Z Wolfsburku přišla potěšující zpráva: Škoda Auto bude v závodě Kvasiny na Rychnovsku vyrábět nový vůz. U dodavatelů dílů v okolí rozšířeného závodu by díky tomu mohlo vzniknout až 3000 nových pracovních míst.
se tím trochu rozšíří, ale osobně bych se přimlouval spíš za sedmimístné MPV. Co se týká šíře nabídky, myslím že Škodovku přeskočila už i Dacia. Ta má navíc ve srovnání se Škodovkou velké MPV Lodgy a auto z kategorie Kangoo - Dokker - posuvné boční dveře, zadní dvojité dveře pro možnost nakládání vysokozdvižňákem. Škodovka má navíc akorát Supa - velkou limizínu. Dacia dostane vyřazenou výrobní linku současné generace Twinga a začne v Rusku hrnout malá městská auta, prý za cenu kolem 140 tisíc, což by mohla být bomba a spolu se Sanderem úplně nejlevnější nové auto na trhu.
Líši sa od konkurencie, ale nelíši sa od seba - niečo podobné tu už raz neuspelo od Seatu, aj keď pravda, to bolo ešte viac pritiahnuté za vlasy. Dizajn škodoviek je strohý, drsný, technokratický a neprívetivý, preto mi nesedí.
Väčšie auto = vyššia cena, preto si nemyslím, že by sa menšie MPV predávalo nejak výrazne menej ako stredné. S niečím ako je Venga alebo C3 Picasso by Škoda bola úspešná, o tom nemám pochýb. O to viac, že také auto žiadna značka koncernu ešte nemá. S MPV veľkost Touranu máš tak ako ericn pravdu,len by to nesmeli zabiť cenou.
Design nových ŠKODOVEK je fajn.
Liší se od konkurence a vypadají dobře. ;-)
VW Touran je střední MPV , takové Škoda nemá..prodávalo by se.
I 3.verze Touranu je pořád nejprodávanější MPV v Německu..
Roomster čeká na nástupce , jako malé MPV se nikdy nebude prodávat tolik jako střední Touran.
A Yeti má stále prodeje solidní , i když ten facelift mu neprospěl.
Větší SUV by Škodě v prodejích moc pomohlo.
No já ti rozumím, ale Škoda bude dělat jen to, co jí bude vydělávat a o to pánům z Vlkohradu jde. Snowman bude bodovat v celé Evropě a i v Číně, tj bude na něm vydělávat.
U pick-up jsem nepsal, že by to byla tragedie, jen že by se prodával s menší marží, jelikož lidi nebudou utrácet za extras, max za klimu a radio :-) To že bych jich tu jezdilo hodně je jasné, stačí vzpomenout na Feldu...:yes:
Roomster je, ať chceš nebo ne, malé MPV. To jak jej vidíš ty nebo nikdo jiný, v té třídě je. To že je to hybrid je fakt, taky jsem měl tu čest s 1.4 16V. Nejezdí špatně, ale domu bych ho nechtěl. Myslím, že tady je čas na nástupce (až po Fabii).
Kupé nezapadá do výrobního programu Škody, to už je reálnější střední MPV na Bázi Touranu. Popravdě, kdyby jej Škoda dělala se současným designovým stylem, asi bych i odklon od PSA zvážil ;-)
Vyznamove mozna, ale snowman je anglicka radoby moderni slepenina ve stylu flame-thrower a road-killer etc., i kdyz se narozdil od tech dvou pouziva jako slovo a ma pevny vyznam. Yeti je mnohem mene prvoplanovy.
Daň z příjmu už je jen taková třešnička na dortu (stejně ji musejí zaplatit než nějaké peníze pošlou pryč - posílají se zdaněné).
Na DPH adalších daních stát vybere podstatně víc. A těch se obvykle žádné prázdniny (investiční pobídky) netýkají.
Tým by som si celkom istý nebol, aj keď v Čechách a Nemecku bude mať určite úspech.
Pick-up by sa možno predával s menšou maržou, ale zas taká tragédia by to nebola, vieš dobre, že s počtom motorov, prevodoviek a výbav výrobná cena stúpa. Auto ako pick-up by rozhodne širokú paletu pohonných jednotiek ani výbav nepotrebovalo. Navyše užitkáče sa v porovnaní s osobnými autami nepredávajú zas tak lacno.
Roomster nie je MPV, to je len marketingový ťah - je to hybrid na pomedzí užitkáča a MPV, ale ani jedno poriadne. S Roomsterom som kratšiu dobu jazdil denne, a musím povedať, že do MPV má ďaleko. Navyše je už kus za horizontom a novinka sa doslova pýta. S Citroenom C3Picasso alebo Hyundaiom, Fordom či Oplom,napriek tomu, že to nie sú dokonalé autá, jednoznačne prehráva.
Touran je už za horizontom tiež, a ako píšeš, nie je lacný. Dostupnejší voz od Škody by mnohých potešil.
V tomto prípade sa divím, že veľké MPV nemá po VW a Seate aj Škoda.
Kupátko som myslel niečo ako svojho času 110R - v súčasnosti sa napríklad v nižšej strednej nahrádzajú trojdverovými hatchbackami. Naozaj pekné kupé, povedzme s technikou novej Fabie, za plus-mínus porovnateľné ceny by si určite dostatok zákazníkov našlo - mohlo by to byť štýlové a príjemné riešenie pre tých, čo nepotrebujú hatchbacky a sedany, lebo jazdia sólo, maximálne dvaja, a mini typu Citigo, 500 alebo Twingo je im už primalé. Navyše kupé v cenách začínajúcich povedzme niekde okolo 12 tisíc € ani nepoznám. Podivnosti ako Veloster a trojdverové modely bežných hatchov nepočítam.
No Snowman je přesně to, co Škodě chybí - dají se na tom totiž vařit peníze. Lidi budou utrácet za extras. 2dv coupé je v současné době nevýdělečný podnik, Pick-up by se nejspíš prodával ve velkém, ale zas v základu, tj s minimální marží. Malé MPV mají - Roomster a na to jaká je to vykopávka se neprodává špatně. Střední MPV chybí citelně (a odvozená dodávka, např na podvozku Caddy/Touran) - tedy konkurence pro PSA, Renault atd, jelikož VW Touran je dost drahý ;-)
Mňa by potešilo viac auto, ktoré chýba celému koncernu, nie iba Škode. Majú Touarega, Tiguana, Q od Audi, Cayenne, Macan...ale pekné kupé (dvojdverové) za rozumnú cenu im chýba, na malé MPV sa tiež stále čaká (ale to vraj bude), zišiel by sa šikovný malý pick-up, a aj Caddy je jediný malý užitkáč v koncerne, pričom by uplatnenie určite našlo aj niečo menšie. Snowman mohol počkať.
Nesúhlasím. Správa je to pozitívna v rámci reálneho stavu. Ale ani omylom nie výborná. Prečítaj si ešte raz posledný môj odstavec. Nepíšeš vlastne nič iné ako ja.
Čo sa týka Rakúska, áno, je celé rozpredané. Ale nie je to krajina poskytujúca lacnú pracovnú silu. Koľko sa v nej nachádza podnikov chŕliacich masy výrobkov? Sú to skôr špecializované podniky, ktoré ale vznikli oveľa skôr, ako si zmienené firmy mohli postaviť svoje závody v lacnejších európskych krajinách a veľkú úlohu tu hrala najmä strategická poloha Rakúska. Pokiaľ by u nás platili podobné pravidlá ako u južných susedov, nepoviem proti zahraničnému kapitálu ani slovo.
A na tu "podstatnou většinu peněz" jsi přišel jak? Kolik si myslíš že je marže takové automobilky?
Pokud nějaká korejská firma funguje jako na dálném východě, myslíš, že se to automaticky vztahuje na jakoukoli firmu se zahraničním vlastníkem, zatímco naopak české firmy dbají ze všeho nejvíce na blaho zaměstnanců? No, zklamu tě, ale tohle je spíš naopak.
Každý má možnost podnikat sám nebo se nechat zaměstnat. A že je investor ze zahraničí... opravdu je takový rozdíl, jestli fabrika, ve které pracuješ, patří panu Piechovi nebo panu Komárkovi?
Až tak výborná správa to nie je. Podstatná väčšina peňazí tečie von. Zahraniční investori k nám chodia kvôli lacnej pracovnej sile, daňovým prázdninám a finančným stimulom. Nebyť týchto aspektov, tak by všetky fabriky mali doma alebo napríklad v Rakúsku. A hoci na seba viažu množstvo domácich dodávateľov, sú to zväčša drobné firmičky, tie väčšie sú opäť súčasťou nejakej nadnárodnej spoločnosti. A platí to pre všetkých - pre Tebou zmienených Kórejcov ešte viac, a vo všetkých obsadených odvetviach, nie iba v automotive. Koľkokrát sa píše v tlači, že tá alebo oná fabrika u nás končí a sťahuje sa niekam na juh Európy za lacnejšou pracovnou silou... A nakoniec ostane. Je to len hra, aby z nás vyžmýkali ďalšie peniaze, ktoré im vláda nakoniec odklepne, len aby preboha neodišli a tých niekoľko sto alebo tisíc pracovných miest nezrušili...
Momentálne tiež robím pre kórejskú firmu a musím povedať, že jej je prepáčených toľko prešľapov, najmä v otázkach bezpečnosti na pracoviskách, že by na pokutách akákoľvek domáca firma už dávno padla. Vstupy do výroby, náhradné diely a hoci kancelárske potreby a vlastne všetko čo sa len dá, sa vozí z Kórey, aj keď to trvá 5x tak dlho a stojí dvojnásobok, alebo aj viac.
Takže dajme si dolu ružové okuliare - áno fungujúca zahraničná fabrika je pre nás prínosom, ale zďaleka nie takým, akým by mohla byť, keby patrila domácim. Investori si odnášajú mnohonásobne viac, ako tu ostáva. Do dôsledkov vzaté, nechávame sa týmito firmami vlastne okrádať. Je to obraz našej neschopnosti uživiť samých seba, a preto sa musíme spoliehať na iných. Ako masochisti, ktorí vždy potrebujú nejakého pána.
Yetim nazývajú bájneho snežného muža. Snowman tiež znamená "snežný muž". Kde vidíš ten zásadný rozdiel medzi týmito dvomi názvami? Naopak, majú k sebe veľmi veľmi blízko.
tady je v diskuzi fenoménů a zdaleka nejen technických >:D
když se někdo podívá na tu fotku [odkaz]%3D , jisté je, že to auto co od tama vyjede také špatné nebude :-! název je celkem jedno, je to jen marketingové slovo co bude (pro určitou) část trhu. Ve výrobě či servise to má označení stejně jinak.
bohužial škodu stále vela ludi vnima ako ludove auto (aj ja) a vzdy to bude stále tá "škodovka", nič viac k tomu netreba povedať a nezmeni sa to ani keby sa vyrábal Škoda Phantom / Škoda Continental GT Speed. Kto chce niečo viac na "imidž" kupi si VW, kto ešte viac Audi, kto ešte viac Porsche, kto ešte viac Bentley ... proste škoda bude vždy prvý stupeň aj ked bude akokolvek dobra. Nehovorim že su to zlé autá, sám som jazdil na Superb ale proste je to tak :-)
bohužial škodu stále vela ludi vnima ako ludove auto (aj ja) a vzdy to bude stále tá "škodovka", nič viac k tomu netreba povedať a nezmeni sa to ani keby sa vyrábal Škoda Phantom / Škoda Continental GT Speed. Kto chce niečo viac na "imidž" kupi si VW, kto ešte viac Audi, kto ešte viac Porsche, kto ešte viac Bentley ... proste škoda bude vždy prvý stupeň aj ked bude akokolvek dobra. Nehovorim že su to zlé autá, sám som jazdil na Superb ale proste je to tak :-)
No nemcina neni muj salek caje, takze jsem to musel vygooglit a mas pravdu, ze vzhledem k tomu ze nemecky trh je prioritni, by to asi nebylo nejstastnejsi reseni.
Ti medvedi, to byl jen takovy nastrel, ja jen chtel poukazat na to, ze proste velke SUV, by melo mit i "velce" rozumej, reprezentativne znejici nazev. Proste, neco co kdyz slysis, tak to musi mit "brink" ze si hned predstavis velke, silne auto do "terenu".
A navic opravdu nejsem velky fanousek skodovackeho trendu zkomolenych anglickych jmen, jako jsou Roomster, Spaceback, Citigo, to mi popravde rve usi. Podle me Fabia, Octavia, Felicia jsou znela a hlavne originalni jmena s historii (krom Fabie). Jak uz tu nekdo psal vyse, treba takovy Spartak, by se k autu podobneho zamereni docela hodil.
Může být, stejně jako nemusí, není to pravidlem...
Třeba terorismus není otázkou každého náboženství, stejně jako každého absolutně věřícího.
Lze něco/někoho uctívat, aniž by bylo nutné řešit konkurenci, nebo hledat protivníka.
V rozhovoru s reditelem skodovky jsem cetl, ze snowman se to jmenovat nebude. Je to logicke. To jmeno je takove proflakle a prvoplanove, lepsi je davat neutralni jmena, jejichz vyznam neni tak patrny, pripadne ta, ktera vypadaji a zni stylove a jeste se hodi k charakteru vozu, napr. Yeti.
Pozitivni fanatismuj je vetsinou doprovazen tim negativnim, jelikoz pokud nekoho/neco bezmezne uctivas, potom take bezmezne nenavidis protivnika, konkurenci, opak atd. toho uctivaneho
Tak jestli to píše z mobilu nebo tabletu, tak to možná ani jinak nejde. Mě to nijak nevadí, ať si to píše jak chce. Já spíš nechápu ty, co tady plevelej diskuzi nesmyslnýma a častokrát sprostýma a urážlivýma příspěvkama. Z toho se chce jednomu blejt, velebnosti.
jak se ten, co za 20kč prodal svoji zem chce svést na úspěchu Škody >:D >:D >:D nene hovníku, na to ti neskočíme, jen si lešti ty své nebezpečné hov_ní křápy, od kterých vč dodavatelů jde navíc všech zisk pryč :no:
Já si přece vůbec nemyslím, že by byl pro tebe Zetor inspirací, naopak jsem tě chtěl upozornit, že jsi na Zetor Crystal zapomněl.
Crystal TDI, tedy zní jako "traktor TDI".
Negativní fanatismus je v principu nesrovnatelně horší/nebezpečnější. Je zásadní rozdíl mezi tím někoho/něco uctívat, nebo do důsledku nenávidět, viz nejen nacismus/fašismus, nebo komunismus. Nad pozitivní se dá povznést (mnohdy i s úsměvem), u negativního to často nelze.
Ten Zetor pro mě nebyl inspirací. Nejdřív mě napadl led a Kabáňovo sklo. Je to jen vyjádření české síly. Ale možná je to i tím, že malej teď přešel od vlaků ke traktorům. Škoda Crystal TDI - to nezní špatně.
Grizzly / Kodiak je docela dobré a mezinárodní, k image Škody se to ale podle mě moc nehodí... mě to tedy evokuje Mercedes (medvěd), to je ale asi výlučně česká asociace.
Okay, a tobe se zda nazev "snehulak/snezny muz" pro SUV stojici nad Yetim a pod Tuaregem adekvatni. Zde zmineny "Sherpa" zni o neco lepe. Nebo kdyz uz se Skoda rozhodla pro "Yeti", tak dalsi krok muze byt treba "Sasquatch". Nebo dal me napada treba "Grizzly" nebo "Kodiak". Preco nazev, musi to auto nejakym zpusobem reprezentovat, hlavne pokud jde model, ktery bude stat v hiearchii znacky nekde pod Superbem.
Snehulakum zdar! :-)
Mě by se třeba líbilo Škoda Spartakus :-) Odkazuje to na jeden z modelů historie Škody a vyjadřuje to sílu, odhodlání a bojovnost - dobré vlastnosti pro SUV :-)
Proboha, snad tomu daji nejake normalni jmeno, protoze tohle je jmeno vhodny tak pro anglicaka. To ve Skodovce vymysli nazvy novyvh aut petilete dite po lobotomii, nebo kdo?
OT: všimněte si, tady opět fenomén, který už jsem parkrát v diskusi pozoroval.
Uživatel Dzakobo vložil příspěvek v 15:32, zřejmě jako reakci na michalpneu v režimu Diskuse chronologicky. Tento příspěvek je ale vidět pouze v chronologickém pohledu, ve stromu chybí. Pokud se v chronologickém náhledu klikne na původní příspěvek, zobrazí se okno s hláškou Chyba 404 Soubor nenalezen.
Tuhle zprávu určitě každý vítá, myslím že to bude prodejní hit, protože lidí, kterým je Yeti malý a současně např. Touareg velký/drahý je spousta. Super konkurence pro Santa Fečka, CR-Včka apod.. :yes: - a to i VW, že takové SUV Škodě povolil