Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sériové Toyoty s palivovými články do konce roku

Japonská automobilka vidí budoucnost osobních automobilů ve vodíku a hodlá to dokázat i urychlením spuštění sériové výroby vozidel s palivovými články.
Zpět na článek
10. 6. 2014 12:02
Re: Předbíhají dobu
uplne to same ale jde i v pripade elektromobilu a porizoivaci cena bude +- stejna, ovsem ta rychlost tankovani toho vodiku v pripade teto stanice je dosti smesna, umis si predstavit ze bys kvuli 400km nechat to auto plnit 64 hodin? cos i pi slunecnych dnech kdy bys mel slunce treba 12 hodin oprene do tech solaru znamenalo ze plne natankovani Hondy FCX by ti zabralo 5-6 dni a ujel bys pak asi 400-450km >:D a to se porad bavime o naprosto nejlepsich moznych podminkach nekde v pousti, v Evropskych podminkach bych to videl tak na 10-12 dni jen abys natankoval plnou

jinak vzhledem k cenam solaru bych cenu te plnicky odhadl v lepsim pripade tak na 400-500 tisic korun

vodik je fine, ale as prilis dlouho se nanej cekalo a kdys ma prijit, tak mu slape na paty obycejna baterka
10. 6. 2014 11:50
Re: hmmm
cena baterii bude jen klesat az do doby kdy baterie nebudou treba temer vubec, nebo snad cekas ze za tech 8 let kdy konci zaruka na baterie treba u Tesly budou stat porad 40-50 tisic dolaru za pack? do te doby se vyroji nekolik novich technologii na kterych se dnes pracuje a pomalu se odstrani dnesni problemy, takze by pak nikdo za to nebyl ochotnej ty penize vubec dat, nato zpak Xty majitel :-) toho je si vedom snad kazdy kdo auta vyrabi a cena proste bude muset klesat i diky masivni konkurenci, v elektronice kde jsou potreba baterie to jiz nekteri taky zacali chapat a ceny i originalnich baterek doslova padaj z tisicu na stovky :-)
Avatar - King
10. 6. 2014 09:38
Re: hmmm
Honda udělá to samé, 2015 bude první skutečně komerční vodíkové auto. :-)

Přesně tak, baterky jsou problém stále a výrobci elektromobilů se teď ze všech sil snaží vyhýbat se otázce jejich životnosti při pravidelném využívání rychlonabíječek. Je jasné, že prvního majitele to trápit nebude, ale některý z těch dalších by mohl být velmi nepříjemně překvapen...
10. 6. 2014 07:52
Re: no prejeme hodne stesti
a tvrdi tu nekdo ze je za vodou? ac ona z naseho pohledu za vodou fakt je >:D

vsude se vsechno elektrifikuje a hlavni smer se ubyra smerem k OLEV, to jestli bude energie v budoucnu okladana do baterek nebo do palivovich clanku je suma fuk, porad se jedna o elektromobil ;-)
10. 6. 2014 00:58
Předbíhají dobu
protože dokud nebude existovat levný zdroj "ekologicky" vyráběného vodíku, je vodíkové auto horší než elektromobil. Vodík se totíž dnes vyrábí energeticky náročně z fosilních paliv. To už rovnou můžeme jezdit na plyn. Elektrolýza je ve velkém nepoužitelná, protože je hrozně neefektivní a tím pádem drahá. Jak už jsem psal mockrát, bude nutné počkat na jaderné reaktory 4. generace, kde bude vodík levným defakto odpadním produktem. Bez nich jsou auta na vodík jen drahý a nesmyslný výstřelek.
Avatar - Snooob
9. 6. 2014 18:23
Re: no prejeme hodne stesti
8-s Prosím ťa!

Porovnávaš neporovnateľné! Moholi prvé elekromobily prejsť celé Štáty? Mali na to infraštruktúru?

BTW, Tesla nie je ani zaleka za vodou...
9. 6. 2014 17:58
Re: no prejeme hodne stesti
pisou o trhu v USA, schvalne jestli jde dnes prejet USA s vodikovim autem? a schvalne jestli to jde s Teslou S? ano s teslou S to jde jiz dnes a to tankovani u Tesly zabere cca 30-45 minut, cos neni nijak zasadne dlouha doba, vpodstate po ujeti 300-400km bys mel mit stejne nejakou pauzu treba na obcerstveni nebo se rovnou vyspat

a jestli cekas ze s produkci nekolika desitek aut mesicne (cos je zmineno v clanku) se nekdo bude hrnout do budovani infrastruktury cerpacek vodiku, tak aby jsi mohl jezdit dal nez par desitek km od sve benzinky, tak to ti zavidim tvuj optimizmus

www.youtube.com/watch?…
9. 6. 2014 16:25
Re: no prejeme hodne stesti
No, nemyslím, že je to fuk. Zásadní rozdíl je, že Tesla musí čekat než se jí dobijí baterie, kdežto tento vůz jen natankuje(stejně rychle jako benzín/plyn) a jede dál. To je zásadní výhoda. Pokud se to ujme, bude četnost čerpacích míst do dvou let dostatečná a jen poroste, ale Tesla bude stále čekat u nabíjecího stojanu. Zlom ve skladování el. energie ještě nenastal. Bohužel, ale nenastal. Projekt Tesla je komerčně tak na hraně, že to klidně může přežít, ale taky tu nemusí za rok být.
9. 6. 2014 14:58
hmmm
Určitě se palivové články prosadí. Jen by mě zajímalo, co udělá Honda, která byla snad v tomto nejdále.

Tesla aspol. - problémy při rostoucí kapacitě akumulátorů bych viděl jako limitující (přehřívání a možnost požáru).
Akumulátory stárnou, rychlonabíjení je dost destruktivní a navíc je pomalejší.
Avatar - rimow11
9. 6. 2014 14:28
toyota
krasne auto, dufam že príde dakedy aj k nám :yes:
9. 6. 2014 14:15
no prejeme hodne stesti
ale vzhledem k cene a infrastrukture to asi v USA nebudou mit moc snadne, no rekneme si narovinu, ne o moc drazsi Tesla S v te dobe nebude mit problem po statech vubec s dojezdem, jiz pristi rok maj mit superchargerama pokryte cele USA a co si budem nalhavat u 2 modelu je "tankovani" v cene, do roku 2020 ma cena baterii klesnout podle odhadu na tretinu dnesnich cen (dnes cca $600 za kWh) a mirne stoupnout jejich kapacita pri stejne vaze, cim tedy hodla Toyota konkurovat? cena to evidentne neni, dojezd to asi taky nebude a infrastruktura je mala a navic zpoplatnena, tak jeste ze maji v Tesle podil >:D

ve finale je to vlastne fuk, elektromobil jako elektromobil, jeden tam ma baterky a druhej tam bude mit palivove clanky :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku