Jo, smajlíky jsou fajn, jenže bohužel, bariku, současný V8 kompresor nástupce nedostane, stávající poslouží v ještě v této dekádě, posl. kdo jej dostane jsou XE R a příští XJ, pak finito. ;-)
A já souhlasím, bude to konec osmiválců, vyráběné generace dožijí, a pak nastoupí R6 jako standard a místo V8 verzí budou R6 s elektromotory, ve čtyřkolkách. Tak mi to ukázala koule. :-);-)
Tohle dává smysl ve chvíli, kdy plánuješ ukončit vývoj a výrobu osmiválců. Ty dnes nikdo řadové dělat nebude. Pokud plánuješ pokračovat s osmiválci, můžeš udělat modulární řešení pro V6 a V8 (podobně jako u R3 a R4). Nic proti návratu R6, jen v téhle argumentaci vidím konec V8.
Přesně tak, R6 zažije renesanci, je to logické vzhledem ke snahám o modulární stavby motorů. Jak se dívám na poslední jaguary, viz. právě představený XE, tak vzhledem k délce přední části jsem přesvědčen o tom, že se s R6 už počítá. První půjdou do XF, jistě, musí mít jako nový model třídy, ve které jsou šestiválce standard, nějaký trumf při uvedení, ale pak je dostane i XE, crossover a nové XJ. A je to dobře, u MB to dopadne stejně. Za sebe říkám, jen houšť, není lepší motor než R6. (V12 vynechávám záměrně, to je jiná dimenze) ;-)
Dobre udelana atmosfericka V6 je nesmrtelnej motor, coz se teda o novych R6 Bmw neda rict, procital sem fora a nazory motoraru a bmw podle nich ma u nekerych motoru r6 silne problemy s karbonizaci motoru a to i pri pouzivani predepsaneho oleje a dodrzeni predepsanych intervalu. Nevim, sem stara konzerva a v tomhle na V6 nedam dopustit.
Z konstrukčního hlediska je R6 lepší než V6, ale pokud jde o zástavbu do os. auta, tak při podélném umístění V6 zabírá cca stejně místa jako R4. Takže pokud není plánované nasazení V8, mohou konstruktéři zkracovat motorový prostor a auto bude stejně bezpečné a přitom bude lépe manévrovatelné a nebo naopak bude moci být zvětšena kabina a kufr.
Takový M-B 350CGI - ten motor má maximum Nm už od cca 2500 ot/min, krásný zvuk a spotřeba snová. Co by na tom kdo, krom CO2 úředníků, chtěl měnit?
Boxery jsou fajn, ale jejich achylovou patou je právě klikový mechanismus, kde vše musí být užší (větší namáhání ložisek, i když mají větší průměr než u ostatních motorů), aby se to vešlo. A u přeplňovaných motorů zvlášť, klasický řadový motor má vše bytelné, ale boxer? Zatím u Subaru i 911 Turbo dobrý, ale nechtěl bych, je to o pocitu.
R6 je samozřejmě jednoznačně lepší a celkově je to s V6 jednodušší a hlavně levnější, takže k nim bohužel všichni krom BMW přešli 8-s
A u BMW nejde vo žádnej útlum R6, prostě na výkon co eště nedávno byl potřeba šestiválec se dnes používaj levnější 4válce nebo dokonce 3válce - i8 R3 1,5 má 170 kW. Naopak v M3/4 je zase R6 výkonově silnější než V8 4.0
Jestli se k R6 vrátí Jaguar a možná i Mercedes tak jednoznačně :yes:
Problém je, že motor se špatně umístuje, musí být motorový prostor větší a zejména u vozů kde sou jen 4válce a šestiválce to musí být větší, než by nezbytně muselo. problém s crashtesty, je to zbytečně jiná cesta než jde většina trhu a ten přínos je hodně, ale hodně spelkulativní.....
Na dobře udělané V6 se nic nekazí a nižší spotřeba? By mě zajímalo, kolik to dělá v praxi. Ten rozdíl.