Asi tak, Fordu se k tomu moc nechtělo ani před krizí a plácal se v tom jako Fiat s Alfou Romeo. Celá éra modelů s-type, x-type apod. byla pro Jaguár dost degradující. Důchodcovský design(to nebylo ani retro), kromě XK nijaká technika a prakticky žádný marketing...V téhle době nahnal Jaguar zpoždění, které LR nikdy neměl, nebo ne tak výrazné. Přece jenom Range Rover a Disco se prodávali pořád docela slušně. Tak bylo na čem stavět a s oblibou SUV měl LR v rukou TATA moc dobrou pozici. Takže bych to viděl, že se Jaguar začne výrazněji projevovat až v příštích generacích(hlavně XF) a s příchodem SUV.
Obecně bych řekl, že se k britským značkám chovají jejich majitelé celkem vstřícně - výroba stále probíhá v UK, pracují tam stále Brité a udržují si i stejné postupy. To platí hlavně v případě Bentley a RR. Tam stále pracují x-té generace profesionálů v daných oborech(truhláři, klempíři atd.) a pořád ručně. A i třeba takové MINI sídlí ve starém závodě...Neviděl bych to tak černě, Britům to jen prospělo.
Nejsou to státní podniky a nebyly. A nutně potřebovaly velkou investici a ta přišla z venčí. V Evropě do toho nikdo nechtěl jít. Nicméně Range jede, ale s Jagem to tak slavné není. F-Type je povedený, ale sám o sobě značku nespasí...
My to jako Britové nepotřebujeme ty automobilky u nás se jim nedařilo přece, prodáme je někam do třetího světa, tam je vskřísí a bude jim to vydělávat. Nám tu nezbyde nic než jen spousta zavřenejch továren po zaniklejch automobilkách a tuny muslimskejch imigrantů ...