Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BT-50
| 3. 9. 2014 00:58
Objem nicim nenahradis ;-)

S tym motorom to prehnali, ako v Amaroku, tak aj v LTcku. Dve turba a mensi objem nedokazu uplne po vsetkych strankach nahradit motor vacsieho objemu.
Novej sport
| 7. 8. 2014 01:29
No tak to by byl samozrejme naprosto idelani stav. Klidne by ten motor mohl mit i stejny vykon jako tato 2,0TDI. Diky objemu a V6 by tech 180koni pusobilo uplne jinak, mnohem suvereneji, kroutak by mel ale vysi. Za to ta kultivovanost a zivotnst by byla jina liga. No bohuzel... V tom RAMu 2500 byla velka V6 5,9 diesel. A to ti reknu, ten motor si s tim velkym pickupem jen hral... Uz jen na neutral pri turovany lomcoval celym autem. Neskutecny... Umelo si dobre zjednat respekt na silnici. Pak se kratce za sebou pri ( 40tis km !) muselo menit 5 ze 6 injektoru kazdej za cca 20tis a auto muselo jit pryc. Ale spis nez nejakou vadu motoru, cumminse, podezrivam, ze tam nekdo bez meho vedomi nalil nakou spinavou naftu. Urcenou treba pro bagr. No, ale nechtel jsem to riskovat tak sel...
Avatar - white label
Novej sport
| 7. 8. 2014 00:42
Myslel jsem nějakou podladěnou verzi se slušným krouťákem, sníženým výkonem a tím i zvýšenou odolností/životností..., aby to dávalo 0-100 pod 6 s apod. není potřeba.
Novej sport
| 7. 8. 2014 00:36
Mit Amarok v nabidce V6 3,0TDI tak neni co resit! >:D . To by byla strasna raketa. 0-100 by to daval s prehledem pod 7s spis pod 6. To uz by mel co delat i takovy Raptor. Ale cenu by WW vysroubovalo aspon na 1,5M. To by koupilo jen par silencu. Spis je skoda, ze se WW zbavil sve R5 2,5 TDI. To bych videl jako ideal pro Amarok + 8° ZF.
Avatar - white label
Novej sport
| 6. 8. 2014 21:56
Já si taky nemyslím, že je na té ZF nejlepší ten vyšší počet stupňů, mně by klidně stačilo 6, pokud by jinak zůstaly vlastnosti této převodovky zachovány.
A hlavně bych dal v autě vždy přednost hdm (i kdyby měla jen 4 st.) před CVT.

P.S. Jinak by k té ZF Amaroku velmi slušel V6 3.0 TDI, otázka je, kam až by se pak vyšplhala cena takové konfigurace.
Avatar - white label
Novej sport
| 6. 8. 2014 21:50
Samozřejmě souhlas. Mně to vadí ještě víc, než ve střední třídě, ve vyšší střední třídě. Já bych bral aktuální A6ku (allroad) určitě s V6 BiTDI, přičemž jedním z hlavních důvodů by byla právě 8 st. hdm ZF.
Novej sport
| 6. 8. 2014 19:33
:yes:
Novej sport
| 6. 8. 2014 09:39
Ta 8st. ZF je opravdu výborná. Škoda, že ji VW, resp. Audi dává k tak málo modelům, hlavně ve střední třídě. Myslím, že BMW má v tomhle "Vorsprung durch technik" - ZF všude a dvouspojka pouze do ostrého M-ka, to je správný přístup :yes:
Novej sport
| 6. 8. 2014 02:41
Bohuzel ne. Ale verim, ze je to spicka. Mel jsem kdysi 5° ZF v S-typu, ale to bylo uz tak davno... Nepodcenuj americke uzitkace. Jsou kazdou generaci vyrazne lepsi, tam kde kdysi pokulhavali napr. ve zpracovani a pouzitych materialu v inter. nebo pro evropana "nesportovni" jizdni vlastnosti jsou davno pryc. Jeste k te prevodovce. To ze maji ted vsechny automat. prevodovky 7,8 i 9 stupnu je hlavne skrz emisni restrikce. Cim dal mensi motory potrebuji v laboratorich dostat co nejnizsi emise, takze motor drzet v ideal otackach = vic stupnu na prevodovce. V realu to pak vsichni zname. Mini turbomotory maji ve finale pak vetsi spotrebu nez napr stejne výkonný 1,6. A s tema stupnema v automatu je to pak kolikrat na obtiz. Protoze tam ma prevodovka tolik stupnu, ze vnitrni logika obcas vaha co tam strcit. Ale treba tato ZF uz je asi na takove urovni, ze to ma v pohode. Jinak by si ji asi ani Audina nedala do sveho vrcholneho modelu. Ja jen jako priklad. V rodine mame uz asi 12 let stary Durango. Ma nalitano 370tis. Km. Nejake vymeny oleje po 10tis a pod se u tohoto auta nikdo nikdy moc neobtezoval a hadej co. Ten american porad skvele jezdi. Ma V8 ,4 stupnovy automat a je to neskutecne pohodlna kara. Kdo nezna rekne, jen 4 stupne!? Jenze ten automat radi tak lehce, bez preruseni vykonu, ze ti je uplne jedno kolik stupnu ma. Skvele rozjezdy, na dalnici pri 130 toci kolem 1300rpm! Kdyz chces zrychlit v pohode si podradi a V8 udela zbytek. Pred 2 mesici jsem se zbavil Rama 2500 ( cummins V6 5,9 turbo ) s 5° automatem a tam to bylo o necem uplne jinem. Pri prerazovani cukal, trvalo mu nez tam tu rychlost dal... No ale je pravda, ze to je spis splasena lokomotiva jak co jineho >:D
Avatar - white label
Novej sport
| 6. 8. 2014 01:24
A už si někdy viděl podobný klenot (myslím tu 8st. ZF) u japonských/amerických užitkáčů? ;-)
Novej sport
| 6. 8. 2014 00:58
:yes:
Avatar - white label
Novej sport
| 5. 8. 2014 21:58
Hurá, už jsi "doma"...
Novej sport
| 5. 8. 2014 20:29
A jo mas pravdu. Je to ZF automat. Ten samej co ma A8...
Avatar - white label
Novej sport
| 5. 8. 2014 17:30
Jaké 8st. dsg??? Žádné 8st. dsg není a tohle auto má samozřejmě 8st. automat s hdm.
Novej sport
| 5. 8. 2014 17:24
Ahoj, autoru clanku taky moc nerozumim. Podle me nevi ani na co vlastne ta redukce je, to za prve a za druhe se mu libi vic automat v terenu urcite kvuli tomu, ze ma tech rychlosti 8 pokud se nemylim, tim padem kratsi, poskladane bliz u sebe, coz trochu redukuje to, ze automat nema tu redukci. Proto se mu to zdalo lepsi. Jinak do opravdu tezkeho terenu je lepsi automat nez manual, ale mam zkusenost s klasickym hydrodynamickým menicovym automatem. Jak se chova dvojspojkova DSG v tezsim terenu opravdu nevim. Ale pokud se jede neco tezsiho urcite tento typ spojiky bude trpet. A to zrejme vi i WW proto jsou taky dve verze s manualem, redukci a zaverkama diferencialu a civilnejsi verze s DSG a Torsenem. Mimochodem pokud bych sel do Amaroku, chtel jsem prave ten DSG diky tem 8 rychlostem, ktere by tomu malemu motoru trochu ulehcil praci... Ale ten motor, proste nemam v nem duveru. Je maly na dany typ auta. Ano vykon +- dostatecny na normalni jezdeni ma, ale je taky 2krat preplnovany! Auto je ( cela tato trida ) urcen prevazne na praci ( kdyz pominu USA, kde si vetsi a silnejsi pickupy kupuji i maminy, protoze se s tim ve meste citi vic sexi ) a maly motor, ktery je v tomto aute, ale vyhoneny pro dostatecny vykon dvojitym preplnovanim, ja povazuji za nestastny napad. Toť vse. Jestli budu mit moznost, rad se s Amarokem svezu. Bude asi jezdit o chlup lip nez BT50, urcite bude mit lepsi dilenske zpracovani. Ale duveru v zivontost teto pohonne jednotky si nejakou projizdkou tezko vypestuji. Pokud by se ukazalo, ze WW tento motor postavil robustne a spolehlive, ze bez problemu vydrzi cca 250tis km ( stejne jako Terrano a jeho 2,5TD ), tak odvolavam co jsem odvolal a slibuji co jsem slibil. Klidne se pred Amarok poklonim a budu prosit o odpusteni. Kazdopadne po 5 letech uz by mohlo pomalu pribyvat aut s podobným najezdem. Zkusim se poptat po okoli.
Novej sport
| 5. 8. 2014 12:51
Já jsem jezdil s Amarokem Bi-TDI s výkonem 120kW a 400Nm ještě z argentinské produkce, s verzí bez redukce, tedy stálou 4x4 s Torsenem. S udávanou maximálkou 180km/h neměl vůbec problém, zrychlení jsem neměřil, ale těch 11s od výrobce se mi zdá reálných, Hilux 3.0 by mu zřejmě nestačil, ale přímo jsem taky neporovnával. Proto jsem psal, že výkon mi přijde dostatečný... V terénu se samozřejmě v prvním prudším stoupání ukázalo, že bez redukce to moc dobře nejde, ale to taky není problém motoru. Autor článku testoval verzi s redukcí, ale dospěl k těžko pochopitelnému závěru, že v terénu je lepší verze s automatem (která je ale bez redukce).
Jinak žádné problémy s kvalitou zpracování interiéru nebo technikou jsem nezaznamenal, Amaroka určitě doporučuju vyzkoušet - navíc vyrábí se už 5 modelových roků a o tom, že by měl větší technické problémy se nikde nepíše...
Avatar - wakantanka
BT-50
| 5. 8. 2014 09:13
No to je mi jasne, ze bez toho uzamykatelneho plast prekrytia to asi nepojde. >:D Zvlast nie v nasich zemepisnych sirkach. >:D U nas co nie je privarene alebo zabetonovane ... >:D To ze bude treba korbu cistit, umyvat je mi jasne uz teraz. Ale vysokotl. cisticom to hadam pojde jednoduchsie a rychlejsie ako s vysavacom v ruke >:D Ja nevozim nieco spinave, zaolejovane, ja vozim vino v krabiciach, resp. foliach, ktore ked veziem v mojom MPV, tak sa to prasi, nedajboze ak nejaka flasa pukne a nieco vytecie ... hotova apocalypsa aj napriek gumenej podlozke ktoru davam skrz cely priestor za prednymi sedadlami (ak veziem tovar). U tych amerik hlavne u nas na sk vidim este jeden problem, kde to kupim a kde to budem servisovat. Zatial som to nejako moc neskumal ale mam pocit, ze v cechach resp. v polsku to je na daleko inej urovni ako u nas. U nas mam skor pocit, ze to robia ludia, ktori kedysi zili v Kanade alebo USA a teraz vozia auta na objednavku. U nich potom nejaka zaruka, resp. servis nehrozi. Preto budem musiet skumat aj moznosti trebars v Polsku kam mam cca 70 - 100 km, ci by sa to neoplatilo skor odtial. No neviem, zatial je to v rovine uvah a zvazovania, mam na to cca rok aby som to vymyslel a vyriesil. >:D
Novej sport
| 5. 8. 2014 09:10
Ja mel Amaroka cca pul roku sluzebniho 103 kW a ty ve firme jsou taky 103 kW. Ja jsem tam nikdy tunu nenalozil, maximalne v 5 lidech a na korbe cca 200 kg, takze nemuzu hodnotit maximalni mozne zatizeni z vlastni zkusenosti. Ty 2 auta ve firme (stavebni firma) spis vozej naradi, paleta s nejakym poradnym nakladem se tam obcas veze taky a auto jede v pohode. Jasny, ze v kopci se jede na o 2-3 stupne nizsi rychlost, ale to tak ssi neni jen u tech amerik. Moje vlastni zkusenosti s Amarokem jsou jak uzivatelske jako se sluzebakem, tak zazitkove pri rozeni v terenu (jak manual, tak automat) a komplexnost toho auta je podle me to, proc je o nem potreba uvazovat. Nikdo nechce, aby mu vrzal interier a mel v aute gumovou prevodovku a zaroven ocekava vykon v tahu, pri nalozeni a jeste navic v terenu. Mix tehle veci je i pres pritomnost "minimotoru" (plusem je nizsi spotreba, se 103 kW jsem jezdil dlouhodobe za 7,7 l/100 km) na tomhle aute to nejepsi. Drzim palce pro vyberu dalsiho pick-upu a jen pro porovnani a pres neduveru doporucuju jit se s tim svezt! :-)
Novej sport
| 5. 8. 2014 03:25
Znamej ma ve firme 2 Amaroky... No to rika uplne vsechno... Jde hned videt Kvete, ze mas cim prispet. Ja na rozdil od tebe Kvete mam velmi podobne auto s najezdem temer 70tis behem roku. Takze ja dokazi zhodnotit dany typ auta ( BT50 ), ktery je mimochodem spolecne s Amarokem, Rangerem a D-Maxem to nejlepsi co se da dnes v teto kategorii poridit. Vysvetlim to tedy jeste zvlast pro adolescenty... Neopovazil bych se rict, ze je Amarok spatne auto! Neridil jsem ho, nemam s nim nalitano 70tis km. Ale mam podobne auto. S podobnym vykonem. Urcite bude Amarok slusne jezdici pickup. Ale vykonove bude, stejne jako BT50, uz na same hranici. I v clanku mas stesk, ze vykonu auto moc nepobralo. A to jel v Amaroku sam! Nalozi 3 poradny moravany, na korbu da nejakej ten vercajk ( sudy s pivem ) a je v prd.li. Motor pojede misto prumernych 70 - 80% vytizeni 90 - 100%! Nema zadnou rezervu! Pojede proste nadoraz, motor bude vytacet nebo podtacet. Jak to asi tento motor bude snaset? Co na to reknou ty dve turba po 100tis km nebo vstriky? V happy stavu urcite nebudou. To auto je diky tomuto moturku stavene pro klidneho ridice, ktery jezdi pohodovku a max o vikendu nalozi na korbu treba kola, polena nebo lednicku a vyda se relaxove na chatu. Pak ano. V tomto pripade je to skvele auto s adekvaktnim vykonem. Pro nekoho, kdo ma na pickup vetsi naroky a potrebuje to pro opravdovou praci to neni. A me tim WW odradil ( a Mazda taky ). Ne ze by to nakonec neodvezlo to co se mu nalozi, ale bat se jestli to ten motor dlouhodobe prezije tak to asi ne. A mimochodem, ja mam ve firme taky RAM 1500, nekolik Terran, dokonce i Mahindru. A neplacu nad vydelkem, a kdyz tak jen stestim ;) .... Takze nadhod nejakej postrech od dalsich tvych znamych ;)
BT-50
| 5. 8. 2014 01:53
Ahoj. Mas pravdu, ze Ranger je o cislo mensi F150. F150 stavajici model. Novy model kazdopadne je zase uplne jinde. Bohuzel o cislo mensi, ale za stejne penize! A to cislo je v tomto pripade poradne cislo! Ve vsech smerech. Hlavne vzadu je to nesrovnatelne. To je jak srovnavat Fabii s Octavkou, nebo spis rovnou Superbem. Vybavou na tom je F150 taky lip o proti Rangeru, Mazde, Amaroku... Mam pres 180cm a za sebe si do zadu sednu, ale kolenama se opiram o predni operadlo. Na nejake delsi cetsy nic moc. Ja osobne bych vzadu nechtel cestovat. F150 je proti tomu limuzina. Korbu ma taky vetsi. Jen je potreba dokoupit, stejne jak to tady ma Amarok, nejakou pevnou strechu na korbu, coz zadarmo nebude. Jinak tam sice narves europaletu s tunou harampadi co potrebuje zena, ale od auta se pak nehnes. Se striskou jsi limitovan jejim zavrenim. Na vic nevim ,jaky vercjak tam chces vozit, ale priprav se, ze korbu, pokud chces vzit to manzelcino harampadi, musis vzdy predem umyt vapkou jinak te pak *, ze ma harampadi spinave nebo hur treba od oleje. A napr Mazda ani Ranger nema ty pate dvere na zamek! Takze i kdybys mel tu strisku, stejne ti to naka chytrejsi kofola otevre a vybere. Do auta, do kabiny si das tak maximalne flasku s pitim, penezenku a telefon a koncis. Pokud povezes napr. 4lidi, vzadu si mezi sebe daji max dva batohy a kabina je narvana. Takze pickup ma sve vyhody, ale i nevyhody. Ale osobne nedam na pickupy dopustit. Jsou to univerzalni masiny. Kdyz je potreba odvezou, prevezou nebo odtahnou vsechno a kamkoliv. Ja jen po zkusenosti s Mazdou bych se uz nerozmyslel a sel bych rovnou do ameriky. Nova F150 se zda idealni. Predelal bych ji na plyn a ve finale jezdis za velmi podobne penize jako s dieslem napr tim rangerem. Ale mas skoro 2nasobny vykon a nestrachujes se u kazde pumpy jestli jsis nenatankoval nejakej spinavej biodiesel, ze si ucpes vstriky. Neresis turbo, coz je nejnachylnejsi součástka a taky velmi "levna"... O kultivovanosti V8 ( V6 ) oproti dieselu asi nema cenu ani diskutovat.
Novej sport
| 4. 8. 2014 22:45
Nevím, jestli jsem sám, kdo pozoruje u mnoha článků vysoce odborná hodnocení vozů lidmi, kteří s nimi ani nikdy nejeli... Přijde mi to přinejmenším úsměvné, když čtu jinak zajímavý příspěvek, v němž se dozvím, že mimo jiné to Amarok podělal s motorem, protože do auta jako je tohle je ten motor úplně k ničemu, protože zatíženej nepojede, nic nevydrží.....ale že s ním ten dotyčný nejel... :))) Známej má ve firmě 2 Amaroky jako pracovní auta a maximální spokojenost, tak se asi běž svézt Obi-Vane, ať s Amerikou nespláčeš nad vejdělkem stejně, jako s Mazdičkou... :)))
Avatar - wakantanka
BT-50
| 4. 8. 2014 08:52
Moc krát dík za také obsiahle zhodnotenie. Minimálne si mi ušetril cestu do Mazdy >:D Nad Fordom ale stále premýšľam a práve o tej vrcholnej motorizácii. Automat neviem, celkom ma láka, zatiaľ som s tým ale nejazdil a musel by som vyskúšať. Design Fordu mi príde sympatický a v pohode, priblížili Rangera novej F-150, mne pripadá ako o číslo menšia 150. (zvonka) >:D Každopádne rovnako pôjdem vyskúšať aj Navarru, som zvedavý čo japonci ukuchtili. Čo sa parkovania v mestách týka, to by som nejako prežil. Teraz mám MPV s tragickým rejdom a už som si na to zvykol. Rozmerovo mi neprišli nejako ďaleko od seba. Ja s tým v nejakom veľkom teréne aj tak jazdiť nebudem, skôr ma oslovuje možnosť naložiť EURO paletu dozadu a mimo práce v pohode voziť rodinu a všetko harampádie, ktoré si moja manželka vymyslí. >:D Skrátka už ma nebaví to neustále vyberanie sedadiel keď potrebujem voziť tovar a o pár hodín následné vracanie ich naspäť. A do pocivilnenej dodávky sa mi nechce.
BT-50
| 3. 8. 2014 23:38
Ahoj. Ja jsem se prave rozhodoval mezi Rangerem a BT50. Ranger jsem kratce vyzkousel s V5 3,2l 200PS a pak hned Mazdu s 2,2l 150PS. Prekvapilo me, ze rozdilv dynamice byl minimalni. U 2,2 se akorat musi pockat az se roztoci turbo, ale pak tahne priblizne stejne jako 3,2. Zvuk maji oba motory stejne, zemedlske... Rozhodl jsem se pro Mazdu, mne osobne oproti fordu se libi mnohem vic, na vic se tvarila luxusneji. Hlavne interiér je jina liga. Bohuzel jen na prvni pohled. Design pristrojovky je supr, ale dilenske zpracovani, materialy jsou otresne. Vrzajici pristrojovka, dverni vyplne, plast na stredovem tunelu se hned podre, jdou tam vydet vsechny skrabance, sedadla podprumerna s kratkyma sedakam a minimalnim bocnim vedenim... Radio celkem v pohode. Libi se mi bluetooth pripojeni s mobilem, tabletem. Posloucham tak hudbu, CT24 po internetu. Bohuzel repraky opet neskutecnej sunt. Doplnenej rezonujicima dverma, hlavne tema prednima. Takze bassy mam stahnute na minimum a hlasite treba techno se poslouchat neda. Po 2 mesich jsem to nevydrzel a aspon v zadnich dveri jsem vymenil ty papiraky v cene tak max 1eura za dvoupasmove kenwoody. Zvuk se vyrazne vylepsil. Motor je kapitola sama pro sebe. S nepresnou prevodovkou neni uplne, z meho pohledu,sladen. Cele to nepusobi jako jeden celek, ale jako dve casti, ktere se spis radi nemaji jak co jineho. Radit se musi pomalu, pokud to tam chces supat, rves to pres synchrony. Motor - po vice jak roce pouzivani a 68tis km muzu opravdu zhodnotit, ze je to tak minimum na tuto kategorii auta. Pokud jedu sam nenalozen, tak se to jeste da. Diky kratkemu zprevodovani jsem ve meste a mimo do cca 100kmh rychlej. Ale s dalsima pasazerama a nejakym tim baglem ( na korbe ) uz je to pak znat. To same plati o brzdach. Celkem rychle se unavi. Coz je pruser! Na dalnici s tim neustale musim pocitat, hlavne pokud jsem nejak normalne naloze +- 300kg. Uvazuji koupit vrtane kotouce, lepsi trmeny. Ale asi se na to vys.ru. jak jsem psal, pristi rok ji chci prodat. Motor... Neco tak hrubeho, urvaneho a neochotneho pracovat jsem jeste nezazil. A to uz jsem pojezdil kde co. V prvnich mesicich jsem to pripisoval syrovemu motoru. Kroutak ma mezi 1500 a 2500 rpm ( 375Nm ). A to jsou presne otacky kde chce motor pracovat. Nize nez tech 1500 neni takovy problem a s dudenim pekne tahne a posbira se, ale vse nad tech 2500rpm je katastrofa! Hlavne prvnich cca 30tis km. to rval jako by mel kazdou chvili explodovat! Zrychleni nad 3000rpm uz bylo spis symbolicke. Tocit tento motor do 3700rpm, kde by mel mit vsech 150koni je pro masochysty. Je pravda ze ted uz je motor mnohem civilizovanejsi, hold jsem ho trochu vychoval, ale stalo nas to oba hodne nervu a namahy ;). Jinak ma velky turbo lag, takze 2 se*** trva nez se zacne poradne tocit a auto teprve ted zabere a cca ve 3 sekunde uz tahne na 100%. To byl tak nejvyraznejsi rozdil kdyz jsem to porovnaval s 3,2l v Rangeru. Prevodovka, jak uz jsem psal, s motorem moc neladi. Je nepresna, kostrbata, gumova. Prirovnal bych ji k renaultum tak 5,7 let nazpet. 1. 3 stupne jsou kratke. Hlavne jednicka az zbytecne moc. Skok mezi 2. a 3. je pak vic jak 1000rpm! Takze aby se motor nedostal pod 1500rpm na trojce je potreba 2 vytocit pres 2500rpm a tam to prave motor nema rad. Pak uz jsou az do sestky skoky cca 500rpm - zase podle me zkusenosti zbytecne malo. Minimalne sestka ,kde je skok z 5 tak 400rpm by to mohla mit vetsi. Co z toho plyne? Auto ve meste trpi. A s nim i ridic. Hlavne ze zacatku. Jel jsem do hlavniho mesta a po hodine jsem chtel z auta s rudyma ocima utect! Auto i ja jsme opravdu trpreli. Nikdy by me nenapadlo, ze bych tohle zazil... Dnes uz je to lepsi, ale do mesta to opravdu porad neni. Zajet tam a zase vypadnout ok. Ale pokud ho chce nekdo pouze na mesto jako nejakou supr paradni skoro muscle car, tak at pak trpi kok.t. Jinak dlouhodoba spotreba klesala z prvnich 9,4l/100km na momentalnich 9l/100km. Na spotrebu nejezdim. Ale pokud se chce, da se jet mimo mesto i za 7, dalo by se to stahnout i pod tech 7. Minimum bych videl nekde na 6,5. Ale to je uz ultra economic run... Zase abych jen nekritizoval. Ford,jako obvykle, odvedl skvelou praci s podvozkem. Ten je dostatecne dimenzován i na hrube zachazeni, cele auto co zvladne v tezkem terenu je neuveritelne. I na tovarnich,allterrein hlavne tedy silnicnich pneumatikach 265/65 R17 , to auto vyjede vse. Byl jsem na jednom mistnim really, kdy cca 70 ruzne upravovanych aut jelo v desti ccy 50km lesem. Naprosto silene! Kopce, 30cm kluzkeho bahna. Vsude jsem se vyskrabal. Opravdu neuveritelne. Cely trip zvladlo asi jen 20aut z tech 70. Sice jsem mel pak auto mesic v servisu, protoze to odnesly naslapne hlinikove prahy, ochrana motoru, geometrie atd. jen blato jsem z auta VAPkou vymyval dve hodiny. Interier byl taky plny blata... Stalo to za to, ale znovu bych uz nejel. Kazdopadne nejake trvale nasledky auto nemelo,coz musim uznat, ze tedy dopadlo vyborne. Na silnici se podvozek chova jiste, moc se nenanklani a jizdnim chovanim bych ho prirovnal k prerostle fabii 2.generace! Coz na typ auta je opravdu spicka. Ale co bych skutecne vyzdvihl, tak je zadni mechanicky! LSD diferencial! Ten Ranger nema. Je to bomba a okamzite vite, hlavne na nezpevnene ceste, jak to cele pracuje a kdyz projizdite zatackou jak se diky LSD zadek staci pekne po tecne ven,jak vam pomaha krasne tu zatacku vykrouzit. Ja ho povazuji za nejvetsi pozitivum na celem aute.. Je to opravdu znat. Kdyz to porovnam s Terranem,ktery ho nemel, tak je to nebe a dudy.... Nejel jsem Amarokem, takze srovnat ho s nim nemuzu... Jinak na korbu muzu nalozit az 1095kg nakladu, takze teoreticky Fobii s HTP, na brzdeny vozik az 3750kg ( 3 Fobiie ).
Diky tomu, ze Mazda BT50 je prevleceny Ford Ranger, vyse napsane bude z 80-90% platit i pro nej v dane motorizaci. Pokud bych se ted rozhodoval mezi pickupem v dane kategorii ( pockal bych na Navaru jak to s ni bude vypadat) , tak opravdu nevim. Amarok to podelal motorem. Pak uz je tu jen Dmax-jeste jsem ho nevidel, BT50 a Ranger. Mazda ma otresne dilenske zpracovani, ranger se mi nelibi uvnitr. Oba pak jedine s motorem 3,2l a s automatem. Clovek si usetri trapeni s manualem a auto se bude dat pouzit i ve meste ( kazdopadne parkovat s timto autem je taky umeni, hlavne pokud jako ja, neni k dispozici parkovaci assistent ) a spotreba bude stejna. Ranger nema zadni LSD diferencial, coz je pro nej velke minus. Osobne bych sel do USpickupu. Cena stejna, predelat na plyn je otazkou dne, na korbe je dostatek mista na 90kg bombu a i tak tam zbude mista na odstehovani cleho obyvaku. A pohodli bude mit nesrovnatelne lepsi. Nebude tak hbyte na ceste, mozna nevyjede v tezkem terenu to same, ale to vynahradi tim pohodlim. Jsou to zase auta o tridu vys, o tridu vetsi ve vsech smerech atd. Muj favorit je nova F150. Uz se na ni tesim! :-) jinak sorry za chyby, pisu z tabletu.
Avatar - wakantanka
BT-50
| 3. 8. 2014 18:58
Hm, docela by ma zaujimalo co sa ti prihodilo s Mazdou, resp. rebrandovanym Rangerom. Mna tato kategoria celkom zaujima a je v sirsom okruhu pre buduce auto. Ten Ranger mi prisiel docela v pohode, aj ked viac ma pri skus. jazde presvedcilo Isuzu D-Max, ale boli to len kratke jazdy. Nad amerikou dumam tiez, taky benzin prehodeny na LPG bude jazdit za rozumnu sumu, akurat mi nieco z kategorie ako F-150 uz pride docela velke na nase europske cesty, o mestach a parkovani ani nehovoriac.
Avatar - happy_driver
...
| 1. 8. 2014 13:16
To mas pravdu..... napr. viacero ruskych auto-tv-relacii robi celkom slusne testy aj v terene.
...
| 1. 8. 2014 09:09
Ze pán redaktor ho vychválil a pritom s nim nezašiel ani na polnú cestu
Avatar - pelikoš
nová navara
| 1. 8. 2014 07:13
král je mrtev ať žije král-až se objeví nová generace nissanu navaru, vrátí se zpět na první příčku prodeje.
p.s.u amaroku mě dostalo rádio, kam se dávají kazety >:-[]
BT-50
| 1. 8. 2014 04:11
Pred rokem jsem o nem uvazoval. A ikdyz se mi libil, je to pekny pick up, tak dvakrat foukanej minimotor na danou kategorii auta me odradil. Prece jenom je to kus auta, zebrinovy ram, spatna aerodynamika, 4*4 atd... nedej boze kdyz se jezdi i s nakladem. Jakou asi bude mit ten motor ( urcite nebyl originalne navrzen pro pracovni masiny, nebo na castou praci ve vysokem zatizeni ) zivotnost?!. S tim spojene naklady na opravy - samozrejme sr.t se bude po zaruce ( turba, vstriky )... Jak to pak bude s naslednym prodejem? Kdo to bude chtit a riskovat? Proste ne. Chapu downsizing u mestskych aut, mozna jeste nizsi stredni a stredni tridu, ale u offroadu, u pracovniho stroje? Proste neeeee... Tak jsem poridil Mazdu BT-50. Je to prevlecenej ( hezci ) Ford Ranger, ma i jeho motor 2,2 turbo puvodem z Transita, kterych jezdi mrda po svete a tezce drou, tedy motor na tezkou zatez uz od zacatku projektovany a roky provereny....
No a nasral jsem si stejne do bot... Za rok Mazda potahne a pristi pick-up uz jen ameriku s poradnym motorem. Cena ameriky je ve finale stejna, zatimco je ve vsem vetsi, pohodlnejsi a silnejsi.
A co se tyce urovne clanku... No autor evidentne testuje jen ty mestska, hlavne asi jen mini auta. Podle toho ten clanek taky vypada, ze Citigo presedl do Amaroku tak ho i stejne testuje a popisuje. V nejtezsim terenu byl v zivote jen na polnacce.
Avatar - happy_driver
Zmatený test,
| 31. 7. 2014 22:33
Ale ten motor je vazne trosku slaby, akokolvek to moze zniet divne - nalozena korba, 2-3 ludia v kabine a ked stojis vonku a pocujes ako sa ten motor namaha, pocujes vyrazne "klepanie ventilov" - tak prvy raz si myslis, ze ten clovek za volantom to prilis nevie. Nie je to pravda, proste charakteristika sprevodovania je taka, ze to treba drzat v otackach, inak mozu nastat krusne momenty v najmenej vhodnej chvili, napr. v strmsom vyjazde. Nekritizujem, len konstatujem. Ja by som pre Amarok mal vyuzitie pomerne casto, ale asi by som obrazne trpel viac ako ten motor, ked pocujem ako zapasi s tym velkym autom. Proste viac prevazila on-road stranka.
K starym a z dnesneho pohladu slabym motorizaciam - odstupnovanie prevodov podla mna viac zohladnovalo moznosti motora voci velkosti auta. Aj ked to dynamicky bolo biedne, ale pod zatazou a s vhodnym kvaltom to tak subjektivne netrpelo. Mimochodom,o tom Hiluxe nieco viem. Atmosfera 2,4D, kratka kabina, dlha korba, u suseda vo firme natocilo cez 450 tis. km a predal ho potom len kvoli tomu, ze uz prenho nemal vyuzitie. Bol to pomaly nakladacik, ale vdaka spravne zvolenemu sprevodovaniu zdaleka tak netrpel pod zatazou ako niektore moderne, relativne vysokovykonne pikapy....
Avatar - happy_driver
...
| 31. 7. 2014 22:21
OK a co si tym chcel povedat?
Zmatený test,
| 31. 7. 2014 11:26
alespoň tak to vidím já. Autor hodnotí v terénu jako lepší verzi s automatem: "je ale potřeba říci, že skvělý osmistupňový automat se zvládá poprat s charakteristikou dvoulitrového motoru lépe, což se podepíše na živějším projevu vozu i lepších vlastnostech v terénu", na jiném místě ale píše: "pokud se však toužíte podívat do větší divočiny a přiřadíte pohon všech kol tlačítky vedle řadicí páky, rázem máte stroj, jehož největším limitem jsou jen a pouze pneumatiky ... díky redukci a závěrům diferenciálů se nemusíte bát téměř ničeho, v tomto ohledu je takto vybavený Amarok plnohodnotným autem mimo cestu". Díky slušné redukci je myslím v terénu realitě bližší spíše věta druhá; bez redukce to v těžkém terénu s více jak 2-tunovým autem jde těžko, dobrý automat pomůže, ale úplně ji nahradit nedokáže.
Na jiném místě pak testu nasazuje korunu zmínkou o slabém motoru - 132kW a 400Nm -je přitom na třídu pick-up spíše více než méně. Ano lze se bavit o výdrži pouhého dvoulitru, ale o nedostatku výkonu na kolech asi těžko. Stávající generace Hiluxu začínala před deseti lety, pokud si dobře pamatuju, s výkonem 75kW a 260Nm...
Závěr: Autor se snažil, ale z textu je zřejmé, že pick-upy nejsou jeho šálek čaje.
...
| 31. 7. 2014 09:44
Každé auto má svoje limity a ani uzávierky niesú všemocné ;-\
4,5*??
| 31. 7. 2014 09:03
Špatné brzdy, na tahání a do terénu slabý motor... ideální pracovní vůz. Prostě 4,5 z 5, dyť je to VW!
Avatar - happy_driver
...
| 31. 7. 2014 09:00
"...........Díky redukci a závěrům diferenciálů se nemusíte bát téměř ničeho, v tomto ohledu je takto vybavený Amarok plnohodnotným autem mimo cestu. Až se nabízí otázka, kdo za tímto pohonem všech kol vlastně stojí, když jej Volkswagen nepoužívá v žádném jiném voze a před Amarokem se značka do terénu nijak zvlášť nehrnula....."

Bol by velky problem adaptovat pohonne ustrojenstvo z Touaregu? Verzia s balikom "offroad" ma predsa staly 4x4, redukciu aj uzavierky stredneho a zadneho difu...
Avatar - Ji/Ri
...white label?
| 30. 7. 2014 22:57
Jj, díky za ochotu. Byl připnutý na golf. bagu... pořád ho měl na očích... až pak přišla ta chvíle setkání >:D ;-) díky white
4,5*??
| 30. 7. 2014 22:17
Máš pravdu, celkom to bije do očí. Predstava, že s mizernými brzdami (testované prázdne) brzdíš príves o hmotnosti napr. 2 tony je dosť desivá
Avatar - white label
4,5*??
| 30. 7. 2014 21:29
Pokud to co tahá je taky bržděné, což většinou je, zas takový problém/rozdíl to být nemusí.
4,5*??
| 30. 7. 2014 21:21
Dostalo auto, které je určené pro tahání nákladu a nemá dostatečné brzdy? A proč né, tady je možné vše.
Avatar - šmoula nešika
...white label?
| 30. 7. 2014 20:00
[odkaz] ? >:-[]
Avatar - white label
...white label?
| 30. 7. 2014 19:25
Chobot není zvíře, jen jeho část... :-O >:-[]

P.S. Našel jsi to nakonec?
Já ten test nějak nechápu
| 30. 7. 2014 19:14
Tohle ale není zrovna pracovní verze Amaroku. Dělá se i s automatickou převodovkou (a uzávěrkou vzadu). Souhlasím s tím, že chybí alespoň základní parametry korby a tažného. I když to možná bylo v nějakém z dřívějších článků - matně si vzpomínám, že by měl zvládnout táhnout 3,5 tuny. Pamatuji si jen, že se na korbu DC vejde jedna europaleta (to byl parametr, který mě zajímal).
Avatar - positivemind
Já ten test nějak nechápu
| 30. 7. 2014 18:15
Tenhle pickup je pracant - tedy když pomineme uživatele, kteří si ho koupí kvůli tomu jak vypadá, je to podle testu vlastně průměrné (ne-li podprůměrné) auto.

Tester mu dal 4,5* asi proto, protože je jedním z těch, kteří by si ho koupili pro jeho vzhled a ne pro užitek. Protože pak by byl příliš slabý motor velkou překážkou... a vůbec se neprobírala nosnost korby, možnost tahu přívěsu.

Takže pro člověka, který si ho chce koupit protože dobře vypadá a protože je to pickup:
+ dobře vypadá
+ má to dvoulitrovou naftu
+ má to různý uzávěrky a tak
- nemá to automat

Pro člověka, který ho užije:
- má to slabý motor ?
- nemá to automat
A nic dalšího jsme se nedozvěděli

Amarok je velmi schopné auto už bez uzávěrek (stejně jako jakákoli jiná moderní čtyřkolka) - uzávěrky použije člověk opravdu jen v případě, kdy bude pracovat třeba v lese. Ale co se tak dívám, hodně ho vidím ve službách silničářů, takže nezpevěný povrch a případně nějaké menší bláto na staveništi zvládne hravě bez serepetiček navíc.
Avatar - Ji/Ri
...white label?
| 30. 7. 2014 16:58
...no co no, holky mají vkus a cit pro zvířata nádherná >:D
Avatar - rohYpnol
Bude i Amarok
| 30. 7. 2014 16:55
Já měl na mysli spíš něco v tomhle duchu:
[odkaz]
Avatar - white label
Bude i Amarok
| 30. 7. 2014 16:43
Ne, ale pro vás milovníky HK se určitě taky něco najde:
[odkaz]

Možná bude Amarok Skippy s mládětem klokana v ceně.
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
Bude i Amarok
| 30. 7. 2014 16:34
Hello Kitty >:-[] ?
Avatar - rohYpnol
U Škody
| 30. 7. 2014 16:33
by se tomu říkalo Black Edition ;-)
Avatar - rohYpnol
brzdy
| 30. 7. 2014 16:31
Pick-up nebrzdí, pick-up jede >:-[] :-!
Avatar - šmoula nešika
...white label?
| 30. 7. 2014 16:28
Hmm. Design vypadá jako produkt srážky Mini a Fabie II v urychlovači částic...
Avatar - white label
...white label?
| 30. 7. 2014 16:24
Jsem ti přece říkal, ať ten můj nový přírůstek do garáže nikde neventiluješ, jestli to takhle půjde dál, začnu na oplátku ventilovat přírůstky do tvé postele (viz sobota). :-O :*) >:D
Avatar - white label
...white label?
| 30. 7. 2014 16:21
>:-[]
Aktuálně Chatenet CH26
[odkaz]
;-)
Avatar - woody-alien
...white label?
| 30. 7. 2014 15:23
Nj, ovšem tohle zvládnou jenom ti nejlepší z nás. >:D Mně vždycky nějaká vyšší vůle takovýhle počínání zarazí, strhne volant, aktivuje brzdy. ;-) >:-[]
Avatar - The Spešl Uan
Tak už vím,...
| 30. 7. 2014 14:50
co si mám koupit. Už mi nebude stačit poddimenzovaný Amarok, já už chci jen Dark Label, a chci, a chci, a chci, a chci, a chci, a chci, a chcíííííííííííííí... ;-)
brzdy
| 30. 7. 2014 13:22
Auto za mega a poddimenzované brzdy :yes: VW
Avatar - šmoula nešika
...white label?
| 30. 7. 2014 13:10
Lepší míti sentiment, nežli býti sediment. >:D
Avatar - šmoula nešika
...white label?
| 30. 7. 2014 13:07
>:D Jako v Rafťácích. Traktorová scéna.
Stříkéj... >:-[]
Avatar - T613
...white label?
| 30. 7. 2014 12:56
někdo na to potřebuje Amarok, někomu na to stačí Fávoš :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
...white label?
| 30. 7. 2014 12:55
>:D >:-[] >:D
...white label?
| 30. 7. 2014 12:49
Jó, to by byla machrovina, ještě aby pak měl na tom Amaroku takovou hydraulickou ruku, ovládanou ajfónem, kterou by toho aixama vždy naložil a složil a to celé by natáčel ze vzduchu dron a posílal to rovnou na fejsbůk :yes: >:D
Avatar - woody-alien
...white label?
| 30. 7. 2014 12:44
>:D Jasně, na ploše ano, ovšem nikoliv z důvodu sentimentu ale kvůli tomu zvuku. V8 rezonátor. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
...white label?
| 30. 7. 2014 12:17
A Aixama sentimentálně na ložné ploše >:D
...white label?
| 30. 7. 2014 12:10
Hustý, až bude mladýmu whiteovi 18 - už ho vidím za volantem :-)
Avatar - šmoula nešika
...white label?
| 30. 7. 2014 11:16
>:D >:-[] :yes: A že když jsem tam posledně byl, drandila si po Rožnově samá důchodkyně bez helmy na Favoritu...
Avatar - Ji/Ri
To je přece nový model
| 30. 7. 2014 10:49
....koncept teprve... taková odvážnější studie.... >:-[] :-)
Avatar - Ji/Ri
...white label?
| 30. 7. 2014 10:48
>:D horizont plný a babky na plotě... >:D a v kabině elegantně rozvlněný white >:D
Avatar - KANKUNEN
To je přece nový model
| 30. 7. 2014 10:27
>:D
Avatar - woody-alien
...white label?
| 30. 7. 2014 10:16
>:D :yes:
To už by se cyklisté na Valašsku opravdu měli mít na pozoru. >:-[]
Avatar - Ji/Ri
...white label?
| 30. 7. 2014 09:34
[odkaz]

.... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku