2.0FSI znám z Octavie II... a fantastický líný, to trošku přeháníš. Samozřejmě k TFSI má daleko, ale mezi atmo dvoulitry byl nadprůměrný a jako pohon kompaktního kabrioletu si ho umím docela dobře představit.
Mne naopak logo nevadí, skôr ten nevkusný "hrb", keď sa zloží strecha. S nasadenou strechou sa na to ešte dá pozerať. Fakt je že Eos má toto zvládnuté po estetickej stránke lepšie.
Jak je tedy stylizovaný Golf? O tom, že Eos skončí, se mluví roky. Už někdy v roce 2010 se psalo, že další už nebude a nahradí ho otevřený Passat. Došlo k nějakým obměnám ve vedení a to nové Eos nemělo rádo, prý byl kombinací toho nejhoršího (pevná střecha patřila k tomu, co se jim nelíbilo). Alespoň tak to tenkrát psala média. Ještě koncem roku 2012 myslím Bischoff potvrdil, že Eos má skončit a že pracují na studii většího čtyřmístného kabrioletu. Eos byl mrtvý, ještě než prošel faceliftem. Otázka je, jestli ne zrovna pozitivní vývoj trhu pohřbil otevřený Passat (nebo CC).
Dal jsem ti palec nahoru za docela solidní příspěvek, což u tebe zas tolik zvykem nebývá. Koukni ale, na koho jsem reagoval. Má cenu Toperovi psát něco vznosného?
Dělal se s 1.6FSI (dost děs), 2.0 FSI (jeden z těch, ve kterých jsem jel - fantasticky tichý a fantasticky líný) a 2.0TFSI (velké zlepšení oproti 2.0FSI). Dále tuším ještě 1.6TDI a 2.0 TDI a pak už nová 2.0TSI a 1.4TSI a vrcholná 3.6VR6. S tímto motorem to bylo hodně solidně až luxusně působící auto. Kolem roku 2006 ještě moc kabrioletů s pevnou sklápěcí střechou (navíc ještě tak sofistikovanou) za tyto peníze nebylo. Torzní tuhost karoserie o míle lepší než 307CC nebo Megane Cabrio. Skutečně na pomezí mezi mainstreamem a prémií - ale to také cenou. Za jeho peníze se dala koupit v kabriu roční BMW trojka nebo tenkrát ještě končící Audi A4 cabrio. To už byl silný impuls ho nechat stát na showroomu osamoceného. Jinak ale opravdu krásné a řekl bych i celkem dobré auto. Na druhou stranu ale je pravda, že není zase tak nádherné a lákavé, aby se jako kabrio uchytilo. Neexistuje více na stylu závisející trh než trh s kabriolety a EOS opravdu připomíná spíše řadového Golfa - není nijak agresivně nebo alespoň elegantně stylizovaný. Prostě hraje na jistotu. U Passatu, Golfu nebo Touregu to podle mě funguje, ale u EOSu si mohli možná designéři trochu více vyhrát - jako u Scirocca. Stejně ale škoda jeho odchodu.
Opravdu se ani z počátku výroby nedělal EOS Osnabrücku? Mám dojem, že jsem o tom někde četl. Každopádně i tak to nic nemění na tom, že srovnání velkosériové produkce Karmannu a kusovce Zagato o které snad ani automobilka nevěděla je přirovnání dost legrační. Takový Favorit dělal Bertone a i přes to je to Škodovka.
Na tom, že je VW Karmann Ghia nejhezčí kabrio od VW trvám. Je to opravdu nádherné auto :yes: i starý Brouk a nakonec i ten nový co se týče vzhledu jasně EOSe poráží. Osobně bych před EOS zařadil i současný Golf Cabrio. Nejsem zastánce CC s těžkopádným zadkem.
To už je docela těžká soda, co tu dnes předvádíte, zrovna kabria napříč značkami byla a jsou často vyráběna mimo mateřské závody daného výrobce u některého ze specialistů na tento typ karoserie. Ale je možné, že u Hondy to tak nebylo, a proto o tom nevíte. :-);-)
Jo, montuje se v portugalské Palmele, ale v principu odpovědi vrkuboye to není příliš podstatné. U Karmannu se (mimo jiné) dělala spousta dalších VW: všechny generace Golfu Cabrio, Beetle Cabrio, Scirocco I a II, Corrado, Golf III Variant a dokonce i některé verze VW Bus a LT. A je to snad důvod k tomu tvrdit, že to nebyly vozy značky VW? :-)
To snad nemůžete myslet vážně především vy, jako motoristický redaktor, viz reakce vrkuboye.
Mimochodem technika VW Karman Ghia typ 14 (141-144) byla téměř totožná (s výjimkou páru detailů) s VW Beetle .
[odkaz]
Tak ona platforma Passatu vychází z PQ35, fakticky vzato je to tedy derivát Golfu tak, jako tak. Někde bylo rozepsáno, co přesně sdílí s Passatem a co s Golfem. Jestli si dobře pamatuji, Eos má být širší (větší rozchod) a něco převzal z Passatu kvůli větší váze.
Eos vypadal slušně pouze na na poměry třídy s pevnou skápěcí střechou, aktuální Golf kabrio a Brouk kabrio nevypadají hůř. Tvrdit, že jde o nejhezčí kabrio včech dob od VW, je, mírně řečeno, odvážné.
volkswagen-vw-cabrio-wei%C3%9Fwandrei…
[odkaz]
Súhlasím s tým, že kupé-kabriolety pohoreli na kontroverznom dizajne, keď vyriešenie otázky veľkej a ťažkej strechy a jej schovania si vyžadovalo vždy kompromisy, a to najmä na vzhľade, ktorý bol nutne "***atý", s ťažkopádnym a neforemným zadným previsom; avšak ani zatvorená verzia nemohla konkurovať dlhým tiahlym líniám kupé, rozmery strechy bolo treba zachovať v medziach skladnosti a teda i strecha bola neveľmi atraktívna.
Takže za seba považujem za najlepšie riešenie buď klasický roadster/kabrio s plátenou strechou, ktorá nezaberie veľa miesta a nenaruší požadovanú nízku/štíhlu líniu otvoreného auta, alebo naopak targy, kde sa ponechá oblúk i zadné okno a dole sa dáva len stredná časť, čo jednak prispieva k tuhosti karosérie (večný problém otvorených áut), jednak zachováva línie auta a zároveň dostatočne umožní pocit jazdy s vetrom vo vlasoch.
Teda buď: [odkaz]
alebo [odkaz] :-)
A kde že se montuje ten EOS? Nebudu Vás napínat ;-) EOS se vyrábí v Osnabrücku v Karmannu jehož majitelem je VW ;-) I původní Karmann Ghia nebyl vlastní nápad Karmannu, ale byl to vůz vyráběný přímo na zakázku pro VW!
EDIT: AM Zagato možná ne, ale Karmann Ghia Volkswagen prodával pod svojí značkou a ve svých showroomech... nemluvě o tom kolik bylo vyrobeno AM Zagato a kolik bylo vyrobeno VW Karmann Ghia. ;-)
Aby zákazníci u kabrioletů a kupátek skousli výrazný úbytek užitné hodnoty spojený s vyššími cenami, musí se prostě bezhlavě zamilovat. A k tomu je potřeba skvostný design s velkým emocionálním nábojem. A právě s tím má VW tradičně problém. Proto jsou prodeje Eosu i Scirocca tak slabé. Dnes ale VW vlastní studio Ital Design, aurora prvního Golfu, Passatu i Scirocca, takže už by měl být tento problém do budoucna vyřešen. Nemluvě o tom, že koncernového šéfdesignéra dělá už léta Walter de Sylva. No, uvidíme.
P.S. Ukazuje se, že éra kabrioletů s pevnou skládací střechou rychle vyšuměla. Ano, u takového auta mi nikdo nemůže rozřezat plátěnou střechu, ale za jakou cenu? Vysokou hmotnost a hlavně velmi problematický design zádě (přehnaná "***atost") je ochotno tolerovat stále méně zákazníků. Tento typ střechy se prostě hodí jen na krátké dvoumístné roadstery (např. Mazda MX-5), tam to ničemu nevadí a přináší to jen výhody.
P.S. Kvůli zastavení produkce Eosu (a brzy zřejmě i Scirocca) smutnit určitě nebudu :-)
U Eosu mi vadí to dlouhé víko kufru. Se střechou dole to není takový problém, ale vadí mi. Golf má pro změnu krátké víko. A se střechou nahoře to také není žádný krasavec. Se zadními opěrkami hlavy dole vypadá z profilu zvláštně i bez střechy. Kdybych nad tím dostatečně dlouho přemýšlel (popřípadě ta auta měl vedle sebe), možná bych změnil názor. Realita je, že mám radši roadstery. A ani jedno z nich není zrovna GranCabrio. Je to tak trochu jako si vybírat, jestli se střelím do levé, nebo do pravé nohy. >:D
Správný kabriolet přece nemůže mít za zadními sedadly max. 15-20 cm plechu, navíc Eos netrpí problémem mnohých CC, tedy hrbem za sedadly. Je mi líto, Golf ani omylem...
Eos bol predstavený v dobe, keď kupé-kabriá s pevnou strechou fičali a zdalo sa, že pôjde o hit. Na rozdiel od neho Scirocco aj predajným hitom bolo, pozri si len tu na moje.auto.cz, koľko ľudí tu má/malo Šíro a i na cestách ich vídať veľa. Naopak je dôkazom úspešnosti modelu, že ho VW dokáže predávať aj po toľkých rokoch a nemusí predstavovať nové generácie každých 4-5 rokov, ako napr. Kórejci.
Tak síce Eos vzorom elegantného kabria nie je, ale Golf kabrio o to menej a z nich dvoch bol Eos rozhodne ten vzhľadnejší.
Mimochodom vo svojom okolí nejaký ten Eos registrujem, rozhodne ho vídavam častejšie, ako Golf kabrio či bestseller medzi otvorenými autami MX-5. Každopádne je zrejme pravdou, že celý trh s autami bez strechy stagnuje a vyvíjať nové kabrio/roadster pre mainstreamovú automobilku sa moc neoplatí.
Eos má svou platformu, něco mezi Golfem a Passatem. Oficiálně je to platforma střední třídy. Jestli to chápu dobře, Eos končí kvůli tomu, že prodeje otevřených aut klesají a VW si nemyslí, že by se mu nová generace vyplatila. Ostatně mají tři modely. Co se Scirocca týče, rozhodně nemá 10 let starou techniku. Golf prošel generační obměnou, takže není překvapením, že má novější techniku. Podobné situace nejsou neobvyklé, protože generační obměna může trvat roky.
My víme topore, my víme, i to lejno u tebe vyvolá víc emocí, hlavně když na tom není logo vw. Viz třeba nejnovější lejno od hojondaje - sonata. Evropsky strohé, ostře řezané, uniformní passat hadr. Ale je na tom placka s nahnutým háčkem, takže je to stylové a elegantní, nový král segmentu, korejci šliapli na plyn a pod.
Také očekávám, že žádný CC v příštích několika letech nepřijde (od mainstreamové značky). Když bude otevřená verze, tak s plátnem ala Cascada. Jak to teď píši, tak jsem si vzpomněl ještě na Astru TwinTop.
EOS a Scirocco - oba mají původ v Golfu, jenže té starší o generace(Eos dokonce 5.). Mělo to být něco víc než Golf. Při premiéře to tak možná i bylo, jenže čas letí, prodeje Golfů se počítají na milióny, VW se vyplatí Golf inovovat. EOS a Scirocco se prodává málo, takže VW se uchyluje pouze k minimálním změnám, tak aby další investice byly co nejmenší. Po letech je již rozdíl markantní. Pozměněná plechařina a jiné světlomety ještě zákazníky mohou ošálit, ale interiér a zastaralá technika pod kapotou, ale odhaluje skutečnou zastaralost modelových řad EOS a Scirocco.
Zatímco nový Golf má desítky nových elektonických vychytánek, nový design přístrojovky,navigace, novou generaci motorů, při usednutí do EOS a Scirocco se člověk vrací zpátky v čase o 10let.
Aby to člověk koupil to musí být hodně velký nadšenec nebo dostat slevu z ceníku v řádech desítek procent...
Vec názoru, mne sa Mégane II CC po dizajnovej stránke dodnes páči. Hošie vnímam jeho nástupcu... Po ňom už podľa mňa nepríde nové CC, hlavne keď plátené strechy sú opäť v móde.
jsem tady snad jediný, komu příjde tento server zaujatý?se tady s těch vw můžete uplně posrat. možná jsou to dobrá kvalitní auta, ale ten vzhled?nuda pro důchodce včetně golfu, kdyby nebylo německa tak už dávno není nejprodávanější autem v evropě. skutečně je vaším snen takové nudné auto, viz tento nejhezčí kabriolet?raději bych si koupil alfu, jaguar, volvo,... naž jako dalších x miliony lidí nudný usedlý golg. a ted mě třeba ukamenujte, ještě že můžu říct svůj názor
Myslíš ty jejich velké zadky? Vzhled CC nemusím. Podle mne to funguje jen na autech s krátkou kabinou. Jak jsem ti napsal na začátku, zkus se zamyslet nad tím, jak se tenhle segment vyvíjí. Jak jsi sám napsal, VW má i Golf a Beetle. Jsem celkem zvědavý, jestli i 308 a příští Mégane dostanou CC verze. Nebo jestli úplně zanikne.
Když si myslíš, že se tak špatně prodával, celkem by mě zajímala statistika prodejů CC v Evropě.
lenze to chce aj dizajn a styl a eleganciu.... ved si zober ako vyzeral 308CC alebo 307CC a ako vyzera eos.... taktika vw dat vsetko na jednom technickom zaklade do roznej karosarskej podoby s jednym a tym istym nudnym interierom tu moc uspesna nebola a ja sa tomu ani necudujem.. ved ani scirocco nie je velmi uspesne... golf ho poziera a cuduj sa svete preco asi ked scirocco je zvnutra ako starucky golfik....
eos sem tam na cestach stretnem... ale uz zakladny fiat panda vyvola vo mne viac emocii a posobi stylovejsie ako ten ludovy kabriolet za 27 tisic ojro... a to myslim vazne...
Protože v té době byly kupé-kabriolety trendem. Nebo jsi zapomněl na 208, 308, Mégane, Focus? Nemluvě o tom, že v době uvedení Eosu v nabídce otevřený Golf nebyl.
otazne je ked ma vw golf kabrio na co vyrabal eos... ktory nie je nic ine ako opat golf kabrio len s inou vizazou.... podobne scirocco.... golf ho tiez poziera kedze je zvnutra rovnaky .. vw na to ide nesikovne
Skor by si mal uvedomit ty, ze Eos bol pochovany Golfom kabrio, a za jeho cenu sa zakaznik radsej rozhodol pre lepsie vybaveny otvoreny Golf (ako vieme, tam bol sucasny model vyrobne odlozeny o par rokov prave kvoli Eosu) alebo pojde do A3 Cabrio,
ze kabrio musi mat styl eleganciu a charizmu... toto nemohlo mat uspech [odkaz]
kazde solidne kabrio dava majitelovi isty punc jedinecnosti charizmy a suverenity.... vw nedava nic z toho.... eos je auto bez duse s prehistorickym interierom bez kuska napadu emocii bez skuska jedinecnosti.... ja sa vobec cudujem ze eos vydrzal tolko rokov na trhu... za to mu patri podo mna velka gratulacia, pustit toto do seriovej vyroby a 6 rokov s tym strasit po cestach, klobuk dole :yes: