A 210 koní by nestačilo? Když to dostane Ford Edge, může to dostat i ST ale hlavně Mondeo:
In Europe, Ford will offer for Edge two versions of Ford’s 2.0-liter Duratorq TDCi diesel engine:
•A 180 PS (132 kW) version delivering 400 N·m () of torque and projected 149 g/km CO2, with 6-speed manual transmission; and
•A 210 PS (154 kW) version delivering 450 N·m (332 lb-ft) of torque and projected 159 g/km CO2, with 6-speed PowerShift automatic and paddle-shift controls.
Ale, žeby strach pred Jagom? Ale chápem, že si netrúfaš, tých 495 koní je už priveľká prevaha. >:-[]
Ale inak máš pravdu v tom, že bol aj dramatický rozjazd pred partičkou motorkárov na pumpe. >:-[]
...o této akci jsem nevěděl, vláčku ... hoši hoši.... někdy mi to přijde, jako na křižovatce, kde Gang Beďárovců tůruje Fáwo voe, aby hodili sprinta s legendou. V těchhle situacích se jen mírně usměju a dám přednost k výtrysku klukovských polucí.... v tomhle případě by tomu nebylo jinak :-) >:D ... tady platí jako ve všem člověčizmu: někdo ví a někdo si to vědění musí zkoušet a dohánět >:-[]:-)
77kw TSI s 77kw TDI a 75Kw MPI :-) Stejné výkony... ano, cena je věc druhá, ale při obdobném autě (referenčně Š Octavia a VW Jetta, to jso vozy s temito motory co mam k dispozici) je na tom nejlépe to TDI. Ceny v reálu nebyly zas tak odlišné, je fakt, že VW bylo nejdražší, ale také je nejvybavenější.... vše kolem 500 tisíc +/- (Jetta 600 v době koupě)
No, když mi napíšeš, že si to neumim vypočítat, že se musim dovzdělat a že tomu nerozumim.... to nebylo na mne? Já to neberu proti svému autu, ale proti své osobě... :-)
Jo, proč mne viníš z toho, že jsem si auto nekoupil za své? :-)
Mě je jedno na co vše máš papíry a já se do tebe nenavážel, to ty jsi začal psát o tom, že neumím počítat a musím se dovzdělat v ekonomice, že nejsem fanda značky atd... :-)
Rohliky mají smysl, za tím si stojím
>:-[]
Pokud porovnáváš ostrý benzín a ostrou naftu, pak přirovnání sedí..
Javor, podobně focus RS v dýzlu už by asi bylo za hranou, z hlediska označení, ST je prostě rychlá verze, jedna v benzinu, druhá v dýzlu, no problem. ;-)
Zastal taxikářů? Hlavně ve spojistosti s taxikářemi napsat, že odborná práce patří odborníkům je hodně směšný vzhledem k tomu, že ve schopnostech řízení mezi těmito "odborníky" a ostatními řidiči není žádný rozdíl...
Tahle diskuze je podle mne založená na informaci, že bude dieselové ST. Nemusí být 100% pravdivá, jak píšeš, můžou je nějak oddělit.
Protože tomu minimálně část z nich chce věřit a ostatní o tom přesvědčit. Sami pravděpodobně nevnímají druhou možnost jako tak prestižní, řekněme. Nevím, proč bych do toho vůbec motal pakety. Takový vliv nemají a řadu z toho koupíš zvlášť. To se musíme bavit o konfiguraci. Že někdo označí M550d jako M5... ale 520d s M paketem. >:D
Mně nevadí rozšiřování nabídky. Nemám však rád znásilňování značek jako zkratku k prodejům. Ta změna vnímání samozřejmě může být chtěná. Je na majiteli, jak si ji bude kultivovat.
Je to o tom, že prostě spousta lidí je zřejmě ochotno zaplatit stejný nebo dokonce vetší peníz za naftové RS, GTD nebo ST, i když toto je výrazně slabší a jízdně úplně jinde, než benzín. A třeba u ST ten rozdíl bude propastný (250 vs. 184 PS) a podobně jako i u jiných značek, vrcholná dieselová motorizace bude s bídou stačit na běžnou a spotřební benzínovou motorizaci o level níže. A pak také bude obdobně propastný cenový rozdíl mezi zhruba srovnatelnými motorizacemi – 1.6EB 134kW vs. 2.0 TDCi „ST“, tak, jako je třeba u Okty 1.8TSi vs. RS TDi ….
Co do toho motáš ozzmana. Já jsem tady reagoval na to že pokud někdo chce opravdu šetřit tak si koupí i levný model a nepotřebuje ST v naftě. A to že Ozzman si bere osobně že někdo útočí proti jeho naftě je jeho boj ne muj. Používám i benzinové i dieselové auto protože každé se hodí k něčemu jinému. A tvářit se že diesel je univerzál vhodný na vše může jen Ada. Nicméně to zásadní je že ST v naftě mi nedává smysl a pokud chce někdo brát ST jako pouhé označení nějaké výbavy tak je toho označení fakt škoda. Howg
Tomu říkám krásná sešlost ;-) fajny den vám přeju, kluci. Dávám si s váma právě kafe... zatím virtuální, ale nebylo by špatné podniknout krátký nájezd na RpR. :-)
Přesně tak. :yes: ...třeba u Subaru wrx sti by mě tohle usadilo, kdyby tam dali 150 kobyl od dehtu. Tady se jedná o výbornou motorizaci, zajímavý paket a multiuniverzální model. Proč ne?
Podle mne je tahle diskuze o tom, že nalepí označení ST na auto s relativně slabým vznětovým motorem. Z tohoto hlediska je jedno, jestli se GTI/ GTD dělá jako kombi, nebo ne. Můj názor na ST to nezmění, ale vidím to jako potenciálně problematické.
Co se týče příjemnosti, myslím si, že přeplňované motory mají šanci se vyrovnat (musí být samozřejmě povedený, to platí pro obě strany). Rozdíl tam pořád bude, pokud mají stejný výkon (zážehový bude točit víc; kdyby byl stejně silný, byl by pravděpodobně citelně výkonnější, viz GTI/ GTD), ale faktorem je tu také cena. S čím tedy porovnáváš 77 kW 1,2 TSI? 77 kW 1,6 TDI? A jaké TSI za ty peníze můžeš mít? 103 kW 1,4 TSI? A ještě ti zbyde. Ta 1,4 mu natrhne zadek. Alespoň dle mého vnímání příjemnosti.
Za prvé pokud si přečteš co jsem psal dozvíš se že papíry na autobus a velkou motorku nemám. Navážet jste se začali vy do mně, když jsem vyjádřil názor že Ford se nemusí opakovat po všech a dělat model ST s naftou. A tvůj argument s rohlíky a s chlebem byl úplně mimo. Co se týče paliv každé má své pozitiva a hodí se na něco jiného, ale pokud si chci zablbnout rozhodně se k tomu nehodí nafta s těžkým předkem. Jo a školu mám obchodní. Ještě nějaká zbytečná otázka?
Taxikář, autobusák, kamioňák.... to ti nedává pantent na rozum a dogmatické soudy ohledně zvoleného paliva a druhých diskutérů a mimochodem, neodpověděls mi nahoře na pár věcí, ze kterých si mne nařkl, tak se aspoň ukaž, jaký jsi aspoň chlap, než se začneš navážet do druhých, no prosím :-)
Můžeš si to nazývat jak chceš, ale já taxikář nejsem. To že jsem se taxikářů zastal neznamená že to musím dělat. Chvíli jsem něco podobného taky dělal, ale odvážení opilcu z hospod neni nic pro mne a těm klukum to nezávidím. Někdy jsou to tvrdě vydělané peníze.
Ať je to jak chce, když vidím pěknou pětku v mpaketu, z které se po nastartování ozve klapot čtyřválcového dýzlu, nezmůžu se než na smutný úšklebek. Amg paket dtto. :-!
Taky zírám na tu debatu o ho.vně. Někdo to už nahoře napsal, focus je rodinný pekáč, nafta je v takovém autě běžná věc, a že u něj dostal nejsilnější z nabízených dýzlů obch. označení ST, to je prostě marketing, nechápu ten pláč "skutečných fandů fordu".
Jsou lidi, co si na auto lepí označení silnější motorizace, než kterou reálně mají.
A je to snad důvod k tomu, aby to za ně dělala rovnou automobilka? :*);-)
Ano, to bylo v páté generaci. V páté a čtvrté g. Golf GTD vůbec nebyl a ve třetí g. byl výkonově nad Golfem III GTD (55kW) Golf III GT TDI, nejdříve s 66KW, později s 81kW.
Já sem ale nikde nepsal, že bych si ostrý Hothatch koupil v naftě ;-) Řeč byla obecně o naftových vozech, alespoň tak sem to chápal. Ale takové ST kombi v naftě mi smysl dává, dostanu odlišný vzhled a silnější motor a přitom je to praktické kombi... jako ORS v naftě :-)
o GTI a GTD se nebavím, nejsem potenciální kupec, jelikož se v kombi nenabízí :-)
Kdyby to měl být Hothatch pro mne, tak jdu do Megana RS, líbí se mi nejvíce :-)
Já si troufnu trochu oponovat.
Myslím, že ST s dízlovým motorem bude řádně označeno, ať už ST Tdci, či STD... kdo ví.
Na druhou stranu, kdo má GTD kolikrát v diskuzi odpoví.. jo mam GTIčko... v dízlu... obdobné řeči sem slyšel i o 5tce s Mpaketem, či Audi Sline... jo mam M5, ale v naftě.. :-) Lidé to tak říkají, protože to auto tak vypadá a zní to líp, než vysvětlovat, že mam silnou naftu a sportovní paket... co naplat, že ve skutečnosti nemáš to pravé , je to pořád skoro ta "ostrá verze" :-)
Znehodnocení značky se nebojím.. znehodnotí se maximálně pro pár plakátů, co si auto nekoupí a jen tu brečí v diskuzi. Obecně u každé automobilky a každého modelu vidím jako plus rozšíření nabídky :-) Ať je to Dacie či Ford :-)
Fordu je zjevně naprosto ganz egal co si myslíš Ty. Nech se u nich zaměstnat a vymysli nějaký geniální ziskový plán, nebo kup 1000 ST v benálu a dej tak najevo že zákazník rozhoduje.
Jinak můžeš maximálně držet ..... a krok.
Vy zoufalci. Jde jen a jen o obchod. Ford jde dělat jen to co se u VW velice dobře prodává, nic víc, nic míň. Přestaňte blbnout, jde jen o byznys. VŽDYŤ SI TO NEMUSÍTE KUPOVAT.
Nerozporuji, že někomu může prostě vyhovovat, ale je otázka, s čím to vlastně porovnává. Těžko si představit, jak může někomu přijít GTI méně příjemné i na každodenní trajdání než GTD. Ano, spotřeba vyšší bude. Ale jinak...
Měli jen více štěstí než soupeři. Když pomineš nehody a závady, tak Toyota byla po poslední změně pravidel favorit.
Mně jen není jasné, proč nechávají soupeřit konstruktéry, když pak mění pravidla, jakmile se někdo odtrhne. Navíc klidně v průběhu sezóny. Jinak tu vůbec nejde o palivo. Jde o důvtip konstruktérů. Pokud tomu nebrání politika, tak zrovna v LMP1 si můžou dovolit zvolit jakékoli palivo, které se jim hodí do plánů.
Přesně si to trefil ;-) Prodává se to, chtějí to lidi, no tak proč jim to nedat. Spousta lidí si výrobce aut pletou s charitou. Někde si na ty ostré (a minoritní) modely vydělat musí ;-)
Co? To, že bylo v Evropě ST tuším v roce 2006 prodávanější než GTI? To jsem přelouskl svoji lámanou italštinou v jednom místním automobilovém časopisu. A na to, že se Focus ST III. prodává hůř než II., nepotřebuju žádné čísílka. Stačilo se dívat kolem sebe u nás i v Evropě, kdy po nástupu dvojkovýho ST Evropu zaplavila oranžovo-modrá vlna. Což se o trojce rozhodně říct nedá.
Jen se podobně jako u jiných značek stane i ST spíše stupněm výbavy, než měřítkem výkonu. Ale pokud zákazníci v naftou poblázněné Evropě takové auto chtějí a řádně za něj připlatí, tak proč jim ho nenabídnou. Navíc, pokud je to jedno mála takových aut, které se dělá jako kombík?
Když se člověk koukne na ceníky (Golf GTx, Okta RS, Astra ...), tak cena za nejvyšší naftu je srovnatelná nebo dokonce vyšší, než za benzín dané kategorie. Naopak jízdní výkony těchto aut kolikrát nestačí na slabší, "neprémiovou a tuctovou" benzínovou motorizaci (1.8TSi, 1.6T, zde silnější 1.6EB ..), se kterou je pak nutno srovnat mj. cenu nebo spotřebu. A pokud je zde dostatek zákazníků, kteří si připlatí za "sportovní" naftu třeba 100 litrů proti obdobnému a "spotřebnímu" benzínu a těší je, že naproti tomu jezdí s o 15-20% menší spotřebou, tak proč jim takové auto nedopřát?
Jde o to, co se Škoda tím označením snaží říkat. RS u Škody vnímám jako rychlou verzi. Nemám tedy problém s rychlým dieselem. Jediný problém je, že je slabý. RSD pro mne nepřipadá v úvahu. Tohle cpaní D do názvu pro oddělení vznětových verzí se mi obecně nelíbí. Čistě z hlediska struktury nabídky se mi u Golfu líbil GT, kdy jsi měl 125 kW TSI a 125 kW TDI, jestli si dobře pamatuji.
Někteří lidé to tak vnímají, protože chtějí, aby to byla pravda. ;-) To nic nemění na tom, že to plnohodnotný M model není a každý den v týdnu dostane výprask. Je to podobné jako S a RS u Audi.
Je v pořádku, že nabídnou takhle výkonný diesel. Otázka však je, jak se bude držet hodnot, které mají lidé spojené s označením ST. A jestli to vylepší prodeje, nebo to poškodí cenné označení. VW také na nejsilnější diesel nedává GTI, ale GTD. I BMW si zatím drží podobnou separaci.
to je zbytečných řečí kolem dieselu v kompaktu, copak HB nižší střední je nějaký supersport aby se zde řešila sportovnost nebo nesportovnost? Focus, Golf, Astra & comp. jsou především praktické HB, tu se silnějším motorem, onde se slabším, tu s úspornějším a onde s trochu méně úsporným. No a tak, jak rostou nároky zákazníků na výkon a současně úspornost, tak se musí zvyšovat výkon dieselů. Takže výkonná nafta do HB je logický krok a Ford má za něj :yes:. A název, ten už je úplná putýnka.
Myslím, že moc jich neukrojí. I současné ST má díky svému designu mnohem menší prodeje než předchozí generace, která dokázala trumfnout v prodejích i GTI...
Petrko je taxikář s Mondeem. Nedávno tady kritizoval lidi, kteří se radši domluví s kamarády, aby je někam zavezli místo toho, aby si zavolali taxíka s mnohem zkušenějším a vyježděnějším řidičem, kterej je bezpečněji dopraví na místo určení >:D
Já s tím nezačal, to byla odpověd na otázka zda sem viděl dieslové porsche, tak sem psal že viděl, Cayenne.
Porsche holt výrobce sportovních vozů stalo i výrobcem SUV aby přežilo no. To neznaméné že musí každý všechny modely Porsche považovat za super luxusní, sportovní a povedené a že dieslové porsche je asi to co dieslový jaguar. Nutný zlo.
Nacpat diesl do auta umí každý a kdo ho nemá, může ho někde nakoupit, ale sou pořád naštěstí tací, kterí to udělat nechtěj protože ví, že je to degradace.
Samozřejmě, pokud musí volit mezi přežitím a dieslem, nic jiného jim nezbyde, ale to je spíš smutný obraz doby, že si někdo koupí sporták a musí v něm mít diesel...
- Ojetý Cayenne je pořád hodně drahé auto
- Smysl dává jako hlavní auto do rodiny, pro aktivně žijící lidi - v létě s člunem, v zimě na lyže, to všechno s klasickým důrazem na detail a jízdu
- Do SUV obecně dává smysl nafta, jakkoli Cayenne jezdí dobře, sportovní auto to není a rozdíl ve spotřebě u takhle velkého / těžkého auta už se počítá
- Proto ojeté naftové Cayenne stojí víc než benzínové
Hledat v tom mermomocí nějakou špatnost je asi zbytečné...
Jde o to, že naftový 911ky jaksi nejsou, že a tak ty naftáky člověk vidí jen v Panameře nebo Cayenne a lacinější bývá Cayenne, to je to co sem chtěl říct.
Kupují to lidi co chtěj mermocí porsche ale nemaj koule si koupit 911ku jako druhý či třetí auto anebo lidi co chtěj porsche a nemaj na to, tak koupí nejlevnější kousek (což je starý benzínový cayenne za 250 (+/-)
Focus ST je náhodou výborný sportovní náčinní. Hotová vražda na kolech, která se krásně vodí. Kdyby si se v tom aspoň svezl tak to tu nekritizuješ. Ta nafta mi tam přijde zbytečná. Já bych radši v tomhle případě benzín, ale tak nějaký zákazníky si to asi najde.
Takže kolik nafťáků tam je do milionu? Tři. 650, 800, 850. Pokud jsi někdy kupoval ojeté auto (vím, řečnická otázka, pokaždé...), tak víš, jak to s těmito nejlevnějšími kousky bývá.
Kolem těch 1,3M začíná být slušný výběr, auta 3 roky stará... pokud je to pro tebe 5,50, pak gratuluju.
Děkuji. Napsal jsi to za mě... už nemám sílu reagovat na nesmysly trhačů trenek /teda až na výjimky Iudexovy tlupy/.... je to jen pozérství. Něco jiného by byla nafta u 911, ferdy nebo lamba. U tuctového mainstreamu je to o odladění a cílové skupině.... :yes:
V jednom člověku ten rozdíl taky nepozoruji, ale konkrétně to TSI a teda TDCI ( TDI by mělo být snad ještě úspornější), když naložím obě auta, tak TDCI jede kopec nekopec za 6-6.5 litru.. TSI 7-8 :-)
MPI 8-10 >:D
Predpokladám, že náš malý trh nebude typickým príkladom a skôr si myslím, že celoeurópsky to bude ako v Nemecku, teda že vedú GTI. Presné cifry som nehľadal.
Fanda je ten člověk, který si tu věc oblíbí... nemusí to ani dávat najevo... Ty jsi aktivním fanouškem, dobře pro tebe, já jsem pasivní, ale Ford mám v oblibě již dlouhou dobu, co jsem si jako dítě sedl do Scorpia, zajímám se o ta auta a při výběru vozu vždy příjde Ford v potaz, stejně jako se zajímám o Renault a jiné značky....... jsem o to menším fanouškem?
Fajn, tak si sa tu odkopal a prezradil, že si kamionista a vodič z povolania; určite si si tým získal rešpekt všetkých. Ale ako vidíš vyššie, jednak Tvoj poučujúci bohorovný postoj tu moc sympatií nezískava, jednak ani ostatní nejazdíme na kolobežkách a teda nechaj, nech si Ozzman vyberie palivo, ktoré mu vyhovuje bez ohľadu na Tvoje teoretické prepočty.
A co jako že máš najeto dva miliony? To z tebe dělá guru, který má vždy pravdu?
Proč by měl být blázen? Nenapadlo tě prostě to, že někomu ten dízl vyhovuje? Příplácí si lidé za jakékoliv nesmysly, za masážní sedačky, za super audiosystém, za speciální barvu... proč si nepřiplatit za motor? Který má výkon a nižší spotřebu ( ano, při stejném výkonu a objemu prostě žere méně než benzín).... co je na tom tak divného?
Já bych kombi nižší střední ( tam bych ještě uvažoval) a střední třídy v benzínu nekoupil, protože ty auta používám k tomu, k čemu jsou určená a to k přepravě věcí. Tam mi obyčejný dízl udělá větší službu díky jeho síle a ta spotřeba je taky nižší... chápeš to?? Je to přeci tak jednoduché...
P.s. nevyjádřil ses mi k mé druhé otázce, kde si mě nařkl, že sem si nikdy nic nekoupil za své....
Fanda je u mně ten kdo se o značku zajímá a něco o ní ví. Jezdí na srazy pokecat a zablbnout si se stejně postiženými lidmi. Ne ten co si pověsí plakát nad postel. Je to však jen můj pocit. Třeba stačí si pověsit plakát nad postel a připnout si přívěsek na klíče od bytu .
Dobře, to jsem nevzal v potaz... RS TDI vedou v ČR, jak je to celkově netuším. Čísla za GTI / GTD jsem viděl z Německa, tam bylo GTI cca. 6,5% a GTD 4,5%. Máš nějaká aktuální čísla za víc zemí?
Pokud někdo chce sedět v Recarech a točit motor do 3500... je to jeho boj. V tomhle dává Octavia přece jen lepší smysl, protože je to přece jen civilnější auto než ST. Ale budiž, náš zákazník...
Ano, já žádné extra výdaje oproti benzínu nemám, nevidím důvod proč si nekoupit dízl na 20-30tisíc km ročně, když mi to auto vyhovuje více než benzín?! Pro srovnání mám kamaráda s totožným vozem v benzínu a mé náklady na provoz/servis jsou nižší (díky spotřebě, servis je jen běžný u obou vozů)...
Proč s tim máš problém a cpeš mi benzín? Je tak těžké pochopit, že jezdím naftu, jako tisíce jiných lidí proto, že mi to tak vyhovuje? A s obdobně výkonným vozem na dlouhou trasu je spotřeba v průměru o litr nižší oproti třeba tomu TSI ( Jo, to je fakt, ale jestli jezdim za 6 nebo za 7 je mi ze srdce jedno). Nechci si kupovat do velkého kombi benzín, je to pro mne zbytečné, vyhovuje mi síla turbodieslu, tak to pochop a necpi to pořád do diskuze....
Ty máš benzín, když ho tak obhajuješ? A hájíš se tím, že v budoucnu možná ten Turbodízl odejde dříve, než atmo benzín, proto si teda ekonomický génius?... to je možné... ale to ho já už mít nebudu....
P.s. chceš mne tu hanit, že nejsem vzdělaný a ještě k tomu v ekonomice nebo co? :D To bych tu být tebou nedělal....pro tvé dobro ;-)
Zas tak málo najeto nemáš? O. K. Tak já mám za 27 let najeto více než dva milióny km. S kamiony, dodávkami osobními auty. Nafta, benzín, LPG. Manual, automat čtyři, šest, osm, deset i dvanáct válcu. Jediné na co nemám papíry je autobus a velká motorka. Jo a v šuplíku se mi ještě válí okruhová licence teda dnes už prošlá. Možná jsem se toho moc nenaučil, ale jedno vím jistě : kdo najede za rok přes 60 klon a jezdí na benzín je v těžké vatě a kdo si koupí NOVÝ diesel a najezdí ročně do 15kkm je blázen nebo neumí počítat.
Tiež nie som moc stotožnený s označením RS na dízlovej Octavii, ale budiž (za optimum by som považoval označenie RSD). Inak ale nevidím prekážku v tom, aby aj auto s lookom ST a jeho podvozkom malo pod kapotou naftu, ostatne také ST kombi nie je hotheč a nafta sa mi tam pekne hodí. Čo nemení nič na tom, že by som auto tejto kategórie bral len z benzínom (aj Focus ST vie jazdiť aj s priemerkou 8 l a koncernové TSI dokážu byť ešte úspornejšie).
Do ceedu se normální motor nevejde, ostatně ani do i40. takže topper jako obvykle "boduje". Aneb Focus x Sportage. Někdy fakt nechápu, co dokáže vyplodit...
Mohu to zobecnit z existujících příkladů, tedy GTI vs. GTD, RS TSI vs. RS TDI, velmi pravděpodobně i ST TDCi vs. ST Ecoboost (vzhledem k rozdílu ve výkonu).
Vylozene sportovni neni ani jedno (co je vylozene sportovni je dost relativni pojem, aby jsme neskoncili az u caterhamu ;-) ), ale jedno z tech dvou aut je vylozene nesportovni (a tvrdy podvozek ani sportovne strizeny interier to nevyleci, ten nedostatek charakteru, zvuku, vykonu jako takoveho a prebytek vahy na predku).
A zrovna u toho Lamba bych se bal ze ho mozna i uvidis. Vlastni ho koncern vw takze se da neco takoveho jiste cekat. Bentley take brzy zacne chrochtat.
No nevyrovná, to v obecné rovině nemůžeš tvrdit... ale pokud bych chtěl ostré auto a měl na to, bude to benzin... pokud chci rychlé auto na dlouhé trasy a na všechno použití, bude to nafat :-)
1. preco ST z dieslovym motorom? Pretoze konkurencia ma tiez dieslove verzie svojich sportovejsich modelov - RS TDI, GTD, FR...
2. preco len 184k? Pretoze presne tolko isto ma konkurencia, teda okrem tlustej berty Astry...
3. Ako sa to bude volat? No urcite nie STD, pretoze to je anglicka skratka pre pohlavne choroby. V minulosti predaval Ford Mondeo ST 2.2TDCi 155k a oznacovany bol ako ST TDCi, takze mozme predpokladat, ze to bude jednoducho Focus ST TDCi...
...a třeba Škoda tuto politickou korektnost nemá a říká tomu RS v benzínu i naftě.
Když už řekneme a, tedy že nafta dává smysl, pak si řekněme i b, že se benzínu nevyrovná, vždy je to něco za něco. To jedno něco je spotřeba a to druhé jízdní projev.
Pokud umíš srovnat jen nákupní cenu a neumíš rozpočítat reálné náklady na kilometr , nech se dovzdělat. Ovšem pokud si koupíš diesla a najezdíš za rok cca 15kkm je jasné že ekonomika nebude tvou silnou stránkou.
Jak je to možný? Nevím. Já soukromě i služebně střídám auta různých konstrukcí a výkonů a nikdy jsem se na "dramatické" rozdíly, jaké se tradují pro nafta vs. benzín u turbomotorů, nedostal. Spíše naopak.
Ty to zbytečně komplikuješ. Otázka byla, které auto je dražší. Ne za 3 roky, ani po započtení toho či onoho. Pokud je pro tebe drahé naftové auto nepochopitelné... pak ti uniká podstatná část dnešní silniční reality.
No ale mnohí záujemcovia to tak vnímajú. Je to len z "politickej korektnosti", že BMW neoznačuje M550d ako M5d alebo že M135i neoznačuje ako M1, ale ľudia to i tak vnímajú ako emkové modely.
Neviem ako su na tom teraz najnovsie 4 valcove diesle co sa tyka kultivovanosti ale mam velmi zlu skusenost s pozicanym fordom focus 1.6 diesel rocnik okolo 2010....auto malo najazdene asi 40 000km a prejav a zvuk motora otras, hlucny aj na volnobeznych otackach, uplne znechuteny z auta..........
predtym som mal pozicane na dovolenke ford focus benzin atmo 1.6 rocnik asi 2009, najazdenych cca 51 000 km.....s autom som bol velmi spokojny, motor sa dal pekne vytacat, v normalnych otackach bol tichy.......mozem sa * na spotrebu ked z auta budem mat mizerny pocit, nehovoriac o spolahlivosti, nie to este pchat diesel do sportovo zalozeneho auta.....jasne ze zatah to bude mat ale prejav a radost z jazdy bude o *....
Až se naučíš počítat a dokážeš si tím pádem vypočítat jaký kilometrový průběh a jaká zůstatková hodnota ti zbyde a kolik ušetříš. Pak teprve zjistíš jestli pořizovací cena plus náklady na km byla vyšší u benzínu či nafty . Dokud tohle neumíš tak to neřeš. U auta platilo a platí že nákupní cena je jen jedna z rozhodujících veličin. Nikoliv jediná.
Jenže pak už ta spotřeba nebude tak rovnoměrná..... respektive, já to asi teda neumim, ale s TSI naloženym autem, pokud využívám tu "sílu všech kilowatt", tak se vždy dostanu na o poznání vyšší spotřebu ( i 2 litry), než u toho TDI při zachování stejných podmínek.. jak je to možný?
Chápu, že pro někoho je to zanedbatelné, ale ten někdo nemůže odsoudit tu druhou skupinu lidí, pro které je lepší jezdit s TDI :-)
Pokud chceš srovnávat se základním modelem, tj STD vs. normální Focus... pak by to spíš měly být koláče oproti houskám. I když se housek prodá mnohem víc, tak je pořád zajímavé prodávat ty koláče, protože na těch se dá vydělat.
Ano, o Ford se zajímám, líbí se mi jejich auta.. co bys mi ještě poradil, abych byl podle tebe pravověrnej fanda? Musím si koupit 10 aut? Pak to bude to pravé ořechové?
Jo naftové Porsche sem viděl, v 99,9% nějaký Cayenne,často olítaná plečka za 5,50 z bazoše, válí se toho všude tuny...
Naftový jaguar je většinou x-type, což pro pravověrné není jaguar nebo sem tam nějaká X350 s 2,7 dehtem. Pak až novější XF a XJ a to ta 2,2 v XF je fakt super motorizace. Řadí to jak splašený, neude to a zvuk taky libovka >:D Silnější verze sou an tom líp, ale i tak se to k tomu autu vůbec nehodí, zabíjí to charakter.
Ať je Focus ST třeba na LPG, to mě nechává v klidu, ale argument "Pokud dokáže nafta vyhrát závod jako je Le Mans" je úplně zcestný. Uniklo ti, jak měly (a stále mají) postavena pravidla naftová auta?
Až ACO a další dají do pravidel, ať si tam dáš jakýkoli motor, pokud bude mít pevně daný objem a velikost turba, popřípadě restriktor sání, tak pak uvidíme, jak bude nafťák vítězit v Le Mans. Do té doby jen využívají zvýhodnění a troufám si tvrdit, že zvýhodněna byla i letos, byť benziny byly konečně rychlejší. :-!
Tak ja sa vyjadrujem k STčku len teoreticky, ale vyberajúc HH, stále ST do výberu zahrniem, jazdí výborne a vie nadchnúť, pocity kazil hlavne dizajn vonkajšku i interiéru a to by mal facelift riešiť.
Takže si to sám Ford zase kazí tým, že navnadí prípadných záujemcov, ktorí by si aj auto kúpili, ale akosi nemajú čo.
Nacpat jej tam samozrejme nacpes. Ale je to volba od/k. Chci li/potrebuju li Golf a stojim pred vyberem jestli GTI nebo GTD, Golf vice sportovni, nebo Golf mene sportovni ale s vetsim dojezdem (a spoustou dalsich praktickouzitecnych vlastnosti). Vse je to o mixu. Golf dela vsechno, podle motorizaci vice toho nebo onoho. Dat si tam GTD clovek jiste muze, ale "sportovnost" GTI je ta tam, pokud si majitel mysli opak je to jen sebeklam nebo nekriticke videni diesloveho motoru. Ten spravny projev to proste nikdy mit nebude.
Německá premie jsou u mne auta od střední třídy směrem nahoru které by měly ročně naběhat desítky tisíc km. Tam má nafta své opodstatnění a logiku. To že se německá premie snaží dnes ukousnout trh i v oblasti nákupních tašek je jiný příběh a rozhodně je to stejné jako když začnou u Lagerfelda šít tepláky. Kdo chce kam tam s ním. Dnešní peníze zítřejší bída.
Zas tak málo najeto nemám abych věděl, že mi nafta vyhovuje více. Co ty víš co já si koupil za svý????? Znáš mne snad? Není to vždy jen o penězích, ale i komfortnější jízdě, proto mi vyhovuje to, co mam... jinak bych si to nekoupil.
Chceš snad říct, že třeba Octavia TDI (dejme tomu 1.9 77kw) žere stejně jako Octavia MPI (77kw), nebo TSI (77kw)?
Nevím s jakou raketou jezdíš ty, ale já tyto vozy ( a jim podobné koncernové, krásné srovnání, podobná auta, podobná váha) docela znám.
A rozdíl v síle mezi TDI a MPI/TSI je taky neznatelný? Třeba v naloženém autě v kopci?
Až najezdíš to co já a koupíš si nové auto za svý a nebudeš muset počítat jen to že máš menší spotřebu levnější nafty, pak jistě přijdeš hravě na to že se diesel vyplatí jen někdy a jen někomu.
Víš kde je logika v tomto případě? V tom co chtějí reální zákazníci, ne to co tady komentuje kdokoliv z nás.
Jediná a správná logika. A jestli marketing přišel s jasným číslem, že poptávka je, voilá...máme naftovej ST.
Při inteligentním ekonomickém myšlení ano. Pro běžného troubu co si neumí spočítat jestli dostal správně zaplaceno za odpracované hodiny ne. Tomu stačí že mu Franta v hospodě řekl že Octavia v TDI jezdí za čtyři a půl litru nafty.
A nenapadlo tě, že pokud chci výkon, kterej mi dá silný diesel, občas využít a občas jet jentak volně, je to pro mne ideální volba? Nemusim přeci jezdit pořád na krev a při ustálené jízdě je ten diesel přeci jen úspornější, než ten benzín. Stejně tak i když na ně šlápneš...
Stejně tak jako pravda je jen jedna. Tedy říká se to. Ovšem exaktně to změřit nelze. Tvá pravda nemusí být mou pravdou. A o logice nejčastěji hovoří ti kterým je nejvíce vzdálená.
Poměr nepoměr. Mám techniku a mám auto, kolik stojí vývoj toho dízlu v ST? Vlastně nic... rozšířim nabídku.. nestojí to skoro nic a můžu jen vydělat.
Kolik se prodá GTD vs normální Golf nevím, ale GTD vs GTI už bude vyrovnanější, podívej kolem sebe, jezdí jich dost a už v několikáte generaci...
A kolik se prodá normálních benzonových Golfu/Focusu vs GTI/ST v benzinu? Taky ten poměr bude ve prospěch normální verze a i přesto mají právo na život že? Proč ne Dieslové varianty? ST kombi v dieslu je parádní varianta, stejně jako OIII RS D.
To je na tom jediná smutná věc. FL FFo by měl bejt někdy v září, ale... Mondeo slibovali do konce roku, že by nám ukázali v Paříži novou evropskou verzi?
I kdybys byl třeba z Hodonína, pořád jsou to dva tisíce tam a zpět, jinými slovy, vidět něco v televizi a udělat si někam skutečný petrolheadský výlet jsou dvě věci, ale třeba se v tobě pletu a jenom tak neplácáš.
Kia Sportage by mohla mít klidně 300koní a nedá ti jízdní projev Focusu. Zklidni svůj slovník a hlavně si rozšiř obzory, v poslední době to z tebe padá ve velkým... ;-\
Zajímavá otázka, na tohle téma se diskutuje léta, viz. tzv. matematická nebo filozofická logika, já jsem zastáncem tzv. standardní logiky, která bere logiku jako nedělitelnou, tzn., že logika je jenom jedna. ;-)
Spotřeba, spotřeba a zase spotřeba. Logika jak noha. Tu tvou bych opravdu nepochopil. Pokud chci úsporu koupím si Focus se základní naftou. Nebo ti co mají potřebu opravdu šetřit si nekoupí základní Octavii s naftou, ale raději RS diesel. Vzpamatuj se když chci šetřit nedělám to tak že utrácím.
Podívej se kolem sebe na ty Oktávky a Golfy... já teda ve většině případech nevídám GTI, ale GTD a Oktávky RS fdehtu jakbysme :-) Trh to chce, tak proč si neukrojit z koncernového knowhow tím, že jim Ford dá naftové ST a to ještě třeba v kombi.
Odpovím ti jinou otázkou, když budeš prodávat housky a lidi budou v sousedním krámě kupovat jen chleba... nezačneš ten chleba taky péct? Nebo radši zkrachuješ?
Já už viděl koně blít, hada chcát a žábu pěstí do skály mlátit, ale bohda neuvidím naftové Ferrari nebo Lambo. (Myslím samozřejmě supersport ne žádný pseudo offroad. )
Proč by si někdo na "sport se závodními geny" kupoval Golf? Nebo Focus? To jsou univerzálové... Golf víc, Focus méně, ale přece. A do "rychlého univerzálního auta" už se ta nafta nacpat dá.
Asi tak, šlo by se podivovat nad naftovým RS, ale ST je logický výsledek. Navíc spotřeba turba při šlapání na plyn je větší než u atmo, takže nakonec raději diesel.
V podstatě souhlas, nejvíc limitující z hlediska sportovnosti (nebo alespoň nějakého sport flairu) mi přijde právě průběh výkonu dýzlu, ani ty nejlepší prostě točivý benz. motor nenapodobí. Jiná věc je alternativa v podobě hybridů, efektivní to jistě je, na druhou stranu ty druhdy čistě sportovní modely přijdou, o sice benzinové, ale o válce tak jako tak. ;-)
To ze to ma moznost clovek videt neznamena ze tomu budu tleskat. Tato evropska uchylka na naftu je jako mor (doslova, staci za necim podobnym pak stat na svetlech).
Nemam nic proti autum jako golf GTD, pochybuju ze si to nekdo pri smyslech koupi na sport, nemam nic proti dieslu v luxusnim jaguaru, clovek oboje nejcesteji potka na autobahn jakozto jednoduse nejsilnejsi = nejlepsi pracant, to pracant podtrzene, na dlouhe vzdalenosti. V dnesni evrope to prodava, tak dalsi takove auto ma smysl.
Ale nebudu tomu cpat zavodni geny ktere pri vsi ucte k dnesnim dieslum proste ty motory stale nemaji. Ani zvukem, ani vykonem, ani prubehem vykonu, urcite ne v teto tride (r4) a kubature.
Jasně, poprvé ve třetí g. to ještě byla výjimka v podobě ediční verze "GTI 20 Jahre" s 1,9 TDI/110PS, ale už ve čtrvrté g. se s dieselovými GTI roztrhl pytel a naběhly i verze s PD, postupně 1,9 TDI 110PS, 115PS (PD), 130PS (PD), 150PS (PD).
Myslel jsem si to že myslíš VW. Ono totiž koncernů je na světě spousta. A proč by měl Ford dělat co dělá VW. Když tvůj kamarád bude brát drogy začneš je brát taky?
Len drobná oprava: Astra je vo verzii 2,0 bitorubodízel so 143 kW (195 k). To už je pekná porcia výkonu a v oveľa ľahšom Focuse by takýto motor aj mohol slušne ťahať.
Podobné předsudky k smíchu nejsou . Nafta ať vyhrává Le Mana tam je to dokonce logické - vysoký kilometrový průběh za delší čas. Když jedu dvaapůl tisíce kilometrů za dvacetčtyři hodin ( a jezdím to často ) vezmu sirky HDI. Když si chci zablbnout na Stelviu nebo Transfagarasaně tak si dehet nevezmu. F1 taky nemá dehet.
Ano, daleko rozumnější cesta je, že zákazník to chce, ale my jim to nedáme, ať si jde ke konkurenci, že. Raději zkrachovat než vyhovět zákazníkovi. >:D
Nie som priaznivec nafty a nikdy som ju nemal, ale súhlasím, že nie je dôvod vyhýbať sa jej aj pri najvýkonnejších verziách so športovým označením. GTD idú na odbyt lepšie, ako GTI, tak prečo nie Focus? Akurát by to mali označením odlíšiť, povedzme ako STD.
Podobné předsudky jsou k smíchu. Pokud dokáže nafta vyhrát závod jako je Le Mans ,Pikes Peak atp..tak nevím proč by se nemohla dostat i do výše zmíněného vozu. Nehledě na fakt že z litru nafty získáš více "síly" než z litru benzínu.Naštěstí né každý žije dobou kdy nafta poháněla pouze nákladní auta.Porozhlídni se jaké vozy ve skutečnosti dnes nafta pohání..asi budeš překvapen..
Co dělá koncern (mimochodem který myslíš? ) je mi ganz egal. Co dělá Ford mě zajímá. A štve mě že se dává cestou: " když to maji všichni dáme to tam taky ". :-(
Nemám problém s podobnou dieselovou verzí, problém mám pouze se stejným označení jako u ST, PROČ to nemůžou odlišit třeba ba SD apod.?
Podobnou chybu udělalo VW kdysi u třetí a hlavně u čtvrté g. Golfu GTI, od páté g. už je zase GTI výhradně benzínové. Fortd se z toho mohl poučit, ale zjevně má svou hlavu.
Ale prd. Nemusí být jen v SUV. Má své opodstatnění všude tam kde je velký kilometrový průběh ročně a dlouhé trasy. Může být klidně v nižší střední, dlouhé trasy v malých autech jsou jen pro masochisty.
Ano, je to normální, koncernové vozy sdehtem a označením ostřejších verzích se vyrábí běžně... dělá to už i BMW... zákaznici to chtějí, tak proč jim to nedat? Ford by byl hloupý, kdyby to neudělal..
No, jen až to bude mít Ceed, to bude zase plků, jakej je to klenot......
Golf GTD - konkurent Focusu ST v dieslu má taky 135Kw (ORSIII taky)... Kde je problém?
Astra jde taky sehnat se silným dízlem (118kw)...
Jestli ti jde o že Kia má v jiných modelech silný dízl..tak třeba Ford Mondeo se dá sehnat s 2.2 Tdci a 147Kw... no a?
Přestaň teoretizovat a běž se v těch plnokrevnejch korejskejch koních projet.....
Ty aby jsi se nepřihnal a nenapsal nějakou kravinu. To by byl zázrak. Když tě všichni seřvávali že pořád proťežuješ Korejce, rozhodl jsi se vlézt do zadku VW fans a chodíš pět ody na jejich auta. A teď to vylepšuješ tím že neustále píšeš hlouposti a neopodstatňenou kritiku všude jinde. Udělej si řidičák odřiď alespoň půl miliónu km s různými auty a pak přijď znovu . Ty "Číňane".
suhlas... je to smiesne kam tlacia tie dizle a ako sa snazia z nich robit sportove naradia.... uvidime ci nepridu casom aj do ferrari .... vsetko je raz prvykrat.... obavam sa najhorsieho..... naftak ako som uz pisal... jedine do SUV a povedzme nejakej velkej dodavky.... inak je to cista kravina .... debilizmus vladne svetom ... horsie je to ze ludia to zeru... a kupuju ....
Forde? Znovu se ptám proč et tu? Je snad normální aby auta RS, ST, GTI a podobně byla motorizováná dehtem? Zákazník chce dehet má ho mít. Chce na dehet tuning fajn má ho mít ( efekt to má asi jako u Felicie 1.3 přítlačné křídlo ala Escort Cosworth, ale budiž ) chce na dehťáku červené brzdiče a dvojtý Lauf? Dejte mu to v rámci options. Ale probůh nevyrábějte pseudosporťáky s dehtem. Nafťák má své opodstatnění na dlouhých trasách, nebo těžkým přívěsem, obytňákem, jachtou. Tohle fakt ne.
Kedy bude v predaji? To je kľúčová otázka u Fordu. Kedy bude uvedený, je u Fordu bez výpovednej hodnoty, ako je v poslednej dobe u modrých zvykom, medzi predstavením a uvedením na trh môžu byť mesiace i roky. Mondeo je škoda spomínať, ale aj samotný faceliftovaný Focus bol predstavený už dávno a stále sa nepredáva, dokonca ani redakcie ho nemajú na test (aj redaktor Autoexpressu sa mohol zviesť len ako spolujazdec). Takže predstavenie v Goodwoode v júli, predaj v decembri?
130kw ma dnes v diesli aj kia sportage... bezny cruze ma 120 kw diesel.... mne tych 135kw vo focuse ST az tak sportovych nepride ... dalsi oj.eb na ludi..... draha dizlova sunka.... kto chce sportove auto zoberie jendoznacne benzin a kto chce setrit nech radsej jazdi autobusom :yes:
Tiež si myslím. Na to, aby sa to mohlo vydávať za športový dízel, by to muselo mať 200 a viac koní; 135 kW je len malé navýšenie oproti dnes bežným dízlom a obávam sa, že nejakých 10-15 kW naviac nebude ani cítiť.
Diesel - pozdě, ale přece. Uvidíme jestli o něj bude zájem. Přece jenom Golf GTD je na trhu už v kolikáté generaci, že.
Osobně mám takový pocit, že "sportovní" diesely už přestávají být v kurzu, když skoro stejný výkon se nabízí i ve standardních verzích. Ale sám jsem zvědavý na prodejnost dieselu.
k sportovej dokonalosti tohto cinana nam uz chyba snad len elektricky sportak focus ST Electric sport :yes: s hmotnostou 1,6 tony a dojazdom 150km .... snad sa dockame... bola by to dalsia sportova pecka :yes: