Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Roomster II: S MQB přijede již příští rok

Druhá generace Škody Roomster přijede už příští rok. Základem bude koncernová platforma MQB.
Zpět na článek
30. 5. 2014 11:20
Re: Dobrý tah
C-Max I. gen. je ale vzadu o něco užší - prý jen 140 cm. Každopádně ho mám v hledáčku. To Scenic je širší - I. gen. prý 149 cm, II. 146 cm, III. 148 cm. Každý cm na šířku je dobrý.
30. 5. 2014 11:06
Re: Dobrý tah
Odůvodnit se dá všechno. I to, že vymírání ČR (potažmo Evropy) je vlastně dobré, protože nebude válka. Tohle je podle mě nesmysl. I to, že je dnešní doba nejistá. Každá doba je nejistá. Celý život člověka je nejistý. Za 10 min. už nemusím být mezi živými. S tímhle žili všichni naši předci (a bez pojistky). Je zajímavé, že čím vyspělejší civilizace, tím více je zdegenerovaná (aspoň v některých oblastech) a zpohodlnělá. Není tak ve střehu a připravena na přežití. A rození potomstva je jedním z nástrojů pro přežití dané civilizace. Tak to prostě je, to neokecáš. Ti lidi budou chybět. Kdo je nahradí? A práce pro ně by bylo dost. Víc lidí produkuje i nějaké potřeby navíc. A nejde o přírůstek, ale o udržení stávajícího stavu. Jinak náš stát tak trochu působí jako pijavice a práci a výdělek všemožně zatěžuje daněmi apod. Když jsem byl v USA byl jsem překvapenej, že mají levnější benál než u nás - stál skoro polovinu co u nás. Jak to mají s daněma nevím.

Jiná věc je porodní bezhlavý boom v Asii a Africe. To opravdu nevypadá dobře a je otázka, jak to dopadne. Hypotéce jsem se obloukem vyhl a bydlení zajistil skromné, nové, ale naše. Nemusím vydělávat majland, abych uživil rodinu a měli jsme kde bydlet, topit ... pokryl všechny základní potřeby...

Mně prostě vadí, že v ČR když má někdo víc než dvě děti, tak si všichni klepou na čelo. Přitom ty děti jednou budou pracovat, platit daně a zachovávat kulturu téhle země a Evropy. Ale to těmhle lidem nedochází. Je to prostě nesmysl a basta. Páč doba je nejistá, víme. Zeman je nej a koblihy taky nejsou špatný. Prostě když máš něco (jenom trošku) jinak než má většina, tak jseš divnej. Hlavně se (o víkendu) s kámošema v hospě ožrat jako prase. Zakalit, zapařit a zašu.kat - hlavní cíle dnešních mladíků kolem 18-ti a výš. Možná už z české kultury není co zachraňovat, protože se sama rozpadá.

PS. "Jentak mimochodem doba Rakouska-Uherska zase takový průser nebyl, nebýt toho, že se to rozpadlo a byla válka, ale to už je věc druhá..."
NE! To není druhá věc, to je přesně to co tvrdíš a nechápeš! => Ach mi chudáčci, dnešní doba je tak nejistá. Ale za Ra-Uh bylo určitě líp, teda až na to, že se rozpadlo a začala světová válka. Copak to nevidíš? Tehdy začlo jedno z nejhorších období lidstva. Seš prostě hrubec... :-)
30. 5. 2014 10:54
Re: Napravená chyba?
[odkaz]%20Roomster%2… koukni jak jsou přední dveře, pod zrcadlem ta výrazná boční hrana. Ta podporuje celkovou linii skla, předku auta. Jenže do výroby už šlo bez toho [odkaz] Původně se lidem líbilo. Auto vypadala kvůli tomu dynamicky. Ale oni to z toho vykrojili, udělali to užší o hodně a tu hranu ukončili ,,dodělali,, ještě před koncem prvních dveří. A bylo vymalováno.
30. 5. 2014 10:49
Re: Dobrý tah
Anebo nepřipisovat když někdo rodí tady že je najednou Čech.
30. 5. 2014 10:15
Re: Hlavně, ať to dělá jeden designer,.. ne dva jako před tí
Na to ma patent Opel. Predok vyzera tak, ako keby bol z dvoch aut.
[odkaz]
A Adam? Snaha sa im upriet neda. Vysledok je vsak "piate cez deviate"!
30. 5. 2014 10:09
Re: Selským rozumem
Roomster si vybudoval svoju klientelu. A novy, aspon dufam, bude dizajnovo lepsi.
Ako to povedal Clarkson? Predne dvere Stratos, vzadu ... :'-(
30. 5. 2014 10:03
Re: Napravená chyba?
1000MB, daj sem link. Lebo neviem o ktorych detailoch pises. Dakujem.
29. 5. 2014 22:29
Re: Dobrý tah
no jistě, ale to by vyřešila jedna jediná věc. Zákaz přistěhovalců a zakázat jim zde pobyt a práci...když to jde ve švýcarsku, proč by to nešlo u nás.
29. 5. 2014 22:27
Re: Dobrý tah
Promiň kamaráde, ale mě neurazíš, že mám nevychované děti, páč žádný nemám a to co jsi napsal je nesmysl. Jestli chceš být zasloužilým otcem, já Ti to samozřejmě přeju a s chutí do toho. Já jen, že v dnešní době, která je nejistá úplně ve všem je to dost velký luxus si pořídit tři děti a uživit to. To není auto, které když ho nebudeš zvládat živit, tak ho prodáš....
A i z toho pak vznikají taková zvěrstva, která kolem nás jsou, kdy se děti zneužívají, vraždí, nebo ty děti vraždí rodiče, prarodiče, pro pár korun a víš co je k tomu dožene? Ekonomická tíseň a strach. Já to vidím kolem sebe pořád ve svém okolí. Rodiče dětí uhonění, aby zvládali poplatit hypotéku, nebo aby měli dostatek peněz, dostávají infarkt ve 40 v 50 a děti vyrůstají sami, když malí tak jsou od rána do večera v družině, protože rodiče pro ně dříve přijít nemohou...rodiny se rozpadají, máme obrovskou rozvodost, roste domácí násilí, fetujících dětí a tak bych mohl v těchto pozitivech pokračovat. A ve výsledku se ty rodiny rozpadají jen kvůli tomu, že jsou pořád v práci a odcizí se. Manžel s manželkou, rodiče s dětmi.

A i to, že bychom tady měli na hlavu 3,5 dítěte, tak to Evropu nezachrání, protože arabské a asijské státy mají klidně 7-8 děti na hlavu, takže ti nás stejně trumfnou i kdyby jsi se urodil.

Takže ono se na jednu stranu v Evropě brečí, že je malá porodnost, ale na druhou se dočteš o pár dní později, že je to ještě klika, protože pro všechny ty caparty jednou musíš najít práci a podívej se jaká je nezaměstnanost... :-! a můžeš dvakrát hádat co nastane, až ta nezaměstnanost jednou překročí neúnosnou mez...válka....a to i Tobě bude pak jedno, že češi vymírají...

P. S. Jentak mimochodem doba Rakouska-Uherska zase takový průser nebyl, nebýt toho, že se to rozpadlo a byla válka, ale to už je věc druhá... :-!
29. 5. 2014 22:14
Re: Napravená chyba?
Roomstera ,,zabili,, tam, jestli pamatuješ kraje, pod zrcadlem, hrany tam.... Když to šlo do výroby , tak z toho nic nezůstalo. A zbylo plochý něco, a pak tím ztratilo hodně z toho ,,magie,,
29. 5. 2014 22:10
Re: Dobrý tah
No, zas tak každý urostlý není. (myšleno když sedí tam tři naráz). Dá se to. Dohromady pořád lepší než kombík, co se týče pohodlí. Jiný sklon nohy, Komfort je o třídu jinde než v kombíku. Třeba v Passatu v zádu, darmo myslím střední třída, (z podobného roku), ale člověk tam sedí nízko, stísněně jak v tanku. To je utrpení. Já po deseti minutách jsem byl rád že jsem z toho auta vypadl.
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2014 20:02
Re: Dobrý tah
ale jistě, pro děti dobré. Jenže pro dospělého (resp. vzrostlejšího) je to u MPV v druhé řadě sedadel velmi často "za trest".
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2014 20:01
Re: Dobrý tah
MPV vždy nutně vyšší spotřebu znamená, pokud nejsi ochotný popírat zákony fyziky :-!
Srovnávej srovnatelné, tedy MPV s dobrou aerodynamikou nesrovnávej s kombíkem s mizernou aerodynamikou.
29. 5. 2014 15:11
Re: Dobrý tah
A to ještě kolik žen ze zahraničí pracuje tady i s přítelem, rodí tady, a pak je vedena jako že se ,,narodil se Čech,, A pak ona se za pár let vrací domů...... No, hodně těžký říct kolik ve skutečnosti narodí Čechů.
29. 5. 2014 15:06
Re: Dobrý tah
Byla to první generace po faceliftu. Rok výroby 2001 ....... Třeba vzadu ta prostřední sedačka je užší, ale na druhé straně měkké , takže to až tak špatný není. Zkoumal jsem Scénic II , co vyráběli od roku 03 nebo 04, a sice modernější, ale na jedničku co se týče pohodlí -sezení ,, nemá. Je to brilantní auto, pořád je v rodině, jen já už nejezdím s tím autem. Kdo přemýšlí o MPV a nemá na novou, a třeba chce tvrdší (nefrancouzský) a kvalitní auto který ne jen v názvu má že MPV , tak určitě doporučuji C-Max 1. generaci. I třeba po faceliftu
29. 5. 2014 11:07
Re: Dobrý tah
Tři děti jsou v dnešní době slabomyslnost? A kdy to slabomyslnost nebyla? Za první světové nebo druhé? Za Rakouska-Uherska? Za poddanství? Kdy v historii byly o tolik lepší podmínky pro život než dnes máme? Jinak tobě je to asi jedno, ale Češi a jejich kultura pomalu vymírají. Hádej, kdo je nahradí...

"Pro pouhé udržení populace, kdy lidí neubývá, ale ani nepřibývá, je totiž potřeba, aby se počet potomků na jednu ženu pohyboval kolem 2,1 dítěte. Skutečnost je tedy taková, že Češi pomalu ale jistě vymírají."

"Už od roku 1980 ale porodnost postupně klesala, aby se v roce 1999 dostala na alarmující údaj 1,3 dítěte na každou ženu. V posledních 10 letech se pak toto číslo pohybuje kolem 1,4."

Článek jsem našel na Blesku, ale předpokládám, že statistiku si nevymysleli:
[odkaz]

Je tedy jenom dobře, pokud někdo má tři děti - udrží naši evropskou kulturu.
A to že ty máš nevychované děti neznamená, že je takové má každý... :-! ;-)
29. 5. 2014 10:48
Re: Dobrý tah
Já vím, dobře, pomineme li, že mít tři děti vůbec je nesmysl a slabomyslnost v dnešní době, ale řekni mi, jak by jsi dostal 12 leté dítě do autosedačky??? poslalo by Tě do háje a zapálilo cigaro....
29. 5. 2014 09:06
Fabia a MQB
Fabriku na Fabie mate doma, preto sa mi ani nechce verit, ze stale nikto nevie, aku platformu pouziju pre Fabiu III. ;-)
29. 5. 2014 08:35
Re: Platforma fabie?
má se začít vyrábět v srpnu. Přijde mi divný, že by čekali s prodejema až na konec roku.
29. 5. 2014 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2014 08:31
Re: Platforma fabie?
To je jednoduchý proč to nepoužili Rapid vycházel před O3 a je trochu trapný aby jako první auto Škodovky vyjelo na nový platformě zrovna low endový auto. Nicméně tvůj argument, že vyjde levnějc recyklovat starý díly taky není úplně od věci.
29. 5. 2014 08:23
Re: Platforma fabie?
Prosím tě jaký zmatky. To se přeci už dávno ví. Fabia 3 je stará platforma PQ25 a Roomster bude MQB A0. Ibiza dorazí až 2017 a Polo 2016, ale ty budou skutečně na MQB A0
28. 5. 2014 23:41
Re: Dobrý tah
Hmm, děti maj sedačky do 12-ti let (a to už se 3 daj stihnou...). A pokud chceš pro ně zajistit nějakou boční ochranu, tak se oplatí používat plnohodnotné sedačky a né jenom podsedáky. Boční hlavové airbagy nezajistí ochranu dětem, ale pouze dospělým.
28. 5. 2014 23:33
Re: Dobrý tah
pokud si někdo pořídí tři děti naráz, aby vozil sedačky, tak je buď blázen puštěnej na svobodu, nebo neví co s prachama :-) a v takovém případě mu může být úplně jedno, jestli se tam vejdou tři sedačky, protože bude potřebovat kufr jako kráva, aby tam odvezl všechno možný pro ty haranty...
28. 5. 2014 23:30
Re: Selským rozumem
podle mě tam bude rozdíl hlavně mezi caddy life a touranem, přecejen kvalita podvozku touranu je úplně někde jinde, než dodávkově pojatého caddyho a u toho podle mě zůstane i nadále. Ale Golf Sportsvan tam může napáchat hodně paseky ukrojení prodejů jak caddyho, tak touranu...na druhou stranu, pořád je to v rámci jedné domácnosti, tak o nic nejde.
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 23:28
Re: Selským rozumem
Dobrý pohľad. Ja som len bádal v koncernovej kanibalizácii a toto mi nedoplo.
:yes:
28. 5. 2014 23:26
Re: Napravená chyba?
to je kravina. Roomster nekanibalizuje fabii combi. Pro spoustu řidičů a uživatelů je fabie combi malá. když já chtěl škodovku pro svoje potřeby, tak pro mě fabie combi by byla příliš malá na užitečný prostor. Nezbylo by mi nic jiného, než jít k jiné značce a to je pro automobilku blbý. Podle mě roomster sice oslovil menší skupinu lidí než se čekalo, ale na druhou stranu to vůbec špatná volba nebyla a podle mě to auto má své místo.

Na druhou stranu v prvním odstavci jste to popsal dobře, já taky tak roomster využívám. Na druhou stranu Partner nebo Berlingo by pro mě nepřidalo v úvahu, protože na běžnou jízdu mimo práci to není a cítil bych se v nich jako v dodávce. Podle mě byl roomster ideální auto na pomezí užitkového auta, malé dodávčičky, ale přesto rodinného auta, které má rysy klasického osobáku....
28. 5. 2014 23:25
Re: Selským rozumem
Já to chápu takto:
Sportsvan - C-MAX
Touran - Grand C-MAX
Sharan - Galaxy (S-Max)
Caddy Life - Turneo Courier (nebo jak)

Ford má navíc B-MAX.
Roomster - jiná značka...
28. 5. 2014 23:12
Re: Platforma fabie?
No mně spíš jde o zadní sedadla. Tam se navíc přidává tvarování sedadel a i z širokého interieru je rázem zadní lavice pro dva. Třeba u e46 jsou ta zadní sedadla jakoby zapuštěna mezi podběhy a z šířky 146 cm je pohodlné sezení pro dva.

Jinak s tím středovým sloupkem mě hned napadl defender:
[odkaz]
28. 5. 2014 23:11
Napravená chyba?
Když přijel koncept Roomsteru, tak to byla bomba. Jeho tvůrci přesně odhadli trend a vytvořili vůz - stylový napůl MPV napůl užitkový vůz pro malé podnikatele, se kterým ráno podnikají a večer jedou do divadla. Francouzi přišli se svými novými dyzajny pro Partnery apod až po Škodě.

Bohužel odvaha a vize tvůrců byla zcela zničena cifršpiony - necitlivým koncernovým marketingovým zařazením. Ořezáním nákladů na kost vzniknul zcela jiný vůz, který víceméně kanibalizuje Fábii kombi. Takže se zákazníci Fábie kombi pouze rozdělili na 2 části. Ale nových zákazníků přineslo auto minimálně. Proto ty nízké prodeje. Teď jedom napravují, to co jim koncernový marketing před lety zmrvil.
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 23:07
Re: Selským rozumem
Mne popri Golfe Sportsvan a chystanému Caddy Life trochu uniká zmysel Touranu. Môže mi to zameranie niekto vysvetliť? Ešte tam bude aj podobný Roomster...
28. 5. 2014 23:04
Re: Platforma fabie?
To je ale jenom tvoje domněnka (a i kdyby to byla pravda, vw to nikdy nepotvrdí...). Mě zase napadá důvod, že průměrná rodina v EU nemá většinou více než 2 děti, takže jí v podstatě 4 místné auto stačí.
28. 5. 2014 22:55
Re: Dobrý tah
Tři samostatná sedadla v druhé řadě můžou být pro někoho naopak výhodou - tři dětské sedačky...

MPV (velikosti Touranu) má většinou ještě jednu nevýhodu - startovní cena kolem 400 tis.
28. 5. 2014 22:47
Re: Dobrý tah
A jaky ročník toho Sceniku jsi měl (jedničku nebo dvojku (2004 a dál) nebo ...)?
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 22:35
Re: Stavme sa o Topperovu Feldu že...
někteří
28. 5. 2014 22:30
těším se na nástupce svého autíčka
Jak už jsem to tady psal minule, když uvedli roomster na trh, tak se mi nelíbil vůbec, postupně jsem si na něj začal zvykat, jak jsem ho vídal na silnicích. No a když jsem hledal pak nástupce Octavie I tak koukám na roomstera po faceliftu, nějak se mi v rosso brunello zalíbil, tak jsem ho koupil. Líbilo se mi, že má zadní nápravu z OI, se kterou se já osobně perfektně zžil a že je to takové malé velké auto, není to velký jako kráva, protože touran současné generace už je příliš velký (ten první touran měl výbornou velikost), sharan je velká krabice, tak byl roomster ideální volba. Pořád jsem bál vnitřního místa, že je tam prý málo prostoru, ale pocitově tam mám při svých 192 cm více místa než v octavii I. Co si u něj chválím jsou jízdní vlastnosti, to autíčko je skvěle manévrovatelné a tedy díky široké zadní nápravě a 16" kolech je do zatáčky stabilnější než Octavie I na 16".

Pokud tedy udělají nového roomstera po vzoru touranu, tak doufám, že nebude větší jak současný touran, kam byk pak lezl nový touran a dalšího sharana bychom si pletli s caravellou.
Ale moc se na něj těším, jak bude nový roomster vypadat a jsem rád, že tedy nakonec bude, ještě před pár měsíci jsem četl, že nový roomster bude spíš takový malý crossover a pak, že vůbec nástupce nebude...tak uvidíme
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2014 22:02
Re: Selským rozumem
myslim ze podoba s tymto nemusi byt ziadne scifi [odkaz] ... a ma to aj predne parte podobne rapidu

hlavne je to ze novy roomster bude, ze bude lepsi ako tento dnesny uz niet pochyb... latka skutocne nie je vysoko suhlas
28. 5. 2014 21:39
Re: Dobrý tah
Naprostý souhlas, tesat do kamene!
28. 5. 2014 21:37
Re: Stavme sa o Topperovu Feldu že...
Mohl bys prosím vysvětlit slovo "podaktorí"? :-O
28. 5. 2014 21:35
Re: Dobrý tah
K té spotřebě. Mměli jsme 1.6 16 V benzín... Dost dobrý motor,a bez turba. Táhl líp než I.Oktávka 1.9 D ........ A na tenhle výkon měl na dálnici spotřebu do 8L .(130-140 kmh) Jinak uměl i jen za 6,7L .Průměr po 50 tis. km 7,3L měřeno vždycky tankování. Slušný. Hodně slušný vzhledem na výkon i pohodlí. A vítr nepatrný, měli jsme předtím Fabii a tam teda vadil.Tady bylo všechno, odhlučnění, klima, o třídu výš. Nemusí nutně MPV znamenat vyšší spotřebu. Co se týče místa vzádu pro 3 lidí, tak tam 3 lidi seděli jen jednou za půl roku. To je věc jako s kombíkem: koupíš kufr a máš málem vždy prázdný.
28. 5. 2014 21:23
Re: Dobrý tah
V základě máš pravdu. Řeknu to takhle. Ne každý MPV je dobrý. My jsme měli Scenic I po faceliftu. To je neskutečný něco co se týče pohodlí, vybírání sedadel,nastupování,místa, atd........ ale, je jeden blbý trik co používají dnešní automobilky. To že zvýší střechu auta, a sedadel od podlahy jen nepatrně. V tomto toho Scenica netromfne nic. Tím pádem ale zabíjí málem podstatu toho. Protože k čemu mi je vyšší auto když nemá vlastnosti jaké by mohl mít? Drtivá většina MPV je jen napůl MPV
28. 5. 2014 20:55
Re: Stavme sa o Topperovu Feldu že...
Ale naozaj len podaktorí...
28. 5. 2014 20:53
Re: Platforma fabie?
Podvozok a platforma nie je to isté.
28. 5. 2014 20:53
Re: Platforma fabie?
Samozrejme že nie. Tiež si myslím, že skromnejšia šírka škodoviek je zámerná, musia ju predsa zreteľne zaradiť pod modely VW.
28. 5. 2014 20:52
Re: Platforma fabie?
Platforma neznamená konkrétne pre šírku interiéru skoro nič - vždy je to od-do. Na rovnakej platforme spravíš priestranný aj stiesnený interiér. Divil by si sa, aký rozdiel spravia len inak tvarované výplne dverí alebo aj tvar a umiestnenie sedadiel. Sedadlá príliš blízko pri dverách (a k tomu široký stredový panel palubk) narobia veľa škody aj v rozmerovo veľkorysom interiéri a budeš sa tam cítiť stiesnene.
Avatar - maros
28. 5. 2014 20:16
Hlavně, ať to dělá jeden designer,.. ne dva jako před tím
8-s
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2014 19:32
Selským rozumem
Pokud by Škoda použila na nový model, který bude mířit výš, opět název Rapid, tak si sama dává handicap. Navíc Rapid nutně musí mířit jinam, než Golf SV nebo nový Touran.

Takže já to vidím na MPV v duchu Rapida, tedy koncernová lowendová slepenina všeho využitelného. Škoda navíc nemá mnoho prostoru udělat chybu - Roomster dává dostatek prostoru pro lepšího nástupce a laťka není nijak závratně vysoko :-!
Avatar - chlapecx
28. 5. 2014 19:31
Re: Platforma fabie?
jojo ale taky se říkalo, že se začne prodávat v září/říjen - hendka s Paříží, a nakoenc prý až přelom roku... To by nasvědčovalo tomu, že nakoenc dostali rozum, a ten nejnovější podvozek tomu dali... protože Polo přijede de facto o 2 měsíce dýl s Jarním autosalonem :-) tak to by byla škoda to neunifikovat.... no uvidíme >:D >:D
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2014 19:28
Re: Dobrý tah
Jako MPV dobrý, ale nevýhody jsou jasné a docela podstatné. A ne, opravdu nejde o horší jízdní vlastnosti.

1) Často neplnohodnotná druhá řada sedadel, kdy díky 3 samostatným sedadlům není pro dospělého vhodné žádné. Zkrátka ústupek variabilitě.

2) Spotřeba - značný čelní odpor navyšuje spotřebu, což při dálničním tempu jde citelně znát.

Proto je kombi ve svém důsledku mnohem lepší volbou. Tím spíš dnes, kdy auta jsou většinou přecijen povětšinou dostatečně vysoká i v běžných verzích.

Sám bych volil MPV též, ale jsem realista a vidím i negativa :-!
Avatar - nalimer
28. 5. 2014 17:14
CADDY? TOURAN?
ty voe. ani nie za 2 týždne dve rôznorodé info o tom, čo bude zač preplechovaný Roomster. ak VW ide cestou, že Caddy bude oplechovaný Touran a Roomster bude lacnou verziou uvedeného, tak neviem neviem...
28. 5. 2014 16:37
Dobrý tah
Škodě chybí něco jako prostornější rodinný vůz. Vlastnil jsem MPV a nikdy v životě bych nechtěl už kombíka. Vyšší stavbu pokud nejedeš zákrutu s rychlostí 100 kmh, není třeba zmínit.
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 16:36
Stavme sa o Topperovu Feldu že...
Nový Touran a Caddy budú mať opäť veľmi podobný dizajn a že sa k nim teraz pridá aj Roomster II., ktorý bude vychádzať z Caddy. O dva roky tu zas naopak budú podaktorí nostalgicky spomínať aký mal prvý Roomster originálny dizajn...
Avatar - pumpkin
28. 5. 2014 16:29
Re: Bude další generace?:D
Vážený užívateľ.

Váš limit na používanie smajlíkov bol dvojnásobne prekročený. Vzhľadom na túto skutočnosť v spojení s neustálym spamovaním sa Váš provider internetu rozhodol pre dobro ostatných diskutérov Vás okamžite odpojiť. Odporúčame Vám si ešte rýchlo vygoogliť aktuálne predaje elektromobilov a áut na CNG pohon, následne vypnúť internet a zbaliť si nevyhnutné veci. Sanitka Vás bude čakať pred domom o pol siedmej.

S pozdravom,

Váš provider a Dr. Chocholoušek
28. 5. 2014 16:29
CADDY
Prý to nebude nic jiného než Caddy s rozčileným indiánem na kapotě.
P. S. Článek jsem ještě nečetl.
Avatar - šmoula nešika
28. 5. 2014 15:11
Re: Platforma fabie?
Jojo. Několikrát se to za poslední dva roky změnilo, ani dnes nejsou rozhodně všichni za jedno. Poslední dobou bych si spíš tipl starší platformu, i když těch důvodů, proč pro ni i proč pro MQB je v obou případech několik...
28. 5. 2014 15:02
Re: Platforma fabie?
Možností se nabízí několik. Ale můžeme jen spekulovat, těžko se dozvíme, co je k tomu vede. Fakt je, že lze podlahu rozšířit. Ostatně platformy před MQB různě natahovali a zkracovali.
28. 5. 2014 14:49
Re: Platforma fabie?
No a jaký záměr v tom vidíš, že dělají v interiéru užší (ale za to delší) auta?
28. 5. 2014 14:45
Re: Hlavně, ať se na to dá koukat
Toť otázka... Zatímco Quasimoda zná celá Paříž, Francie, svět, tak nějakého obyčejného průměrného člověka maximálně v baráku + nějaké to příbuzenstvo.. :-)
28. 5. 2014 14:40
Re: Platforma fabie?
Jsem toho přesvědčení, že Škoda dělá auta tak široká, jak dělá, záměrně. Nepočítám tedy s tím, že by jiná podlaha automaticky znamenala jiné rozměry.
28. 5. 2014 14:24
Re: Platforma fabie?
chyba odesílání na mojí straně... :*)
28. 5. 2014 14:23
Re: Platforma fabie?
O pár cm lepší šířka interiéru?
28. 5. 2014 14:15
Re: Platforma fabie?
Docela spekuluješ a ze svých spekulací vytváříš závěry.

V jednom máš ale určitě pravdu:
"maximalne namastit kapsu a prodat vsechno"

Toto prostě (úspěšní) obchodníci (a je jedno s čím) dělají.
28. 5. 2014 14:07
Re: Roomster I
Možná mohli být ještě trochu odvážnější (zůstali tak v polovině cesty?). Tenhle pohled z boku je docela zajímavý (nevšední):

[odkaz]

Jinak spodní hrana bočního předního okna skoro jako ve stratosu :-) :
[odkaz]
28. 5. 2014 13:40
Re: Roomster I
Ten zub mezi spodní linií oken předních a zadních dveří, to bych možná ještě zkousnul, ale že jsou potom zadní svítilny zase ještě v úplně jiné výšce, to už je na mě příliš 8-s :no:
Avatar - Choochoo
28. 5. 2014 13:11
Re: Platforma fabie?
Souhlas, vsechno jde. Jenze kdyz koncern chce prodavat nove motory jen nekde a to treba z duvodu ze ma urcitou vyrobni kapacitu nebo ze stare jsou levnejsi, ikdyz jsou horsi, tak je proste jednodussi rici ze treba do Rapida nove motory nejdou ;-) Pak to vypada ze by hodny koncern chtel vyjit zakaznikum vstric, ale skutecnost je uplne jinde a to si maximalne namastit kapsu a prodat vsechno i to stare a horsi ;-) Pokud uz MQB meli pred Rapidem, jako ze meli, tak je divne ze ji nepouzili kdyz je tak supr levna. Ono 16 stare dily z OI se asi recykluji za jeste mensi penize. Casem ale dojdou kapacity a bude levnejsi prejit na MQB. MQB je spise takova reklama, ze mame neco co jini ne, ale skutecnost je takova, ze je to skoro o nicem.
28. 5. 2014 12:47
Roomster I
Ač mám Škodu rád a většina se mi líbí tak Roomster I mi vůbec nic neříká.Doufejme,že II bude vypadat k světu.
28. 5. 2014 12:37
Re: Platforma fabie?
Značnou část vylepšení, které jdou s MQB, lze použít i na starších platformách. Kolik to pro ně představuje práce a nákladů, těžko říct, ale je to možné. Také faceliftované Polo dostalo poslední motory, vypadá to na nové navigace/ rádia atd. Rapid by měl projít podobným procesem (minimálně motory). Není zřejmé, jaké má MQB výhody oproti modernizované starší platformě.
28. 5. 2014 12:23
Re: Hlavně, ať se na to dá koukat
No, Quasimoda taky hned poznávali po celé Paříži, ale že by to byla zrovna výhra... :-O
28. 5. 2014 12:16
Re: Hlavně, ať se na to dá koukat
Dobrý den, no a já pro změnu řadím Roomster po faceliftu k nejhezčím Škodovkám po roce 1988, kdy začalo Fávo. Všechny ostatní auta se lehce spletou, jsou fádně nudná, zatímco Octavii v základu si pletu s Rapidem tak Roomster ve mě vždy vyvolá dobrou náladu a je vždy k poznání! >:-[]
28. 5. 2014 11:46
Re: Bude další generace?:D
To určitě nebude, vždyť jakej by pak to auto mělo smysl?
28. 5. 2014 11:45
Re: Hlavně, ať se na to dá koukat
Naprosto souhlasím. :yes: Já mám ke stávajícímu Roomsteru v podstatě blok/odpor jenom proto, že vypadá jak vypadá. Samo o sobě je to dobrý auto, ostatně prodeje to dokazují, už jsem to před pár dny někomu v diskuzi psal/počítal, kolik se jich prodalo v Česku od roku 2004 a není to zrovna nejmíň. Ano, v Česku, protože za hranicema to žádnej velkej zázrak nebyl.
28. 5. 2014 11:42
Re: Platforma fabie?
Jasně že je MQB ve výsledku výrobně levnější. Použiješ totiž jeden modulární základ, kde se téměř všec mění. Mrkni na foto 3 v článku [odkaz] a bude ti to jasný.
28. 5. 2014 11:39
Hlavně, ať se na to dá koukat
MPV má ve výrobním programu Škody určitě svoje místo, ale hlavně ať už se neopakuje ten šílený "dvoupokojový" design. Aby bylo auto prodejně úspěšné, musí se v prvé řadě líbit širokému spektru lidí a to současný Roomster bohužel vůbec nesplňuje.
28. 5. 2014 11:11
Re: Platforma fabie?
Z výhod mě napadá třeba větší šířka interieru...
A potom možná poslední (nejnovější) dostupná technologie koncernu (a dostupné opravy (upgrade) pro ni) - tady mám na mysli především motory...
Jinak pokud je MQB výrobně levnější (jak uvádí iDnes), tak je větší prostor pro snížení konečné ceny nebo použití kvalitnějších komponent. Ale já jsem laik a do výroby aut nevidím...
Avatar - Choochoo
28. 5. 2014 10:54
Re: Platforma fabie?
Nejdrive se melo za to, ze Fabie na MQB bude, ale v posledni dobe to bylo casto vyvraceno, protoze prvni dostaval casto novou platformu vw a tu Polo dnes nema. Je otazka z ceho idnes vari, jestli ze starych info nebo z novych. Ve vysledku je to ale uplne, jedno, zakaznikovi to nic neprinese. Profitovat na tom bude jen vyrobce a to bud ze bude recyklovat starou techniku 16 let z OI jako u Rapidu nebo si snizi naklady novymi unifikovanymi dily ktere dnes pouziva i pro ostatni vyrobu.
Ze spionaznich fotek to stale vypada ze to bude trochu salina, tedy hodne podobne FII. Dale to vypada spise jak Polo s Rapidnimi svetly, takze se spise priklanim k recyklatu FII, Rapid a stavajici Polo. Takze ja rikam MQB spise ne ;-)
28. 5. 2014 10:10
Platforma fabie?
To jsou zase zmatky s tou platformou. Jsem zvědavý, na čem ta fabia nakonec vyjede:

"Oproti původním informacím se dost výrazně změní technika. Nová fabia totiž nemá dostat technický základ (podvozkovou platformu) stávajícího Volkswagenu Polo, o čemž se hodně spekulovalo, ale přijede na moderní chloubě koncernu VW, modulární platformě MQB.

Ta je velmi variabilní, nyní ji využívá Škoda Octavia, VW Golf, Seat Leon a Audi A3, počítá se s ní ale i pro malé vozy. Podle informací ze zákulisí se o MQB pro fabii rozhodlo proto, že je toto unifikované řešení jednodušší a levnější z pohledu výroby, než držet dvě platformy. Nový VW Polo a Seat Ibiza, které dorazí v závěsu za fabií, totiž MQB dostanou určitě."

Zdroj: iDnes
[odkaz]
28. 5. 2014 10:07
Re: Bude další generace?:D
ale
slyšel jsem v jedný diskuzi na italským kanále že VW ŠKODOVKA vyslyšela nářky dobrých lidí a bude ho v Polsku kde mají mnohaleté zkušenosti s italským Fiatem produkovat pouze ve verzi LPG [odkaz] SOUDRUIDI :*)

Tak makaróni mají dvacetiletý zkušenosti s lpgčkama to už mají vychytaný to už dávno nejsou zabedněný zaprděnci, prý to má být alternatíva k Octavia G-Tec CNG [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Warrual
28. 5. 2014 09:53
Bude další generace?:D
Tak snad to nebude jen Fabia 3 s batůžkem