Neni zakazano dotknout se BMW, neni zakazano dotknout se audi, ani nikoho dalsiho s kym mas zapornou skusenost. Vsichni te tu chapeme do toho bodu kdy zacnes mluvit o BMW jako o luxusni znacce a ze toto nebo tamto by se luxusni znacce nemelo stavat.
Z portfolia BMW je ale luxusni jen produkce Rolls Royce, na BMW samotnem neni luxusni nic. BMW je premie. Uvedomeni si tohoto te dost mozna usetri infaktu/mrtvici/embolii nekdy v budoucnu.
Ze BMW setri? Urcite ano, setri a ne malo, ale taky stoji stejne nebo mene nez kdysi (po zapocteni inflace o hodne, hodne mene) a za sve penize dostanes vyrazne vetsi, silnejsi, uspornejsi, vybavenejsi kus auta.
Nekde se to projevit musi, projevilo se to u tveho kusu BMW, jinemu se to projevilo u Audi atd...
Smutna realita, ale svym bojem proti vetrnym mlynum (marketingu znacek, ktere samozrejme budou sve vyrobky propagovat i za hranice realna, jejich jedinym cilem taky je prodat co nejvic) stejne nezmenis nic.
A predevsim zijes v nejakem bludu kde je tady diskuse "BMW zfanatizovana", svou fanouskovskou zakladnu neschopnou spatrit obe strany mince u sve milovane znacky tu rozhodne netvori jen BMW ani BMW ve vetsi mire nez jine znacky. Stejne fanaticky se tu bude obhajovat Audi, nebo MB, nebo i tebou zminena otazka. Vzdy tu najdes vicemene stejne lidi kteri pod kazdym clankem opisovanou vec pochvali, nebo opovrhnou. Chodim sem tak jako ty a obhajcu BMW tu nevidim o nic vic nez obhajcu jinych znacek.
No a kdyz pak na tuto scenu vztoupis ty s neustale se opakujicim bojem proti nikomu, pak se nemuzes divit podobnym vypadum proti tobe. Je to levne, ale priznejme si kdo z nas se obcas nezasmeje levnemu vtipu. Vadili ti podobny vypad zacit musis u sebe u pochopeni rozdilu premie vs. luxus a uvedomeni si ze tu zadny zfanatizovany BMW klub nekraluje. ;-)
Jasně, chápu.. ale pořád mi to připadá, že ta většina mě považuje za úplného blázna. Já jsem přece jasně psal, že 80% auta je super, 20% jsou paskvily. Kdybych to napsal pod diskuzi na Passat nebo Octávii, tak ta "většina" bude jen souhlasně pokyvovat. Ale dotknout se BMW je prostě zakázáno... To je tak příšerně nespravedlivé vůči ostatním značkám...
Představme si situaci, že máš možnost rozhodovat o dalším vývoji BMW. Přijdou technici, marketéři a ekonomové. Marketéři řeknou: "sílá značky BMW je neotřesitelná, kdybychom teď spustili velmi úspornou výrobu, kdybychom se tak nevěnovali detailům, naše vozy se budou prodávat stejně nebo lépe". Ekonomové řeknou: "úspory na materiálech a levnější technologické postupy nám ušetří 15-20% výrobních nákladů". Technici se přihlásí o slovo: "na výsledném produktu nebude skoro nic znát". A Ty jako generální ředitel budeš reagovat dvěma způsoby... Víš, že ušetříš na voze 15-20% nákladů a skoro nic nepůjde poznat. Buď budeš akcionářům vysvětlovat, že prvotním záměrem je vyrábět ta nejlepší auta, proto se nikde nic neušetří nebo můžeš říct, že auta budou mít jisté kompromisy, ale dáš akcionářům o 15% více peněz, aniž by to ovlivnilo prodeje.
Položíš doplňující otázku marketérům: "co když se někdo přece jen ozve? Co když někdo bude očekávat od BMW prvotřídní kvalitu, kterou mu při nižších výrobních nákladech nemůžeme poskytnout?" A oni odpoví: "pokud to někdo udělá, komunita ho zařadí mezi blázny, není se čeho bát. Máme tolik fanoušků, že i kdybychom čelili problémům s pár zákazníky, ostatní je přesvědčí, že jsme nejlepší. Maximálně si z nich budou dělat legraci". "Co novináři?" ptáš se dál. Marketéři se usmějí: "pane řediteli, se vší úctou, jednak je máme zaplacené a taky kompromisy ve výrobě se těžko odhalují u nových vozů, které mají většinou k dispozici. Podívejte se na AutoBild. Tam byl problém s elektronikou, stávkovalo automatické otevírání zámků dveří a přesto jsme tam s BMW řady 5 získali první místo".
Myslím, že byses rozhodl udělat kompromisy ve výrobě a přinést akcionářům vyšší výdělky.
No 50:50 neni ani M235i, jestli budou M2 odlehcovat tak se vic kg ztrati ze zadni napravy a ne ze predku kde na motoru toho moc neusetri (spis naopak se da cekat lepsi chlazeni, vcetne chlazeni oleje) + vetsi brzdy...
Jsem zvedavy jak to kluci nemecti vykoumaji bo dosahnout s N55 na predku v aute teto velikosti 50:50 mi prijde jako velice tezce resitelny orisek.
A taky jsem zvedavy jestli pouziji carbon na strechu. Precijen za tu cenu za kterou se bude prodavat to muze neumerne zvedat naklady (cti technik to skrze finance neprotlaci), ale byla by skoda kdyby toto odlehceni bylo M2 upreno tak jak bylo upreno 1M coupe.
Nižší ano, ale rozvor mají téměř stejný (rozdíl ve prospěch M4 je jen 2mm). Spíš jsem mířil na to, že daily driver je lepší menší než větší (pokud se bavím o jízdě po městě). Když se podívám doma na F31ku, tak už mi přijde hodně velká a mohutná. Kupovat v této velikosti kupátko mi už přijde, jak když bych kupoval minulou šestku. Jako GT nesporně perfektní auto, ale čistě na kombinaci daily driver/víkendová zábava si nejsem jistý.
Nesmis to brat tak vazne. Lidi si vzdy radi delali legraci z folkloru, resp. z dokolahranych odrhovacek. Ty jsi takova Eva a Vasek mistnich diskusi: pro nekoho mozna novinka, ale pro vetsinu spis moznost se strefovat >:-[]
Vidíš, já mám zase radši pádla na volantu. Většina sportovních aut má přímý řízení, takže přehmatáváš jen ve vracečkách a nemusíš kvůli řazení přendavat ruku.
k manuálu asi takto - byly k dispozici čtyři vozy, ale nedivil bych se, kdyby byly předplacené. Byly hned pryč :'-( . Každopádně, auto si s manuálem samo dává meziplyny, řidičsky by proto nemělo být moc o moc obtížnější než s automatem.
Děkuji autorovi za velmi pěkné počtení, nechápu ale, proč si jedno z těch auto nevybral s manuální převodovkou? Právě tato verze by mě zajímala nejvíc, žádné dojmy z jízdy s ní jsme se ale nedočkali ;-\
Pokud chtělo BMW za každou cenu světu předvést svůj technologický demonstrátor, tak k tomu mohlo s úsměvem na rtech použít M3/M4, paskvil i8 mohl zůstat pouze na rýsovacím prkně. K M3/M4 snad pouze jediná poznámka - páčky řazení otáčející se s volantech mi v porovnání s těmi umístěnými fix na sloupku vůbec nevyhovují, u rodinného auta budiž, u sportovního auta, kde se předpokládá "rychlejší práce rukou" to považuji za nedotaženost. Jinak auto moc pěkné, zvykl jsem si i na tu gay modrou :-)
Autorovi článku díky za pěkně zprostředkovaný zážitek, jsem zvědav na své vlastní dojmy in natura.
Sorry, ale kdyby to byl jeden příspěvek. Všechno to začíná stejně: "kdyby tady byl, tak by to zkritizoval" nebo "on si zase šťouchne" a "počkáme si na něj a na jeho nesmysly"-
Pokud píšeš něco pod články, snaž se jít k tématu a neber si mě do diskuzního pera jako posledního blázna z Bohnic.
Zkus vnímat tyto auta i s jejich chybami, protože dokonalé není v autosvětě vůbec nic - kór v tom dnešním - tvrdě bojujícím o co nejnižší náklady.
Moc tomu nerozumím. Jakože M2 bude delší než M235i, dokonce delší než trojkový kombík? Jakože M3 vypadá stejně jako běžná 335i, zatímco M2 bude delší, než trojkový kombík a tím pádem i větší, než M3? Jsem z toho nějaký zmatený.
Nepochybuju o tom, že M3/M4 bude fantastická, jakkoli na dojmy si počkám, až na možnost svezení. Byla by asi ideální variantou velmi příjemného daily driveru, kdyby ... ... kdyby neprosakovaly dost zajímavé informace o chystané M2, která bude na řidičský zážitek asi lepší (menší váha, kratší rozvor)...a hlavně kdyby neměřila ještě o 5 centimetrů víc (!) než trojkový kombík (F31). Už minulá E92ka byla dost GTéčková, ale F82ka je ještě větší. Pokud uvažuji o nástupci stávající E87 130i, tak koupit auto ještě delší než je to druhé v garáži (F31) na zábavu, mi prostě nedává smysl.
Uvidíme, jaká bude nová M2 (F87), ale něco mi říká, že na "blbnutí" a zprostředkování řidičského zážitku to bude lepší volba.
Súhlas, čo som pozrel konfigurátor (bychar jak vyšitý), marina blue je najvhodnejšia, dostatočne nápadná, nie však výstredná či nevkusná a modrá sa tak nejak k BMW hodí najviac. Tá jedovatá žltá je až moc výstredná, šedé naopak úplne zabíjajú tvary auta. Ešte by chcelo vidieť tú oranžovú, tá je tiež pomerne výrazná, nepôsobí ale tak agresívne, ako žltá. Prípadne ani biela metalíza nemusí byť zlá, akurát že tej bielej je všade už moc.
otazkou ostava co je na realne zivobytie praktickejsie ci M3 sedan alebo cayman ;-) , tych par desatin baworaku clovek na okruhu mimo realneho sveta a premavky pochopitelne odpusti ale do caymana nezoberies realne 3 kocky co stopuju kdesi cestou k plazi ;-) ... sice som nedal dobre prirovnanie viem ..... ale pointa je jasna.... na realne denno denne pouzitie bude asi bmw jasna volba ;-)
Jj, je to neco za neco. Vzhledem k tomu ze M3 bude predevsim daily driver a taky diky tomu, ze zrovna zvuk se da vylecit nejsnaz to nebude obchod na kterem by zakaznik nejak tratil. V tom mas urcite pravdu.
Nebude, ostatne o ploche krivce vykonu uz od 5tis otacek se zminuje autor i v tomto clanku. Motor zjevne ma smysl tocit, ale atmosfericka gradace s blizicim se cervenym polem se konat nebude.
Tak V8 točiaca 9000 otáčok bude zvukovo/charakterom iná liga, ale stále tu je pre BMW typický radový šesťvalec, ktorý sa napriek prepĺňaniu evidentne snažili konštruktéri naladiť "atmosféricky", takže v kontexte vyššieho výkonu a hlavne krútiaku to bude prijateľná výmena.
To platí pre tie bežné turbá, ktorých cieľom je znížiť spotrebu a emisie a sú úmyselne ladené takto spodovo (a pre bežnú jazdu to je príjemné). V športovejších autách nie sú už naladené tak plocho a verím, že v M3 to bude úplne iná liga. ;-)
No proti poslednim V8 ale ani tento preplnovany R6 nebude mit tolik charakteru a neni tak tocivy, takze zde si sice autor nestezuje (ale jinde, hlavne v zahranici, si uz testeri stezuji zvesela a do jednoho (taky chvali pouzitelnost preplnovaneho motoru)), ale jinde jo. Takze S55 charakter mit muze, ale urcite jej nebude tolik jako u V8 kterou nahrazuje.
Nevím, jak to je u M3/M4, ale u turba všeobecně mi chybí gradace - je pěkné, že to točí do 7,5k, ale už od 2500 otáček to jede víceméně stejně. :-)
To je ale spíš můj problém, jistě to je tak efektivní.
Súhlas. Inak neviem, ako toto rozchodia zásadní odporcovia downsizingu a prepĺňania (ktorých tvrdé jadro tvorí miestny Honda klub - pravda len do doby, kým konečne príde s turbom aj Honda >:-[] ), ale z textu nie je zrejmá jediná výhrada k charakteru motora alebo nejaký ústup z piedestálu s nápisom M3. Skrátka prepĺňané autá a downsizing, to nie sú len Fabie 1,2TSI a Cliá 0,9TCe, ale aj M3/M4 či Nissan GT-R. A práve BMW ukazuje, že toto je cesta aj pre najlepšie športové autá, takže keď sa bude v najbližšej debate spomínať, že fúkané motory nemajú charakter, že sa nedajú točiť atď., treba si spomenúť na motor v M3/M4 (s vrcholom výkonu pri 7300 otáčkach).
Takže sa pridávam: BRAVO BMW!
JJ, Austin Yellow je snad ještě hezčí než klasická Phoenix :-)
Ale stejně se mi nejvíc líbí klasická černá, bílá a pak ta "pastelová" modrá (Yas Marina).
Kolega Stealth (tiše připomínám, že ho moc rád čtu) nás zde dnes asi všechny (včetně pana redaktora) za zřetelnou oslavu mnichovské produkce diskusně sejme a nahází do garáže na jednu hromadu, ale já to prostě napsat musím - ano, ano, tohle je pro mne (a jistě v tom nejsem sám) čtení o BMW, tohle je prostě... BMW! :yes::-!
Jízdní dojmy dosahují vysokohorských výšin, článek samotný se přitom skromně jmenuje "první dojmy", no předpokládám, že čtenář bude tyhle dojmy prožívat ještě nějaký ten den. Jistě, vždyť čteme o nezpochybnitelné světové špičce, čteme o autech, o nichž se převážně sní, o nichž se vyprávějí legendy, čteme o autech, která nám udržují ty správně polarizované šoférské tenze. Nejde totiž prioritně o to, mít jedno z těch aut v garáži, jde hlavně o to, že ta možnost tu prostě pro všechny tak nějak... je.