Jak dopadne porovnání vozu, který vzešel ze stylu inspirovaného přírodními živly a modelu, jehož čerstvý facelift jej řadí mezi nejnovější automobily své značky? Hlasujte!
Veru tak. Len nerozumiem, preco vlastne Renault vyvinul taku snahu, ze kazde tlacitko vyraba na inej forme. A vysledok je dizajnovy zmatok - za vela penazi malo muziky..
Tá spodná časť stredovej konzoly je zúfalá. Tie elipsoidné patvary sú preboha čo?
Zen-budhistickým mníchom sa z toho musia ježit "vlasy".
Dá sa to aj lepšie: [odkaz]
Na bežné vozenie je ideálny benzín 1.5, na športovejšiu jazdu pre toho, kto nemá hlbšie do vrecka 2.0. Diesel je pri mazde 3 podľa mňa pri predaji v menšine. Samozrejme čechoslovák potrebuje spotrebu 3,4l/100 ale to je zas iná vec. Bol som sa povoziť na 2.0 vo výbave revolution (nepamätám presne, proste tá najvyššia s headup displejom) a spotreba 5.2. V aute sme boli traja, výbava tiež niečo váži, takže na mojej vysnívanej challenge by som sa zmestil do 5l, čo je úplne super.
Vo vsetkych ohladoch jednoznacne Mazda 3. Ta francuzska haraburda sa nemoze Mazde v nicom ani rovnat (ano viem, kedysi mali Mazdy ohromne problemy s hrdzou:))
si si sadol za volant scenicu a caro opadlo? Na akom zaklade mi pls povedz?
Lebo ja som sa v scenicu citil prijemne, na autosalone to bolo po zafire tourer druhe naj auto a ked do toho zapocitam pomer vaha, motor, vybava a cena, tak by u mna vyhralo.
eurokombík dekády 2000 - 2010 [odkaz] [odkaz] pořádně se podívej na ty obrázky, pro srovnání k tomu můžeš přidat ještě pohled na twingo II a lagunu III v obyč verzi a pak si odpověz.
Ale hlavně že vypadá jako v pohybu, i když stojí. Za ty roky jsem tohle od designérů slyšel tolikrát a výsledek byl vždy stejný, stoupající spodní linka oken a masa plechu vzadu, která jim přerostla přes hlavu. Nechápu tenhle trend.
Mno oproti MPV čo mám teraz je tá CX-5 malinká >:D Ja to auto občas využívam pri podnikaní, keď v ňom príležitostne prevážam aj tovar (potrebujem objem aj nosnosť). Privykol som rovnako na posuvné zadné dvere, takže pri týchto kritériách mi vychádza Voyager, Sharan, Alhambra, bez posuvných dverí Galaxy (môj osobný favorit), alebo potom niečo ako Transporter, Viano. Z SUV by možno vyhovel Touareg, Pajero, Land Cruiser (ak sa človek má držať pri zemi :D) Alebo nakoniec zlomím manželku a nechám si doviezť F-150 double cab >:D Mne v zásade pri tomto type auta o nejaké športové vozenie ani neide. >:D
Pravda je, že většina dnešních aut je natolik velkých a má tak velké otvory na kola, že 17" je nezbytně nutné minimum, aby se na to dalo koukat (včetně G VII).
skús CX-5 na SUV celkom slušný podvozok, ja som presadol z M3 (2005) a som UNESENÝ, ako sa dá pri relatívne vyššom posade,ťažisku..dosiahnuť perfektne športovú radosť z jazdy.. MAZDA :yes::yes::yes:
Ja som bol (nemilo) prekvapený, ako dobre vyzerá Fiat Bravo na fotkách, a aká je to neforemná hrča, zvlášť z niektorých uhlov, pri pohybe na ceste. Jeho dynamický tvar ukáže len zboku a z niektorých pohľadov spredu, inak, hlavne v hnedom laku, vyzerá jak zemiak...
Však práve - akoby si niekto naschvál vždy vybral ten najstarší model... Z očí sa stratila napríklad Astra alebo C4, Mazda 3 by sa mohla porovnávať s Civicom alebo Aurisom...
Meganu to neškodí, naopak, je to skôr plus pre Renault, že je jeho model stále na očiach, pretože si nepočína vôbec zle. Len mám taký zvláštny pocit, že zámer bol iný. Ale ktovie, možno som už internetom trochu deformovaný a je to len moja malá paranoia...
Dúfam, že nie, robí sa kopec pekných aut. Ale tá kvalita Renaultu je podložená reálnymi skúsenosťami kolegov, kamarátov, mojimi, vôbec sa nesnažím ísť s prúdom a kydať na Renault. Otázka, čo urobil Renault so spoľahlivosťou aut, či sa posunul s kvalitou dopredu, lebo nafarbiť fabriku na zeleno nestačí. Zatiaľ stále niesom presvedčený o kvalite tejto značky.
Aktuální designový jazyk Mazdy se jmenuje Kodo. Zoom zoom je reklamní slogan, který není jen o designu... ale prostě o orientaci Mazdy na řidiče a jeho prožitek z jízdy.
Nejsou to jen žvásty, jsou to priority. Takže Mazda třeba preferuje kvalitu řízení před prostorem v kufru, například.
Problém je, že podobně staré konkurence mnoho není. Ani nelze říct, že by si v ČR nějak zvlášť dobře vedla. A neřekl bych, že to Mégane škodí. Byť mám na auta asi trochu jiný pohled než typický zákazník. Nakonec, Renault tu také inzeruje. ;-) Je po faceliftu a zastoupení zřejmě chce dohlédnout na to, aby se mu dostalo jeho patnácti minut.
Mne sa práve na živo pozdáva viac ten sedan, aj keď na fotkách ani hatch nie je zlý. A čo sa posedu týka, keďže mám veľké MPV, vždy keď presadnem do niečoho "obyčajného" tak si pripadám ako v motokáre >:D Ak by to bolo nutné, určite by som si zvykol, ale zatiaľ sa skôr obzerám po niečom rovnako veľkom, najlepšie tiež MPV. (aj keď v poslednej dobe už nejak veľmi veľký výber nie je a do SUV sa mi moc nechce)
Za posledne roky som nevidel žiadny pekný Renault, a ak som bol aj v pokušení povedať, napr. pri Scénicu, že áno, čaro opadlo ihneď po usadnutí za volant, hneď som mal pocit, že ani náhodou. Tento môj pocit upevnili, a autám korunku krásy s tou veľkou PU..U na kapote. Dizajn Renaultu posledne roky je taký všelijaký a žiadny. Renaulty v 90-tych rokoch boli parádne a aj niečo znamenali: Clio, laguna, Megan, 19-tka, Safrane, Scenic. Teraz keď počujem Renault predstaví sa mi vŕzgajúca palubovka, mizerné ovládanie rádia, divný dizajn, časté návštevy servisu, pokazené čokoľvek .... .
Dizajn v pohybe. Zoom-zoom je písomné vyjadrenie zvuku, ktorým pri hraní napodobňujú zvuk motora japonské deti. Podľa filozofie Zoom-zoom (ak to možno nazvať filozofiou, podľa mňa je to len reklamný slogan) majú vozidlá Mazda svojim dizajnom vyvolávať dojem, že jazdia, aj keď stoja zaparkované.
Můžete mi někdo vysvětlit, co znamená ta filozofie Zoom-Zoom? Tyhle marketingový žvásty fakt strašně miluju. To je snad ještě horší než fluidní design.
Myslím, že móda velmi štíhlých modelek pozvolna končí. Troufnu si říct, že lze očekávat stále častější medializaci plnějších a přirozenějších tvarů. Proto by objemnější tvary neměly být problémem. Nicméně - 100 lidí, 100 chutí :-)
nějak tak by se tohle srovnání dalo vyjádřit. jakkoli design mazdy není můj šálek čaje, tak megana deklasuje téměř drtivě. a není to jen rozdílem doby vzniku. na fotkách to ještě není tak zlé, ale realita je úplně někde jinde. ani nová příď meganu nepomůže zakrýt to, že vznikal v době, kdy renault, mírně řečeno, přešlapoval na místě.
Išlo mi o to, že v tvojom prvom príspevku si to napísal tak, ako keby sa Mégane predával 6 rokov bez faceliftu. Zmenu si pripustil až pri reakcii na Toppera.
A považujem to za facelift štandardného rozsahu. Auto teraz zachytáva tvorbu dvoch šéfdizajnérov, čo väčšinou nebýva šťastným riešením (viď Octaviu II). Určite je to výraznejší facelift ako pri Mégane II, aj napriek tomu že sa vzadu nič nemenilo.
tam s tym zadkom nieco pri facelifte spravit mohli, nestalo sa ;-\ ....
mazda s prehladom gentlemana a lahkostou antilopy jasny vitaz duelu... megane mu nemoze byt rovnocennym superom s tym zadkom aky ma... to je ako modelka s celulitidou keby mala vyhrat sutaz miss .... to nejde... takze celkom jasne vyhrava u mna mazda :yes:
Pokud vedle sebe postavíš Mazdu3 a Golf, tak máš dvě designové perly ve třídě, ne jak to píšeš ty s Méganem, a můžes si vybrat, jestli ti víc sedí japonský styl, nebo evropský. To je podle mně skvělá vizitka hlavně pro Mazdu, neboť VW piplá Golfa už léta, tam se žádný kiks čekat nedá.
Golf Mazdu3 převyšuje celkovou dodělaností.
Příklad: Záď Mazdy vypadá menší, než příď - ta je zkrátka příliš mohutná. Na přídi Mazdy je opravdu hloupě vyřešena maska chladiče - jednak nějak pozapomněli na umístění značky a druhak, když už udělali jakýsi monoframe, tak ho měli nechat jako monoframe a ne podněj cpát další mřížku.
A na konec hmota nad zadním kolem u Mazdy3 - to je oříšek pro každého designéra, dá se to vyřešit ála Fiat Tipo (nebo Mazda 323 z konce devadesátých let) a dodat do posledního sloupku okno, nebo to udělat jako hned první Golf, který tu masu materiálu neskrýval, ale naopak ji zvýrazni a dal jí tvar, jež je pro Golf charakteristický napříč generacemi, tam udělali designéři prvního Golfu geniální tah a ze slabiny udělali markantu.
Já bych ani jedno z aut za design tolik neglorifikoval i když špatné to není. Tak zadek Megane kromě verze kombi nebyl nic moc nikdy, jak už někdo psal. A jakkoliv se mi líbí nové Clio, tak implementovat tentýž předek na Megan je šílenost - páska s brýlema. Mazda mi připadá propracovanější v detailech a odvážnější. Ale ten dlouhý předek.., a čelní maska je taková moc "samurajská". Jakkoliv japonská auta moc nepodporuju, zdá se že poslední generace Civiců (obě poslední), Aurisu i Mazdy začínají vlastnostmi (o spolehlivosti to platilo už dřív) těžce dorážet I design jde určitě nahoru. Na druhé straně Alfa Romeo je v mizérii, Peugeot omezuje výrobu. Škodovka je velmi kvalitní, ale design, třeba u Fabie nic moc. Možná by to chtělo aby evropský management přestal tunelovat a navíc se začal chovat odvážně a moderně
Neviem o akych cenovych relaciach tu pises. Za 150 € sa v malobchode predava televizor. Ale moze byt. V jednom chate pisal chlapik, co vyrabaju diely pre automobilky. Daju im za to 30 Kc. A ajhla, v ich servise to predavaju uz za 600 Kc!!!
Ja som tu od zaciatku pisal o tych plastovych "hejblatkach" a paspartoch na stredovom paneli. A tu hovorime o eurach a centoch.
Poucne citanie je na:
[odkaz]
Re: Ten srandovní Mazdí čumák se opravdu někomu líbí ?
Líbit se líbí, celkem... víc u sedanu, kde je nějaká optická protiváha... líbil by se mi kombík. Ano, ten předek je masivnější než bývá zvykem... ale pro mě je to v přijatelných mezích. Hlavně u sedanu.
Že to asi není z pohledu vnitřního prostoru ideální řešení je věc jiná.
Mazda je parádní. Naživo působí trošku těžkopádněji než na fotkách, ten předek a přední převis je mohutnější než se na první pohled jeví... zejména pokud vedle stojí nějaké starší auto... ale žádný problém v tom nevidím. Úplně se mi nelíbí přístrojový štít, tam si myslím, že je jednodušší řešení v šestce lepší. Co se navigace týče, displeje vytrčené volně do prostoru mě nikdy neoslovovaly, ale zástavba v šestce působí hodně archaicky a trojka je tedy krok správným směrem.
Renault je za zenitem a 5dv hatch nebyl ani jako nový žádný velký krasavec. Líbí se mi barva... jak v bleděmodré metle působila nová přední maska už dost přeplácaně, tak šedá dodává tu trošku klidu, ve které pak mohou kudrlinky nenásilně vyniknout (mimochodem, k podobnému závěru jsme se tu nedávno dostali u Octavie Scout).
Sám dokazuješ bezzubost svého tvrzení. Opět se snažíš dokazovat rozdílnost jen pohledem na předek vozu, přitom je to jediná část, která se výrazněji změnila...
Co trochu nadhledu? Nebo si myslíš, že změna v zásadě pouze 4 povrchových dílů je nějaká výrazná změna 8-s ?
(přední kapota, přední nárazník, přední blatníky a přední světla)
Dokazovat změnu designu modelu na pozměněných barvách laků a designů kol beru jako takový žertovný pokus >:-[]
Nová příď Mégane vypadá asi nejlépe za posledních X let a je to tak jediná část vozu, kterou Mazda3 nestírá rozdílem vesmíru.
Jako celek je Mazda3 doslova dotažená k dokonalosti, ze zavedené evropské konkurence ji převyšuje v podstatě jen absolutní špička (Golf) a prémie (A3, MB A), zbytek světa se pak jen může zabývat tím, kde asi udělal chybu.
Je to jasné. Mozog používaš zrejme na niečo iné. Pre rozumného z toho vyplýva, že interiéry BMW a Meganu nemá zmysel porovnávať, pretože pochádzajú z dosť odlišných svetov.
Klameš sám seba. Mégane po šiestich rokoch už fakt nevyzeral mlado, takže trochu objektívnosti by v tom čo si napísal vyššie nezaškodilo. Topperova poznámka bola v tomto prípade celkom na mieste. Facelift nie je len o zmene masky, ale aj v nových diskoch, farbách, jednoducho aby to auto omladilo celkovo.
Dizajnovo to ale bolo čistejšie pred faceliftom
[odkaz]
Kdyžtak sem dej ukázky dražších plastů a designu srovnatelné konkurence, nejspíš se potřebujeme poučit. Není mi jasné, proč tě tak překvapuje, že násobně dražší vůz si může dovolit vyrábět násobně dražší součásti. Nepřijde ti to logické?
Sedan se mi líbí, bohužel jsem ho zatím "live" neviděl :-)
Mě na MA3 hodně sedl posaz, nízko, jako ve sportovnim autě, ale ne tak nízko, že z toho nevylezeš >:-[]
Máš pravdu, jen jsem se neměl potřebu to nějak dalece rozepisovat. Jelikož jsme na automobilovém webu domníval jsem se, že jsou některé věci logické ;-)
Grifith sa pomýlil, to nechce odvahu, to chce rozum.
Za vyššiu cenu áut si výrobca dovolí vyššiu investíciu do vývoja, premyslené a sofistikovanejšie tvary stoja viac invencie, času a teda aj peňazí. Tiež nie je plast ako plast, a to nie iba z pohľadu jeho kvality a ceny (rozdiely v materiáloch sú aj viac ako 200-percentné), ale aj v spracovateľnosti a technológii - u jedného ide forma po 1000 výliskoch na repas, u druhého sa po 500 výliskoch vyhadzuje a nasadí sa nová. A ty si povieš plastový výlisok ako plastový výlisok a pritom výrobné náklady na jeden sú 25 € a na druhý150 €...
A tušíš zhruba cenový rozdíl mezi oběma značkami? Cit pro detail si musíš náležitě zaplatit. Srovnávat lze srovnatelné, ale Megane s BMW 3er, to už chce odvahu. >:D
Ja nepisem o interieri, ale o stredovom paneli. Ale je jasne, ze ked dvaja robia to iste, vysledok je diametralne iny.
Pravda je aj to, ze najlacnesie verzie Mazdy 3 a Peugeotu 308 maju tie stredove panely tiez o dekadu pozadu.
Akurat, ze u BMW je jasne vidiet cit pre detail. A v Renaulte tento interier potom daruju Dacii.
P.S. Megane sa mi celkom paci a tesim sa na novy. A dufam, ze v novom nebude po tomto interieri ani stopa.
než něco napíšeš tak zapřemýšlej. Mégane se za celých 6 let prakticky nezměnil a jedinou odlišností je nová přední část. Základní linie jsou zcela shodné a zezadu dokonce rozdíl jen těžko rozpoznatelný.
Tak říci o panelu Méganu, který je stejného vzhledu od představení před šesti lety, že je kopií BMW z roku 2013, to chce už opravdu kvalitní hulení...
A zrovna design a uspořádání interiéru jsou na Méganu tím nejlepším. Jen plochy bočních oken a tím pádem i trochu horší výhled ho u mě vyřadil z výběru při nákupu.
pod vyduchmi je katastrofa. Je to velmi zle okopirovania BMW 3. U Megane je to mimo estetiku a nic tu neladi, Tie obliny, krivky. ramiky, tlacidla, pastarty, ... dizajnovy odvar a galimatias. [odkaz]
[odkaz]
V zásade súhlas, akurát, čo si tam v poslednej dobe všímam, tak ten dlhý čumák sa vyskytuje čoraz viac a u viacerých výrobcov. Napríklad u D3 snáď okrem A3 a A1 majú tie predky v určitom nepomere k zadnej časti všetky modely. Niekto to skrýva lepšie iný horšie. Mazda mi viac "reže" v prevedení sedan. Ako hatchback mi príde vyváženejší vonkajším tvarom Megane a interiér by som bral z Mazdy. >:D
Exterier je jasně na straně Mazdy. Meganu sice FL prospěl ale bohužel pouze na předni časti takže jako celek to moc nefunguje. Interiery jsou slabinou obou kdy jako omluvenka pro Megan je věk ale i tak při FL se mohlo podle mě vice zapracovat. No a interier trojky se mi vubec nezamlouva a to hlavně přistroje přesněji přistroj ktery vypada divně a nevzhledně. To už se mi vice libi interier Leona ktery taky nějak zvlašť nemusim.
Aj keď vlastním Renault musím objektívne priznať, že Mazda Mégane deklasuje ako dizajnom exteriéru a prepracovanosťou interiéru tak technikou čo je celkom logické vzhľadom na vek. Snáď jediná výhoda oproti Mazde je motor 1.6 dCi.
Dizajnu nerozumím, proto napíšu jen svůj názor a nebudu si tu hrát na odborníka >:D
Megane na fotkách vypadá velmi dobře na svůj věk, má své kvality, jen bych mu dal jiné kola. Líbí se mi více jeho silueta hatchbacku, u Mazdy 3 mi trochu vadí dlouhý předek, který by se hodil k delšímu autu, proto mi přijde Megane vyváženější.
Nicméně, i tak dávám svůj hlas Mazdě. Je modernějším vozem, má opravdu moc dobrý kokpit, cítím se v ní lépe a zvenku i přes tu pomyslnou pihu na kráse vypadá dravěji/agresivněji. To se mi u aut líbí :-)
Ačkoliv mám frnacouzskou značku rád a poslední facelift vzhledu Meganu opravdu prospěl, tak na Mazdu 3 designově nestačí. Patrné je to zejména v zadních partiích, kde i po dvou faceliftech zůstal prost změn, což je škoda. Designově bych tedy raději zvolil japonské menu. :-!
Máme tu 2 perly designu v nižší střední třídě. Méganu by 6 let jen stěží někdo uvěřil a už jen za to zaslouží Renault uznání a obdiv :yes:
Přesto je podle mě vítězství jasné - svěžest a lehkost Mazdy 3 Mégane prostě nabídnout nedokáže, jakkoliv jsou jeho detaily precizní...
Mazda 3 nabízí mnohem plastičtější profil, jeho linie hrají s každým úhlem pohledu a koncepce posunutí kabiny směrem vzad dává profilu nezaměnitelnou dávku dynamiky ne nepodobnou BMW 1.
Vyzdvihnout je třeba i provedení interiéru Mégane, který ukazuje svoji nadčasovost. Koneckonců uspořádání prvků ve zcela nově navržené Mazdě 3 je totožné... Kdy jen tohle dokážou nabídnout i v koncernu VW nejen pro Audi >:-[]
Mégane je nádherný, ale Mazda 3 je třídní klenot a bere vítězství zaslouženě.