Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor s Lucií Groene o příběhu značky Fisker: Historie se opakuje

Lucie Groene je česko-americkou režisérkou a zároveň manželkou Michaela Groeneho. Tento muž nese ve společnosti Fisker Automotive zodpovědnost za vývoj pohonného ústrojí a všech elektrických součástí vozů.
Zpět na článek
2. 12. 2013 21:05
Re: Pro Svet motoru
Patrite tedy k te nekriticke skupine obdivovatelu pana Lutze, kterou si on leta buduje a nema asi smysl unavovat se vzajemne dalsi diskuzi. Jen by me zajimal jediny projekt tohoto pana, ktery opravdu uspesny byl. Pokud vim, i ten posledni VIA Motors, byl propadak, i kdyz se o tom pan Lutz asi v mediich sirit nebude. Vase poznamka "ze jsem toho asi moc necetla" potvrzuje predevsim, ze si nejste schopen nebo ochoten zjistit zakladni informace. Vzhledem k memu studiu na berlinske univerzite, filozoficke fakulte (obor literatura a stredoveka nemcina) a fakulte sociologicke (politologie, sociologie) je dost nepravdepodobne, ze bych vseobecne malo cetla. ;-)
28. 11. 2013 23:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 11. 2013 23:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2013 04:12
Re: Instant Karma
Bože, to jsou nabubřelé kecy. Na dálku je vám to vše jasné, to vás na druhou stranu obdivuji. ;-\
25. 11. 2013 04:10
Re: Pro Svet motoru
Co je nepravdivého na tom, že Tesla potřebuje ideálně celou noc na dobití, aby zvládla stejnou trasu, jako Karma bez přespání? Nezlobte se, ale na ostatní nesmysly nemám ani chuť odpovídat. Predstava, jak inzenyri a ja nenavidime Teslu, je uplne mimo, klidne na to zapomente. Tenhle svet je maly a kazdy zna kazdeho, casto jsou ti lide v soukromem zivote i pratele, nebo driv pracovali pro Fisker. Neznam nikoho z Fisker, kdo by si pral konec Tesly. Spis maji strach, ze se prijde na to, jak velky prusvih ten jejich battery pack v Tesle je. :-!
25. 11. 2013 04:09
Re: Pro Svet motoru
Váš názor na pana Lutze vychází z médií. Můj z mnoha rozhovorů s lidmi, kteří jsou v té situaci involvováni. Házíte špínu na mě a k tomu není důvod. V rozhovoru jen popisuji události, a to jen ty, které mohu doložit. Doufám, že se pan Lutz toho filmu dožije. Doporučuji všem, kteří by mohli také uvěřit, že pan Lutz je takový slušný, neškodný starý pán, přečíst si jeho nejnovější "literární výtvor", knihu: "Icons and Idiots". Tam pan Lutz hází špínu prakticky na všechny ostatní manžery z automotive, něco tak strašného jsem ještě nikdy nečetla.
23. 11. 2013 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 13:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 12:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 12:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2013 12:36
Re: Srovnání
Nový produkt treba vymyslieť .... vytvoriť ... a vedieť predať ....

Ak sa Tucker nepresadil ... až taký zázrak to nemohol byť ... jednoducho náklady na vstup na automobilový trh sú vysoké a kto s tým nepočíta, alebo na to nemá ... nemá šancu ...
23. 11. 2013 12:31
Absurdné vyplakávanie ....
Tvrdiť v čase masívneho štátneho zvýhodňovania "ekologických" aút za každú cenu, že je prostredie neprajné ..... je smiešna trápnosť ....

Ktorý "normálny" biznis sa môže pochváliť takým zvýhodnením ako je pôžička od štátu ?

Dôvod krachu Fiskeru a budúceho Tesly je jednoduchý ... nie sú konkuriencieschopné za danú cenu .... nie je tom žiadne sprisahanie, ale jednoducho trh ...

To, že ešte Tesla "čaruje" nič nemení na tom, že funguje len vďaka masívnej podpory "ekologických" vlád .... viď. Nórsko ....

Úspešní podnikatelia chcú od vlády pokoj ... tí neúspešní dotácie a podpory .....
Avatar - WinDiesel
23. 11. 2013 12:03
Re: Pro Svet motoru
Kdo tady má být tím majitelem dieselu, který právě vyměnil DPF a má tudíž špatnou náladu? Něco jsem přehlédl nebo to byl pokus o křečovitý vtip?
Nebo je za tím snad nějaká další spiklenecká teorie o tom, jak diesely zabily Karmu či elektromobil? >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
23. 11. 2013 12:00
Re: Pro Svet motoru
No vtipem byl rozhodně článek s nadpisem "zážehový motor postavený na principu vznětového motoru" ...... To bylo opravdu dobrý (nebo spíše špatný) vtip... >:-[]
21. 11. 2013 04:55
Re: Bublina
To neni odstavec, ale otazka. A nasleduje odpoved, ktera naznacuje, cim a kym se film o Fisker bude zabyvat. U rozhovoru myslim neni nikde na svete bezne uvadet odkazy. Ja jsem dokonce s pani KF vedla velmi zivou pisemnou diskuzi, kde jsem se ji snazila presvedcit, aby prestala o Fisker podobne nesmysly psat. Take v diskuzich pod jejimi vytvory je mnoho nazoru dalsich lidi, ktere ji vycitaji, ze siri nepravdy a ucelove manipuluje s fakty. Mohu vas ubezpecit, ze jsem si prave s dokladanim VSECH tvrzeni, ktere se tykaji tretich osob, dala velkou praci a budou pristupne v ramci projektu. Tady v USA se to opravdu nevyplaci, rikat neco, co neni pravda, nebo to nemuzete v pripade potreby dolozit. Pokud vas to tema zajima, nikdo vam nebrani si texty teto pani vyhledat a precist, je to volne dostupne na internetu. :yes:
Avatar - Ham.
20. 11. 2013 23:08
Re: Bublina
V odstavci "A co další konkurence, Tesla?" jsou nedoložená obvinění, počínaje "spřátelenými novináři" a konče názorem na Katie Fehrenbacher.
Avatar - Barrichello
20. 11. 2013 09:02
Srovnání
s Prestonem Tuckerem je trošku takové.....no přehnané.

Ano, Prestona Tuckera zničil zničila Velká Trojka, kterou se svým modelem Torpedo předběhl o světělné roky.

Jenže stejně jako v případě Fiskeru, i zde bylo spousty porodních bolestí, odvážná řešení a použití nových věcí a technologií sebou vždy nesou problémy a i v případě Tuckeru ne vše fungovalo jak mělo a všechno to trvalo dlouho.
A samozřejmě, opět za ním nestál nikdo velký.

Takže je potřeba si říct, že nebýt tam ty komplikace, zdržení, přepracování věcí a nedostatek peněz, tak ten projekt mohl být taky někde jinde...V Případě Tuckeru to platí dvojnásob, oprtoi Fiskeru tam bylo těch nových věcí a tehcnologií přeci jen poněkud víc....

Nic proti Karmě, design je úžasný, viděl jsme dvě na vlastní oči vč. interiéru a je to velmi pěkný vůz.
20. 11. 2013 08:43
Re: Pro Svet motoru
No, on to zas až takový vtip není :-)
Avatar - Dylan McKay
20. 11. 2013 08:12
Re: Pro Svet motoru
Paní Groene, prosím, pište dál, nenechte se ani v budoucnu znechutit některými příspěvky.

PS: Nálada majitelů dieslů je vždycky před Vánocemi špatná, když se místo dárků musí kupovat filtr pevných částic... (vtip) ;-)
20. 11. 2013 02:07
Re: Bublina
Pani Groene nepoukazuje zavistive na konkurenci, pokud totiz zacne mit Tesla opravdove problemy - coz pozar baterie je - ovlivni to negativne i ostatni, vcetne Fisker. S uctou, Groene. :-!
20. 11. 2013 02:03
Pro Svet motoru
Rada bych Vam podekovala za zajem o tema a zaroven toho vyuzila a pozadala vas o podrobnejsi reserse v budoucnosti. Samozrejme jsem zaujata, nekolik let ctu v mediich nesmysly a nekdy jen kroutim hlavou. Mohl byste mi napriklad nejak upresnit, z jakych konkretnich a overenych udaju vychazite vy, kdyz ve svem clanku o Fisker tvrdite, ze automobilka “na jaře zkrachovala kvůli jednostranné orientaci na elektropohon a přehnanému odhadu poptávky”? Pokud vim, automobilka do doby, kdy byl tento rozhovor zverejnen bankrot nevyhlasila a o duvodu krachu kvuli “jednostranne orientaci na elektropohon” by mozna bylo zajimave udelat rozhovor spise s nekym z Tesly. To by pro zmenu zajimalo me, co na to rikaji oni. Tvrzeni, ze “pro cely vyvoj auta museli najmout techniky a manazery odjinud” bych sice mohla s trochou zlomyslnosti tlumocit soucasnym I byvalym inzenyrum a manazerum ve Fisker, ale asi to neudelam, protoze je takove hlouposti urazi a oni uz toho zazili dost. Shodneme se asi jen v tom, ze zakladatele firmy udelali dost banalnich chyb a nektere plany byly nerealisticke. Ale na druhou stranu, oni take velmi rychle ztratili ve firme vliv. Navic Fisker byl v roce 2012 v relativne dobre pozici a pres vsechny pocatecni chyby se mohla rozjet vyroba Atlanticu, existovaly skvele nabidky, ktere firme mohly zajistit stejne skvelou pozici na trhu, jako maji zavedene automobilky – a nezavisle na te pujce, kterou mohla firma splatit. Ale o tom je taky trochu ten scenar k filmu, takze navrhuji, abychom si na toto tema podiskutovali, az bude hotovy. Uvidime, jestli svuj nazor treba trochu neupravite. Osobne v to doufam. Lucie Groene
Avatar - Ham.
20. 11. 2013 01:47
Re: Bublina
podstatné je to červené číslíčko pod grafem mínus 29,56%, o tolik spadla cena akcií za poslední měsíc.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 11. 2013 01:40
Re: Bublina
Zas tomu tolik nehovím, ale v tenhle okamžik mi to ukazuje obě čísla zelená a na několika procentech.
Avatar - Ham.
20. 11. 2013 01:08
Bublina
kolem Tesly ovšem také začíná rychle splaskávat
[odkaz]
Takže paní Groene nemusí závistivě poukazovat na konkurenci, nejspíše ji čeká podobný osud jako Fisker.
19. 11. 2013 23:44
Druhá strana věci
Rád bych se přidal ke komplimentům za naprosto unikátní článek se zajímavým pohledem do zákulisí. Postoj paní Groene mi však připadá celkem pochopitelně zaujatý a dovolím si to pár větami vysvětlit. Politické pikle a nekalá konkurence v závěru mohly krachu Fiskeru pomoct, ale za prvotní příčiny považuji nekompetenci a přehnaný odhad poptávky.
Firmu založil Fisker jako známý designér a Koehler jako zkušený manažer – ovšem toliko manažer designérských studií BMW a Fordu. Jejich předchozí firma Fisker Coachbuild stavěla zakázkové karoserie na mechanice vozů BMW a Mercedesu, s návrhem agregátu, podvozku nebo elektroniky ani jeden z nich zkušenosti neměl. Partnerem jejich hybridního projektu se stala firma Quantum Technologies, která se pro změnu živí systémy pro skladování a transport paliv [odkaz] a později koupila také jednoho výrobce solárních panelů. Vývoj řídicích systémů dělá jen jako přidruženou výrobu. Baterie, elektromotory i další výkonné prvky Fiskeru Karma pocházely od externích firem: [odkaz]
Kritici tedy jistě trochu přehánějí, když říkají, že Fisker neměl vůbec žádné vlastní know-how, ale s Teslou nebo dlouholetým partnerstvím Toyota-Panasonic to srovnávat určitě nejde.
Pro celý vývoj auta museli najmout techniky a manažery odjinud, proto zřejmě nemohli zabránit špatné organizaci, velkým chybám ani špionáži nebo kladení kukaččích vajec od konkurentů. Paní Groene sama v rozhovoru popisuje, že když její manžel v roce 2009 do Fiskeru nastoupil, zjistilo se, že je hodně věcí špatně a musejí se úplně předělat. Přitom Karma měla být koncem toho roku uvedena na trh. To s dovolením nebyl důsledek politického nátlaku, ale špatného managementu. Zmrazení části vládní půjčky s odvoláním na nesplnění termínu dodávek vozů Karma se odehrálo až v květnu 2011.
To celé odkazuje na hlavní rozdíl proti Tesle – její vývoj byl od začátku zaměřený na elektřinu, což si tam uměli na všech úrovních zorganizovat a uhlídat. Auto hned napoprvé vyvíjet nemuseli, použili hotové od Lotusu. Dneska jsou tam, kde jsou. S nafouknutou cenou akcií Tesly má paní Groene pravdu, ale to není žádný argument pro Fisker.
Negativní mediální atmosféra kolem Fiskeru podle mě není výsledkem organizované kampaně, ale kocoviny ze snu o rychlém nástupu elektromobility. Na toto vystřízlivění dojeli i ostatní: Azure Dynamics, Coda Automotive a Better Place zkrachovali, z Chevroletu Volt je finanční průšvih desetiletí. O Fiskeru se mluví nejvíc prostě proto, že vzbudil největší očekávání. K hrdým čekatelům na Karmu ve své době patřili Leonardo di Caprio nebo Al Gore. Snad by nikdo nečekal, že taková ikona zmizí ze světa v tichosti.
Je určitě škoda, že to špatně dopadlo, a dokument paní Groene určitě odhalí zajímavá fakta, která mnozí neuslyší rádi. Obviňovat z neúspěchu Fiskeru jen GM a republikány mi však přijde poněkud jednostranné.
Avatar - šmoula nešika
19. 11. 2013 22:11
Děkuji ti, Sleepere
No, hybridy a americká auta nejsou zrovna můj šálek kávy (ale rozhodně zajímavější a poučnější než věčně samé VW), ale jinak musím říct, že poslední dobou fakt válíš, Aleši. :yes: :-! Měli bychom se ti postarat o nějakou tučnou prémii a přednášku ostatním redaktorům... :-)
Avatar - šmoula nešika
19. 11. 2013 21:50
Re: to je tak dlouhý a nudný , že to ani nebudu číst
Děkujeme ti za strhující komentář k tématu... ;-) :-!
19. 11. 2013 20:49
Politika je svinstvo
...a americkou korupci odneslo jedno z po všech stránkách nejzajímavějších aut na trhu. Díky za rozhovor – nejlepší článek na Auto.cz za posledních pár měsíců!
Avatar - flyboyeda
19. 11. 2013 18:22
to je tak dlouhý a nudný , že to ani nebudu číst
:-)
Avatar - Czerwik
19. 11. 2013 11:35
Re: Instant Karma
náhodou podľa mňa je to auto úplne unikátneho a krásneho designu :-) veľmi držím palce Fiskeru nech sa mu podarí prekonať problémy a hajzlov kt. ho potápajú. Korupcia, klamstvá a škandály riadia dnes tento svet a vidíme, že ináč to nieje ani v automotive priemysle...
Avatar - Pekelná Micinka
19. 11. 2013 11:21
Instant Karma
Především díky za velmi dobrý článek, poslední dobou je jich méně než šafránu. Pokud jde o Karmu, tak myslím že udělali chybu v tom, že začali právě. Přijde mi, že má takový trochu problematický design, není úplně krásná, a vzhledem k ceně to zase není auto běžné spotřeby, takže s velkým odbytem nemohli počítat i přes to, že to je sedan. Asi bych začal s [odkaz] Je škoda, že to dopadlo tak jak to dopadlo, zvlášť pokud člověk čte o těch okolnostech.
Avatar - Dylan McKay
19. 11. 2013 11:18
Děkuji
Alešovi a Lucii za tenhle článek. Jsem velký fanda hybridních aut a majitel již třetího Priuse, a vnímám tu hysterickou antikampaň.
Na dokument se těším, bude to pro celý svět šokující podívaná. AUTO.CZ má nyní možnost být u toho.
Paní Groene nedávno něco stručně psala v diskusi pod Karmou s motorem Corvette, je dobře, že jste si toho všimli!
Myslím, Aleši, že se ti povedl článek/rozhovor světové úrovně! :yes: