hmmm, jak to? už to nedávajú? Doteraz v Megane III bol, aj ja ho mám (rv2009). Myslím, že to bolo štandardné. Možno po FL, potrebovali ušetriť ... jedine mi na spolujazdcovom sedadle chýba možnosť bedrovej opierky :-(
dědo7, většina (dnes běžných) prvků moderních automobilů se dá komentovat podobně jednoduše..., podobně jednoduše se dá např. říct, že lidi zlenivěli a chlapi vyměkli, když "slezli ze stromů", když se přestěhovali z jeskyní do stavěných obydlí, a nebo když třeba přesedlali z koně do automobilu :-|
To je bohužel problém, Laguna to měla v r.2001 už v základu, Megane to nemá ani za příplatek v podstatě nejvyšší výbavě na čr trhu, v jiných zemích k mání je.
Se mnou (za volantem) automobilky většinou počítají, nepočítají už ovšem (obvykle) s dospělým mužem za mnou (to samozřejmě není narážka na mou ryze heterosexuální orientaci)! >:-[]
V tomto ohledu vidím rozdíl (např. mezi Golfem a Meganem) hlavně v tom, že zatímco v Golfu (už od výbavy Comfortline v sériově výbavě) se mnou počítají i na sedadle spolujezdce, v Meganu není výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce ani v nejvyšší výbavové "řadě" (u nás).
Chápu, že pro někoho to může být jen detail, ale já bych si žádné! auto s podobným "handicapem" nekoupil. Představa, že třeba zrovna řídí moje žena a já mám zabořenou hlavu v čalounění stropu na místě spolujezdce, by mi určitě vadila. Při tom mých 193 cm dnes určitě nepovažuji za nějakou vyloženě extrémní výšku.
Však jo, s white labelem na předním sedadle automobilky nějak nepočítaj... >:D a jinak je tam místa dost. I když taková rozvalovačka jako v Mondeu to pochopitelně není. Jen mě ta jízda s Megošem znovu připomněla to plácání některých diskutérů o francouzské houpavé jízdě. Jo, chlapci, přestaňte si číst 10 až 15 let starý časáky a jděte se projet.... ;-) Ale na druhou stranu jsou lidi, kteří se toho vzdát nechtějí. Mám známou, které dosluhuje Scénic I a je úplně zoufalá z toho, co si teď má vybrat. Už pár nových aut vyzkoušela a pořád si stěžuje na tvrdý podvozky a žádný pohupování.
Tak veľa šťastných km :-) mňa akurát dnes zradila primera už zasa tak sa obzerám po niečom novom alebo aspoň novšom a bol by som rád ak by mi v garáži na Vianoce parkovalo niečo od R-N na bežné jazdenie časom sa hádam dopracujem k lagune coupe gt alebo nejakému renault sportu.
Penetrace automatů jistě roste, ale přesto je manuál v Evropě stále číslo 1. Zejména u malých aut, kam Clio patří. Automaty hrají prim u větších aut a obecně u aut nad půl mega.
Automat u clia GT jistě smysl dává. Jenže manuál taky. Tak proč není možnost volby, zvláště, když Renault u Clia velkolepě hlásá hesla o tzv. individualizaci ?
V Renaultu kdysi spočítali a naplánovali třeba i to, kolik budou vyrábět VelSatisů nebo Avantimů. A byl to tedy dost nepřesný výpočet. Přidom 9 z 10 diskutérů ACZ by jim řeklo, že takový "hnus" by si nikdy v životě nekoupili.
BTW Dovozce Fiatu spočítal, že model Linea bude v ČR nabízet jen s naftovými motory, ačkoliv většina auta se prodávala v benzínové variantě. Zákaznici Lineu přestali kupovat a dovozce jí vykšrtl z ceníku. Holt některá rozdhdnutí automobilek/dovozců nedávají smysl.
Úplně jiný, 1,2 TCe z Clia III je vlastně totéž, co starší 1,4 TCe.
Asi takhle... Renault si už zuby vymlátil dost, takže snad udrží kvalitu v režimu, který nastolil... plus máš dnes 5 let záruku na 100t km a můžeš si za velmi rozumný peníz dokoupit i na celých 5 let servisní služby...
Taky jsem to risknul a šel do relativně nové 1,6 dCi... uvidím, jestli nebudu litovat. Zatím po necelých 10t km ne.
Kdybys chtěl, tak mám taky nějaká data, dokonce o stejném autě jako Ronault. Z toho dvě jsou zcela zásadní:
1. Slušnej podvozek, nebylo to špatný svezení, 1.6 dCi občas i zatáhne. ;-)
2. Za white labelem se v tom nedá vůbec sedět. >:D Takže koupit pokud možno bez něj. ;-)
:yes: Tiez nikoho,kto ma najazdene 50 000-100 000km s automatom ( DSG, TCT, EDC)a tvrdi,ze buduce auto(a je jedno,aka kategoria) bude s manualom osobne NEPOZNAM!!!A ked sa chces "potesit" mozes tiez radit manualne,ci uz radiacou pakou,alebo packami,resp.tlacidlami pod volantom alebo na volante... ;-) Alebo ti fakt chyba ten spojkovy pedal???Hlavne v hodinovej kolone rano v kazdom meste,ze? ;-)
Problém je, že 1,2 TCe v Meganu je úplně jiná konstrukce než 1,4 TCe. 1,4 TCe co vím problémy nemá, ale taky je to jednodušší technika bez přímého vstřikování a tuším že i bez variabilní olejové pumpy a vodního čerpadla atd.... 1,2 TCe je záhadou stejně jako třeba 1,6 dCi-
nejdřív s moderními automaty něco najezdi a pak tady rozváděj své zcestné úvahy.. když člověk odhlédne od osobních preferencí každého, tak automat je zcela ideální řešení pro většinu automobilové produkce..
Spíš popřemýšlej, proč třeba Peugeot má tým na vyladění zvuku zavírání dveří. Proč se snaží navodit pocit kvality použitím měkčených plastů, Nenapadlo tě někdy, že by možná měl jít cestou opravdové kvality a spolehlivosti jako Renault. Myslíš, že Toyota získala svou image použitím měkčených plastů? Peugeot by si měl vzít z Renaultu příklad a začít dělat pořádné převodovky, místo robotizované převodovky nasadit dvouspojky, místo měkčených plastů udělat interiér, který po pár kilometrech nebude drnčet a skřípat. Místo chromovaných cingrlátek udělat podvozek, který nebude hned rozhrkaný. Pokud už chce všude cpát ovládání přes dotykáče,tak to udělat tak, aby to alespoň trochu fungovalo,.... Prostě měl by jít cestou Renaultu. Cestou opravdové kvality. První krok proto snad PSA udělal. Šéfovat jim bude Tavares od Renaultu.
zdravím ma niekto skúsenosť s meganom 1.2tce pripadne 1.4tce? zatiaľ spoľahlivosť sa zdá byť slušná resp.som nepočul nikoho sa sťažovať ale myslím že pri ročnom nájazde čosi cez 10000km nemusím riešiť pri spotrebe počítam že asi na začiatok bude trocha vyššia a k 6l/100 nedostanem ale všetko je o zvyku
Já z něj mám dost rozporuplné pocity. Aktuálně čekám až někde v Renaultu budou mít GT na vyzkoušení, bez toho bych do něj nešel. Automat mi nevadí, naopak to beru spíš jako výhodu. Horší je ale nabídka motorů. Aktuálně mám Clio III generace s motorem 1.6 82kw a proto je pro mě GT jedinou možnou verzí. Tříválec a nafty by byly výrazně pomalejší než moje současné auto.
Taky mě zklamalo, že renault už dozadu nedává kotoučové brzdy, moje auto je má. Taktéž je škoda, že upustili od světel s přisvěcováním do zatáček. Clio III bylo tuším první auto této kategorie, které je mělo a dalo se připlatit i za xenony.
Uvidím jestli se mi bude GT líbit, sehnat nějakou předváděčku na projetí je dost obtížné...
Obecně nejsem žádný extra fanda Renaultů :*) snad až na ty s přídomkem RS >:-[] nicméně ten z této generace Clia se mi zrovna nějak moc nelíbí :no: ... je to spíš tím, že celá tato generace mě za srdce nějak prostě nechytla.... ale toto GTčko to vypadá sakra dobře :yes: prostě první Clio této generace co se mi celkem líbí :-!
Toppere, to si fakt myslíš, že si to nespočítali??? Že se Renault schválně obírá o zákazníky??? Mně přijde, že máš s Aresem doma nějaký statistiky prodejů, popř. nějaký výsledky průzkumů mezi potencionálními zákazníky pro Clio GT... Já vím, je to tvůj názor, ale psát to jako dogma... Taky bych preferoval manuál, ale psát, že je to krok vedle, a bůh ví co, je nesmysl. Kolik znáš lidí, kteří opravdu přemýšlejí o Cliu GT??? Zamysli se nad tím, jestli česko-slovenský trh je ten, dle kterého by měl Renault plánovat produkci... Já jezdím do Francie dost často, a to je obrovskej rozdíl oproti našemu trhu. Tam si nikdo nemastí triko tím, že má silnej motor, 18ky pneu a růžový, pardon - lososový triko o dvě čísla menší, než by potřeboval. Tam se tyhle auta berou jako naprosto pohodový auta pro jízdy do města... A ta EDC je pro tenhle účel naprosto pohodová. Osobně znám multimilionáře, kterej má doma Porsche 911, kabrio Audi, a přesto na nákup a na pláž jezdí Cliem.
Mimochodem: to Clio se v Evropě prodává náramě dobře, asi takovou chybu neudělali.
Ja sa nebojím >:D Na tú tvoju domienku "ludi ktori chcu klasicky manual je stale viac ako tych ktori chcu automat, " si prosím ťa prišiel ako? Medzi kupcami nových áut je už roky narastajúci trend pri kúpe auta s automatickou prevodovkou. Alebo si myslíš, že rozmach DSG, TCT, EDC, PowerShift atď. znamená, že ich vyrábajú iba na sklad a nikto ich nechce? Nebuď smiešny... Ono to chce mať len trochu rozhľad a nevnímať realitu sveta cez optiku starej feldy na pozadí provinčného mesta na východe Slovenska.
A pod označením GT si skôr predstavujem auto ktoré ma pohodlne a rýchlo prevezie z bodu A do bodu B, ako nejaké športové náčinie. Takže hlavne tu mi ten automat dáva zmysel.
neboj sa ty nic, ludi ktori chcu klasicky manual je stale viac ako tych ktori chcu automat, myslim ze o tom nemusime diskutovat, je to tak, automat je mozno fajn do mesta na nejake male auto do denno dennej kolony ale auto ktore ma oznacenie GT a ma sportove ambicie a ma snahu vodica aj trosku potesit tak tam je manual jasna volba, ja som kedysi jazdil s automatom v pajere a ano je to fajn vec ked si zvyknes ale nechcel by som to , asi som divny ale chcem manual pokial ta moznost tu je, ak nebude tak pojdem do automatu
mrkni par prispevkov vyssie, nie som jediny ktoremu tu u toho auta chyba manual ;-)
A kto sú to "ľudia"? Ty? Mám pocit hraničiaci s istotou, že ty nie si potencionálny kupec pre žiadnu automobilku, čiže v tvojom prípade sa žiadne oberanie sa o zákazníkov nejedná.
Mimochodom, čo poznám ľudí v mojom okolí a skúsili akýkoľvek moderný automat, tak manuál proste nechcú. A pod pojmom "skúsili", myslím trochu viac ako jednu-dve jazdy. V začiatkoch býva človek z automatu skôr nesvoj, nervózny a podobne - pokiaľ si na to nezvykne.
to je ok., otazkou ale ostava preco manaul nie je v serii a edc napriklad za priplatok ako to v slusnych automobilovych rodinach chodi, takto by mali viac zakaznikov ako ked to ponukaju len s edc bez moznosti manualu, vecna skoda
lenze mestske poskakovadlo nepotrebuje 88kw a maximalku takmer 200 ;-) , tu to v renaulte trosku akosi nechapu ( podobne aj v RS verzii ) ze ludia chcu "sportove" auto proste s manualom , sami sa oberaju o zakaznikov, ja by som do edc nesiel a pritom sa mi clio paci, v mojom pripade by som asi volil 208 1,6Vti :yes:
Arese, nic proti tobě, ale něco mi říká, že v Renaultu si to spočítali... Mám dojem, že pár ekonomů pro Renault dělá. Takže diskuzní výkřiky typu "nepochopitelné, neomluvitelné" bych nechal stranou. Kam by to automobilky dotáhly, kdyby si nechali radit od dislutérů na ACZ, to je ve hvězdách. :-)
Myslíš, že těch, kteří by si podobnou kombinaci dnes objednali, by skutečně bylo tolik, aby to zaplatilo její vývoj a výrobu? Ze všech stran se na nás tlačí dvouspojky a západ tomu úspěšně podléhá...
Opravdu by měl zajímaly skutečné důvody, proč motor 1.2 TCe nemůže mít i v Cliu manuální převodovku. To je naprostý zločin a Renault tím okrádá sám sebe, protože tím ztrácí nemalou část zákazníků. Auto by s ní bylo výrazně lehčí a taky levnější. Nepochopitelné, neomluvitelné! 8-s:no::no::no:
Toto se tedy odborníkům z Dieppe povedlo, snad první Renault v historii, u kterého bych uvažoval o koupi, pro puristy by sice měla být v nabídce i klasika, ale EDC mi nevadí, pokud si s menším motorem rozumí lépe, je to jedině dobře. Ve světle toho je tak trochu škoda, že jsme museli dát sbohem 1,6 16v, ale tak to dnes bohužel bývá. Další vůz, který by mohl rozčeřit vodu v kategorii HH, test ve kterém by proti sobě stál Swift Sport a toto, by jistě byl zajímavý, přímo se nabízí. Za toto Renaultu patří :yes:, a to francouzskou produkci často nechválím.
dava zmysel a je rozhodne lacnejsie ako RS pricom navonok vyzera velmi podobne :yes:
Z hladiska exterieru je vsak jedna vec ktora mi tam akosi vadi a to su tie sive plochy dole v narazniku [odkaz] hadam by to slo aj krajsie spravit no co uz, nemoze zase GT nejako krasou podkurovat drahsiemu RS ze? Motor je urcite perfektny o tom nepochybujem auto ako take je velmi pekne a v tejto farebnej GT kombinacii je to clio fakt velmi pekne uz aj na pohlad :yes:
V interieri mi troska vadi ta leskla stredova konzola alebo co to je, podla mna je to trosku out, 208 ma krajsi interier podla mna a aj rio alebo polo, ale vsetko je vec nazoru a ja clio ako take hodnotim velmi pozitivne, ako celok sa mi paci a predajny uspech v europe naznacuje ze to bude skvele auto :yes:
1. Přidat verzi s manuálem. Duster už k tomuto motoru 1,2TCE manuál má, tak proč né Clio? Zároveň rozdíl váhy s EDC a bez je 70 KG!!! To už je fakt poznat na dynamice.
2. Díky absenci automatu EDC cenu verze GT o 30 000 Kč dolů.
3. Poladit ten motor o pár KW více, hlavně ať má trochu více síly nahoře. Přidat jinou mapu ŘJ by snad pro divizi Renault Sport neměl být až takový problém.
Pokud by toto Renault provedl, tak je to Genitální Warm Hatch s cenou pod 350 000 Kč!
Tak pokud bude člověk brát tohle GT jako mezistupeň mezi standartním Cliem, a vrcholnou verzí RS, pak ta cena je nastavená relativně dobře. Pokud to někdo (všichni víme, kdo na zdejší diskuzi) bude brát jako normální hatchback segmentu B, pak je ta cena vysoká. Opticky je to moc pěkný autíčko.
Osobně se mi už základní Clio líbí, a tohle GT je fakt vymazlený. Škoda automatu, kvrdlačka by byla přijatelnější. Na druhou stranu EDC je výborná, a i podle rostoucího počtu testů je vidět, že možná už překonala i koncernovou DSG, na kterou poslední dobou moc chvály člověk nenajde. Tak uvidíme.
A motor? Ten by mohl být vyladěn i o nějakýho koníka víc, v Meganu je nejvyšší výkon 1,2 TCe usazenej na 97 kW, a tohle Clio by to taky sneslo. Těch 88 kW ale bude taky s tímhle ďáblíkem slušně cvičit.
Mně by spíš zajímal test Clia grandtour GT. Těším se, až budu mít tu možnost se svézt. A to snad bude brzy, pro jednoho Megana gradtoura 1,6 dCi si brzy půjdu. Tak to rovnou prubnu. Těším se
Je krásné auto ve svém segmentu podle mě s poli ještě s Fiestou nejlepší volba tadle GT verze by byla pro mě idiealní slušný výkon a atraktivní design.