Pět dveří, bílá karoserie, nejsilnější dostupné motory a český původ. Srovnání nejprodávanějšího minivozu v Česku s novým Peugeotem 108 se přímo nabízí.
Ondro, je mi smutno a jsem zhnusen z tvého testu. To, cos Pežotu "naložil" je z velké části lež.... jsi tendenční a když se chce psa bít tak se hůl najde. Tohle je příklad naprosto špatné práce. :no::no::no:
do konceptu čeho se to nehodilo? (scénáristovi poradím, pokud to mělo být obhajoba "svého" auta, tak stačilo říci ukaž jak se mi sem vejdeš ty...) Jo a že vás ani nenapadlo porovnávat porovnatelně, tak to je u testů dost zarážející...
ale asi jako porovnávat hluk u auta se střechou pevnou a plátěnou. I když to zmíníte, že je otázka jak je hlučná verze s pevnou střechou, v textu to je naspáno že je prostě hlučnější... takovéto srovnání je samozřejmě k čemu? k prdu a nestojí za zmínku.... (úplně stejně vám porovnám airbus a boeing: Co se týče odhlučnění, pak tišeji působí Airbus. Není se čemu divit, když letím v zavazadlovém prostoru. Otázkou tedy je, jak by na tom byl Boeing, pokud bych si i zde zakoupil letenku do první třídy >:D ) A tak podobně a tak podobně...
aj ja poprosim jednu mikinu auto.cz. Ak mi ju poslete, budem Vam robit reklamu zdarma. ;-) A teraz nieco k veci. V citigu som mal moznost sediet a velmi milo ma prekvapilo, ze som sa na predne sedadlo so svojimi vyse 190 centimetrami v pohode poskladal a necitil som sa nejako stiesnene. Pri pohlade na zadne sedadla to uz bolo horsie ale ako auto do mesta pre dvoch - preco nie ? :-)
...ale u všech testů na acz postrádám rozum a pohled na auto ve smyslu zaměření.
U pidiauta mě zajímá, protože zřejmě nevytáhne paty z města a když ano, tak jednou za uherák pro "levnější benzin!!!" nebo s babičkou z5 na vesnici. Tady mě zajímá ovladatelnost, jak se umí otočit "na pětníku", přístup do auta, nastupování, .... dále spotřeba: chci vědět, jak si cucne při dodržování posunu po městě tzn. rychlost cca. +-50km/hod. Svižnost motoru, ať stihnu zelenou vlnu a umím i předjet při cestě s babičkou na vesnici. Velikost kufru.... 3 -4 tašky, nic víc. Důležitá je ergonomie - a zejména možnost volby bezpečnostních fičurek. Někdy mi přijde, teda často mi přijde, že, až na pár výjimek, je auto hodnoceno ze zcela divných pohledů. Např. u sporťáku mi je šuměnka, kolik to bere...a když ano, tak kolik při pohodové jízdě a kolik na limitu.
Ok. Končím ať to není "nudla" >:D:-)
Pěkný den přeji všem.
...je to tak. Tyhle skryté trapárny mě už na acz nechávají chladným. Jen mi je líto, že i Ondra musel tak nějak začít pít vodu ze stejné studánky. Snad si udrží svůj autosměr. :-)
No nevím, ale pokud bych si dnes měl pořizovat auto do města, jako nejlepší volba mi připadá pětidveřový Fiat Punto 1.2. Se slušnou výbavou i klimou ho dnes můžeš jako skladovku dostat za cenu kolem 220 000 Kč a po vyjednávání s prodejcem možná i levněji. Auto je to pořád parádní a navíc naprosto spolehlivé. Sice o něco větší, ale taky mnohem prostornější než tato dvojice a v kabině ani v kufru nenarazím na žádný holý plech, nestahovatelná okna v zadních dveřích, chybějící tlačítko stahování pravého okna u řidiče či nezavěšené plato kufru, pidiotáčkoměr a jiné "chuťovky".... A motor 1.2 do města stačí, je to velmi kultivovaný a úsporný čtyřválec, který se nepotká, ani kdyby mu prasknul rozvoďák. Bohužel, takovéto logické úvahy je schopno asi tak 2 % Čechů... ;-\ :no:
Prvni testy dopadaji všelijak jen ne tak jak někteři doufali. K tomu originalita ktera je spiš ke škodě než k užitku. Ja dodam osobni pohled a to je jak již jsem psal zženštili vzhled. Takže pro "blondynu" dobry kauf.
S Twingem bych to nepřeháněl, zatím to, pokud vím, nevypadá na takový objev, především s přihlédnutím k cenám.
A malá perlička - Citigo se právě nabízí v akční nabídce Sound s 300W sound systémem včetně subwooferu...Že by reakce na řeči o důchodcovském Citigu? >:-[]
Jeden nezbívá (pro nezasvěcené: petrumr), druhej typuje (MartinKK) >:-[] To je ale (pod)úroveň zdejší diskuze. Teď nevím, jestli svoje pocity z toho vyjádřit >:D , nebo :no: Pokud jste ještě školou povinní, doporučuji dávat při hodinách češtiny větší pozor!
Porovnávat K3 PSA s 1.2 vs. litrový VW, byť v nejvýkonnější variantě, podle mě příliš smysluplné není. VW jednoduše proti výkonnějšímu PSA nemá co nabídnout, logicky pak cenové srovnání kulhá na obě nohy.
Paradoxní je, že K3 PSA ani s výkonnějším a lepším motorem v mnohém v důsledku nestačí na litrový VW, nicméně je vůbec otázkou, kolik práce trávili s odladěním 1.2 v tomto modelu. Aygo navíc dostupné s 1.2 není (?).
V mnohém je 1.0 PSA v tomto modelu víc, proto i zdůraznění ceny jako výhody VW/Škody lze rovnou smést ze stolu.
Celkově ale toto porovnání vlastně vůbec není důležité, protože třídní volba, ta je nad Slunce jasná - Twingo.
Viezol som sa v Citigu asi pred 2 rokmi, a co ma prekvapilo, bol rachot na ceste so zbytkom posypu. Tie kamienky trieskali rovno do lakovaneho plechu.
Neviem ci ma podblatniky tato nova 108-ka, predchadzajuca C1 ma okolo kolies take plastove vylisky.
Jiteze nevěřím jen testům a hlavně ne jednomu. Když o něčem prohlásim, že je to top, tak si o tom přečtu co nejvíce informacích z různých zdrojů,a pak to porovnám s vlastní zkušenosti. Kdybych dal jen na testy tak jezdím pouze ve Škodovkach, protože jsou zde na acz výherci všech testů.... Neříkám že i10 je špatně auto,ale když si nikdy nejel ani neseděl to v konkurenci,ba ani v tom voze,tak je to tvrzení jak od vesnického burana, co mimo blesku nečetl nic jiného....
P.s. Dříve si se snažil,dnes už sem jen valis slovní průjem, škoda....
topper, prosím čítaj po sebe svoje príspevky. nepripadáš si trápne? ja na tvoje príspevky píšem preto, lebo mi je ťa ľúto, robíš tu zo seba strašného c.voka, nie preto aby som do teba rýpal. ty labák. ach bože
Trapper, ci Topper, na com sa zabavas? na vlastnej blbosti? Ved si tie svoje prispevky znova precitaj a zamysli sa (mozno ta to nebude boliet) nad nimi.
Skus to napr. zajtra, ci s nimi budes rovnako spokojny, ako dnes v case stlacenia "Odeslat..."
Nikde som nenapisal, ze redaktor pise blbosti, ale ze ty pises blbosti. Ibaze ty si prezleceny redaktor.
Porovnaj svoj text s textom testu, ci ti tvoj nepride vrcholne trapny. Ani redaktor zo 108 nerobi atrapu ako ty; redaktor v tom vsak sedel, ty olizujes monitor a lestis topperove vestecke gule.
Navyse je zname, ze existuje pozitivny priklon ku Skode, bez ohladu na konkurenciu.
Presne tak, ani jednym som nesiel (ani neplanujem), avsak nesiel nimi ani topper :-) ani nicim inym. raz sa viezol v pajere a dedo ho obcas prevezie vo felde, ktorej nemoze ziaden passat alltrack konkurovat.
ty sa mozno bavis..... ale z pohladu ostatnych...... pri tom vyzeras .....ako ....de.bil.... ;-\
Neviem, co by som ti mal?
Ty si len taky Topper v risi divov, zijuci vo svojom fantazijnom svete a ked dostanes moznost vytrhnut sa z neho, napr. ked som ti ponukol zviest sa na malej nafte, o ktorej si placal, ze to nejde a zerie, tak zrazu sklapnes a vyparis sa.
Da sa bavit aj inak, nez detinskym opakovanim "hruza, hruza, hruza" s milionom bodiek naokolo, lebo jedina hruza su tvoje notoricke vyblitky, ty obrazkovy odbornik, ci metrosexualny bonbonik.
Aj GTI sa tu zabava a placa 2na3.14, ale aspon slohuje na urovni, co u teba uplne absentuje.
Ty hras nejaku sutaz v mnozstve debilovin, ktore dokazes vyplodit?
Ked sa ti dake auto nepaci, snazis sa na to kydat ako najviac vladzes, akurat ze vyzeras ako blazon a tvoja snaha sa mina kyzeneho ciela.
Tak si tu 108mu pojdem pozriet, lebo Citigo (ambition) mi pripomenulo dedovu Skodu 100, co do vzhladu materialov, tak do stvarnenia samotneho interieru.
108ma je snad lisovana z PETiek zo zberneho dvora.
okrem i10 ;-) , ktora je jasne najlepsie miniauto.... odporucam test na autobilde kde ho porovnavali s Upom a i10 jasne vyhrala ;-) a celkom zasluzene :yes:
Jakmile jsem viděl téma článku tj. Peugeot vs. Škoda, tak aniž bych ho četl, tak je mi jasné, že toto srovnání na auto.cz ( jak jinak ) vyhrála Škodovka. Tak a teď si to jdu přečíst.
Souhlasím, že je zajímavější a i pozitivně hodnocené, ale počkejme si na srovnávačku... do Twinga byh ale šel také, když už miniauto, tak nové Twingo :-)
tak 108 na mna posobi ako recyklovany gycovy aušus spoza zltej rieky ( a to pritom vyzera najlepsie z kolinskej trojky ) , chromovane zrkadielka ma nepresvedcia o tom ze ide o poriadne miniauto... to chce trosku viac.
Interier to iste.... na pezotiku sa metrosexualne nadani chlapci od seiny riadne vyriadili az kym ho uplne nezdevastovali pod obraz bozi. Hruza a des... a osobne si myslim ze takato farebna plastami preplacana hruza sa nemoze pacit ani normalnej zene.... zlate citigo, picanto, i10 alebo celerio :yes:
vedla citiga posobi 108 ako nepodarok z dielne studentov automobilovej vyroby nejakej sukromnej vysokej skoly v Parizi.... citigo je o par milovych krokov inde... tu nie je co porovnavat... testeri sa iste pobavili ked tuto hruzu ktora si vravi auto porovnavali so citigom ....
rozdiel v ramci triedy 55 litrov le nna kufri alebo 110 kg v nosnosti.... to su fakty ktore hracku z francie uplne zrazaju na kolena ( bez ohladu na dizajn pocmulaneho bonbonu z tureckej cokolady )
za mna jednoznacne citigo..... ale 108 rozhodne dokaze pobavit.... to uznavam :yes:
Měl jsem možnost svézt se s CitiGo po Praze. Bylo to 5d. Schválně jsem si sedl dozadu, zajímalo mě, jak se podařilo naladit zadní nápravu, jaká je hlučnost, tlumení. Pokud je Škoda v tomto směru brána jako etalon, chtěl jsem si sám vyzkoušet, jakou laťku nastavila.
Prostor na šířku a nad hlavou byl relativně ok, podélný prostor minimální. Z toho důvodu bych v autě vzadu dál něž za město opravu nejezdil. Je jasné, že v konkurenci to nebude lepší. Jsou to prostě malá auta.
Ale zpět k podvozku a zadní nápravě. Při přejezdu větší spáry či jiné příčné nerovnosti bylo slyšet hlasitější bouchnutí. Na podélných vlnách, při změnách povrchu (záplaty vs kostky) šlo auto často na dorazy, zdvih mi přišel malý. Na kostkách, kde byly propady či kanály se podvozek díky krátkému rozvoru snadno rozskákal, na kostkách se sem tam ozývaly rezonance a jakýsi kovový zvuk, spíš hluk. Hladina podobná, jako když jedete ve vícemístném autě postavené na základu dodávky. Zde je také hluk díky minimu izolace a velkému prostoru vzadu více šíří. Ale šlo mi o přirovnání hlučnosti, když auto jede na kostkách 40-50km/h a povrch je hrbolatý.
Vůz měl najeto do 20tis km. Neočekávám, že by to jiné malé auto zvládlo lépe. Jen jsem čekal větší posun od dob 106, Saxo,...
Co se mi naopak líbilo, byl motor i ve třech po městě stále slušně jel (v městských rychlostech) a vibrace minimální. To znaméná, že ta 1.2 ve 108 je už slušná střela :-). Tu mám projetou jen ve 208, kde jela překvapivě dobře, jen to řazení, tedy spíš poloha utopené páky řazení...
Souhlas, ale o to hůř pro 108ku, auto v testu je skoro za 400tis. a nic než právě výraz naleštěná bída (chrom, černoleskloplast) ho nevystihuje lépe. ;-)
Ano, ve srovnání s Peugeotem je interiér opravdu výrazně příjemnější u Citiga. Řazení tohoto konkrétního vozu se pak rovněž nezadrhávalo a ani jsme to v žádném z vozů trojice Mii, Citigo, Up! nikdy nezaznamenali.
Souhlasím, že správně by pro přímé srovnání měl do daných vozů sedat stejně vysoký člověk, ale v textu je prostornost na zadních sedadlech popsána myslím docela detailně.
co to ma spolocne s autosalonom? aj my sme kedysi mali na skole v labaku automobilovej vyroby cerveny p207 ktoremu nesla spiatocka a co teraz? teraz vsetkym 207mickam na svete nejde spiatocka? ..... neporovnavaj realne vozy s nejakymi autosalonovymi alebo vystavnymi alebo skoliacimi kuskami ...... ktore mozu mat muchy a mozno aj maju a shvalne taketo kusky sluzia len na nauku alebo vystavu
citigo je po kazdej stranke daleko dospelejsi miniauto... len slepy moze tvrdit opak
Suverenne najhorsi interier spomedzi novych modelov Rapid/O3/F3/Cigo, s mnostvom nevzhladneho plastu a madlami, kde vidiet takmer stopy otrepin odlievacej formy , je "Výrazně příjemněji působí interiér Škody Citigo. Je lépe zpracovaný, na pohled i na dotyk vyrobený z kvalitnějších materiálů,..." ?
Prevodovka, ktora drhne uz v autosalone, je o hodne lepsia? Vareska 108ky nie je ziadna vyhra, ale aspon sa nezadrhava.
Nevím, ale zpracování videa je ryze tendenční. Klučina měřící 150 cm ukazuje kamošovi, jak se krásně vleze do Citygo, zatímco ten kamoš 180 cm se do 108 nevleze. Škoda má na to, aby vyhrála přece i bez těchto excesů. Video působí jako když Kovařík srovnával Hyundai a Škodu.
Peugeot vypadá jako vozík z pouťové atrakce pana Kočky, který se nějakým omylem zatoulal na výrobní linku TPCA. Citigo je sice nudná malá krabice, ale po nasednutí se v tom citím jako v autě. To Peugeot je jiná, tam si opravdu připadám jako na autodromu pana Kočky. Nastupujtééé, další jízdááá právě začínááá, nastupujtééé...
No ako skvely test rsp. recenzia mi to nepripada. Ten kto testoval neriesi styling. 108 ho ma sviezi a odvaznejsi ako krabica od Skodofky. A potom nasmerovanie na cielovu skupinu. Urcite Skodovka s Citigou ju ma inu ako Peugeot. Citigo je pro "duchodce" a 108 pre mladych ludi. 108 je jednoznacne lepsim autom pre mladych ludi a Citigo pre dochodcov.
Český tím ako celok prehral, ale vo videu sa hovorilo aj niečo o jednotlivcoch a tam tuším Ondro vyhral, teda by mal byť lepší driftér, ako Červenka či Koubek. ;-)
No.... dávat v kopci za dva.... tohle je právě pro přesun ve městě a mezi městy /do 15-20km/ .... ono to bude o tom si to prubnout sám. Ale není nic otravnějšího než auto, které nejede. Takže ....nastoupit, olízat, otlačit, projet a soudit. Nezastávám se nikoho. ...za mě ten kus plastu na palubce je ohyzdnost .... to už radši jarise 10 let starého.... cigo je taková rozměrná naleštěná bída. Znám osobně 2 uživatele, kteří mají auto ca 2 roky. Na zkušenosti odpověděli zhruba stejně: .... co bys chtěl za cenu vířivky nebo .... za ty peníze dobře nekoupíš.
e-up?? [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D co by na tom melo jako stačit, vždyť jí vwagenaci účelově nenamontovali ani pořádnou palubní dobíječku aby sis to moho v garazi rychle nabit ale musel na drahou městskou nabíječku na stejnosměrný proud - ubožárna e-up aby se neřeklo že vagóni nejdou s dobou jako že nejdou nato nemají >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Už si s tím "králem třídy" jel?
Já ano, a na Citigo nemá ani omylem!
Pokud by jsem auta hodnotil staticky, tak je ta i10 lepší ale stačí najet pár km a o králi mám jasno.
Citigo moc krásy nepobralo, místy se šetřilo až moc ale kvalitou jízdy a prostorem všechny své soupeře překonává.
Když ještě zohledním cenovku Citiga, tak není co řešit!
A teď k otázce: Ne, ačkoliv je udávaná maximálka u Citiga vyšší a ve správných otáčkách auto umí relativně slušně zrychlovat i v rychlostech nad český dálniční limit, Peugeot je v daných rychlostech rozhodně svižnější.
Zdravím,
mám jednu otázku a sice jak je to s dynamikou obout aut při vyšších rychlostech? Citigo přes to, že je o něco málo snabší, má lepší max. rychlost a je tedy vyšších rychlostech svižnější? Jinak musím uznat, že to konečně s Auto.cz někam spěje....skvělý test!!! :-):yes:
Ty v tom designu vidíš nějaký podstatný rozdíl? Obojí krabička, jedna s Peugeot maskou, druhá se Škoda maskou. Ten Peugeot tu máš o stotisíc dražší, a za to je navíc trochu chromu a xenony, verze pod tři sta tis. bude vypadat chudobněji než citigo v základu. No, a uvnitř je to v peugeotu na ručník. Celkově, podle testu, nemá čím citigo přetlačit, jakkoliv "Kolíňata" mají tradici v malých autech, v této generaci dostávají od nováčků v segmentu docela na zadek.
s šaltrpákou se mává přes půl interiéru a ovládání plynu neodladěné. Tentokrát ale Peugeot u mně vyhrává, design Cíga patří dodávkám před rokem 2000. Zadní pohled je vyloženě nepěkný.
suhlas..... citigo je rozhodne dospelejsie miniauto... ktore podkuri uz aj mnohym malym autam
citigo ma od 108-micky o 8cm vacsi razvor, ma o 55 litrov vacsi kufor a o 110kg vyssiu nosnost.... to su na dve auta jednej a tej istej triedy obrovske rozdiely... hodne rozdielu o triedu vacsieho auta.... len si zober velkost pneumatik a diskov....aj tu je citigo o triedu vyssie ...
a interier to iste.... aj tu je jasna nadvlada citiga... posobi ovela dospelejsie a hodnotnejsie... aj ked na krala triedy i10 nema... kazdopadne 108micku rozseka lavou zadnou
v bielej dokonca to citigo posobi celkom milo :yes:
a nepise to jen podle toho co vykladal kamarad kamarada nebo videl za obrazky v katalogu >:-[] , tak proste musi uznat, ze na svoji velikost je to auto, co pusobi v ramci tridy dospele, to, ze se obcas hodne diskutabilne setrilo, ja to zase vidim tak, ze tyhlety primitivni reseni se nemaji jak pokazit, coz pro cilovou skupinu (duchodci, mladi, studenti) muze byt dulezite. A hlavne Citigo vypada tak nijak, ale mozna prave proto se na nej pujde divat i za 10 let, coz bych o obludach z Kolina nesoudil...