Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus ST 2015: Facelift a dieselový motor

Ford zveřejnil videoteaser na omlazený sportovní Focus ST. Premiéru bude mít v Goodwoodu a poprvé dostane turbodieselový motor!
Zpět na článek
25. 6. 2014 20:45
Re: amg, m....
Samozřejmě, že sportovní vozy by měly mít pod kapotou motor spalující benzín :yes:
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2014 19:35
Re: amg, m....
A 210 koní by nestačilo? Když to dostane Ford Edge, může to dostat i ST ale hlavně Mondeo:
In Europe, Ford will offer for Edge two versions of Ford’s 2.0-liter Duratorq TDCi diesel engine:

•A 180 PS (132 kW) version delivering 400 N·m () of torque and projected 149 g/km CO2, with 6-speed manual transmission; and
•A 210 PS (154 kW) version delivering 450 N·m (332 lb-ft) of torque and projected 159 g/km CO2, with 6-speed PowerShift automatic and paddle-shift controls.
Avatar - Emel
25. 6. 2014 15:20
Re: PROČ
Sorry, ale píšeš o naftovém Porsche... a těch se tuny nikde neválí.

Megane RS Trophy je věc jedna, Octavia RS TDI v kombíku věc druhá... a mezi tím je dost široké rozpětí, do kterého se Focus ST TDCi klidně vejde.
25. 6. 2014 14:24
Re: PROČ
Však já vím. To pak vede k něčemu ala GTD, tedy budování nového jména.
Avatar - Dinar
25. 6. 2014 13:39
Re: amg, m....
Tak občas je potřeba vytrysknout, páč opakování je matkou a tak dále. >:D
Avatar - Barrichello
25. 6. 2014 13:30
Re: PROČ
Dyt se toho tuny válí, sice v benzínu, ale válí.

Těch 99,9% bylo myšleno na výskyt dieslového prosche, že to většinou bývá cayenne, sem tam panamera.

Diesel v hothatchi, který má být pro radost z jízdy je taky krapet mimo, ale když myslíš >:D
Avatar - iudex
25. 6. 2014 12:33
Re: amg, m....
Ale, žeby strach pred Jagom? Ale chápem, že si netrúfaš, tých 495 koní je už priveľká prevaha. >:-[]
Ale inak máš pravdu v tom, že bol aj dramatický rozjazd pred partičkou motorkárov na pumpe. >:-[]
Avatar - white label
25. 6. 2014 11:16
Re: amg, m....
Když to stihneš do 19 hodin bude i luxusní šlehačka na kafe. ;-)
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2014 11:06
Re: amg, m....
...o této akci jsem nevěděl, vláčku ... hoši hoši.... někdy mi to přijde, jako na křižovatce, kde Gang Beďárovců tůruje Fáwo voe, aby hodili sprinta s legendou. V těchhle situacích se jen mírně usměju a dám přednost k výtrysku klukovských polucí.... v tomhle případě by tomu nebylo jinak :-) >:D ... tady platí jako ve všem člověčizmu: někdo ví a někdo si to vědění musí zkoušet a dohánět >:-[] :-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 10:46
Re: PROČ
77kw TSI s 77kw TDI a 75Kw MPI :-) Stejné výkony... ano, cena je věc druhá, ale při obdobném autě (referenčně Š Octavia a VW Jetta, to jso vozy s temito motory co mam k dispozici) je na tom nejlépe to TDI. Ceny v reálu nebyly zas tak odlišné, je fakt, že VW bylo nejdražší, ale také je nejvybavenější.... vše kolem 500 tisíc +/- (Jetta 600 v době koupě)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 10:43
Re: PROČ
No, když mi napíšeš, že si to neumim vypočítat, že se musim dovzdělat a že tomu nerozumim.... to nebylo na mne? Já to neberu proti svému autu, ale proti své osobě... :-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 10:42
Re: PROČ
Jo, proč mne viníš z toho, že jsem si auto nekoupil za své? :-)
Mě je jedno na co vše máš papíry a já se do tebe nenavážel, to ty jsi začal psát o tom, že neumím počítat a musím se dovzdělat v ekonomice, že nejsem fanda značky atd... :-)

Rohliky mají smysl, za tím si stojím

>:-[]

Pokud porovnáváš ostrý benzín a ostrou naftu, pak přirovnání sedí..
Avatar - Emel
25. 6. 2014 10:21
Re: PROČ
Ono s tím ST je spojeno víc než jen označení modelu... je to taky stupeň výbavy, exteriér + interiér, nabídka barev... atd.
Avatar - Dinar
25. 6. 2014 10:17
Re: Jejda
Javor, podobně focus RS v dýzlu už by asi bylo za hranou, z hlediska označení, ST je prostě rychlá verze, jedna v benzinu, druhá v dýzlu, no problem. ;-)
Avatar - Dinar
25. 6. 2014 10:13
Re: amg, m....
Žes chyběl, když jsme teď na Makově větrali f-typa. >:D S carrerou v závěsu to mohl být pěkný vláček. ;-)
25. 6. 2014 10:04
Re: PROČ
Tak samozřejmě. Ty to musíš vědět.
25. 6. 2014 09:57
Re: PROČ
Se za to nemusíš stydět, ne?

Zastal taxikářů? Hlavně ve spojistosti s taxikářemi napsat, že odborná práce patří odborníkům je hodně směšný vzhledem k tomu, že ve schopnostech řízení mezi těmito "odborníky" a ostatními řidiči není žádný rozdíl...
25. 6. 2014 09:27
Re: PROČ
Tahle diskuze je podle mne založená na informaci, že bude dieselové ST. Nemusí být 100% pravdivá, jak píšeš, můžou je nějak oddělit.

Protože tomu minimálně část z nich chce věřit a ostatní o tom přesvědčit. Sami pravděpodobně nevnímají druhou možnost jako tak prestižní, řekněme. Nevím, proč bych do toho vůbec motal pakety. Takový vliv nemají a řadu z toho koupíš zvlášť. To se musíme bavit o konfiguraci. Že někdo označí M550d jako M5... ale 520d s M paketem. >:D

Mně nevadí rozšiřování nabídky. Nemám však rád znásilňování značek jako zkratku k prodejům. Ta změna vnímání samozřejmě může být chtěná. Je na majiteli, jak si ji bude kultivovat.
25. 6. 2014 09:22
Re: PROČ
Je to o tom, že prostě spousta lidí je zřejmě ochotno zaplatit stejný nebo dokonce vetší peníz za naftové RS, GTD nebo ST, i když toto je výrazně slabší a jízdně úplně jinde, než benzín. A třeba u ST ten rozdíl bude propastný (250 vs. 184 PS) a podobně jako i u jiných značek, vrcholná dieselová motorizace bude s bídou stačit na běžnou a spotřební benzínovou motorizaci o level níže. A pak také bude obdobně propastný cenový rozdíl mezi zhruba srovnatelnými motorizacemi – 1.6EB 134kW vs. 2.0 TDCi „ST“, tak, jako je třeba u Okty 1.8TSi vs. RS TDi ….
25. 6. 2014 09:22
Re: PROČ
Co do toho motáš ozzmana. Já jsem tady reagoval na to že pokud někdo chce opravdu šetřit tak si koupí i levný model a nepotřebuje ST v naftě. A to že Ozzman si bere osobně že někdo útočí proti jeho naftě je jeho boj ne muj. Používám i benzinové i dieselové auto protože každé se hodí k něčemu jinému. A tvářit se že diesel je univerzál vhodný na vše může jen Ada. Nicméně to zásadní je že ST v naftě mi nedává smysl a pokud chce někdo brát ST jako pouhé označení nějaké výbavy tak je toho označení fakt škoda. Howg
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2014 09:16
Re: amg, m....
Tomu říkám krásná sešlost ;-) fajny den vám přeju, kluci. Dávám si s váma právě kafe... zatím virtuální, ale nebylo by špatné podniknout krátký nájezd na RpR. :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2014 09:12
Re: Jejda
Přesně tak. :yes: ...třeba u Subaru wrx sti by mě tohle usadilo, kdyby tam dali 150 kobyl od dehtu. Tady se jedná o výbornou motorizaci, zajímavý paket a multiuniverzální model. Proč ne?
25. 6. 2014 08:52
Re: PROČ
Podle mne je tahle diskuze o tom, že nalepí označení ST na auto s relativně slabým vznětovým motorem. Z tohoto hlediska je jedno, jestli se GTI/ GTD dělá jako kombi, nebo ne. Můj názor na ST to nezmění, ale vidím to jako potenciálně problematické.

Co se týče příjemnosti, myslím si, že přeplňované motory mají šanci se vyrovnat (musí být samozřejmě povedený, to platí pro obě strany). Rozdíl tam pořád bude, pokud mají stejný výkon (zážehový bude točit víc; kdyby byl stejně silný, byl by pravděpodobně citelně výkonnější, viz GTI/ GTD), ale faktorem je tu také cena. S čím tedy porovnáváš 77 kW 1,2 TSI? 77 kW 1,6 TDI? A jaké TSI za ty peníze můžeš mít? 103 kW 1,4 TSI? A ještě ti zbyde. Ta 1,4 mu natrhne zadek. Alespoň dle mého vnímání příjemnosti.
25. 6. 2014 08:43
Re: PROČ
Za prvé pokud si přečteš co jsem psal dozvíš se že papíry na autobus a velkou motorku nemám. Navážet jste se začali vy do mně, když jsem vyjádřil názor že Ford se nemusí opakovat po všech a dělat model ST s naftou. A tvůj argument s rohlíky a s chlebem byl úplně mimo. Co se týče paliv každé má své pozitiva a hodí se na něco jiného, ale pokud si chci zablbnout rozhodně se k tomu nehodí nafta s těžkým předkem. Jo a školu mám obchodní. Ještě nějaká zbytečná otázka?
Avatar - white label
25. 6. 2014 08:40
Re: amg, m....
Kdyby, bohužel poslední dobou vidim nejvíc 20d v Mpaketu.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 08:26
Re: PROČ
Taxikář, autobusák, kamioňák.... to ti nedává pantent na rozum a dogmatické soudy ohledně zvoleného paliva a druhých diskutérů a mimochodem, neodpověděls mi nahoře na pár věcí, ze kterých si mne nařkl, tak se aspoň ukaž, jaký jsi aspoň chlap, než se začneš navážet do druhých, no prosím :-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 08:25
Re: PROČ
To určitě ne, jen reaguji na to, že si nemyslím, že tohle znehodnotí značku ST :-)

P.S. BMW to za ně s Mpaketem udělá >:D Ještě si počkejme na RS paket u Škodovky a každá Oktávka už bude závodní >:-[]
25. 6. 2014 08:09
Re: PROČ
Můžeš si to nazývat jak chceš, ale já taxikář nejsem. To že jsem se taxikářů zastal neznamená že to musím dělat. Chvíli jsem něco podobného taky dělal, ale odvážení opilcu z hospod neni nic pro mne a těm klukum to nezávidím. Někdy jsou to tvrdě vydělané peníze.
Avatar - Dinar
25. 6. 2014 07:19
Re: amg, m....
Ať je to jak chce, když vidím pěknou pětku v mpaketu, z které se po nastartování ozve klapot čtyřválcového dýzlu, nezmůžu se než na smutný úšklebek. Amg paket dtto. :-!
Avatar - Dinar
25. 6. 2014 07:17
Re: Jejda
Taky zírám na tu debatu o ho.vně. Někdo to už nahoře napsal, focus je rodinný pekáč, nafta je v takovém autě běžná věc, a že u něj dostal nejsilnější z nabízených dýzlů obch. označení ST, to je prostě marketing, nechápu ten pláč "skutečných fandů fordu".
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2014 00:05
amg, m....
jak se teda mám dívat na paket amg, m.... ? to je přece taková dehonestace!!!
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2014 00:03
Re: Jejda
Standing Ovation!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-!
Avatar - white label
24. 6. 2014 22:53
Re: PROČ
Jsou lidi, co si na auto lepí označení silnější motorizace, než kterou reálně mají.
A je to snad důvod k tomu, aby to za ně dělala rovnou automobilka? :*) ;-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 22:48
Re: PROČ
Ano, to bylo v páté generaci. V páté a čtvrté g. Golf GTD vůbec nebyl a ve třetí g. byl výkonově nad Golfem III GTD (55kW) Golf III GT TDI, nejdříve s 66KW, později s 81kW.
Avatar - white label
24. 6. 2014 22:36
Re: Ford by měl raději přemýšlet
Design jak design, ale kašli na fotky a běž si do GTI a ST sednout naživo, nebe a dudy. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 22:33
Re: PROČ
Já sem ale nikde nepsal, že bych si ostrý Hothatch koupil v naftě ;-) Řeč byla obecně o naftových vozech, alespoň tak sem to chápal. Ale takové ST kombi v naftě mi smysl dává, dostanu odlišný vzhled a silnější motor a přitom je to praktické kombi... jako ORS v naftě :-)

o GTI a GTD se nebavím, nejsem potenciální kupec, jelikož se v kombi nenabízí :-)
Kdyby to měl být Hothatch pro mne, tak jdu do Megana RS, líbí se mi nejvíce :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 22:29
Re: PROČ
Já si troufnu trochu oponovat.
Myslím, že ST s dízlovým motorem bude řádně označeno, ať už ST Tdci, či STD... kdo ví.

Na druhou stranu, kdo má GTD kolikrát v diskuzi odpoví.. jo mam GTIčko... v dízlu... obdobné řeči sem slyšel i o 5tce s Mpaketem, či Audi Sline... jo mam M5, ale v naftě.. :-) Lidé to tak říkají, protože to auto tak vypadá a zní to líp, než vysvětlovat, že mam silnou naftu a sportovní paket... co naplat, že ve skutečnosti nemáš to pravé , je to pořád skoro ta "ostrá verze" :-)

Znehodnocení značky se nebojím.. znehodnotí se maximálně pro pár plakátů, co si auto nekoupí a jen tu brečí v diskuzi. Obecně u každé automobilky a každého modelu vidím jako plus rozšíření nabídky :-) Ať je to Dacie či Ford :-)
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:13
Re: PROČ
Ne logiky jsou 2, ta moje a těch ostatních ...
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:10
Re: PROČ
Bez diskuze by to bylo nedemokratické, jsem pro diskuzi !!!
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:04
Re: PROČ
Fordu je zjevně naprosto ganz egal co si myslíš Ty. Nech se u nich zaměstnat a vymysli nějaký geniální ziskový plán, nebo kup 1000 ST v benálu a dej tak najevo že zákazník rozhoduje.
Jinak můžeš maximálně držet ..... a krok.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:02
Re: PROČ
Topper je na prášky, já ho už vícekrát varoval, že mu praskne žilka.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:00
Re: PROČ
Vy zoufalci. Jde jen a jen o obchod. Ford jde dělat jen to co se u VW velice dobře prodává, nic víc, nic míň. Přestaňte blbnout, jde jen o byznys. VŽDYŤ SI TO NEMUSÍTE KUPOVAT.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 21:58
Re: Kedy
Po prázdninách. Motor se už vyrábí, jen se musel upravit z Peugeotích 130 kW na Fordích 135 kW.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 21:57
Re: Hergot,
Rozdíl ve výkonu přesně odpovídá rozdílu ve hmotnosti ....
24. 6. 2014 20:45
Re: PROČ
Být tebou, tak si takový kecy taky radši nepamatuju. Pokud nejsi osobní řidič, o čemž teda pochybuju, tak jsi taxikář a můžeš se nazývat jak chceš >:D

A tady máš něco pro oživení: [odkaz] >:D
24. 6. 2014 20:13
Re: PROČ
Teda ty máš informace. Taxikář nejsem a nikdy jsem nebyl a Mondeem už taky pár let nejezdím. ;-) Ale jinak fakt dobrý. >:D >:D >:D
24. 6. 2014 19:35
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
Seš závislej na číslech?

Ale speciálně pro tebe je to 9541,5 : 3452 >:D
24. 6. 2014 19:32
Re: PROČ
Nerozporuji, že někomu může prostě vyhovovat, ale je otázka, s čím to vlastně porovnává. Těžko si představit, jak může někomu přijít GTI méně příjemné i na každodenní trajdání než GTD. Ano, spotřeba vyšší bude. Ale jinak...
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 19:26
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
mame tie cisla ci nie?
24. 6. 2014 19:16
Re: PROČ
Měli jen více štěstí než soupeři. Když pomineš nehody a závady, tak Toyota byla po poslední změně pravidel favorit.

Mně jen není jasné, proč nechávají soupeřit konstruktéry, když pak mění pravidla, jakmile se někdo odtrhne. Navíc klidně v průběhu sezóny. Jinak tu vůbec nejde o palivo. Jde o důvtip konstruktérů. Pokud tomu nebrání politika, tak zrovna v LMP1 si můžou dovolit zvolit jakékoli palivo, které se jim hodí do plánů.
24. 6. 2014 19:15
Re: PROČ
Přesně si to trefil ;-) Prodává se to, chtějí to lidi, no tak proč jim to nedat. Spousta lidí si výrobce aut pletou s charitou. Někde si na ty ostré (a minoritní) modely vydělat musí ;-)
24. 6. 2014 18:34
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
To jo, ale facelift bohužel nijak nevyřešil ten největší problém - zadní část a světla..
24. 6. 2014 18:33
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
Co? To, že bylo v Evropě ST tuším v roce 2006 prodávanější než GTI? To jsem přelouskl svoji lámanou italštinou v jednom místním automobilovém časopisu. A na to, že se Focus ST III. prodává hůř než II., nepotřebuju žádné čísílka. Stačilo se dívat kolem sebe u nás i v Evropě, kdy po nástupu dvojkovýho ST Evropu zaplavila oranžovo-modrá vlna. Což se o trojce rozhodně říct nedá.
24. 6. 2014 18:09
A proč ne?
Jen se podobně jako u jiných značek stane i ST spíše stupněm výbavy, než měřítkem výkonu. Ale pokud zákazníci v naftou poblázněné Evropě takové auto chtějí a řádně za něj připlatí, tak proč jim ho nenabídnou. Navíc, pokud je to jedno mála takových aut, které se dělá jako kombík?

Když se člověk koukne na ceníky (Golf GTx, Okta RS, Astra ...), tak cena za nejvyšší naftu je srovnatelná nebo dokonce vyšší, než za benzín dané kategorie. Naopak jízdní výkony těchto aut kolikrát nestačí na slabší, "neprémiovou a tuctovou" benzínovou motorizaci (1.8TSi, 1.6T, zde silnější 1.6EB ..), se kterou je pak nutno srovnat mj. cenu nebo spotřebu. A pokud je zde dostatek zákazníků, kteří si připlatí za "sportovní" naftu třeba 100 litrů proti obdobnému a "spotřebnímu" benzínu a těší je, že naproti tomu jezdí s o 15-20% menší spotřebou, tak proč jim takové auto nedopřát?
24. 6. 2014 17:58
Re: PROČ
Jde o to, co se Škoda tím označením snaží říkat. RS u Škody vnímám jako rychlou verzi. Nemám tedy problém s rychlým dieselem. Jediný problém je, že je slabý. RSD pro mne nepřipadá v úvahu. Tohle cpaní D do názvu pro oddělení vznětových verzí se mi obecně nelíbí. Čistě z hlediska struktury nabídky se mi u Golfu líbil GT, kdy jsi měl 125 kW TSI a 125 kW TDI, jestli si dobře pamatuji.
24. 6. 2014 17:50
Re: PROČ
Někteří lidé to tak vnímají, protože chtějí, aby to byla pravda. ;-) To nic nemění na tom, že to plnohodnotný M model není a každý den v týdnu dostane výprask. Je to podobné jako S a RS u Audi.
24. 6. 2014 17:45
Re: PROČ
Vidím to stejně. Problém není v produktu, ale v označení (marketingu).
24. 6. 2014 17:44
Re: PROČ
Tady se bavíme o marketingu a vnímání značky a produktu. Nemá smysl míchat dohromady Škodu s GTI.
24. 6. 2014 17:38
Re: PROČ
Je v pořádku, že nabídnou takhle výkonný diesel. Otázka však je, jak se bude držet hodnot, které mají lidé spojené s označením ST. A jestli to vylepší prodeje, nebo to poškodí cenné označení. VW také na nejsilnější diesel nedává GTI, ale GTD. I BMW si zatím drží podobnou separaci.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 17:29
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
Však tohle už má být ten faceliftovaný Focus ne? A ten tu nedávno někde byl a vypadal fakt povedeně :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 17:28
Re: PROČ
Hm... aha >:-[] Tak teď už to dává všechno smysl ;-) ;-)
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 17:16
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
mohol by si to podlozit nejakymi cisielkami?
Avatar - Ham.
24. 6. 2014 17:12
Jejda
to je zbytečných řečí kolem dieselu v kompaktu, copak HB nižší střední je nějaký supersport aby se zde řešila sportovnost nebo nesportovnost? Focus, Golf, Astra & comp. jsou především praktické HB, tu se silnějším motorem, onde se slabším, tu s úspornějším a onde s trochu méně úsporným. No a tak, jak rostou nároky zákazníků na výkon a současně úspornost, tak se musí zvyšovat výkon dieselů. Takže výkonná nafta do HB je logický krok a Ford má za něj :yes:. A název, ten už je úplná putýnka.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 16:17
Re: PROČ
Jo naftové Porsche sem viděl, v 99,9% nějaký Cayenne,často olítaná plečka za 5,50 z bazoše, válí se toho všude tuny...

No, takže se ukazuje, že tuny se toho nikde neválí, naftových Cayenne je po bazarech málo a jsou drahé.

Focus ST není sporťák ale hothatch, tam diesel klidně být může... stejně jako v limuzíně od Jaguaru nebo v SUV od Porsche.
24. 6. 2014 16:16
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
Myslím, že moc jich neukrojí. I současné ST má díky svému designu mnohem menší prodeje než předchozí generace, která dokázala trumfnout v prodejích i GTI...
24. 6. 2014 16:10
Re: PROČ
Petrko je taxikář s Mondeem. Nedávno tady kritizoval lidi, kteří se radši domluví s kamarády, aby je někam zavezli místo toho, aby si zavolali taxíka s mnohem zkušenějším a vyježděnějším řidičem, kterej je bezpečněji dopraví na místo určení >:D
Avatar - Barrichello
24. 6. 2014 16:04
Re: PROČ
Já s tím nezačal, to byla odpověd na otázka zda sem viděl dieslové porsche, tak sem psal že viděl, Cayenne.

Porsche holt výrobce sportovních vozů stalo i výrobcem SUV aby přežilo no. To neznaméné že musí každý všechny modely Porsche považovat za super luxusní, sportovní a povedené a že dieslové porsche je asi to co dieslový jaguar. Nutný zlo.

Nacpat diesl do auta umí každý a kdo ho nemá, může ho někde nakoupit, ale sou pořád naštěstí tací, kterí to udělat nechtěj protože ví, že je to degradace.

Samozřejmě, pokud musí volit mezi přežitím a dieslem, nic jiného jim nezbyde, ale to je spíš smutný obraz doby, že si někdo koupí sporták a musí v něm mít diesel...
Avatar - Emel
24. 6. 2014 15:49
Re: PROČ
Nějak mi v tom uniká pointa. Já to vidím takhle:

- Ojetý Cayenne je pořád hodně drahé auto
- Smysl dává jako hlavní auto do rodiny, pro aktivně žijící lidi - v létě s člunem, v zimě na lyže, to všechno s klasickým důrazem na detail a jízdu
- Do SUV obecně dává smysl nafta, jakkoli Cayenne jezdí dobře, sportovní auto to není a rozdíl ve spotřebě u takhle velkého / těžkého auta už se počítá
- Proto ojeté naftové Cayenne stojí víc než benzínové

Hledat v tom mermomocí nějakou špatnost je asi zbytečné...
24. 6. 2014 15:45
Re: Kedy
Nový Mondeo má vyjet září/říjen.
Avatar - Barrichello
24. 6. 2014 15:43
Re: PROČ
Tak sauto.cz není jediná inzerce, ale to je fuk.

Jde o to, že naftový 911ky jaksi nejsou, že a tak ty naftáky člověk vidí jen v Panameře nebo Cayenne a lacinější bývá Cayenne, to je to co sem chtěl říct.

Kupují to lidi co chtěj mermocí porsche ale nemaj koule si koupit 911ku jako druhý či třetí auto anebo lidi co chtěj porsche a nemaj na to, tak koupí nejlevnější kousek (což je starý benzínový cayenne za 250 (+/-)
24. 6. 2014 15:42
Re: Hergot,
Focus ST je náhodou výborný sportovní náčinní. Hotová vražda na kolech, která se krásně vodí. Kdyby si se v tom aspoň svezl tak to tu nekritizuješ. Ta nafta mi tam přijde zbytečná. Já bych radši v tomhle případě benzín, ale tak nějaký zákazníky si to asi najde.
24. 6. 2014 15:37
Re: PROČ
No co co, párkrát nepřezuješ auto na letní a za ušetřený prachy jdeš pro toho Kajena za pět pade. ;-)
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 15:12
Re: Hergot,
za 300E tam budes mat tych 200 u tunera ;)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 15:04
Re: PROČ
Takže kolik nafťáků tam je do milionu? Tři. 650, 800, 850. Pokud jsi někdy kupoval ojeté auto (vím, řečnická otázka, pokaždé...), tak víš, jak to s těmito nejlevnějšími kousky bývá.

Kolem těch 1,3M začíná být slušný výběr, auta 3 roky stará... pokud je to pro tebe 5,50, pak gratuluju.
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:59
Re: PROČ
..nic není dogma... nicméně málokdo má tu možnost vidět věci "z Hradu hradů" a "kopce Kopců" >:D >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:58
Re: PROČ
.....barik, ty meleš, že to není možné 8-s
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:56
Re: PROČ
Pokud si na 10.000km koupím Mercedes, tak proto nejsem ještě snob... možná na to prostě mám, tak proč bych jezdil ve folxwágnu?
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:55
Re: PROČ
[odkaz]

.... myslíš Pohlavní choroby od docenta šmoka?
Avatar - Barrichello
24. 6. 2014 14:50
Re: PROČ
Obojí 5,50....nikdo to nechce.
[odkaz]

Akorát naftáky se začli dělat až pozdějc, že
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:49
Re: PROČ
Děkuji. Napsal jsi to za mě... už nemám sílu reagovat na nesmysly trhačů trenek /teda až na výjimky Iudexovy tlupy/.... je to jen pozérství. Něco jiného by byla nafta u 911, ferdy nebo lamba. U tuctového mainstreamu je to o odladění a cílové skupině.... :yes:
24. 6. 2014 14:49
Re: PROČ
Německá prémie je v Německu z třetiny snobská záležitost, která zdaleka nenajede, co by měla. Tedy s prvním majitelem.
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:44
Re: PROČ
...nesmysl.... SD .... to by pak verze kabrio bylo SDK? >:-[] ;-)
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:43
Re: PROČ
chci rohlík jako Otik Rákosník :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:41
Re: PROČ
Nikdo tě ho nenutí kupovat, ST v benzínu si můžeš koupit pořád...
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:41
Re: PROČ
.... >:D 8-s :no: topper....nádech výdech rohypnol....
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:40
Re: PROČ
V jednom člověku ten rozdíl taky nepozoruji, ale konkrétně to TSI a teda TDCI ( TDI by mělo být snad ještě úspornější), když naložím obě auta, tak TDCI jede kopec nekopec za 6-6.5 litru.. TSI 7-8 :-)
MPI 8-10 >:D
24. 6. 2014 14:38
Re: PROČ
Už dávno ne. Vozím lidi už ne zboží. Mně je fuk v čem Ozzman jezdí. Mně vadí že Ford chce dělat ST diesl.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:38
Re: Tak si to shrnme: ST TDCi
Tak tak... a kdo chce, koupí si to, kdo nechce, nekoupí... je to tak prosté :-)

Proč si neukrojit trochu z prodejů Golfu GTD?
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:37
Re: PROČ
no tie som nemusel riesit ani ja, ale zakladna znalost anglictiny nepusti :-)
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:37
Re: PROČ
Predpokladám, že náš malý trh nebude typickým príkladom a skôr si myslím, že celoeurópsky to bude ako v Nemecku, teda že vedú GTI. Presné cifry som nehľadal.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:36
Re: PROČ
No a co to vzdělání ? Jen se pochlub, když si mne z něj nařkl :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:35
Re: PROČ
Fanda je ten člověk, který si tu věc oblíbí... nemusí to ani dávat najevo... Ty jsi aktivním fanouškem, dobře pro tebe, já jsem pasivní, ale Ford mám v oblibě již dlouhou dobu, co jsem si jako dítě sedl do Scorpia, zajímám se o ta auta a při výběru vozu vždy příjde Ford v potaz, stejně jako se zajímám o Renault a jiné značky....... jsem o to menším fanouškem?
24. 6. 2014 14:34
Re: PROČ
Mám benzín i diesel. Každý má své určení.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:33
Re: PROČ
Fajn, tak si sa tu odkopal a prezradil, že si kamionista a vodič z povolania; určite si si tým získal rešpekt všetkých. Ale ako vidíš vyššie, jednak Tvoj poučujúci bohorovný postoj tu moc sympatií nezískava, jednak ani ostatní nejazdíme na kolobežkách a teda nechaj, nech si Ozzman vyberie palivo, ktoré mu vyhovuje bez ohľadu na Tvoje teoretické prepočty.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:32
Re: PROČ
A co jako že máš najeto dva miliony? To z tebe dělá guru, který má vždy pravdu?

Proč by měl být blázen? Nenapadlo tě prostě to, že někomu ten dízl vyhovuje? Příplácí si lidé za jakékoliv nesmysly, za masážní sedačky, za super audiosystém, za speciální barvu... proč si nepřiplatit za motor? Který má výkon a nižší spotřebu ( ano, při stejném výkonu a objemu prostě žere méně než benzín).... co je na tom tak divného?

Já bych kombi nižší střední ( tam bych ještě uvažoval) a střední třídy v benzínu nekoupil, protože ty auta používám k tomu, k čemu jsou určená a to k přepravě věcí. Tam mi obyčejný dízl udělá větší službu díky jeho síle a ta spotřeba je taky nižší... chápeš to?? Je to přeci tak jednoduché...

P.s. nevyjádřil ses mi k mé druhé otázce, kde si mě nařkl, že sem si nikdy nic nekoupil za své....
24. 6. 2014 14:30
Re: PROČ
Fanda je u mně ten kdo se o značku zajímá a něco o ní ví. Jezdí na srazy pokecat a zablbnout si se stejně postiženými lidmi. Ne ten co si pověsí plakát nad postel. Je to však jen můj pocit. Třeba stačí si pověsit plakát nad postel a připnout si přívěsek na klíče od bytu .
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:30
Re: PROČ
Dobře, to jsem nevzal v potaz... RS TDI vedou v ČR, jak je to celkově netuším. Čísla za GTI / GTD jsem viděl z Německa, tam bylo GTI cca. 6,5% a GTD 4,5%. Máš nějaká aktuální čísla za víc zemí?
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:30
Re: Ford by měl raději přemýšlet
Myslim, ze si s VW nemaju co vycitat:

Focus:

[odkaz]

Golf:

[odkaz]
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:27
Re: PROČ
Přesně tak :yes:

Pokud někdo chce sedět v Recarech a točit motor do 3500... je to jeho boj. V tomhle dává Octavia přece jen lepší smysl, protože je to přece jen civilnější auto než ST. Ale budiž, náš zákazník...
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:26
Re: PROČ
No vo mne to evokovalo skôr skratku pre standard, než prenosné choroby, ale to bude asi tým, že som zatiaľ nemusel pohlavné choroby riešiť. >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:26
Re: PROČ
Ano, já žádné extra výdaje oproti benzínu nemám, nevidím důvod proč si nekoupit dízl na 20-30tisíc km ročně, když mi to auto vyhovuje více než benzín?! Pro srovnání mám kamaráda s totožným vozem v benzínu a mé náklady na provoz/servis jsou nižší (díky spotřebě, servis je jen běžný u obou vozů)...

Proč s tim máš problém a cpeš mi benzín? Je tak těžké pochopit, že jezdím naftu, jako tisíce jiných lidí proto, že mi to tak vyhovuje? A s obdobně výkonným vozem na dlouhou trasu je spotřeba v průměru o litr nižší oproti třeba tomu TSI ( Jo, to je fakt, ale jestli jezdim za 6 nebo za 7 je mi ze srdce jedno). Nechci si kupovat do velkého kombi benzín, je to pro mne zbytečné, vyhovuje mi síla turbodieslu, tak to pochop a necpi to pořád do diskuze....

Ty máš benzín, když ho tak obhajuješ? A hájíš se tím, že v budoucnu možná ten Turbodízl odejde dříve, než atmo benzín, proto si teda ekonomický génius?... to je možné... ale to ho já už mít nebudu....

P.s. chceš mne tu hanit, že nejsem vzdělaný a ještě k tomu v ekonomice nebo co? :D To bych tu být tebou nedělal....pro tvé dobro ;-)
24. 6. 2014 14:26
Re: PROČ
Zas tak málo najeto nemáš? O. K. Tak já mám za 27 let najeto více než dva milióny km. S kamiony, dodávkami osobními auty. Nafta, benzín, LPG. Manual, automat čtyři, šest, osm, deset i dvanáct válcu. Jediné na co nemám papíry je autobus a velká motorka. Jo a v šuplíku se mi ještě válí okruhová licence teda dnes už prošlá. Možná jsem se toho moc nenaučil, ale jedno vím jistě : kdo najede za rok přes 60 klon a jezdí na benzín je v těžké vatě a kdo si koupí NOVÝ diesel a najezdí ročně do 15kkm je blázen nebo neumí počítat.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:25
Re: PROČ
Tiež nie som moc stotožnený s označením RS na dízlovej Octavii, ale budiž (za optimum by som považoval označenie RSD). Inak ale nevidím prekážku v tom, aby aj auto s lookom ST a jeho podvozkom malo pod kapotou naftu, ostatne také ST kombi nie je hotheč a nafta sa mi tam pekne hodí. Čo nemení nič na tom, že by som auto tejto kategórie bral len z benzínom (aj Focus ST vie jazdiť aj s priemerkou 8 l a koncernové TSI dokážu byť ešte úspornejšie).
24. 6. 2014 14:23
Re: Hergot,
Do ceedu se normální motor nevejde, ostatně ani do i40. takže topper jako obvykle "boduje". Aneb Focus x Sportage. Někdy fakt nechápu, co dokáže vyplodit...
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:22
Re: PROČ
Mohu to zobecnit z existujících příkladů, tedy GTI vs. GTD, RS TSI vs. RS TDI, velmi pravděpodobně i ST TDCi vs. ST Ecoboost (vzhledem k rozdílu ve výkonu).
Avatar - fOE
24. 6. 2014 14:22
Re: PROČ
Vylozene sportovni neni ani jedno (co je vylozene sportovni je dost relativni pojem, aby jsme neskoncili az u caterhamu ;-) ), ale jedno z tech dvou aut je vylozene nesportovni (a tvrdy podvozek ani sportovne strizeny interier to nevyleci, ten nedostatek charakteru, zvuku, vykonu jako takoveho a prebytek vahy na predku).
Avatar - xjara
24. 6. 2014 14:20
Re: PROČ
A zrovna u toho Lamba bych se bal ze ho mozna i uvidis. Vlastni ho koncern vw takze se da neco takoveho jiste cekat. Bentley take brzy zacne chrochtat.
Avatar - Francuz
24. 6. 2014 14:19
Re: PROČ
Oh ty si bud strasne nechapavy alebo to len hras, ale ako ciítam toto vlakno mam z teba dost.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:19
Re: PROČ
No nevyrovná, to v obecné rovině nemůžeš tvrdit... ale pokud bych chtěl ostré auto a měl na to, bude to benzin... pokud chci rychlé auto na dlouhé trasy a na všechno použití, bude to nafat :-)
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:18
Tak si to shrnme: ST TDCi
Tak si to shrnme.

1. preco ST z dieslovym motorom? Pretoze konkurencia ma tiez dieslove verzie svojich sportovejsich modelov - RS TDI, GTD, FR...
2. preco len 184k? Pretoze presne tolko isto ma konkurencia, teda okrem tlustej berty Astry...
3. Ako sa to bude volat? No urcite nie STD, pretoze to je anglicka skratka pre pohlavne choroby. V minulosti predaval Ford Mondeo ST 2.2TDCi 155k a oznacovany bol ako ST TDCi, takze mozme predpokladat, ze to bude jednoducho Focus ST TDCi...
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:16
Re: Hergot,
Veď píšem, že keby tých takmer 200k mal Focus, mohla by to byť aj celkom slušná raketa.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:15
Re: PROČ
...a třeba Škoda tuto politickou korektnost nemá a říká tomu RS v benzínu i naftě.

Když už řekneme a, tedy že nafta dává smysl, pak si řekněme i b, že se benzínu nevyrovná, vždy je to něco za něco. To jedno něco je spotřeba a to druhé jízdní projev.
24. 6. 2014 14:13
Re: PROČ
Pokud umíš srovnat jen nákupní cenu a neumíš rozpočítat reálné náklady na kilometr , nech se dovzdělat. Ovšem pokud si koupíš diesla a najezdíš za rok cca 15kkm je jasné že ekonomika nebude tvou silnou stránkou.
24. 6. 2014 14:13
Re: PROČ
Jak je to možný? Nevím. Já soukromě i služebně střídám auta různých konstrukcí a výkonů a nikdy jsem se na "dramatické" rozdíly, jaké se tradují pro nafta vs. benzín u turbomotorů, nedostal. Spíše naopak.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:13
Re: PROČ
Ty to zbytečně komplikuješ. Otázka byla, které auto je dražší. Ne za 3 roky, ani po započtení toho či onoho. Pokud je pro tebe drahé naftové auto nepochopitelné... pak ti uniká podstatná část dnešní silniční reality.
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:13
Re: PROČ
iudex, STD to nebude urcite, pretoze STD je skratka pre Sexually Transmitted Diseases, cize pre pohlavne choroby. ;)

v minulosti predaval Ford Mondeo ST TDCi, takze myslim, ze tak sa to aj bude volat...
24. 6. 2014 14:11
Re: PROČ
No tak panskej kočí toho z kozlíku vidí opravdu hodně, vo tom žádná. >:D :yes:
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:11
Re: PROČ
STD to urcite nebude >:D ;)

W duchu tradicie to bude skor ST TDCi ;)
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:10
Re: PROČ
No ale mnohí záujemcovia to tak vnímajú. Je to len z "politickej korektnosti", že BMW neoznačuje M550d ako M5d alebo že M135i neoznačuje ako M1, ale ľudia to i tak vnímajú ako emkové modely.
Avatar - Lucaslegend
24. 6. 2014 14:10
prejav atmo benzinu voci dieslu.....
Neviem ako su na tom teraz najnovsie 4 valcove diesle co sa tyka kultivovanosti ale mam velmi zlu skusenost s pozicanym fordom focus 1.6 diesel rocnik okolo 2010....auto malo najazdene asi 40 000km a prejav a zvuk motora otras, hlucny aj na volnobeznych otackach, uplne znechuteny z auta..........

predtym som mal pozicane na dovolenke ford focus benzin atmo 1.6 rocnik asi 2009, najazdenych cca 51 000 km.....s autom som bol velmi spokojny, motor sa dal pekne vytacat, v normalnych otackach bol tichy.......mozem sa * na spotrebu ked z auta budem mat mizerny pocit, nehovoriac o spolahlivosti, nie to este pchat diesel do sportovo zalozeneho auta.....jasne ze zatah to bude mat ale prejav a radost z jazdy bude o *....
24. 6. 2014 14:10
Re: PROČ
Až se naučíš počítat a dokážeš si tím pádem vypočítat jaký kilometrový průběh a jaká zůstatková hodnota ti zbyde a kolik ušetříš. Pak teprve zjistíš jestli pořizovací cena plus náklady na km byla vyšší u benzínu či nafty . Dokud tohle neumíš tak to neřeš. U auta platilo a platí že nákupní cena je jen jedna z rozhodujících veličin. Nikoliv jediná.
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:09
Re: Hergot,
lenze ta astra vazi 1.800kg >:-[]
24. 6. 2014 14:09
Re: PROČ
No rychlý...
On je pekelně rychlý. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
24. 6. 2014 14:09
Ford by měl raději přemýšlet
jak přepracuje interiér svých vozů. Diesel je jen první krok. Teď ještě, aby se cestujícím z toho designu palubky nezvedal žaludek..
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:07
Re: PROČ
Pokud vím, u Golfu se víc prodává GTI... svým způsobem je to legenda. U Škody je to naopak, skoro všechny RS jsou TDI.
24. 6. 2014 14:01
Re: PROČ
Pak si teda počkáme na prodeje a uvidíme co chtěl zákazník.

Dle tvé logiky Golf plus chtěl taky zákazník a proto nástupce se raději jmenuje Sportvan. Btw taky "sportovní" auto. :-O
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:01
Re: PROČ
Ty jsi teda bazarový kovboj - teoretik :-) . Kolik myslíš, že stojí bazarový Cayenne v dieselu... a kolik v benzínu?
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:59
Re: PROČ
Jenže pak už ta spotřeba nebude tak rovnoměrná..... respektive, já to asi teda neumim, ale s TSI naloženym autem, pokud využívám tu "sílu všech kilowatt", tak se vždy dostanu na o poznání vyšší spotřebu ( i 2 litry), než u toho TDI při zachování stejných podmínek.. jak je to možný?

Chápu, že pro někoho je to zanedbatelné, ale ten někdo nemůže odsoudit tu druhou skupinu lidí, pro které je lepší jezdit s TDI :-)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:58
Re: PROČ
Pokud chceš srovnávat se základním modelem, tj STD vs. normální Focus... pak by to spíš měly být koláče oproti houskám. I když se housek prodá mnohem víc, tak je pořád zajímavé prodávat ty koláče, protože na těch se dá vydělat.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:57
Re: PROČ
A ty by ses MĚL naučit česky....

Ano, o Ford se zajímám, líbí se mi jejich auta.. co bys mi ještě poradil, abych byl podle tebe pravověrnej fanda? Musím si koupit 10 aut? Pak to bude to pravé ořechové?

Jak píše Webpaja, taky jdu sundat Ferrari :-)
24. 6. 2014 13:56
Re: PROČ
Nebo STDT. Sorry vlastně ne to byly Peugeoty >:D
Avatar - Barrichello
24. 6. 2014 13:56
Re: PROČ
Jo naftové Porsche sem viděl, v 99,9% nějaký Cayenne,často olítaná plečka za 5,50 z bazoše, válí se toho všude tuny...

Naftový jaguar je většinou x-type, což pro pravověrné není jaguar nebo sem tam nějaká X350 s 2,7 dehtem. Pak až novější XF a XJ a to ta 2,2 v XF je fakt super motorizace. Řadí to jak splašený, neude to a zvuk taky libovka >:D Silnější verze sou an tom líp, ale i tak se to k tomu autu vůbec nehodí, zabíjí to charakter.
24. 6. 2014 13:55
Re: PROČ
Není M5 nafta. U BMW nejsou blázni.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:55
Re: PROČ
To je samozřejmě pravda. GTI líp jede a víc žere. Vyloženě sportovní auto není ani jedno, je to otázka preferencí.
Avatar - Ada je zase tady
24. 6. 2014 13:54
Re: PROČ
podle toho, co tady vystřikuješ, se tvůj duševní obzor dá zmapovat poměrně přesně... :*)
24. 6. 2014 13:54
Re: PROČ
TDi žere jen o něco málo méně, než TSi. Např. pro mne už naprosto zanedbatelný rozdíl a náklady proti všem ostatním nákladům.

[odkaz]

A pokud tam chceš tu "sílu", tak u obou motorů tam prostě podřazením dostaneš 77kW ....
24. 6. 2014 13:53
Re: PROČ
Tak až bude prodej chleba jen 5% proti houskám bude mít tady mladej pravdu a dobrý přirovnání. ;-)
Avatar - King
24. 6. 2014 13:52
Re: PROČ
Ať je Focus ST třeba na LPG, to mě nechává v klidu, ale argument "Pokud dokáže nafta vyhrát závod jako je Le Mans" je úplně zcestný. Uniklo ti, jak měly (a stále mají) postavena pravidla naftová auta?

Až ACO a další dají do pravidel, ať si tam dáš jakýkoli motor, pokud bude mít pevně daný objem a velikost turba, popřípadě restriktor sání, tak pak uvidíme, jak bude nafťák vítězit v Le Mans. Do té doby jen využívají zvýhodnění a troufám si tvrdit, že zvýhodněna byla i letos, byť benziny byly konečně rychlejší. :-!
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:52
Re: PROČ
Můžeš si samozřejmě koupit M550xd a utěšovat se, že máš "vlastně M5"... ale sorry, nemáš, máš jen rychlý naftový sedan.
24. 6. 2014 13:49
Re: PROČ
Ne, ale mněl bys o ní něco vědět. Jinak si pozér a ne fanda.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 13:49
Re: Kedy
Tak ja sa vyjadrujem k STčku len teoreticky, ale vyberajúc HH, stále ST do výberu zahrniem, jazdí výborne a vie nadchnúť, pocity kazil hlavne dizajn vonkajšku i interiéru a to by mal facelift riešiť.
Takže si to sám Ford zase kazí tým, že navnadí prípadných záujemcov, ktorí by si aj auto kúpili, ale akosi nemajú čo.
24. 6. 2014 13:49
Re: PROČ
Přiznám se, že se taky považuju za fanouška Ferrari, ale touhle optikou strhávám všechny plakáty v pokojíku :-(
Avatar - fOE
24. 6. 2014 13:49
Re: PROČ
Nacpat jej tam samozrejme nacpes. Ale je to volba od/k. Chci li/potrebuju li Golf a stojim pred vyberem jestli GTI nebo GTD, Golf vice sportovni, nebo Golf mene sportovni ale s vetsim dojezdem (a spoustou dalsich praktickouzitecnych vlastnosti). Vse je to o mixu. Golf dela vsechno, podle motorizaci vice toho nebo onoho. Dat si tam GTD clovek jiste muze, ale "sportovnost" GTI je ta tam, pokud si majitel mysli opak je to jen sebeklam nebo nekriticke videni diesloveho motoru. Ten spravny projev to proste nikdy mit nebude.
24. 6. 2014 13:48
Re: PROČ
Německá premie jsou u mne auta od střední třídy směrem nahoru které by měly ročně naběhat desítky tisíc km. Tam má nafta své opodstatnění a logiku. To že se německá premie snaží dnes ukousnout trh i v oblasti nákupních tašek je jiný příběh a rozhodně je to stejné jako když začnou u Lagerfelda šít tepláky. Kdo chce kam tam s ním. Dnešní peníze zítřejší bída.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:47
Re: PROČ
Ne, to není... M5 je M5 a nafta je nafta.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:46
Re: PROČ
Když fandíš nějaké kapele, musíš v ní hrát?
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:46
Re: PROČ
Ano... říká se tomu jinak, ale je to M5 v naftě :-)
24. 6. 2014 13:44
Re: PROČ
M5 se v naftě nedělá ;-) Myslíš M550xd...
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:43
Re: PROČ
Zas tak málo najeto nemám abych věděl, že mi nafta vyhovuje více. Co ty víš co já si koupil za svý????? Znáš mne snad? Není to vždy jen o penězích, ale i komfortnější jízdě, proto mi vyhovuje to, co mam... jinak bych si to nekoupil.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:41
Re: PROČ
Už zbytečně plácáš blbosti...

Chceš snad říct, že třeba Octavia TDI (dejme tomu 1.9 77kw) žere stejně jako Octavia MPI (77kw), nebo TSI (77kw)?
Nevím s jakou raketou jezdíš ty, ale já tyto vozy ( a jim podobné koncernové, krásné srovnání, podobná auta, podobná váha) docela znám.

A rozdíl v síle mezi TDI a MPI/TSI je taky neznatelný? Třeba v naloženém autě v kopci?

No schválně...
24. 6. 2014 13:40
Re: PROČ
Až najezdíš to co já a koupíš si nové auto za svý a nebudeš muset počítat jen to že máš menší spotřebu levnější nafty, pak jistě přijdeš hravě na to že se diesel vyplatí jen někdy a jen někomu.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:40
Re: PROČ
Hm, a teď otevři oči a podívej se, kolik stojí Octavia, Focus, Megane... v benzínu a v naftě. Ne při nějakém myšlení, ale doopravdy.
24. 6. 2014 13:40
Re: PROČ
Víš kde je logika v tomto případě? V tom co chtějí reální zákazníci, ne to co tady komentuje kdokoliv z nás.
Jediná a správná logika. A jestli marketing přišel s jasným číslem, že poptávka je, voilá...máme naftovej ST.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:39
Re: PROČ
Když jsem viděl naposledy čísla, bylo GTD okolo 5%... což je poměrně dost... a marže je mnohem lepší než z nějakých 1.2TSI.
24. 6. 2014 13:36
Re: PROČ
Při inteligentním ekonomickém myšlení ano. Pro běžného troubu co si neumí spočítat jestli dostal správně zaplaceno za odpracované hodiny ne. Tomu stačí že mu Franta v hospodě řekl že Octavia v TDI jezdí za čtyři a půl litru nafty.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:36
Re: PROČ
A nenapadlo tě, že pokud chci výkon, kterej mi dá silný diesel, občas využít a občas jet jentak volně, je to pro mne ideální volba? Nemusim přeci jezdit pořád na krev a při ustálené jízdě je ten diesel přeci jen úspornější, než ten benzín. Stejně tak i když na ně šlápneš...
24. 6. 2014 13:33
Re: PROČ
Stejně tak jako pravda je jen jedna. Tedy říká se to. Ovšem exaktně to změřit nelze. Tvá pravda nemusí být mou pravdou. A o logice nejčastěji hovoří ti kterým je nejvíce vzdálená.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:32
Re: PROČ
Poměr nepoměr. Mám techniku a mám auto, kolik stojí vývoj toho dízlu v ST? Vlastně nic... rozšířim nabídku.. nestojí to skoro nic a můžu jen vydělat.

Kolik se prodá GTD vs normální Golf nevím, ale GTD vs GTI už bude vyrovnanější, podívej kolem sebe, jezdí jich dost a už v několikáte generaci...

A kolik se prodá normálních benzonových Golfu/Focusu vs GTI/ST v benzinu? Taky ten poměr bude ve prospěch normální verze a i přesto mají právo na život že? Proč ne Dieslové varianty? ST kombi v dieslu je parádní varianta, stejně jako OIII RS D.
24. 6. 2014 13:31
Re: PROČ
Jinými slovy jsem měl něco podobného namysli. Nech logo ST tam kde má být a tu dieslovou nádheru pojmenuj akčně třeba "24 hr Le Mans"
24. 6. 2014 13:28
Re: PROČ
Co ty si o mně myslíš je mi šumák. Co jsem já projel, viděl a zažil je moje věc a to mi nikdo nevezme .
24. 6. 2014 13:28
Re: PROČ
Sportovní dýzl je bez diskuze nesmysl, nahlížím na ty výkonnější jen jako na top nabídky naftových motorů.
24. 6. 2014 13:26
Re: PROČ
Podívej se na německou prémii, jak sází silný nafty do všech řad. Focus teď končil tuším na 120kw.
24. 6. 2014 13:25
Re: Kedy
To je na tom jediná smutná věc. FL FFo by měl bejt někdy v září, ale... Mondeo slibovali do konce roku, že by nám ukázali v Paříži novou evropskou verzi?
Avatar - Dinar
24. 6. 2014 13:25
Re: PROČ
I kdybys byl třeba z Hodonína, pořád jsou to dva tisíce tam a zpět, jinými slovy, vidět něco v televizi a udělat si někam skutečný petrolheadský výlet jsou dvě věci, ale třeba se v tobě pletu a jenom tak neplácáš.
24. 6. 2014 13:24
Re: Hergot,
Kia Sportage by mohla mít klidně 300koní a nedá ti jízdní projev Focusu. Zklidni svůj slovník a hlavně si rozšiř obzory, v poslední době to z tebe padá ve velkým... ;-\
24. 6. 2014 13:24
Re: PROČ
Jsi mladý, ale nemusíš argumentovat jako dítě. Jaký si myslíš že je poměr prodaných housek vs chlebů a normálních dieselových Golfu vs GTD Golfu.
Avatar - Dinar
24. 6. 2014 13:22
Re: PROČ
Zajímavá otázka, na tohle téma se diskutuje léta, viz. tzv. matematická nebo filozofická logika, já jsem zastáncem tzv. standardní logiky, která bere logiku jako nedělitelnou, tzn., že logika je jenom jedna. ;-)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:20
Re: PROČ
Jasně, taky proto jsou auta na naftu vždy levnější než auta na benzín... co?
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:18
Re: PROČ
Vždyť i nejzávodnější Fábii poháněl dízl, Leon Cupra se taky dělal s 150tikoňovým TDI PD :-)

Koneckonců... M5 se už taky dělá v dízlu :-)
24. 6. 2014 13:17
Re: PROČ
Spotřeba, spotřeba a zase spotřeba. Logika jak noha. Tu tvou bych opravdu nepochopil. Pokud chci úsporu koupím si Focus se základní naftou. Nebo ti co mají potřebu opravdu šetřit si nekoupí základní Octavii s naftou, ale raději RS diesel. Vzpamatuj se když chci šetřit nedělám to tak že utrácím.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:16
Re: PROČ
Já sem fanda Fordu a tuto možnost volby naopak uvítám. Ostrý focus byl RS, ST je rychlý hothatch a kdo chce, muže ho mít v naftě... proč ne? :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:15
Re: PROČ
Podívej se kolem sebe na ty Oktávky a Golfy... já teda ve většině případech nevídám GTI, ale GTD a Oktávky RS fdehtu jakbysme :-) Trh to chce, tak proč si neukrojit z koncernového knowhow tím, že jim Ford dá naftové ST a to ještě třeba v kombi.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:13
Re: PROČ
Odpovím ti jinou otázkou, když budeš prodávat housky a lidi budou v sousedním krámě kupovat jen chleba... nezačneš ten chleba taky péct? Nebo radši zkrachuješ?
24. 6. 2014 13:13
Re: PROČ
Já už viděl koně blít, hada chcát a žábu pěstí do skály mlátit, ale bohda neuvidím naftové Ferrari nebo Lambo. (Myslím samozřejmě supersport ne žádný pseudo offroad. )
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:11
Re: PROČ
Proč by si někdo na "sport se závodními geny" kupoval Golf? Nebo Focus? To jsou univerzálové... Golf víc, Focus méně, ale přece. A do "rychlého univerzálního auta" už se ta nafta nacpat dá.
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2014 13:10
Re: PROČ
Asi tak, šlo by se podivovat nad naftovým RS, ale ST je logický výsledek. Navíc spotřeba turba při šlapání na plyn je větší než u atmo, takže nakonec raději diesel.
Avatar - Dinar
24. 6. 2014 13:10
Re: PROČ
V podstatě souhlas, nejvíc limitující z hlediska sportovnosti (nebo alespoň nějakého sport flairu) mi přijde právě průběh výkonu dýzlu, ani ty nejlepší prostě točivý benz. motor nenapodobí. Jiná věc je alternativa v podobě hybridů, efektivní to jistě je, na druhou stranu ty druhdy čistě sportovní modely přijdou, o sice benzinové, ale o válce tak jako tak. ;-)
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
Dík za upřesnění. Do Prahy se kvůli tomu stěhovat nebudu .
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
Protože VW je nejúspěšnější... tak to asi dělá dobře.
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
Ano, přesně jsem to takto myslel, že když nebude naftové ST, tak Ford celosvětově zkrachuje.
Avatar - fOE
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
To ze to ma moznost clovek videt neznamena ze tomu budu tleskat. Tato evropska uchylka na naftu je jako mor (doslova, staci za necim podobnym pak stat na svetlech).

Nemam nic proti autum jako golf GTD, pochybuju ze si to nekdo pri smyslech koupi na sport, nemam nic proti dieslu v luxusnim jaguaru, clovek oboje nejcesteji potka na autobahn jakozto jednoduse nejsilnejsi = nejlepsi pracant, to pracant podtrzene, na dlouhe vzdalenosti. V dnesni evrope to prodava, tak dalsi takove auto ma smysl.
Ale nebudu tomu cpat zavodni geny ktere pri vsi ucte k dnesnim dieslum proste ty motory stale nemaji. Ani zvukem, ani vykonem, ani prubehem vykonu, urcite ne v teto tride (r4) a kubature.
Avatar - Dinar
24. 6. 2014 13:06
Re: PROČ
Focus ST je rodinný pekáč, nechápu proč fandové Fordu kopou sami sebe do zadku, když pláčou nad dýzlem v FST, je to naprosto logický krok.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:06
Re: Hergot,
Jenže... Focus se dělá i jako kombík, GTD ne. Podívej se, jak jdou na odbyt naftové Octavie RS. Je fakt, že Octavia je přece jen civilnější auto.
Avatar - white label
24. 6. 2014 13:04
Re: PROČ
Jasně, poprvé ve třetí g. to ještě byla výjimka v podobě ediční verze "GTI 20 Jahre" s 1,9 TDI/110PS, ale už ve čtrvrté g. se s dieselovými GTI roztrhl pytel a naběhly i verze s PD, postupně 1,9 TDI 110PS, 115PS (PD), 130PS (PD), 150PS (PD).
Avatar - Dinar
24. 6. 2014 13:03
Re: PROČ
No, na ten Transfagarasan to máš z Prahy tam a zpět právě dvaapůltisíce kilometrů... >:D to jen taková technická. ;-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 12:58
Re: PROČ
To byl jen příklad, může to být třeba STD apod.
24. 6. 2014 12:57
Re: PROČ
Myslel jsem si to že myslíš VW. Ono totiž koncernů je na světě spousta. A proč by měl Ford dělat co dělá VW. Když tvůj kamarád bude brát drogy začneš je brát taky?
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:53
Re: PROČ
A mal si česť vidieť naftové Porsche? Naftový Jaguar? Neboj, jedného dňa bude aj naftové Lambo.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:52
Re: Hergot,
Ta se tu prodává? Já se asi blbě podíval :-)
24. 6. 2014 12:52
Re: PROČ
Jasně když Ford nebude dělat ST dehet tak zkrachuje. OMG
Avatar - Barrichello
24. 6. 2014 12:51
Re: PROČ
rodinné pekáče na převoz věcí A osob z bodu a do bodu B? Ano, tyto vozy nafta pohání nejčastěji >:D

Naftové ferrari, lambo, aston, bentley, rolls, corvettu, viper atd. sem neměl čest vidět >:D
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:50
Re: Hergot,
Len drobná oprava: Astra je vo verzii 2,0 bitorubodízel so 143 kW (195 k). To už je pekná porcia výkonu a v oveľa ľahšom Focuse by takýto motor aj mohol slušne ťahať.
24. 6. 2014 12:50
Re: PROČ
Podobné předsudky k smíchu nejsou . Nafta ať vyhrává Le Mana tam je to dokonce logické - vysoký kilometrový průběh za delší čas. Když jedu dvaapůl tisíce kilometrů za dvacetčtyři hodin ( a jezdím to často ) vezmu sirky HDI. Když si chci zablbnout na Stelviu nebo Transfagarasaně tak si dehet nevezmu. F1 taky nemá dehet.
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2014 12:49
Re: PROČ
Ano, daleko rozumnější cesta je, že zákazník to chce, ale my jim to nedáme, ať si jde ke konkurenci, že. Raději zkrachovat než vyhovět zákazníkovi. >:D
24. 6. 2014 12:48
Re: PROČ
Dělá to tak kde kdo. Jen máš asi klapky na očích, že to u některých nevidíš. ;-)
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:45
Re: PROČ
Nie som priaznivec nafty a nikdy som ju nemal, ale súhlasím, že nie je dôvod vyhýbať sa jej aj pri najvýkonnejších verziách so športovým označením. GTD idú na odbyt lepšie, ako GTI, tak prečo nie Focus? Akurát by to mali označením odlíšiť, povedzme ako STD.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:43
Re: PROČ
To vážne sa dízlové Golfy označovali ako GTI a nie ako GTD? To počujem prvýkrát (ale je to zrejme tým, že ma Golfy nikdy moc nezaujímali). ;-)
24. 6. 2014 12:43
Re: PROČ
SD měli Rovery u dieslu. Ještě by tam mohl dát RD jenže v Čechách by si to pletli s rodinným domkem a na Slovensku s rolnickým družstvem. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:42
Re: PROČ
Myslím tím VW, ORS D, GTD.... Leon určitě bude mít taky naftovou variantu minimálně FR :-)
Avatar - 4hill
24. 6. 2014 12:41
Re: PROČ
Podobné předsudky jsou k smíchu. Pokud dokáže nafta vyhrát závod jako je Le Mans ,Pikes Peak atp..tak nevím proč by se nemohla dostat i do výše zmíněného vozu. Nehledě na fakt že z litru nafty získáš více "síly" než z litru benzínu.Naštěstí né každý žije dobou kdy nafta poháněla pouze nákladní auta.Porozhlídni se jaké vozy ve skutečnosti dnes nafta pohání..asi budeš překvapen..
24. 6. 2014 12:40
Re: PROČ
Co dělá koncern (mimochodem který myslíš? ) je mi ganz egal. Co dělá Ford mě zajímá. A štve mě že se dává cestou: " když to maji všichni dáme to tam taky ". :-(
Avatar - white label
24. 6. 2014 12:39
Re: PROČ
Nemám problém s podobnou dieselovou verzí, problém mám pouze se stejným označení jako u ST, PROČ to nemůžou odlišit třeba ba SD apod.?
Podobnou chybu udělalo VW kdysi u třetí a hlavně u čtvrté g. Golfu GTI, od páté g. už je zase GTI výhradně benzínové. Fortd se z toho mohl poučit, ale zjevně má svou hlavu.
24. 6. 2014 12:37
Re: PROČ
Ale prd. Nemusí být jen v SUV. Má své opodstatnění všude tam kde je velký kilometrový průběh ročně a dlouhé trasy. Může být klidně v nižší střední, dlouhé trasy v malých autech jsou jen pro masochisty.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:37
Re: PROČ
Ano, je to normální, koncernové vozy sdehtem a označením ostřejších verzích se vyrábí běžně... dělá to už i BMW... zákaznici to chtějí, tak proč jim to nedat? Ford by byl hloupý, kdyby to neudělal..
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:33
Re: Hergot,
No, jen až to bude mít Ceed, to bude zase plků, jakej je to klenot......

Golf GTD - konkurent Focusu ST v dieslu má taky 135Kw (ORSIII taky)... Kde je problém?
Astra jde taky sehnat se silným dízlem (118kw)...
Jestli ti jde o že Kia má v jiných modelech silný dízl..tak třeba Ford Mondeo se dá sehnat s 2.2 Tdci a 147Kw... no a?

Přestaň teoretizovat a běž se v těch plnokrevnejch korejskejch koních projet.....
24. 6. 2014 12:33
Re: Hergot,
Ty aby jsi se nepřihnal a nenapsal nějakou kravinu. To by byl zázrak. Když tě všichni seřvávali že pořád proťežuješ Korejce, rozhodl jsi se vlézt do zadku VW fans a chodíš pět ody na jejich auta. A teď to vylepšuješ tím že neustále píšeš hlouposti a neopodstatňenou kritiku všude jinde. Udělej si řidičák odřiď alespoň půl miliónu km s různými auty a pak přijď znovu . Ty "Číňane".
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:29
Re: PROČ
suhlas... je to smiesne kam tlacia tie dizle a ako sa snazia z nich robit sportove naradia.... uvidime ci nepridu casom aj do ferrari .... vsetko je raz prvykrat.... obavam sa najhorsieho..... naftak ako som uz pisal... jedine do SUV a povedzme nejakej velkej dodavky.... inak je to cista kravina .... debilizmus vladne svetom ... horsie je to ze ludia to zeru... a kupuju ....

zmyslas rozumne... bohuzial je nas coraz menej
24. 6. 2014 12:25
PROČ
Forde? Znovu se ptám proč et tu? Je snad normální aby auta RS, ST, GTI a podobně byla motorizováná dehtem? Zákazník chce dehet má ho mít. Chce na dehet tuning fajn má ho mít ( efekt to má asi jako u Felicie 1.3 přítlačné křídlo ala Escort Cosworth, ale budiž ) chce na dehťáku červené brzdiče a dvojtý Lauf? Dejte mu to v rámci options. Ale probůh nevyrábějte pseudosporťáky s dehtem. Nafťák má své opodstatnění na dlouhých trasách, nebo těžkým přívěsem, obytňákem, jachtou. Tohle fakt ne.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:23
Kedy
Kedy bude v predaji? To je kľúčová otázka u Fordu. Kedy bude uvedený, je u Fordu bez výpovednej hodnoty, ako je v poslednej dobe u modrých zvykom, medzi predstavením a uvedením na trh môžu byť mesiace i roky. Mondeo je škoda spomínať, ale aj samotný faceliftovaný Focus bol predstavený už dávno a stále sa nepredáva, dokonca ani redakcie ho nemajú na test (aj redaktor Autoexpressu sa mohol zviesť len ako spolujazdec). Takže predstavenie v Goodwoode v júli, predaj v decembri?
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:23
Re: Hergot,
130kw ma dnes v diesli aj kia sportage... bezny cruze ma 120 kw diesel.... mne tych 135kw vo focuse ST az tak sportovych nepride ... dalsi oj.eb na ludi..... draha dizlova sunka.... kto chce sportove auto zoberie jendoznacne benzin a kto chce setrit nech radsej jazdi autobusom :yes:
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:21
Re: Hergot,
Tiež si myslím. Na to, aby sa to mohlo vydávať za športový dízel, by to muselo mať 200 a viac koní; 135 kW je len malé navýšenie oproti dnes bežným dízlom a obávam sa, že nejakých 10-15 kW naviac nebude ani cítiť.
Avatar - trapid
24. 6. 2014 12:18
Re: Hergot,
Diesel - pozdě, ale přece. Uvidíme jestli o něj bude zájem. Přece jenom Golf GTD je na trhu už v kolikáté generaci, že.
Osobně mám takový pocit, že "sportovní" diesely už přestávají být v kurzu, když skoro stejný výkon se nabízí i ve standardních verzích. Ale sám jsem zvědavý na prodejnost dieselu.
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:14
Re: Hergot,
k sportovej dokonalosti tohto cinana nam uz chyba snad len elektricky sportak focus ST Electric sport :yes: s hmotnostou 1,6 tony a dojazdom 150km .... snad sa dockame... bola by to dalsia sportova pecka :yes:
24. 6. 2014 12:10
Hergot,
začínám mít proti dnešním autům hroší kůži.