Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik

Nástupce Volkswagenu Golf Plus naznačuje svým jménem snahu o sportování. Stále se ale jedná o praktické MPV.
Zpět na článek
20. 6. 2014 12:24
Re: SPORTSVWAN
Nepredstavuj sa, my vieme dávno, čo si zač.
18. 6. 2014 17:22
Recenzia a fotky
To čo je v recenzii najviac opísané a to jest kufor a zadné sedadlá a ich konfigurovateľnosť je vo fotkách strašne odbité. 1 fotka kufra a 1 fotka zadných sedadiel, 2 fotky sklopených sedadiel. Samozrejme človek sa má presvedčiť na vlastné oči a dotyk, ale veľa fotiek detailov rôznych prelisov je už fakt moc.
Ďalej v teste je povedané, že motor je hlučný a nie dobre zladený a žerie v priemere 6,5 litra a vo videorecenzii je povedané, že voľbou 1.6 TDI človek chybu nespraví, že jazdí za 4 litre. Tak nech si to pán recenzent rozmyslí, čo vlastne kecá.
Recenzia :no:
Auto :yes:
18. 6. 2014 09:40
Re: Shrnovačka I. Barové piano
jo GOLF to je pojem
ale
není GOLF [odkaz] [odkaz] jako GOLF [odkaz] [odkaz] soudruidi ;-)
17. 6. 2014 22:02
Re: SPORTSVWAN
tak ses tu zase diskusne vyblil ty tupy omezeny hovado
Avatar - kosmonaut
17. 6. 2014 18:47
Re: Samozřejmost dokonalosti
Čekal jsem, že v těch čtyřech odstavcích bude i jiné sdělění, no poučení pro příště.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2014 17:49
Re: Samozřejmost dokonalosti
C-max přesluhuje? To asi ne.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2014 17:43
Re: Samozřejmost dokonalosti
To mě vysvětli, proč jsi četl celý můj příspěvek, když jsi mohl drbat ježky proti srsti ...
Avatar - _Karel_
17. 6. 2014 17:10
Re: Shrnovačka I. Barové piano
hm, na tom něco bude. Vědět to nikdo nemůže. Ale pravděpodobnost dobré spolehlivosti je holt větší než aktuálně třeba u koncernu. Ale je fakt, že v tuto chvíli jen- pravděpodobnost.
17. 6. 2014 17:03
Re: Samozřejmost dokonalosti
Nauc sa pouzivat SAMOSTATNE bodky na konci viet, nie davku zo samopalu a na zaciatkoch viet VELKE pismeno.
To, co produkujes je zle citatelne, nehovoriac o tom, ze vyzera dementne.
17. 6. 2014 16:58
Re: Samozřejmost dokonalosti
Nu, zařazovat Opely podle vnějších rozměrů je poněkud ošidné, protože jsou navenek značně přerostlé. Merivu bych spíše považoval za konkurenta ix20, Roomstera a podobně.
Ale jak říkáš, nemá smysl se bavit o centimetrech. Pokud máš dejme tomu nějakých necelých půl miliónu na koupi auta (CZK, samozřejmě) a nějaké minimální požadavky, ze kterých nechceš slevit ty nebo šéf, hledáš optimální volbu. A je ti vcelku jedno, v jaké třídě aut se vlastně oficiálně pohybuješ. Co je vlastně Sportsvan oficiálně - kompaktní MPV? Vlastně nevím a je mi to popravdě jedno. Nicméně vlastnostmi velmi dobře vyhovuje mého výběru potenciálních vozů pro drahou A. a tudíž se o něj zajímám více než například o Touran, který je finančně už "mimo mísu".
17. 6. 2014 16:27
Re: Samozřejmost dokonalosti
Do poucky este musis zaradit Folcvagn a vyber je minimalny.

Verso je konkurent skor Touranu, nez SV. Tu mozes zaradit viac 500L Living a
Meriva s dlzkou 4288mm je plne adekvatny konkurent, neviem comu sa cudujes.
C4 Picasso ma 4428mm, znova je uz blizsie skor Touranu (4407mm), nez SV.

Vobec rozmery od malych, cez nizsie stredne k strednym MPV su tak natesno, ze sa pohybuju od 4.1-4.6m a presne ich zaradzovat nema ani zmysel.
17. 6. 2014 15:16
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Problem je ten, ze kazdy ma inu predstavu o rychlosti.
Niekto vali 70-80 po okreske a uz si mysli, ze je stihacka; iny dava 100 a prave sa len dostava do tempa.
Zaujimavejsie su skor priemerne rychlosti na nejakej trase, i ked ani to velmi nevypoveda realitu, kedze minimalne premavka je v kazdej dennej hodine rozdielna.
Napr. s 1.3naftou som dal Puchov-Kosice (304km)vecer po 19h s priemerkou 89kmh a spotrebou 4.7. Niekto iny vsak tu istu priemerku da s 5.1, lebo bude inak vyuzivat vykon, niekde pojde rychlejsie (roviny), niekde pomalse(zakruty) a teda bude musiet viac zrychlovat. Inde som dal priemer po 250km trasy 4.1L/100 pri priemere 81. Znova; dakto by to mozno zvladol aj za 4 alebo aj za 4.5.
To je rozdielna snaha kazdeho vodica.

S Rapidom lift 1.2 77kW som spravil jazdu mestom - 3x statie na semafore, potom chvilku 90ka, medzitym vozenie sa na 5-6ke cca 55kmh na dlhych rovnych usekoch a celkova spotreba bola 6.6/100, pricom to bola moja uplne normalna bezna jazda. Motor pri starte zohriaty. Podla mna to bola spotreba vysoka. Toto som dokazal aj so starym benzinom vo Fabii. Tento styl zvladla mala nafta objemu 1.3 za cca 4.6L/100.
Ked som sa raz snazil, takmer identicku trasu robila O2 1.6TDI, skoncila s 4.2/100. To je relativne fajn. 2.0TDI O3 na inej skusobnej trase mala za 5.6. To nie je zle, kedze auto bolo celkom nove a na casti trate som predbiehal a dosiahol okolo 120kmh (periferia obce). Na vykon 150k ten 2liter skutocne nezerie vela.
1.2TSI vsak ziadny zazrak nie je. 1.4TSI mal kamarat a to bolo v jeho rukach aj usporne aj nie, minimum dokazal za 5.1 a maxima okolo 9.5. Dlhodobo 6.3-6.5.
Avatar - Ji/Ri
17. 6. 2014 14:59
Re: SPORTSVWAN
...já tu nejsem >:D darebo ;-) :yes: >:D
17. 6. 2014 14:26
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Asi tak. TSI však v tu dobu měly za sebou už jednu generaci Golfu, případná očekávání byla podložená nějakou historií.
17. 6. 2014 14:15
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jde o to, že v tu chvíli drží auto komprese. Když tedy pustíš brzdu, tak se auto kousek pohne a pootočí se kliková hřídel (jak moc záleží na tom, z jak prudkého kopce stojí). Otázka je, jaký to má dopad v praxi.
17. 6. 2014 13:35
Re: Samozřejmost dokonalosti
Venga a ix20 jako konkurenti? A vidíš je jako HB? Tak to chce hooodně optimismu a představivosti. S takovou si ale můžeš celej život malovat, že žiješ se Cindy Crawford...dobrej přístup ;-) :yes:
17. 6. 2014 12:55
Re: Shrnovačka I. Barové piano
podle mě žádný. tam bylo prostě u těch prvních TSi uělané blbě to pouzdro ve kterém se to celé vezlo. stání na kvalt z kopce to jsou fámy, protože rozvod s tím nemá nic společného. to už jsou výplody lidí na foru škoda home, kde ostatně má problém s rozvodovým řetězem každý, i ten kdo auto nemá....

To funguje tak, že když zastavíš, chcípneš motor, tak ten napínak se povolí, je to i fyzicky slyšet, takový elektronický zvuk a pak dvě nebo tři cvaknutí. ale na kvalt to nemá vliv.

Při startu, pokud je auto nakloněné třeba doleva to po zarachtá více, protože volný řetěz se otírá o to pouzdro ve kterém je řetěz veden (a to byl dříve taky problém, protože řetěz tam byl volně) a tak to zarachtá, když je to volné, než se to napne. Při startu to zarachtá, protože chvilku trvá, než se olej dostane do napínáku, který se napne, ale u těch novějších rozvodů je to tak, tak, že napínák a řetěz jsou spojení i při vypnutém motoru, zarachtání je tedy jen u řetězu...dříve u těch starších tam hlavně řval ten napínák a v pozdější fázi už řezal i do řetězu....
17. 6. 2014 12:47
Re: Shrnovačka I. Barové piano
otázka je co myslíš tou snahou. Já jezdím s TSI po Praze v pohodě kolem 5,8-5,9, mimo město bez problémů 5,2 a to se nesnažím. Když se snažím, tak jsem dal i 4,5. Když jsem měl půjčenou OIII, tak i když měla najeto 520 km, tak jsem s toho dokázal vytlačit 3,8, na normální jízdu po Praze, ale 5,6 což mi přišlo na TDI dost. To jsem v 1,9 TDi jezdil po Praze 5,5 taky a to je rozdíl 14 let.
17. 6. 2014 11:47
Re: zápor: hluk od valících se pneumatik...
Všetko treba robiť s rozumom. Pokiaľ vytlmuješ plechy zvnútra auta, nenastane problém, ktorý popisuješ. Niekedy stačí málo, a rozdiel je znateľný.
17. 6. 2014 11:45
Re: Samozřejmost dokonalosti
Popravdě řečeno, Venga mně opravdu jako konkurent nenapadla, to je přeci jen mnohem menší auto, stejně tak ix20. I cenově je někde úplně jinde. To už i Meriva je větší, byť základní platforma pochází od Corsy.
Jinak by mě vcelku zajímalo, kolik dílů má SV společného s Golfem, podle mě bude celá karosérie nová, interiér je taky jiný. Samozřejmě je to jinak "skládačka" ze známého koncernového Lega, co se použité techniky týče.
17. 6. 2014 11:43
Re: SPORTSVWAN
No jasne, s benzínom to bude ľahšie, ja som mrkol len váhu s dieslom uvedenú tu. Napriek tomu si myslím, že TSI nebude veľká výhra. Pokiaľ má problém diesel (narážam na nečakane vysokú spotrebu), benzín to ťažko bude zvládať lepšie. Jak som už písal, najlepší bude manuál. Voľba benzín/nafta ostane vecou osobných preferencií.
Interiér nemusí byť zásadne svetlý. Svetlý je pekný, ale nie vždy praktický. Postačilo by jeho oživenie hoci farebnejším riešením sedadiel.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2014 11:06
Re: Samozřejmost dokonalosti
suhlas.... je to proporcne krajsie a vyvazenejsie ako rozplacnuty golf... aj zadne svetla ma sportsvan lepsie aj velkostne aj tvarovo zvladnute.... o prednej maske ani nehovoriac, proporcne je to uplna bomba ... sam som z toho auta dost ocareny, paci sa mi sportsvan .... nahodou aj cena v zakladnych TSI je voci golfu primerana... urcite u mna lepsia volba ako golf variant hlavne vdaka vacsiemu razvoru... samozrejme to uz debata je o inom ... variant ma vacsi kufor a skor orientovany na dlzku ale mensi razvor ... je to o prioritach.... ale sportsvan ukazal ako jednoducho a pritom ucelne sa da spravit "nove" a zaujimave auto bez toho aby sme ho museli od zakladu cele prekopat a investovat do vyvoja dalsie miliardy, sportsvan je skutocny unikat a pritom ide o "bezne" auto.... ak si to tak uvedomime tak jedini konkurenti su mu vlastne venga a ix20 .... ale tie maju mensi razvor aj kufor.... ostatok ako meriva alebo scenic su uz inde a su uz skutocnymi MPV .... kdez to sportsvan venga a ix20 maju skor blizsie ku klasickemu hatchu ako k mpv....... a teda plne pochopim zakaznika ktory zvazuje hatch ze pojde kludne do sportsvanu alebo vengy .. su to sikovne auta
Avatar - Ozzman
17. 6. 2014 10:02
Re: Shrnovačka I. Barové piano
No, ta jednadvojka tu snad nebyla dřív než 2009, nebo 2008?
17. 6. 2014 08:55
Re: Shrnovačka I. Barové piano
1,4 TSI byl v Golfu myslím od roku 2005. A 2,0 TFSI ještě o rok dříve.
17. 6. 2014 08:10
Re: Samozřejmost dokonalosti
No, ona konkurence taky vcelku vyklidila pole a vrhla se na crossovery, pseudoSUV a jiné podivné křížence s tím, že je kategorie menších MPV již mrtvá. Ostatně i v nové srovnávačce v Autobildu postavili proti Sportsvanu Merivu (což je očividná blbost), Ford C-Max, který už poměrně přesluhuje a zasloužil by větší péči v kosmetickém salónu. Čtvrtý do party v testu byl Mercedes B, který je ale údajně příliš drahý. Vzhledem k tomu, že v testu měli Sportsvan 2.0TDI s DCC a spoustou jiných příplatkové výbavy, dalo by se o ceně pochybovat.
Nu, a jinak tu máme stařičký, ale stále solidní Scénic, novou C4 Picasso, Toyotu Verso, možná Peugeot 5008. Kromě C4 všechno už trochu postarší vozítka, vesměs po několika faceliftech, podvozkově opravdu vesměs MPV, to jest měkké a měkčí (kromě C-Maxu).
C4 jsem ještě nejel, mojí drahé A. se moc líbí interiér, zejména výhled. Ceny jsou obdobné jako u Sportsvanu.
Pokud bych ale respektoval tradiční poučku pro výběr auta - nebrat nic, co začíná na "F", to jest Ford, Fiat a fšechny Francouze, mnoho konkurenčních nabídek opravdu nezbývá.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2014 07:55
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Onhedá mi tu někdo pořád vysvětloval že je to špička ve spolehlivosti a mezi motory vůbec to nej, co můžeš dostat. Vadilo mi, že ten motor byl nový a nikdo nemohl tušit, jak si povede se spolehlivostí. Stejně jako kdyby někdo tvrdil v roce 2009 nebo kdy přišli TSI, že TSI je super spolehlivy jen na základě toho, že VW předtim mělo benzínový motory ok :-) Takže asi tak :-)
17. 6. 2014 07:29
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ked sa niekto snazi, tak sa dostane aj zo 7 na 4.1.
Dolezite je si vsak uvedomit, ze to nebude rovnaky styl jazdy. Ale ze sa "snazil".
Takych snazivych potom vidim, ako v useku okolo Ziliny spravia za sebou vlacik dlhy aj kilometer, vdaka nekonecnym obmedzeniam, hustej premavke a plnej ciare.
17. 6. 2014 07:25
Re: SPORTSVWAN
Ako mozes poznat pohlad "reálného moderního jezdce.", ked sam mas k nemu blizko ako z Prahy do Moskvy peso?
Avatar - Ja Prvni 123
17. 6. 2014 07:21
Re: Samozřejmost dokonalosti
No, asi jo... na fau vé dobrý.
;-)

Akorát ten test čtu jako "je to nepohodlný a převodovka blbě řadí".

Jako nový Roomster, o poznání levnější a s manuální převodovkou to asi nebude špatný auto.
Avatar - kosmonaut
17. 6. 2014 03:29
Re: Samozřejmost dokonalosti
To mi vysvětli, proč jsi se 5ral s takovou zpovědí, když stačilo napsat: "Mě se moc líbí."?
16. 6. 2014 22:56
Re: zápor: hluk od valících se pneumatik...
když to máš těžké. Taky ke mě jezdí pán, který prováděl rozsáhle odhlučnění auta, ale udělal to tak dobře, že mu tam zůstávala voda a nakonec mu to tam rezlo. Ono právě u těch moderních aut ta guma dokáže docela hodně. A dneska mezi sportovními dezény a komfortními jsou daleko větší hlukové rozdíly než u pneumatik vyvinutých před 6 lety a pokud si dobře pamatuju, tak ta S001 byla snad vyvinutá v roce 2009 a na trh šla 2010 a je fakt, že ta hučí snad na každém autě a je fakt, že její priorita byla přilnavost a odvod vody...to druhé se sice bridgce moc nepovedlo, ale přilnavost má tedy vynikající...
16. 6. 2014 22:49
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ano, problémy s rozvody má vícero automobilek. U BMW je nepříjemné, že motor s převodovkou musí ven. A postihlo to i nižší řady.
16. 6. 2014 22:46
Re: Shrnovačka I. Barové piano
I tak je potřeba to kontrolovat. Viděl jsem motor, kde kryt fyzicky bránil přeskočení, a volný řetěz se prostě krytem prořezal. Zajímalo by mě, jakým faktorem je nepoužívání parkovací brzdy, jen nechávání zařazeného rychlostního stupně.
16. 6. 2014 22:43
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Opět, i zde záleží na motoru. Když jsem přijel do jednoho servisu, tak mě hned vyprali s tím, že to rozebírat prostě nebudou. Ve druhém s tím nebyl problém. A protože jsem věděl, že ten řetěz obvykle těch 200-300 tkm vydrží, tak napínák v polovině znamenal, že zhruba dalších 100 tkm to nemusím kontrolovat. Což je při mém nájezdu více než 10 let. Každopádně u auta, kde rachtání motoru není vlastnost (tzn. je to opravdu signalizace blížící se závady), to člověk díky tomuto pozná i bez rozmontování.
16. 6. 2014 22:31
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Příplatek za dvoulitr není ani 50 tisíc. To už mohli oželet DSG, kdyby nechtěli překročit nějakou cenovou hladinu, nebo pár jiných příplatků (určitě by se něco našlo). Za manuál by je těžko někdo zdrbl, když je DSG v nabídce. A i kdyby, rozhodně ne tak jako za 1,6 TDI se suchým DSG.
16. 6. 2014 22:05
Re: design z rodiny golfů
...no vidíš a já pár desítek tisíc a pro mě je to ideální :-)
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 22:00
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Dík za uklidnění.To potěší od člověka od zdroje.Evidentně děláš na vývoji ve WV. To jsem si oddychl. A se mnou nejmíň desetitisíce majitelů TSI. A jak jste to kluci vyřešili?
16. 6. 2014 21:56
Re: Shrnovačka I. Barové piano
kamarád začínal na 6 l, postupně se dostal na 5 l po městě a mimo město s tou 77 kw udělal na začátku 5,5 a nakonec se dostal na 4,1, ty TDi na začátku berou docela hodně.

dCi - neznám. HDi jsem měl ty byly dobrý to je fakt, co se zvukového projevu týče...ale jinak se mi to pořád sralo....ale je fakt, že to už je taky 10 let
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:54
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Kde pořad chodite ne ty koniny. Neboj ono to u toho TSI je vyřešene dobře a k přeskakovani dochazelo u puvodnich řetězu kdy se protahly nad unosnou mez.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 21:51
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Netrvrdím, že ne. Ale- občas nechat zkontrolovat- to znamená u dost motorů rozebrat celej předek, pár hodin práce.Já nechal napínák preventivně dát novej a doufám.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:50
Re: Shrnovačka I. Barové piano
No ono při razantnějšim zrychlovani hraje svou roli i aerodynamika když už bereš v potaz nějaky ten kg. Jinak jak se divam tak Roomster je dokonce o nějake to kilo těžši než Golf 6 a to je Golf v zakladu podstaně lepe vybaven. Prostě vahou auta to určitě neni.
O těch jinych automobilkach vim včetně BMW o kterem vim i něco ve spojeni v určite oblasti s VW. Nebo Opel ktery ma problem dokonce u atmosfer ktere maji řetězy.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:45
Re: SPORTSVWAN
Kde si přišel na tu vahu ? 1.4TSI važi 1362kg včetně řidiče a vyška neni ani 160cm.....takova krabice to neni. Takže pro diesel nevidim duvod naopak. Tedy za předpokladu že se s autem nebudou ročně polykat km jak je pro diesly přihodne. A cena je shodna s Golfem ktery nikdy nepatřil k těm levnějšim takže běžna VW cena. No a interier neni problem objednat ve světle barvě jak je to možna snad u všech automobilek.
16. 6. 2014 21:44
Re: Shrnovačka I. Barové piano
To ale záleží na motoru. Rachtání motoru po startu je nedopnutý napínák, otázkou ale hlavně je, zda při nedopnutém napínáku ten řetěz může přeskočit nebo ne (u TSI očividně ano). Třeba u Primery P11 bylo rachtání v podstatě vlastnost motoru (rovněž konstrukční chyba) a napínák po startu moc dobře nedopínal (malý průměr pro nasátí oleje - takže taky to po startu tak 2 sekundy rachtalo). Celý mechanismus byl ale ve všech ostatních ohledech natolik odolný a dotažený, že problém s řetězem nastával až tak po 200-300 tkm, kdy napínák skočil za poslední zub, prostě jednou za pár set tisíc km se ty rozvody udělat musí.

Tudíž rachtání nerachtání, i kdyby to nerachtalo a mechanismum napínáku by rychle dopínal, i tak by problém nastal až po vytažení napínáku za maximum. Já s rachtajícím řetězem najel 50tkm a při kontrole byl napínák i řetěz zhodnocen jako naprosto OK, kamarádovi na novější verzi P11C s lepším napínákem to přeskočilo, protože to skočilo za poslední zub a ne proto, že by to nedopnulo.

Jednoduše řečeno, výrobce musí vyřešit chování řetězu při startu, kdy není dopnutý (což VW u TSI očividně neudělal)... a řidič to občas musí nechat zkontrolovat. Pak to totiž může udělat paseku i na jinak bezproblémovém motoru.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 21:39
Re: SPORTSVWAN
Picasso si koupil Petrumr nebo jak si ten génius říká.
16. 6. 2014 21:39
Re: Shrnovačka I. Barové piano
tak on má problém s rozvody kde kdo. Já byl tuhle se známou v servisu BMW a přišla řeč na rozvody a on přiznal, že mají s přeskočenými rozvody taky problémy, že to bohužel postihlo i BMW u modelů X5 a 5....takže ono to není dneska nic vyjímečného.

Jo to jo, ten řetěz se tam i dokázal zdeformovat, protože ten napínak mu dával strašnou čočku. Druhá věc teda taky je, jak s tím kdo jezdí. Přiznejme si narovinu, že případů, kdy u aut došlo k přetržení řemenu protože prostě nevydržel řidičův styl jízdy.

Nevím jaký je přesně rozdíl mezi váhami, ale mám pocit, že je to něco kolem 80 kg, vím, že to není moc, ale může to být znát. Ale aerodynamiku bych do toho netahal, ta by měla vliv maximálně tak na spotřebu a boční vítr a to můžu potvrdit, že je roomster méně choulostivý než moje původní octavie I.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 21:38
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Líp si přečti na co odpovídáš >:D
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:34
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ono to tak nevypada ono to tak prostě je.
16. 6. 2014 21:31
Re: SPORTSVWAN
Picasso, Picasso... neznám ;-) Vím, četl jsem tě nahoře a souhlasím s tím. Samotného mě překvapilo, že na té jednačtyřce je velmi přijatelná cena dokonce v nejvyšší výbavě. Za šest pade je to doslovné letadlo. Můj tip je, že v této generaci se z dané karoserie Golfu může stát postupný trhák.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 21:30
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jo, před koupí jsem zjišťoval všude.Zkus to taky, vypadá to hloupě , když píšeš že s těmi motory není moc problémů. ;-)
16. 6. 2014 21:28
Re: SPORTSVWAN
Souhlas. Ještě k barvám vnitřku, no já bych to černo/černé neviděl až tak nepřijatelně. Je to praktická barva, oživí se to koneckonců za jízdy plastovou lahví s Fantou :-) Vím, na co narážíš, ty světlé, krémové vnitřky (viz třeba BMW) jsou pohledově moc přitažlivé.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 21:27
Re: SPORTSVWAN
S tou spotřebou nesouhlasím... z testu to zní spíš tak, že v normálním režimu převodovka motor podtáčí, což moc hezky nezní a trpí tím dynamika, nikoli ale spotřeba.
16. 6. 2014 21:24
Re: SPORTSVWAN
Jo jo, nebylo by od věci testovat "umírněné" o to více frekventované konfigurace.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 21:21
Re: SPORTSVWAN
Hm hm. Co se optimální konfigurace týče, strefuješ se přesně do toho, co jsem psal výše. Tím ale nelze odbýt fakt (nebo hypotézu?), že kombinace 1.6TDI DSG tentokrát překvapivě a výjimečně moc nefunguje. Což mrzí o to více, že jinak vypadá DSG k 1.6TDI jako zajímavá volba, protože manuál je pouze 5st a malá nafta potřebuje ty dva stupně víc než třeba 2.0TDI.

Nechci nikoho přivolávat, ale takové Picasso...
16. 6. 2014 21:20
Re: zápor: hluk od valících se pneumatik...
Súhlas, ale i tak, hluk pneumatík nebude až tak diametrálne odlišný. Dosť súčasných áut trpí týmto neduhom. Žiaľ, máme horšie cesty a na tlmiacich materiáloch sa dnes šetrí kde sa dá. Šikovný majster si nakúpi pár šulcov bitumenovej pásky, a vytlmí si to sám. ;-)
16. 6. 2014 21:16
Re: SPORTSVWAN
Dizajn - zvonka OK. proste Golf-štýl, ktorý má šmrnc. Len ten názov je trochu mimo. Do športu má sakra ďaleko, jak stavbou a určením, tak vizážou.
V interiéri to ujde. Tvarovo na úrovni, ale tie farby... Šedo-čierna ponurá tma, ktorá s pohodou na palube veľmi nekorenšponduje. A hlavne pohodové auto by to malo byť, nie športové náradie. Za mňa, ako člena početnejšej rodiny mrzí uzučké stredné sedadlo vzadu.Hoci krajné sú kráľovské. S upútaním tretieho dieťaťa do autosedačky v strede bude sakra problém.
Automatika? O.K. Ale toto DSG je divné. Pripisujem mu hlavný podiel na vysokej spotrebe nafty. 1,4 TSI? AUto s prázdnou váhou skoro 1,5 tony? Ďakujem, nie. To radšej ten istý diesel s manuálom. Aj keď to nebude žiadna sláva. 1,6 TDI povesť TDI PD asi nedosiahne.
Cena - uletená. V konjunkcii s uletenou výbavou. Držať sa pri zemi, je to lepšie, máš pravdu. Aj keď jestvujú aj lepšie ponuky.
Inak, som zvedavý, kde bude cenovo nový Touran. Vzhľadom na to, ako narástol "Golf Plus", tak rátam, že sa posunie bližšie k Sharanu.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 21:12
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Bylo mi potěšením :-)
Avatar - rohYpnol
16. 6. 2014 21:08
Samozřejmost dokonalosti
Golf SV nastavil takový formát, že konkurence v jeho případě v podstatě neexistuje. Jakkoliv Sportsvan působí nevhodně ve spojení s MPV, tak přinejmenším morálně si toto označení zaslouží.

SV přitom působí vlastně yvváženěji a samozřejměji, než samotný G7. A to je co říct. SV je vzhledově mnohem zajímavější a proporčně vyváženější. Boční profil dokonale maskuje nízkou linií svoji výšku, zepředu diagonální linie oživují běžnou šeď formátu VW.

Golf SV vypadá tak, jako by byl navržen od prvního tahu tužky až po poslední uhlazení hliněného modelu jako hlavní karosářskou verzí. Ve srovnání s Golfem Plus, který prapodivně nakynul do potřebných rozměrů, je to obrat ne o 180 stupnů, ale rovnou skok o sedmero hor a sedmero řek do zcela jiného království.

Na tohle VW G-SV opravdu zabírám :yes: :yes: :yes:
16. 6. 2014 21:07
Re: design z rodiny golfů
Vidíš, ja som s ním absolvoval pár stoviek km, a od ideálu mal teda hodne ďaleko. Holt každý má iné priority. ;-)
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:06
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jo už koukam v ceniku je ale ne v konfiguratoru. Jinak mě se bila barva libi všeobecně.
16. 6. 2014 21:06
Re: Spotřeba
Aj tak mi príde tá spotreba príliš vysoká. Ja jazdím s Renaultom Kangoo (1,5 DCi, 78 kW), ten má výšku cca 1800 mm a čelné sklo skoro kolmé. Denná štreka asi 100 km po cestách III. triedy cez dediny mi vychádza na 5,6-5,7 litra na sto v priemere. Keď na to dupnem, tak viac, ale stále pod 6 litrov. Ten ďalší skoro liter u Sportsvanu mi nejde do hlavy. Možno to robí prevodovka, niečo vezme trochu vyššia hmotnosť jak je zdravé, niečo novinárska noha na plyne. Ale i tak, viac ako 50% plus voči uvádzanej spotrebe je príliš.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 21:05
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Dovolím si tvrdit, že když ti měnili rozvody, máš na ně od výměny dva roky záruku, bez ohledu na délku záruky na celý auto. tak držím palce. Chovají se jako z,mrdi.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 21:01
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Koukam nastudovano maš na spravnych mistech ale chytry z toho nejsi.
16. 6. 2014 20:58
Re: Hezké, ale
XL verzia = Touran. Už takto medzi nimi nie je veľký rozdiel.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 20:57
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Kamera u SV v ceníku je, něco přes 5k.

Bílou nevím... bílá si obvykle žádá velká kola, jinak to vypadá jako tuctovka v základu... možná to xenony dokážou přebít, ale musel bych to vidět.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 20:46
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Hele můžu dotaz? V čem byl problém s fanatickými zastánci Mazdy a Skyactiv-u?
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 20:44
Re: SPORTSVWAN
Bože!!!Takže špatně naladěný automat přejdeme větou o ideálním manuálu, asi pro sportovní jízdu. V MPV? Proč ne automat? To není GTI.
S tím BMW máš pravdu. WV už ho v podstatě dohnal a předehnal. Tohle auto je v podstatě prémie mezi prémií >:D Jo, a chtělo by to v příspěvku víc "garáží" a "plakátů".
Ale dávám ti :yes:
16. 6. 2014 20:36
Re: Shrnovačka I. Barové piano
3-tvrdíš blbosť, skús nové dCi a HDi, zistíš, čo je odladený motor
4-koľko klesne spotreba po zabehnutí?
Avatar - Snooob
16. 6. 2014 20:26
Re: zápor: hluk od valících se pneumatik...
Ale no!
Veď je to Sportsvan, nie?! ;-)
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 20:25
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Řekl bych, že rachtání je evidentní předzvěst přeskočení- je špatně naplej, nepínáku trvá než začne fungovat a mezi tím hrozí přeskočení za pár desítek tis.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2014 20:23
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Evidentně ti to moc nejde.Roztrhnutí řetězu? >:D jen neumí ani na podesáté udělat spolehlivý napínák. Tak radši krok zpět- řemen. Ostuda. A sere se tam toho dost- kdo chce zjistit, najde i na škoda fóru, kde určitě nejsou nepřátelé značky. Zeptej se v servisech a uvidíš.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 19:46
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Hele to rachtani nedělaji zdaleka jen motory TSI. Navic jak často ti to děla ? Ja jezdim poměrně často kratši trasy což by mělo byt pro motor vice zatěžujici a v letě to zaznamenam když přeženu tak 10 startu vše trvani do 2s. V zimě je to znatelně vice odhadem tak 15-20 strartu s tim že jezdim prakticky každy den.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 19:39
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Takže, auto je přítelkyně, ne moje, ale to sem tu už psal mockrát. Ano, prý by tam měla být nová rozvodová sada, technik to tvrdil, servis/výměna proběhla loni na jaře 3-4 měsíc 2013 tušim. Možná máš pravdu s problémovým kusem a to, že kuna kabel překousat může je určitě fakt, kterej se nám tu stává v okolí dost často, ale i sám servis uznal, že k tomu nedošlo a proto ho naštěstí na záruku vyměnil. Kdyby byl pokousaný od kuny, tak si musíme nový kabel uhradit sami.

Stejně mi ale nepřijde normální, aby nové auto rachtalo při startu :-) To nedělá ani staré TDI.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 19:30
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Mě by stačila slebši verze 1.4 TSI a barvu bych volil bilou ale jinak vybava dosti podobna. Jako prvni po vyzkoušeni bych zaškrtl Ergo sedačky ty se opravdu povedly a pokud to bude jak u klasickeho Golfa tak i zadni sedaky se prodlouži což vede k lepšimu podepřeni stehen. Dalši věc po ktere jsem patral a mrzi mě že jsem ji u součastneho auta neobjednal je kamera. Ale v konfiguratoru ji u SV nevidim......
Avatar - miromen
16. 6. 2014 19:26
Re: Sportsvan
Tak proporce hraji určitě duležitou roli ale pokud si vyzkoušiš nastaveni volantu u SV tak zjistiš že vertikalni rozsah je opravdu maly s tim že to odnesla pravě spodni poloha.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 19:17
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ale no tak proč by měli byt Golf nebo Octavia těžka auta na tento motor. Tim to rozhodně neni. A dost pochybuji že by mu tam dali stary řetěz. A je jedno jestli jde o jedni z prvnich 1.2. Dokonce znam připad ktery ještě nedavno knk. Golf jezdil na puvodni řetěz a za novy se měnil v necelych 65tkm. On ten puvodni řetěz ne jen že se vytahoval on se dokonce deformoval a u par připadu bylo dokonce zaznamenano odštipnuti menšich časti. Prostě ten žetěz byl opravdu podřadne kvality. Jinak s chrastěnim ma problemy daleko vice automobilek jen se o tom prakticky veřejně nepiše protože nejsou až tak rozšiřene. Spiš se o nich dočteš na ruznych forech. Divim se že např. nejsou nebo nevim o nich zminky o 1.2 od Opla kde je s řetězy taky problem a to po par desitkach tisic km a to neni turbo.
PS: o kolik je Golf těžši než takovy Roomster a to nemluvim o tom že Roomster je krabice ktera ma horši aerodynamiku.
16. 6. 2014 19:15
zápor: hluk od valících se pneumatik...
...to bych neviděl vyloženě jako chybu golfu, že by byl špatně odhlučeněný, ale jednoznačně tou pneumatikou. Podle fotky zezadu je Potenza S001, což je velmi sportovní pneu. Pneu bridgestone jsou obecně všechny hlučnější a S001 je vysocevýkonná pneu určená pro vozidla s opravdu sportovním charakterem, je velmi tvrdá a prakticky na šířce 225 mm je prakticky nejužšží z celého svého výrobního programu. Na toto auto bych volil spíš pneu s komfortním charakterem, než sportovním.
16. 6. 2014 19:11
Re: SPORTSVWAN
Kupodivu souhlasím s volbou motoru i výbavy. Koncernové příplatky za TDI jsou horentní, navíc 1.6 bude nejspíš dobrou volbou jen pro skromného řidiče. S manuálem ale nejel špatně, jenže jen se dvěma jezdci na palubě...
Ideální motor je podle zkušeností i z jiných aut 2.0 TDI. jenže 60.000 rozdílu se bude vracet pomalu.
Highline je také dobrá volba, Comfortline nemá např. handsfree a příplatek je mastný.
Vzhled tradičně nehodnotím, v reálu mě jen zaujalo zapuštění reflektorů. Mezi světlem a maskou je vcelku podivná nezvyklá hrana. Na fotce to vidět není.
Šikmý výhled není ideální, ale problémy s A-sloupkem má i většina konkurence.
Trochu podivné je, že VW uvádí objem kufru se zadními sedačkami na "půl cesty vpřed", uvidíme, co naměří ADAC. Doufám, že tam nebude dramatický rozdíl.
Zajímal by mě rozdíl mezi předváděčkou "v plné" a standardem. Zejména příplatkové ErgoActive sedačky (nebo jak se tomu říká) vybízejí k zaškrtnutí příslušného checkboxu...
16. 6. 2014 19:07
Re: design z rodiny golfů
ideální auto je takové, které je ideální pro potřeby svého majitele a ideální auto je takové, pokud si ho majitel vybere správně.

Já třeba takové mám. líbit se Ti to nemusí, ale já jsem se svým roomsterem moc spokojený po všech stránkách. Takže já ideální auto mám. :-)
16. 6. 2014 19:02
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ty budeš velkou smůlu na konkrétní kus...nicméně to to auto neomlouvá. Já osobně vidím problém jinde. Ty máš jednu z prvních TSI 1,2 77 kw. Upřímně moc nechápu, že se může ta závada přeskočení vracet. Podle mě by jsi měl mít tu novou rozvodovou sadu po té staré opravené a tady nastává kámen úrazu. Dali tam při té reklamaci opravdu tu novou modifikovanou sadu? A to je podle mě kámen úrazu. Kdy ty rozvody dělali? Konkrétně prosím měsíc a rok?

Další věc. Já si myslím, že 1,2 TSI 77 kw prostě nezvládá ten kroutící moment v takto těžkém autě jako je Octavie II a že je pekelně těžká. Vezmi si, že ve fabiích takové probléym neměli. Největší mouchy měli golfy, yeti, tourany a octavie....ale fabií a roomsterů bylo málo. Podle mě ten motor je dynamicky na tu stavbu předimenzovaný, ale zároveň slabý na tak velké a hlavně těžké auto. Neberme základní váhu, ale s posádkou.

že je motor divný, je už to, že ti to jelo na 3 válce...ta kuna to ale udělat opravdu mohla, tam bych to neviděl vyloženě jako blbost, mohla ho přikousnout a to úplně stačí.

Nechci to zakřiknout, ale já mám na 1,2 TSI 63 kw nalítáno 34 tis km a v pohodě, ale já mám už z výroby tu novou sadu a motor je OK. Zarachtání po startu než se ten napínák napne, než tam dojde olej je opravdu normální, ale neměl by trvat déle než 10 s, pokud ano, tak je to divné. U té nové sady k přeskoku dojít nemůže, protože je tam pouzdro, které tomu brání. Podle mě Ti tam dali znova tu starou sadu.

a poslední rada, jezdil bych do jiného servisu, tohle jsou evidentně blázni...
16. 6. 2014 18:40
SPORTSVWAN
No, tak to je zase v garáži diskusně nablito… ach bože bože… Pojďme tedy na to pragmaticky, takříkajíc pohledem reálného moderního jezdce.

Tak především oceňme konfiguraci a vůbec styl karoserie. Tohle není žádná třídní garážová načančaná Sorbonna, tohle je ocelový ingot, šoférský majstrštyk, srovnatelný snad jen s prémiovou konkurencí od BMW. Mimochodem, obě tato auta dokonale odráží rodový charakter – BMW jako sportovní van doslova; Volkswagen jako ten, který umí vyhmátnout z daných segmentů to nejlepší, přitom si zachovat očekávané charakterové vlastnosti – designově na vrcholu, přesto uměřeně konzervativní, prostě… SPORTSVWAN.

Jednoznačným uživatelským ziskem je především vzdušnost v kabině, variabilita zadní lavice (a kufru), jakož i lepší orientace na silnici, daná mírně vyšším posazem. Vše je jenom na pochvalu.

Zbývá tedy motor a převodovka. Manuál, jasně, co bys dělal s automatem, chceš si snad zajezdit, ne? No a jaký motor? Zde budu v podstatě též jednoznačný – jednačtyřka teesíčko na sto padesáti koních. Cena? Pět čtyřicet ve vrcholné výbavě! K tomu přihoď nějakou tu individuální parádičku za cca padesát tisíc a za šest kilo máš auto, které budeš závidět i sám sobě…

A tohle by měl uznat i kolega JiŘí.

BRAVO SPORTSVWAN :yes: :-!
16. 6. 2014 18:27
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Hodně by mě zajímalo, kolik těch motorů už v praxi skutečně doklepalo. Pokud jde třeba o HTP/TSI, znám jen dva majitele, kteří něco takového mají (což je samozřejmě naprosto nereprezentativní vzorek), ale oba už zažili přeskočení řetězu (u TSI to bylo ve 28tkm, u HTP nevím).

Stejně tak ale znám i případ přeskočeného řetězu na Primeře 99 (SR20DE) nebo na Lanceru. V prvním případě šlo o zanedbání údržby (motor 300tkm+, hodně podtáčený, rachtání v nikom nevzbuzovalo obavy, tak napínák skočil za poslední zub a bylo), ve druhém případě šlo údajně o výrobní vadu daného kusu. Já měl taky Primeru, ale 97 a tam rachtání po startu byla v podstatě standardní vlastnost - malý otvor pro nasátí oleje do napínáku nebo něco v tom stylu. Řetěz i přes tuto konstrukční vadu nikdy nepřeskočil a při kontrole napínáku byl sotva v polovině.

Jen mi přijde, že když se zanedbají prvotní příznaky, tak je rozdíl, jestli se to podělá už po 30-50 tkm (TSI) nebo po 200-300 tkm (SR20DE) a v tomto bych viděl ten problém. Řetěz není doživotní, jak se tvrdí, ale nějakou tu stovku tisíc km by vydržet mohl.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 18:15
Re: auto ako take
nechápu za co máš ty minusy.... za tak neutrální psaní.... hm .... máš plus...
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 18:13
Re: Shrnovačka I. Barové piano
;-) díky za věcnou a rozumnou diskuzi, autopříteli :-)
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 18:12
Re: Shrnovačka I. Barové piano
:yes: přesně tohle mě napadlo jako první. Když už výkladní skříň, tak full. ...možná ale by byla pokořena mil. hranice....
16. 6. 2014 18:09
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Rodinu nemám a v MPV a podobných vozech se moc nevyznám, takže je nerad soudím. SV má myslím větší rozvor a očekávám, že bych ten prostor vzadu uvítal pro autosedačku a manipulaci s potomkem. Kufr je dost individuální záležitost.
16. 6. 2014 18:01
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jj, je to zhruba 4/11 ku 7/11 (jsou to 4km a 7km plus minus pár desítek metrů). Stačí znát dvě spotřeby a kombinaci si z nich už člověk dopočítá.
16. 6. 2014 17:46
Re: Sportsvan
Chápu. Možná to beru zbytečně do detailu, ale tady hrají roli dlouhé nohy/ krátké ruce. To vede k hodně vytaženému volantu. Pak může dělat problém, že nejde dost nízko. Je to tedy spíš otázka proporcí (potřebuješ dostatečně dlouhý trup a ruce), ne výšky.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 17:17
Re: Sportsvan
Ano je to tak jak pišeš. Dokonce pravě o tom že nejde volant dostatečně dolu je zminka i v tomto testu. A jak jsem psal je to předpoklad že by tohle mohlo vadit pravě vyššim osobam. Jen prostě nesouhlasim s tim že poloha za volantem je problemova. Ta je naopak velice dobra a pro mě v tomhle typu auta až překvapivě dobra.
16. 6. 2014 17:12
Re: Sportsvan
Sedím tak, abych se cítil pohodlně co se pedálů týče a tak, abych zápěstím dosáhl na volant na 12h bez natahování se k němu. Volant má pro mě přednost, takže právě např. u Roomsteru mám nohy víc pokrčené než bych rád... Jak říkáš, je to velmi individuální, jak z hlediska aut, tak lidí s ohledem jejich rozdílné dispozice a preference. Miromen to asi myslel tak, že čím jsi delší, tím chceš sedět dál a níž - volant je ale usazen spíše pro sezení blíž a výš - tudíž může dojít k patové situaci :-). Myslím, že v tomhle je extrém zrovna Yeti, nedávno to zmiňovali i v nějakém testu SM
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 17:07
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Neber to nikterak útočně, jak sem psal dole příspěvku MT. Vadí mi, že někteří považují vše co udělal VW za super a aniž by věděli, jak to bude fungovat, tak se spoléhají na PR řeči o totálním zlepšení TSI ( a mnozí ti tu budou tvrdit, že první TSI se vlastně nekazí, ale že to je jen hrstka případů a že si to vymýšlí pomlouvači), stejnej problém sem měl s fanatiky ohledně Mazdy a jejího skyactive :) . Taky sem tyto řeči slyšel v servise... až nyní i technik přiznal, že nevědi co s tim, že můžou jen čekat.

Jde mi o to, že nad některými věcmi se přimhouří oko a některé se rozmáznou v diskuzi, jak kdyby šlo o kdoví co. Měl sem Dci od renaultu, odešlo turbo, zdá se, že fatální chyba, ale po výměně auto jezdilo, i když to stálo tenkrát 30 tisíc, měl sem jistotu, že to zase vydrží (jasně, zezačátku sem měl dost strach to vytáčet). A za tohle si konkrétně Renault (potažmo jejich dízly) vysloužil pověst nejhorších aut, poruchovosti, auta pro socky a kdovíco ještě. Přitom ten motor na svou dobu jel, měl 6tikvalt, commonrail a dokonce jezdil i za velmi příznivé hodnoty, které nebyly natolik vzdálené slavným TDI. Byl to špatný motor? Já zde nevidím rozdíl oproti problému s TSI a nechápu, jak někdo může tento motor, potažmo VW vychvalovat do nebes za spolehlivost, dnes, v roce 2014 :-) a ostatní automobilky schazovat, to je celé.
Všechno do jednoho (ať je to VW, Renault, Ford, Kia, BMW) jsou to stejné šunty :-)

Nemám s tím zatím takový problém, jaký budu mít, až to odejde a odmítnou to reklamovat. Jen už tomu autu nevěříme a na delší trasy už jezdíme radši výlučně mým vozem nebo čekám, kdy mi přítelkyně zavolá, že ji to nechalo na druhý straně ČR ....
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 16:58
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Já také doufám, že to bude lepší, jen je to spíše psáno všeobecně na ty lidi, kteří nedají přes očividné problémy na VW dopustit. Nechci je hanit, že je to odpad, možná to tak vypadá, ale jde spíš o tu neomylnost, jak někteří tvrdí, že je to OK, přitom není a nebo to ještě nikdo netuší, jestli bude. Stejně tak jako je automaticky Renault či Peugeot odpad, protože je z Francie :-)

Variant má větší kufr, což bych pro rodinu uvítal více, než místo ve druhé řadě sedadel :-) Pokud budu chtít obojí, tak bych musel o třídu výše pro MPV.
16. 6. 2014 16:55
Re: Shrnovačka I. Barové piano
To uz radsej 500L, mas to za cca 520tis. podla cennika v porovnatelnej vybave a s lepsim chrochtakom.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 16:06
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jako tve rozhořčeni určitě chapu ale nemužeš svym rozhořčenim shazovat všechny motory. Zřejmě by mě to taky v připadě problemu odradilo a to ne jen u auta ale všeobecně. Ale potom někde skakat jako čertik z krabičky a psat že to jsou poruchove motory a teď nevim jestli to prezentuješ ty a to že to je motor ktery ma spoustu vad mi přijde docela podivne..
Ja mam třeba špatne zkušenosti s domacimi spotřebiči FR vyrobcu a jsem zapřisahly že od nich si už nikdy nic nekoupim ale tohle je po zkušenosti vicero vyrobcu a vyrobku.
Ale chapu že auto je větši investice kdy stači jedno větši zavahani a člověk ma pro přiště jasno.
16. 6. 2014 15:44
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Variant má v druhé řadě více místa?

Chápu, že ti došla trpělivost, ale u nových motorů si teprve budeme muset počkat, jak se vyloupnou. Nějaké dětské nemoci by mě nepřekvapily (jsou to přeci jen nové motory), ale snad budou držet. VW je potřeboval jak sůl. Rozhodně jim věřím víc, než jsem kdy věřil předchozí generaci, ta mě nikdy nepřesvědčila.
16. 6. 2014 15:07
Re: Sportsvan
Takže tedy sedíš schválně dál od volantu? Jen si myslím, že být menší, bude pro tebe ještě výš. A sice bys byl blíže, ale měl bys zase pravděpodobně kratší ruce. Poloha za volantem je celkem komplexní věc, ale co napsal miromen, mi nedává smysl.
16. 6. 2014 14:59
Re: Sportsvan
Připomínku k rozsahu nastavení volantu nechápu. Pokud jsi vysoký, tak přeci nepotřebuješ volant níž než malí lidé. To spíš souvisí s tím, v jaké výšce chceš mít oči. Pokud vezmeš člověka tak velkého, že se tam jen tak tak vejde, bude mít volant spíš nahoře. Protože výšku bude mít spíš v trupu než krku/ hlavě, tedy i ramena bude mít vysoko.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 14:54
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Přesně tak... z jedné věty o tom, že někdo jezdil dálnici + město za 6,5, se toho moc usuzovat nedá.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 14:48
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Nene, O II (už sem to tu psal mockrát, ale vždy mi nejakej chytrák napíše, že sem si to vymyslel >:D ) . Kombik od Golfu je ale prostornějším a větším vozem (má ten kýžený kufr pro rodinu), ale tohle je opravdu jen vyšší Golf a cenový rozdíl 40 tisíc mi nepřijde podložený přidanou hodnotou.
16. 6. 2014 14:47
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Plus ta kombinace je 63 % mimo město, jestli si dobře pamatuji (ne 50:50).
16. 6. 2014 14:33
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Příplatek za SV je zhruba 40 tisíc (oproti 5 dveřovému HB). Za kombi se připlácí 30. Vyšší základ je důsledek toho, že v ČR nenabízí Trendline.

Chci se zeptat, to byla OIII s tím problematickým motorem?
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 14:20
Re: Shrnovačka I. Barové piano
No... nevím jakou máš zkušenost ty (ne to co píše propagační leták škodovky), ale cukání motoru a občasné zarachtání, které se stupnuje je scénář, který se opakuje již po druhé. Promiň, ale mít relativně nové auto a řešit takovéhle problémy je pro mne opravdu velký důvod k nevoli vůči veškerým TSI 1.2 motorům a můžeš mi to vykládat tisíckrát. Ty by sis na základě takovéhle zkušenosti koupil znovu stejný motor, který je "prý" vylepšený... jenže to "prý" byl v pořádku i tenhle.... Já ne. A to nejen TSI, mohl by to být i super pozlacený motor z Ferrari :-)

Takže já se zeptám jeste jednou, je normální, aby teda spolehlivý motor měl takové problémy a je normální, aby ti u zánovního auta rachtal řetěz? Přijde ti to jako kvalitní výrobek?
Avatar - miromen
16. 6. 2014 14:10
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Puvodni řetězy jsou minulosti tak nevim co pořad řešiš. Nove řetězy jsou bezproblemove a "nehrozi ani přeskočeni natož roztrženi". To že i s novym řetězem motor občas zarachta je bohužel vlastnost ale nic to neměni na tom co piši vyše. On ten problem s tim zarachtanim je s největši pravděpodobnosti zapřičiněn konstrukci napinaku a jeho uchyceni. Což neni problem pouze u VW. Znam dokonce i nějake okolnosti ohledně pravě řešeni napinaku a to dokonce možne ve spolupraci s jinou automobilkou ktera tento nedostatek taky řeši. Prostě možna vzajemna spoluprace.
Jinak choulostive mista ma 1.4 TSI 90kw a bohužel v praxi se to projevuje.
16. 6. 2014 14:02
Re: Spotřeba
Tak má navíc nějakých 12cm, což je asi 8 %. Plus minus o těch 8 % bude větší i čelní plocha, trochu slabší součinitel odporu vzduchu, 100 kilo navíc, to už může něco málo udělat... ale i tak mi ten rozdíl přijde být docela velký.
16. 6. 2014 13:56
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Tak ale papírové údaje hovoří o provozu město+meziměsto a nikoli město+dálnice. Opravdu se mi nezdá, že motor bude žrát v meziměstském provozu stejně jako na dálnici jako tobě. Nemůžeš srovnávat papírovou hodnotu "město+meziměsto" s dosaženou spotřebou "město+dálnice"... Každopádně je pravda, že i kdyby to testovali "město+meziměsto", podle výše uvedených čísel by byl rozdíl proti udávané kombinaci dost vysoký, ale určitě ne 60%.
Avatar - 3_diamanty
16. 6. 2014 13:28
Re: design z rodiny golfů
suhlasim... dizajn ma tiez prekvapil :yes: ;-)
16. 6. 2014 13:26
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Nechápu, proč zastoupení nezvolilo dvoulitr, když už musel být vznětový. Rozhodně se nesnažili o střídmou konfiguraci, takový rozdíl by to v ceně neudělalo.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 12:40
Re: Shrnovačka I. Barové piano
To je ale dost fatální závada pro motor, nemyslíš ?:D To už je lepší, kdyby odcházelo turbo, díky čemuž jsou pranýřovány a označovány za nespolehlivé jiné motory, třeba u francouzů.... :-) Tak proč by Tsi mělo být za tuto "maličkost" dobrým motorem?:)
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 12:33
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Vytahaný řetěz 35 tisíc KM (obligátní rachtání při startu, stupňující se s kilometry), opraveno po půlročním průtahu na záruku.
Stejná závada po výměně v 50 tisících km. Škoda odmítá i přes zjevný problém a zvukový projev opravu provést (auto je ještě v záruce), prý je to vyměněno za nové, kvalitní díly a závada se NEMŮŽE projevit a pazvuky při startu jsou prá v NORMĚ... realita je jinde

54 tisíc km problém elektroniky motoru, jel na 3 válce, přes diagnostiku opraveno + nový kabel. Nedošlo k mechanickému poškození od kuny (jak se nám snažili namluvit a jak se prý stává), prostě odešel.

Problém s rozvodovým řetězem pořád trvá a opět se stupňuje. Bohužel se kvapem blíží konec záruky na vozidlo ( 5 let a 60 tisíc km). Vyjádření Škody je, že máme čekat, dokud nepřeskočí řetěz... jinak to znovu řešit nehodlají i přes zjevný problém ( a když bude po záruce, tak už to řešit nebudou tuplem:)) . A navíc to auto při tomto posledním servisu minulý týden odřeli na nárazníku, samozřejmě ruce pryč... :-) Už sem to sem psal párkrát.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 12:30
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ano možne přeskočeni nebo roztrhnuti puvodniho řetězu hrozilo což se samozřejmě řešilo. Ale mě by zajimali dalši chronicke bolesti tohoto motoru když se tvrdi že jsou to nespolehlive motory ktere maji udajně mnoho druhu zavad.
Avatar - wakantanka
16. 6. 2014 12:29
Re: design z rodiny golfů
No oproti predchodcovi jednoznačne posun (designovo) vpred. Možnosti dovybavenia taktiež takmer nekonečné. Na základe tohto konkrétneho testu ma ale tento kompaktný VAN nepresvedčil. To radšej Golf Variant alebo niečo od konkurencie.
Avatar - wakantanka
16. 6. 2014 12:23
Re: Shrnovačka I. Barové piano
K bodu 3 a 5. nie v každom VW s CR chrochtá a duní. Takže niekde asi urobili súdruhovia chybu ak v tomto áno. Ak to vytkne aj redaktor redakcie, ktorá je všeobecne koncernovým autám naklonená, tak to bude prúser ako Brno. >:D
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 12:20
Re: design z rodiny golfů
..s tím se dá souhlasit... motor bída, hlad a utrpení. Ideální auto... kdo z nás to má? >:D
Z původního sexy auta udělali opět budku pro seniory....
Avatar - wakantanka
16. 6. 2014 12:19
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Hm, žeby roztrhnutá, prípadne preskočená rozvodová reťaz? Poznám minimálne dvoch súkromných vlastníkov, ktorí takto prišli o motor pár mesiacov po uplynutí garancie. By ti vedeli porozprávať aj o ústretovosti značkového predajcu atď.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 12:16
Re: Shrnovačka I. Barové piano
2. viz. test
3. viz. test
4. mno.... fantazie ti ladí
5. viz. test
6. viz. test
8. ano.... ale koukni na fotky a pak v reálu... pokud je to vymazlené na top verzi, tak je to fajn...ale nižší než top - zpět k bodu 8
Avatar - miromen
16. 6. 2014 12:04
Re: Sportsvan
No asi tak když jsem si dal sedak do zhruba stedni vyšky což mi vyhovovalo včetně vyhledu tak volant jsem měl nastaveny tak že byl teměř uplně dole. Když jsem dal sedak uplně dolu a volant šel snižit už jen o par mm tak jsem měl ruce opravdu hodně vysoko. Takže předpokladam že vyšši lide budou mit s tim problem ale tohle je poteba si určitě vyzkoušet.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 11:59
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Takže znova se zeptam. Co ma puvodni 1.2TSI za problemy ? V čem je nespolehliva....
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 11:56
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Já nevím, taky nám tvrdí, že už je tam uplně nová součástka a je nemožné, aby se to opakovalo, opakuje.

Ale nejde jen o TSI, vždyť to vidíš, když napíše někdo, že je to špatný motor co se týká spolehlivosti a životnosti, tak tu VW fans budou řikat, že je to kec, že sme to někde slyšeli a že jsou to pomluvy.. bohužel nejsou. Motor to špatný není na jízdu, ale spolehlivý není a nevěřil bych mu znovu, tečka :-) Zkusil bych možná 1.8.

Je to spíš celé o tom, že někde chybu přehlédneme a jinde z ní uděláme fatální problém :-)

Řeč je o tomto sportsvanu, já k němu napsal své :-) TSI je pruser pro hodně zklamaných zákazníků a vysoká cena je druhý průser. Kdyby to natáhli alá Altea XL, bude to už zase krapet zajímavější a zabalené v atraktivním kabátě.
Avatar - Snooob
16. 6. 2014 11:53
Re: Hezké, ale
Ou!
To vlákno bolo "nad moje sily" :-)
16. 6. 2014 11:46
Re: Shrnovačka I. Barové piano
1. nejede - souhlas
2. neřadí - blbost
3. hlučné - je to ropák a ať je to jak chce, VW ho má ideálně odladěné a odhlučněné oproti jiným značkám
4. žere - spotřeba klesne po zajetí
5. chrochtá - viz bod 3 - zbytečný bod
6. doladit - pravda 50 na 50
7. cena - souhlas
8. ....vw syndrom. Na fotkách parádní, ale ve skutečnosti je více přitažlivý snad i Barkas. - to je věc názoru každého
16. 6. 2014 11:43
Re: Sportsvan
Tak s tím jsem měl problém u každého auta. Paradoxně toho pravého kolena jsem se bál docela dost. Protože já měl před roomster Octavii I a tam jsem se tím kolenem do konzole bouchal pořád, u roomstera mi to ale vyšlo kousek za, takže se vůbec nedotýkám. Já mám podobný problém u aut s tím volantem, že se natahuju, že bych potřeboval si volant vytáhnout k sobě, protože levou ruku mám opřenou klasicky o opěrku na dveřích, ale zápěstí mám ohnuté o 90 stupňů jak držím věnec, takže volant bych potřeboval přitáhnout k sobě, aby zápěstí bylo rovně, ale to se mi pak blbě nastupuje. Holt vysocí lidé to mají těžké. Ale přiznám se, že v tom roomsteru se mi jezdí opravdu nadočekávání dobře.
16. 6. 2014 11:42
Re: Spotřeba
Jo teď koukám že Vilém napsal, že rozdíl je ve tvaru vozu: Sportsvan je vyšší. Takže je to výškou, nikoliv tvarem, což smíchal dohromady :-)
16. 6. 2014 11:40
Re: Spotřeba
jo, mě to vysvětlovat nemusíš... >:D
16. 6. 2014 11:39
design z rodiny golfů
...je jednoznačně nejhezčí. Design je povedený. Líbí se mi, že i když jsou zadní kola pořád zapadlá dovnitř, tak je to daleko lépe zkousnutelné než u klasického golfu, který i na 19" vypadá jak na 15" a přijde mi to jednoznačně velmi užitečné auto, pro někoho, kterému je klasický golf malý a kombi mu nejde přes čumák je tohle ideální volba. Bude velmi zajímavé sledovat, jak do té trojice zapadne a kolik si ukrojí z prodejů Tourana a nebo Golf var.

Motor 1,6 TDi je v podání VW, jakožto majstrštykáře u ropáků legendárních 1,9 trošku větší úlet. nevím, jak 81 kw verze, ale 77 byla tedy v prvních kilometrech pekelně líná. Pravdou je, že dost majitelů říkalo, že se to auto rozjelo tak po 15 tis ujetých kilometrech a pak už jede pěkně.

Co se týče ceny, tak to je docela nesmysl, už jenom kvůli té výbavě, je tam serepetiček, bez kterých by se člověk obešel, já bych to stenčil tak do 530 tis kč a myslím, že je to ideální auto. :yes:
16. 6. 2014 11:35
Re: Sportsvan
Jistě že nejezdím s rovnýma nohama :-) . Ale jednoduše když jezdím s Roomsterem, mám pořád pocit že nevím jak si sednout - buď musím nohy krčit příliš a mačkat si pravé koleno, anebo se zs volantem trochu "natahovat". Do toho chci vidět na budíky a ven z auta, zároveň ale raději sedím nízko... Asi jsem v tomhle ale moc náročný :-)
16. 6. 2014 11:31
Re: Shrnovačka I. Barové piano
No jo, ale tak pokud vím, tak máš u té octavie, jedno z prvních TSi a ty problémy měli, dneska už je to jinde... z toho bych závěry nedělal.
16. 6. 2014 11:29
Re: Sportsvan
já mám roomster a 192 cm a nechápu úplně co myslíš těmi pokrčenými nohami. To máme jako řidiči snad u každého auta, že mám pokrčené nohy. Co vím, tak nohy rovně má řidič jen v závodním autě :-)
16. 6. 2014 11:25
Re: Spotřeba
Součinitel odporu vzduchu není dán rozměry auta ale tvarem - musíš vzít v potaz ještě čelní plochu ;-)
16. 6. 2014 11:19
Re: Spotřeba
Octavia má cx 0,29, všechny Golfy mají 0,30 (BlueMotion dokonce 0,27), takže si myslím, že tím to vážně nebude...
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 11:16
Re: Hezké, ale
Jo, to už jsem psal výše, přesně tak.. ve stylu Altea XL by to bylo ideál.
Avatar - Armin Tamzarian
16. 6. 2014 11:06
Re: Spotřeba
Já si naopak myslím, že rozdíl ve spotřebě bude především a hlavně v tvaru vozu.
SportsVan je "višší" 8-s >:D
16. 6. 2014 10:58
Re: Sportsvan
S tím to není právě tak jednoznačné. Ve Sportsvanu jsem neseděl, ale například v Roomsteru nebo Yetim mám přesně takový problém. Měřím cca 190cm a když nechci mít při řízení pokrčené nohy a zažívat nepohodlí při ovládání pedálů, je pro mne volant příliš daleko a vysoko, což mi zase nevyhovuje z pohledu ovládání auta. Co pozoruji, tak spoustě rozvalených řidičů za volantem to nevadí, ale pokud chci mít za každých okolností kontrolu nad tím, kam auto jede a ne ho jen tak korigovat, pak je pozice za volantem na zvážení
16. 6. 2014 10:56
Spotřeba
Je to divný s tou spotřebou...u testu Octavie s 1,6 TDi (ano, jen 77kW) s DSG byly psány ódy jak to dálnici jede za 5,5l a ve městě se přes 6l taky nedostaneš a tenhle Golfík jezdí v průměru za 6,5l.
Tvarem auta ani těmi 4kW ten rozdíl asi nevznikne...spíš mám obavy, že někdo trochu kecal u té Octavie.
Jinak Sportsvan hezký, cenově trochu víš a hlavně je strašně blízko Variantu...bude to spíš pro menší publikum, ale jinak s jiným motorem by to asi nebylo úplně špatně. :-!
Avatar - KANKUNEN
16. 6. 2014 10:50
Re: Sportsvan
Počkej, počkej, jak to myslíš. Snad vysoký člověk má hlavu i ramena vysoko, proč by si měl snižovat volant, akorát by viděl v budicích vrch volantu.
Avatar - Emel
16. 6. 2014 10:49
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Proti přehmatům jsem nenapsal ani slovo. Pokud DSG nefunguje jak má, je to na pováženou... holt asi převážily ekoaspekty, nevím. To beru a souhlasím s tebou. Komentoval jsem právě jen ten konfig a spotřebu - u té se to těžko hodnotí a byl bych překvapený, kdyby byl Sportsvan nějak výrazněj žravé auto.

Když to bude jezdit s TSI za 7,5 v rodinném nasazení... pak budiž.
Avatar - Snooob
16. 6. 2014 10:46
Re: Hezké, ale
Stačila by nejaká "XL" verzia. Niečo na spôsob Altea/Altea XL

Lebo kupovať rodinné auto s malým kufrom nedáva zmysel...
Avatar - Emel
16. 6. 2014 10:46
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Já jsem teď nadšený z 2.0TDI v OIII... na lítání po Německu super, asi hodně dělá dlouhá převodovka... není problém se vejít do 6 litrů při cestovní rychlosti 160 (kterou se samozřejmě nedá jet pořád).

Víš co, pokud ti někdo řekne, že jezdil po městě a po dálnici za 6,5... moc vypovídací hodnotu to nemá.
Avatar - miromen
16. 6. 2014 10:25
Sportsvan
Nedavno jsem měl možnost si Sportsvan prohlidnout a musim řict že vzledově se auto opravdu povedlo zvlašť dobře vypada zadni čast ktera se mi z obrazku moc nezamlouvala. Červena metaliza autu slušela ale v jinych barvach jsem zatim Sportsvan neviděl. Interier je velmi libivy avšak interier klasickeho Golfa se mi libi vic. Zakladni sedačky jsou na prvni dojem velice povedene. S čim uplně nesouhlasim je poloha za volantem. Ja sdilim nazor konkurenčniho webu kde polohu naopak chvali. Když přihlidnu na kategorii auta tak je poloha prakticky shodna s klasickym vozem pouze se sedi o něco vyše a vyhovujici polohu jsem našel velmi rychle. Problem vidim akorat u opravdu vysokych postav odhadem někde ke 2m kdy volant nejde dat dostatečně nizko takže při nejnižši poloze sedaku je volant zbytečně vysoko a chtělo by to ještě o cca 2cm niže.
Když jsem vlitl na konfigurator tak moje volba 1.4 TSI 92KW vybava HL ktera je už tak velmi obsahla + nějake doplňky mě vyšla na cca 590tkč takže realně někde kolem 540tkč což považuji za standardni cenu Golfu.
Auto tohoto typu nepotřebuji ale v opačnem připadě určitě jeden z kandidatu.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 10:25
Re: Shrnovačka I. Barové piano
No, TSI, zvláště ty základní, poruchový prostě je, s tim nic nenaděláš ač se budeš sebevíc vztekat (blablabla nové díly, blabla bla opravy a svolávačky vyřeší vše (no svolávačky, o tom radši nebudu rozepisovat,jak to funguje)). Můžu doložit draze získanými zkušenostmi, které sou od pátku zase o něco čerstvější.

To, že je to auto drahé a to hodně drahé na svou velikost a určení, to je taky holý fakt. I to TSI 1.2 za 430 tisíc je raketa za lehce nafouklého Golfa.

Jediné plus vidím v opravdu atraktivním vzhledu, možná by mu slušelo se trochu protáhnout ve stylu Altey XL. Potom by tech cca 400 nemuselo být uplně mimo a jako MPV by splnilo i svůj účel.
Avatar - 3_diamanty
16. 6. 2014 10:24
Re: Shrnovačka I. Barové piano
suhlasim.... problem je ze testovany exemplar je v top vybave po ktorej bezny realny zakaznik asi siahat nebude.... to mas ako s yetim za milion ... kolko sa takych preda? mozno 20 zo 4000 rocne v cz .... a mozno 3 na slovensku...

zoberme si ale sportsvan s 1,4 tsi 92 kw v comfortline s manualom.. a hned sme na cene 18 500 eur ( okolo 520 tisic kc ) ... nevravim ze to je lacne auto ale voci kusku za 900 000 je to uz uplne ine kafe a auto je uz predajne a vybavou prakticky a vhodne nakonfigurovane .. to by bol iny test ... skoda
16. 6. 2014 10:24
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Vsichni vime, ze naftovej ctyrvalec nebude nikdy sepot kvetin. Ale nemusi znit jako pribory v hrnci.
Avatar - Choochoo
16. 6. 2014 10:23
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Jojo, 6,5l neni malo, kor na diesel s docela slabym vykonem a kroutakem. K papirovym hodnotam to ma hodne daleko, ale drzi si svych obvyklych 60% navic, tak jak je u vw obvykle.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2014 10:17
Hezké, ale
Za ty prachy... nevim nevim. Je to pořád malé auto. Jako rodinný vůz si představím spíše Tourana, nebo pravděpodobněji vozy od konkurence, jako Zafira, Scenic, Smax..
Avatar - Emel
16. 6. 2014 10:12
Re: Shrnovačka I. Barové piano
1.4TSI 110kW manuál highline za 540, k tomu bixenony 23, ergoactive sedačky 8, zimní paket 16, obyč navi 17, metalíza 14, kamera 5... počítám, že někde kolem ceníkových 600 by mělo být to co chci. Pokožení si klidně odpustím například, ty Ergo sedačky jsou fajn tak jak jsou.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 10:11
Re: Shrnovačka I. Barové piano
...víš, ono o konfig ani tak v konečném důsledku nejde. Jde o to, že jsou tam přehmaty, které dneska nemůžou být, natož u vw člověk čeká echt práci, za kterou si ochotný připlatit. Jak píše webpaja - tohle zvedne ze židle i u auta za 400. Tohle osobně považuji za úlet a zkoušku posádky. Ano, s 1,4tsi se něco konat nebude, bude tichounký....ale bojím se spotřeby. Mým odhadem to bude něco kolem 7-8lt. Tady mají kombinovanou uvedenou 4 a reál za 6,5. Jen připomenu, že tohle auto mě hodně zaujalo a těšil se na něj. ....... barové piano.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 10:06
Re: Shrnovačka I. Barové piano
....tepnami v očích mlátí do monitoru >:D tohle jsem četl dvakrát a prstem přiloženým k placce sledoval vlákno, jestli je to fakt tobě >:D a hele ho ;-)
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
16. 6. 2014 10:05
Re: Shrnovačka I. Barové piano
JO GOLF TO JE POJEM
ale
není GOLF [odkaz] jako GOLF [odkaz] [odkaz] soudruidi ;-)
Avatar - Emel
16. 6. 2014 10:05
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Já Jirimu jeho celkový dojem nerozporuju, taky bych konfiguroval jinak... ale jak se praví dole, preference jsou různé. Já komentuju spotřebu a cenu.

Ber to tak, že Golf Variant 1.6TDI Highline stojí 590, Sportsvan je za 611, ale má silnější motor, za který se u Variantu připlácí 16.000 (v Comfortline jako BM, pro Highline se nenabízí). Sečteno a podtrženo, Sportsvan fakticky kopíruje cenu Variantu, což je asi v pořádku. Pokud má někdo potřebu nacpat tam výbavu za dalších 300t...
Avatar - KANKUNEN
16. 6. 2014 10:03
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Mám zkušenost ze Superbu a taky je tam motor podtáčen a pak vibruje autem. Při přepnutí na sport to zase jede ve vysokých otáčkách a ideál by bylo něco mezi.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 10:02
Re: Shrnovačka I. Barové piano
...ano, ... :-) :yes: tak to vnímám přesně i já. Za kvalitu se platí, o tom žádná. Ale tady mi to přijde něco ve stylu: co zákazník ještě zkousne. Btw. byl jsem prubnout P308SW s 1,6 hdi. Ševel,pohoda, zvuk. To, že mi uhořela ruka na šaltu je jiná >:D ....ale dneska motory už nechrochtají jak oct.1 s 900.000km.
Avatar - 3_diamanty
16. 6. 2014 10:01
auto ako take
ma skutocne zaujalo uz pri statickej prezentacii a paci sa mi. Myslim ze by mohol byt ovela zaujimavejsi test s 1,4 TSI .. a nejakou beznou vybavou.... ten testovany kus v diesli a za 900 litrov je opat dalsi nepredajny testovaci exemplar, skoda.... chcelo by to testovat skor take verzie ktore sa aj realne budu predavat.... nie len vystavne kusky .... clovek takto zbytocne podvedome nadobudne pocit ze ide o nejake nezmyselne drahe a zbytocne auto... pritom to nie je pravda... sportsvan je fajn trefa... len to chce vhodny motor a vybavu

zaujimave dojmy z tohto auta clovek najde aj tu: [odkaz] ...
16. 6. 2014 10:00
Re: Shrnovačka I. Barové piano
...tohle vypada na prodejce :-) . Kde jsi to ode me kdy cetl???
Avatar - Stefič
16. 6. 2014 09:59
Re: Shrnovačka I. Barové piano
A hlavne nezapomen na zminku o nudnem designu a poruchovosti TSI. To kekaude VW diskusi neodmyslitelne partri
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 09:59
Re: Shrnovačka I. Barové piano
...nečti mě, ale test. Který bod je "silně dětinský"?
16. 6. 2014 09:58
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ty jsi znackovej optimista. Nejde o to, ze chtochta, ale jak hlasite. Ze nekdo neodladi dobre automat je na povazenou. Nejlepsim pohonem pro napravu podobnych chyb je hlasita kritika. Pak se vyrobce chyti za hlavu a kona. Servilita a smirlivost (proc vsak, jsme zakaznici) nasledne vedou do pekel.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 09:57
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Ok. Jsi cifršpion. Zkus si poskládat normálně solidně vybavené tohle auto s rozumným motorem s ohledem na použití vozu - tzn. bezpečnost, ekonomika provozu, pohoda na palubě. Dojdeš k tomu, že buď kočkopes s plnou náručí kompromisů nebo se holt praštíš po kapse tak, že si vyhodíš kyčel... the Choice is up 2 U...
K výbavě:
motor - kolem 140-150 ti koní, spotřeba by se měla pohybovat někde kolem 5 - 5,5 reálně, konkurence to umí, dále xenony, vyhřívání židlí, trošku pokožení, xenony, couváky, tempomat, automatická klima....
16. 6. 2014 09:56
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Tak sup pro nej...
Avatar - Stefič
16. 6. 2014 09:56
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Tak to, zr se ti nelibi je tvoje vec. A ostatni body mi pripadaji silne detinske. Neradi iako ze nema paku nebo jak jai to jako myslel. Chrochta? Blik, je to nafta. Ostatni fakt nema smysl komentovat
16. 6. 2014 09:55
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Penize vem cert, kdyz auto za neco stoji, at se konto zatrese. Ale v dnesni dobe hlasite chrochtat a pustit do serie neodladenou (jindy bez mrknuti oka fungujici) prevodovku je haluz. Pak to bude stvat cloveka i za ctyri kila...
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 09:53
Re: Shrnovačka I. Barové piano
;-) :yes: ano, nejede a motor si nerozumí s převodovkou. Plus pár dalších příjemností a barové piano jak vyšité. Ať hledám, jak hledám, důvodu ke koupi nenacházím.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 09:52
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Gratuluji k výběru 8-s ....takže, za 600 si koupíš: viz. výše můj první příspěvěk.... ale každý máme jiné preference. ;-)
Avatar - Stefič
16. 6. 2014 09:50
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Nesmysl, precti si vybavu,. Je tam halda kravin, ktere si skoro nildo nekoupi. Jak pise Emel. Za 650 podle ceniku, za 600 v realu dobry kup. Jako mensi MPV super.
Avatar - iudex
16. 6. 2014 09:47
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Tak je to trochu expresívne podané, ale inak má Jiri pravdu. Za tie peniaze by to malo lietať a nie riešiť, že do kopca to nejde a motor si nerozumie s prevodovkou.Jasné, tento konkrétny model sa ako predvádzačka po tom, čo pochodí redakcie, bude predávať za 600, ale i tak, nové si asi za takúto cenu k svojej spokojnosti nevyskladáš.
Avatar - KANKUNEN
16. 6. 2014 09:46
Re: Za tohle dát 891.599 Kč?
To je jednoduché, nacpeš tam všechnu výbavu. Vybavené to je jako prémie a prémie stojí o půl mega víc.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 6. 2014 09:39
Za tohle dát 891.599 Kč?
Pře vší úctě k užitným hodnotám tohodle auta.................... to bych musel být blázen. >:D :-! 8-s
Avatar - Emel
16. 6. 2014 09:31
Re: Shrnovačka I. Barové piano
Zase to nepřeháněj. Konfigurace přes mega je úlet, za nějakých 650 bude možné poskládat něco rozumného s 1.4TSI. A spotřeba... 6.5 není málo, ale v mixu města a dálnice s vyšším autem to není žádná tragédie.
Avatar - Ji/Ri
16. 6. 2014 09:01
Shrnovačka I. Barové piano
1. nejede
2. neřadí
3. hlučné
4. žere
5. chrochtá
6. doladit
7. cena
8. ....vw syndrom. Na fotkách parádní, ale ve skutečnosti je více přitažlivý snad i Barkas.

Interiér vynikající, zpracování vynikající. Celkově 1,5 * ..... možná dvě. Naživo je to zajímavé jak žvýkačka na chodníku - občas si všimneš, ale jdeš dál.
Bavit se o ceně je zbytečné, je to novinářské auto. Ale, čti mezi řádky - s použitelným motorem jsi přes 1.
Dnes velmi zřetelně - rozladěn jak barové piano.