...klid. Znovu dokázal, že je jen pleskač ze 3. cenové, který krom výkřiků nezná nic. Ucelenou myšlenku nebo příspěvěk dávající hlavu a patu prostě tento šoumen nedá. Takový snaživý neumětel, kterých jsou plné hospody. ;-)
Nejsem tvůj učitel a je mně celkem jedno, jak to vidíš ty. Za pár let se to dozvíš i bez mého školení. Nebo třeba změním svůj pohled já. Možné je skoro všechno. Ty jsi mě však o své pravdě nepřesvědčil ani jedinou větou, kterou jsi mě obdaroval.
Máš pravdu. Do Číny šly tehdy automobilky hledající poslední záchranu. Japonské dovozy se díky vysokým clům v podstatě zakázaly a vznikl prostor pro výuku výroby aut. A nedlouho poté Besse v Renaultu skočil. Po atentátu.
Hlavně marně čekám, kdy to svoje "osočení" nezaujatě přesměruješ (taky) na Renault, který do výroby v Číně investoval (viz AMC) dřív, než tebou zmiňovaný koncern, ale zřejmě ti opět nejde o princip, ale spíš o to "plivnout" si na příliš velkého konkurenta Renaultu. :*);-)
Tu otázku řešilo víc firem a každý si na ni odpověděl jinak. A na tu otázku odpověděly rozdílně. Ten, kdo do toho nechtěl jít, se musel časem přidat taky, protože nemohl nechat konkurenci tak velkou výhodu. Výsledkem je fakt, že se Čína naučila velice rychle vyrábět auta. A to se ti asi líbí. Koneckonců mám pro to i pochopení. Chudý čínský člověk se bude mít zase o něco líp.
...ano, trh je trh. Analyzovali trh, určili rizika a možnosti. S "daněma" v podobě pokut se myslím počítá, proto ty ceny. Čína je politicky komunistická, ekonomicky se jedná o celkem tvrdý kapitalismus... Myslím, že obě strany tohle mají dobře zmáknuté. Možná se jedná i o promyšlený krok, kdy politická garnitura posílí tím, že zatíná tipec těm loupežníkům a přitom nechává prodávat draze a vyrábět levně. Celé mi to přijde, že psi štěkají a karavana jde dál.
Je to tvůj názor a já ti ho neberu. Já jsem ti už svůj taky napsal. Podle mě neměl nikdo přistoupit na společné podniky s partnerem, kterého si ani automobilka nemohla sama vybrat. Partner byl přidělen nějakým soudruhem. Ten soudruh také musel výrobu schválit, což někdy uděl, někdy zase ne. Asi záleželo, jak kdo komunisty uplácel a sponzoroval (třeba na OH).
Pro ty podniky (třeba VW) to asi bylo dobré rozhodnutí. Podle mě to bylo špatné rozhodnutí.
bod 1: je něco jiného vyrábět v Číně a vyrábět v Číně s přiděleným partnerem.
Je zaujatost a zaujatost, jde především o míru, ta může být přirozená, únosná, nebo naopak neúnosná (myslím i pro osobu která je zaujatá).
Skutečné argumenty chybí hlavně tobě, zjevně se totiž naivně domníváš, že pokud by jakákoli automobilka nepřistoupila na "komunistické podmínky", něco by se tím zásadně změnilo...
Ano, první joint-venture v Číně založil AMC a dlužno podotknout (speciálně pro Poga), že v AMC v té době investoval (1979 až 1987) Renault, který když se dostal do problémů, tak AMC včetně Jeepu v roce 1987 prodal Chrysleru.
To, že to tak někdo dělá ještě neznamená, že s tím musím já osobně souhlasit. Až čas mě může přesvědčit, že jsem neměl pravdu. Podle tebe je dobré, že automobilky přistoupily na komunistické podmínky. Podle mě na to přistoupit neměly. Na trh by se dostaly i tak a za lepších podmínek. Podle tebe je dobré, že velice rychle naučily dělat Číňany auta, podle mě to dobré není. Podle tebe je v podnikání důležitý krátkodobí zisk, podle mě ne. Podle tebe plácám nesmysly, podle zase plácáš nesmysly ty. Svět je pestrý a každý má na něj dívá trochu jinak. Smiř se s tím a třeba ti to i pomůže.
Jen tak mimochodem. Co společného má ten tvůj příspěvek s původním článkem?
Něco k věci nemáš? Co takhle nějaký argument? Je snad někdo podle tebe nezaujatý? Nebo si na to jen hraje? Já nezaujatý nejsem a rád si to přiznám. Jen se při tom držím faktů. Je to lepší než nezaujaté blábolení.
Tvá "nezaujatost" je čím dál komičtější, kdyby se podobně podařilo prosadit v Číně Renaultu, bylo by to podle tebe naopak geniální a kritizoval bys tu "nepochopitelnou pasivitu" stejného koncernu, který ti nedopřeje chvilku klidu. :*) >:-[]
Bohužel na tu jejich hru jeden koncern přistoupil a hodně na tom oproti jiným vydělal. Ostatním, kterým se na tyto komunistické podmínky přistoupit nechtělo, pak nezbylo než začít v Číně vyrábět také. I když třeba o 10 let později. Koncern peníze z Číny investoval i jinde a získával tím velkou výhodu oproti konkurenci. Číňané se mezitím velice rychle naučili vyrábět auta a je celkem jasné, že toho využijí.
Koukám těžkej fanda. Možná je načase zahodit iluze. Sdílenejch dílů je samozřejmě daleko víc protože to má obrovskej vliv na úspory. Ale to nemá aspoň pokud vim co dělat s tou pokutou na čínskym trhu. Ta je čistě za tamní přemrštěný ceny
Ale abych ti taky udělal radost [odkaz] [odkaz]
ale zabudol. Podvozky Audi su uplne ine ak neberieme tu spomenute A1, A3... Jazda v Audi je uplne o niecom inom. Vdaka Audi boli koncernove TDI take uspesne. Kazda nova technika je nasadena najskor v Audi a az potom ide do VW a spol. Teda dalo by sa povedat, ze koncern dedi premiove diely. Kolkokrat v porovnavacich testoch bolo audi az prve? Kvalita a spracovanie interieru su nedostizne. BMW sa absolutne nechyta. Skor ide smerom dole. Mercedes si dost zlepsil kvalitu svojich aut, popracoval aj na designe, ale nie je to stale to, co to byvalo. Podobne ako BMW.
Joab, u Audi je nad slnko jasne, ze tam pchaju konfekciu. To, ze zblbli svet, ze ake super auto, tak to je ich finta, ako z ludi vytiahnut peniaze.
A3,4,6 a derivaty 5,7. ;-)
Bez diskuzí. Během pár let dohnali obrovský technologický zpoždění a díky svý velikosti nás do pár let nejspíš začnou válcovat. Rozumný rodiče by děti měli krom angličtiny dávat i na čínštinu >:-[]
souzi jsou právě chytří. za pár šupů natahali automobilky a teď si budou vracet peníze z5 a technologie jsou doma... není nutná špionáž, stačí si koupit. Udělali to chytře.
Řek sem že vypadá, samozřejmě neznáme detaily. Ale pokud vim kritizovaný výrobci fakt snížili ceny. Takže asi tak :-)
Čínský soudruzi sou až překvapivě rozumný. Nechali tam světový automobilky se docela zahojit a teď jim jen trochu zkrouhnou přehnaný marže, teda přehnaný koncový ceny na čínskym trhu.
V článku je tak málo informací, že jakákoliv diskuze je jen mlácení slámy. Otevírá se zde prostor však pro odborníky na východní trhy a ..... nic. Tady máš prostor, Gilgite, ukázat, co víš a hlavně můžeš konečně dát redaktorům onen políček za novinařinu.
Osobně si myslím, že jde o nějakou obchodně - politickou hru. Přijde mi divné, že regulační úřad nevěděl, jaká cenová politika bude zvolena a teď přišel s pokutami. Divné. Možná nějaký špinavý trik ze strany Číny, možná automobilky opravdu zneužívají trhu k přemrštěným ziskům.... snad se najde někdo, kdo má lepší informace.
Řada lidí se domnívá jak bere chudáky investory Čína na hůl ...... a přitom tito vydělávají v Číně brutální peníze.
A každý kdo se vyzná vidí že čínské automobilky se chytají méně, než zahraniční značky (vyrábějící v Číně.)
Číňani občas nebo pořád něco kopírují ale nemá to zase až tak vynikající výsledky (pro ně). tak dobře - Geely koupilo Volvo - slušný počin ......... ale Indové koupili Jaguar/Landrover - to je mnohem lepší deal.
Prostě s čínskými značkami to není zas až tak dobré a se zahraničními značkami zas až tak špatné .... :-)
:yes: >:D >:D >:D >:-[]
Tak a teď vážně - já zas myslel že tu boudu na ty blbouny co chtěli svrhnout Sobotku vymyslel právě von a přechytračil dokonce i starýho jezevce Zemana. A proto je teď ministr vnitra
Neznám sice až tak Magistra ale tipnul bych si že na Chovance spíš nemá, ten se totiž fakt poved :yes: >:-[]
A buď v klidu tim že tyhle týpky nesleduješ a moc vo nich nevíš fakt vo nic nepřicházíš :-)
Myslim že naopak lehko říct. Čína je zrovna pro koncern veledůležitej trh a zásadní část produkce prodaj právě tam. A přitom tam maj vyšší ceny než třeba ve Státech. To bude asi celý
Osobně nevím před čím bych volil, jestli soudruhům /hard-kapitalistům/ prodávat pár kusů a holit je vysokou cenou, tím pádem je i trochu točit, nebo brát vstupenku na čínský obrovský trh a počítat do budoucna s obrovským potenciálem. Pochybuji, že o těchto faktech v koncernu neví, těžko říci, co je za tímto sporem doopravdy.
Čína je komunistickej stát! Sice tam panuje nesrovnatelně tvrší kapitalismus než tady ale vo všem rozhoduje strana takže jakýkoli srovnání s našim ÚHOS kterej mimochodem moc nefunguje nemá smysl. To že na tak obřim trhu jako je Čína by výrobky měly bejt spíš levnější než jinde je fakt, to že si tam zrovna automobilky hojej svý slabší marže ze zbytku světa zrovnatak. No a soudruhy to asi přestalo líbit. Osobně je fakt nemusim, ale tady maj bohužel pro ty automobilky spíš pravdu ;-)
No jasně že hrajou, v Číně přece vládnou komunisti! Ale jinak je ta jejich kombinace striktně komunistickýho řízení státu kde vládne nesrovnatelně tvrdší kapitalismus než tady docela zajímavá >:-[]
V čr máme hlavně ÚHOS a zákon na ochranu hosp. ........... . A tam jsou některé pasáže dost tvrdé, i když bych proti ním nic neměl. Ale podle článku a obecných informací, není zjevné, že by audi zneužívala nějaké dominantní postavení na trhu v číně / o tom se asi nedá vůbec hovořít/, jen prostě některým soudruhům asi začaly vadit ceny. Měl bych pro ně jednu radu, ať ty audiny nekupují, jistě je rád někdo nahradí.
Tam přece nejde jen o auto, ale technologie výroby materiálů, výrobních postupů atp. Tyto pokuty o tom svědčí. Naprosto nesmyslné... oni si jen hrají na trh....
To sis poplet, soudruzi vládnou v tý miliardový Ćíně. WinDiesel řek a dokonce zdůraznil že to je jen jeho názor. Mimochodem na kterym ať se ti to líbí nebo ne, trochu něco je. Třeba pro rovnostářsky smýšlející česko by tak rozevřený příjmový nůžky jako sou dneska v Číně po převedení sem byly total mimo chápání a většině odborářů by asi rovnou přivodily infarkt >:-[]
Střelec malinko přestřelil ale to simon_sez dvakrát víc. Audi prostě sdílí komponenty a hlavně sdílí levnou předokolkovou konstrukci. Možná by se to teď po spolknutí Porsche mohlo aspoň u vyšších modelů zlepšit. Uvidíme ale vo tom ta pokuta neni, spíš porovnávaj čínský versus ceny jinde ve světě. Což je mimochodem správně a myslim že by čínský soudruzi docela mrkali na český ceny škodovek >:D
S těmi falešnými soby nespěchej, BMW a Mercedes teprve začali prošetřovat (plus další např. Chrysler), až skončí vyšetřování, tak tady tu svou teorii o sdílení techniky můžeš rozpracovat.
[odkaz]
A přeznačený Ranault (Citan) nebo renaultí motory v MB ti nevadí? Kooperace BMW a PSA byla ok? Absence V8 Dieselu u BMW a MB ti nevadí? R3 v BMW je dost premiový?
Šikovnej kluk, máš ale jen globální čísla. Číňani pracují s čínskými čísly. A Audi má zřejmě problém že jedním z největších dodavatelů na čínský trh je VW - a obě značky sdílí techniku, zatímco BMW a Mercedes vaří ze svého.
Mimochodem, prošetřovali i BMW a Mercedes a obě tato značky pokutu nedostaly .......... to něco napovídá možná o falešných sobech ....
No když nedokážeš nic víc ...... Jen bych Ti doporučil abys tam šel tak na rok dělat. Potom bys pochopil jaká je tam realita. A že to nemá nic společného ani s komunizmem ani se soudruhy.
Ale to je asi mimo Tvůj myšlenkový rozhled.
1. Na tom, že tam automobilky levně vyrábějí a za draho prodávají, vůbec neprodělávají
2. Kdyby Čína chtělo něco vykrádat, tak ty auta nakoupí kdekoli po světě a zkopírují co potřebují.
Takže automobilky si akorát v Číně mastí kapsy, viz. článek o ceně BMW i8 ;-)
Čína je jedna velká chyba. Jim nejde o nic jiného než udělat známý "velký krok vpřed" alá Mao Ce Tung a ten udělají tak, že vykradou evropské technologie a pak postupně Evropské investory vytlačí z trhu a naopak zahrnou ostatní trhy svými vozy. A zatím jim ten plán vychází.
Já bohužel našel jako nejčerstvější zprávu -
"BMW's quarterly automotive EBIT margin, the best profitability gauge for peer comparison, came in at 11.7 percent, exceeding the 7.9 percent achieved by Mercedes-Benz, and 9.9 percent by Audi, as well as its own 8-10 percent target range.", zdroj - [odkaz]
Takže prosím o ty ofiko data, tady to asi maj blbě.
A to s jakými náklady vyrábí je jejich chyba? EU trh má nějaké kvoty kolik si musíš koupit bavoráků a audin a za kolik? Podívej se třeba na Apple, s jakými náklady vyrábí. Tomu se normálně říká tvorba cen podle vnímání hodnoty značky - a je to ve světě zcela legální postup.
Daň z přemrštěných zisků .... Možná bys měl započítat ubohé mzdy čínských dělníků .... Špatně je jen to, že čínský stát bere tyto peníze a dál nechá všechny výrobce, nejen Audi - vysávat čínské dělníky. Můj názor.
Čína vykrade know how co může. Naši výrobci tam ani sami vyrábět nemůžou, pouze ve spolupráci s někým místním atd. A ještě to nakonec cizí zpokutují. Nebo Audi má stát stejně jako nějaké Geely? Takhle se chrání domácí trh pánové! To v ČR sem pozveme kdejakého přespolního vandráka co pobere výhody a ještě si otevírá pusu. Toš kde to jsme?
Tato čísla jsou k dispozici. Celá D3 krmí těmito čísly neustále média a internet. Zachovej se tedy dospěle a vyhledej si je. To zvládneš.
A o tom, že motory, které se v obrovských sériích vyrábějí pro VW, SEAT, ŠKODU a AUDI stojí AUDI i po úpravách mnohem méně než BMW a MERCEDES opravdu nemůže pochybovat nikdo.
Aha, takže stát, jehož automobilový a často strojírenský průmysl je založen na jedné velké krádeži /evropské automobilky se ani nesnaží soudit, protože jsou to akorát další ztráty/, tak teď bude "kádrovat" audi za kolik má svoje auta a nd prodávat. Různé autosalony jsou plné jejich velkých luxusních limuzín exotických jmen, že by audi nesahaly ani po kotníky a čínští tyconi se můžou umlátit po audi??? ;-)
Prosím o odkaz na nějaký relevantní srovnání nákladů na výrobu a marží u tědlech tří firem, taky by mě to zajímalo. Ať se bavíme trošku jako dospělý lidi:)
Buď berou Audi jako převlečený předražený Volkswagen ........
nebo jim prostě chtějí pustit žilou.
Faktem je že jedině Audi staví hodně vozů na bázi komponentů VW - tedy velice levně vyrábí a velice draho prodává.
Mercedes ani BMW nic takového nemají a nedělají...