Užitkové vozy představují významnou část produkce francouzského Renaultu, zejména víceúčelový model Trafic. Jeho modernizovaná verze nabízí neotřelý design, více prostoru, moderní prvky výbavy a úspornější pohonné jednotky.
No tak, bavíme se o nákladní dodávce, ne o přerostlém osobním kombi >:D já mám maximální hmotnost kolem 2t, kdežto Trafic 3,5t a výrazně větší čelní odpor. Pokud chceš srovnávat, tak vem GScenic, tam je 1.6dCi v pohodě, mám vyzkoušeno ;-)
Ale notak, trochu rozumu... 140k je na dodávku slušný výkon, nejsou tak dávno doby kdy bylo typickou motorizací něco jako 2.5D 55kW. A ty 38t kamiony mají nejčastěji výkon někde mezi 300 a 500 kW.
...kdyby nás připravily jen o radost z jízdy... Tady jde už i o bezpečí na silnici: 140 k a 340 Nm s nákladem 1,5 t sem tam do kopce? Nejen, že ekologie jde v takové situaci do kytek kvůli nutnosti točit, točit a točit, ale hlavně se takový loudal stává brzdou dokonce i pro naložené 38t kamiony. Však si dovedete představit ty důsledky.... Nejvyšší čas, aby se poslanci EU-parlamentu i národních vlád probudili z jejich stupidní "korektnosti"!
Přicházejí s downsizingem, to je síla. Upřímně se mi nový trafic docela zamlouvá, ale motor o obsahu 1.6l nemá v takhle velkým autu co dělat. Ať má kolik chce turb, objem to nenahradí. Jsem zvědavý na první reakce až budou mít tyhle motory za sebou 100, 200tis a více km v plném zatížení ;-)
Jednou nás ta hloupá honba za emisemi připravi o radost z jízdy a všude bude 6 a více krát oturbený 1-2válec >:D
:yes: Taky se divím, že to aspoň vzadu trochu nezkosej dolů ve stylu Van-coupé. Bočními dveřmi bys naložil v pohodě 500 litrovou ledničku nastojato, no a zezadu by se holt vešly maximálně tak ty dvě basy píva na sebe - ale vypadalo by to trochu k světu. >:D Takyrozumimautům.cz ;-)