Českému trhu s novými auty se věnujeme pravidelně, ovšem prakticky vždy těm nejvyšším příčkám ve značkách. Jak ale vypadá situace na opačném konci? Docela zajímavě!
Ferrari se vede, také má mnohem širší nabídku než Lamborghini, které se prozatím drží dvou modelů s motorem uprostřed. Ale nejlevnější Bentley vyjde kolem čtyř a půl milionu, nahoře to jde přes deset, to je celkem daleko od Maserati.
XKR na rovince při kickdownu se normálně roztanovalo i při zapnutém ESP. Nejedno XK skončilo na střeše...včetně předváděcího v Ostravě :-) . Info z první ruky...viděl jsem ho. Takže zprávu potvrzuji.
Jak jezdí XJ nevím, protože nejezdí. Člověk ho prakticky nepotká. Nikdo to v ČR nekupuje ;-\
Zcela upřímně...když jsme si před měsícem prohlíželi minulý Q-Porte, tak přesně tam bych viděl nástupce XJ. Sportovně zaměřenej sedan a konkurence Panameře, souhlas.
To je pravda,komunistů bez rudé knížky ale s Leninem v srdci je pořád dost a často se také objevují v diskuzích na Auto cz.,viz. jejich vášnivé obhajoby putinovské říše a její agrese proti Ukrajině.
Evidentně jsi ta popisovaná auta neřídil, kdyby totiž uměl mercedes udělat éčku jen z poloviny tak dobrý podvozek jako má XF, mohl by si gratulovat.
Co se XJ týká, to auto má přiliš sportovní flair na danou třídu, tady bude vždy bodovat jízdně nijaká esklasse, protože tohle je většinově třída pro důchodce, a to nemusí nutně znamenat člověka v letech, ale také toho, kdo chce špičkové auto, ale řízení ho vůbec nezajímá. Tak, jak je XJ pojato, se v této třídě skutečně chytat nebude.
Vzhledem ke špičové technologii alu kastle (kterou mastodontní MB nahrazuje elektronikou) by měli v jaguraru, dle mého, příští XJ zaměřit trochu jinak, méně jako limo, více jako sport, tj. jag by měl spíše stavět v této (cenové) třídě konkurenci panameře než esklasse, pak by mělo XJ větší úspěch. ;-)
Pěkně jsi to smatlal všechno dohromady, :-O píšu, " ...z hlediska podvozku a pohonu nic zastaralého", a ty začneš o interieru. Těžko pak diskutovat.
A pokud jde o motory, moc nevím kde jag ztrácí, klidně se rozepiš. Hlavně u toho nezapomeň zmínit "mohutný" dýzlový vrchol mercedesu, tam "ztrácení" jaguaru teprve vynikne. >:D
Žádná konzervativní klientela není... XF je nejstarší model, XJ má sice vzduch jen vzadu (jak to má BMW7?), ale jezdí výborně. XK a nestabilní? To chce hodně odvahy tohle napsat, předpokládám, že jsi tuto info vyčetl ;-) .
Nemá smysl se dohadovat, evidentně ti učarovaly původní tvary a tohle ti nic neříká. O reálných (ne)kvalitách to ale nevypovídá zhola nic :-)
XF ať posoudí každý za sebe a porovná s E Klasse a BMW 5. Současná nabídka se narozdíl od předchozí vůbec neprodává... zvláště u konzervativní klientely XJ je to citelně znát. XF propadák. XK už se dávno přežilo... navíc podvozkově bylo hodně nestabilní. XJ podvozkově - vzduchové pérování pouze na jedné nápravě... konkurence v základu na obě, v případě S Klasse už je o 1 generaci dál. ;-\
XF...interiér není tvarově zastaralý, jde spíš o infotainment. V nejprodávanějších motorizacích Jag nijak výrazně nezaostává, podvozkově spíš naopak. Ceny servisu nejsou nijak závratný a hlavně, z hlediska závad je na úrovni konkurence.
X-T ani S-T bych si nikdy nekoupil, současná nabídka je podstatně lepší vzhledem k době.
S-type se na konci prodával dobře proto, že byl k mání za výprodejové ceny, které byly hodně zajímavý. Mě se to auto ale designově nikdy nelíbilo, nemůžu si pomoct.
Aston 1ks [odkaz]
Saab 9ks [odkaz]
TESLA 7ks [odkaz]
za rok 2014
Aston 0 (pokud ho jeden poslanec zas nezboří)
Saab 1 (do muzea)
TESLA MODEL S [odkaz] 30 ks (JEN CO SE V PRAZE NA CHODOVĚ POSTAVÍ SUPERCHARGER [odkaz] ) ;-)
No problém - XF interiér hodně zastaralý. XJ si zákazník porovná s S Klasse.... a důraz je kladen na technologii a pohodlí a tam je zase S Klasse o parník dál... Motoricky všude na prémii ztrácí a spotřebou trochu taky. Plus chabá síť servisů a vysoké ceny. Prodeje jsou hodně nízké... kdysi byl velmi kritizován X-Type a S-Type, nicméně těch se prodávalo u nás (nevím jak v Evropě) násobně více než všech Jaguárů dnes. X-Type nekonkuroval prémii ale Mondeu a Passatu a to i cenou a tam asi vedla spíše cesta.
Přesně tak, kombi, nafta, čtyřkolka xfku chybí, stejně jako xjčku vyjma kombi.
Podle mně ale aktuální generace jaguarů v lux. a vyšší střední třídě dokázaly zásadní věc, dostat jaga zpět do povědomí zákazníků jako reálně existující značku s konkurenceschopnými auty, byť z hlediska prodejů to není žádná sláva. Teď je potřeba nepodělat další generaci jak xf, tak xj a přidaný crossover a auto ve střední třídě dostanou jaguar z prodejního okresního přeboru, když ne do první tak do druhé ligy určitě. ;-)
Turbené benzinové třílitry bmw a nově i MB mají ve stejně velkých a podobně vážících autech spotřebu o dva litry nižší než V6 kompresor jaguaru. Tak to prostě je. S ostatním souhlas, na akt. jaguarech není z hlediska podvozku a pohonu nic zastaralého.
nejen Range, prodávají se i Defendery a Discovery jako Land rover.
Nevím co je azstaralýho na 8st. převodovce a motorech. že používaj kompresor místo turba je jedině dobře. Desing je věc vkusu, mě se krom zadku XJ a F-type současný jaguary líbí.
Těm co bylo v roce 1989 30 je dneska pořád 55.....takže na vymření nejsou nehledě že některý babičky sou tu pomalu do 100ky.
Ale to není co sem chtěl říct - to co sem chtěl říct je to, že krom Nivy se tu skoro nic neprodává, za posledních 5 let prodali tak 25-30 ks osobáků, zbytek vše Niva. To si moc obyčejní lidi nekupují.
JIstě nemá tolik prodejen jako německá prémie.... ale tyto prodeje nemohou uživit ani ty současné.... kdyby k tomu neměli Range Rover, tak už dávno nejsou. Jagy jsou zastaralé technicky i designem...tedy kromě F-Typu, jinak si to ani nejde vysvětlit. Nevím, jak je tomu v Evropě...ale u nás tragédie.
ciastocne zalezi aj od toho kolko predajcov v danej krajine jaguar ma..... u nas na slovensku mame tusim len par predajnych miest kde sa da jaguar kupit, ja viem o bratislave a presove a tusim este v nitre je predajca jaguaru..... pritom take audi kupis nie na 3 ale aspon v 15-20 tich predajniach v nasej republike... nevravim ze to je hlavny dovod ale iste je vacsia sanca ze znacka preda viac aut ked ma v danom state 20 predajcov ako keby ich mala len 5. Taky saab sa donedava dal kupit len v bratislave a tak pochopitelne uspesny podnikatel z michaloviec si skor kupi audi ktoreho servis a predaj ma pod nosom a nebdue utekat do bratislavy. Je to teda aj o pocte predajcov... keby mal jaguar 10 predajcov u nas iste by predal viac aut ako ked ich ma len 3 alebo 5.
Dalsim faktorom je modelova ponuka.... jaguar ma v ponuke fakticky len 2 luxusne limuziny plus drahe kupatko .... s tym samozrejme nemoze porazat predajcov mercedesu ani bmw aj keby malo 10 predajnych miest v republike... Myslim ze uz teraz po prichode noveho jaguaru XE v strednej triedy sa lady pohnu a jaguar pojde pekne predajom hore .... XE moze predajne pocty jaguarov u vas aj u nas zdvojnasobit.
Zober si infinity... tiez nikto necaka od tejto znacky ze bude predavat na urovni bmw .... infinity ma menej predajcov u vas aj u nas ako bmw a aj menej modelov v ponuke ..... rovnako aj maserati.... tieto znacky sa proste pohybuju v inych cislach ako nemecke premiove auta... ale to neznamena ze uspechy nemaju, rolls tiez nebude nikdy na urovni bmw poctom predanych aut... ale to neznamena ze je horsi... prave naopak
osobne fandim jaguaru aj maserati a som rad ze idu hore..., naopak infinity akosi zatial stagnuje... skoda ze nevidime odstup lexusu od jaguaru.... ale asi nebude daleko
tak když prodeje drží Ftype a XF.....XK se prodalo vždy tak 1 ks ročně a XJ paběrkuje....
XF už začíná být trochu zastaralý anvíc dost lidí má obavy z minulosti, kdy ta spolehlivost opravdu měla trhliny, některé obdoby menší, některé o rozměrech kráteru....
...čím by mohl podpořit prodeje? XF nenabízí tolik žádanou kombinaci nafta, 4x4, kombi. Dtto sedan, XJ čeká na FL a i pak budou prodeje minoritní. F-Type je hezká hračka, ale díky plný výrobě není tlak na cenu a tak pěkně drahá.
Otázka je pro příští rok, zda-li se uchytí menší sedan a v 2016 pak SUV (tam si nedělám obavy) + nový XF.
Do tý doby je alespoň 200ks ročně nedosažitelných...
Myslíš že nostalgický důchodce jezdí po vsi v Nivě jo? O tom dost pochybuju, důchodci přešli na Dacie a Fobie v holobytu a sem tam Hyundai či Renault, co tak vidím....
25 ks přes šedý dovoz, kde mohli být kdyby značku nezrušili coby ofiko zastoupení. 150 ks? A kdyby se pod Dodge prodával i Freemont tak někde na 300-400 ks.
Nivu kupují hlavně lesníci, těžaři, myslyvci a geodeti plus se podle zákulisních informací prodaly letos 2 nebo 3 Granty.
U ostatních žádné překvpaení není, Maserarti jde nahoru a ostatní tohle vesměs prodávaj už řadu let.
...že se u nás supersporty neprodávají a tady na mě kouká pěkných 15ks jen za prvních 5 měsíců. To se navíc nebavíme o těch, který nemají oficiální zastoupení v ČR, nebo byly koupeny v zahraničí ;-)