Predchozi generace byla natolik silna, ze dokazala vybudovat pozici styloveho mestskeho vozu, a to i navzdory ne zrovna povedenemi odladeni podvozku a naprosto spatne vyuzitelnosti diky mizernemu objemu kufru. Presto byl design vytecny.
Napodruhe se Kia poucila a je to znat. Dotazenost detailu se uz vyrovnala VW, k tomu ale mame jako bonus designove ztvarneni. Zkratka excelentni.
Soul II ale predevsim dotahl prakticke vyuziti na uroven bezneho Golfu, jen pridava navrch poradny emocionalni naboj. Vyborne :yes::yes::yes: Tohle bych bral hned.
Zdravím Patriku, vždy s tebou rád souhlasím, ale dnes asi moc nééé.
To první, že Soul se od počátku plete v cílové skupině, a to i v severní americe je statistická pravda. I já mám ve svém okolí 3 důchodcovské páry(žádné mladé) a jsou z jeho první generace stále nadšeni. Dokonce si kvůli možnosti ho řídit jedna z dam udělala v pětašedesáti řidičák :-)). Jiný pár zase prodal ceeda a šli do soula .... .
Já myslím, že se chytí, nijak drasticky, ale chytí.
Cau, s prvnim odstavcem naprosto souhlasim. K druhemu bych dodal, ze Soul se sice nezmenil, ale zmenil se "duch doby" a podobna auta prisla do mody. Pokud marketingovi odbornici propoti trika i trenky dostatecne dukladne mozna budem prekvapeni. I kdyz masovka se z toho nikdy nestane. Treti odstavec nebudu nijak rozporovat :-) Nekdo ma rad holky nekdo vdolky ;-)
Ahoj - nojo, máš pravdu, něco takového jsem tady kdysivá opravdu psal, a pořád si myslím, že pro lidi s pohybovým hendikepem je Soul jako dělaný ;-) Myslím, že jádro pudla je právě v tom - komu se má v Evropě Soul prodávat. Byl - jak si vzpomeneme - navržený ve spolupráci namyangského a kalifornského centra Hyundaie pro Asii a Ameriku, a tam se taky dobře uchytil. Přes libové řeči evropského šéfa marketingu bych neřekl, že se pro Evropu na dosavadních hodně vlažných pocitech vůči Soulu něco mění. Marketingáři evropské divize budou muset propotit trika i trenky, jestli chtějí dosáhnout toho, aby tu Soul uspěl líp, než v předchozí generaci.
Můj prozatímní pocit je, že nový Soul zůstal "filozofií" pořád na pozici roku 2006-2009 a nepřináší žádné překvapivé eso v rukávu, které by mohl účinně vytasit proti smečce podobných PŘECHODNÍKŮ, jako jsou především leskle chytlavé kreace od Renaultu-Nissanu a PSA. Čili je dnes jeho výchozí situace při vstupu na evropský trh spíš ještě diskutabilnější než před těmi šesti (?) lety.
Já mám rád spíš muskulaturní a chlapsky nedbalá auta, evoluce soulu směrem k vyměklým obloučkům v interiéru a cetkám na exteriéru ho ode mě vzdaluje. Ta růžová kabelička, co si ji do kufru položil nějaký depilant na jedné z fotek v galerii, mluví za vše. Možná mají u Kie (a Hyundaie) problém s tím, jak si nepokazit úspěšnou prodejnost praktického dvojmodelu Venga/ix20 - a tak to se Soulem zkoušejí obejít touhle zahřátou cestou. Bohužel z mého pohledu je to promrhaná šance srovnat krok s renaultovským řáděním a dát na evropský trh nějakou správnou lacinou špindíru, schopnou aspoň trochu čelit fantómu Duster. Soul ten potenciál má, ale uhnul od něj kamsi do tmy. Ze spy fotek víme, že Hyundai vyvíjí jakýsi malý crossover s podobně čepicovitě nasazenou střechou a ostře zalamovanými rohy, ale hrozně dlouho jim to trvá a není jasné, jestli se zase nedopustí dalšího pokusu o "stylovku".
Právě prvního Ceed'a máme v rodině , a i tam jsme připlatili za ty nejlepší textil-kůže!
A jsou výtečné.
Ty v novém i30 mne dost zklamaly.
Jinak nový Hyundai jezdí pěkně , řízení velmi dobré , řazení konečně perfektní!
Líbila se mi kaplička přístrojů , až na digital. ukazatel paliva..! :no:
Byl velmi nepřesný vč.palub.počítače..rozsvítila se rezerva a po dotankování za 300kč se to ani nehlo , a dojezd zůstával stejný..otřesné.
Taky vedle moderní bílé grafiky rychloměru atd. vypadalo to modré podsvícení historického rádia dost podivně..
Kecy.
VW má sedadla naprosto neporovnatelná s korejci|!
Sedni si do Golfa a pak do i30.. >:D
Než v Hyundai jet po D1 do Prahy , tak raději jdu na Pendolino.. :-)
Ve druhém odstavci je klíč k prodejní filosofii pro Evropu - zkus to prodat ;-)
Bez legrace - máš dobrý postřeh... už to tu k minulé generaci Soulu také psal _patrick
Kia Soul se mi taky nijak zvlášť nelíbí. Ale s tou korozí to přeháníš. Když jsem si vybíral mezi auty a procházel fóra a ptal se známých co a jak, tak Kia i Hyundai byly s korozí podobně jako Škoda, nic významného, spíš jednotlivé kusy, kde se něco kolem ochrany karoserie odfláklo. Na Kia fóru není o korozi u Soulu prakticky ani zmínka, to už se víc řešila u i30 (tu mám já) a i tam to bylo cca 5 aut, což na počet prodaných kusů není nic zvláštního ;)
Mě osobně sedačky v i30 vyhovují, zdají se mi příjemné na sezení a záda nebolí ani po delší cestě. Jedině snad to boční vedení by mohlo být trochu lepší, tady souhlas.
Ale já nejsem nějak zvlášť náročný řidič a moje auta nepatřila do sféry vyšších tříd:
*Fiat 127
[odkaz]
*Škoda Forman
[odkaz]
*Nissan Almera
[odkaz]
Hyundai i30 kombi
[odkaz]
Nezbývá než souhlasit... jen jsem chtěl vědět, zda nejsi jen antikorejský plkal ;-) Bohužel mě v nové i30 sedačky taky moc radosti nedělají... jsou opravdu měkké.
Vcera jsem ho videl na vlastni oci. Tady najdete par fotek stare a nove generace moje.auto.cz/…esso/soulik.html Nemel jsem prilezitost ho zkoumat nejak detailne, ale myslim ze se jedna o vydarenou evoluci. V zakladu mi zasadne chybi klimatizace jinak bych k cene nemel vyhrady.
PS: naposled jsem potkal Soula pred supermarketem. Vystoupil z neho parek duchodcu a z kufru vytahli basu piv ;-) Kia by se mela zamyslet nad cilovou skupinou.
Soul v Európe nemal úspech, ale Kia to chce skúsiť znova. Prichádza ale s rovnakým dizajnom, ktorí zjavne moc nenadchol. Je pravda, že oproti minulej generácií je nový Soul oveľa prepracovanejší, ale čo z toho keď vyzerá veľmi podobne a ľudia ho už majú nejak zafixovaný?
Keď Suzuki spravilo Swift podobný jeho minulej generácií, tak sa to dalo chápať, lebo chceli nadviazať na úspech (čo sa v takej miere už aj tak nepodarilo). Ale prísť opäť s niečím veľmi podobným tomu čo tu jednoducho nemalo úspech?
No uvidíme. V každom prípade som zvedavý. Uznávam, že teraz vyzerá lepšie, ale aj tak som si najprv myslel že je to len väčší facelift.
Popravdě jsem se nenadál, že bych to kdy napsal v souvislosti s Kiou, ale musím přiznat, že se mi Soul v aktuálním vydání moooc líbí. Originálni exteriér i interiér, slušná cena, mám na mysli 1.6GDI 6M Exclusive. Za mě dobrá práce a je z toho pěkné a stylové auto ;-):yes:
U toppera klasika. Zatímco třeba u Twinga je 219 litrů průser nad průsery, najednou se ve stylovce nevozí žádná zavazadla, holt je to Kia, tam už stylovost může znamenat, že to není praktické, jinde všichni stylovky nakládají až po střechu. A co je ještě zajímavější, Kia Picanto se stejnou délkou 3,59 metru jako má nové Twingo, má dokonce jen 200 litrů. A nějak jsem si nevšiml, že by to byl u Picanta takový superprůser, když už 219 litrů je ukrutně málo. Holt majitelé Kie očividně nikdy nic nepotřebují převážet nebo já už fakt nevím jakou má teda topper metriku.
Viz např. u článku u Picanta : "nazivo je to o poznanie lepsie ver mi a mnoho zakaznikov to prekusne a kupi si to auticko nakolko nema jedinu chybu"
nebo "jednoznacne po kazdej stranke ci uz priestoru, komfortu, dospelost,i kvality spracovania aj dynamiky a ponuky motorov niet lepsej volby medzi mina autami "
Picanto prý nemá chybu!
U Twinga: "bude to fajn auto, kufor ale tiez nic moc kvoli tomu motoru vzadu"
" je mensi ako u aut co maju motor vpredu a pritom vpredu twingac nic nema a tam by hadam mohol byt aj dalsi kufor ale asi nie je... skoda"
"aby bolo jasne,,,, nie som nosic kubikov vzduchu, netreba mi kombika ani ziadne SUV.... ale ocakavam isty standard v ramci triedy "
"twingo ukazalo ako genialne plitvat priestorom.... kufor vzadu na houby podpriemerny, vpredu nic ani flasu od piva tam nedas, a rezerva tiez nikde....."
Picanto nemá chybu, ale Twingo, která má o 19 litrů větší kufr (nemluvě o 10 cm delším rozvoru), už v tomto chybu má, a to naprosto zásadní a nedosahuje standardů třídy. Ale Picanto s kufrem o 19 litrů menším ji dosahuje...
Nevím co jsi tam měl za sedačky, já jsem v i30 měl ty z výbavy style a byli parádní.
Záda nebolely ani po cestě do Chorvatska. Momentálně jezdím v koncernových příplatkových. Pravda mají lepší boční vedení ale ty v i30 byli podstatně pohodlnější.
Pekne porovnanie krutiaceho momentu a vykonu.
benzin 97kw161Nm vs nafta 94kw260Nm
zrychelenie11,0s vs 11,2s
Cize pre zrychlenie je klucovy vykon a pre pruznost lebo zatazenie zase tocivy moment.
Ještě pár zlepšení a Topper může psát reklamy na Kiu. Akorát je třeba přidat fráze typu: "Nejmodernější styl za bezkonkurenční cenu" ,"Nejlepší auto třídy","Myslíte si že stylové auto dělá jen velký kufr?"
>:D
Hmm , spíš je to konkurence Škody Yeti.. >:-[] (taky krabička)
A na tu tedy nemá!
Jedině kdyby korejce tak o 100 tis. slevnili..ta cena je děsivá! :no:;-)
Sedačky v i30 jsou dost měkké , mají malé a měkké i boční vedení.
Anatomicky se s koncernem VW nebo i Opelem nedají srovnat! :no:
Hlavně při delší jízdě než 10-15 min dost bolí záda , a to mi vadí.
KIA je má možnost mít příplatkové , kde jsou bočnice v kůži a ty jsou dobré.
U Hyundai o této možnosti nevím ani nemám vyzkoušeno , narozdíl od Ceeda. ;-)
soul je specificke auto..... to auto si nikto nekupuje kvoli kufru ;-)
a inak dik.... rozpisal by som sa aj viac ale potom fakt neskoncim..... :yes:
a ja ak raz neskoncim tak je problem skoncit... ved to poznas... zacnes a nevies prestat.... je to des a hruza... chces ale nemozes...
no ok vratme sa k autu .... ide o to ze fakticky je to stylovka.... soulu neslo o litre kufra aby ohurilo majitelov octavii.... soulu neslo o to aby na dialnici pokorilo golf GTI.... je to o inom.... v podtstate je to mestsky crossover a v USA zrejme funguje ako nakupna taska... ale aj ako auto pre mladych alebo naopak pre starsich ludi ktori ziju vo dvojici kdesi blizko mesta a nepotrebuju cadillac escallade :D -- je to v podstate velmisikovne auto svojim sposobom len sa musis pozriet na to spravnymi ocami.... nehladajme v tom nieco co nie je... to auto sa na nic nehra.... jeho cielom v eu nie je lamanie predajnych rekordov ani nic podobne.... ide vcelku o zaujimavy alternativu a ako take male spestrenie v zaplave sucasnych beznych aut.... u nas na ulici parkuju dva souly... samozrejme predoslej generacie... a plne chapem majitelov ze sa im s tym dobre manevruje maju vyssi posed lepsi vyhlad... kratke previsy karoserie... no rozhodne sa supnu tam kde ja s lancerom nie.... takze v meste je to vcelku zaujimave auto... samozrejme na kompaktnost picanta to nema ale to auto ponuka solidne proporcie s priestrannostou a komfortom auta nizsej strednej triedy na podoryse fakticky maleho auta.... ci uz sa nam to paci alebo nie ... v meste maju auta s malym podorysom vyhodu a vyssi posed tiez pride vhod. Nakoniec ono to zase az tak maly kufor nema... ide o to co clovek prevaza autom... ak planujem nosit utecensov z ukrajiny tak samozrejme je lepsie zvolit nejakeho 7 meistneho defendera ale ak jazdim zbezne a nosim nejaky ruksak alebo par tasiek nakupu tak soul iste bude kufrom stacit. Je to fakticky vcelku sikovne auto bez ohladu na to co od neho ocakavas... je kvalitne spracovane a to sa neda popriet... interier ma skutocne nadych luxusu... je to fakt parada.... skutocne to auto preslo velkymi zmenami na spravnych miestach a originalny dizajn ten nastastie ostal zachovany... tazko sa mi pise ked mam tolko toho na jazyku ale skutocne je to paradicka.... vedel by som si predstavit mat soulika a k nemu nejaky ceed gt a este picanto na uzke ulicky .... akzdy si vyberie.... hold kia dnes uz dokaze ponuknut skutocne lahodky .... je na nas ci im odolame a ci ich potrebujeme... kazdy si vyberie.... chce to len nebat sa .... :yes:
Toppere ty jseš fakt komik, jednou je větší kufr o pár litrů výhoda jak brno (test fl sportage), jednou je větší kufr vlastně zbytečnost (zde). Už se rozhodni. Jinak ty tvoje tapety s oslavnýma ódama nemá cenu číst, pošli odkaz na HR KIA, dají ti práci.
presne tak.. je to stylovka..... nic extra prakticke ale aj juke nie je konzervativny a prakticky a ma vo svete uspech a soul ho ma v USA tiez..... asi nema zmysel teda spekulovat o existencii takychto aut.... su tu a je na nas ci ich kupime alebo nie.... nikto nam ich nedava nasilu.... soul je zaujimava alternativa povedzme pre niekoho kto oceni kompaktne rozmery v atraktivnom kabate ale chce nieco robustne s vacsou svetlou vyskou ako bezne hatche a zaroven chce nieco stylove a jedinecne... pre niekoho kto nenosi 400l batozony v kufri kazdy den... a kto neuhana 200kou po dialnici denno denne.... podla mna si to auto svojich zakaznikov najde aj v eu..... mne sa zda velmi kvalitne spracovane.... interier je skutocne paradny s dorazom na detaily a styl... velmi zaujimavo vyzera to spojenie repracikov s vyduchmi ventilacie.... to sa mi paci.... auto posobi solidnym dojmom ale nema za ciel ohurit maxiamlkou na dialnici ani velkostou kufra a ani to nie je lowendove vozitko pre tych ktori nemaju na SUV..... je to osobitny model s vlastnou dusou ktory si svojich prianivcov najde a ktore je nepochybne pekny spestrenim v dnesnej zaplave tych vselijakych nudnych vajiciek ktore stretavame na ceste kazdy den.... mne osobne by sa pacil... viem si predstavit jazdit soulom GDI kazdy den... aj do prace aj na vylety aj na bezne nakupy .... uplna pohoda... len tie prachy chybaju... takze samozrejme nespekulujem nat takym niecim... postaci mi aj swift .... ale chapem ze ak by clovek mal peniaze moze kludne kupit soula... je kratsi ako fabia combi a pritom ponukne o 10cm vacsi razvor... a neporovnatelne vacsi komfort ci uz v meste alebo mimo mesta.....
zaujimvy moze byt duel soul gdi vs yeti 1,2 tsi ---- obe su dvojkolky a obe su velmi podobne hranatym dizajnom a maju takmer na milimeter rovnaky razvor aj rozmery su podobne.... taktiez s tymito autami nikto nebude jazdit v terene ale ide o lifestylove auticka.... je pravdou ze yeti ma vacsi kufor ale mnoho ludi s nim stejne jazdi s pradnym a po meste takze nastava otazka.... ci az tak hladiet na praktickost alebo skor vsadit na originalitu..... tu ma navrch soul ale uznavam ze yeti je stale zaujimavym autom v porovnani s tuctovymi hatchackmi .........
verim aj ja ze nieco to uz predat moze aj v eu.... tipujem takych 15-20 000 rocne, viac nie.... vzhladom na obmedzenu ponuku motorov a aj na to ze sa auto musi dovazat to ani nie je realne aby sme pomyslali na predaje ako maju niektori ini konkurenti v eu ..... vidim to ako zaujmave spestrenie..... ja osobne by som si vedel predstavit jazdim takym niecim... kedze nehltam litre kufra a ani nepretekam sa a ani nepozeram na decilitre.... naopak ocenujem originalitu a kvalitu..... no jo.... slo by to....
Jako stylové to je, praktické ne. S tou aerodynamikou krabice od bot to bude mít spotřebu o dost větší než srovnatelný Ceed, kufr to má celkem malý, cena docela nastřelená. Nevidím jediný důvod pro si místo tohoto nevzít třeba Seat ST. Ale věřím, že s akční slevou 40 000 Kč se jich pár desítek ročně prodá...
11 sekund na 1,6tku je malo? nas lancer nema lepsie ;-) a je to tiez 1,6 ..... a je nizsi nie je to proporcne vysoka skatula ako SUV ale osobak... podla mna je to ok.... toto auto nebudu kupovat ludia na pretekanie sa... na to je ceed GT ;-)
toto auto bude lifestylova alternativa k juke, 500L a podobnym autam.... ;-) a tu sa vyznavaju ine hodnoty .....
bohudik ze sa dizajn nezmenil..... a soul ostal soulom ... prioritny trh je USA :yes: a tam tento dizajn slavi uspech :yes: navyse tam maju aj 2.0GDi v ponuke miesto diesla..... skoda ze aj u nas v eu miesto diesla nie je silnejsi benzin, viac by som ho ocenil ako tie naftaky ktore pchaju vsade az je to hruza a des
suhlas... zaujimava volba k autam ako je napr ceed...... kto chce kompaktnejsie rozmery a kufor moc velky nepotrebuje tak to moze byt za cenu ceedu povedal by som este zaujimavejsia volba na bezny presun po meste po okoli proste na bezne pouzitie .....
cena nebude lacna ono to je uz tak trosku lifestylove auto.... v USA je to docela predahny trhak.... v eu to skor vidim na take spestenie trhu ... nic moc pre konzervativnych europanov ale stejne cakam ze prekvapi :yes:
Proti předchozí generaci která byla opravdu jen nudná krabice pro přesun z bodu A do B je to ohromná změna. Musím říct, že bych si typově takové auto pro nás s přítelkyní uměl představit. Velikostně akorát, šmrncovní...zajímavá alternativa třeba Ceed´u, ale ta cena... Základní verze bez klimatizace a dálkového centrálu, střešních ližin? Auto které má být pro mladé aktivní lidi? A tak nějak slušně vybavené auto za 370? To mi přijde opravdu hodně. Kdyby stál v té prostřední výbavě s benzínem těch 290 - 300 myslím, že by měl úspěch. A takové auto bych na silnici rád potkával, ale s tou cenou si to nemyslím
Se bohužel moc nezměnil.. :-!
Přesto auto na fotografiích vypadá celkem dobře.
Je to nejvyšší verze ,pěkná kola a s černou střechou se eliminovala ta krabice.. ;-)
Interier taky vypadá slušně , jen sedadla stále budou nic moc , měkká bez většího bočního vedení..
Před 10 dny jsem měl na víkendový test novou Hyundai i30 kombi , a z podobých sedaček jsem velice rád vysednul.. :no:
Tato KIA asi v cenách 400-500tis moc dobré prodeje mít nebude.
Ale proti staré generaci tam posun tedy je.
ci sa bude tomuto soulu v eu lepsie darit ako tomu staremu ktory tu predaval mizerne.... podvozok zo ceedu... kompletne novy interier o 2 triedy lepsi ako ten stary a velmi svojrazny dizajn ktory skutocne vyvola emocie snad pomozu a predaje soulu budu uz lepsie..... osobne by som preferoval GDI s manualom... cena sa mi vidi slusna.... no samozrejme tie nase slovenske ceny take ruzove nebudu..... bude zaujimave sledovat predaje v nemecku alebo britanii.... tam by soul mohol prekvapit