Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Auto bez řidiče od Googlu je stále šikovnější

Prototypy aut bez řidiče z dílny Googlu už najezdily takřka 1,13 milionu kilometrů. Už nyní zvládají sledovat mnoho objektů najednou.
Zpět na článek
1. 5. 2014 17:52
Re: Návod na samovraždu ....
Autopilot je spíš takový tempomat. Vůbec létání a řízení jsou dost odlišné činnosti. Létání je hlavně o udržení letadla ve vzduchu. Řízení je hlavně o navigování v provozu. Plus letadlo nemůžeš prostě zastavit, když jsi v koncích a nezvládneš pokračovat dál.

Je tu otázka odpovědnosti. Dokud má počítač dozor, máš někoho odpovědného.
Avatar - dolfi
1. 5. 2014 15:09
A co teprve...
... až budou automatičtí uživatelé internetu...roboti budou prezentovat reklamu robotům... ;-\
30. 4. 2014 21:40
Re: Návod na samovraždu ....
Kdepak, je jen otázkou času kdy počítače začnou chápat co "vidí" a potom už to bude rychlé. Prostě si stejně jako my vytvoří 4D mapu okolí ve které budou registrovat všechny pohybující se i statické předměty. Protože budou mít zorný úhel 360 stupňů, nic jim neunikne. U každého předmětu budou předpokládat nějaké standardní chování, stejně jako řidič. Je pravděpodobné, že auta se budou "učit" a získané znalosti v nestandardních situacích budou sdílet narozdíl od lidí, takže jejich schopnosti porostou u všech zároveň a velmi rychle. Tou dobou už asi přijdou také humanoidní roboti schopní zastat běžné lidské práce včetně řízení auta. K tomu přijdou automaty schopné vést omezenou konverzaci. A potom už konečně vznikne funkční prototyp KITT :-)
30. 4. 2014 21:17
Návod na samovraždu ....
Všetky tie "hračky" sú super .... ale malý problém je v tom, že tieto stroje dokážu reagovať len na "naučené" situácie .... čo teda stíha na väčšinu "bežnej" prevádzky ... ale práve ten "zvyšok" býva nebezpečný ... nie pre ľudí .. ale pre "inteligentné stroje" ....

Ak niekto vidí, že sa na diaľnici chystá núdzovo pristáť malé lietadlo .... ináč vec čo sa už x-krát stala .... tak i menej chápavý vodič pochopí, že treba reagovať ... tak isto vodič zaregistruje napr. veľký balvan pomaly sa kotúľajúci zo svahu na cestu .... resp. proti vozidlu na ceste ....

Čo by asi urobilo to "inteligentné vozidlo" ?

Stačí si pozrieť ako fungujú autopiloti v lietadlách ..... VŹDY ho musí kontrolovať minimáne jeden pilot ... ináč ťažký profík .....

A tu sa chce niekto hrať na tablete ...... pokým sa zorientuje čo sa deje ... tak už "dohral" ....

Uznávam len systémy čo upozorňujú, resp. korigujú jazdu ... představa, že auto pôjde "samo" je ilúzia ....

Taký vlak sa nemôže na trase veľmi "pomýliť" ... a i tak musí byť rušňovodič v strehu .... a to sú už vlaky ináč zabezpečené ... a i ich trate ....
30. 4. 2014 13:03
Re: scifi sa napĺňa
Stroje sice nedělají lidské chyby, ale bývají omezenější v šíři schopností. Jejich forte není improvizace a přizpůsobení se nečekaným situacím. Výhodu mají v kapacitě pro zpracování informací a multitasking.
30. 4. 2014 12:47
Re: tabletovat i za jizdy
Psalo se, že auto měnil každých několik měsíců jen, aby se vyhnul povinnosti ho registrovat. S autem bez značek pak v klidu parkoval třeba na místech pro invalidy. Také se myslím říkalo něco o tom, že plánoval časem auto. Těžko říct, s jakou filosofií by ho stavěl, když sám řídil AMG. Kdyby nechtěl řídit, mohl jezdit klidně v limuzíně s řidičem.
Avatar - Czerwik
30. 4. 2014 10:42
Re: tabletovat i za jizdy
takí ktorí neholdujú automobilom (tým pádom to "nevedia") radšej nech sa hrajú na tablete a šoférovanie prenechajú stroju na to vytvorenému.
Avatar - Czerwik
30. 4. 2014 10:40
scifi sa napĺňa
...ale do "final" podoby je to ešte ďaleká budúcnosť... Tieto nápady vítam s otvorenou náručou. Nie... tiež som "petrolhead". Jazdu autom si vždy nesmierne užívam. Ale predsa, také cestovanie za rodinou 1100km (momentálny stav), po ďiaľniciach, zápchy, mestá... človek si povie: "kiež by to za mňa mohol zobrať "robot"". A úprimne, stroju chýba možnosť robiť ľudské chyby. Myslím, že pravdepodobnosť, že stroj spraví chybu je mnoéhonásobne menšia ako že ju spraví šofér-človek. Na druhej strane, stroju chýba možnosť rozhodnúť sa "srdcom". Čo je žiaľ občas nevyhnutné...
30. 4. 2014 09:35
tabletovat i za jizdy
Nechtel bych to ani zadarmo, nebo zadarmo mozna jo, ale nekde jsem cetl, ze mlada generace uz autum neholduje, zajima se spis o smartfony a tablety, tak asi pro ne to bude dobre, budou moct tabletovat i za jizdy. Jobs myslim auto mel, ale bez znacek, takze asi moc nejezdil. Brin, Page a Zuckerberg to bude to same.