Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia GreenLine – Skromnější, ale nejlepší!

Moderní turbodiesely dosahují hodně nízké spotřeby. A některé automobily se pak pyšní téměř snovými papírovými hodnotami. Jako třeba Škoda Octavia v úsporném provedení GreenLine.
Zpět na článek
Avatar - Emel
13. 4. 2014 22:44
Re: zkušenost
Ono je dost velký rozdíl mezi Golfem na 16" s DCC a na 18" bez. Pokud ti ovšem přijde Golf na 16" (i bez DCC) tvrdý, pak myslím, že si mezi dnešními kompakty nevybereš.

Jas palubky je typicky něco, na co člověk moc nesahá, nemyslím že si to zaslouží samostatný ovladač (jako klima nebo rádio). Pokud ovšem patříš k těm, co se v tom rádi vrtají... máš smůlu... protože pokud se podíváš třeba na novou 308, pak vidíš, že trend směřuje k ovládání přes displej.
13. 4. 2014 12:09
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
... tadle je nejlepší:

VWagón das ŠKODA OCTAVIA GEL [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
12. 4. 2014 14:55
zkušenost
Psali, že Golf (7) má lépe naladěný podvozek než škoda octavia III. Teď jsme měl půjčený úplně nový Golf, najel jsme s ním 1000 km po českých silnicích. Výsledek: žebřiňák, v octavii to musí být šílené, autoradio displej, malé ikony, šíleně nepřehledné,
milion tlačítek na volantu. Nechápu proč se věci, které fungují upravují. Proč musím jas palubní desky hledat v nějakém podmenu na displeji, proč musím vypnutí ESP někde hledat, atd.
9. 4. 2014 12:25
Re: Staronova
Typicky jossalitov debilny komentar >:D
Avatar - Ji/Ri
9. 4. 2014 10:39
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
....ano, tohle je realita! Ne bychařské vzdychání. Btw. spotřeba kolem pěti jde právě u jmenovaných aut s výkonem od 120-150 koní. U Mazdy ještě míň. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
9. 4. 2014 09:36
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Pozér je ten, kdo to chválí a v životě by si to nekoupil, nebo ten, kdo to chválí protože nemá koule si koupit něco jinýho >:D
Avatar - Emel
8. 4. 2014 23:42
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Každý chce něco jiného. Mně v reálných cenách kolem 600 vychází Octavia RS jako jedna z top nabídek... spolu s Mazdou 6 a Mondeem... ale každému dle jeho gusta.
Avatar - Emel
8. 4. 2014 23:40
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
V60 Kinetic 1.6 84kW stojí 792.000. Připlácíš namátkou 28.000 za parkovacího asistenta (neumí příčné stání), 30.000 za navi, 11.000 za zatmavená okna, 22.000 za keyless. Xenony se taky připlácí (+36.000).

Sečteno a podtrženo, cenová srovnatelnost s Volvem je mýtus, maximálně se s vyšperkovanou Octavií dostaneš na ceny V60 v základu. S60 je o něco málo levnější, ale to je úplně jiná cílovka.
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 22:53
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
..to asi nebude tak velký problém :-! nebo možná spíše už každodenní rutina :-! :-! >:-[]
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 22:50
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
...pro mě nižší střední kombi v této konfiguraci smysl nemá... pro jiné ano... to je vpořádku
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 22:47
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
....ok, takže pojďme do reality... 700 za tohle výše - nižší střední v průměrně lepší výbavě... jsi dostatečně zdatný na to, aby sis našel, co za 700 se dá pořídit. Možná najdeš i to eko. Zatím ti napovídám ;-) :-! ...nebo, ...máš v kapse 700 tisíc ... koupíš výše uvedený EKO model?
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2014 21:19
Re: Staronova
Jojo, chytil jsem několikrát. Buď zadním nárazníkem (což u 206 není tak divné), nebo výfukem pod motorem (zabít konstruktéra) a nejlepší - v zimě jsem zůstal viset ve sněhu. Z čeho se Neon vyhrabal, to 206 nedala.
8. 4. 2014 20:58
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Takže dražší a žádnej eko model.
V podstatě úplně jiný.
8. 4. 2014 20:57
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Nemám problém smát se sám sobě. :-!
8. 4. 2014 18:05
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
To byly příklady, ze kterých si vybere snad každý dle svého gusta. Jinak aktuálně do 600 se vejde i nová X1 116D. Ale každý normální chlap chce radši OCTAVII! :-)
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 17:54
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
No koukni třeba zrovna na ten P508...za 550 máš takhle vybavené auto.... o třídu výš....
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 17:52
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
To si musíš sám se sebou užít hodně legrace, viď? :-!
8. 4. 2014 17:52
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Je to pod moji rozlišovací schopnost.
8. 4. 2014 17:51
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
500 s daní?
Tys spadl z jahody na znak. 8-s
Při té nejlepší vůli, takové auto tydle prachy stát nebude, nemusí a ba co víc, snad ani nemůže.
8. 4. 2014 17:49
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Bavím se omezeností "některých"... A velmi dobře. :-!
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 15:49
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Emele, nevyčítám autu slabý motor...mi přijde na běžné cestování ca 110 koní v pohodě. Znovu chci připomenout - výše uvedené auto nižší střední třídy za cenu dobře vybavených aut střední se silnějším motorem .... cenovka 700 - za to máš Volvo S60 ve verzi Kinetic se xenonama, vyhřívanýma seslema, tempo, plus bezpečností výbava... nebo P508 v Allure se 163koníkama se stejnou výbavou, nebo Insignii, nebo.... prakticky cokoliv.... To,že škoda má i 4x4 .... no to už opel třeba taky.... prostě tohle auto za tuto cenu nedává vůbec žádný, tedy až na níže vzpomenutý argument, smysl. A kdo si to koupí, je to jeho věc, samozřejmě, ale divil bych se. ;-)
Za sebe říkám: pokud výše uvedené auto, tzn. kombi nižší střední v této výbavě bude stát do 500 s daní, tak je to fér nabídka...jinak je to škoda porno.... :-)
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 15:41
Re: Dotaz...
..aha, takže tím pádem je to politicky přijatelný nákup.... takže diktát v zastoupení....
Avatar - Emel
8. 4. 2014 15:28
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Víš co.. ty vyčítáš slabý motor autu, který si cílová skupina kvůli tomu motoru kupuje, s vědomím jeho dynamiky. Já nebo ty bychom o takové auto pohledem nezavadili... ale holt někdo to tak chce.

Mazda nemá navi na úrovni Columbusu, nemá parkovacího asistenta, nemá panoramatickou střechu, nemá (myslím) adaptivní tempomat a elektrické víko kufru, nemá 4x4. Pro mě nepříliš významné argumenty, ale někdo se v tom holt najde.
8. 4. 2014 15:27
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
No, opět si potvrdil, že jsi pozér. ;-)
Avatar - Emel
8. 4. 2014 15:18
Re: Dotaz...
Služební auto... ale on je jediným majitelem firmy a žádný diktát tedy logicky nemá.
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 14:55
Re: Dotaz...
>:D >:D :yes: ty voe Pajo... ty a vlasy... mikádo >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 14:54
Re: Dotaz...
>:D tebe se ta výzva netýká!!! >:D
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 14:53
Re: Dotaz...
...takže firmák... pokud by neměl diktát značky, tak by zřejmě volil jinak....
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 14:51
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
...historicky... tobě stačí málo ke štěstí >:-[]
Avatar - Ji/Ri
8. 4. 2014 14:50
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Emele, netlač tu RS... bavíme se o výše uvedeném holasovi z dýchavičným motorem a cenou 700.000 Kč.... o tomhle autě je řeč, ne o rs.... 8-s
8. 4. 2014 11:52
Re: Staronova
Tak si tam daj3%, je to priblizny rozdiel po odcitani rezie motora a ostatnych odporov mimo aerodynamiky; nijak specialne som to neratal, ale samozrejme nebude to 4.6.
8. 4. 2014 11:51
Re: Staronova
Este raz, rozdiel v aerodynamike je percentualne 4.6%. Obe auta idu 130, tazke tvoje porovnanie je blud. To, ze nerozumies cislam, je len tvoja kapusta.
Avatar - Emel
8. 4. 2014 10:53
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Zkus naložit rodinu do BMW 1 :-) .

Jak už jsem někde psal, priority jsou různé... někomu stačí (v dobrém slova smyslu) 1.6TDI, nevadí mu zvukový projev... a oceňuje, že má auto parkovacího asistenta a xenony. Nebyla by to moje volba a asi ani většinová preference, ale proti gustu...

Ekonomický smysl nafty je potřeba hledat spíš ve srovnání TSI x TDI... vzhledem k nájezdu.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 10:38
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
>:D >:D >:D
:yes: :yes: :yes: :yes:
8. 4. 2014 10:24
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Pán je asi svobodný, bez manželky, bez dětí a auto s takovým rozpočtem nikdy nekupoval, že?

Už vidím ženu a děti.. chci utratit 600 za auto, sice by nám stačilo za 400, ale tak co, nepojedeme 4x na dovču a je to doma.. hlavně, že budeme jezdit za 5l.

Argument chlapa, vůči sobě... mám 600.ooo Kč na auto.. mohl bych si za to koupit mazdu 6, mondeo, avensis, BMW 1, 508sw, Lagunu.... s motorama kolem 150koní, ale né.. koupím si OCTAVII, která má 6r a celých 105 koníků a budu šetřit na naftě!!!
8. 4. 2014 09:55
Re: Staronova
Jakožes drhnul spodkem o ten práh?
To se mi stalo naposled s VW R32, ale ten měl motor tak dva centimetry nad cestou, to se není co divit...
Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 09:55
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Sám si pozer.

Na tom autě není aboslutně nic zajímavýho.

Je to stěhovák pro tatínky na víkendové lety na chalupu, do Ikey a Tesca a hrkačka pro manžery po republice.

Nezajímavý linie, usedlost, šed, žádný nápad či něco netradičního a zajímavého.

Řve to je mi 45 a potřebuju se schovat v davu a jezdit za co nejméně >:D
8. 4. 2014 09:53
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Já mám právě ty velké plochy, ohraničené jasnou, rovnou, linkou rád, přijdou mi takové...uklizené. Civic tourer je už pro mně moc "patvar".
Avatar - Sumi2000
8. 4. 2014 09:48
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Ale uznej , že se zrovna moc tedy nepovedly... ;-\
8. 4. 2014 09:43
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Divím se, kolik humbuku nadělají dva prolisy, které v reálu nejsou nikterak vidět.
8. 4. 2014 09:40
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Zfoukne ji v tom, že to není Škoda. A to se tady počítá! To vydá za víc jak deset bodů k dobru! >:D
8. 4. 2014 09:37
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Jó, nic pro pozéry tvého kalibru. ;-)
Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 09:18
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Jinýmy slova je to nuda.
Akorát někdo to vydává za čistý linie a střídmý, čistý design, ve skutečnosti nudná pixla pro usedlý pány za přemrštěnou cenu.

Prostě simply hever >:D
Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 08:59
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Komik Dinaar, hotová hvězda zábavního průmyslu, mohli by tě angažovat do nějaké estrády na Novu >:D

Já píšu o stavu společnosti, samozřejmě to nasměrujeme na mě konkrétně. Hlavně že se soudruzi baví, že, kulturní vložka musí bejt.

Bohužel jako tradičně zase netrefa no.

Jo moderní ženy se orientují, třeba tak, že jedna z moderních žen už jezdí 2 roky s prasklým čelním voknem a na autě má samo taky zimáky, neb na courání denně tam a zpět á 15 km po městě by rozhodně ocenila to, jak to na letních lepší sedí.

Moderní ženy je opravdu nutné nepodcenovat, soudruzi :yes: :yes:

200 litrů v kapse je 200 litrů , to je marný >:D
Avatar - Emel
8. 4. 2014 08:48
Re: Dotaz...
Tuším 780, cca. -20%... a zadání bylo co nejúspornější auto s automatem + co nejvíc výbavy.
Avatar - dal
8. 4. 2014 08:37
Re: Staronova
Máš pravdu s vyjímkou posledních generací, u OIII, G7 i Leona to sedí.
8. 4. 2014 08:13
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Pěkně napsáno :yes:
8. 4. 2014 08:07
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
>:D :yes:
8. 4. 2014 07:56
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
>:D
8. 4. 2014 07:19
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - Dinar
8. 4. 2014 07:17
Re: Dotaz...
Ty voe, já si to snad koupím, si tě neumím představit s vlasama. >:D
Avatar - Dinar
8. 4. 2014 07:16
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
>:D :yes:
Avatar - Dinar
8. 4. 2014 07:12
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Čichám, čichám zatrpklost... Mr.dky jedny novinářský, lajfstajlový, a přitom jeden se tak snaží, džega, pak bávo si koupí, s osmihrnkem, a stejně p.r.d., vona si "nechává vyvolávat emoce" (jak to níže krásně označil MT) Frantou vodnaproti. No, možná, kdybys přezul na letní... já bych moderní ženy nepodceňoval, ony se dnes orientují i v těchhle věcech. >:D >:D ;-)
8. 4. 2014 01:40
Re: Dotaz...
800??? Ten člověk nemůže utrácet svoje.
8. 4. 2014 00:51
Re: Skoda Green
No právě proto, že to má těžkou převodovku, tak bys řadil méně, ne? Když máš těžkou převodovku, nemáš moc důvodů se dostat na vyšší stupeň, takže pak nemáš ani důvod řadit dolů (ušetříš hned dvě řazení). Navíc, snad ti nikdo nedrží pistoli u hlavy a nenařizuje, abys při 90 km/h jezdil na šestku, ne? To je takový problém prostě nejet na nejvyšší převod, když ti to nevyhovuje?

Já když měl dlouhý pětikvalt, tak dokud jsem nebyl na cca 85km/h (dle situace), tak jsem pětku neřadil. Dneska mám krátší pětikvalt, takže řadím za pět už při 70-75 km/h. Prostě to chce u toho řízení trochu myslet.
Avatar - Doval
8. 4. 2014 00:37
Re: Staronova
To nie je prilis velka vyhra - ist iba 50 km/h a mat uz minute vsetky prevody. Co potom v takej 130-tke, ked uz pri 50-tke auto islo na najvyssom prevodovom stupni?

Nahodou sa mi paci, ze pri zrychlovani z krizovatky nie je potrebne hadzat rychlosti ako na starom Ikaruse. Jedna, dva, tri a uz ideme 50. Ved to je super - naco radit 5 rychlosti, ked mozem radit iba 3 a dalsie tri mi este zostavaju v rezerve na vyssie rychlosti. Pritom trojka na jednom aute moze mat rovnaky prevodovy pomer ako patka na druhom
Avatar - Jaros71
8. 4. 2014 00:12
Re: Green fame
Když snížený podvozek , tak RS..s multilinkem a pořádným motorem. :-)
Nebo Scout a aspon' někam dojedeš , na těch česko-moravsko-slovenských tankodromech!! 8-s
Avatar - Jaros71
8. 4. 2014 00:09
Re: Bez rezervy??
To možná ano...ale asi raději Scout , ne?? >:D
Nebo RS! :-)
Avatar - wikinko
7. 4. 2014 23:57
Re: Bez rezervy??
Ked o 5 rokov dostanes vodicak, chod sa previezt na sportage a na octavii. ja skodovky nemusim, vid moja recenzia, ale garantujem ti, ze by si sa rozhodoval cca 2 sekundy. a kupil octavku.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 23:06
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Pravda... díky. A odpusťte ta jadrnější vyjádření...
Avatar - pumpkin
7. 4. 2014 22:58
Re: Green fame
Veď to. U nás by som za tú cenu chcel mať všetko. >:D Ale nebudem predčasne zatracovať. Na západe si možno nájde klientelu, ale tu to vidím biedne.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 22:57
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Mají si najít nějakou slečnu, která toho nebude zneužívat... nutit se do něčeho jiného by dlouhodobě spokojenost nepřineslo.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 22:55
Re: Dotaz...
Mohu tě s jedním seznámit... 1.6TDI DSG, nikoli GreenLine, ale xenony + Columbus + elektrické víko + střešní okno... atd., ceníkově na dostřel 800k.

Já osobně cením silný motor, takže pro mě ne... ale pokud je někdo hračička a přitom ho dynamicky 1.6TDI uspokojí, tak proti gustu...

PS: columbus + xenony + automatický parkovací asistent, to není úplně průměrná výbava, nemyslíš?
Avatar - jimmbo205
7. 4. 2014 22:55
Re: Skoda Green
Tak s koupí "špatnýho motoru" vzhledem k předpokládanému využití auta se dá DPF oddělat i za 80t km... Ale to jsou lidi co si koupí diesel a jejich jediným kritériem je tabulková spotřeba...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 22:51
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Jo, to zní rozumně a vyrovnaně... díky za odpověď :-)
Avatar - Emel
7. 4. 2014 22:50
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Abychom to přirovnání dostali blíž realitě... myslíš tukový rohlík z Tesca v konkurenci jiných tukových rohlíků za stejné nebo nižší ceny z jiných hypermarketů?

No tak jak si představuješ to rozdrcení a sfouknutí, když ne v prodejích? V šíři nabídky? Ve výsledcích testů? Povídej, podle čeho to chceš vyhodnotit.

Mazda 6 je jistě super auto, nicméně cenově je v naftě výrazně nad Octavií RS TDI... todle mám docela detailně nastudované, včetně reálných nabídek od prodejců. A ve srovnání s RS to zase taková bomba není.
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 22:47
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Je fajn, když je chlap hodný, ženy to ocení, ale jsou jisté hranice a když už, tak to, že je někdo submisivní, tak to nemá velebit. Podle mě v ideálním vztahu není ani jeden submisivní ani jeden dominantní, nebo někdy si myslí ten muž, že je dominantní, ale reálně je žena, což je nejčastější >:D Ale chlap to snese... spíše je to o tom nenechat si na...t na hlavu.

Rovnováha, pohoda, nepitvat se ve zbytečnost a pořád něco dělat... zahálka vede k nesmyslům.

Ten odkaz... kecy v kleci, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 22:44
Dotaz...
...kolik z vás, hýkařů bychařících na rozpálené plotně Mičkova testu.... kolik z vás dá reálně, budete-li mít v kešeni těch 700tisís, tyto peníze za slabou oktávku... v průměrné výbavě....? ...tak kdo?
..na výběr máte hodně... dokonce se dá kouknout i k Volvu... pokud se najde takový kupec,tak si nechám narůst vlasy....
Avatar - Emel
7. 4. 2014 22:40
Re: Green fame
No, máš lepší motor a šestikvalt... to není zas tak blbý. Jasně, bylo by lepší, kdyby k tomu nabídli multilink a oprostili se od dalších zelených vychytávek jako je snížený podvozek... ale nemůžeš mít všechno :-)
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 22:37
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
...ano, na Novu se dívá více lidí, proto je lepší... tukový rohlíku z Teska >:-[] ;-)
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 22:36
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
...hm,... střední třída.... pane jo, ty seš mi euroznalec.... 8-s
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 22:34
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
...Eurotatík >:D :-) :yes:
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 22:32
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Jímá-li Tě závist, brachu, dej si příště více prachu >:D >:D ;-)
Avatar - pumpkin
7. 4. 2014 22:24
Re: Green fame
Tento GreenLine mi ani pri fleete moc nedáva zmysel.
Avatar - pumpkin
7. 4. 2014 22:19
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
"Že moja mama je lesba?! A ktorá??"
Avatar - miromen
7. 4. 2014 22:12
Re: Staronova
No ja žadne testy PC neviděl ale jak jinak ty koncernove jsou na tom nejhuř....no muj Golf je tedy přesnějši když jsem nezaznamenal větši odchylku naž 0.2dl a parkrat jsem jej přistihl jako pesimistu. Stejnou nebo podobnou zkušenost znam ještě u dalšiho VW a jednoho Seata. Nedavno dělal takovou celkovou shrnovačku jeden člověk u sve Fabie po 100tkm kde palubak po teto porci byl optimisticky o 0.1dl.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 21:53
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Co pak ale mají submisivní muži dělat? Je mi jasný, že většina žen touží po prasáckém klasikovi, ale jak ho v muži rozkřesat?

Když už jsme u té přírody, tohle ji docela PŘESNĚ vystihuje... je to docela obyčejná bestie, která nás bez slitování vraždí, jednoho po druhém, a pokrývá zem krví, slzami a zármutkem.

[odkaz]
Avatar - pumpkin
7. 4. 2014 21:49
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Fúúha... To vyzerá ako papierový model. ;-\ Strašné ako sa na niektorých autách bijú dizajnové prvky dvoch tvorcov.
Avatar - pumpkin
7. 4. 2014 21:41
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Veru. Na jednoduchom dizajne to hneď svieti. Minule som videl Octaviu III v základe a pri letmom pohľade som myslel že je to Rapid. ;-\
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 20:52
Re: Staronova
Já soudím jen ze zkušenosti. S Neonem byly všechny prahy v pohodě, s 206 to místy drhlo a rozdíl tam byl fakt centimetr.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 20:50
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Spíš je mi sympatické cokoli, co rozbije velké plochy, dnes tak moderní u koncernu VW.
7. 4. 2014 20:45
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Facelift se nekdy musi sprasit, aby se nadchazejici novy model zase vylepsil a byl hezci ;o)
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 20:43
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Opačný názor nemá nic společného s demokracií, to by sis měl ty pseudovzdělanče dostudovat, ať jsi vzdělanec ráže 21. století, takto jsi spíše jen další plácal.

Neobhajuji pudové chování ve svých negativních formách, ale připomínám, že v člověku to zvíře a pudy zůstaly, takže vnucování pod pohrůžkou "budeš out, když...", vede jen k prohlubování deficitu oněch nepopíratelných pudů a vzniku oněch negativních forem.

Abych ti dal příklad, co jsou to ty pudy a jak to doopravdy v životě chodí, tak jedna reálná situace v mém okolí...
Manželský pár, 3 děti, asi 10 let manželství. On tvrdě pracující od rána do večera aby uživil všechny nápady manželky, ona částečný úvazek aby se mohla o děti starat. Ona řekla, že budou chovat kočky, chovají kočky, ona řekla, že je třeba bazén, postavil bazén... atd. Ona začala číst o ezoterice, vztazích, začala chodit k různým poradcím, lidem s kyvadlem, jogínům... atd, on se přidal. Prostě poslušný submisivní chlap a v podstatě nudný chlap, kde jaksi vymizel testosteron. Jenže ji to nebavilo, někde uvnitř jsou ty pudy, které chtějí ne jen tu romantiku a submisivitu, ale taky drochu drsnosti... jako uvnitř skoro každé ženy. Takže na jedné večerní párty, když on hlídal doma děti, si našla milence. Naprostý pablb, budižkničemu, hlupák, nějaké duševno, co tak ona propaguje, vůbec nemá. Takže manželství na rozpadu, ona se nemůže od milence odpoutat, on je dál hodný, příjmul dokonce od ní to, že ta jeho žárlivost je jen jeho ego a má se s tím smířit.
Kde je to 21. století? Tohle je realita. Přitom jsem mu to říkal, potřebuje pár facek, reálných, mu rozbít hubu a on zase bude ten "samec"... ne že bych byl zastáncem násilí, ale uvnitř každého je to zvíře, hormony, testosteron, estrogen, feromony... a ty ovládají člověka doopravdy a není to nic komplikovaného. Láska je chemie...
Mimochodem, víš proč jsou současní muži, včetně tebe, tak zženštilý? Je to nadmírou ženských hormonů v přírodě, které se tam dostaly díky antikoncepci. Takže opět chování neovlivňuje tvá vzdělanost, ale chemie.

Člověk se za sto ani dvěstě let nikam nevyvine, na to je zapotřebí desítky ne-li stovky generací... a většinou platí staré pravdy našich předků, čili jak zpívá Slezský bard:

https://www.youtube.com/watch?…
7. 4. 2014 20:41
Re: Staronova
Makovnik, takze aero je nic? Tak preco, ked ides v max. krutiacom momente 100kou a potom 130kou, tak ti spotreba tak vyskoci. Zeby len valive odpory?
Alebo inac. Vyklon hlavu a otvor usta pri 60ke :*) a potom pri 130ke 8-s
7. 4. 2014 20:28
Re: Staronova
Řekl bych, že víc bude rozhodovat profil pneu, co se týká tvrdosti. Se sníženým autem jsem si užil svoje a nikdy více, ale to bylo nízké už z fabriky a sportovní podvozek mu ubral 40mm vpředu i vzadu. Na ležatých policajtech fakt super >:D Snovou oktávkou v tomto směru nemám zkušenosti, tak raději nesoudím.
7. 4. 2014 20:24
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Skoda ma na "zelene" Agent Orange a VW zase svoj Agent Blue. ;-)
7. 4. 2014 20:19
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
A uplne katastrofalne vyzeraju teraz tie piate dvere na Yeti.
[odkaz] :'-(
7. 4. 2014 20:11
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Tak tí je to jasné, poku je ti sympatický ten asijsky vlnitý styl, tak ti oktávka nemá co říct. Byť já bych asi z asijské produkce volil spíš i40 (s výhradami).
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 20:08
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Fíha, tolik povyku pro opačný názor... inu, demokrati >:D

Člověk je zvíře, ale ušel kus pořádné vývojové cesty. Dnes už si nelze omlouvat pudová selhání trapným a zkratkovitým (avšak, pro hodně lidí pohodlným) sdělením, že jsme zvířata. To bychom se taky mohli navzájem požírat, znásilňovat a zcela ignorovat základní mezilidské dohody, jako soukromé vlastnictví atd... prostě, člověk je dál a tečka.
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 19:59
Re: Staronova
Už před delší dobou různé testy v zahraničních médiích ukázaly, že palubní PC koncernu hodně přeměřují, dokonce nejvíce ze všech.

U mě aktuálně dělá rozdím v Meganu 0,2-0,3 dcl více než pal. PC a 207 je tak o 0,05 dcl mimo, ta je opravdu přesná.
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 19:56
Re: Staronova
Pane Mičko, vzhledem k tomu, že jsem byl přítomen měření spotřeby v testu auto.cz, tak si o tom dokážu udělat svůj obrázek.

Nebylo by snažší říct - Pánové, auto dostáváme s plnou a vracíme s prázdnou nádrží, reálnou spotřebu vám neřekneme přesně, protože novinářská auta mohou být klidně v pal PC seřáízeny ještě více optimističtěji než běžná... a dotankovat do plna nemůžeme.

Nikdo by se nezlobil a zároveň byste nevypadali tak okatě... Prostě v našich podmínkách se to nedá v autobranži u každého testu reálně spočítat.

Pravda, 1,6 TDI je opravdu spořivé auto, ale odcamcaď pocamcaď... ;-)

Realita je tedy pořád tam někde na........ spritmonitoru.
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 19:51
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
:yes:
7. 4. 2014 19:38
Re: Skoda Green
Ono spis zalezi na odhlucneni, takze je pak skoro jedno kolik to toci.

Treba pro me by byla otrava radit s timhle Greenem porad a skoncit az nad 90km/h a k tomu poslouchat to kadle-kadle a duneni u podtoceneho motoru a nechavat sebou mlatit vibracema. Hladkej chod ve vyssich otackach je pak jenom plus
Avatar - rohYpnol
7. 4. 2014 19:11
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Představa, že genderová vyrovnanost znamená, že sudé dny kojí otec a liché matka, že záchodové prkénko má být v úhlu 45 stupňů a že rovná příležitost znamená, že polovinu zaměstnanců v uhelných dolech tvoří ženy, je sice možná soudobá, ale rozhodně není založena na zdravém rozumu a přírodních zákonitostech.
Od toho je to otec a matka a ne rodič hermafrodit 8-s 8-s Ale když někdo chce vysvětlovat odpověď svým dětem na otázku - "a který z vás je vlastně ten tatínek", pak prosím, má tu možnost. Ale ať to prosím nikdo nevydává za "soudobý" správný model :-! :-!
7. 4. 2014 19:03
Re: Ešte niečo ?
Ještě by ses mohl dočkat L&K. ;-)
Avatar - rohYpnol
7. 4. 2014 18:54
Green fame
No upřímně, pokud někdo začne uvažovat v rovině GreenLine jako o cestě úspory paliva, kdy nebudu mít výškově nastavitelné sedadlo či rovnou podlahu zavazadelníku kvůli snížení spotřeby o 0,0000...0001 l/100 km a tuto snahu budu vydávat za ekologicky úspornou, pak gratuluji k naprostému vymytí mozkovny >:-[] 8-s

Řeči o lepším odladění podvozku v testu v podstatě nedávají bez nějakého dalšího vysvětlení smysl. Pokud je podvozek snížený a tužší než standard, pak těžko bude snížena tendence odskakovat, tohle se prostě vylučuje, tedy pokud nejsou použity třeba kvalitnější tlumiče. Stejně tak 15 palců je prostě v dnešní době na voze tohoto formátu zoufalost, i na předchozí generaci takto vysoký profil znamenal jasný limit pro jízdní vlastnosti. Dohánět pak výškou profilu nedostatečnou schopnost podvozku filtrovat nerovnosti je jen berle pro beznohého.

Celkově je ale především škoda, že 1.6 TDI v základu je bez možnosti 6kvaltu a jen kvůli tomuto trpět Green fame? Díky, u konkurence tohle řešit nemusím :-!
Avatar - Choochoo
7. 4. 2014 18:14
Re: Skoda Green
Prosimte co to je za kec eko-diesel? Za prvi diesel neni eko a za druhe spotreba pomalu cca 5,5l/100 kterou predvadi Golf Buemotion s timto motorem uz vubec ne. To auto je na bezny provoz primo blbe zprevodovane. Na 6 kvalt to pojede tak par % v bzenem provozu. Hondacka 1,8 jede na 6 kvalt uz od 45-50km/h, tohle od 2x vetsi rychlosti. Tohle kdo koupi musi v budoucnu hodne litovat. Civic s 1,6 Diesel je jasne uspornejsi a v kombi jednoznacne lepsi volba.
Skodovacky Green je vhodny tak na stalou 130km/h mezi Brnem a Prahou, jinak k nicemu.
Jinak 4,5 hvezdy za co???
Avatar - Choochoo
7. 4. 2014 18:07
Re: Skoda Green
Tak to samozrejme ze 2,2 je super. Jenze kdyz vezmes s jakou slavou a kolik hvezd zde dostavaji radoby usporny koncernovy diesely, tak spicka je uz samotna 1,6 a 2,2 je motor z rise snu ;-)
7. 4. 2014 16:54
Re: Ešte niečo ?
Asi takto hodnotia [odkaz] >:D
7. 4. 2014 16:54
Re: 200 MPa?
Jak jsem napsal, s MPa se setkávám (jak v odborných článcích, tak třeba v materiálech výrobců vstřikovačů). Není to nějaký výmysl redaktora. Výpovědní hodnotu to nesnižuje, stačí zvládnout jednoduchou konverzi. Snad každé dítě se učí pascal jako jednotku tlaku.

Pneumatiky jsou zajímavé. Šířka v milimetrech, výška bočnice v procentech a vnitřní průměr v palcích. :-) Vím, že byly snahy to změnit. Ale nepovedlo se.
Avatar - Otrava
7. 4. 2014 16:41
Re: cenová politika
Tady je to doplňkový model, ale na zahraničních trzích, pro které je určen především, představuje zajímavou volbu díky zvýhodnění pro vozy s nízkou papírovou spotřebou.
Avatar - Otrava
7. 4. 2014 16:38
Re: Staronova
No, pneumatiky udělají také své :-) Kdyby auta jezdila po kolejích, tak nejenže by měla menší spotřebu, ale efektivita by rostla i s přibývající rychlostí.
Avatar - Aladeen
7. 4. 2014 16:36
Ešte niečo ?
Tak predsa ste ešte nejakú výbavu ,ktorú ste netestovali našli. Len neviem , kde chodíte na tie hodnotenia >:D
7. 4. 2014 16:27
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Že se chováš jako gentleman, neznamená, že jsi nudný, neschopný v ženě vyvolat intenzivní emoce.
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 16:22
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
:yes:
Avatar - Ronault.
7. 4. 2014 16:21
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Ty jsi fakt divný poslednáí dobou. Začal jsi asi chodit s nějakou ujetou postpubertální eministkou, dává ti, tak přikyvuješ a v zájmu dalšího zásunu to ještě dáel propaguješ.

Vím, že to píšu drsně, ale nahoře má pája a Emel pravdu. Člověk je, ať chce nebo nechce, zvíře, má pudy a ani čára v čase pojmenovaná 21. století to nezmění.

Až ti bude ta feministka zahýbat s tím dominantním nesubmisivním archaickým mužem 20. století, tak možná v lepším případě pochopíš, že nejsi sumisivní muž, ale blbec.

A že takových zmanipulovaných mužů je více než dost, dělají to jen pro... s prominutím... frndu... v tom měl Freud pravdu...
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 16:00
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Ted ještě kolik žen si toho váží že se k nim někdo chová hezky. Ona by každá druhá chtěla gentlemana co se k ní chová jak Oldřich Nový z prvorepublikových filmů, ale pak řekně že je s ním nuda a bude ho podvádět s nějakým hulvátem a grázlem, protože s tím nuda není a je to přeci ranař.

A o tom jak sou všechny ženy nezávislé Vás dozajista přesvědčí zlatokopky , opuštěné maminy s dětma co nemaj kam jít a čekaj kdo by se je k sobě vzal a pomohl jim a další.

Ona realita je s tím, co blejou mediální m*dky a laljfstajlový časopísky trochu odlišná....

Asi jako že cool je být single a pak ty singles brečí jak je to na h**no být sám a hledaj nějakou spřízněnou duši
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 15:42
Re: novinářská perla
No možná poznal, možná ne.
Nevím, 220 sem jel poprvé v životě. Nějak nemam potřebu to jinak dělat.....

Ale znáš to, zkusit se má vše.

Komfort bych u auta se sportovním podvozkem moc nehledal, přilnavost kterou to má mi bohatě dostačuje v dešti to sedí líp jak na letních......otřepaná story jak sem jel po okresece 100, za mnou prázdno až na konci zrcátek kolona dalších asi 8 aut, co se plížily 70kou (jen odhad) a nikdo nepředjížděl, pršelo hotová průtrž mračen, silnice široká že by se mohli předjíždět tři tatry vedle sebe nikdo nepředjel nikoho mezi sebou z těch aut za mnou, natož pak mě. sledoval jsem je celou dobu po očku v zrcátkách.

Zajímavost co, takhle sme jeli asi 15 km neb sem uhnul na exitu.

To bude ta skvělá přilnavost v létě na letních. >:D

Prostě mě je fuk že to žere víc, je mi fuk že je to hlučnější (na letní micheliny nemá nic to sem měl pocit že jedu formulí nebo že to auto nemá okna, když sem je měl na sebringu) a je mi fuk že se to víc sjíždí. Než já sjedu nový zimáky, to auto už dávno nemam >:D

Co mi není fuk, že už sem ušetřil za 10 let cca 100 litrů za gumy a dalších 50-100 litrů za disky >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 15:40
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
S tím souhlasím - ve většině případů to jinak nefunguje. Svým úvodním příspěvkem jsem taky nepopisoval realitu, ale jenom mou, čistě osobní představu...
7. 4. 2014 15:33
Re: novinářská perla
Jasný, já to chápu :-)
7. 4. 2014 15:31
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Octavia je krásná. Z každéhl úhlu.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 15:30
Re: novinářská perla
Letos jsem poprvé přezouval Mazdu na zimáky a byl jsem dost překvapený, o kolik je řízení pocitově gumovější... při stejném rozměru gumy.
7. 4. 2014 15:26
Re: novinářská perla
Alero letní na zimu a BMW650i zimáky na léto ;-) . Máš to v ruce, úplně si umím představit jak to s nima sedí. Možná i ty by jsi poznal, o kolik víc přilnavosti, exaktnějšího chování, komfortu a jistoty by to přineslo...nebo taky nepoznal :-)
7. 4. 2014 15:24
Diesely (GreenLine) bývají dražší a náročnější na běžnou údr
GreenLine jsou skromnější -
DPF - Diesel Particulate Filter :no:
Solenoid vstřik - common rail :no:
Technicky náročné typy motorů TDI :no:

TDI náchylnější na kvalitu paliva, případné problémy v zimním období, méně vhodný na krátké trasy, těžší motor = více namáhané díly přední nápravy..

PS:- diesel :no:
7. 4. 2014 15:24
Re: Staronova
mnou uváděných 5 - 6 dcl je odpozorovaných z mé oct. II 2.0 tdi, ostatní na firmě to mají podobně. někdo 3, někdo 9 dcl.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 15:22
Re: Skoda Green
Nezapomínám, jen jsem srovnával se slabší 2.0G, která má výrazně delší převody.

3500 při 130 je dost otrava...
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 15:20
Re: novinářská perla
Alero má právě ty letní....takže netrefa.

Na zimních sem minulou neděli frčel 220 po dálnici s 650kou. Sedí to super >:D

Úžasný jízdní vlastnosti Alera sem bohužel nemohl při poslední jízdě využít, neb přede mnou se se po kruháči plazila tři auta 30kou a dorazila to tím, že na úseku kde je 70 jela 55....

Na to mi stačí 40 let starej žigulík s pneu Kudrnáč >:D
Avatar - Emel
7. 4. 2014 15:20
Re: Skoda Green
Ježíš... opravdu srovnáváš eko-diesel s dlouhými převody a 1.8VTEC?

Samozřejmě že vyhnáním motoru do vyšších otáček můžeš dostat víc kW... ale má to svou cenu.
7. 4. 2014 15:19
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Pěkné :yes:
7. 4. 2014 15:10
Re: Staronova
Jestli to nebude tím, že si u vás páni šoféři tankujou domů...
7. 4. 2014 15:04
Re: Skoda Green
Jasně, že s vyšším výkonem to až tak moc neroste. Ale pokud s takovou slávou udělali motor, který má o 6 deci menší objem, má o 22 kW menší výkon, tak bych čekal, že spotřeba klesne více než jen o 3 deci... přijde mi to poněkud málo. Což samozřejmě nic nemění na tom, že jde o úsporný motor.

Ale ta 2,2 je prostě špička motor, to je prostě s ohledem na ten výkon pecka. To je to, o čem jsem mluvil. Je sice hezké, že 1,6i-DTEC má nižší spotřebu než 1,6 TDI od VW, ale jestli by se něco mělo ocenit, je to to, že 2.2i-DTEC je rovněž úspornější než to TDI. Ta 1,6 je hodně dobrá, ale ta pravá pecka je ta 2,2.

Nevíc zda je víc "špička" to že a) máme o trochu úspornější 88kW motor než 77kW motor u konkurence nebo b) mámě o trochu úspornější 110kW motor než 77kW u konkurence. To první je fajn, ale super je to druhé.
Avatar - Choochoo
7. 4. 2014 15:03
Re: Skoda Green
Civic 1,8 na tom bude take lepsi, ve 130km/h toci nejakych 3400ot a kroutak dle grafu pri techto otackach tak 167Nm, takze tak 59kW. To nemluvim o uplne jinem prebytku vykonu a moznosti podrazeni. To bylo kecu o umrtvenych atmosferach a ejhle co se to tu vylouplo za jeste vetsi mrsinu a jeste oturbenou v podani TDI.
7. 4. 2014 14:53
Re: Skoda Green
Ty zapominas na otacky. Zrovna prispevek pred par minutami o Vezelu
Co takova 1,5 atmo 96 kW v novem HRV, kroutak 155Nm, ta bude srovnatelna, otacky tak 3500 pri 130km/h a tipuju kroutak 145Nm, takze cca stejnych 53kW
Avatar - miromen
7. 4. 2014 14:43
Re: Staronova
Tak to bych nechal rozhodně zkalibrovat protože co znam koncernove auta tak odchylka je +- 0.2dl. I lide kteři maji koncernove vozy na jinych forech hovoři o stejne odchylce. Takže ta 1l odchylka se mi zda nějaka podivna.
7. 4. 2014 14:37
Re: Staronova
Nám Okty podměřujou o necelej litr (jsou to dvoulitry), šestnáctistovky ve Fabii to samý :-|
Avatar - Emel
7. 4. 2014 14:30
Re: Skoda Green
Moje srovnání bylo se slabším z dvoulitrů... což je pořád jiná liga, než jakákoli zmiňovaná atmosferická 1.4.

Šestikvalt u Green je ekonomicky odstupňovaný, takže je vcelku fér ho porovnávat s delší převodovkou u 107kW.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 14:24
Re: Skoda Green
Jenže Octavia při 2100 otáčkách ten maximální moment má, víš? Protože 2100 leží v intervalu 1500-3000. Zatímco Sky-G má při stejné rychlosti třeba nějakých 190Nm, což dělá rozdíl 60Nm....

Pokud má slabší atmosféra 3500 a 150Nm, tak je to o 100Nm méně a navíc je to akusticky docela otrava.
7. 4. 2014 14:24
Re: 200 MPa?
Jasně, ale průměr kol se taky běžné neudává v cm... prostě je takový zvyk, nechápu snahu za každou cenu inovovat a tím snižovat výpovědní hodnotu textu
7. 4. 2014 14:22
Re: Skoda Green
No pozor, 121kW Sky-G tenhle nafťák při 130 km/h překoná docela výrazně. Jak již bylo řečeno, 1,6 TDI mána šestku při 130 km/h 55kW.

Sky-G 121 kW má 207 Nm při 3200 otáčkách (při 130 km/h na šestku), to je 207*3200/9549 = 69kW. A 69kW je znatelně více než 55kW. Takže ne, 1,6 TDI rozhodně nebude srovnatelná s nejlepším atmosférickým dvoulitrem. Bude srovnatelná s nejlepším atmosférickým dvoulitrem, který má v určitých verzích eko převody natažené o dobrých 20 % proti vrcholné verzi (do 4000 rpm, což ve všech případech daleko přesahuje dálniční otáčky, jsou všechny Sky-G motory srovnatelné s minimálními rozdíly). Ale vrcholná 121kW verze má převody normální a v pružném zrychlení bude výrazně lepší (a stejně tak by to tomu TDI natřela i 88kW verze, kdyby měla převodovku ze 121kW varianty). V čem ale naopak rozhodně ani zdaleka nebude lepší, bude spotřeba.
7. 4. 2014 14:21
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Žáku Emele, z Občanské nauky máš za 1! :-)
Avatar - aproximus
7. 4. 2014 14:19
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
vskutku ujetej názor.. 8-s
Avatar - Emel
7. 4. 2014 14:18
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Většina žen nepotřebuje, aby se k nim muž choval hezky? A na co tedy toho muže potřebují?

Rodina tak jak ji chápu já... tedy na začátku pár, později pár s dětmi, které jsou hlavním smyslem rodiny... má logicky rozdělené úlohy. Žena otěhotní, stará se o dítě, kojí ho třeba do roka věku, další rok-dva tráví na mateřské, pak druhé dítě a repete. V této době je hlavním příjmem rodiny to, co vydělá muž.

Tohle není nic, proti čemu by normální, dospělá, sebevědomá ženská měla potřebu bojovat. Neříkám že to ve výjimečných případech nemůže fungovat i nějak obráceně, ale tohle je většinový model, na kterém není nic špatného. Rovnost v rodině přece neznamená, že oba dělají totéž...
Avatar - Choochoo
7. 4. 2014 14:16
Re: Skoda Green
Co ti na tom prijde jako fail? Spotreba u vetsich vykonu a objemu zas tolik neroste, tudiz se neda cekat ze zmensovanim objemu a vykonu nejak extra usporime, takze ta Hondacka 1,6 se zda z hlediska parametru jasna spicka

Me prijde spise hodne vtipne ze normalni Hondacka 2,2 zere se 110kw a kroutakem 350Nm mene nez tahle parodie na usporu a dynamiku v podani Golfa 81kW a 250Nm
[odkaz]
7. 4. 2014 14:15
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Že některé ženy nechtějí být závislé, se s tím nijak nevylučuje. Nejdřív městský submisivní muž a teď tohle. :-!
Avatar - Emel
7. 4. 2014 14:11
Re: Skoda Green
Pořád jsme u toho, že při 130 na šestku bude 1.6TDI dynamicky srovnatelná s nejlepším atmosferickým dvoulitrem... respektive, bude o něco lepší.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 14:09
Re: Staronova
Není jediná, ale je dominantní. Další významná úspora plyne ze snížení otáček. Každopádně, ještě jednou... jak jsi došel na ty 2,5%?
7. 4. 2014 14:08
Re: Skoda Green
Jasne ze jde o to radit, ale pak se tu nemuzem ukajet nad nizkou papirovou spotrebou, ktereou nikdy nedosahnu, kvuli tomu, ze vsichni budou mit zarazeno o kvalt jinde. Tam kde bude tohle jezdit na 5kvalt, budou uz ostatni jezdit na kvalt vyse. Tudy proste cesta ke snizeni realne spotreby nevede, pouze pairove
7. 4. 2014 14:07
Re: Skoda Green
"Ve stejném poměru jako ty výkony totiž bude i točivý moment na výstupu z převodovky."

Jde mi o to, že správně je na výstupu z diferenciálu/ na kole. Protože můžou mít jiný stálý převod. Když budu slovíčkařit, proto ten emotikon.
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 14:05
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Už si nějakou najdi, ať je pokoj. :-) ;-)
7. 4. 2014 14:03
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
;-)
7. 4. 2014 13:58
Re: 200 MPa?
2000 barů. Spokojený? Rozhodně to nevidím poprvé, bar není SI.
Avatar - grifith
7. 4. 2014 13:56
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
V pořádku, jako názor beru, ale vidím to jinak.
7. 4. 2014 13:55
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Já na takový rozdíly nevěřím, někde se ta nízká cena projevit musí.
7. 4. 2014 13:54
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Ale při troše pozorování okolí to ve většině případů jinak nefunguje. A to pozor, neplatí univerzálně jen ve vztahu žena vyhlíží, ale i naopak.

O chování k ženám...máme velmi rozdílnej názor. Neznám ženu, která neocení pozornost a příjemný chování. Vlastně žádnýho člověka podobnýho charakteru.
7. 4. 2014 13:51
Re: Staronova
Ty myslíš, že když při 130 točí 2100, tak pojedeš mimo vesnic na 6. kvaltu? No a přeřazení z 5 na 3 nebo ze 4 na 3, to už je v pořádku, ne?
7. 4. 2014 13:49
Re: Skoda Green
Myslím tím to, co jde na kola, to je dáno převodem daného převodového stupně a stálým převodem, tedy celkovým převodem soustavy, ne? Výstup z převodovky je výstup z převodovky, to, jaký je převod šestky a jaký je stálý převod, je úplně jedno, důležitý je celkový převod soustavy.

Pokud bude mít šestka převod 1,0 a stálý převod bude 3,0, bude to totéž jako by šestka měla převod 0,5 a stálý převod byl 6,0. Pořád je převod soustavy 3,0 a máš při stejné rychlosti stejné otáčky (zanedbáme případné rozdíly v odporech při jiných konfiguracích "koleček").
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 13:43
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Ano, v prasáckých a barbarských poměrech skutečně "silnější pes m..."

... ale 21. století překopává kdeco, i toto barbarské tvrzení. A souhlasím - inteligentní ženy kvóty nepotřebují, stejně tak nepotřebují, aby se k nim muž choval hezky a galantně, natož, aby je živil či nějak dotoval... nová doba - nová pravidla.

Omlouvat si chování odkazem na "základní pudy" je rovněž zastaralé a zjednodušené.
7. 4. 2014 13:39
Re: Skoda Green
Jen drobná technická, na výstupu převodovky můžou být citelně rozdílné hodnoty, protože auta nemusí mít stejný stálý převod. ;-)
7. 4. 2014 13:37
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
To už je opravdu na rozbor...stejně jako valnou většinu inteligentních žen uráží nucené kvóty počtů M/F v zaměstnání, tak si troufám tvrdit, že to staromilský tvrzení o živiteli většina z nich minimálně tiše akceptuje.
Základní pudy nám zůstávají a proto platí, že: "Silnější pes m..."

Omlouvám se za expresivní podání...ale vytečkováno.
Avatar - grifith
7. 4. 2014 13:37
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Ano, o šířce nabídky mluvím a právě díky ní můžeš za svůj budget dostat různé modely za rozličné ceny. Univerzální auto pro všechny neexistuje, to souhlasím.
Ve firmě na tebe budou v tebou uvedeném případě "koukat jak na vola". Pokud to tak uděláš doma, určitě tě nikdo kamenovat nebude. Auto koupené za 400k nebude jen díky ceně apriori horším než to za 600k, to je nesmysl.
7. 4. 2014 13:34
Re: novinářská perla
Někdo, kdo si kupuje sice ojetý, ale přesto lahůdkový auta a nedá jim jednu ze základních potřeb, tedy pořádný sezonní pneumatiky NIKDY NEPOZNÁ JEJICH REÁLNEJ POTENCIÁL! Pak jsme u pouhý pózy.
Pokud máš opravdu auta rád, pokud rád jezdíš, řídíš...nikdy si nic podobnýho nedovolíš. Pak se nedivím povídačkám o úžasnejch jízdních vlastnostech Alera. Nemáš šanci vůbec poznat co jsou reálný jízdní vlastnosti. V létě se přes +20° žvejkáš a v zimě na gumách tvrdých jako kámen kloužeš.

K tomu co tvrdíš ty, ano v létě to na zimních jde, ale jakým způsobem? A v zimě na letních? Ani tchýni bych do toho neposadil. ;-)
7. 4. 2014 13:31
200 MPa?
Co to je za kravinu? Vstřikování se vždycky udává v barech...
7. 4. 2014 13:29
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Ale kdepak, šířka nabídky je obrovská. Navíc jsme každej originál, takže hledat univerzál je úplně pasé. Jen jsem chtěl poukázat na trochu bychařský tvrzení, vezmu 600k a přijedu s autem za 400k a tvrzením o láci.
7. 4. 2014 13:28
Re: Staronova
Možná je v něm pětikvalt. :-)
7. 4. 2014 13:27
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
neviem ako si to stihol okomentovat tak skoro :-) a ani neviem vygenerovat tak kvetnate reci ako Ty GTI, ale O III sa skutocne podarila. Kedysi mala Skoda hodne strohy design, bol to taky modry kybel ktory fungoval na konzervativne zmyslajucich jedincov. Kabanovi sa podarilo do designu zakodovat cosi co sa kazdemu nepodari a to myslim naozaj vazne. O III sa mi stale paci viac a viac a to vcitane plutvy na zadnych dverach ktoru kombi nema. Je to nadcasovo elegantne auto.
Cena je hodne vysoka...ale pri detailnejsom porovnani je o prsia predsa nizsia ako stredna trieda. Navyse prave fakt ze to nie je celkom cistokrvna stredna trieda moze byt aj vyhodou (cena servisu, hmotnost, politika firemnej flotily). Je to proste o 3/4 cisla vacsie auto.
7. 4. 2014 13:25
Re: Staronova
Lebo aerodynamika nie je jedina, ktora potrebuje zivit. Aj keby bolo 5% menej, stale chyba 6deci spotreby a to gumy nespravia, najma nie zimne, co mozes vidiet na tom aute.
Ked aerodynamika klesne na polovicu, tak spotrebuje 2.6litra? asi ne, ze?
Ked pojdes 50kou na 1200otackach, stale zoberie okolo 2.4L okamzitej a to je odpor vzduchu minimalny, skoro vsetko je to rezia motora a valivych odporov.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 13:19
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Vadí mi, jak některé ženy lpí na muži jako na svém živiteli... odporuje to vývoji. Proto jsem si Octavii combi dovolil nazvat automobilem pro klasické živitele... takové auto mi nahání depresi. Ale jiným zase dělá radost, což je v pořádku a nic proti tomu nemám :-)
7. 4. 2014 13:17
Re: Skoda Green
Ještě tam ukaž srovnání s Civicem 2,2 :-) Docela mi přijde, že ten 88kW Civic je z hlediska spotřeby trošku "fail". Lepší než 81kW TDI, to ano, ale ten rozdíl proti 110kW 2,2 verzi je dost malý (což více vypovídá o kvalitách té 2,2, kterou bohužel přestali dělat).
Avatar - grifith
7. 4. 2014 13:15
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Jak si nastavíš limit je mi jasné, ale jak si pak vybíráš, to už míň. Takže vyzkoušíš jenom škodovku a jinam ani nejdeš? Nebo když už jdeš, tak si řekneš, jo to je za 400k, to musí být děs, to nechceme, přece musíme utratit 600 >:D
7. 4. 2014 13:14
Re: Skoda Green
Greenline 250Nm * 2100 ot / 9549 = 55kW
Sky-G 194Nm * 2600 ot / 9549 = 53kW

Greenline bude na šestku lehce dynamičtější než Sky-G (88kW v M3 nebo 107kW v M6, které mají dlouhou převodovku). Ve stejném poměru jako ty výkony totiž bude i točivý moment na výstupu z převodovky.

Střelec: Jinak, pokud ti vadí 2100 otáček na šestku, snad neexistuje zákon pod trestem smrti, který by řidiči zakazoval jezdit při 130 km/h na pětku a mít tam těch 2500-2600 otáček stejně jako ve Sky-G, ne? Jsme snad svéprávní, abychom mohli zařadit převod a dostat otáčky, jaké chceme. Když něco nechci (tak ukrutně nízké otáčky), tak je přece neřadím :-) A když tak vysoko nezařadím, nemusím pak ani podřazovat, no ne? Jaký je rozdíl jezdit na dálnici na šestku s krátkou převodovkou nebo na pětku s dlouhou převodovkou, pokud jsou v obou případech ty otáčky stejné? Žádný. Je to jen číslo převodu.
7. 4. 2014 13:06
Re: Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Fakt? Ty jsi se dal na moderní psychologii? Proč přežitej druh?
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 13:06
Re: novinářská perla
>:D >:D

Jojo. Když koupíš auto a ono je na zimních, tak honem poběžím pro sadu letních, nejlíp i s diksy bratru za lidových 40 litrů, pak tu sadu dám někomu za dva roky zadarmo, anebo jí budu rok někomu prodávat.

Děkuju, nějak nemam zájem. Jezdit na letních v zimě se dá, ale ne každý den. U druhého auta to neva, prostě ten den kdy bude led a sníh nepojedeš a pojedeš tím co zimáky má.

Zato opačně - tedy na zimních v létě to jde.
Jasně, trochu víc to žere. Ale zas nijak dramaticky.
Takže jde o to, jak dlouho trvá, než projedu 40 litrů za sadu disků s letnáky >:D

Zatím se mi vždy vyplatilo nepřezouvat.
Až najedu během léta 20 tis km, budu o tom přemýšlet, akorát nevím kam bych jezdil abych to najel >:D
A v itálii či londýně sem rychleji érem a za půlku >:D A po českých kotěhůlkách soukromě najet ročně - to bch musel jezdit každý víkend trasu aš-ostrava.

Problém je že v aši nebydlím a v ostravě znam dva lidi >:D >:D Jinak se to najet nedá, pokud nejsi agent s teplou odou co pracovně křižuje republiku nebo manažer cco objíždí pobočky a klienty anebo blázen, co bydlí v budějkách ajzdí denně do prahy a zpět (jednoho takového znam, kupuje každý 3 roky novou A8ku)
7. 4. 2014 13:06
Re: Skoda Green
Dovolím si tvrdit že spritmonitor nebude v tomto případě zcela objektivní, neboť kdo si koupí eco verzi auta, ten s ní nejspíš i eco bude jezdit a majitelé těchto aut budou prostě jezdit úsporněji. Proč by si taky jinak eco verzi auta kupovali když by s ní chtěli "trhat asfalt"...
7. 4. 2014 13:05
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Moje milá, potřebujeme nové auto, kolik do toho dáme? 600 tisíc? Dobře vybereme za to něco. Sedáš, zkoušíš, pohybuješ se na limitu, vybereš a dojednáš cenu. Nebo ne? ;-)
7. 4. 2014 13:03
Re: Skoda Green
Tak nepisu o memoentu ktery je maximalni a pak nedavam otacky uplne jine. Mazda ma tak 196Nm ve 2500ot a kroutak jde strme vzhuru, ve 3000 ma skoro 98% maxima. Takze tech cca 15Nm bude Mazde chybet

Nevim co je mimo na atmo 1,5 s cca 150Nm v 3500tis. Ve 130 ty otacky budou take cca odpovidat, mozna i vyssi
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 4. 2014 13:02
Auto pro živitele... ehm, vlastně...
Auto pro živitele rodiny. Tedy pro extra archaický, přežitý druh.
7. 4. 2014 13:01
Re: Staronova
A podřazovat ze 6 na 5 by už problém nebyl? V čem je rozdíl strčit řadící páku o jednu pozici vedle?
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2014 12:58
Re: Bez rezervy??
za podobne peniaze ako stoji octavia greenline by som zvolil sportage a nepochybne by som nespravil chybu ;-) :yes:

v znizovani podvozku veru nevidim velku vyhodu.... zvlast na nasich "kvalitnych" cestach .... kto si kupi green line octaviu skutocne musi byt nejaky eco zmyslajuci a bohaty chlapik, normalnemu cloveku sa asi neoplati nad takymto autom vobec uvazovat
Avatar - fOE
7. 4. 2014 12:55
Re: Skoda Green
Panove hadate se o hloupostech, nejlepsi je 300Nm od Hondy >:D
Avatar - grifith
7. 4. 2014 12:50
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
A to je nesmysl, chci kombi nižší střední v eko variantě. Že jedno stojí 400 a jedno 600 je věc jiná. Auto nemusí být nejlepší proto, že se nejvíce blíže stanovenému budgetu... Ale pokud to takto vidíš, nehodlám ti to vymlouvat.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 12:44
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
To jsi nějak špatně přečetl webpajův příspěvek... pája kritizuje jen ty prolisy na víku, ne celkové tvarování.
Avatar - Jaros71
7. 4. 2014 12:41
Re: cenová politika
Ano...a hlavně má multilink! >:D
Avatar - Jaros71
7. 4. 2014 12:37
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Souhlas...zadek je na mne u kombi moc skosený! :no:
Na úkor zavazadelníku , který se např. u lépe řešeného kombi Octavie I dal vyskládat pěkně nahoru.
A nebyla tak děsně dlouhá a nízká!

Pak se všichni diví , že lidi kupují ty SUV. >:-[]
Avatar - Choochoo
7. 4. 2014 12:36
Re: Skoda Green
Tak ono se staci podivat na spotrebu na Spritmonitor na Golfa s 81 kW BM a je jasne, jak na tom Oktafka asi bude. Standardne tak na tech svych 60% navic oproti papirum
[odkaz]

a porovnat s Hondackou 1,6
[odkaz]
7. 4. 2014 12:35
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Fajn, pak to ale znamená, že chceš auto za 400k.
Avatar - Jaros71
7. 4. 2014 12:34
Bez rezervy??
Auto bez rezervy , zvláště rodinný kombík , je naprosto mimo.. 8-s :no:

I snížený podvozek není výhra , vždyt' to není žádný závodník!
S traverzou na zadku , místo multilinku jako byl u OII..
A s nižším podvozkem nedojedete snad ani na chatu.. :-!

Chválím ten 6-kvalt , to je ale snad dnes standart!
Avatar - Emel
7. 4. 2014 12:29
Re: Skoda Green
Greenline má 250Nm v rozmezí 1500-3000. Skyactive dosahuje 210Nm při 4000. Takže, testová otázka - bude mít větší krouťák na šestku při 130 Greenline při 2100, nebo Skyactive při 2500?

Nějaké srovnání 1.6TDI s atmobenzínem 1.4 je úplně mimo, promiň.
7. 4. 2014 12:27
Re: 4.4 litru ve 130??
klenot a skodofka >:-[] :yes:
Avatar - Emel
7. 4. 2014 12:25
Re: Staronova
Jak jsi došel k těm procentům? Aerodynamika je přece hlavním "konzumentem" výkonu. Pokud zlepším aerodynamiku o 5%, pak při stejné rychlosti a při stejné efektivitě potřebuju o 5% méně výkonu i paliva, ne? K tomu máš gumy s nižším valivým odporem...
7. 4. 2014 12:25
Re: Skoda Green
Je jasny ze skodovyckych 2100 neni 2500 a na kola se dostane vetsi kroutak. Snad zvladnes trojclenku, ne?
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 12:22
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Zas neblbni, kdybys to bral podle výskytu na prodaný kus, tak těch stříbrných s černou střechou bude víc devětsetjedenáctek, než octavií. Eurodrzek jezdí standardní konfigurace, čehokoliv, tuzing je pro euroblby. Octavia kombi v modré metle vypadá velmi dobře, eurotatík se nemusí stydět, naopak když vidím hru na luxus těch prochromovaných nebo prostříbrnoplastově prolištovaných meganů a jiné eurokonkurence, je octavia autem spíše pro lidi se střídmým stylem, nou kolotoč. ;-)
7. 4. 2014 12:22
4.4 litru ve 130??
to mi prijde hodne snova spotřeba
jestliže spotřeba roste s druhou mocninou rychlosti,
tak ve 160 to vychazi na skvělých 6.7 litru a ve 100 na nicotných 2.6 litru
to se mi nechce verit ani u takového klenotu jako je skodofka
7. 4. 2014 12:15
Re: Staronova
A to vam vobec nie je divne, ze ucinnost motora by musela stupnut pre takyto vysledok takmer o 18%? Samotna vylepsena aerodynamika o 4.6% ma vplyv na spotrebu v pri tejto rychlosti asi 2.5%.
Nehovoriac o tom, ze by slo zrejme o absolutny rekord medzi seriovym mainstreamom.
7. 4. 2014 12:14
Re: Skoda Green
A kolik toci pri tech 130km/h na 6kvalt?
Jestli bude tocit atmo 1,5 benzin 3500tis a bude mit tak 150Nm tak to bude neco porobneho jako tehle 210Nm ve 2100ot ;-)
7. 4. 2014 12:13
Re: Skoda Green
Nikdo nechce byt hustej a kor ne v tomhle kluprtu. Ostatni vyrobci nabizej vykonne 1,6 s tahem vocpoda a nizkou spotrebou. Tohle bude mit jen tu spotrebu a to jeste buhvi jestli. Pockejme na spritmonitor >:-[] Kdyz diesel nebo spise kdyz motor, tak urcite ne od koncernu ;-)
Avatar - miromen
7. 4. 2014 12:12
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Spolu s Aurisem kombi opravdu "krasavci". >:-[]
Vedle nich je Octavka krasna modelka.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 12:10
Re: Skoda Green
No počkej, 210Nm má třeba slavná 2.0 Skyactive...
7. 4. 2014 12:09
Re: Skoda Green
Narazim prave na to, ze treba tebou zminovana Hondacka 1,6diesel bude v beznem provozu uspornejsi a vyrazne zivejsi pac skody budes muset casteji podrazovat at uz z duvodu dlouhe prevodovky nebo z duvodu nizkeho kroutaku. Uz v normalni Oktavce stoji tech 250Nm za prd natoz tady po prepoctu na nizsi otacky umrtvenych na nejakych 210Nm.

To potahne jak atmo benzin 1,4, 1,5. Co dlouhe tahle kopce na dalnici, to bude s nalozenou Oktavkou mozna jak v HTP
7. 4. 2014 11:58
Re: novinářská perla
Nebo se zimními v létě a letními v zimě >:D

Jak praví klasik:
"Na zimních kolech sem odjezdil kompletních 8 sezon se 4 auty a jednu zimní sezonu napak na autě s letníma. Můžu ti říct, že to funguje naprosto normálně, pokud zachováš zdravý rozum a víš co si můžeš dovolit na letních v zimě a naopak že zimní v létě fungují normálně, pokud tam nemáš protektory nebo nějaký Debicy s vzorkem na traktor."
7. 4. 2014 11:57
Re: Jak to napsat...
Ta další fotka to odhalí v plný parádě.
Avatar - Emel
7. 4. 2014 11:56
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Já stříbrnou normálně na Octavii nemusím, při nabídce 68 barev (když jsem to naposled počítal) nevidím důvod jít do relativně fádní stříbrné... ale pokud jsou ty detaily, pak i ta stříbrná najednou vypadá dobře, prostě barva je v pozadí a nechá vyniknout ty detaily, které naopak výraznější barva (červená, zelená metalíza) trošku zatlačí do pozadí.
7. 4. 2014 11:55
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
>:-[] TVL, ty jsi zase vstal prostřední nohou napřed
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 11:53
Re: novinářská perla
A to už vůbec nemluvím o tom, kolik lidí jezdí s podhuštěnými pneu.... >:D
Avatar - Barrichello
7. 4. 2014 11:52
Re: novinářská perla
taaak, hlavně tato perla hodně koresponduje s ralitou, mam kámoše s kombíkem a tuhle mi slavnostně oznámil že už konečně našel po půl roce tu maglajtku, kterou hledal, neb konečně vyklidil kufr.

Obecně čím větší kufr, tím víc nesmyslů se v něm vozí a tím pádem i zátěže, často zbytečné. A přidáme-li k tomu správně vypasenou rodinku, tak nám zbytečná zátěž nastoupá o tolik, že tolik neváží ani full výbava v Bentley >:D >:D

Jedině pak dodat to, že co tam není se nemůže rozbít, známá to fráze majitelů uberwagenů v socka výbavě :o))
Avatar - dal
7. 4. 2014 11:47
Re: Staronova
Reálná spotřeba a to co ukazuje PP sedí enbo max. +- 0,1l.
Nevím jak to dělají ale je to fakt.
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 11:46
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
ano... stříbro a temná skla... k tomu černá střecha, xenony, dobré hlíny a je tu eurodrzek jak vyšitý.... :yes:
Avatar - grifith
7. 4. 2014 11:46
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Samozřejmě, při budgetu 600k si můžeš vybírat, což však automaticky neznamená, že pokud utratím vše, pak jsem koupil to nejlepší. U firemních vozů je taková úvaha irelevantní, u vozu po soukromé účely ale na místě.
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 11:46
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
..na tebe si musím dát pozor... o spojování jazyku dosud nebyla řeč.... >:D ;-)
7. 4. 2014 11:42
Re: Jak to napsat...
Tiez som chvilu premyslal, ze ku ktoremu motoru patri to "Tichý a kultivovaný běh zůstal zachován". Zarolujem naspat, a citam ze to je vraj o 1.6TDI...
7. 4. 2014 11:37
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Teda ak si chcel Octaviu pochvalit, snad si mohol vybrat aj lepsiu fotku. Zrovna zozadu teda vyzera podivne. Na tie "polamane" piate dvere si nemozem zvyknut (a bohuzial to Skoda pcha do kazdeho modelu). Akosi je to tam "rozhadzane", nic s nicim nelicuje, obrovsky "schod" na narazniku, atd.

To na fotke kde je z predneho pohladu vyzera ovela lepsie (ked uz to nespatia tie "fazolove" svetla co mala pred faceliftom)...
Avatar - Emel
7. 4. 2014 11:30
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Už jsem vypil víno od Iudexe, tak co takhle se vsadit o to, jestli v evropských prodejích sfoukne a rozdrtí 308 Octavii nebo naopak?
Avatar - Emel
7. 4. 2014 11:28
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
No to není úplně pravda. Jsou auta, kde ten základ funguje lépe, respektive rozdíl mezi základem a top není tak velký... namátkou třeba Ceed.
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 11:27
Re: Skoda Green
...kvůli ceně ne ...vyjde na stejno >:D
Avatar - Ji/Ri
7. 4. 2014 11:25
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
.... se vším souhlas. Dokud nepřijede P308 SW. Teď jen nevím, jestli Octavii sfoukne jako skomírající plamínek zápalky nebo prostě rozdrtí.
V článku, byt to není psáno přímo, jasně vyznívá zoufalství modelu.
Tak např. hmotnost: stejná, ne-li vyšší než u Mazdy 6 - rozdíl v modelem nepitvejme, nechci Octu rozprášit, má své kouzlo.
ve městě - ČTĚME JASNĚ: JEN NA 3KU.. jinak riskuješ nevolnost z dunění... osobně jsem to zažil.
Spotřeba - při podobném režimu jsem jezdil s 308 a 115ps motorem za 4,1 kombinovaně.
Interiér... pokaždé, když vidím, tak je mi smutno, jak málo stačilo k tomu, aby byl fakt krásný a luxusnější.
Co je ale vhození Agent Orange do vlastní garáže je cena. To už musím být velký fanda nebo fanda, abych tohle položil na stůl za průměrné auto.
Dnes velmi zřetelně za Tvůj text :yes: redaktorovi taky výborná, protože jakýkoliv pokus vykřesat z tohohle auta něco více, než rozpak je čin hodný bohatýra :-)
Avatar - aproximus
7. 4. 2014 11:23
novinářská perla
je omlouvat absenci podlážky a výškově nenastavitelného sedla spolujezdce (v autě za téměř 700k!) stylem "...čím méně vymožeností na palubě vezete, tím méně pak navštěvujete čerpací stanice." to mě vyloženě bouchlo do očí a nemůžu se zbavit dojmu špatného vtipu. vše ostatní, otáčky na 6rychl. st., kola, už se zmiňovalo výše. octa je fajn, ale testér přece jen malinko přestřelil..
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 11:23
Re: Staronova
Jo, máš pravdu :-)
Ale s tou světlostí nesouhlasím. Můžu říci, že i centimetr rozdílu jsem pocítil na některých prazích v Brně.
7. 4. 2014 11:21
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Tomuhle bych i rozuměl, ale pokud mám budget 600k na kombíka, tak ho budu hledat, ne že sklouznu do teoretický debaty o ušetřených 200k.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 11:21
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Jo, nad ním dost přemýšlím. Taky je tam moc hmoty vzadu, ale působí to na mě o trochu lépe, asi díky členitějším tvarům.
7. 4. 2014 11:15
Re: Staronova
Tuším, že udávaná spotřeba bude podle palubního počítače (i když v článku použili slovo "reálných...") takže skutečnost bude o cca 0,5 - 0,6 l více.
Ona udávaná spotřeba v testech mě štve dlouhodobě, protože počítače cíleně lžou, aby potěšili řidiče (testery) a údaje se pak vydávají za pravdu...
Jinak k autu samotnému, ve své třídě určitě nezapadne, ale chtít za něj tyto peníze - to může zaplatit jen nějaký opilý trouba (nebo firemní fleetmanager, který dostane 20% dolů), to auto je oholené na kost. Jasně, jedna věc je odlehčování kvůli homologačním údajům, ale i tak mohli dát ony položky co vyhodili ven do ceníku jako volitelné zadarmo (nebo za korunu a pod.).
Avatar - grifith
7. 4. 2014 11:10
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Ono to až takové bychaření být nemusí. Reálně se podívej na srovnání třeba toho Meganu. Chápu, že Octavie je o relativně stále novinkou a o něco větší model, ovšem stále v nižší střední, ovšem rozdíl v ceně při porovnání "eco verzí" nějakých 130 tisíc je poměrně obrovský... Nezpochybňuji nesporné kvality Octavie a chápu, že si domácí značka může dovolit vyšší cenovky. ;-) Ale přehnanou chválu bych v tomto případě držel lehce na uzdě ;-)
Avatar - fOE
7. 4. 2014 11:06
Re: Skoda Green
Tomu verim, ale ten kdo to bude kupovat jako novotu bude 1) z velke casti firma nebo 2) soukroma osoba ktera ma 600tis na auto. Toho prvniho zarucni nebo i pozarucni oprava desit nebude vubec, toho druheho spis jen trochu. Vetsinu rizika s setrvacnikem, DPF atd. stejne ponese az 2. majitel v poradi. Hodne zobecneno.
Avatar - fOE
7. 4. 2014 11:03
Re: cenová politika
Vidim to stejne, O3 RS dava nejvetsi smysl, a to v obou provedenich.
Avatar - jimmbo205
7. 4. 2014 11:01
Re: Skoda Green
Tak obecně jezdit na 1.500 ot/min. není dobrý, tomu dieselu to nedělá moc dobře... zejména DPF dost trpí...
Avatar - jimmbo205
7. 4. 2014 10:58
Re: cenová politika
jo to mas pravdu, ted jezdim se 125 kW a myslím, že přesednutí do tohohle by byl "kulturní" šok... >:D Ale obecně při prozkoumání ceníku mi, co se výbavy týče, vychází to RS- skoro nejvýhodnějc... A co se týče spotřeby.. nemyslím si, že by na tom to RS bylo o hodně hůř, možná pro firemní zákazníky bude i lepší volbou, protože se s ním budou líp dosahovat hodnoty spotřeby uváděný výrobcem ( i s nějakou tou tolerancí...)
7. 4. 2014 10:55
Re: Staronova
To je ovšem strašná práce podřazovat v každý vesnici ze 6 na 3. To se čoveče v tom autě udřeš >:D V jiných autech se nemusí ve vesnici jet pomalejc než na okresce a tudíž brzdit a podřazovat?
7. 4. 2014 10:50
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
...pokud bychaříš, pak se drž hodnoty, kterou jsi si stanovil, tak to v reálným světě funguje.
7. 4. 2014 10:47
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
To je možná tím, že se tu diskutuje o Škodě, jež je předmětem testu.
Až budem pod Mercedesem, můžeš to zkusit znovu :-)
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2014 10:47
Re: Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
suhlasim .... najprv zaplat o 100 litrov viac voci konkurencii za nejaky specialny eco model aby si nasledne usetril par centov na 100km jazdy oproti konkurencii..... taketo modely nedavaju velky zmysel a podobne ako rapid green line vidim ich realny predaj ako dost obmedzenu zalezitost .... expert frantisek pri teste rapidu greenline na autotv.sk to povedal dobre ... taketo eco auto sa moc neoplati ( jedno ci rapid greenline alebo octavia grenline ) ;-) a ja s nim suhlasim mam rovnaky nazor ako on.
7. 4. 2014 10:43
Re: Staronova
Pokud se nepletu, tak na testovaném autě nebyly "nízkoodporové" pneu, ale zimní pneu - [odkaz]
O nízkém autě se v případě Octavie nedá mluvit, 1,5 - 2 cm jsou při její světlosti "jako nic".
Avatar - fOE
7. 4. 2014 10:40
Re: Skoda Green
Me v autoskole ucili, ze nemusim mit za kazdou cenu zarazenou nejvyssi rychlost, takze ano, ona sestka bude tocit pri 90km.hod priblizne 1450ot., na rovince to podle me tomu motoru problem delat nebude, ale kdyby snad i ano, nebo se blizilo nejake stoupani, zapatram v pameti co me v takove situaci ucili v autoskole. Bylo to neco s tim klackem mezi mnou a spolujezdcem, k cemu je ten klacek muze byt... Myslim ze to ma neco spolecne i s tim pedalem uplne v levo ...
... ano, uz vim, ja si podradim na petku! :-)

Me extra dlouha sestka dava velkej smysl, skoda greenline neni BMW M3 nebo Porsche 911 GT3, ktere lec s 7 stupnovou prevodovkou ma i ten 7 stupen nastaven na dosazeni maximalky a ne na spotrebu. Octavia v teto konfiguraci, ale o maximalce neni a prave sestka orientovana na dalnicni cestovani je ideal. Pochybuju ze tech 4,4L by to bylo i po dotankovani, imho si myslim ze hondacky 1.6d bude v realu jeste uspornejsi, ale i tak kazde snizeni spotreby je u auta miriciho na co nejnizsi spotrebu proste plus.
7. 4. 2014 10:40
Re: Skoda Green
Jestli chceš bejt v dýzlové oktávce hustej střelec, tak nebeč nad 1,6TDI a jdi do RS TDI, ale tam zase budeš pindat kvůli ceně a spotřebě, že?
7. 4. 2014 10:36
Kdbych chtěl ušetřit, nedám 600.ooo za nižší střední...
Octa je fajn, konečně za své peníze dostanete odpovídající protihodnotu. Bojím se ale, že za 600 dostanete skoro u každé značky něco, co bude stát za zvážení. Ať mazda 3, i40...

Takže na obrázcích hezký, ale pokud bych měl reálně vytáhnout 600 kKč, tak si koupím Megane Combi 1.5 dci a skoro 200 ušetřím, případně aktuálně 5008 s 1.6i 120k na plynu vyjde na 400 kKč a nemusíte připlácet za každou blbost ( např. palubní PC, u octy obecně i 6kvalt...) které jsou u jiných značek standardem. Octy jsou pro fleetové zákazníky, kteří mají slevu v nákupu 12-20%, pro nákup kusového auta se nevyplatí.
7. 4. 2014 10:34
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
A co říkáš na Civic kombajs?
Avatar - fOE
7. 4. 2014 10:31
Re: cenová politika
No ty dva modely ale miri na uplne jinou skupinu zakazniku, jeden miri na lidi co setri kazdou desetinku nafty (v pripade fleetu a zvlast na zapad jde i o emise), druhej miri na lidi pseudosportovne zalozene, nebo ty co chteji o3 s co nejsilnejsim dieslem, Ty zjevne patris do te druhe skupiny, proto ti nakup tady testovane o3 nedava smysl. Nekomu jinemu nebude davat smysl o3 RS tdi kdyz za stejne penize muzou mit auto co jezdi se spotrebou o 30-50% nizsi.
Cenu si obhaji obe verze.
7. 4. 2014 10:27
Re: Nebude lepší CNG?
Tak to samozrejme, koncernovy diesly nestoji za nic
Avatar - Bertold
7. 4. 2014 10:24
Re: Jak to napsat...
Myslíš, že na 16-tkach vyzerá zle? Mne to ako zlé nepríde. Na fotke je pneu.- 205/55 R 16

[odkaz]
7. 4. 2014 10:23
Skoda Green
Motor s prumernym vykonem a kroutakem zprevodovany do mrtva.
Kolik ze to toci pri 130km/h? 2100ot? Kolik to bude tocit pri 80-90km/hod? 1300-1500 ot? To bude panecku kultura, to bude tah. Proc neni pro zasmani namereno take nejake pruzne zrychleni v testu?

Ve vysledku caste razeni aby to vubec v 80 jelo a spotreba uplne nekde jinde, tak jako to dosud Skoda s Greenama predvadela a jak se zda nic nezmenila. Jedine co zase ukazala je natahnuti prevodovky. Tohle ale uz delaj garaznici u Skodovek bezne, ze natahujou kvalty vymenou ozub. kolecek >:D
Avatar - jimmbo205
7. 4. 2014 10:23
cenová politika
moc nechápu cenovou politiku škodovky... Dieslový ereso vyjde na úplně stejný peníze jako tohle... Líp vypadá a pojede to výrazně líp (neříkám že to je sporťák to vžádným případě, ale jen rozumně silnej diesel...)
7. 4. 2014 10:21
Nebude lepší CNG?
Cena (myslím) cca stejná, náklady na provoz menší, vzadu multilink…..
7. 4. 2014 10:21
Re: Staronova
Je to sice pěkná spotřeba při 130Km/h ale když si představím že v každé vesnici budu podřazovat z 6 a na 3 tak to je děs v naší zemi povolenou rychlostí všude max 50km/h a 30km/h. Daleko lepší se mi jeví třeba 1,2Tsi třeba v Roomstru kde se na 5 nechá jezdit krásně 50Km/h bez škubáni a hučení.
7. 4. 2014 10:12
Re: Staronova
Podle palubáku, ne?
Takže 5,4 - no i to je pěkný.
7. 4. 2014 10:11
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
>:D Combi I, ve stříbře na jednaosmě turbo... jo jo, dělo, neokázalé dělo ;-) :yes:
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 10:05
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Zapalcuješ i při stejném konstatování o tomhle? [odkaz]
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 10:02
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Souhlas s oct. I kombi, ale nemám problém ani se současnou generací, krásný, vyvážený kombík, jen ta kola viz. níže.
A designový směr Kabaně mi taky sedí, ženevská studie je dle mého super, trojúhelníková světla "okopírovalo" i maserati. >:D ;-)
7. 4. 2014 10:01
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Hezká větička - minimalistický design stojí na detailech. :yes:
Avatar - Honza Mička
7. 4. 2014 10:01
Re: Staronova
Dobrý den,

spotřebu při 130 km/h jsme měřili na rovném úseku dálnice v obou směrech. Ze dvou výsledků jsme udělali průměr a bylo to :-)
7. 4. 2014 10:00
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Jo, to byla velká trefa :yes:
Avatar - Dinar
7. 4. 2014 10:00
Re: Jak to napsat...
Problém s koly není v rozměru, ale v přílišném zapuštění do podběhů, větší rozměr většinou znamená i větší šířku ráfku a tím menší ET, ale octavia by mohla vypadat podstatně líp i na patnáctkách, kdyby měla buď větší rozchod kol (hlavně vzadu) nebo ráfky s menším ET, minimálně o 1,5 cm. Osobně nechápu tuhle nesouhru podvozku s karoserií, podobně bídně je na tom i rapid, ten ještě s nádavkem nesmyslně malých kol (malého celkového obvodu kola), ten rozměr je jak z dob trojkového golfa, což bohužel vizuálně na dnešní nafouknuté kastle nestačí. ;-)
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 09:58
Re: Staronova
Ale tak... ono toho skutečně dosáhnout jde, ale cena za tuhle hodnotu je znát. Ořezání některých prvků výbavy, standardní nízkoodporové (čti hůře přilnavé) pneu, startstop (i když ten zrovna na dálnici nemá vliv), snížený podvozek (to se na příčných prazích taky hodí, zvláště u trošku naloženého auta)...
7. 4. 2014 09:58
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Těžko předvídat, jak jednou po x-letech budeme nahlížet na současnou řadu, generel je naprosto "cajk", detaily by chtěly doladit. Vrcholem je pro mě první pořádnej novodobej škodováckej kombík, Octavia I. To je naprostý absolutorium, to co předvedl designer je úchvatný a přitom tak jednoduchý. Málokdo o ní i dnes po 15-ti letech řekně, že není hezká.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2014 09:56
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Krásná a elegantní? Zepředu i jo, ale ta obří záď ji dost sráží.
7. 4. 2014 09:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 4. 2014 09:55
Staronova
Pozeram na malu foto na prvej stranke a ....spomienka na roky minule, ze testujete staru oktavku? a ono nie, to nova jest.

Tak ci onak, 4.4L/100km pri 130kmh ste testovali dole kopcom, ci jazdou za dodavkou?
7. 4. 2014 09:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 4. 2014 09:41
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Kde to vypadá dotaženě je ta poslední studie sedanu, tam už to funguje. Jednoduchý tahy, trojůhelníkovej koncept a komplexnost.
7. 4. 2014 09:38
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Přečti si Emela ještě jednou, trefil to naprosto přesně. O žádný rýpání se nejedná, jen o konstatování faktu. A samozřejmě to platí u většiny produkce.
Avatar - Stefič
7. 4. 2014 09:32
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
všichni přece víme, že každé auto v základní verzi je děs a běs. Tak proč to otáčet proti Škodě, když to platí na všechny. Mi to připadá jen jako rýpání z principu
7. 4. 2014 09:32
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Ano souhlas, celkově však mezi kombíky těžko hledat vyváženější konkurenci, snad jen Astra dokáže zaujmout, novej P308 na mě na obrázcích působí nataženě a musím vyčkat naživo. Golf to ale opět ve variantě kombi nezvládl tak přirozeně, jak to předvádí Škoda už od první generace. "Slepý" základní halogeny jsou bohužel pihou.
7. 4. 2014 09:30
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
No taaak, jsi snad prodejce?
7. 4. 2014 09:29
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Já si dávám čas do doby, než se smysluplně spojí novej designerskej jazyk v jeden celek. ;-)
Avatar - Stefič
7. 4. 2014 09:28
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
to ale Mercedes také... Takové C v základu je k pláči. Skoro za mega?
Avatar - Stefič
7. 4. 2014 09:27
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
naprostý souhlas. Škoda se dostala do fáze, kdy i ti nejzarytější fanoušci rýže klubu nemohou nic namítat.
Škoda je krásná, elegantní a naprosto klasická. A cena? Kolik aut se v nižší střední může chlubit takovým prostorem, slušným dýzlem a cenou 600k? Z výbavy jsem odečetl navigaci, bezklíčové otevírání a automatické parkování. To asi většina lidí potřebovat nebude.

Z mě - ano. Tady se domácí značka nemá za ci stydět
Avatar - Emel
7. 4. 2014 09:27
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Galerie je hezkou ukázkou toho, jak klíčové jsou pro Octavii xenony. Budu se opakovat, ale minimalistický design stojí na detailech, Octavia na plecháčích a s halogeny je tuctové auto, xenony a hezká kola jí dodávají jiskru... a klidně pak snáší i stříbrnou barvu.
7. 4. 2014 09:23
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Dávám ti rok, maximálně dva... :-)
7. 4. 2014 09:17
Re: KRÁSNÁ ŠKODA
Tak na zadek jsem si ještě nezvykl, chybí mi tam souhra s tvarem světel, přestože beru právě ten zlom jako začátek a umím si představit, že je to jen krok A.
Dosud mi to připomíná záď auta před dokumentační fotografií pojišťovacího agenta čekajícího v karosárně.
7. 4. 2014 09:14
Jak to napsat...
...nemám pane redaktore nic proti patriotismu. Nemám ani nic proti honestaci novinek, který obvykle přinášejí vylepšení stávajícího, známýho.
Nepišme si tu ale věci o kultivovaným a tichým 1,6TDI, je to obyčejnej dělník, patřící k průměru. Má smysl používat vzletný slova pro průměr?
Co se týká komfortu, souhlasím s vámi, že na 15 a 16" je to slušný, následně už výrazně horší a odskakování se úplně nezbavíte. Zároveň je potřeba napsat, že OIII narozdíl od předchůdců už neumí vizuálně pracovat s rozměrem pod 17". Všechno co je míň vypadá podměrečně a zapadle v karoserii.
Tím nechci v žádným případě naznačit, že je OIII špatný auto, naopak. Jen trochu vyváženosti mi u testů chybí.
7. 4. 2014 09:12
KRÁSNÁ ŠKODA
Dobře napsáno, tohle ocení poředevším každý potenciální zájemce o Octavii, který akcentuje především úsporu nákladů. Poučí se i garážoví platonici a vlastně všichni se velmi sympatickou formou dozvíme, že to prostě jde, tedy... jede. A fakt za hubičku, neboť tak nízká spotřeba vyráží dechy.

Osobně bych vyzdvihl dokonalou krásu Octavie - [odkaz] a přiznávám se, že postupně odhaluji i vrcholnou estetiku zadních trojúhelníkových vlisů po stranách erzety. Octavia má vizuální charakter nejlepších silničních produktů - její krásu člověk odhaluje postupně. Ano ano, naše krásná Octavia vplouvá do srdcí vysokou elegancí.

Dnes velmi uznale - BRAVO ŠKODA :yes: Bravo test, a již tradičně - bravo fotograf :yes: :-!