Na dálnici ji právě prorazíš málokdy..i když i to se mi jednou na D1 stalo.
Tam je ta asistence i dobrá volba.
Jenže dálnice nevedou zdaleka všude , že?
Pánové , auto bez rezervy je prostě hloupost! :-!
Hlavně u rodinného vozu , kde se přepravují i malé děti.
Čekat na asistenci cestou na dovču nebo někde v horách večer cestou z výletu?
Díky! Nechci.
Za 10 let jsem měl neopravitelných defektů 5..
Cestou z hor v Rumunsku , byla na silnici metr široká díra , náš Touareg ji hravě projel.
Jenže prorazil svoji dost drahou a velkou pneu.. 8-s
Lepící sada by byla na dvě věci. Naštěstí bylo rezervní dojezdové kolo. Dojeli jsme na něm až do ČR. Tu pneu jsem pak objednal a došla za týden..
Rezerva je prostě k nezaplacení. Se ženou i bez ženy... >:D
Oceníte a pochopíte až tu pneu někde zničíte!
Je to dost nelogické.
4*4 by se měla dát připlatit jako volba ke všem variantám motorů..
Ale i VW se snad poučí.
Mám info , že např. nový Touran bude konečně ve verzi Cross logicky i 4*4.. ;-)
Na motory si počkáme.
tu musím dať za pravdu, že vypnutie osvetlenia prístrojovky (okrem tachometra) a rádia je u Citroenu tá najlepšia vec čo môže byť. Stačí jedna nočná jazda na diaľnici a ten rozdiel vo výhľade je neskutočný ;-)
Všude je ceníková cena jen na papíře, sjednat slevu lze u každého výrobce. Samozřejmě záleží od výbavy a hodnoty vozu. Když člověk kupuje holobyt za "cenu již od", tam příliš manévrovací prostor ke slevnění není.
On by asi prodej 4x4 stoupal rychleji, když by byla nabídka. Když se podíváte, kdo nabízí 4x4 v sekci MPV, tak moc jich není.
Co si tak vzpomínám, tak jen Fiat Freemont, VW Sharan (Alhambra), kdo další?
Třeba Sharan to má blbé v tom, že nabízí 4x4 pouze se slabším motorem a jen s manuálem. Kdyby měli variantu nejsilnějšího dieselu v automatu a 4x4, tak si ho určitě pořídím. Bohužel jsem byl před výběrem, že buď budu mít slabší diesel ve 4x4 nebo silnější diesel v automatu, tak volba pro mě byla jasná. Automat oproti 4x4 používám denně, tak jsem oželel 4x4.
Ale když jsem ještě uvažoval o Multivanu, který nabízí 4x4 v automatu, tak prodejce mi tvrdil, že přes 80% lidí, co si pořídí Multivan jako rodinné MPV (tzn. není to firemní služebák) v automatu (automat je pro ně podmínka), tak si zároveň připlatí i za 4x4.
Dalsi veci take je, ze kdyz se toto stane na dalnici, tam bych nemenil za rezervu, leda ze by to zabralo 2 vteriny jako v F1. Takze pokud by guma byla uplne pryc a zustal rafek, stejne by nasledovalo hodit auto co nejvice doprava, vsichni ven a cekat na asistenci. Ta chvile cekani se da vyplnit ruzne - pocitat auta a kamiony, hrat karty, tech moznosti je dost.
Chytáte mě zbytečně za slova. Když to bude taková díra, která se sama nezocelí, tak holt zavolám asistenci a do dvou hodin pokračuji dál. Nedělal bych z toho tragédii, moje statistika je 1 píchnutí za 10 let (a to je jen malé díry, které moje dnešní Continentaly zvládnou se zalepit samy).
Neurotickou ženu nemám a i s dětmi bych případné čekání zvládnul (na cestě na dovolenou stejně musíme děti pravidelně "větrat", tak ne proč při čekání na asistenci - holt někdo umí zvládnout nečekané události a někdo je zase umlácen neurotickou ženou a děti mu rozmlátí nudou auto...). Ve vašem případě, když máte neurotickou ženu a děti, tak si musíte pořídit auto nejlépe s dvěma rezervama, protože co kdyby jste stihnul během dovolené píchnout dvakrát, že... ;-)
Díky tomu, že v autě nemám rezervu, mám vzadu u třetí řady normální podlahu, takže cestování v třetí řadě není utrpení.
Jinak rezervu už nenajdete u mnoha nových aut, nová Q7 také nemá rezervu, nové škodovky mají rezervu jen za příplatek a těch příkladů se jistě najde více. Je to dnešní trend, který se Vám nemusí líbit, ale mě konkrétně nevadí. Když auto nemá rezervu, tak buď má sadu na dojetí nebo samozacelující gumy a v posledním případě tu jsou asistenční služby.
Holt jsme blázni a/nebo masochisti... :-!
Jenže současné velké MPV jsou opět zase někde jinde. Asi jako dnešní "mini" u mobilních telefonů bylo kdysi "maxi".
Nejde o to, že současné "mini" MPV dorůstá rozměrům předchozích generací velkých MPV. Jde o tvrzení, že současné velké MPV ustupují malým MPV. Já tvrdím, že statistiky SDA tomu nenasvědčují. A ve svém okolí nových Sharanů/Alhamber, atd. vidím poměrně dost. Počkejte, až Ford Galaxy přijde s novým modelem se šoupacími dveřmi, to uvidíte skok v prodejích...
Jo , zacelí se proražená díra o kámen na cestě na horskou dovolenou?
A o víkendu čekat v zahraničí s dětmi a neurotickou ženou několik hodin na odtah či VW assitenci..??? >:D8-s
Jsi blázen či masochista?
Rezerva to řeší za pár minut..a jedeš dál!
Auto bez ní bych nikdy nekoupil.
To může jen někdo kdo zatím defekty nikdy neměl!
Souhlas..jenže až nového Tourana za rok..ten nynější je moc malý.
Což je ale i jeho výhoda ve městě , při zavazadelníku 700l i s rezervou!
To dlouhý drahý S-max tedy nemá.
To chápu , tu slevu 20%.. >:D
Jinak by to totiž nikdo nekoupil!
Souhlasím , že auto bez rezervy je na prd! 8-s
Nejen MPV..
A vozit kolo položené v kufru může jen blázen.
Já jen jednou - když u Škody 120L pneumatika (protektor) za jízdy praskla :-)
Od té doby když bylo prázdné kolo, tak vždy kvůli ventilku. Ale i tak bych bez rezervy nedal ani ránu.
Možná je to zastaralé, ale na druhou je to snad jediné francouzské MPV, které má klasickou přístrojovou desku. Kdysi jsem řídil Xsaru Picasso a ten futurismus mě neuchvátil - a v praxi to bylo ještě horší než na obrázcích - několik minut jsem se snažil najít otáčkoměr, ale jak se ukázalo, nebyl tam.
Tazisko nie je len o rychlej jazde je to aj o pocite bezpecia. V pripade potreby rychlo sa vyhnut prekazke na ceste ci bocny vietor na dialnici je v tomto MPV dost v nevyhode. Iste, keby som mal 3 deti ako ty, urcite by so riesil asi SMax, no stale si tak nejako rad vychutnam jazdu na ceste ked idem sam. A do toho kombiku vtesnam zatial vsetko co potrebujem. MPV je naozaj taky kompromis vsetkeho, pre rodinu ako stvorene.
Mám nového Sharana a že by mi chyběla rezerva, to bych neřekl. Když píchnu, tak se díra sama zacelí a kdybych zrušil bočnici, tak zavolám do VW asistence a ti mi přivezou novou gumu. A až nebude VW asistence, tak si předplatím kartu UAMK, která mi zajistí totéž.
Sharan je drazsinez smax a nevidim k tomu duvod.
Ktere motory forda by jsi nehodnotil ? Benziny EcoBoost jsou to nejlepsi co je na trhu, to muze koncern jen zavidet. Naftak ma ford srovnatelne s konkurenci. Takze jake nechces komentovat ? Takze jen vykrik do tmy.
Jen na okraj, ja dostal na smaxe slevu pres 20 %
Staci se podivat do ceniku a hned je jasne, proc je nejprodavanejsi nafta, protoze je to prvni pouzitelny motor. Nezlob se, ale atmosfericka 1.6 je proste na to auto slaba, zvlaste kdyz se nalozi n dovolenou. 1.6 thp pak stohji vice nez 1.6 nafta.
Nejdriv si nastuduj rozmery smaxe oproti grand picassu a pak tady hazej moudra. Smax je ve vsech rozmerech vetsi, vsak je to uplne jina kategorie auta. Pokud nevidis ty velke rozdilyv rozmerech inteieru, doporucuji bryle,silnr bryle. Pokud je to nsfouknute kombi, pak spise prefouknute. Zadni pasy nakladu nevadi a na zadnich sedakach nic nevozim resp. Mam tam autosedacky a ty zamky pasu se daji dat stranou.
Rucni brzdu jsem jako nouzovou pouzil naposledy pre 16 lety, kdyz mi na formanovi zmizelo oblozeni brzdovych desticek.
Neprijde ti trapne smesne, jak se neustae snazis ? Ale pokracuj v tom, ja se bavim dokonale.
Ano S-max je větší než Touran..od toho je tam u VW Sharan..
Pokud potřebuješ tak velké MPV moc jiná volba není.
Drahý je i Ford..při jeho "kvalitě".
Na VW dostaněš od 10-15% slevu u prodejce.
Motory u Fordu bych raději vůbec nehodnotil.. >:D
Jo a dát si ji do kufru místo batohu.. >:D:no:
Ty jsi teda génius.
Až defekt mít buděš a děcka se ženou ti to dají sežrat , tak si to teprve v S-maxu užiješ.. >:-[]
Touran je mensi, nespolehlivy s nespolehlivyma motorama a nepochopitelne drahy. Pro me jsou 3xisofix podminkou, proste jen zacvaknu a nemusim slozite poutat. Proc si mam kupovat mensi a drazsi auto?
Smax s atmosferickou 1.6 by byla od forda velka odvaha a takove auto by bylo neprodejne, proste by ten motor byl prilis saby a musel by se sakra tocit. V cmaxu sice je, ale take neni o co stat. Ono co si budeme namlouvat, v picassu to bude stat za houby take.
Stolecky a zaclonky nejsou v smaxu problem a lze je piplatit za par korun, ja doporucuju zatmaveni oken vzadu, je to hezci a hlavne ucinejsi nez zaclonky.
Nechapu jake zapaseni s rucni brzdou, ja jsem radeji za klasiku nez elektronickou, brrr ta mi do auta nesmi. Mam radeji, kdyz auto dela to co ja chci. Souvislost s abs uz vubec nechapu, kdyz se rucni brzda pouziva pri stani auta.
Predrazeny ? Najdi mi stejne velke MPV za 600 tisic, kdyz se bufu drzet akcniho ceniku ?
A tak jasne ze je to skvela volba. Pokud clovek ma prebytek deti a potrebuje snizit jejich pocet, tak nalozit rodinu do dodavky se zoufalou pasivni bezpecnosti je take resenim. Nicmene vetsina rodin uprednostni neco co ma alespon tu dnesni standardni pasivni bezpecnost, kdyz uz ne nadprumerne bezpecna auta typu Volvo. :-!
S-max je výborné auto.
Nepoužitelné pro rodinu je jen z důvodu nepochopitelné absence rezervy!! :no::-!
Není možné ani dokoupit dojezdovou..podobně jako v novém VW Sharan!!! :no:
To je u obou aut pro rodinu dost problém.
Za poslední 4 roky jsem měl neopravitelný defekt už 3 krát!
Rezerva to spravila za 10 minut! ;-);-)
Čekat se ŽENOU S DĚTMI na odtah a taxík.. 8-s
Hlavně cestou na dovolenou o víkendu.. >:D
Díky nechci.
Interier to moc nevyhrál..tam je facelift potřeba dál!
Předek nic moc..prostě pažout.
Pěkná jsou přední a zadní sedadla!
Zavazadelník je výborný.
Tragedie , kromě volantu , jsou dvě malé loketní opěrky místo jedné velké... :no:
Kolem 500tis. možná slušná nabídka ..ale za 700-800 tis...směšné! >:D
Kecy..do VW Touran bez problémů nainstaluji 3 dětské sedačky a zapínání utopené není , zapnout to jde v pohodě..
Prostě 3.zadní samostatná sedadla jsou u tohoto středního MPV výhodou. ;-)
Isofixy jsou tam dva..moc aut se třemi tedy neznám. Ale většinou nemáš tři malé děti..a pak ta prostřední je menší bez isofixu OK.
Do větší Hondy CR-V ty 3 sedačky zase dozadu vůbec nedáme..
Srovnavej srovnatelne a to konkretne ceny za 1.6 turbo benzinove motory.
Cena je individualni zalezitost a konkretne za ten muj jsme dali o dost mene nez je akcni cenik.
A neni to o tom co je nebo neni lepsi, vzdy je to potreba vztahnout k dane potrebe ridice nebo rodiny. Co je nejdulezitejsi, aby byl v danem aute ridic a rodina spokojeny.
Je to tak ako píšeš. Tiež som riešil tento problém, ale na veľké MPV nebolo dosť peňazí a jazdenku som už nechcel. Voľba padla na Kangoo a bola to skvelá voľba.
Ja som mal MPV a aj teraz mám vysoké auto kvôli pohodliu - upínať tri deti do sedačiek v nízkom kombíku je dobrý záber na chrbticu. A hlavne keď to robíš denne. Robiť to vo vzpriamenej polohe je celkom iná káva.
Tiež na dovolenky je MPV príjemnejšie - práve pre ten často kritizovaný "vzduch", ktorý v MPV vozíš navyše. Vzdušnejšie prostredie je o kus príjemnejšie a dáva viac voľnosti posádke - aj decká vzadu ocenia viac priestoru alebo sklápacie stolíky.
Naopak neocenia príliš športovú jazdu, hlavne nie v zákrutách, preto výhodu nízkeho ťažiska s rodinou nejak zvlášť nevyužiješ. Čo využiješ, je podstatne lepší prehľad o dianí na ceste, vyšší posed je proste plusom.
No a čo sa toho veku týka. Ja mám aktuálne 41, jazdievam všeličím, ale v mojom Renaulte Kangoo najradšej. Na Octavii I som neznášal nastupovanie a vystupovanie - sadáš hlboko k zemi, a pri vystupovaní s tej takmer zeme musíš vstať, a pritom ešte prekročiť dosť masívny prah. Opačným extrémom sú niektoré väčšie SUV - tam do kabíny prakticky šplháš. MPV ponúkajú najlepší kompromis - nesadáš prinízko ani privysoko, proste sadneš ako na stoličku a pri vystupovaní spoza volantu oprieš chodidlo o cestu a bez námahy sa postavíš. Je to diametrálne odlišné od spomínanej Octavie - a aj keď do dôchodku mám ešte ďaleko, uprednostním menej námahy a viac pohodlia. Ako príklad môžem uviesť svojho svokra, ktorý po dlhých rokoch v "klasike", naposledy Octavia I, sedlá C3 Picasso a nevie si vynachváliť.
Podle jake me reakce jsem udelal blbinu ? Rozhodne neresim nejakou vybehovost, resim aktualni nabidku a v polovine roku 2013 nebyl Smax zadna vybehova nabidka, naopak nabizel a stale nabizi hodne prostoru za zajimave penize.
Pokud se podivam do testu tady na auto.cz, tak rozdil je100 mm v sirce vzadu.
Posouvat sedacky muze byt reseni, ale neresi spatne zapinani pasu do zamku, ktery je pod urovni sedaku a jak jsou autosedacky nalepene na sebe, jde to spatne, protoze tam neni videt. Dalsi veci je manipulace s prostredni sedackou, kdyz je vzadu malo mista, je to ocistec, to v Smaxu nehrozi - i kolem sediciho ditete v krajni sedacce, projde dalsi dite doprostred.
Ohledne tech zamku to je videt tady :
Picasso - [odkaz]
SMax - [odkaz]
Mobil s navigaci pouzivam jednou, maximalne dvakrat za rok, kdyz jedeme tam, kde to nezname a jen do zahranici. Tady v cechach si cestu vzdy pripravim dopredu a navigaci nepotrebuju.
Narazis na dotykovy displej a ten v aute nemam rad, jsem radeji za potenciometr nebo spinac, ktery je vzdy na stejnem miste a nemusim se na nej divat narozdil od dotykoveho displeje. Zavedl bych to jako to ma Mazda, jakmile se auto rozjede, prestane dotykovy displej fungovat.
Pokud chtel kolega vymenit SMaxe za Grand Picasso, pak je slepy, hloupy nebo nedejboze oboje. Jeste je tu dalsi moznost, ze kecas a to se mi zda mnohem pravdepodobnejsi. Srovnavat tyto dve auta nejde, zvlaste pro vozeni 3 deti. Ten rozdil v sirce je znat a hlavne zamky pasu jsou vytazene nahoru, pro lepsi zapinani deti v autosedackach.
Jo ten tvuj jukebox, to tu dlouho nebylo >:D
Navigaci nechci, tu mam v telefonu, ktera je mnohem lepsi a hlavne aktualnejsi.
V cem mene vybaveny ? Blba ergonomie v cem ?
Manipulace se sedackama je dostacujici - daji se posouvat, polohovat operadlo pripadne uplne cele sklopit, co jim tedy chybi ?
Mimochodem s temi auty pro duchodce si to pletes, to se rika o toyote.
Auto se vybira podle radia ? Me to radio vyhovuje, nabizi vse co potrebuju, MP3, Bluetooth.
Pro me byl dulezity vleky vnitrni prostor, hlavne sirka vzadu pro 3 autosedacky, vyborny podvozek a vyborny 1.6 EcoBoost.
Nezapomen, ze jis to zkousel uz jednou a velmi brzo ti dosli argumenty.
Jak říkáš, plete si přední náhon se značkou auta. >:D
Ale je pravda, že s tím autem opravdu na sněhu bez návleků nebo řetězů nikde nevyjedeš. Je na to jedno hnané kolo moc těžký... Ostatně to není problém pouze tohoto auta. Např. Mondeo má stejný problém :-) Tedy podle výše uvedené logiky, bych nekoupil ani Forda >:D
Mám 5008 taktéž tři roky, najeto 70.000 km a mimo běžného servisu bez závad. Chtěl jsem po 3 letech auto vyměnit, ale nechám si ho. Jezdí se s ním dobře.
PS: Peugeota i Forda bych koupil znovu. ;-)
Hodnotit design je subjektivni vec a treba me se aktualni C4 Picasso nelibi ani ve verzi Grand. Bohuzel aktulni verze je pomerne draha s pouzitelnym motorem.
Ja osobne jsem dal prednost SMaxu, ktery je vetsi ve vsech smerech, s lepsima benzinovyma motorama a za stejne penize.
Vsak pisu, ze se tam vejdou, ale autosedacky jsou nalepene na sobe a zapnout pasy je docela umeni, protoze chlapska ruka se mezi ty autosedacky nevejde a dite tam nevidi. Nepomaha tomu ani to, ze zamek na pasy je utopeny v sedaku,Ver mi, ze jsme to zkouseli a prosli hodne aut. Az velka MPV nabizi vetsi sirku, takze mezi autosedackama je mezera a zapnuti neni vubec problem. Ono se to nezda, ale je tam opravdu velky rozdil. Dale ne kazde kompaktni MPV nabizi 3xisofix vzadu.
Take jsem se branil a pak me manzelka ukecala na treti a SMax byla jedina logicka volba. Byl jsem velmi prijemne prekvapeny, vsak ma podvozek z mondea, takze sice sedi se vys, ale jde jen o zvyk.
Jiste, kazdy potrebuje 4x4, protoze kazdy vikend zdolava horske vrchy, aby se rodina nahodou neunavila cestou do kopce a jednou za mesic jede na hory do Alp, kde je proste to magicke 4x4 potreba.
FreeMont bych ani MPV nenazyval, ten prostor uvnitr se nekam vytratil oproti MPV. Ani krasy to moc nepobralo.
Klaudius, neviem, mam dve deti a mondeo kombi. MPV sa tak nejak prirodzene vyhybam kvoli vyssiemu tazisku, milujem sedany ale bohuzial na par rokov este budem okupovat combi zonu. Aj ked ten S-Max ma lakal trochu ale ja proste klasicke auto rad. Myslis, ze stupajucim vekom sa to meni? Resp. preco myslis, ze s vekom clovek uvazuje skor o MPV?
Picasso at uz v minule nebo aktualni generaci nema spickovy podvozek, je prijemny, normalni, ale bohuzel ridici toho moc nerekne o stavu podvozku a silnice. Ono je to rodinne auto, tak nelze cekat zpetnou vazbu jako v supersportu. Nicmene jsou tady i jine MPV, ktere maji vyborny podvozek a s ridicem komunikuje.
Velke MPV maji sve specificke zakazniky a to vetsi rodiny. Proste 3 deti vedle sebe do kompaktnich MPV nenarves a pokud ano, vypadaji jako sardinky v konzerve. Pred rokem jsem to resil a musel jsem sahnout po velkem MPV. Rodiny 3 az 4 clenne tam zalezi na jejich financnich schopnostech, ale tam kompaktni MPV bohate staci.
Dokud jsou deti male a potrebuji kocarek, pak se MPV hodi, ale jak vyrostou je pro 4clennou rodinu MPV zbytecne velike. I kdyz pak se do kufru vejdou kola, ale je vzdy otazka, zda neni lepsi koupit kombika stredni tridy.
Ohledne jizdnich vlastnosti to neni tak uplne pravda, treba SMax strci do kapsy dost aut stredni tridy.
On ma neustalou potrebu svetu psat, ze jeho Picasso je nejlepsi na svete, i kdyz samozrejme neni.
Souhlasim, ze pri vyberu MPV je nejake misto pod roletou uplne irelevantni, dulezitejsi je jak pises to oddeleni prostoru. Dalsi dulezitou veci je, jak se tam vejde kocarek s hlubokou korbou atd.
...to, že tu máme C4 Picasso (Grand), a při porovnání s ním podle mě působí P5008 jednak zastarale - především v interiéru. Navíc působí P5008 poměrně nudně a v interéru schází pocit prostornosti (masivní středový tunel, mohutná přístrojovka...).
C4 má nesrovnatelně zajímavější materiálové zpracování interiéru, který je pocitově mnohem víc otevřený a vzdušný. A přesně tohle má podle mě MPV nabízet. Navíc tu máme i Grand Scénica...
Za mě dobrý, ale rozhodně vidím ve třídě zajímavější modely :-!
starší C4 grand Picasso je zvenčí obří auto,ale uvnitř je to tragédie,jediný klad je nastupování nahoru,ale není mi 60 abych si v tom liboval...nicmoc posun sedaček a krom místa nad hlavou a obrovského vzduchoprázdna nad palubkou nicmoc..Jediná výhoda je ložná plocha při sklopení 2. a 3. řady sedadel.Mnohem vzdušnějším a prostornějším dojmem na mně působil novější Peugeot Partner.Sice je to víc dodávkoidní,ale co se týče prostoru pro posádku,řekl bych že srovnatelný,ne-li lepší než MPV
Kamarád měl Freemonta v merku, na papíře vypadá moc hezky. Bohužel se sám prodejce přiznal, že po kvalitativní stránce nic moc, je to dost poruchové auto. Což je škoda, auto je jinak moc pěkný a je to jedno z mála MPV, co nabízí 4x4 v automatu.
Koukám do statistiky SDA a nemám pocit, že by počet velkých MPV klesal. Spíše roste třída malých MPV, protože dříve tady tato třída nebyla. A počet malých MPV bude vždy větší než třída velkých, jen za VW Sharan jsem zaplatil ceníkově přes 1,2 milionu. které malé MPV se přiblíží k této ceně? Malé MPV je výrazně levnější, proto jich bude více než velkých.
A co má společného Peugeot s tím, že sis koupil předokolku, prosím tě? Sám tvrdíš, že jezdíš bez poruch a v pohodě, ale podruhé Peugeota ne... máš to v hlavě v pořádku?
jo? A že jsi se tu nedávno chlubil, že jsi koupil auto bez toho, abys ho projel...Tak co tady mektáš o skvělých jízdních vlastnostech. Vždyť o nich nic nevíš. Teda kromě toho co jsi si přečetl 8-s
taky tady pořád blekotáš o výšce pod roletkou pořád a pořád dokola...A co jako? Normální člověk si v MPV připlatí za síť k oddělení zavazadlového prostoru a rve tam zavazadla až po strop...
Ja sám jazdím MPV. No áno v zatáčkach sa s tým nevyblbnem, na to máme ešte jedno auto >:D Ale človek si rýchlo zvykne na ľahšie nastupovanie, skvelý rozhľad všetkými smermi a na kopu priestoru, ktorý ti žiadne SUV ani kombík neponúkne. Zbaliť rodinu s detským kočíkom, sánkami a bobami na víkend do Tatier nieje žiaden problém. Proste vezmeš čo chceš hodíš to za stredný rad a vyrazíš. >:D Čo sa tej žravosti týka, pri letnej ceste k moru 6 ľudí, kopa bagáže a rakva na streche, priemer 7 litrov, čo pri celkovej hmotnosti okolo 3 ton mi nepripadá veľa.
hele já si taky říkal, že je to zbytečně velké.. Ale pak k nám přijeli známý s dvouma dětma na víkend a já pochopil proč má velké MPV smysl i pro čtyřčlenou rodinu: spousta odkládacích míst na cokoliv, spousta manipulačního prostoru pro přebalování, krmení atd, kufr plný všeho možného vybavení a hraček pro děti, kočárek atd. Velké MPV, dvě malé děti a stejně prostor využit na 100%. Jasně, když by měli menší auto, tak by se přizpůsobily, ale na druhou stranu neměli s sebou věci, na které by nesáhli. MPV dává rodině více svobody a o tom to je. Já ač jsem taky příznivce vozů s lepšími jízdnímí vlastnostmi než mají MPV,SUV apod. tak si dokážu představit že si něco takového (MPV) koupím a bezstarostně a pohodlně s tím budu s rodinou brázdit silnice :-)
Ak by som mal výrazný záujem o tento model s touto konfiguráciou, tak si to kupujem s pokojným svedomím v ČR a prevediem na SR. Stále usporím nemalé financie.
Reagujem na mínusy uvedené v závere testu.
- malý batožinový priestor v 7 miestnom prevedení: základný objem je 680 litrov (najlepšia na svete Carens má iba 536 litrov.. >:D, o triedu väčšia Alhambra má iba 809 litrov, aj to iba z dúvodu vyššej stavby karosérie), redaktor je asi klamár alebo ?
- zastaralejšia koncepcia prístrojovej desky: z pohľadu dizajnu ACZ samo prinieslo porovnanie 10 najzaujímavejších prístrojových dosiek, nedávno, a táto ,,koncepcia,, skončila 3 najlepšia .. pán redaktor, aký máte názor na koncepciu prístrojovej dosky napr. Toyota Verso?
- občasné vibrácie v kabíne: ak má pán redaktor zapnutú funkciu masážneho sedadla vodiča, asi si to ba pomýlil s týmto javom, však? :-! Ako sa prejavovali tie vibrácie, ktoré spomínal ako mínus? >:-[]
...z neho urobil uz celkom pozeratelne auto, z vnutra priestranne, aj interier je ok az na ten volant to je fakt hruza, peugeot vsetko zmenil iba volant nechal z minulých generacii, preco tam nedali ich novy volant co maju v 208,308? Otazka je ci spolahlivost bude v poriadku nakolko z vlastnej skusenosti viem ze francuzi sa rozpadnu skor ako domcek z kariet. Osobne by som asi isiel do noveho carensu to auto ma vsetko, ale nakolko niesom otcom 3 deti s 3 kocarmi, manzelkou a psom, som nezaujimavy zakaznik :-)
...pod roletkou je obří odkládací prostor a něco co se vydává za jakýsi centrální držák nápojů, nicméně pokud tam něco dám, nejde použít loketní opěrka pokud se chci dostat lehce ke kafíčku zde umístěném. Navíc díky tloušce dveří nejde použít ani takové ty plastové držáky na okraj okna, jaké dávají/prodávají v McDonalds apod.
... kapitolou samo pro sebe je ta obrovská schránka mezi sedadly pod roletkou. Velmi mi připomíná funkčností dámskou kabelku, něco tam dáte, ale pokud chcete rychle vyndat jednu konkrétní věc je to nemožné bez kompletního přehrabání.
Jezdíl teď s RAV4 a v dosahu mám asi 4 místa kam dát mobil, kafe, klíče apod. v P5008 není v dosahu jediný, jen ta obří "kabelka" mezi sedadly.
Cena/výkon je u P5008 ok, ale tyto ergonomické prohřešky by mě asi od koupě odradili.
Mne tiež príde dizajn interiéru úplne normálny a v pohode, raz sa kritizujú kolieska, potom šúpatka a nakoniec dotykáče. Takéto riešenie na vyvýšenej stredovej konzole kde je všetko po ruke mi príde ako celkom dobré.
Nechaj ho, baví ho to. A ešte ho baví na diaľnici jazdiť v strednom pruhu (ako spolujazdec samozrejme). To nekecám, minule písal že on už raz na diaľnici bol. Ten nezačne autám rozumieť ani keď dostane vodičák.
si ako obohraná platňa a stále melieš o kombíkoch. Skús pochopiť, že každý ma iné požiadavky a fakt, že to čo vyhovuje tebe, nemusí vyhovovať druhým. Prestava dlhšiej cesty v kombi, resp. hb je pre mňa dosť desivá a osobne rád oželiem vyššiu spotrebu....
Riesit pri rodinnom MPV ci ma maximalku 190 alebo 200 je naozaj trapne. Ked som mal asi 10 rokov, tak maximalka bola pre mna najzaujimavejsi udaj na aute. Uz som z toho vyrastol, ale zda sa ze niektomu to zostane dozivotne. Btw. pod dynamikou auta sa rozumie nieco uplne ine, nez maximalna rychlost.
nechápu, proč v autě určeném primárně i na dlouhé cestování nejsou nikde držáky na kafe/hrnek....sice drobnost, ale ty co jezdí daleké cesty jistě chápou. Asi ve Francii nepijí kafe....
Měl jsem možnost s tímhle autem nějakou dobu jezdit. Mělo najeto cca 20tis. Ale připadalo mi, jako kdyby mělo cca 200tis. Vrzal interier, co chvili se rozvítila nějaka kotnrolka, sem tam nešlo stahnout okno apod. Jizdni vlastnosti to snad ani zadny nemelo....Ve srovnani s auty od Toyota a koncernu, ktery mame doma to byla opravdu bida.... Osobni nazor
I chytří lidé dělají chyby. Když na to máte peníze, můžete si je dovolit (ty chyby). :-)
Nicméně po bitvě je každý generál, nevidíte jim do hlavy v okamžiku rozhodování.
Já sám jsem byl přesvědčen v době podpisu smlouvy na Sharana, že dělám to nejlepší rozhodnutí. Dnes jsem přesvědčen, že doplatkem na Multivana jsem mohl udělat ještě lépe. ;-)
mas pravdu, nejsou ta spravna cilova skupina.
nikdy jsem nepochopil, proc zrovna tihle znami, co jezdi 50tis km+/rok, z toho velkou část po německých dalnicich a sami, si radsi nekoupili nejakyho kombika aspoň vyssi stredni.
přitom jde o chytry lidi, ale je pravda ze k tomu po case dospeli..
Móda SUV již skončila (ostatně nazývat něco módou, co začalo před víc jak 10 lety a stále tu je, to už asi není móda), SUV ale zůstanou jako větev, stejně jako sedany či kombíky, hatchbacky, atd.
Totéž si myslím o MPV, které tu už jsou s námi skoro 20 let a stále se prodávají...
Vždy se najdou nešťastníci, kteří si koupí auto, které nesedne jejich potřebám (asi jako kdybych si já koupil sedan nebo městskou tašku typu Polo, Fabii, Auris), ale MPV tady s námi budou i nadále.
Módou bych možná nazval tendence některých automobilek vzít podvozek malého auta, dát tomu tvar krabice a nazvat to MPV. Ale velké MPV typu Sharan, Alhambra, Galaxy, Espace, atd. tady s námi budou nadále...
Je to rodinné auto. Takže větší variabilita, mnohem lepší manipulace s dětskými sedačkami a hlavně mnohem jednoduší upoutávání dětí do sedaček, kromě toho vzadu 3 rovnocenná místa, takže se lépe přepravují 3 děti. Vyšší posez a lepší výhled zase ocení ženy. Většina jízd s takovým autem je v režimu krátkých popojížděk po městě, nebo běžných silnicích, takže o něco horší jízdní vlastnosti a aerodynamika ve srovnání s kombíkem nijak nevadí. Na nějakou větší štreku po dálnici se takové auto vydá párkrát do roka a jistě ji se ctí zvládne.
Jak si můžeš být něčím takovým jistý? Koukám a opravdu tam je do konce měsíce. Což pro mě jako zákazníka je jasné, buď tento měsíc nebo příští už za 720 tis. :-!
Ale jo, to jen potvrzuje moji domněnku, že nejsou ta správná cílová skupina pro MPV. To je stejné, jako kdybych si pořídil pro sebe pickup Hilux.
Taky bych ho nevyužil, ale to neznamená, že tu není skupina lidí, pro které je pickup to pravé ořechové.
Já třeba vážně o Multivanu uvažuji, protože pro své potřeby a účel bych ho určitě využil.
Jediný důvod, proč jsem ho za Sharana nevyměnil je ten, že teď kdybych prodával Sharana, tak bych reálně doplácel mega. Ale kdybych se mohl vrátit do doby, kdy jsem kupoval Sharana, tak bych doplatil 300 litrů a šel do Multivana.
ber to tak ze nam bylo o 20 let min
nejde snad ani o tu feldu, ale o tu celkovou dobu
a před 20 lety byla u nas felda docela slusny auto, o oktafce se ještě netusilo ze by vybec mohla bejt a když prisla, tak to bylo skoro jako zjeveni
i ten multivan tam byl
aby dotycnej po 2 letech zjistil, ze jezdit multivanem necelej 1km do práce je opravdu blbost
a když jednou mesicne jede az na druhej konec nemecka na kobereček, tak rychleji a levneji zvladne vobycejnou oktafkou
To je zajímavé, že všude jsou jiné ceny... >:D Cena 2.0 HDI/120 kW Allure, podle ceníku se slevou je 620tis. beze slevy 720tis. + k tomu dovybavení podle testu, a jsme na 860tis. pokud nebudeme počítat slevu, která je časově omezena do konce měsíce... :-)
k ceně je nutné dodat, že tato se již přibližně třičtvrtě roku postupně zvyšuje - docela jsem nad tímhle kouskem uvažoval, tak jsem to sledoval - v červnu minulého roku se prodával tento model bez příplatků za 505 tis.
SUV je jiná kategorie než MPV. Do mnohých (X5, Q7, atd.), ač jsou rozměrově velké, tak uvnitř jsou výrazně menší (mohu srovnat, žena má X5, já Sharana), ani tam nedáte 3 dětské sedačky vedle sebe.
Takže pokud vaši známí šli z MPV do SUV, tak nejsou pro MPV ta správná cílová skupina. Já mohu jít z MPV do většího jedině tak do Multivana nebo Viana... :-)
Jezdil jsem s předfaceliftem a dynamika byla v pohodě.Jedinou slabinou je akcelerace při kicdownu,ale i tam to nebylo tak hrozné.Akcelarace i rozjezdy v pohodě.Žádné cukání,plynulé řazení.Byl jsem spokojený.O něco výš je Asin v 508 GT,tam to řadí plynule ve všech řežimech.
Nejde jen o vození víc jak 5 lidí. Já jsem kupoval do rodiny nového Sharana, podle ceníku jsem se vyšplhal přes 1,2 mil., takže uváděná cena Peugeotu je fakt příjemná. Ten kdo potřebuje hodně místa kolem sebe, vozit semtam partu na výlety, či má manželku, která na rodinnou dovolenou stěhuje půlku šatníku (co kdyby), tak tyhle auta jsou výborná.
Špičkovou dynamiku tyhle auta nemají, ale na dálniční tempo 140kmh bohatě stačí, vysoká spotřeba není zas tak tragická, když si uvědomíte váhu a tvar krabice. (ve městě za 8, mimo město 6, na dálnici za 7)
Klasického kombíka bych nechtěl kvůli menšímu prostoru uvnitř, že nemají třetí řadu sedaček a pro mě ohromná výhoda (kvůli dětem) šoupacích dveří (u Sharana) kvůli bočnímu přístupu k dětem a parkování v těsných prostorech.
Je jasné, že skupina zákazníků MPV je menší než třeba u kombíků, ale netřeba je odsuzovat, kdyby nebylo cílové skupiny, tak automobilky třídu MPV nedělají, že...
ja mam tohle vpodstate potvrzeny i u par znamech
zacinali na klasice, pak prisly tyhle krabicoidni MPV, nasledovalo SUV a ted se pokorne vraci zpet ke klasice.
a když na to prijde rec, tak všichni se slzou v oku vzpominaji na feldu, ale to je uz skoro 20 let nazpět ...
zalezi od preferencii.... zrejme je to aj o tom koho prenasas vzadu..... lebo napriklad ceed sw ma pri podobnej dlzke ako carens o 10cm mensi razvor naprav ako carens.... takisto sa do MPV lepsie nastupuje a mas aj nad hlavou asi viac miesta a vzdusnejsi interier.... fakt je ten ze dlzka je zhruba rovnaka a porovnatelna to znamena ze kombiky v nizsej stednej triede su na urovni svojich vlastnych vanov ktore ponukaju..... vany su drahsie, menej dynamicke, viac asi aj zeru .... no boh vie co je lepsie.... asi si kazdy musi vybrat sam.... ale nepochybne na dlhe trasy v 4-5 clennom obsadeni je lepsie mat vacsi razvor a vzdusnejsi interier ale pritom zbytocne neprenasaju vzduch a nemaju obrovske previsy vzadu [odkaz] .. v tomto smere ma MPV vyhodu voci podobne dlhym kombikom kde si v interieri natlaceny a za sebou mas kopec zbytocneho vzduchu....
No to zavisi od potrieb.
Velmi dobre si viem predstavit to, ze nastupovanie do takehoto auta, resp. vystupovanie je pohodlnejsie. Vyhlad z auta lepsi. A ked hovorime o priestore, tazko najdete kombik, ktory ponukne tolko priestoru na rovnakom podoryse. A podorys moze byt pre mnohych ludi dolezitym kriteriom - kvoli parkovaniu, jazde v meste atd.
nemohu hovořit za redakci Auto TIPu, ale cena testovaného vozu je vypočítaná podle jeho přesné specifikace. Seznam příplatkových prvků si ostatně můžete ověřit na fotografiích :-).
spatna dynamika, spatny jizdni vlastnosti, vysoka spotřeba.
tenhle typ aut je vhodny jen pro toho kdo vozi vic jak 5 lidi, ale kolik takových lidi je??
ani na krizovani evropou to není vhodny diky omezeny rychlosti a vysoky zravosti
nechapu ty co takovyhle auto kupuji, samozrejme az na tech par výjimek.
daleko lepsi volbou je klasicky kombik
este by bolo dobre spomenut ze ten automat dost zraza dynamiku tohto solidneho auta na kolena ;-\
so 120kw maximalka len 190? 100kw crdi carens s automatom ma maximalu 186 takze sa fakticky v maximalke vyrovna pezotu.... chapem ze nejde o sportiak ale o rodinny van ale cakal som ze to da aspon 200 s tym vykonom ... ved to je vyse 160 koni pane boze, kde sa stratili :-O ved dnes uz 63 kw golf v zaklade da 180 ... pezot ma v tomto sklamal.... so 120KW to predsa musi aj v automate slapat aspon 200-205 v pohode
Pokud vyhodíš Navi a kůži z příplatkové výbavy, jsi podle auto.cz na 650... s metalízou, xenonama a další výbavou za dalších 60k. To znamená, že podle auto.cz je základní cena velmi pěkných 590t, s automatem a 120kW HDI.
Test stejného vozu je prvním letošním čísle AutoTIPu (fotky jsou rovněž totožné), tam ovšem uvádějí cenu 624 500 Kč, nahoře píše Philip1, že údajně stojí 860 400, to už by byl rozdíl 1/4 míče, tak kde je pravda? Hledat se mi to nechce :-)
Máme doma tento motor,len bez automatu a pred faceliftom-veľmi dobré auto,tiché a výkonné, pohodlné. Tento facelift hodnotím kladne-je oveľa krajšie. Každému, kto si vyberá MPV vrelo odporúčam.
je velmi zajímavá to ano, ale možná by bylo vhodné v recenzi uvést, že se jedná o slevu a to jen pro tento měsíc. Jinak by základ v nejvyšší výbavě s 2,0 HDi s automatem stál 720 900 Kč. Takže s těmi příplatky by to beze slevy vyšlo na nějakých 860 400 Kč, což už je hodně velká pálka, když vezmeme v potaz jízdní vlastnosti a zpřevodování, interiér a celkové zpracování (design se mi zdá nyní po FC otřesný, ale to je subjektivní názor)... Za oněch 860 400,- by se dala sehnat lepší nabídka, za cenu se slevou by to bylo asi těžší...