Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus NX 300h – Paralelní vesmír

Hybridní SUV Lexus NX 300h ukazuje, že věci se mohou dít i jinak, než je znáte. Na pohled si jej s ničím nespletete a po usednutí dovnitř vás přenese do svého světa.
Zpět na článek
10. 10. 2014 04:18
Re: Spotreba ?
Nie som majitel hybrida, ale mam o neho zaujem. Ak zhrniem diskusie vyssie, tak spravne jazdenie s hybridom je vyuzivat co najviac kineticku energiu auta, t.j., snazit sa o dlhe dojazdy, resp. "plachtenie" bez plynu (kedy uz rekuperuje) + bez jemneho brzdenia (aby dojazd/plachtenie bolo dlhsie) + bez modu B (ktory je urceny len na dlhe zjazdy z kopcov a rekuperuje malo). Chapem to spravne?
8. 10. 2014 08:06
Re: Palcovači
Nevysvětluj si to tak, že bys psal nezbytně hovadiny /i když se to většinou děje/. Spoustě lidí spíš leze krkem tvůj kreténský rádobyarogantní styl psaní. Jak napsal kolega nade mnou, sežral jsi Šalamounovo hov.no? Ok, ale když mluvíš, tak ti smrdí z huby...
7. 10. 2014 22:35
Sněhová fréza
Tak tohle je zhmotnění designérského pekla...splašená elektrická sněhová fréza, která spolehlivě řeže sněhové závěje...do Mountfieldu s tím... >:-[]
P.S.: "jednou auto zabere razantně, jindy pozvolněji, což nepotěší při předjíždění"...tuším, že zuřivých obhájců této frézy bude ubývat...po každém "předjíždění unplugged" :-)
7. 10. 2014 20:02
Re: Hm....
6 cool things about the all-new Lexus NX

Tady jsem našel na consumer reports úplně něco jiného než píšeš, Mosere75 :-)

[odkaz]

Mohl bys uvést odkaz?
7. 10. 2014 14:15
Re: Spotreba ?
Víš co, nešel jsem do toho s cílem vybrat sedan vyšší střední za 2 miliony. Ani nejezdím moc ve městě, kde hybrid září. Pokud chceš příklad, tak 6er Coupé je pro mne lepší volbou.
Avatar - _Karel_
7. 10. 2014 13:29
Re: Tester
Je od tebe hezký, že ho vítáš mezi vás i.dioty.
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2014 12:52
Re: Spotreba ?
S tim románkem smě zaujal. Co považuješ za lepší?
Avatar - white label
7. 10. 2014 12:47
Re: Spotreba ?
Trefné přirovnání na závěr.... je spousta aut u kterých toužím po románku, aniž bych trval na delším/trvalejším vztahu. ;-)
7. 10. 2014 12:30
Re: Spotreba ?
Nižší váze? Neříkám, že nejsou do města zajímavé. Jen si za ně nepřiplatím (nevrátí se mi to a jinak není o co stát) plus většina hybridů má pro mne nedostatečnou dynamiku. Na druhou stranu, při tom neefektivním rozjezdu alespoň trochu okusím motor. Užil jsem si románek s GS450h, ale delší vztah z toho nebyl.
Avatar - Emel
7. 10. 2014 12:04
Re: Cielova skupina tohto auta
Ano, souhlasím, byl to irelevantní argument... na to jsem chtěl poukázat.
7. 10. 2014 11:58
Re: Spotreba ?
Hybrid je dobra cesta. Pri nizsej vahe auta to dokaze znizit spotrebu v meste na polovicu, na krizovatkach a obch. centrach to nema emisie, motor je jednoduchsi a menej sa opotrebuje (mensi cas v neefektivnych rezimoch - rozbeh/kolony), brzdi aj rekuperaciou elektromotorom, atd.
Avatar - white label
7. 10. 2014 11:50
Re: Cielova skupina tohto auta
Za to ty jsi, jako obvykle, sežral Šalomounovo houno (viz diskuse), přitom ti tradičně čouhá diskusní sláma z bot. A tos tu ještě pár dní zpátky důležitě prohlašoval, jak z tohoto nemožného webu právě definitivně odcházíš..., zjevně budeš "zásadový" týpek.
7. 10. 2014 11:49
Re: Spotreba ?
Podobně postižení lidé si kupují i jiné pohony, ale k čemu mi to je? Že u hybridů mají větší podíl mezi majiteli, leda tak zkresluje výsledky služeb jako spritmonitor.de.
7. 10. 2014 11:33
Re: Cielova skupina tohto auta
Ono se snad se vznětovým motorem jezdí jinak než se zážehovým? Příkladem "otroctví" u spalovacích motorů je zahřívání a dochlazování.
7. 10. 2014 11:27
Re: Spotreba ?
US testy boli spravne zratane, necely liter menej ako UK/CZ, zrejme amici maju viac casu :-) Zalezi od sposobu jazdy, napr. vacsi RX450H ma na spritmonitor.de rozptyl 8 az 10 l/100km (v papieroch 6.3 l). Na papierove hodnoty sa u hybridov asi neda spolahnut, pretoze pred testom maju nabitu bateriu.
Vas kolega pred 5 rokmi testoval vacsi RX450H (+400kg) s priemerom 7.8 l a napisal:

"Pokud se vám podaří nabít baterie před tím, než se dostanete do dopravní zácpy, máte vyhráno. Odběr paliva z nádrže pak může být fantasticky malý – při našem prvním testování vozu jsme centrem Budapešti ve špičce projeli s magickou spotřebou 5,5 litru na 100 km. Pokud se vám nepodaří baterie dostatečně nabít, tak počítejte spíše s devíti litry."

Kto teda chce setrit s NX (7-8 l), komu na tom nezalezi (8-9 l).
Avatar - Ji/Ri
7. 10. 2014 10:12
Re: Palcovači
>:D to si ale krásně zapalcujeme >:D
7. 10. 2014 09:22
Re: Spotreba ?
Vždyť jezdili za stejnou spotřebu jako já, stačí si to správně přepočítat, žeano
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 10. 2014 09:22
Re: Tester
"(Pac je to tu posledni dobou jeden pitomec vedle druhyho)"

Vitaj a zarad sa.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 10. 2014 09:21
Re: Palcovači
Ked som pisal tento prispevok, idiot-counter sa zastavil na 7...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 10. 2014 09:19
Re: Spotreba ?
Jednoduche vysvetlenie - autor s hybridom nevie jazdit, co potvrdzuje v tejto debate opisom svojho jazdneho stylu s tymto autom.

To vyplyva z toho, ze nechape technicku podstatu auta.
7. 10. 2014 09:17
Re: Cielova skupina tohto auta
Fascinuje mě, jak z testu dokážete vše poznat, každý úkon za volantem. Samozřejmě jemně brzdím jen když to potřeba je, ne jen tak pro radost. Tedy třeba při dojíždění do křižovatky. Ne že z plné rychlosti skočím na brzdy a zastavím na pár metrech.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 10. 2014 09:16
Re: Cielova skupina tohto auta
To nebol argument, to bol priklad vysvetlujuci koncept sporu.

Clovece, ak ti treba vysvetlovat zaklady diskutovania, tak nema zmysel sa s tebou bavit, pretoze nielen nechapes zakladnu logiku jazyka, ale ani zakladne principy semantickej interpretacie textu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 10. 2014 09:13
Re: Cielova skupina tohto auta
Hybridy, minimalne tie od Toyoty, rekuperuju aj bez brzdenia a mimo rezimu B - staci zdvihnut nohu z plynoveho pedalu.

Takze "jemne brzdit" je sice fajn, ale z dlhodobeho hladiska kontraproduktivne, pretoze z vasho popisu jazdy vyplyva, ze to robite aj ked netreba.

Takze to znovu potvrdzuje, ze s full-hybridmi neviete jazdit. A neviete ani ako funguju.
Avatar - N6600
7. 10. 2014 08:54
Re: Hm....
Problem Consumer Reports a jeho testu spociva v tom, ze ohyba telefony v uplne inom bode, nez sa ohyba v realnom svete. Problemovy bod je u tlacitok hlasitosti. A nie v strede telefonu. V strede je kazdy telefon pevny a ohnut ho je sakra tazke. Ale v oblasti tlacitok ovela lahsie. Na to som narazal. Inak, proti Consumer Reports nic nemam.
Avatar - N6600
7. 10. 2014 08:40
Re: Cielova skupina tohto auta
Preco by si mal byt otrokom? To je ako tvrdit, ze jazdit s dieselom nikdy nebudem, lebo sa s nim jazdi inak, nez s benzinakom...
Avatar - Kolouš
7. 10. 2014 08:39
Tester
Ondrej udelal pekny test. I pres to se do nej navazi kvanta amateru s nulovymi zkusenostmi s auty v cenove kategorii 100000+

Kazdy je paradni jezdec, strojni inzenyr, specialista na technologie noveho veku. Dnes nam k tomu jeste pribyl expert na dopravni studie...

Temer kazda veta testera je podrobena zkoumani a hozena na pranyr takovymi matlaky, ze si z toho tester snad ani nemusi delat velkou hlavu.

Kritizuje se vsechno. Smerovani auto.cz, uroven testu, bulvarizace. Ja kritizuji upadajici uroven diskuteru!!!
(Pac je to tu posledni dobou jeden pitomec vedle druhyho)
7. 10. 2014 01:17
Re: Spotreba ?
Strucne, hybridy si vacsinou kupuju ludia, ktori maju radost z nizkej spotreby a vyuzivaju na to rozne rezimy. Ich spotreba je vacsinou nizsia ako spotreba v redakcnom teste, kedy sa skusaju rozne prevadzky. Uvidime na spritmonitore ...
Otazku spotreby som otvoril, pretoze rozdiel medzi papierovou spotrebou a testom je vacsi ako zvycajne.
Dalsi zaujimavy fakt je ten, ze maly hybrid ma aj polovicnu spotrebu v meste voci benzinu, u tohto tazkeho to uz neplati, zrejme bateria je najslabsi clanok.
Avatar - Ronault.
6. 10. 2014 23:03
Re: Palcovači
Hele koukej, nikdo nás nemá rád... a dost, budu taky *** neupřímná jako ti s těma palcema nahoru, tímto zdravím Emela a Woodyho >:-[] >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 22:04
Re: Palcovači
Co čekat od někoho, kdo pochází z města se jménem stromu. Cítím tu závist? >:D a máš tam černý palec.... co to je najdeš v legendě na vozap.
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 22:03
Re: Palcovači
tyhle dva já myluju upa nejvíc voe.... nevíš co je rap? Bez gilgitovi, holdenovi, není nikdo roven, palečky si nechejte, neb budou od .... 8-s >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 22:00
Re: Cielova skupina tohto auta
...se pak divíš.... :-! >:D
Avatar - Typhoon
6. 10. 2014 21:48
Re: Cielova skupina tohto auta
No když to tak čtu, nechtěl bych být otrokem hybridu. Chci, aby auto sloužilo mně a ne já autu.
Avatar - šmoula nešika
6. 10. 2014 21:38
Re: Pro Lexouse...
Tak za to máš palec. Nahoru a bez ironie... ;-)
6. 10. 2014 20:37
Re: Spotreba ?
...za kolik jsi s nim jezdil ty? Ondra napsal za kolik on v testu...
Avatar - twistedTSD
6. 10. 2014 20:31
Re: Palcovači
Co by takový topper dal za to, kdyby "za nick" dostával palce jen dva. ;-)
Avatar - Atlis
6. 10. 2014 20:22
Re: Hluk
Tak za prve zijem uz 10r v PL, kde je na dialnici maximalna povolena rychlost 140km/h + zakonom stanovena tolerancia 10km/h, cize 150km/h tacho je legalna rychlost, za druhe ked mam chut, tak byvam iba 15km od nemeckej hranice a hned po jej prekroceni si to mozem svihat milionpatsto ak budem mat cim a za tretie - aj keby som nebyval kde byvam, tak sa staraj o svoj vodicak a nevypisuj hovadiny, robis zo seba iba blbca.
6. 10. 2014 20:20
Re: Palcovači
...jen jsem ti chtel rict, ze jeden palec dolu mas ode me... >:-[]
6. 10. 2014 20:19
Pro Lexouse...
...videl jsem ho poprvy in natura v patek v sedy barve a realnej pohled je milosrdnejsi nez fotky.
Presto by me to nepresvedcilo ke koupi. Nebyl jsem spokojenej s RX450h a jedinej Lex, kterej mi sednul byl GS...prekvapive v hybridu.

P.S.: od ted budu sledovat taky palce :-)
6. 10. 2014 20:16
Re: Palcovači
Pravdomluvnej kraj? Noooo kluci...i prazaci lzou min, nez zazivam na severu Moravy >:D
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 20:13
Re: Cielova skupina tohto auta
>:D >:D A navíc ten vocas!! >:-[]
Avatar - Ronault.
6. 10. 2014 20:06
Re: Palcovači
Jirko, ty dobře víš, že jsme oba z toho upřímného pravdomluvného kraje... no a i když cíl bylo napsat super, má zarytá pravdomluvnost se projevila v tom, že jsem napsal souper... >:D Prostě poznali mou neúpřimnost >:-[]
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 20:01
Re: Cielova skupina tohto auta
...i ten nos máš nějaký divný....
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 19:45
Re: Cielova skupina tohto auta
Sem moc modrej....
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 19:28
Re: Cielova skupina tohto auta
Hele tři palce za tak rozumný názor....
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 19:26
Re: Palcovači
Rone, tos to schytal >:D >:D jestli to není tím, že místo souper mělo být super.... ;-)
Avatar - šmoula nešika
6. 10. 2014 18:58
Re: Palcovači
Potrefená husa, určitěéé!
Tomu dáme palec dolů taký... >:-[] >:D
6. 10. 2014 18:54
Re: Cielova skupina tohto auta
Jak touhle teorií vysvětlíš, že si člověk z různých hybridních Lexusů odnese různé dojmy? Když nepřipouštíš, že chyba může být v autě. A proč bych měl chtít jezdit autem, které se chová tak nepředvídatelně, jak popisuješ?
6. 10. 2014 18:53
Re: Cielova skupina tohto auta
Ano, každé auto je trochu jiné a časem se s ním člověk sžije, podstatné však je, aby bylo předvídatelné (konzistentní). Jinak je to frustrující. Naladění rozhraní je na automobilce. Je na ní, jestli systém udělá transparentní, nebo ho odhalí. To není vlastnost hybridního ústrojí, to je rozhodnutí výrobce. A ne každému se to musí líbit. Ano, složitější systém je těžší zamaskovat (a tedy dražší). Automatické převodovky jsou na tom podobně.

Podřadíš i u přeplňovaného motoru. Jen někteří lidé neví, o čem mluví (a o tom ty diskuze jsou).
6. 10. 2014 18:20
Re: Palcovači
Máš tam palec dolů >:D

Všichni rozhodně super nejsou, například kamarádi Gilgit a holden >:-[]
Avatar - Ronault.
6. 10. 2014 17:55
Re: Ergonomie
Jsem rád, že je tady několik lidí, kteří ví, co je ergonomie... kéž by řada novinářů byla stejně chápavá.

Díky pánové :yes:
Avatar - Ronault.
6. 10. 2014 17:52
Re: Palcovači
Všechny značky jsou super a všichni diskutéři a redaktoři jsou souper!!!! :yes: :yes: :yes:

(To jsem zvědav, s tím přece musí všichni souhlasit, ne? Tak kdo mi dá mínus za nick? >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 16:44
Re: Cielova skupina tohto auta
Že to asi není super user friendly s tím souhlasím, přesto si to kupce nachází. Racionalita při koupi auta často hraje malou roli. Sám jsem toho příkladem.
Hybrid bych si ale taky (zatím) nekoupil, leda hezčí Prius.
6. 10. 2014 16:37
Re: Spotreba ?
Emel, zniz si otacky ;-)
len pri prvych dvoch UK testoch som sa pomylil.
Nie vsetci s tym jazdia za 8, da sa aj okolo 7, vid. US testy:
* AboutAutos - komb. 7.3 l/100km, mesto 7.1, dialnica 7.8 (limit 120)
* Autoevolution - v kopcoch komb. 6.8 l/100km
Avatar - N6600
6. 10. 2014 16:31
Re: Cielova skupina tohto auta
Ja ani lahko nepribrzdujem. Nechavam auto dojst a ked vidim, ze je stale cervena, az potom brzdim. Setri to brzdy.
Ale to je prave ono, B sa pouzivat nema. Len pri zjazde z kopca...

Dovolim si este vycuc z jedneho clanku, kde sa to rozobera:

When you go into B mode, it stars opening the air intake valves at the least efficient time. This causes the engine to push around a lot of air, which uses up energy, and helps slow you down, taking work off of the brakes. I believe the system also starts using the electic motor and gas motor at inefficient times, to try and keep a buffer in the battery system to absorb power.
6. 10. 2014 16:29
Re: Cielova skupina tohto auta
Ano, chápu, ale tohle 200-koňové auto tedy nijak úžasně nezrychluje. Věřím sice, že s nabitými baterkami bude pružnost o dost lepší, než se zdá z hodnoty 0-100, ale to mám před předjetím v kopci pro jistotu kontrolovat stav baterek? A co když navíc tohohle cvalíka naložím na rodinnou dovolenou... Celé mi to i s těmi hůře dávkovatelnými brzdami pořád přijde nebezpečné. Ale i kdyby to nebylo nebezpečné, ale jen nepříjemné, proč se tomu vystavovat? Kvůli možná trochu nižší spotřebě (což ale u tohoto Lexusu platí jen za určitých podmínek a ve srovnání s benzínem)? Prostě nevidím racionální důvod, proč by tohle někdo chtěl.
6. 10. 2014 16:28
Re: Ergonomie
Přemýšlel jsem, jestli nemám ještě trochu upravit formulaci. Tak jen dodám, že porozumění tělu umožňuje dělat lepší kompromisy, protože svou roli hrají i technologie a peníze.

Roli tu hraje i to, jak si lidé zodpovědní za sedadlo/ interiér představují, že by sis měl nastavit sedadlo. Tady vstupuje do hry zvyk. Sezení v autech je kompromis a asi dlouho bude.
6. 10. 2014 16:15
Re: Hm....
Aha, takže lidé od Cons. Reports, který nepřijímá reklamu a žije jen z toho, že prodává své nezávislé testy, jsou nejspíš úplně blbí. No ještě že my tady to víme líp, viď >:D
Lidi v CR by museli být opravdu padlí na hlavu, kdyby jejich testy nebyly pořádně udělané, protože by je lidi brzo přestali kupovat.
Když už sem pleteš telefony, iPhone 6 testovali za přiměřených podmínek i jiní a neohnul se. Ale nejde vůbec jenom o pár iPhonů. Ohnu jakýkoli kovový telefon, který mi doneseš. Je to jen otázka síly, které ho vystavím. Když si dá mobil do těsné kapsy od jeansů Američan vážící 150 a více kg a sedne si, tak se asi nemůže divit... Ale takhle ten iPhone asi u CR netestovali nebo jo? A upřímně, proč by měli? Určitě budu vždycky věřit více CR, než jednotlivcům, kteří často tvrdí cokoli, jen aby se domohli reklamace. I o tom se v diskuzích o různých poškozeních telefonů různých značek dost píše.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 16:05
Re: Cielova skupina tohto auta
Kolísání účinku brzd- Ondra píše, že při brždění z vyšších rychlostí nejsou brzdy zrovna ukázkově dávkovatelné. Já to tedy nechápu jako kolísání účinku ve smyslu, že brzdy nefungují, když mají. Podobná věc se určitě dá napsat o spoustě ne hybridních aut. Nededukoval bych z toho, že to brzdí nebezpečně nepředvídatelně.
Ad motor a kolísání výkonu- evidentně je to auto, které od řidiče chce "sžití se", víc pozornosti, přizpůsobení. Nevěřím, že běžné předjíždění znamená riziko. I bez el.motoru je to pořád 200-koňové auto. Samozřejmě chápu, že to vyhoví oproti D3 jen malé části řidičů, ale je to zkrátka alternativa pro individualisty.
Avatar - Emel
6. 10. 2014 15:48
Re: Ergonomie
:yes:

Nedávno jsme s kamarádem prolézali Octavii a Superb. Mně v Superbu vadí masivní sloupek řízení, protože sedím s nohama poměrně blízko u sebe a pokud si spustím volant tak, aby mi to bylo příjemné na ruce, občas přijde koleno do kontaktu se sloupkem. V Octavii tenhle problém nemám.

Kamarád má nohy do O a je zvyklý se za volantem víc rozvalit, takže v Octavii občas přichází nohou do kontaktu se středovým tunelem. V Superbu ten problém nemá.
6. 10. 2014 15:47
Re: Cielova skupina tohto auta
Dobrý den, proto píši, že dojíždím ke křižovatkám s delším lehkým brzděním, v tu chvíli auto nabíjí nejvíce. Onu polohu na menších hybridech označovanou jako B používám max pro plynulost jízdy, ať člověk neustále nešlape na brzdu .Auto v ní dle ukazatele dobíjí baterie trochu více, ale samozřejmě ne tolik, jako při brzdění.
6. 10. 2014 15:47
Re: Cielova skupina tohto auta
Píšeš: Hybrid pridava do tejto jednoduchej rovnice dalsi faktor, takze uplne logicky, a prirodzene, nemozes ocakavat, ze sa bude spravat rovnako...
Já to nečekám, jen očekávám, že se bude chovat uživatelsky srovnatelně příjemně, jako konkurence. Kolísání výkonu pohonné soustavy a brzdného účinku, které řidič reálně pociťuje, bych neodpustil ani autu za 200 000, protože je to podle mě v reálném provozu nebezpečné. To abych znovu zmínil jen to hlavní. A co za to dostávám? Možná trochu nižší spotřebu a možná trochu méně smogu ve městech. A to je fakt málo.
Na ostatní moje námitky jsi ani nereagoval.
Avatar - N6600
6. 10. 2014 15:43
Re: Cielova skupina tohto auta
Az na to, ze v polohe B auto nerekuperuje. Zaradene B sa odporuca len na zjazd z kopca. Robite presne rovnaku chybu, ako recenzent Lexusu CT200h na auto.sme.sk, ktory na nom dal spotrebu 5,9L a stazoval sa, ze je asi nieco zle s baterkami :/

Rekuperovat mozete bud dojazdom (noha z plynu), alebo kludne aj intenzivnym brzdenim. Brzdovy pedal ma 2 polohy. Ak na to sliapnete cca 2/3 (odhad), rekuperujete tiez. Posledna poloha je uz samotne brzdenie, kde sa uz nerekuperuje, ale len brzdi.

Ak mate chvilku, nastudujte si to tu: [odkaz]
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 15:33
Re: Palcovači
Tady to tak je. Jeden něco napíše, dostane +palce, druhej s tím souhlasí a dostane -. To jsou tzv.palce za nick. ;-)
6. 10. 2014 15:32
Re: Ergonomie
Subjektivní? Ano, každý je jiný a i o tom to je. V první řadě jde o porozumění lidskému tělu. Co ho jak zatěžuje, jaké má limity atd. I jaká je rozmanitost v lidské populaci. A tohle porozumění ti umožní udělat produkt, který může pohodlně používat téměř každý. Nejde o návyky. Může ti to připadat ze začátku zvláštní, můžeš si nějakou dobu zvykat, to však nedělá špatnou ergonomii. Spíš to ztěžuje prodej. Zobecňování, jak píšeš, je do značné míry otázka peněz. A jsou aplikace, kde je univerzálnost opravdu důležitá.
6. 10. 2014 15:31
Re: Cielova skupina tohto auta
Jo no, nezaujaté osobní pozorování jednoho individua, čert ber statistiky >:D
6. 10. 2014 15:30
Re: Cielova skupina tohto auta
A jak víš, že to SUV, které jsi potkal na dálnici, nebylo zrovna to, které jsi viděl stát na semaforu v Praze?
Avatar - Emel
6. 10. 2014 15:29
Re: Cielova skupina tohto auta
Osobně mám pocit, že se SUV kupují nejčastěj jako univerzální auta pro rodinu. To nijak nekoliduje s představou, že v týdnu s tím žena vozí děti do školky, zatímco otec třeba jezdí vlakem nebo zapůjčeným služebákem.
6. 10. 2014 15:25
Re: Cielova skupina tohto auta
Děkuji za rozbor. Nicméně nejsem zcela jistě odborníkem na úspornou jízdu, byť jsem pár kurzů na toto téma absolvoval, ale pochopitelně vím, jak alespoň rámcově hybridní systém funguje a samozřejmě jsem se při testu snažil dobíjet baterie delším jemným brzděním, důležitá je i snaha o plynulou jízdu (zde se dá využít posunutí páky voliče do manuálního řazení, čímž se zároveň aktivuje i jemné přibrzďování motorem a s tím související větší dobíjení vozu. Nemluvě o typické záležitost - nesnažit se zrychlovat do kopce, ale využívat kinetické energie při sjíždění. Takto bylo s autem jezděno, ostatně není to první podobný hybrid ve kterém bych kdy jel. :-)
Avatar - N6600
6. 10. 2014 15:25
Re: Cielova skupina tohto auta
Jazdim po Prahe relativne dost na to, aby som nekecal. Ak sa chces tahat za slovicka, tak kludne. Ale do toho sa zapajat nebudem.
To CT200h bolo oddelene ako poznamka na okraj... Ale asi budem musiet pisat jasnejsie :-)
Avatar - N6600
6. 10. 2014 15:23
Re: Cielova skupina tohto auta
Ale ano. Tam ten diesel ma zmysel ;)
Avatar - Emel
6. 10. 2014 15:22
Re: Spotreba ?
Psal jsi:
Z tohto pohladu nechapem spotrebu v tomto teste:
- "v menším městě pak za osm"
- "na dálnici při 130 km/h to ale bude spíše okolo devíti"

Teď když sis ujasnil rozdíl mezi UK a US galonem a zjistil, že i ostatní s tím jezdí za 8, už to chápeš?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 10. 2014 15:17
Re: Cielova skupina tohto auta
Predstavte si, ze jazdite s autom, ktore ma v kufri nadrz na 600 litrov vody. To je 600 kg.

Uplne nahodnym sposobom tam tej vody ubuda, pribuda, raz je to prazdne, za chvilu je tam 300 litrov, potom 150, potom 500....

Na spravanie sa auta to bude mat zasadny vplyv - akceleracia, brzdenie, spravanie v zatackach. O tom hadam diskutovat nebudeme. Fyzika nepusti.

Elektricka cast hybridnej sustavy tohto auta dodava systemu peknych par desiatok kilowatov. Ich prisun ale nie je v priebehu jazdy rovnomerny, pretoze sa odvija od stavu baterie.

Takze je uplne logicke, ze auto sa sprava inak, ked su baterie nabite, a inak, ked su baterie vybite. Je to charakteristika hybridnej sustavy a plati to pri Prius, Lexuse aj pri monoposte F1.

Na rozdiel od nadrze s vodou mate ale stav baterii pod kontrolou VY, vodic.

VY a len VY ovplyvnujete, ako sa dobijaju baterie. Takze VY, a len VY, ovplyvnujete, ako auto zrychluje ci brzdi.

QED

P.S. Mozete nesuhlasit, ale majte na zreteli, ze budete nesuhlasit s fyzikalnymi zakonmi.
Avatar - Emel
6. 10. 2014 15:17
Re: Cielova skupina tohto auta
Prémiové SUV znamená v 99% případů automat... takže druhý odstavec můžeš škrtnout. Člověk prostě čeká, že šlápne na plyn takovou silou, aby se mu auto odměnilo adekvátní akcelerací, ať už si s tím motor a převodovka poradí jak chtějí.
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 15:13
Palcovači
at napíšu co napíšu, byť se jedná jen o smajlík nebo naprosto neutrální text, tak vždy se vyskytnou dva palce dolů.... kucí, kteří to jste? Máte tu odvahu vytáhnout svůj palec na světlo světa? >:D >:D ale ti tak vás mám rád a přeji vašim palcům mnoho štˇastných let a krásného života >:D >:D >:D
6. 10. 2014 15:11
Re: Spotreba ?
... ratal som z us galonom, sorry, treba asi pockat na spritmonitor.de
napr. americky Autoevolution pise "we averaged about 34.5 mpg (6.8 l/100km) in combined driving through the hilly back roads surrounding Nashville"
[odkaz]
co by odpovedalo slovam v teste "Mimo město se pak dá spotřeba stlačit pod sedm litrů"
kombinovane je to zrejme okolo 7.5, zalezi od vodica
6. 10. 2014 15:10
Re: Nerozumím
Jízdní vlastnosti tedy beru jako otázku podvozku (jak se karoserie při jízdě chová). Motor se v testech typicky řeší zvlášť. Samozřejmě, hmotnost, rozměry a uložení motoru se projeví i na jízdních vlastnostech. Stejně tak nečekám, že je součástí jízdních vlastností odhlučnění, byť mi i hučící auto může zkazit jízdu.

Souhlasím, že jsou jízdní vlastnosti hodně obecným pojmem, kterému by bylo lepší se vyhnout (pokud není cílem shrnout vlastnosti auta). Řekl bych však, že jeho užívání bylo za ty roky konzistentní.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 10. 2014 15:07
Re: Cielova skupina tohto auta
"Ale u žádného auta jsem se nemusel nijak zásadně "učit jezdit" s novým typem pohonu."

Zasadne nie - ale hadam sa nebudeme bavit o tom, ze kazdy motor si vyzaduje radit v inom momente, staci si spomenut na tunajsie hadky o tom, ci ma alebo nema zmysel porovnavat pruznost motora na 5 stupni pri porovnavacke turbomotora a atmosfery. Nema - na atmosfere podradis - je to charakteristika motora.

Dalsia vec - benzin a diesel funguju v zasade rovnako - dojde k vybuchu v spalovacom priestore a ides.

Hybrid pridava do tejto jednoduchej rovnice dalsi faktor, takze uplne logicky, a prirodzene, nemozes ocakavat, ze sa bude spravat rovnako. A ak cakas, ze si to od teba nebude ziadat zmenu jazdneho stylu, je naivne.
6. 10. 2014 14:51
Re: Cielova skupina tohto auta
Člověče, proč dělat dopravní průzkumy, když ty všechno zjistíš cestou z Kunratic k muzeu, stačí se tě zeptat. A CT200h, to je to nejtypičtější dieslové SUV :-!
Avatar - Emel
6. 10. 2014 14:32
Re: Cielova skupina tohto auta
A když jedeš třeba po dálnici, tak SUV nepotkáváš?
Avatar - N6600
6. 10. 2014 14:19
Re: Hm....
S RAV4 ma spolocnych len cca 10%. Co sa tyka CR - ten robil testy aj iPhone s vysledkom, ze sa neohyba... :-)
6. 10. 2014 14:12
Re: Hluk
presne ako popisujes, mam teraz novu yaris cvt, 1,33 atmosfera
ked slapnes na plyn tak ten vykon musi hladat hore ako ked podradis
huci to = taha to do vysokych otacok = podla toho ako silno tlacis
ale ze by to nejako vadilo
takze, ked si porovnam ze toto je lexus, co ma ovela, ovela lepsie odhlucnenie a ten motor ma na vahu vozidla viac sily, tak to "hucanie" tam bude uplne v norme
ps: v rav4 cvt (116kw) mi ti "vytacanie" a "hukot" prislo uplne tiche - radio vypnute
Avatar - N6600
6. 10. 2014 14:10
Re: Cielova skupina tohto auta
Vacsinou su v nich vodicky. A ked to vezmem od Kunratic do centra, tak ich cestou pozbieram celkom dost.
Jazdim relativne skoro, tj. v dobe, ked tie matky nosia decka do skoly/skolky a kolony sa len pozvolna zacinaju tvorit.

Kazde rano takto stretavam biely Lexus CT200h s velmi peknou brunetou za volantom :)
6. 10. 2014 13:40
Re: Cielova skupina tohto auta
Vlastnil jsem zatím dlouhodobě 5 benzinových a 2 dieselová auta (2 Subaru, 5 evropských - koncern, Peugeot, BMW), aktuálně jedno benzínové a jedno dieselové. Obojí má své výhody i nevýhody a to říkám s tím, že ticho v autě mám opravdu rád. Ale u žádného auta jsem se nemusel nijak zásadně "učit jezdit" s novým typem pohonu. Opravdu těžko bych si zvykal na to, že brzdy fungují tak trochu pokaždé jinak, zrychlení kolísá dle stavu nabití baterií apod. Tohle jsou zásadní věci dotýkající se každodenní bezpečnosti a jakkoli bych si klidně hybrid koupil, tohle jsou příliš krvavé kompromisy.
Píšeš: Ak chcem auto, ktore aj pri sportovom naladeni zostava komfortne, nepouziva diesel, ktore je spickovo navrhnute, pouziva kvalitne a kvalitne spracovane materialy a je kvalitne poskladane, tak skratka nemam dovod o nemeckej konkurencii ani uvazovat.
A co ti na Nemcich vadi? Zkusil ses projet v BMW X3 nebo X5 s adaptivním podvozkem? Uznávám, že Lexus může být dlouhodobě spolehlivější, ovšem tahle auta se zase budou za všech okolností chovat zcela čitelně. Jejich interiér je podle mě zcela na výši doby a exteriér netrpí tim, promiň, zoufalým "předizajnováním" jako tenhle Lexus (ale uznávám, vzhled je pochopitelně subjektivní záležitost). Nevím, postě ta o trochu nižší spotřeba by mi v této cenové kategorii nevyvážila docela mizernou dynamiku a kolísavé chování pohonného ústrojí. A kdybych už chtěl řešit úsporu peněz, musel bych se nutně zamyslet nad propadem hodnoty oproti srovnatelné konkurenci, kterou by asi případná úspora na pohonných hmotách nevyvážila.
Pokud jde o ekologii, rád bych viděl nezávislé srovnání CELKOVÝCH ekologikých nákladů na provoz hybridu a nehybridu během, řekněme, deseti let provozu ovšem vč. výroby. Existuje něco takového?
Avatar - CommonUser
6. 10. 2014 13:30
Re: Cielova skupina tohto auta
Chapem co vravis ... a aj pravdu vravis, len ti chyba to sirsie pochopenie. Tak ako nie vsetky R4 / V6 atd. su rovnake, tak aj hybrid nie je ako hybrid. Neviem ako NX, ale s IS300 je to podobne. Clovek proste nechape, kde je ten vyborny pocit z GS450h. Nejde tu o celkovy vykon, ale o naladenie. Proste kym Prius ma jasne urcenie a hranice tak podobne GS450h rovnako. Len 300h sa javi ako paskvil z dielne outsourcingoveho patlaca.
6. 10. 2014 13:26
Hm....
Lexus mluví o konkurentu X3 nebo Q5. To ale ve vší úctě není - jezdí na podvozku Toyoty RAV4.
Podle Consumer Reports je jediným důvodem pro koupi NX jeho vzhled.....
6. 10. 2014 13:16
Specificke ale dobre auto
Cielova skupina je jasna a su to ludia, ktori chcu vsetky alebo niektore z tychto veci:
- VYTRCANIE Z DAVU - tak ako sa neda byt nenapadny v kabriolete, ani v tomto to nejde
- SPOLAHLIVOST DLHODOBU, t.j. KLUD-lexusy sa nekazili, nekazia a ani nebudu kazit
- KVALITNY PREMIOVY INTERIER
- PRIESTOR PRE POSADKU - vzadu je more miesta na kolena a nie je stredovy tunel - mozu realne cestovat aj piati, navyse nastavitelny sklon zadnych operadiel
- POUZITIE V MESTE A NA OKRESKACH - tu bude hybrid fungovat.

Toto auto nebudu chciet ludia, ktori:
- chcu zapadnut v dave
- chodia prevazne po dialniciach
- maju trpezlivost na riesenie kadejakych filtrov pevnych castic, AdBlue atd.
- nechcu auto dlhodobo, t.j. po ca 100000 km resp. skonceni zakuky predaju a kupia ine
- maju radi sportovu jazdu
Avatar - wikinko
6. 10. 2014 13:05
Re: Spotreba ?
Ako si prišiel na tých 6,7L napríklad v autoexpresse? Je to anglický časopis, anglický galón, mne vychádza 35mpg= 8,1L/100km
Avatar - jozephko
6. 10. 2014 12:56
Príliš komplikovaný dizajn
Ak by som si niekedy Lexus kúpil, tak by to bolo nie vďaka, ale napriek jeho dizajnu - ako v interiéri, tak v exteriéri. Zvlášť tá maska chladiča s negatívne otočenými oblúkmi pôsobí na mňa vyslovene obludne.
Avatar - Emel
6. 10. 2014 12:56
Re: Spotreba ?
Hezký vlastní gól...

Autoexpress:
However, in our initial tests, fuel economy of around 35mpg over a mix of roads was some way short of the official 54.3mpg figure.

Musíš ovšem počítat s anglickým, nikoli americkým galonem, takže výsledek je přes 8l / 100...

PS: tady máš kalkulačku s volbou mezi US/UK, ať to nemusíš hledat...
[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 12:52
Re: Test
Tak hlavně, že sis to s tou "riadnou pakou" užil ;-) >:D >:-[]
Avatar - 3_diamanty
6. 10. 2014 12:50
Re: Test
tak tam je riadna paka.... klobuk dole... v sucasnosti nepoznam auto s dlhsou radickou ako ma L200, spotreba pod 8 tiez len so zebazaprenim..... palubak stale ukazoval okolo 8 L aj ked som siel klido pido ..... no jo ... nie je to lahucke auto .... ale zase pajero s automatom zerie pri takejto jazde minimalne 10 .... takze mi to prislo este fajn ;-)

kazdopadne niet nad ten pocit ked clovek presadne do benzinu a bum vytoci si 3ku v kopci na 4000 tisic..... to je nieco na nezaplatenie
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 12:49
Re: Dunění ...
..a.neslyšel jsi třeba místo dunění hučení? Ono víš, možná sis už na dunivý zvuk motoru zvykl a nepřijde ti. Mno a možná slyšíš spíše hučení.... i když zase.... hučení je prý jediný zvuk, který jde i cítit >:D >:D >:-[]
6. 10. 2014 12:48
Spotreba ?
Spotreba v zahranicnych recenziach:
Autoexpress - komb. 6.7 l/100km [odkaz]
Carmagazine - komb. 6.7 l/100km [odkaz]
AboutAutos - komb. 7.3 l/100km (mesto 7.1, dialnica 7.8) [odkaz]

Z tohto pohladu nechapem spotrebu v tomto teste:
- "v menším městě pak za osm"
- "na dálnici při 130 km/h to ale bude spíše okolo devíti"

Inac, LEXUS NX = SRDCOVKA :yes:
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 12:46
Re: Cielova skupina tohto auta
..ano a buď sedne enbo nesedne.... :yes:
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 12:45
Re: Test
Na hraní s pákou potřebuješ mít cit, to je pravda >:D
Avatar - 3_diamanty
6. 10. 2014 12:43
Re: Test
ja som siel v piatok novou L200 a ta tiez duni riadne ... teda aspon v spodnych otackach okolo 1200-1500 .....

v nej ist na 4ke 50tkou ...... az trha srdce a usi..... ako sa tam dusi ten motor.... a das 3ku a zrazu huci a chce to preradit... chce to zvyknut si na tieto diesle ..... aspon v L200 som sa dost hral s pakou neustale.... neviem ci je to vina sprevodovania ale ma to dost kratke prevody.... proste pracovny stroj, zrejme to chce cvik a pojde to.....

ten skvely pocit ked som sadol opat do benzinu ;-) :yes:
Avatar - _Karel_
6. 10. 2014 12:39
Re: Nerozumím
Psát sem testy není nic jednoduchýho, člověk to občas dost schytá.Občas asi chybí troška nadhledu. ;-)
Avatar - Ji/Ri
6. 10. 2014 12:33
Test
Výborná práce! Ondro, děkuji, je to pošmáknutí. Na tomto testu jde i vidět, kdo auta jezdí a kdo jen diskutuje.

K tomu dunění... ano, dieselové motory duní, zvláště pak, budu-li se u manuálu řídit doporučením pro přeřazení. U některých je to o uši....u automatu závisí na jízdě. Při dynamičtější jízdě dunění střídá krásný zvuk motoru, při klidné závisí na naladění automatu.

Dneska velmi výrazně: BravOndro! ...a taky bravo Lexus. Tohle není auto pro masírovače a lakýrníky, na tohle, stejně jako na Volvo musíš mít něco více. :-!
6. 10. 2014 12:23
Ale
Ale prečo to musí byť také škaredé...?
Niektorí dizajnéri ako keby sa predbiehali, kto nakreslí hnusnejšiu a vyšklebenejšiu obludu.
6. 10. 2014 12:21
Re: Hluk
A kadiaľ jazdíš takým spôsobom? Patrí ti vôbec do ruky vodičák? Jedine že by si rozprával o svojich zážitkoch zo Slovakiaringu...

EDIT: Z počtu palcov dole vidím, že po Slovensku jazdia samí pretekári a jazdiť 150 km/h je úplne bežné a normálne...
6. 10. 2014 12:11
Re: Cielova skupina tohto auta
A jak víš, že celá většina dieslových SUV, které potkáváš po Praze, jezdí jenom tam? Tohle mi, prosím, vysvětli. Třeba já ani nevím, kudyma jezdí sousedé, natož úplně cizí lidi v úplně cizích autech.
6. 10. 2014 12:02
Re: Dunění ...
Klišé, neklišé, pokud vedle sebe postavíte dva podobné motory, tak ten rozdíl je strašně velký. Žena si kupovala novou X5 3.0 (2012) a když se to postavilo vedle staršího Lexuse RX400h, který šel do světa, tak ten rozdíl byl obrovský. Obojí V6, sice Lexus 3,5 litru oproti 3 litrům objemu u X5, ale když se obě auta nastartovaly, tak to byl šepot vedle tanku.
6. 10. 2014 11:59
Re: Cielova skupina tohto auta
Rád se nechám poučit :))
Avatar - N6600
6. 10. 2014 11:42
Re: Cielova skupina tohto auta
Vzhladom na to, ze vacsina SUV, co stretavam jazdenim po Prahe, je diesel, ktory v zivote za uzemie Prahy ani nesiel, je hybrid uplne idealny. Spotreba, naklady i spolahlivost su neporovnatelne.
To auto dynamiku ma, ne ze ne. Jazdil som s nim cez vikend, takze viem. Ale zaroven viem aj na hybride jazdit.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2014 11:39
Re: Cielova skupina tohto auta
Úplně jsi pokroutil realitu, aby jsi ukázal všem, že jsi chytřejší, ale vše máš s nádechem idiocie.
Tvůj odstavec 1: složitý diesel nahradit mnohem složitějším benzínoelektrickým pohonem
Odst. 2: nové diesly zachytávají pevné částice tak, že narozdíl od benzínů mají výfuk uplně čistý a oxidy řeší Ad Blue
Zbytek motáž najednou sportovní naladění a zároveň autora káráš, že neumí s hybridem jezdit. Jak teda vychutnávat to sportovní naladění v Gazíku a zároveň se přizbůsobit hybridu.
6. 10. 2014 11:27
Re: Tedy nevím
Tohle mě docela zarazilo, abych pravdu řekl. Není to jenom nepříjemné, tohle je vysloveně nebezpečné.
6. 10. 2014 11:26
Re: Cielova skupina tohto auta
Nepatřím k nějakým nadšencům do dieslových motorů, ale k těm pevným částicím, jejich značnými emisemi trpí taky přímovstřikové benzíny a ty dnes navíc ještě nemusí mít částicové filtry.
Avatar - Emel
6. 10. 2014 11:17
Re: Cielova skupina tohto auta
Ak chcem auto, ktoré nepoužívá diesel

Když už to chceš zobecňovat, tak by ses měl vyhnout podobným tvrzením... prostě chci auto, které má nějakou dynamiku a nějaké provozní náklady.
Avatar - Emel
6. 10. 2014 11:12
Re: Ergonomie
Velká část ergonomie je bohužel částečně subjektivní - každý člověk je jiný, má jinak velké ruce, jinak křivé nohy, jiné návyky týkající se sezení apod. Ergonomie má pak nevděčnou úlohu zkusit požadavky různých lidí nějak zobecnit.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 10. 2014 11:12
Cielova skupina tohto auta
Su to ludia, ktori chapu idiociu dieselovych motorov a nechce sa im riesit ekologicke, danove*, technicke a servisne zalezitosti dieselovych motorov spravidla nemeckej proviniencie.

* Pre ludi, ktorych svet konci hranicami Ceskej kotliny, dieselove motory sa pravom dostavaju do centra pozornosti legislativcov - kvoli ich sialenym emisiam pvnych castic a oxidov dusika.

A prekvapenie - auto s pohonom A ma inu charakteristiku a od vodica sa vyzaduje iny pristup ako auto s motorom B. To je ako napisat, ze je chybou dieseloveho motora, ze sa neda vytocit do 9000 otacok ako Wankel.

Takze pan redaktor by sa mal naucit jazdit - hybrid nie je pre kazdeho - on ocividne neprisiel na to, ako s autom jazdit.

Ak chcem auto, ktore aj pri sportovom naladeni zostava komfortne, nepouziva diesel, ktore je spickovo navrhnute, pouziva kvalitne a kvalitne spracovane materialy a je kvalitne poskladane, tak skratka nemam dovod o nemeckej konkurencii ani uvazovat.
Avatar - Atlis
6. 10. 2014 11:08
Re: Hluk
Ja keď chcem svižne zrýchliť svojím autom, tak pri 80km/h radím za 3 a ťahám do 150... A auto tiež "řve jak kráva". Mňa zaujíma, či pri normálnom jazdení pri 1/3 či polovici plynu a zrychľovaní z 60 na 100 či 80 na 120km/h tak ako to je bežné, auto reve 90 decibelami, alebo zdvihne otáčky na 6 sekúnd o 2tis, hlučnosť vzrastie z 65 na 75 dB a potom je zase ticho. Lebo ak áno, tak to je úplne normálne a pocit hluku je len subjektívny.
6. 10. 2014 10:53
Re: Nerozumím
Dobrá, beru pro příště na vědomí :-)
6. 10. 2014 10:46
Re: Nerozumím
OK, ale to je dost selektivní vidění pojmu "jisté jízdní vlastnosti". Proč tedy nenapíšete do závěrů skvělé chování podvozku v zatáčkách a na nerovnostech?
Avatar - N6600
6. 10. 2014 10:44
Re: Super test
Zatial ani nemoze... Kedze NX300h prislo na trh len v predchadzajucich dnoch. RX je najpredavanejsi model.
Inak, minuly vikend som bol na Lexus Family Day a zajazdil som si s nim. Velmi prijemne auto a to SUV nemam velmi rad.
6. 10. 2014 10:42
Re: Tedy nevím
Aspoň že tak, na ostudu ale stačí i schopnost zrychlovat pokaždé jinak :-)
6. 10. 2014 10:40
Re: Dunění ...
Zejména u "vícjak4válců" to asi tak zlé nebude, ale ve srovnání 4hrnek nafta a 4hrnek benzín bych si pokaždé vsadil, že benzin na tom bude líp.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2014 10:37
Hybridní katastrofa, Toyota měla takový náskok
a teď to vše prošustruje. Atkinson snižuje kroutící moment, takže je na úrovni dvoulitru, CVT má za úkol hlavně výt. Zrychlení to nemá a maximálka - ta asi reálně nevadí. Interiér mi prémiově nepřipadá a pokroucený předek oči přitahuje, ale negativně. Něco jako by sis zapích kohoutí pařát do huby. Navíc by měly hybridy platit pokutu dopředu za emise navíc při jejich výrobě.
6. 10. 2014 10:36
Re: Dunění ...
Dobrý den, samozřejmě srovnávám s novými motory :-) Jak říkám, některé jsou v tomto ohledu na velmi dobré úrovni a pro ně už to neplatí, kupříkladu přímý konkurent tohoto auta, Audi Q5 2.0 TDI, stále slyšitelně duní. Není to ale nic hrozného.

Ostatně dunění jsou použil ne jako hanlivý výraz, ale jako popis zvuku motorů dieselů, který je podle mě nejvýstižnější.
6. 10. 2014 10:36
Ergonomie
Ještě něco k té ergonomii. Domnívám se, že tady často dochází k mylné interpretaci tohoto termínu. To, že nějaký ovladač není na tom samém místě, jako na zcela jiném autě, na které je redaktor zvyklý, neznamená, že ergonomie není na vysoké úrovni. To by platilo třeba v případě, že se při každém nastupování člověk flákne hlavou do A sloupku a kolenem do volantu, že při zařazení 4 rychlostního stupně rozlije kafe v držáku nápojů a narazí loktem do opěradla, nebo že by se ke spínači výstražných světel musel naklánět na druhou stranu středové konzoly ke spolujezdci, že volant nejde dostatečně přiblížit atd.

Edit: Jako ergonomické faux pas vnímám spíš to, že na pravé straně pod volantem je několik čudlíků, na které nemůže být při jízdě vidět a člověk se musí naklánět, aby věděl, který potřebuje zamáčknout [odkaz]
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:35
Re: Super test
Ano, všichni jsou na toto auto zvědaví a ............... nikdo si jej nekupuje. Zajímavá taktika Lexusu v Evropě.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:34
Re: Tedy nevím
Za 4 hvězdy to tedy opravdu není - pokud člověk neví kdy bude auto akcelerovat a kdy ne ...............
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:33
Re: Hluk
To by opravdu chtělo a už jste to dávno mohli mít.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:32
Re: Dunění ...
Pokud vím v článku jste psal o velice moderním automobilu prosím srovnávejte tedy hlučnost tohoto modelu se stejně moderními turbodiesely a ne žádnými staršími, to není fér. Prostě se od toho prosím oprostěte.
Za to větší férovost předem děkuji a také za Vaši odpověď.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:29
Re: Dunění ...
Když mě vezli z letiště, DSG rozhodně Sup měl a rozhodně neduněl. Byl jsem docela konsternován tichým chodem motoru. Čekal jsem něco, cokoli, nic nebylo.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:27
Re: Dunění ...
Rád Tě přesvědčím že mi v autě nic neduní. :-) :-)
6. 10. 2014 10:27
Re: Tedy nevím
S oním protáčením - tento odstavec byl použit pro přiblížení chování pohonu všech kol, nicméně stalo se tak jen na kluzkém povrchu při ostřejším výjezdu z křižovatky z klidu. Normálně v zatáčkách se tak neděje. :-)
6. 10. 2014 10:23
Re: Nerozumím
Dobrý den, pod pojmem jízdní vlastnosti mám na mysli chování podvozku v zatáčkách a na nerovnostech, tedy jde o jeho schopnost udržet kola správně v kontaktu se silnicí, schopnost tlumičů vypořádat se s nerovnostmi v zatáčce, jde také o kontrolu pohybů karoserie a bezpečné chování při ostrých změnách směru. V tomto ohledu má auto dobré jízdní vlastnosti a jedná se pouze o tuto oblast.

Ten zbytek který citujete je vyloženě o chování pohonného ústrojí, dávkovatelnosti brzd (nic hrozného, ale při vyšší rychlosti je to trochu obtížnější) a necitlivému řízení (konkurence na tom většinou není o mnoho lépe).

Samozřejmě pro řidičské auto by bylo nutné, aby vše zapadalo do sebe a vše fungovalo, tohle však není ten případ.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2014 10:22
Re: Dunění ...
DSG pouští TDI v Superbu tak nízko, že kolem 1300 ot duní motor po celém interiéru.
6. 10. 2014 10:20
Re: Dunění ...
To bude asi ono, že jezdíš jenom naftové motory, tobě už to dunění jako dunění vůbec nepřijde ;-)
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2014 10:20
Re: Hluk
Vím přesně, co autor myslí. Chceš trochu svižně zrychlit třeba z 60ti a CVT pustí motor nepříjemně moc do otáček.
6. 10. 2014 10:19
Tedy nevím
Auto za 1,5 míče, které zrychluje pokaždé jinak, v ostřeji projížděných zatáčkách střídavě protáčí přední a zadní vnitřní kolo, do kopce jednou přede po druhé řve... Text se rozhodně nenese v duchu 4 hvězd, které auto ve finále obdrželo.
6. 10. 2014 10:18
Re: Dunění ...
Dobrý den,

ačkoliv už to u některých moderních naftových motorů nehrozí, stále se najde mnoho vozů, u kterých je dunění slyšitelné. Nejsem si jist, jestli by svezení taxíkem pomohlo, zvuk vozu člověk vnímá rozdílně když je řidič či spolujezdec a jde i o zatížení motoru.

Každý člověk je také citlivý na jiné zvuky, Vám třeba dunění nevadí a uznávám, že některé diesely jej již nemají. Pokud ale člověk přesedá z různých dieselů do benzinových vozů nemluvě o tomto při klidné jízdě velmi tichém hybridu, pak je to stále citelné.
Avatar - chup44
6. 10. 2014 10:18
Super test
Pochvala pán redaktor. Úplne ste to vystihol. To je proste Lexus ako všetky ostatné. Kto chce diesel,tak si kúpi BMW,AUDI,MB. To platí u všetkých modeloch (IS,LS,GS,RX) a v Lexuse to vedia a preto je to aj výnimočné auto :-)
6. 10. 2014 10:17
Nerozumím
hodnocení v závěru, kde v plusech je uvedeno "Jisté jízdní vlastnosti", zatímco v textu se uvádí vlastnosti jako
"Při vyšších rychlostech je však situace jiná a odhad brzdného účinku opět může dělat problémy."
nebo
"Nepotěší ani prodleva mezi sešlápnutím akcelerátoru do podlahy a plným zátahem, předjíždění je tak potřeba plánovat a myslet s předstihem, a to i ve sportovním nastavení."
nebo
"Osobně bych jako hlavní problém viděl nestálost systému, kdy se náhodně mění jeho vlastnosti. Také zrychlení na plný plyn není vždycky stejné, jednou auto zabere razantně, jindy pozvolněji, což nepotěší při předjíždění – nevíte, na čem jste."
nebo
"....., ale také ze zcela mrtvého řízení. Jenže kdo by s tímto autem jezdil rychle do zatáček?"
To se přece absolutně vylučuje, ovladatelné auto přece musí mít dobře dávkovatelné brzdy, okamžitou, plynulou a jasně predikovatelnou odezvu na plyn, alespoň nějakou zpětnou vazbu v řízení etc.
6. 10. 2014 10:13
Re: Hluk
Dobrý den, to je samozřejmě dobrý nápad, ale bohužel hlukoměrem nedisponujeme. Nicméně v době chytrých telefonů by se možná dala najít alespoň nějaká aplikace či něco podobného. Zkusíme na tom zapracovat.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 10:07
Dunění ...
Pane Ondřeji, toto je otázka přímo na Vás.
Nepřijde Vám to už opravdu jako ohrané klišé, to Vaše "dunění" u dieselových motorů?
Jezdím dlouhodobě vozy s naftovým motorem a nějak si nevzpomínám, že bych slyšel cokoli, co by se dalo popsat jako "dunění".
Ale rád se nechám přesvědčit, přivezte nějaké auto, setkáme se, předvedete mi dunění.
Jestli toho nejste schopen, tak si prosím tyto výlevy nechte.
STAČÍ TAK MÁLO: nechat se svézt taxíkem z letiště Václava Havla do města. A máte co dělat abyste VŮBEC slyšel nějaký hluk od motoru, a dunění už vůbec ne.
A to je čtyřválec, o šesti nebo osmi válcích už vůbec nemluvím.
Avatar - Atlis
6. 10. 2014 09:57
Hluk
Nabudúce by som prosil porovnanie hluku podporené nejakými čísielkami. Napríklad Q5 2.0TFSI na vytočenej 3. hučí XX decibelami a NX300h toľkými. Nech mame porovnanie. Pretože mantru o hučaní opakujú všetci novinári ako papagáje, ale že by to dať do kontextu nikto. Hlavne ak redaktor píše, že auto je výborne odhlučnené.
Avatar - Magister
6. 10. 2014 09:46
Je otázka...
No jde tež o to, když mám na auto za 1,5 milionu, zda potřebuju dělat tolik kompromisů a jezdit třeba na úkor dynamiky, abych se dostal se spotřebou o litr dolů. A to jestli.... ve srovnání s dieselovým V6, který se podle mě do podobných SUV v této cenové relaci náramně hodí.

Smysl vidím ve státech / městech, kde cenově, danově hybridy zvýhodňují na úkor běžných aut... co se funkčnosti týká. Vzhled je samozřejmě subjektivní. Kabina se mi líbí, zevnějšek rozhodně ne.