Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi myslí zeleně, všechny jeho důležité modely dostanou hybridní verzi

A4, A6 a Q5; to jsou modely se čtyřmi kruhy ve znaku, které by v následujících letech měly dostat verzi plug-in hybrid.
Zpět na článek
5. 7. 2014 03:09
Ropa je uzasna kapalina.
Prijde mi ji skoda palit, stejne jako uhli na elektrinu, (ocel se bude delat s derevenym uhlim?), nicmene neda se cekat radikalni zmeny v blizke budoucnosti. Jiste je dobre byt pripraven a ladit technologii az doba, a zejmena politicka vule nastavujici ekonomicke parametry, zaveli ke zmene. Prestoze lide, kterym na zivotnim prostredi zalezi (ekologie je neco jineho), jsou mi do urcite miry sympaticti, casto nevi, komu pomahaji, kdo je financuje a ze lpenim na nepodstanych vecech typu GMO jim unikaji skutecne problemy nasledujicich desetileti - za vsechny jen produkce CO2 a zmeny klimatu - kde vysledek tlaku na osobni individualni dopravu a jeji technologickou promenu je de facto zanedbatelny. Jinymi slovy je fajn, ze budeme mit auta na elektriku, ale dokud ji budeme vyrabet spalovanim fosilnich paliv, je to na houby.
5. 7. 2014 00:09
Re: Už vás někoho napadlo,
Přečtěte si něco o energetické soběstačnosti Evropy, než vypustíte takové bláboly do diskuze. Těch pár Tesel, které tvoří ani ne 0,0000001% aut v Evropě je dle Vás opravdu objektivní průzkum??? Mluvím o situaci, kdy bude více než 50% konvenčních automobilů nahrazena elektromobily. Už v současné době není Německo energeticky soběstačné jen co se týče elektrické energie, a to díky takovým ekofanatikům, jako jste Vy a paní Merkelová :-).
4. 7. 2014 23:47
Re: Vše míří k elektromobilitě
Promiňte jestli se pletu, ale cítím z Vašeho přístupu málo životních zkušeností. Řekl bych, že od té doby co jste pobral rozum, jste prožil ve víceméně stabilním systému a máte pocit, že to tak bude ještě dlouhá léta a že kdyby hrozilo nebezpečí, tak by jsme to všichni viděli kolem sebe dlouho dopředu. Tak to nikoliv.

Ropná krize 70tých let vznikla v pondělí a v pátek nebyl na pumpách benzín. Na začátku listopadu byli lidé přesvědčeni že socialistický hospodářský systém je tu na věčné časy a na konci listopadu se rozložil.
Na Rusko - Ukrajinské hranici se pomalu chystají invazní jednotky. Tolik k CNG. V Sýrii a Iráku obsadili největší rafinerie náboženští fanatici. Odsud je jenom krok do Kuwajtu a SA. Možná se obojímu dokážeme o fous vyhnout, ale představte si, kdyby ne - přijít o podstatnou část ropy a plynu současně. A vy hovoříte o spoustě času.

Ale nejen to. Výroba ze západu masivně odchází, současně všechny zásadní suroviny západ dováží a současně se státy masivně zadlužují. Jediné co západ má jsou technologie. Ale v Číně už dnes dokáží vyrobit elektromobily lepší než mnohé výrobky renomovaných západních výrobců. Kolik myslíte že máme ještě času? Protože když přijdeme o převahu v technologiích, přišli jsme o všechno.
4. 7. 2014 22:29
Re: Už vás někoho napadlo,
Vaše dojmy mají k pravdě velmi daleko. Několik reálných dat, která pro Vás asi budou překvapením.
1) Z průzkumu, který provedla Tesla na svých zákaznících víme,že 95% veškerého nabíjení probíhá doma přes noc.
2) Z dat ČEPSu si můžete zjistit, že v ČR je přes noc přebytek kapacity 2-3 GW, tedy zhruba jeden Temelín navíc.
Když si to dáte dohromady a propočtete, zjistíte, že v ČR můžeme mít statisíce elektromobilů, aniž bychom museli investovat do jediného wattu nových zdrojů.
Avatar - Inferius
4. 7. 2014 21:41
Ekologie
Tyhle rádoby hybridy jsou ekologické asi jako nehoda ropného tankeru........
4. 7. 2014 20:54
Už vás někoho napadlo,
kde tu elektřinu vyrobíme??? Dokážete si vůbec představit ten obrovský skok v její spotřebě??? Následně pak i její budoucí cenu, když není kde ji vyrobit? To by se nejprve musel dostavět Temelín, nebo znovuzprovoznit již odstavené elektrárny na tuhá paliva, které mimo jiné vyprodukují daleko horší a více svinstva, než automobily. Takové teze ohledně slunečných, slapových a větrných elektráren jsou naprostá utopie (cca. 5%) z toho co bude zapotřebí. A účinnost spalovacího motoru je úplně někde jinde než účinost elektrárny na tuhá paliva při následném transportu elektřiny vedením k uživateli.
Avatar - Ham.
4. 7. 2014 17:15
Re: Vše míří k elektromobilitě
Jaký je rozdíl dovážet od Putina třeba zemní plyn a jezdit na něj v autech na CNG nebo od něj kupovat uran a používat jej v našich elektrárnách a následně nabíjet elektroauta? Obávám se, že vůbec žádný. Elektromobilitou závislost na Alibabovi nesnížíš ani o milimetr, ropu a zemní plyn potřebuje naše civilizace nejen do aut, ale jednak i v chemickém nebo farmaceutickém průmyslu (a přeneseně třeba i zemědělství na výrobu hnojiv) jako zcela základní surovinu a druhak řada elektrárenských kapacit zase spaluje některý druh fosilních paliv, takže např. různé frakce ropy nebo zemní plyn. Elektromobilita tuto civilizaci určitě nespasí, čímž netvrdím, že jí ublíží, na některé použití je vhodná (velkosklady, rozvážka zboží na krátkou vzdálenost po městě etc.). Ale je potřeba nemít klapky na očích a neupínat se k ní jako k nějaké samospasitelné záležitosti.
Avatar - maros
4. 7. 2014 17:04
Re: Vše míří k elektromobilitě
Nepochopte to špatně, nejsme přímo ve sporu. Já vidím taky budoucnost v elektrice. Jen mě příjde, že to zbytečně stresujete. Osobně si myslím, že je dost času na to, aby se elektroauta uchytila sama.. i se vší infrastruktůrou. Prostě si tu cestu nakonec najdou. Nejde ale tlačit na pilu, jinak se lidi bloknou. Je to stejné jako FVE. Dobrá myšlenka, ale tlačilo se to silou a teď to má tak akorát špatnou pověst.

Pokud bude většina aut jezdin na CNG.. a to si myslím že brzo budou. Navíc pokud většina z nic bude hybrid, tak si myslím, že na dlouho není žáden problém. A čistě el. auta si zatím můžou budovat svoji cestu. Teď,v tuto chvíli je to drahé a není to tak praktické jako normální auto.
4. 7. 2014 16:57
Re: Vše míří k elektromobilitě
Ano, klidně můźeme dalších 100let pokračovat jako dosud. Nic se nestane, jen západ tu již nebude. Dnes jsou technologie spalovací a elektrická jsou v podstatě vyrovnané. Kdy má jedna problém, má druhá výhodu a naopak. V čem se zásadně liší je infrastruktura. 100 let se tu buduje infrastruktura ropných paliv. A to jak čerpadel, servisu, ale třeba i mezinárodních standardů technických a platebních. To je ten zásadní rozdíl. A ano, máte pravdu, dokud se nám nerozsvítí v hlavě a budeme donekonečna řešit mezinárodní ropné hospodářsko-válečné krize a tvářit se, že jinak to nejde, budeme čekat na změnu dalších 100let, protože bez usílí se infrastruktura sama nepostaví. A lidé jako vy si neustále budou myslet, že spalovací pohon je úžasná věc, aniź by jim došlo, že problém není v pohonu ale ve 100 letech budování infrastruktury.
USA má na svém území dostatek Lithia pro rozvoj elektromobility na desítky let dopředu. To není víra moje, ale byznys plán TESLY, která na tom chce založit masivní výrobu baterií. Tím pro mne nemá dále smysl o problému Lithia dumat. Je to pseudoproblém.
4. 7. 2014 16:32
Re: Vše míří k elektromobilitě
Bezpochyby proto, že ten Váš "spalovací, na který se elektro nechytá" dovedl západ do slepé uličky nekonečných vojenských výdajů na zajištění těch pár dír do země, ze kterých to zatím ještě teče. Bezpochyby proto, že doba kdy spotřebitelem ropných paliv byl z drtivé vétšiny západ je pryč a dělit se o těch pár děr do země bude chtít čím dál více spotřebitelů. Prostě proto, že svět se za posledních 20 let (to nemluvím o 120) zásadně změnil zatímco ten pohon, "na který se nechytá" zůstal v zásadě stejný.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2014 16:19
Re: Vše míří k elektromobilitě
Jak můžou automobilky přejít na elektromobilitu, když se elektrický pohon posledních cca 120 let na ten spalovací prostě a jednoduše nechytá co se poměru výhod a nevýhod týče?
Avatar - maros
4. 7. 2014 14:42
Re: Vše míří k elektromobilitě
Sice máš pravdu, ale moc si to idealizuješ. Zase budeme závislejší na režimech, které produkují hodně drahých kovů. Dále, kde vzít elektřinu? FVE už hodně lidem otevřela oči. Ve finále příjdeš na to, že to vyjde nastejno.
Avatar - Merrill
4. 7. 2014 14:21
Re: Vše míří k elektromobilitě
..elekromobilita a alternativní zdroje pohonu jsou šance, jak se osvobodit od závislosti na režimech typu Putin Chujlo a Ali Baba a čtyřicet loupežníků. Každou jízdou doplácíme na tyto režimy, bohužel.. ;-\
Avatar - maros
4. 7. 2014 14:02
Re: Vše míří k elektromobilitě
V elektřině je budoucnost, o tom se nepřu. Osobně to ale vidím na dlouho. Elektrika musí vyřešit ještě hodně problému a podle mě, není důvod chvátat. Klidně si na to může vzít dalších sto let. Nic se nestane.

K "není jediný důvod". Pokud jsou nyní celé USA, na kterých západní svět stojí, vyčerpány dlouholetým válčením o ropu a masivním zbrojením až po uši. Tak v elektrickém věku budou naopak vyčerpáný dlouholetým válčením o zásoby lithia a masivním zbrojením až po uši.

O "nepodpoře" státu, protože by neměl drobné z PHM bych se nebál. Existuje spousta jiných cest jak oholit lidi. Co vím, tak pravě nedávno byla na toto téma založena nějaká vládní skupina. Měli přijit s návrhem, jak zavést silniční daň i pro fyzické osoby.
4. 7. 2014 13:01
Re: Vše míří k elektromobilitě
to je fakt
ale co s tím dieselovým křápem co mi na ulici otravuje vzduch co mám právo dýchtat?

mám právo ho eliminovat?? :-)

Co má vyšší prioritu, státní rozpočet či lidský život. Ano dá se namítnout lidi jsou přemnožený druh, ale je faktem že na světě je 1miliarda spalovacích popelnic a týká se to tedy asi 5miliard lidí takže se to dá označit za GENOCIDU

je v tomto případě vyšší priorita eliminovat spalovací stroj a upřednostnit lidský život?

NO NAROVINU HOCHU - PODLE PRÁVA ŠARÍJA ANO [odkaz] ;-)

a pak se div proč
islamisti toho maj plný kule
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
4. 7. 2014 12:07
Re: Vše míří k elektromobilitě
a
to nám povyprávěj co máš s baterkama [odkaz] za problém? ;-)

DŮVODŮ NESPALOVAT ROPU NEBO PLYN JE:

1. lidi z výfukových plodin chcípají na RAKA, ALERGIE, ASTMA [odkaz]
2. jedovatý PRACH z laufů zamořuje okolí, ovlivňuje rostily, včely
3. spalovací 30% učinnný popelnice 60 % energie převádějí na teplo - 1miliarda na světě zbytečně ohřívá klima - změna počasí a nevyrostou plodiny - hlad
4. ROPU MUSIS DOVAZET A TVRDE ZA NI CALOVAT - ZAPRODAVAS ZEMI ARABUM NEBO RUSUM

a milion dalších důvodu proč se na ten zbytečně složitej křáp konstruovaný aby se porouchával a musels platit servisy kde od automobilek kupujou zas dalsí díly a zpětný dohody s ropákama kdy jim automobilky cálujou že vyráběj auta co žerou zas jejich ropu - kamarádšofty aby šéfové automobilek si mohli dál válet šunky každej rok na ibize a hawaji a z lidí ždímat za předražený spalovací popelnice :-)

vždyt je to směšný a smutný zároven jak sou lidi závyslí a zdrogovany

A KTOMU PROPAGANDA JAK TO POŘÁT NEJDE [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
4. 7. 2014 11:58
Re: Vše míří k elektromobilitě
A k čemu jsou ti zásoby ropy na desetiletí, když všechny zásadní zdroje jsou asi na 10ti místech na zemi a každé z nich je zdrojem nestabilit, které dokáźí pŕivést do krize zbytek světa? Celé USA, na kterých západní svět stojí, je vyčerpáno dlouholetým válčením o ropu a masívním zbrojením po uši zadluženo. a ty řekneš "není jediný důvod".

Ale ty jsi evidentně nepochopil o čem jsem hovořil. Dnes už téměř každá automobilka vyrábí buď elektromobil, nebo ke spalovacímu motoru přidává elektrickou část. Dříve malou baterku hybridu, dnes větší baterku plugin hybridu, zítra jenom baterku. Logika vývoje je železná a diskuzní příspěvky podobných myslitelů, kteří nepochopili vývoj na tom nic nezmění. Já jsem pouze uvažoval, zda tento pluginhybridový mezikrok má smysl. Já myslím, že není příliś efektivní a důvody pro to jsem napsal. Ale možná se pletu a psychologie zákazníka, tak jak jsi ji právě předvedl, plugin mezikrok vyžaduje.

O tom, že mi nikdo nebrání, koupit si čisté elektrické auto, o státu který z dané z PHM čerpá zásadní prostředky a nenápadné "nepodpoře" všeho co by to narušovalo, o síle ropných koncernů které dokáží ovlivnit stát by se dalo dlouho diskutovat.
Avatar - maros
4. 7. 2014 11:32
Re: Vše míří k elektromobilitě
Ropy je na několik desetiletí a plynu na staletí. Není jediný důvod(krom lokálních emisí) se zatěžovat elektro auty. Elektro auto má sice milión výhod, ale zato jednu pořádnou nevýhodu.. baterie

Můžeš být v klidu, ale spalovací auta se budou dělat ještě hodně dlouho. Pokud ti to nevyhovuje, nikdo ti nebrání si koupit čistě elektrické auto už dnes.
4. 7. 2014 11:26
Vše míří k elektromobilitě
Vše míří k elektromobilitě. To už je dnes jasné.Jenom se jednotlivé automobilky liší odvahou, jak rychle na elektŕinu přejít. Zda přímo nebo po krocích, aby jejich zákazníky nevyděsili.
Podle mne ale tato "přizdistrategie" nebude slavit úspěch. Oni ten pohon několik let vyvíjeli a teď ho budou muset alespoň 6let života modelu vyrábět. To jsme v roce 2020. Podle mne v roce 2020 už mnoho důvodů, proč vozit na palubě komplikovanou strojně-chemickou továrnu spalovacího motoru nebude. A když ne v roce 2020 tak o 2-3 roky později nepochybně. Takže investice do vývoje plugin hybridu se musí zaplatit během par let, protože dál v čase nepřežijí. Takže ty investice, které míří do elektromobility přímo jsou efektivnější a to i přes to, že nejbližší 2-3 roky to třeba tak nebude vypadat.
4. 7. 2014 10:18
VW das AUDI jde s dobou? že by?
no
není to sice beúdržbový elektromobil [odkaz] pořát tam budete lejt a měnit svíčky s řemenem ale alespon to při rozjezdech nebude tak zbytečně smrdět ;-)