BMW nám v Mnichově představilo nejnovější technologie osvětlení vozidel a nastínilo budoucnost, se kterou se setkáme v poměrně krátkém čase. Revoluci představují zcela nové laserové světlomety.
"s vyšším odběrem totiž stoupá spotřeba paliva a adekvátně tomu roste množství vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého, což je neslučitelné se stále tvrdší evropskou legislativou."
nezbývá mi než ze srdce souhlasit. Těším se na den, kdy EU konečně zruší to pitomé povinné svícení za slunečného dne.
No to som zvedavý ako si sám nastavíš LED svetlá. A dosť pochybujem, že je vôbec ešte niečo potrebné nastavovať u adaptívnych aké sú v MB. To nieje Fabia I. kde každá druhá nová svietila zle. Veľa ľudí proste v noci nevie kam pozerať a tak ich oslňuje všetko oproti a blikajú ako zmyslov zbavení. Tým samozrejme nechcem povedať, že je málo áut, ktoré majú zle nastavené svetlá (ak vôbec).
Mám pocit, že ne, protože je snad jen dvě hodiny nebo nějak takhle krátko. Takže ji asi nenaplánovali na noc, i když u nějakých závodů vím, že se dělají obě. Jediný fotky co jsem našel, tak jsou jenom stacionární fotky světlometů samotných, bohužel ne přímo z tratě. Na letošní LeMans se těším, souboj Porsche vs. Audi bude doufám parádní podívaná.
Edit: Teď koukám na stránky Nurburgringu a jela se i noční kvalifikace na dvě a půl hodiny.
Však už jsme si všichni zažili, jedeš po dálnici a ve zpětném zrcátku jakoby někdo svařoval. Pak mě předjede nové prémiové auto vyšší třídy. Sám jezdím raději na manuál, protože jinak fotím řidiče v protisměru a kamionákům to peru v protisměru naplno, protože snímač nevidí jeho světla přes střední svodidla.
jj H7 system kus plastu už jsou tak levný že na tom nemají
žádný rejžo, a tak aby simulovali nějaký vývoj tak vymyslí takovouhle kravinu :-)
Kdyby radši do 3-jkový řady namontovali elektromotor [odkaz] a postavili pár stojanů [odkaz] to by bylo jiný tóčo ;-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Jela se kvalifikace v noci? Jak to vypadalo? Nejde mi o to, kdo byl první, ale celkem mě zajímá, jak to bude v noci vypadat. Silverstone i Spa se pojede za světla, Le Mans bude první závod, kde pojede R18 za tmy. Alespoň, co vím.
Jela se kvalifikace, tudíž je to první oficiální představení nový technologie v oficiálním závodě. Minimálně pro BMW. Ale možná se pletu, nemám úplný přehled ve 24hodinovkách.
Ten se ale ještě nejel, až za dva měsíce, necelý týden po Le Mans. R18 pojede s laserovými světly samozřejmě všechny závody, tedy i Silverstone, který příští týden otevře sezónu.
Možná jsme se potkali. S nesvítiči se už neobtěžuji, ale experti, kterým vše krásně svítí, zato seřízeno to mají tak perfektně, že mi doslova vypalují zrak, uz mi fakt lezou na nervy.
Konečně po nesmyslech typu Wankelův motor, promítání na kapotu a jiných nesmyslných černých děr za peníze majitelů aut se dostáváme k něčemu, co vypadá opravdu rozumně a technologicky nadějně i pro využití mimo automobilový svět. Nejsem sice zrovna BMW fanatik, ale za tohle mají u mě bavorští velký palec nahoru :yes:
Paprsek na fosfor dopadá směrem do auta, ne z auta, pokud si dobře pamatuji. Spíš je tu riziko u nehod (kvůli tomu se pro jistotu světla vypnou, podobně jako se u elektromobilu automaticky odpojí baterie).
Vyhnout se oslnění dá. Stačí svítit pod horizont. Když svítíš přes horizont, tak záleží na profilu terénu a protijedoucímu autu. Očekávám, že se do budoucna připojí i C2C komunikace.
Hele bud vklidu, funguje to dobre, na me blikaj nekteri ze mam zaply dalkovy a v realu to sou potkavacky, jenom proto, ze mi sviti komplet svetla (vsechna 4).
pokud budou laserová světla svítit i hodně do stran a k tomu prudce dopředu, budou způsobovat v jakýchkoliv ne zcela ideálních podmínkách nebezpečné oslnění protijedoucích - třeba na horizontech může být regulace sebelepší a stejně dostane protijedoucí plnou dávku, tomu se prostě nedá vyhnout. Z tohoto důvodu se v USA nesmí prodávat většina xenonů - jejich normy na oslnění jsou mnohem přísnější než evropské. Oslněný řidič nevidí a tak může srazit třeba chodce. Tady u nás projde cokoliv a že to bude vypalovat sítnice, to nikomu nevadí.
Známý je třeba případ se světly, u kterých neprošly blinkry, protože nebyly vidět ze všech měřených úhlů. Myslíte si, že je prostě VW musel předělat? Kdepak, to by bylo drahé. Raději prosadil, že se úhly měření změní aby jeho světla prošly. Že nejsou vůbec vidět? A komu to vadí?
Taky se možná ta luminiscenční vrstva časem propálí a potom půjde laserový paprsek přímo do očí. A úplně nejlepším argumentem je nízká výška laserových reflektorů - hlavně v dnešní době, kdy mají všechny auta metr vysoké tupé čumáky se to fakt hodí...
Uz se tesim az s tim v noci nekoho potkam v protismeru. Jsem ten posledni co by nevital pokrok s otevrenou naruci, ale tady mam uprimne docela strach o to jak onen system bude fungovat zvlast v automatickem rezimu.