Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to i pro pátou generaci, která patří na trhu ojetin k velice oblíbeným. Zejména verze s úspornými turbodiesely 1.9 TDI.
Golfov vídam na cestách dosť, zaujímavé je, že V. vyzerá obvykle dobre, IV. je takmer vždy šrot, trojkách ani nehovorím. Buď s tým ľudia lietajú až do totálneho zodratia, alebo tie autá nebudú až tak trvácne, akoby sa zdalo.
copáák
chlapečkové?
neradi slyšíte o bzmbzm elektromobilech??
stále vám v hlavě brmbrm laukáry?? [odkaz]
Vám snad není jasný že DÝCHAT POUŽITÝ VZDUCH Z MOTORU OBOHACENÝ O MŇAM MŇAM SAJRAJTY NENÍ DOBRÝ ?? ;-) RAKA [odkaz] A ALERGIE HOŠANÍ >:-[]
Takže si zapiště za uši že nemoc SPALOVACÍCH AUTOMOBILŮ MINULÝHO STOLENÍ BYLA ŠPATNĚ !! [odkaz]
Musím ti oponovat. Máme VW Jettu ( ano Golf V s kufrem), auto koupenu nové v roce 2006. Nájezd je cca 35 tisíc km a auto je rodičů, takže vůz nepoznal ani pití za volantem, natožpak jídlo >:D
Loupou se ovladače oken, rádia, okolo řadící páky, vypadá to, jako by auto mělo za sebou o dost víc km, než reálně má (stejná zkušenost s VW Passat B6 ve 100 tisících od nova a OII Fl 119 tisíc, ta i vrže). Musím souhlasit, že kvalita materiálů (plasty na dveřích, palubce a podobně) jsou na daleko lepší úrovni, než to mají třeba nové Oktávky, chromované obložení je tedy nalakovaný plast, ale na první pohled nepůsobí tak levně. Nicméně pro srovnání mám Mondeo IV , které atakuje 200 000km a mimo ohmatané řadicí páky je jako nové uvnitř, nikde nevrže (mimo přepážky, která je výrobní vadou a vrže od začátku :/). Proto bych zase ty koncernová auta zase tolik nevychvaloval do nebes.
Další zkušenost s R.Laguna II - nyní cca 250 tisíc km (reálně možná i o 200 více). Interiér mimo ohmatané řadicí páky taky zachovalý, jen trochu více vrže :).
Ke Golfu bych se ještě rád vyjádřil, že za mne tato a 6. generace byly přelomové, líbil se mi tehdejší směr VW ve všech vozech ( Hlavně Passati a CCčka). Bohužel podvozek je zcela prumerný, je to takové bezpohlavní auto, neurazí, nenadchne, jízda jakbysme. Jediné plus vidím v tom, že se auto ovládá zlehka, takže pro ženu do města super. Motor 1.9 Tdi je fajn, ale ódy co se o něm na vesnických zábavách pějí u piva jsou trochu nadnesené. Kazí se to taky ( Kamarád u OII, turbo ve 120 tis, od nova), spotřeba kdovíjak nízká taky není (pokud jedete ekorun, kdo vám tvrdí že s tim jezdí normalně za 4 litry, ten lže, na stejnou spotřebu sem se dostal is DCI Lagunou, která je těžší, jde to jen chtít). Suma sumárum, je to prostě Golf, relativně kvalitní a hezké auto, za přemrštěnou cenu... není důvod ho milovat, ale ani nenávidět :-)
Já jel v obyč 74kw Fabii kombi s tímto motorem a ta opravdu jela slušně. Oktávka už taková raketa jak všichni řikaj není, je to jen o tom pocitu, ale tachometr ukazuje krutou pravdu, že neni rychlejší než konkurence :-)
To že nevykazuje opotřebení mne docela pobavilo. moje Octavia z roku 2006 nyní s nájezdem 465.000km nevykazovala opotřebení interiéru tak do 250.000 km. A nyní? lehce omatlaný volant - rozhodně ne vyleštěný, začíná se loupat koženka v ohybech na řadící páce, lehce opotřebované ovládání oken, jinak na první pohled nikdo nájezd netipne.
Kvalita materiálů je už někde jinde a pokud se k autu člověk chová slušně tak minimálně koncernová auta jsou jako nová se tváří v top stavu do min. 200.000km.
SDI "táhne" od volnoběhu. Ano to je pravda, ale spíš bych to formuloval jako že SDI netáhne v žádných otáčkách. Auto jede (nejede) pořád stejně už od volnoběhu. Jinak každý normální motor v určitých otáčkách ožije. Od 0 ot zabírá leda elektromotor.
Malé veľké auto? >:D Možno tak vpredu. Vzadu mal miesta aj jeho súčastník Fiat Brava/Bravo. A o komforte jazdy by som tiež veľmi nerozvádzal, taký uhrkaný dostavník. Z vonka design o.k. aj technika zvyčajne čo to vydržala ale to je pre mňa asi tak všetko.
obávám se, že s tím koncem se mýlíš.. možná jen nejseš zcela přesně informován.
Výměna dvouspojky je opravdu jen dvakrát dražší, než výměna jedné spojky... a ještě pořád to nazvat "časovanou bombou" asi nejde... to je víceméně jen trochu dražší servis - jako každej ve skuoině VW.
Ale výměna jednotky mechatroniky, bez které to prostě neřadí, kterou jinak než jako originální díl nekoupíš a která stojí asi 35tisíc korun už ale časovanou bombou je!
Ale celkově je tenhle článek další schod na cestě dolů... to je fakt. :-(
A takovej to býval fajn web.. ale to už je několik let zpátky.
No, chtělo by se Tě snadno odsoudit k neználkům, ale máš pravdu, autor má předpokládat, že mezi čtenáři může být člověk zcela neznalý situace a těch pár slov o systému vstřikování by článek snesl.
Z článku mi není jasné, jakou technologie přeplňování využívá tato 1.9 diesel.
Ty původní 66/81 Kw motory , které se osvědčily v Octavce I to asi nebudou. Tedy, je to ta neslavně známá a slepá vývojojá větev zvaná PD (čerpadlo - tryska)?
Pak už následovala technologie common rail a mám za to, že VW 1.9 s CR nedělal.
Antikorozní ochrana, tuhost, bezpečnostní výbava, materiály v interiéru, odhlučnění, rozvoj CAN bus, nabídka příplatkové výbavy z té nejvyšší automobilové kategorie.....je to málo?
Co to tady redakce mele??
Jaký "S tím nemají problémy přeplňované čtrnáctistovky TSI, mohou se však potýkat s problematickými rozvody.? 1,4 TSI v V. Golfu? .ičovina první
.ičovina druhá "Zcela jinou kapitolu představuje turbodiesel 2.0 TDI, na který se poměrně krátce po uvedení na trh provalila řada poruch.....Zejména zpočátku výroby se potýkal s problematickým mazáním, poruchy vstřikovačů i turbodmychadla.".....tady si někdo plete jablka s hruškama, tohle je jen převrtaná 1,9, nemá nic společného s průserem 2,0 TDI v Passatu a pár jiných vyvolených krámech. Joo kdyby tady někdo napsal o vydřených šestivkaltech s tímto motorem, to ne.
Proč se zde nepíše o motoru 1,4 FSI?
Proč se zde nepíše, že na 1,9 TDI můžete narazit jak na namanuální pětikvalt, tak na šestikvalt? A že kromě verze 77 kW je také poměrně častá varianta u dovezených kusů varianta 66 kW?
Proč je DSG časovanou bombou? To je každá ojetina a DSG má v podstatě stejnou životnost, jako manuál a výměna dvojspojky není nic, co by člověka zruinovalo, jen to zabere víc času kvůli následnému vymezování nových spojek.
Vidis, to je vec nazoru. Podle me je golf V nejhezci ze vsech 7 golfu ktere do ted zname (jiste kouzlo a specialni misto ma u me golf I, proto co nastartoval). ;-)
Ale to vaše "lineárně od nějakých 1800 ot" je právě ten turbokopanec, jen je posunutý do jiných otáček.
Třeba takové SDI táhne lineárně od volnoběhu nezávisle na tom, zda má rotační čerpadlo (1.9) nebo PD jednotky (2.0) ... protože prostě nemá turbo a nemůže tedy mít turbokopanec.
Připadá mi to spíše na spousty překlepů či skrytou reklamu. Cena byla zřejmě uvedena jako akční při financování vybranými finančními společnostmi a ještě zapomněli uvést, že je bez DPH. Upřímně takové auto za cenu, která je zde uvedena si myslím, že zde nenajdete (aspoň já ho nenašel). Za tuto cenu koupíte v dieselu tak Renault Megane 2 generace. :no:
ano, divam se s nadhledem. zatímco o 2 generace novejsi golf ma stejnou spotřebu nafty jako ten drivejsi, tak u benzinu je rozdil v uspore přes 1.5 litru u novějšího, tedy cca 20%.
ten starsi ropak ma relativne dobrou spotřebu jen diky tomu, ze emisne tomu starymu benzinu nesaha ani po kotniky
Spotřeba 1.6 TDI vs. 1.9 TDI možná obdobná, ale vzhledem k tomu, že 1.6 TDI musí ty spaliny protlačit přes mnohem větší odpor a emise jsou přecijen jinde, tak je třeba dívat se na věci s nadhledem.
5 generation je dost slaba co sa tyka dizajnu, hlavne v porovnani so 4kou. Naopak posledna generacia je pre mna oku lahodiaca a povazujem ju so 4 za najkrajsie golfy za poslednych 20 rokov. Ale to je moj nazor ktory je cisto subjektivny :-)
problém je že při ceně 220t Kč za 6let starý vůz se to srovnání přímo nabízí :-) Za 300t už máš skladovku Leon reference s novým 1.2tsi (kamarád zrovna takový koupil).
K tomu golfu připočti nějaký ponákupní servis plus případně to co přijde během min. dvou let provozu a jsi na ceně toho Leona... To ani nezmiňuji záruku, zbytkovou cenu atd. Tohle je přesně důvod proč jsem koupil nové auto, když už ojetina za něco stála, byla cenou blízká novému.
vono prave to srovnani je velice zajimave
podle spritmonitoru ma tahle 1.9tdi z 2008 prumernou spotřebu 5.53
[odkaz]
nova 1.6tdi se stejnym vykonem z 2013-2014 ma spotřebu 5.47
[odkaz]
pokrok ve spotrebe v dyslech tedy zadny, jen je mensi rozptyl ve spotrebach
v benzinech je pokrok videt na první pohled. tehdejsi benzin o podobnem vykonu ma spotřebu 8.02 litru
[odkaz]
novy 1.2tsi ma spotřebu 6.29
[odkaz]
protože nafta ma o 10% vyssi vyhrevnost, tech 6.29 benzinovejch odpovida cca 5.6 naftovým, tedy cca to same. a to ma benzin na 100km/h o 1 sec lepsi dynamiku. az bude benzin a nafta danena podle energie nebo hmotnosti, naklady na paliva budou stejny a naftu bude kupovat jen uplnej dunihlav.
to porovnani dokazuje, ze benzinove motory prosly docela slusnym vývojem a ještě to bude pokracovat, takze nafta minimalne u aut nižší stredni nemá budoucnost
Máš pravdu, že se to celkem těžko specifikuje. Ty velký kola je ale zrovna to, co jsem na něm kdysi odsuzoval, i když dnes stejná kola /rozměr 205 na šestnáckách u tehdejší 1,6 benzín/ je skoro standard. Nejezdil špatně - tehdejší typická VW strohá jízda, určitě na volantu to nebyl žádný citlivý japonec, ale na druhé straně žádná houpačka. Designově kabát na svou dobu hodně dobrý, trvanlivý, vnitřek to samé, i když hb, tak působil zevnitř jako malé velké auto.
Když nejede, tak samozrejme moc nezere.
dynamika srovnatelna s 1.2tsi, ale diky turbokopanci mas pocit ze mas raketu.
spotreba srovnatelna se současnou 1.2tsi v novym golfu
emise nesrovnatelny
Líbivý je hodně proto, že je to ještě "malý" Golf, ale už s velkými koly (se všemi pro i proti), jejichž obvod je zřejmě to "nejpřelomovější" na celé 4. generaci.
Auto je to dobré , motor osvedčený , ale aj tak by som si to nekúpil . Prečo ? Nájsť Golf s 1,9TDI v dobrom stave so servisnou knižkou od normálneho majiteľa , kt. nemá stočené kilometre je naozaj veľká výzva . Musím spomenúť , že Golf je v obľube u zlodejov hlavne s motorom 1,9TDI. Navyše vás za tu neistotu pri kúpe a pri užívaní nechajú pekne zaplatiť , Golf "jazdenka" je stále o niečo drahším tovarom , za rovnakú cenu ako jazdený Golf V si človek môže zadovážiť auto vyššej triedy , dosť často aj v lepšom stave , akurát bez všetkých milovaného loga VW . :-)
Rád by som ešte podotkol , že Golf rovnakého výrobného data ,počtu km a ceny , som v ponuke Auto ESA nenašiel.
Porovnateľný Golf s rovnakým motorom r.v.2008 , ale už s nájazdom 150 tis. km som v ponuke našiel za 165 000 kč !!!
5G byla opravdu značnym skokem oproti 4G ktera se nijak nevyvedla a to hlavně podpruměrnym podvozkem a prostornosti. Ale i když je tento konkretni kus po prvnim majiteli v dobrem stavu a ma malo nalitano tak cena 220tkč je přemrštěna. A to i s přihlednutim že Golfy si drži cenu. Realně vidim cenu kolem 180tkč.
Pro redakci : To je spíš reklama na autobazar, než na nízkou
Když už považujete za nutné v článku o ojetině 3x zmínit naplno jméno autobazaru, z toho jednou obřími tučnými písmeny, tak mějte alespoň tolik soudnosti a označte článek jako PR, když už ne jako prachsprostou reklamu.
Za stočené kilometry a pochybnou servisní historii snad nemůže to auto samotné.
A dle mého názoru je daleko slavnější ojetina a přelomový golf řada IV.
A proto se neustále říká, že není. Kdyby nebyl, tak by nebylo tolik zuřivých tvrzení, jak opravdu není. A to se říká o každé generaci, i o té páté se to říkalo. Stačí si spočítat počty příspěvků u "golfových" článků a porovnat s jinými.