodnocení by právem dostal.
Závěr je takový, že kdo chce technicky méně vyspělé, užší a navíc dražší auto, ten dá přednost Spacebacku před Leonem a že je tento Rapid dražší než I30 a Ceed se dá směle považovat za sebevědomou troufalost...
Golf nevyjde o tolik dráž o kolik je lepší. Když odhlídnu od tvý fobie na korejský auta, zbejvá ještě dost evropský nebo japonský konkurence.
Rapid jsem jel jen v LB a ten je tvrdej a poskakuje jako koza, jsem rád, že stejně jako u OIII zřejmě došlo k změkčení jízdy, její kvalita byla až neakceptovatelná. Obecně bych viděl ideálního Rapida s 1,2TSI 77kw, autoklimou, vyhřívanýma sedačkama, komplet bagy, parking senzorama, BT a možná i navi za 350k...
Tak je to smysluplný, start na 250k se slabším TSI a základní klimou, ESP. Víc od toho nikdo za ty prachy nemůže očekávat.
Zase nepresnosti. Pri využití financovania od vwfs začína cena Rapidu už od 9830 €, vrátane 300 € zľavy. Tak Spaceback Ambition je možné dostať už od 12 130 € s motorom 1.2 TSI 63 kW. K tomu Ambition Paket za 399 € (automatická klimatizácia, disky z ľahkých zliatin, rádio s CD a MP3, Sunset, tempomat, trojramenný multifunkčný volant, malý kožený paket, parkovacie senzory, MAXI dot) a výde z toho slušne vybavené auto za zaujímavú cenu.
Jazdil si na novom Golfe a Rapide Spaceback? Nie, tak aspoň tie teoretické údaje píš správne.
Na druhú stranu, keby to niekto prehliadol a pozeral by len cenníkové ceny, tak Seat Leon vo výbave Coool so silnejším 1.2 TSI 77 kW výde na 12 490 €. A s balíkom Fun za 452 € dostane tempomat, parkovacie senzory, predné hmlovky a alarm. Seat uvádza, že k týmto balíkom dostanete aj FULL LED svetlomety zadarmo.
Nemůžu si pomoct, i když dle mého názoru vypadá spacebak lépe než liftback, ale pořád je to levně vyrobené auto - prodávané za velký peníz. Někteří novináři opravdu příšli o rozum /o panu VWaverkovi ani nemluvě/, nobo se prostě musí takhle hezky o Škodovkách psát - (zajímalo by mně, kolik novinářů jezdí ve Škodovce) - ale to vychvalování Trapida opravdu smrdí na sto honů - o motoru ani nemluvě - přirovnávat ho k atmosféře - to je docela odvaha. Prostě se to musí do lidí "narvat", aby se prostě prodávalo, a aby byli odměny....... :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
kym napr v r 1999 stal vw polo 1,4 44KW v metalize s el prednymi oknami nejakych 400 tisic korun ( dnes 13 300 eur ) tak dnes uz za podobnu cenu kupime fakticky silnejsi a vacsi golf ktory je neporovnatelny uz s tymto starym polom .... a prave cenova dostupnost aut uz cloveka nuti pozerat dnes po niecom poriadnejsom serioznom dobre vybavenom co ho bude reprezentovat a co mu bude sluzit ... clovek dnes uz nechce robit kompromisy ako ich robil za cias favoritov felicii starych kadetov escortov a podobne.... dnesny clovek chce za svoje peniaze uz slusne auto s
v zakladne s doborou vybavou slusnym motorom a celkovo na urovni doby..... dnesny clovek uz pozaduje v zaklade od auta klimu nejaky ten palubny pocitac, nejake to slusne radio .. dialkovy central a podobne veci ... ale v skode ich bohuzial v zaklade casto ani nenajde... nepochopitelne si musi priplacat za kazdu blbost nehovoriac o tom ze uz aj to zakladne auto bez vybavy je cenou nie nejako lacne... ale uz na urovni vybavenejsej konkurencie.... nechapem.... rapid spaceback je slusne auto ale nikto by na nepripnutil dat za neho takmer 14 tisic eur aby som tam konecne mal schopnuy motor a klimu.... to je vazne kus moc draha sranda .... nechapem.... ved za 14 tisic mam uz nadupany ceed s GDi.... alebo leona s golfom co su trosku uz inde ako rapid a aj v zaklade maju uz slusnu vybavu .... nechapem este raz... budem rad ak mi niekto kompetentny vysvetli preco skoda rapid stoji tolko kolko stoji a preco je podstatne imidozvejsia konkurencia ( golf leon ceed ) v lepsej vybave a s daleko konstrukcne lepsim know-how a spracovnaim len o kusok drahsia od rapida v podobnej vybave.....
Rapida doporučuji hlavně vyzkoušet. >:D Vad a kazů moc nemá, snad jen krátké sedáky, utopená řadicí páka a otřesná loketní opěrka. Jinak klasická Škoda, výborně poskládané, funkční a bytelné. Nízká cena Leona je zaměřená hlavně proti rejži. Golf vyjde vždy dráž než podobně vybavený Rapid. U řejže je otázka do kdy budou dotovat cenu vozíku s víceprvkem a cenovkou pro zákazníka 350 tisíc, když Škoda má, v případě potřeby, kam snižovat cenu a stále prodávat se ziskem >:D
a hlavne, čo sa porovnáva Rapid a Leon? veď Leon je z druhého konca kopaktov. jediné, čo majú spoločné je, že sú HB. ale Leon = Golf = A3 = Octavia. iný podvozok, iný rázvor, iná šírka...
ak existuje priama konkurencia pre Rapid, je ňou Chevrolet Cruze HB (ktorý je, na rovinu, drahý jak šľak a až v predajni dajú zľavu nad 10%).
Akorát z r.v. 2005 ne? >:D Takový motor se do trojkového meganu nemontuje pro distribuci v ČR >:D >:D Poslední nepřeplňovaný dvoulitr na českém trhu měla dvojka a měl 98kw..
urcite radsej leona alebo golfa,,, zvlast novy leon je nadherny... na nom by som mohol oci nechat... dokonale auto, proporcie, krasne a konecne auto emocion od seatu :yes:
rapid ak by stal tych 12 000 s TSI v ovybave ambition tak je to ok.... primerana cena... ale za takmer 14 tisic si to kupi len nejaky zberatel milionar ktory nevie co s peniazmi
Ja by som to zakázal tieto objemy!!! Však to je nebezpečné, lenivé a smutné! Bez ohľadu na TSI RSI FSI, HTP a ďaľšie extrémne výkonne jednotky. Motory z mountfieldu. Ak už auto benzín 1.8l+ ak nafta 2l+ inak to nemá význam, nuda, nebezpečné a o ničom. Žiadny úžitok...
To jsem se za tu dobu, co se Rapid prodává, ještě ani nedíval na ceny v cizině. Být Slovensko bohatší, nejspíš by všichni Bratislaváci jezdili nakupovat do Vídně. Jinak by přece ve Škodě ostrouhali... myslím na světových trzích.
Plně souhlasím, že tento Rapid se oproti Leonu nevyplatí. Raději Leona než rapida když jsou za téměř stejnou cenu. Ovšem kdyby Rapid zlevnil tak pak by to byla jináááá písnička.
Také už jsem měl tu čest. K vzhledu dodám jen to, že pokud je vůz obut na větších kolech ( a v červené ), vypadá daleko lépe, než liftback. Tento modrý kousek na fotkách mi toliko nelahodí oku :).
V interiéru je značný posun, to je pravda, ALE nejvíce efektní je pouze na fotkách. Bohužel při usednutí a nedejbože pohlazení palubky a materiálů zjistíte, že je interiér tvořen levnými plasty jak u vozů z dálného východu před pár lety 8-s . To i ti Francouzi v této cenové mají kvalitnější interiéry. Je to škoda, protože tohle byla přeci velká zbraň koncernových vozů.... bohužel ta doba je už pryč.
Jízdu jsem ještě neabsolvoval :) tak nehodnotím
Až na tyto nedostatky se mi vůz líbí. Vím, že to má být lowend, ale jak je vidno z tabulky, cena tomu neodpovídá. Za nižší cenu je k dostání třeba bratr Golfa Leon...
Takže pokud to nemá být reklama na Škoda finance, kdy auto vypadá za 320 tisíc krásně, tak mi to i tak jako skvělá koupě nepřijde :-)
P.S. Co má být za plus, skvělá péče při návštěvě autorizovaných servisů? Jednu Škodovku máme v rodině a za jejich "péči" bych jim to auto omlátil o hlavu
P.P.S. Může mi někdo vysvěltit, proč je v testu napsáno, že pouze nyní k 77kw verzi dodává Škoda 6tikvalt? Já myslel, že 77kw i v liftbacku má 6tikvalt? Stejně jako v Oktávkách? Nebo se pletu?
- vybava active v spacebacku je sice lacnejsia ale to je fakticky auto bez vybavy len s motorom a volantom ... takze prvy schopny rapid je vlastne vo vybave ambition a tak som to porovnal s golfom.. ako vidime... golf je s podobnou vybavou ( zakladna vybava ) len o kusocek drahsi ako rapid... nechapem kto pojde do rapida ked o 200 eur da viac a ma golfa... s podobnou vybavou a nepochybne ovela lepsim imidzom , na ktorom stale dost ludom zalezi aj ked si to neprizname....
tak 1000 eur dole v kazdej verzii a vybave a spaceback mozno bude mat uspech aj u nas....
Tedy to auto s 3 ramenným volantem už vypadá docela dobře. Tak na 300 tis..!
Ale pokud srovnám ty předražené ceny..
Jen 9 tis doplatit za stejně vybaveného Seat Leon na elektronech s mlhovkami..?
Leon je jasná volba..nebo jen o něco dražší VW Golf!! >:D
Pokud cena Rapidu Spaceback spadne tak o 30-50 tis..má to smysl!
A 77kw se šestikvaltem za 400tis? :no:8-s
KOREJCŮM TO JEN NAHRÁVÁ NA SMEČ.
Jo, kočkopes, to je to správné označení pro první rapidy. Tvrdý a nelevný lowcost na tvrdém podvozku v základu, nekřesťanský předražený a místy dost odfláklý švihák v plné palbě.
toto sa nedá nazvať inak, než ďalšia zo sérií PR článkov Ringieru.
porovnávať Rapid s Leonom, Golfom, Ceedom či i30 je úplne scestné. ešte včera sa Rapid dával do roly lowcost áut, dnes je to prémiová značka.
a v cenníkovej cene dokonca vychádza drahšie, ako tieto vozidlá. (potom nám naordinujú, že auto je v akčnej cene a je lacnejšie... ...nie, žeby existovali zľavy a akcie aj na zvyšné 4 autá...)
Rapid je lowcost a ostane lowcostom. jeho kúpa ma význam len do cenovky 300-325.000 Kč. potom je výhodnejšie si kúpiť naozaj kvalitnejšie autá.
"Automobilka vyladila podvozek téměř k dokonalosti" - aha, takže tak na úroveň Golfu, když jsou si rozměrově tolik blízcí. Já vám tedy moc nevěřím... Nechci tu jen tak od stolu dělat nějaké závěry, ale nechce se mi věřit, že lowend s řadou řešení spíše ze segmentu miniaut bude srovnatelný s desetiletími zrajícím, plně kompaktním mainstreamem.
Je "Škoda" že z tohoto auta udělali kočkopsa.Je tam zbytečně vidět levnost a díky tomu je to drahé.Pravda, oproti Rapidu "klasik" tam posun je, to beze sporu, ale i tak je to prostě imho chyba.Jinak je to ale pěkné auto a až to bude levnější tak není důvod to nekoupit.
PS:Nevíte kdy tam začnou dávat TSI motory s řemenem?