ide vždy o to, na aký účel ma lietadlo slúžiť. Čmeliak nemá trhať rýchlostné rekordy, alebo mať dostup na hranicu stratosféry.
Zadanie bolo vytvoriť práškovacie lietadlo ktoré:
- bude dobre ovládatelné pri nízkych rýchlostiach
- bude potrebovať relatívne krátku dráhu na štart a pristátie
- nenáročné na údržbu
- nízke prevádzkové náklady
A presne toto splňuje. Či je krásne alebo nie, to už nechám na každom, v tomto prípade účel svatil prostriedky.
:-!
Napriek fyzikálnym zákonom lieta skor napr. taká F-117, kde sa v spojení s FBW ovládaním využívá prirodzená aerodynamická nestabilita. Týmto technickým finesám až tak moc nerozumiem, ale možno Tatrovák doplní nejaký strávitelný popis aj pre nás technických analfabetov >:-[]
o tom vůbec nepolemizuju - je to určitě vrchol technického umu dosáhnout u takového monstra jízdních vlastností téměr na úrovni sedanu.
Já se jenom furt nemůžu rozhodnout jestli je to SUV, nebo kupé nebo co?
Ale to je jedno, komu se líbí a má na něj v prasátku našetřeno ať si ho pořídí a určitě bude spokojen. Já zůstanu u svých zaprděných nudných kombíků >:D
Nie vždy hrá prím dobrý vkus. Ja vídam často Cayenne v nádhernej tmavej červenej, ale úplne to domrví nesúrodá kombinácia strieborných a čiernych prvkov okolo okien.
na nejaký ventílek sa môžem vys.erkať do toho šerblíka >:D mám predsa tri ventilky na kolobežke, ktorá to nandá Fabii v dlhom tiahlom dole kopcom a okolo pieskoviska nehovoriac... >:-[] >:-[]
ja som šampyjón v dryftovačke okolo pjeskoviska aj okolo stola v kuchini. Na Superbe od Abrexu som spálil gumi... ale bol som najríchlejší aby si vedel... >:-[]
ty tupec tupý, už dávno chodím na nočníček - šerblík, plienky ma už obmedzovali pri hraní v pieskovisku a tiež pri šliapaní v dlhom tiahlom na trojkolke...naposledy som to nandal Fabii s mňamkovými plastami... >:-[]
neveril by si vlastným očiam, že niečo tak fantastické sa ešte dá vidieť aj na našich cestách... a to nehovorím o vzuku motora. To keď raz začuješ, už nikdy naň nezabudneš... ;-)
Potom mi vysvetli, ako dokáže lietať taký "čmelák". Z čiste teoretického hľadiska by sa tým motorom a tou aerodynamikou čo má, nemal ani odlepiť od zeme.
[odkaz]
Istý americký letecký konštruktér, keď videl "čmeláka" postrekovať pole vraj povedal, že to lietadlo sa drží vo vzduchu napriek fyzikálnym zákonom a označil ho za vynález storočia. >:D
To už vedel aj Henry Ford. Pre čo najlacnejšiu výrobu zavrhol pri modeli T inú farbu ako čiernu, a jeho slogan znel - model T si môžete vybrať v akejkoľvek farbe, ale musí byť čierna.
Z toho logicky vyplýva, že čierna farba je pre socky a kupujú si ju len tí, čo na inú nemajú. >:-[] >:-[] >:-[]
o tom že to jezdí jak z praku nepochybuju. Ono mě v této souvislosti vždy napadne vyjádření jednoho konstruktéra ohledně americké stíhačky F-4 Phantom, kterou taky považovali za obtloustlou, těžkou, neaerodinamickou a nevím co, ale dostala dva silné motory a létala jak z praku. No a chlápek jenom poznamenal - jestli máte dostatečně silné motory, rychle vám budou létat i vrata od stodoly....
Samozřejmě je to nadsázka, podvozkově a i technicky je to určitě vyspělé auto, ale prostě mu nemůžu přijít na chuť.
To si ešte nevidel môj stodvaciášok v žiarivej bielej s chromovanými doplnkami... Myslím, že keby si videl túto raketu, zatajil by sa ti samým úžasom dych... ;-)
tak to si bol ty klaudius?? ako si mi to mohol urobiť ty jeden zlý... :-( Tolko som sa snažil obzerať hlavou som krútil ako na divadle ale tá kapucka mi voláko spadla do tvári a ja som nevidel do spätného zrkadielka... :'-(
Biela začína byť poslednou dobou módna. Minule som videl na linke jeden špeciálny kus Q7 - toto prerastené hebedo nemusím, ale kombinácia žiarivej bielej a výhradne chrómových doplnkov je neskutočne dobrá.
Ešte bacha na kapucníkov v triede 18-20 ročných. Kapucňa zázśadne na hlave bez ohľadu na počasie. Pozerajú výhradne vpred, nikdy nie do strán a už vôbec nie do spätných zrkadiel! Smerovka=zbytočnosť!Najčastejšie autá sú Favorit, Felda, poprípade cca 15-20 ročné vozy iných značiek. Ospravedlňujem sa, včera som jednému takému rozbil ciferník, dúfam, že to nebol nikto z tunajších diskutérov...
mno vida ze umis potesit...v uprave Harley Davidson...svezl jsem se v tom sveho casu tesne pred 11. zarim...ktery byl nestastny den pro cele USA..ma to sve charisma....aaaaaz az...zvuk motoru...interier s logy H&D a vnejsi vzhled juuuj :-) >:D
...tak X6 je jediný auto v poslední době, u kterýho se můj první dojem obrátil o 180 stupňů při živým setkání. Je to fakt pecka, a to nemluvím o jízdě. Taková "kráva" a jezdí to jak z praku.
Bílá je úchvatná, ale tady souhlasím s Navtechem, že jediná černá má na háku všechny trendy a módní barvy.
Tak ze se v UK prodava lepe ford je jasne, jako ze se u nas prodava lepe vw. No nevim, co je na tom tvrzeni divneho, vw ma sice suchy styl, ale na nic prevratneho si nehraje, zato kuga vypada jako suprmacho car, takze pokud srovnavam tyto dva, vyhrva tigi. Nicmene abych ti udelal radost, kdybych opravdu volil v techto a podobnych vodach, bral bych jedine forda a to F-150, jedine auto pro chlapa! :-)
A co takhle Koleos v bílé? V té ho vídávám celkem často. Ale asi bych volil nějaký tmavší odstín šedé, popřípadě hnědé metalízy.
Kdybych měl na rozhazování, X6 bych volil spíše, než X5. Třída SUV mi k srdci nepřirostla jakýmsi stylem obtloustlých automobilů. Tomuto trendu zdařile unikají voz, jako je X6 a Actyon (promiňte, ale ten přenechám jiným). Tradiční výhody vozidel SUV v přitažlivém kabátu, koketujícím s kupátky - tomu říkám kvalitní balení :yes:
prerostla mestska hracka ... hmm to je dost silne od cloveka kteremu se libi "tigi" fakt vtipne, Kuga treba v UK se prodava lepe nez prumer Tigi nebo docela seredne CR-V. >:D
njn prodeje sli pomalu z duvodu ceny a mistniho VW folkoru....sam si to Ford posr...cenovou politikou..jinak by byla videna casteji. Me se zas naopak libi mnohem vice nez Tigi - osklivost sama..jen v cerne to jde - pac ty "krasne"tvary tak nevyniknou :-) a rozmerove jsou ouplne stejni
Já objevil novou kastu řidičů. Kloboukáři vymřeli, ale byli nahraděni kšiltovkáři. POZOR: Potkáte-li jedince řídícího svůj vůz (bez ohledu na značku) s hlavou pokrytou jakoukoliv hučkou,beranicí, nebo typicky kšiltovkou hrozí Vám NEBEZBEČÍ. Mladí kšiltovkáři jsou přečtení,ale nová vrstva kšiltovkářů páprdů je tady. Bacha na ně!!!!! Vyměnili klobouk za kšiltovku.
X6 je pro mně absolutně neuchopitelná. A stejně nepochopitelné je pro mně vzorek řidičů, které za jejím volantem potkávám (no a potkávám je teda víc než často, prodávají se fakt jak teplé housky). Teda jsou to dvě kategorie - eurodrzci, průměrný věk 30 +/-. Tady bych to chápal. Pak ale další výrazná skupina jsou pánové v nejlepších letech 50+/-, u kterých bych přece jenom čekal spíš nějakou 5-er nebo 7-er. Ale no dobrá. Spíš jsem zvědavý, jeslti za pár let bude za volantem 70% X6 25letá blondýna jako teď v X5 >:-[]
Antara - není špatná, ale vůči Chevroletu nenabídne nic moc extra, kromě teda možná jména.
Koleos - mě se líbí. Ze začátku jsem měl k němu neutrální postoj, ale postupně jak ho vídám častěji jsem mu přišel docela na chuť. Teda v černé a na hlínách :-! jinou barvu jsem snad ani nepotkal.
Nuž ocík má naozajskú prémiu. Cestu nám križujú submisívne es osemdesiatky, Lexusné hegridy a iné, imidž postrádajúce autá a ja sa im iba smejem z luxusnej autosedačky spoza okna z nášho A-klasse
Presne tak! Kašlať na nejaký smoking alebo iné šaty. Človek má robiť to čo chce robiť. A pohľad z rally západné pieskovisko na neďaleké parkovisko mi vnucuje otázku: Prečo Ceed a nie Fabiu? >:D
presne, idem si na hrb nahodiť aktovku s 20kilami učebníc a zošitov a pôjdem už domov za maminkou a tatinkom...urobím úlohy, večer vám ešte ponadávam do tupcov a zase budem kľudne spať do rána...
no ja to spis myslel s ohledem na vtipky, ktere tu letaly pri jejim uvedeni, jak je to skvele auto (tzn na *) a jak bude mit zavratne prodeje, kazdy po ni bude touzit, no takova zivouci legenda (opet ironie:). ale kdyz bych mel volit, tak asi radeji tigiho, zamlouva se mi vic (vzhledove, jinak to zatim nema cenu resit :), kuga je takova prerostla mestska hracka
Avantime, tak neviem ci sme koleos riesili, ale designovo posud, ci z profilu zadna cast neni nakopana do zadku? naraznik mierny odskok od 5-tich dveri, ktore idu kolmo hore a potom sek hrubeho D stlpika... neviem, pre mna tazkopadne a zadne stop lampy tomu nepomozu.
No myslel som si, ze nedokaze nic ponuknut v triede strednych suv a mylil som sa, dokaze... ale nevonia mi...
Jsem jeden z mála místních, kteří ho přijali. Osobně se mi líbí takřka po všech stránkách. Ale i tak bych si spíše dal říct automobil v podobě původní studie Koleos :-)
konecne trosku pomohlo snizeni cen, tam kam Kuga patri a ne v lete za 900 tis. :-) jen potvrzuji podvozkoveho premianta...sic zatim testovano jen s 2,0 TDCI a ten bohuzel podvozek zdaleka nevyuzije (vaha/vykon :-()) na 2,5 T se chystam do mesice :-) ....kdyby aspon prokoukli a dali tam 2,2TDCi...pak idelani volba.. :-!
...jeho "rádobyterénní" kousky mám rád. Zejména X6. Netušil bych, že to někdy řeknu, ale stačilo pár osobních setkání s vozem (viděl jsem ho zrovna v barvách, ve kterých X6 "žeru" nejvíc - sněhově bílá a metalízy: vínová a šedozelinkavá) a bylo vymalováno. Dle mého jedna z perel mezi SUV (ale já vím, že je to SUC, ale koho to zajímá, když se řadí k obtloustlým SUV :-) ).
Ovšem Antara je zklamáním. Nevidím důvod k jeho koupi...
Kdo SUV a podobné záležitosti opravdu umí, je to Nissan :yes:
Ehm, aby sa Kuga stala legendou, na to jej este nieco chyba. Ale tie predajne cisla su pekne, najma ked uvazime ze bojuje s "pro-VW" orientovanym trhom. Osobne by som ale radsej bral Kuga alebo CX-7, nez koncernovy "Golfguan"... :-)
Nemusíš se omlouvat ;-) CX-7 by byla z mainstreamu jasná volba (akorát bych si musel někde nechat vyrobit jiná zadní světla), Q5 je na mě až moc uhlazená.
Sorrac, ale ja stale za nejhezci SUV pokladam Mazdu CX-7 nebo Audi Q5 a nikoliv Volvo XC60 s pro me jakoby nejak neprirozene dovnitr skosenym zadkem... Ale co clovek, to nazor a tak to ma byt. ;-)
Ako môže niekto vôbec kúpiť nejaký Hyundai namiesto prémie?!? To už musí byť naozajstní tupec!! Už len porovnávať tie dve autá nemôže nikto normálni!!! Však takému Hyundaiovi sa o prémii ani nesníva!!! :no::no::no::no::no:
Mně spíš uniká důvod "úspěšnosti" ix55. Auto za bezmála milion by mělo nejen aspoň trochu vypadat k světu, ale taky něco nabídnout. To, že Hyundai boduje cenou v autech za 200, 300 tisíc chápu, ale v tomhle případě nechápu.
S XC60 souhlas, je to nejhezčí SUV jaké kdy vyjelo na silnice.
Ked si pozries tabulku, tak vidis, ze su tam vlastne dve kategorie zmixovane dokopy: imidzove suv-cka, a skutocne off-roady. Tej druhej kategorie je tam sotva 20% (co je podla mna malo, ale suvisi to s popularitou SUV), a niektory voz musel byt z nich prvy. Nissan to ma zasluzene...
Slova "nablyskane suv" maju (aspon u mna) tak trosku negativny vyznam, ktory sa vsak nevztahuje na kvalitu laku. Priznam sa, nemam rad tuto kategoriu aut, a nechapem jej vyznam. Podla mna su to vozy ktore sa hraju na nieco, cim nie su. Unika mi zmysel toho, uhanat v X5 po dialnici, v nadrzi to bubla jak v odtoku umyvadla, a pred maskou este poriadny ram z chromovanych trubiek a na nom zo 4 pary pridavnych reflektorov...
Jo, a dik za opytanie, silnice tu mame. Povedal by som ze trosku lepsie ako u vas... :-)
Nerozumím tomu negativismu v tvém textu. Jaká "nablýskaná" esuvečka. Oni ti offroudi se prodávají na základním laku? Pathfinder je snad také nablýskaný, nebo ne? Právě proto, že se ten tvůj "pořádný offroad" dostal tak vysoko se ptám, co je za tím. Nebo u vás nemáte silnice?
Nissan Pathfinder je v danej tabulke prvy poriadny off-road, to by si snad mohol vediet. X5/X6 su krasne SUV-cka, o tom netreba diskutovat, ale do skutocneho terenu s nimi vodic nepojde. Nechce byt trapne vytahovany traktorom z prvej priekopy...
Pathfinder, LandCruiser, Pajero, LandeRover, RangeRover, to su skutocne auta do terenu, pred ktorymi musi kazde nablyskane suv-cko uctivo poklaknut v tlmicoch!
Mít na prvních dvou místech produkty od jednoho výrobce, to se daří jen esům v oboru. Po AUDI nyní boduje v tomto měsíci i BMW. Výborně si vede i ix55. V rámci své třídní konkurence (Kyron, Rexton) nastoupila pětapadesátka s neporovnatelnými čísly. Ovšem uniká mi důvod úspěšnosti Pathfindera. Zná ho někdo?
Ve středních SUV se to konečně pomalu dostává do evropského normálu. Ceervečku dávám měsíc... maximálně dva. A pak, XC60 válcuje qvépětku, jo číslo měsíce je - 59.
Tak nám vesele předjíždí korejci evropskou konkurenci. Jediný VW drží v nabídce krok. V základních motorech jsou už etalon. Jestli to tak půjde dál tak někteří v Evropě fakt skončí.