Naši redaktoři jsou stále ještě v Portugalsku na mezinárodních testech třetí generace Fabie. Vedle dojmů s agregáty 1.0 MPI a 1.4 TDI jsme slíbili také postřehy z verze 1.2 TSI, zde jsou.
Litrový motor je tam jen pro reklamu Nová Fábie cena od ... Zatím na tom autě nevidím nic zázračného.
Nová Mazda 2 má nejslabší motor 1,5 litru 75 koní. Myslím, že to bude přijemnější společník na cesty i když toho výkonu taky není moc. O designu se nemá cenu vůbec bavit. Při pohledu na Fábii mi přijde, že to ještě není dodělaný auto.
Kufr bude mít Fábie větší, ale za cenu 15cm schodu při sklopení sedaček. Jen pětistupňové převodovky, systém sklápění sedaček z Favorita, ten nesmysl co v zatáčkách přibrzduje zadní vnitřní kolo - to asi bude dobrý žrout destiček. Zatím jsem se obešel i bez této vychytávky a auto vždycky zatočilo. Body k dobru přidávám jen za pohodlný podvozek (dle testů). To se na našich cestách vždycky hodí. Jako lídra třídy Fábii prostě nevidím.
Znám auta, kde dosažení maximálky ležící okolo 230 trvá tak dlouho, že je problém se na tu rychlost dostat (dle GPS)... neříkám že to nejde, jen že to trvá. RS TDI jede i nad 200 poměrně slušně a podle mě jsou to právě rychlosti 180+ kde se nejvíc projeví rozdíl oproti slabší naftě, jinak sám za sebe říkám, že bych asi poměrně velký rozdíl v papírových údajích nepoznal.
Kalibrace plynu vůbec není tak triviální téma jak by se zdálo... pro subjektivní dynamiku to dělá fakt hodně a mezi jednotlivými auty jsou velké rozdíly.
No třeba kvůli dostupnějšímu servisu, pěti dveřím (5dv Mini nechme raděj stranou), prostoru na zadních sedačkách... každému nemusí sednout ani interiér v Mini, byť já bych s ním asi problém neměl.
No, vždy se někdo najde... jen si obecně myslím, že pokud mám na BMW, mám i na příplatky. Pokud nemám, jdu o ligu níž. Někomu holobyt stačí, já bych to asi taky přežil, ale za každou cenu mít BMW nemusím, proto radši vybavenější Mainstream. Každý uvažuje jinak. A do Fabie spíše jdou lidé z důvodu finančního... kdo má peníze, jde o třídu výše, nebo hledá stylovky, proč mít jen fabii a nadupanou po strop za cenu třeba Mini?
Rozumná motorizace pro Fabii - speciální verze s názvem Mazda2 :). Nejdřív jsem si myslel, že 44 kw verze je kachna, pro příplatek 18.ooo za 11kw navíc v otáčkách cirlurárky že se někdo totálně zhulil a nyní fo nás budou tlačit, že všechny motory jsou fajn, ale ideální je střed -1.2tsi, tedy základ za 270, takže s pár příplatky které jsou i za bílou barvu :-) jsme na 300.ooo a to se dá vybrat solidní auto u všech značek. Škoda je prostě pro fleet klienty, kteří dostanou 15-20% slevu a ostatní věrní zákazníci jsou těžce dojeni za PR podpory na serverech jako je tento... :-!
Napsal jsi Škoda. A Škoda nějaký hlas má, ale neřídí celou skupinu. 66 kW TSI by byl relativně bohatý základ a zřejmě si myslí, že je po něčem slabším dostatečná poptávka. Od boku bych střelil například Dánsko.
Základní motor respektuhodný produkt? Ne, to fakt ne...
Nová Fabia bude bohužel stejně jako nová Octavia trpět syndromem uhrovité otylosti základních a středních verzi na menších kolech a s klasickými světlomety.
Bohužel - ani FIII nepřekročila stín první FI - hezkého a relativně poctivého auta, které i v základu (ne Junior) nedělalo ostudu - protože si na rozdíl od FIII na nic nehrálo.
Chápu, že FIII reaguje na trend větší individualizace, ale některé barevné varianty si mohla Škoda zakázat už na začátku - zrovna tvůj odkaz je hodně otřesnou kombinací.
Takže když si změřím, o kolik vystupuje klika nad okolní plech, u nové generace to bude o alespoň 2 cm více? Podle mne se něco ztratilo v informačním šumu. Ne že by to bylo podstatné.
Když se v realu podivam na Yarise tak si řeknu....diky MB kluci za to jak Fabia vypada a to si troufam tvrdit aniž bych ji viděl na vlastni oči.
Takovou potupu si nezaslouži snad žadne auto teto třidy.
To by ses divil, kolik umělců si třeba za ty sedačky nepřiplatí. Hlava mi to nebere. Možná ani nevěděli, o co přichází. Ostatně, kdyby si každý připlatil, nemusí ty obyčejné nabízet.
Za 300 je i megane které je v interiéru o rad lepší(Lancer je bakelitak) a lehce nad 300 je golf či fokus a tyto auta sou jinde a ani jedna značka nedělá už holobyty. Focus by u mě vyhrál. Lancer s 1.6 by u mne byla poslední volba i když z venku vypadá zajímavě
Jo dá se to, ale je to na dlouhé rovince jen. A to srovnávám htp v Cordobe kde jelo o poznání lépe než ve Fabii ( zprevodovani) a silnější tehdy 12 ventil
Na tohle ta auta nejsou, ale i tak to je o třídu lepší dynamika než sem zažil v MPI v cigu
Pneumatika by se měla s rostoucími otáčkami trochu zvětšit. Neříkám, že je to něco podstatného (v rámci téhle diskuze), ale striktně vzato to není konstanta.
za 300 tisic mozes mat lancer 1,6tku ( sice dnes uz vybehove auto ale fajn masinka ) .... samozrejme ze za 270tisic mpi fabia je hovadina.... bohuzial ono uz tie male auta nie su o moc lacnejsie od vacsich .... polo s tsi za 13 tisic .... alebo o triedu vacsi ceed s gdi za 14? clovek si uz musi sam zvazit ... co rozhoduje... ci len cena alebo aj nieco ine
Kupovali jsme nedávno nové polo. Cena 330 a dali nám ho za 265. Koupeno bylo u jednoho z největších dealerů. Cena se dá vždycky stlačit o 10%. Např. nám i nabízeli leon 63kw nový, reference za 280 zhruba, což je někde o 50 levněji.
ja som s tym siel po rovine aj 160 a slo to prekvapivo hladko... neviem mozno som ani nemal htp ...... boh vie co mi dali :-D ... v kopci to uz bolo ine ale zase ak jazdi clovek sam a trosku to rozbehnes dalo sa slusne hybat.....
Kdybys napsal do 130 tak to beru a ne v kopcích, ale tohle htp bych chtěl vidět :-) nad 140 to už lezlo jako šnek, leda z kopce se to dalo jakž takž. Nad 140 už není moc živé ani 1.6 MPI nebo 1.2 tsi :-)
mozno by to chcelo upresnit... a napisat jasne o kolko sa zvacsila sirka kabiny.... lebo ak sa bavime o tom co robi sirku vozu... tak jednoznacne najsirsou castou su blatniky ( predny aj zadny ) ... sirku vozu robi najsirsia cast auta ( kliky to urcite nebudu ) ........ a kabina je uzsia... ano
přesně tak. Základ ve Fabii III zkrátka pojede hůř jak základ ve Fabii II, Škoda jednoduše vše staví na "ceně již od" a přinucení zákazníka připlácet za použitelný motor. Vždyť potkal snad někdo Rapid s 1.2 HTP (MPI) jinde než v redakčním testu na ACZ >:D >:-[] ?
O spolehlivosti v roce 2014 nemá moc cenu polemizovat, může se ti pokazit i atmosféra.naopak turbo benzíne může jezdit dlooouho. Podívej třeba na ecoboosty, ty zatím jezdí bez vážných závad. Co říkáš na přeplňovaný Korejce?
zaznělo to v některém z představení modelu a nemyslím, že by to nutně musel být nesmysl. Zvláště když bylo přímo řečeno, že +4 cm šířky jsou kliky, +2 cm šířky nárůst šířky karoserie.
no nemam turbomotor tak jasne ze som s tym nesiel... klasicku atmosferu by som volil kvoli jednoduchej koncepcii spolahlivosti a celkovej dlhej zivotnosti.... ved dookola o tom pisem
je to tak... kroutak malo htp fajn..... tych 90Nm v mpi sa nemoze rovnat nejakym 118Nm v htp... ja som bol s htp spokojny a ani dialnicna jazda cez 140 nepredstavovala ziadny problem ci uz z hladiska trapenia motora alebo akustiky ci nepohody z hladiska vibracii .. vsetko ok... dalo sa s tym jazdit paradne
Stále jsem nepochopil, co se pořád dokola snažíš říct bodem 1. Tobě by jako vyhovovalo mít zdechlou základní motorizaci s dlouhými převody, která obstojně nepojede nikde, zato bude při 130 točit do 3000? Tohle je asi poslední věc, kterou by mě napadlo u vyloženě (pří)městské motorizace kritizovat, a to mě nástup litru do Fabie také nijak nenadchl.
Nová Corsa? Mám zato, že poslední přišla téměř před 10 lety.
Ne na každém autě nutně najdeš podobnost s nějakým jiným. Jsou i mnohé originální nezaměnitelné modely a nemyslím pouze v nejvyšších patrech nabídky ;-)
Nezlob se ale s tím motorem nemohu souhlasit. Základní požadavky splňovalo htp,šlo pěkně do otáček a i když spotřeba rostla s polohou plynu,tak to byl důstojný motor co odvezl dobře po městě, solidně po okrsce ( mimo hor) a statečně na dálnici. To MPI proste na htp nemá. Jak sem řekl a to i v menším vozee. Prosím gti, neteoretizuj a postav se celem garážové realitě. Je to proste, o tsi nemluvím, to jistě pojede dobře když vidím ze solidně hýbe i s oktavkou :-)
na kazdom aute sa da nieco najst z ineho auta.... tych aut je uz na svete tolko roznych typov ze to uz nie je ani prekvapujuce ak kazde auto ma svojho dvojnika.... aj ked len ciste nahodneho
Netvrdím, že by se Kabaň snad inspiroval, ale když si ty dvě fotky srovnáš, tak v mnoha liniích jsou si oba automobily velmi podobné. Kombi verzi sem nepleťme, mluvil jsem zde pouze o pětidveřových hb.
No BMW asi ne, ale kupec BMW má většinou na příplatky, nekupuje auto tip top s napnutí rozpočtem. Proto do Fabie asi většina kupců nezvolil takové věci,ale spíše Klímu,metlu a alu. K tomu motoru, konkurence má v hodně případech proste zatím lepší volbu ( i konvernova) . Fabia v základu může válčit klimou. Takže buď Klímu nebo lepší motor u konkurence :-) v té nízké cenové.
nezda sa mi to.... skus tuto foto [odkaz] .. povedal by som ze kliky neprecnievaju cez blatniky.... sirku vozu teda robia jasne vystupujuce blatniky ;-)
Takže si s turbo benzínem nejel. Porad si mi nevysvětlil, proč bys preferoval atmosféru? Pochopil bych cenu, ale ta už moc rozdílná není. Jede lip,min žere.
ano ... podobnost so stilom tam povedzme ze je.... ale primarne sa pri tvorbe fabie urcite kaban na to nesustredil ;-) ... vysledny dizajn fabie je originalny skodovacky a jeho podobnost so stilom by som popisal ako cisto nahodnu ale z casti aj logicku ( snaha dosiahnut co najvacsi kufor a velky priestor nad hlavou si ziada taketo tvary... )
na druhej strane staci pohlad na fabiu combi a po stile neostane ani prach.... tam kombik vyhrava jasne skodovacky nad starym stilom wagon....
Co mi najviac vadi su velke predne svetla... stale sa s nimi neviem stotoznit.... pridu mu moc velke ..... cakal som nieco a la rapid.... nieco mensie..
Zdá se mi, že to tlačíš moc na sílu, ten motorový základ splní dokonale své zadání, a než o to jde. Kdo má výkonnější ambice, ať volí TSI. Nahoře nehodnotím barvu, nýbrž styl karoserie. Osobně taktéž nejásám nad bicolorem, dříve už jsme tu na diskusi psali o optimálních barvách, v tom se shodnem.
Tu respektuhodnost vztahuji nikoliv k absolutnímu hodnocení, nýbrž ke konkurenčnímu spektru základů. Zde bude jistě bodovat kultivovanost motoru a dobré zpřevodování. Samo, že nelze od daného základu čekat šestiválcové dojmy :-)
Být nadšený z motorového základu, to snad ani nelze očekávat. Páni redaktoři to myslím popsali trefně. O jízdu nemám sebemenší starost, a zejména v TSI motorizaci to bude paráda. No jasně, příplatková sedadla, a ty by sis snad do BMW 5 nebo AUDI A6 kopil sedadla v základu? To víš, jsme v době úspornosti, s tím musí člověk tak nějak počítat u všech, nikoliv jen u fabie. Možná bude o to důležitější individuální konfigurace.
myslim ze nikto z nas si nerobi iluzie.... zeby to mal byt nejaky priestorovy zazrak... uz cisla v technickych udajoch vravia jasne... auto je sice oproti predchodcovi sirsie o 9cm ale sirka interieru narastla len o 2cm.... takze bude to navonok tluste auto ale vnutri bude zase dost kompromisov.... a len o piiiid bude vnutri vacsie ako fabia II..... ale na druhej strane ma to byt male auto.... takze k obrane fabie musim povedat ze nemoze to byt zase vnutri ako v octavii ze jo..... fakt by som uz ju chcel omrknut nazivo..... tesim sa na to, paci sa mi
turbobenziny su tu..... pridu aj do i20 a dalsich korejcov.... je jasne ze sa tomu neubranime..... zvykam si ze to uz bude ine ako doteraz..... pokial je moznost tak preferujem klasicku atmosferu ale ano... ta uz je out... ale v malom aute postacuje. To co preferujem ja samozrejme nemusi byt volba firiem alebo tvoja volba.... ok.... nech si kazdy kupi co chce.... siel som v rapide lift ale len ako spolujazdec pri odvoze so servisu.... v meste necitit rozdiel a ani nemoze byt citit.. iste to bude fajn ked na to clovek slapne ale je mi luto ze atmosfery koncia.... ale uz to nie je ziadna novinka a zvykam si...
mala trieda je mala trieda.... tu skutocne nejake bezne atmosfery postacia... je skoda ze koncia, napriklad micra nema diesel..... a napriek tomu preda 50 tisic aut v eu..... mozno keby ho nemala ani fabia tak by sa nic nestalo... a fleet by v pohode nakupil tsi.....
Neviem .... farby su rozne ok... nazivo si musim pockat ale predpokladam ze tie biele stlpiky sa mi pacit nebudu... uz na fotke to vyzer divne..... to uz mozem povedat dopredu... modra fabia bude asi ok.... a potom nejaka cervena....
Co více si přát? Třeba auto, které pro důstojný vzhled nepotřebuje jen 4 konkrétní barevné kombinace a 17p. kola s příplatkovými světlomety. Auto, které i v základu nabídne akceptovatelnou motorizaci.
Jen tak mimo řečí - odcházející generace i20 měla v základu atmo 1.2, která byla zároveň ideální motorizací. Bez příplatku, i v té nejlacinější ceníkové verzi, které světlo světa spatří snad jen jednou v životě...
Co víc chtít? Nevím, mé požadavky by byly vcelku skromné - chtěl bych snad jen to, co měla Fabia před deseti lety - měkčené plasty v interiéru, čalouněné výplně dveří, chlazenou schránku na nápoje, xenonové světlomety, celočalouněný zavazadelník, motory, co vydrží 0,5M km (1.9 TDI, 1.9 sdi, 1,4 MPI, 1,4 ... ). Zkrátka nic extra >:-[]:-!
A k tomu odkazu - ony ještě existují černobílé monitory? Ale možná jen trpíš barvoslepostí. Ta barevná kombinace je příšerná.
Viděls ji na živo? Já ano a žádná pecka to není, viděl sem jak obyčejnou tak i hezčí verzi na alu. Jossalito hodnotil příplatkové sedačky a zároveň potvrdil plastový interier. Nebude to špatně ale top třídy jako to uměla 1. Generace, která zpracováním, materiály a motorovou paletou opravdu deklasovala konkurenci. A 1.0 MPI? Až se svezu, tak potvrdim (jel sem v citigu a nic moc). Ale z textu je poznat že autoři nejsou nadšení, jen to nechce napsat. Oproti základním htp ve Fabii 2 je to krok zpět a to nebyla taky raketa:) jinak to špatně auto nebude, počkejme na kombi to škodovka umí :-)
Od nové Fabie nečekejte zázraky. Není to špatné auto, to ani náhodou, uvnitř jde ale pořád o relativně úzký vůz a stejně jako větší Octavia se ani Fabia nevyvarovala trochu zbytečných chyb v podobě například lacině působících plastů ve dveřích. Velmi sympatický je ovšem podvozek laděný na komfort. Ten se povedl velice.
Každopádně o prodejním úspěchu nezle pochybovat. Nebude to dlouho trvat a pestrobarevné Fabie budeme potkávat na český silnicích více než často. Takové normální auto.
Redakci velkou pochvalu, sbírámě špičkově zprostředkované první dojmy, dojmy, na které čeká jenom v naší zemi desetitisíce zájemců. A jak na to koukám, je co očekávat, vždyť tohle - [odkaz] musí každému s garážovým vkusem pohladit duši. Je fajn, že můžeme konečně nasát fotograficky nekašulírovaného ducha nové fabie. A reálné snímky potěšitelně odhalují především základní esenci, kterou tedy je: dotaženost, vyváženost, harmonie karoserie. Fabia je výrazově suverénním třídním (spolu-polo)premiantem.
Zatím tedy odtušujeme pouze z textu a z obrázků. Nahoře jsem však zachytil informaci kolegy Jossalita o živém setkání s Fabií a z toho plynoucí popis sedadel. No tak tohle tedy čtu s velkou radostí.
Motoricky je to myslím poměrně přehledné. V základu je to v základním širším konkurenčním klání respektuhodný produkt. Tečka. Kdo by čekal v základu tři sta koní, tomu nelze než doporučit jinou stáj... Nové TSI lze pak jistě vřadit mezi špičku segmentu, zejména výkonnější varianta jistě uspokojí nejednoho jezdce s ostřejším srdcem. Ostatně právě za tuhle verzi bych se testově přimlouval. Nebude drahá, bude výkonná a bude krásná. Co více si ve třídě sukompakt za pár set tisíc přát?
Takže se soudem barevných kombinací bych počkal na živé dojmy, viděl sem obyčejný modrý kus na plechu a než sem si uvědomil co to je za auto, myslel sem,že je to 1. Generace. Pak vinovou metlu a ta byla hezká
Motory? Jak víš,že MPI bude spolehlivě sloužit? Podívej na první htp..a ví se to o nich..i když mě osobně sloužilo dobře. Nevím proč si zaujatý proti turbobenzinu? Když opomenout problémy tsi, tak v jiných vozech konkurence slouží dobře, proč by nemohl i nový tsi? Jel si někdy turbobenziem? Ptal sem se tě už včera a neodpovedels. Já jen proč preferujes atmosféry,když turbo jede lépe a má lepší dynamiku. A proč ne TDI? Do fleetu jako dělané. V kombíku s tím bude solidní jízda pro menší firmy, třeba na příměstský provoz kde spotřeba půjde pod tsi. V bývalé práci smě taky měli 1.9 TDI Fabii a přesně na tenhle provoz sloužila lépe než 1.4 ka. Jezdili s nimá správci a údržba.
so 4 bodom suhlas.. variaci farebnych milion a z toho mozno len dve - tri su pekne ;-\ .... k comu tie biele stlpiky? Niektore ( vacsina ) farebne kombinacie su ozaj nechutne
s tou 1.0 kou .. ano jasne .... nie je to dialnicny motor.... ale v meste bude sluzit spolahlivo ;-) a na to je aj stavany.... ziadne turbo, bude to fajn po meste ... a diesel? Komu je preboha treba diesel v malom aute? To bude v tejto triede opat len do poctu... priorita bude TSi a zakladny mpi ....
dizajn ako taky je podla mna ok.... len to chce ozaj vkusne farby.... lebo vacsisna tych divokych farebnych kombinacii ozaj z toho auta robi zrudicku a to si nezasluzi.... komplet modra metaliza bude fajn.... alebo taka cervena.... alebo aj cela zlta ... pripadne strieborna s ciernymi stlpikmi ....
Ne, tak to opravdu není... ale už jsem tu jednou tuto vášnivou diskusi absolvoval, takže důkaz toho, že rychlost při daném rychlostním stupni závisí lineárně na otáčkách nechám na někom jiném :-)
Nemá náhodou Mégane 195 kW? To prostě nesedí. Jestli Octavii stačí postrčit na 179 kW, aby natrhla triko MRS, navíc nesériovému, tak gratuluji Škodě.
Jsou auta, která výrazně překonají udávané zrychlení na stovku (o více než vteřinu). Ale není to moc obvyklé (alespoň já to moc často nevidím) a oficiální hodnoty bývají v takových případech od pohledu chabé. Něco takového bych u OIIIRS nečekal. Německé magazíny zrychlení měří, takže bychom se mohli podívat. Pod 6 podle mne nepůjde. Pokud vůbec tovární čas překoná, tak bych to spíš viděl na maximálně dvě, tři desetiny.
Jenže výrobce udává hodnoty na klice, kdežto oni je měří na kole. Podstatný rozdíl. A 15 % je jen hrubý odhad ztrát u předokolky. Tady jim z mašiny vyšlo mnohem vyšší číslo, ale jak na něj přišla, toť otázka.
1) základní motor opět jen pouhé nutné zlo, dálniční režim bude pro základní litr vražedný...
2) 1.4 TDI pro změnu postavený na dálnice a ve městě díky zpřevodování nepoužitelný.
3) Původně nádherný design poctivě nafocený z vybraných pohledů a TOP výbavě se rázem obrací v příliš ostré vrásky hned na začátku výroby, kdy celek působí značně plytce. Kdybych to měl přirovnat, tak Fabia je rozená modelka - věšák na oblečení. Na fotkách nádhera, v reálu vychrtlá nezáživná kostra.
4) Nekonečné barevné kombinace a variace vypadají ve většině případů až nevkusně a reálně hezké jsou opět tři až čtyři klasiky - černá-červená, bílá-červená, černá-zelená, bílá-modrá.
V zásadě bude zřejmě nová Fabia v pohodě, ale když se podívám na novou Corsu nebo Yarise, tak pro Fabii mi opět zůstaávají jen tradiční klišé - dokonalý podvozek, vynikající podélná prostornost a velký kufr.
Rapid mi tak nakonec ve své prostotě připadá jako lepší volba :-!
Tvrdím, že jediné co umí válcová zkušebna exaktně odměřit je výkon na kolech (když je přesná).
Výkon motoru pak je vždy otázka výpočtu/dopočtu/korekcí, kde se korigují v podstatě tři hlavní veličiny tlak, teplota a ztráty v pohonném řetězci.
Ano, výrobce udává výkon motoru a válcová stolice umí měřit výkon na kolech. Nic víc a nic méně. Ne, s 15% si srandu nerobím, to je běžně hodnota o kterou se koriguje výkon na kolech když se chce vypočítat výkon motoru u předokolek.
Takže vlastne tvrdíš, že nevedia, ako sa meria výkon auta? ;-) Výkon na kolesách sa neuvádza, vždy sa uvádza výkon motora. S tým Tvojím "pridám 15% a som na udávanom výkone" si asi robíš srandu.
Merali čas na SK Ringu, tam Ti požičajú transpondér a vychádzali z dosiahnutého času (tuším redaktor spravil 2:46 min na kolo, čo je neskutočne dobrý čas, pre porovnanie tunajší majiteľ MRS Cup 265k s viacerými úpravami (semislicky, znížený podvozok, lepšie brzdy...) dal najlepší čas 2:47 min.
Tak je to v článku (o tom kopci). ;-)
A 130 Nm pri 1200 otáčkach zrejme mať nebude. Nemám nejak presný graf aktuálnej verzie, ale čo som videl 63 kW verziu, tá má pri 1200 otáčkach moment rozhodne pod 100 Nm.
Žádný vyšší výkon o 17kW nenaměřili. Naměřili výkon na kolech 141kW, zbytek jsou odhady a korekce. Běžně se uvádí, že výkon motoru u předokolky je plus 15% toho co je na kolech, u 4x4 plus 20% toho co je na kolech. Ale to je všechno jen odhad, protože ztráty v převodovce nebo systému 4x4 mohou být u různých aut velmi rozdílné a těch 15 a 20% jsou jen hodně hrubé nástřely. A další kouzla se skrývají pod teplotou okolí a tlakem vzduchu, pokud výrobce řekne, že jeho motor musí splňovat deklarovaný výkon v 3000m nad mořem nebo při teplotě nasávaného vzduch plus 50 st někde v pouštní oblasti, tak někde u hladiny moře nebo za našich běžných teplot musí mít logicky výkon o hodně vyšší. Když tedy vezmu naměřených 141kW na kolech OIII RS a přidám 15% tak jsem na 162,1 kW, což je prakticky přesně výkon motoru deklarovaný továrnou. Změřit přesně výkon motoru lze jedině když jej vymontuješ z auta, dáš na stolici a měříš přímo na klice.
Nie. Na to ja nemam spravny nick ( GTI ;-) )
Par postrehov ale dam:
Dlzka testu: pravdepodobne (ne)priamo umerna dlzke novinarskeho vecierku a mnozstva konzumovaneho alkoholu >:D
Co do obsahu...ako tak ok, ale...dalo sa proste viac - viac popisat to ako moc bolo treba pracovat pravou nohou a pravou rukou, aby sa tato nasa nova Ceska i Slovenska "hviezda" hybala pozadovanym sposobom ;-)
Taktiez bolo mozne aj trosiiiiicku viac este rozobrat spravanie sa auta pocas jazdy - trosku viac pritlacit na pilu. Ono - pokuty su v Portugalsku asi tiez "masne", ale dokazali to ini novinari...mohli ste aj vy ;-)
Hodnotit mne interier je velmi tazko - keby som bol nejaky "tuzer" doporucil by som najst niekde na vrakaci pristrojovku z A1 aj s volantom a vybavene >:D
Hmm, lenze niesom, takze ku vzhladu - :yes: , ku kvalite podla fotiek :yes: , k vyberu materialov na jej vyrobu plus vyplne dveri... :-( - ano, ineho smajlika nepouzijem ! Som proste len veeeeeelmi smutny ! Tato Fabka mohla totiz fakt aspirovat na vsemozne tituly vo "svojej" triede. Este nemam osobnu skusenost, bez nej ju nedokazem tak kriticky alebo pochvalne zhodnotit, ale obavam sa, ze toto mi moze dost vadit, aby som relevantne mohol Fabku niekomu bezvyhradne odporucit.
Takze tak, tolko moje polienko do ohniku ;-)
Mimo dálnici to prostě jezdí jako běžná dvoulitrová nafta, podle mě se ta síla začíná víc projevovat v rychlostech 180+, s RS TDI nebyl problém sáhnout si na papírovou maximálku...
Já ti věřím, ale po přesednuti do mého o dost slabšího vozu sem necítil zásadní rozdíl. Je fakt že na dálnici sem s tím nebyl ale šlapal a vytáčel jsem ho dost. Tohle mě překvapilo třeba u fokuse 3 1.6 tdcí kdy klasický naftové na pul plynu když cejtis zátah a už víc nekšlape instinktivně, tak nejelo protože proslapnuti pedálu nic neudělá, ale tady to efekt melo.nejdříve zklamání a pak sem zjistil ze to chce plyn na podlahu. S tou oktavk sem moc nenajel, ale proslapl sem a nechtělo se mu. Potom sem zkoušel třeba BMW dvoulitr 110 kW a to byla jiná dimenze :-) vím, prémie, ale o 25 kW min. Je zajímavé jak sou ty motory jízdné odlišné ;)
Je otázka jak to funguje směrem dolů... co jsem slyšel tak konkrétně VW snad prý ladí raděj na vyšší výkon, aby i slabší kusy splňovaly papírové údaje... ale je otázka, jestli je to podle nějaké normy nebo jestli je to o přístupu k věci nebo jestli jsou to kecy.
Tohle číslo si historicky pamatuji a podle mne odpovídá reálným možnostem v sériové výrobě. Protože dnes je v motoru tolik součástek a na něj jsou navěšené další komponenty a systémy (např. klima), že menší tolerance je reálně nedosažitelná.
Takže změří výkon, což není taková sranda, ale zrychlení a rychlost neověří, což zvládne velmi přesně malá krabička, kterou není problém koupit, a pokud nepotřebuješ takovou přesnost, tak si vystačíš třeba s telefonem (i když jsem osobně proti používání telefonů). Dobrý fór.
Testovaný vůz je vybaven nejsilnějším motorem 1.2 TSI ve spojení se šestistupňovým manuálem. Tento motor má nejvyšší výkon 81 kW/110 koní a točivý moment 175 Nm, který je k dispozici v širokém rozsahu otáček a poskytuje tak 1 135 kg vážícímu vozu výbornou dynamiku nejen na okreskách, ale i na dálnicích. Je velmi tichý v celém spektru otáček a svým projevem posádku nijak neruší.
Při cestování na hranici českých rychlostních limitů se motor odmění velmi slušnou spotřebou. Při okreskové cestovní rychlosti 90 km/h točí motor necelých 2 000 ot./min. a řekne si zhruba o 5,5 l/100 km. Dálniční rychlost 130 km/h si při otáčkách lehce přes 2 800 ot./min. vyžádá 6,2l/100 km. Převodovka je přesná, jednotlivé rychlosti zapadají s příjemným odporem. Motor i převodovku hodnotím na výbornou.
Už jsem to tu psal (a dnes, nebo včera i v jiné diskuzi), nejsem. To byl jen příklad. Také sis nepřiplatil za 2 %. Je alespoň 5 % a osobně pochybuji, že je více než 10 %. A bude k tomu celá řada podmínek.
Co z toho plyne? Že někdo má štěstí a někdo smůlu. A pokud někdo dokáže udržet přísnější toleranci, může si bezpečně čísla přilepšit.
K tomu meraniu na brzde citát z testu:
"To, čo sme opakovane namerali na valcovej brzde vo firme MMracing nám doslova vyrazilo dych! Samozrejme, zďaleka to nebolo prvé auto, ktoré pri meraní dokázalo podať lepšie výkony ako uvádza výrobca. No prakticky vo všetkých prípadoch sa navýšenie maximálneho výkonu a špičky krútiaceho momentu pohybovalo do 5-6%. V tomto prípade je to však 2x viac! Konkrétne maximálny deklarovaný výkon od výrobcu 162 kW (220 k) je väčší o 11%. Ako vidno v grafe, odmerali sme takmer 179 kW (244 k). V prípade špičky krútiaceho momentu je navýšenie dokonca až o 13%, teda namiesto sľúbených 350 je tam 395 Nm! Týždeň pred meraním testovanej Škoda Octavia RS TSI danú valcovú brzdu MAHA LPS3000 4x4 kalibrovali poverení servisní pracovníci spoločnosti Homola Servisná Technika v rámci pravidelného serviu. Verte, odmerané čísla pri jazde sakramentsky poznať. Som si istý, že toto auto pokorí 250 km/h a stovku dá pod 6,5 s. To sme však nemerali... Keďže sa nám ani po troch mesiacoch nepodario zabezpečiť na porovnanie a meranie inú Octaviu 3 RS, môžeme len ostať s podozrením, že Škoda-Auto pre lepšie výsledky v testoch a väčšiu radosť novinárov novinárske verzie upravila."
Si si tým istý, že tolerancia na výkon je až 10%? To je strašne veľa. Teoreticky by Ti potom výrobca mohol predať papierovo 200k auto, ktoré má reálne len 180 koní a to sa mi nejak nechce veriť. Z čoho to vyplýva?
Nebylo, když pro výkon motoru platí nějaká tolerance a vejdou se do ní. Pokud je tolerance +-10 % a ty si připlatíš za 2 % navrch, je to jen tvá věc. Nevysoudíš nic.
Si vzpomínám na člověka, kterému se nechtělo platit za odpory s přísnější tolerancí, tak se rozhodl, že si dá tu práci a ručně přebere ty s volnější tolerancí a vybere si ty dostatečně blízko. Co zjistil? Že nenašel ani jeden, který by splnil přísnější toleranci. Proč? Protože to samé udělal už výrobce a prodal je dráž. >:D
Třeba Porsche má myslím interní toleranci -0/ +5 %.
Jsou opravdu velmi dobrá. Mohu to třeba velikostně srovnat se sportovními sedadly v novém BMW M3.
Ty jsou oproti sportovním sedadlům ve Fabii opravdu "podměrečná" a bočnice mne talčí zezadu do žeber. Celkově to jsou velmi tuhé, úzké a výrazně tvarované sedadla, která nejsou moc pohodlná, zpracování a materiály jsou ale výborné.
Naproti tomu sportovní sesle ve Fabii jsou širší, tvarovaní super, bočnice netlačí a velmi dobře sedí. Marně vzpomínám, kdy jsem v tak dobrém sedadle v této třídě aut seděl.
Třeba právě tyto sportovní sedadla jsou výrazně lepší, než jakákoliv základní sedadla (včetně kožených) téměř v jakémkoliv modelu BMW.
Trosku ste to uz prehnali s tym predstavovanim fabie, ale co uz ked Skoda dobre plati za inzercium preco nie, a umoznuje vam takto otestovat auta v predstihu, aj ked sudiac podla clankov, nemecke media jazdili v skorsom turnuse ako ceski novinari. Ako fabia je konecne dobre vyzerajuce auto, ale az tolko zadarmo reklamy by ste im nemuseli robit.. Aj ked istotne zadarmo to nieje :-)
Nemůžou si udávat čísla, jaká je napadne. Mám takový pocit, že limit je +5 %. Jistý si nejsem, ale pochybuji, že je více než +10 %. Je to spíš problém z hlediska homologace, těžko bys úspěšně žaloval automobilku za to, že ti prodala výkonnější auto, než slíbila. >:D
Měl jsem tu čest pouze se "sportovní" variantou. A ta je opravdu velmi povedená.
Jak jsou na tom základní sesle, netuším, ty jsem ani neviděl, nemohu tedy sloužit.
Taky je otázka, nakolik je ten výkon "marketingový" v rámci hierarchie modelů a různých motorů i s ohledem na konkurenci, různými pojistnými a daňovými limity ....
Nehledě na to, že nějaký kW/PS se ztratí i tím, aby výsledné číslo bylo kulaté (viz. G7 GTi - 220/230 PS).
A nevím, jestli ta odchylka není oficiálně dokonce +/-10%. Co si pmatuji, tak 1.3 ve Feldě sice mělo stále deklarováno 50kW, ale BMM mělo reálně 47 a naopak MPi 53. A totéž třeba1.9 TDi 77kW v OII, kde se výkon v reálu blížil 90kW.
Sorry, neverím, že 1,2ka zvládne plynule zrýchľovať na 5ke pri 1200 otáčkach DO KOPCA. >:D Keby to bolo podané tak, že 5ka zvládne udržať aj 50ku pri 1200 otáčkach, beriem. Ale hovoriť o zrýchľovaní, ešte k tomu do kopca?! Treba si uvedomiť, že pri 1200 otáčkach ešte turbo moc nefúka a fakticky sa to správa ako atmosféra (nech má vtedy krútiak 70-80 Nm, viac nie).
Takže dle toho se dosteneme na cca 215 tisíc za základ? Ne, nezlob se, ale tomu fakt nevěřím. U takto nízkých cen je vyjednávací prostor už vcelku malý...
Sportovní sedačky a volant, tedy nějaká příplatkovka? Nemáš zkušenosti i ze základních křesel? Já jen, že je máme dostat jako služební kočáry, ať vím, co čekat. Zatím z toho moc odvázaný nejsem.
Motory jsou kus od kusu různé a ano, novinářské kusy mohou být vybrané, ale běžně u aut naměří citelně více, než je udáváno. Novinářský, předváděčka, obyčejná série, je to jedno. Z části to jde na vrub tomu, že měření výkonu není taková sranda. Jak vidíš, na kole naměřili 141 kW.
Zrovna u Performance je těch +7 kW spíš od cesty, aby se neřeklo. Technicky vzato, mohl bys mít konkrétní kus GTIP se 161 kW a "obyčejného" GTI se 170 kW a vše by bylo naprosto v pořádku (+-5 % by mělo být v normě). A to naměřeno na klice. Tomu se říká realita. ;-)
Při koupi nového auta soukromníkem dnes není u koncernu problém ukecat 8-10% v případě lepších motorizací a výbav, ověřeno 2x na OIII a 1x na Golf Sportsvan (totální novinka).
A čo si chcel týmto príkladom dokázať? Tam je rozdiel vo výkone 2 kW, to je v rámci odchýlky merania; dokonca nameraný krútiak bol o 5 Nm nižší. Nárast o 17 kW a 45 Nm je predsalen trošku inde. ;-)
Nic take neexistuje, aby auto ma mat vyssi vykon ako predpisany; odkial si nabral taky blud?
Tvoji oblubeni korejci, ci pardon, teraz je to Skodovka; no spomenuti korejci maju casto mensi vykon, nez papierovy.
Já jsem novou Fabii už zkusil.
Interiér je dobře zpracovaný, nikde nejsou žádné nestejné fugy, ergonomie příkladná. Co mě ale zklamalo, byly materiály, opravdu je tam vše tvrdé. Měkké jsou jen malé plošky na velmi úzkých madlech dveří, loketní opěrka která má ovšem velmi malý úložný prostor. Sedačky byly sportovní s velmi dobrým tvarováním, plus sportovní volant v perforované kůži a taky velmi dobře padnul do ruky.
Místa je v tom autě obdivuhodně mnoho (na svou třídu), kufr taky překvapivě velký. Ještě zaujalo uzoučké vnitřní zpětné zrcátko.
Celkově jde o komplexně velmi povedené a vyvážené auto, které má našlápnuto na slušné prodeje.
Janda ještě nedávno tvrdil, že KIA cee'd je lepší než BMW, když nepřišla patřičná reakce od KIA Motors, tak se rozplývá nad škůdkama - ale chápu to, prachy jsou potřeba..
No ty sis snad za Perf připlácel proto, abys dostal +7kW? Navíc... i GTIP může mít vyšší výkon než udávaný.
ORS proti STi - mě ten test nějak zásadně neurážel... jo, smyslem byla provokace, ale pak v samotném testu to bylo podáno poměrně střízlivě a vcelku to odpovídalo... jo, rallye ve volbě disciplín chybělo. A nebo už jsem zaslepený Škodovkou :-)
A co podle tebe na ně platí? Mezi klikovou hřídelí a kolem je nějaký převodový poměr a vzdálenost, kterou auto ujede po jedné otáčce kola, odpovídá obvodu pneumatiky. Pokud tedy nenarážíš na to, že obvod pneumatiky není úplně konstantní.
O interiéru z tvrdých plastu ale rapid se psalo již u představování někdy koncem léta. To je podle mě největší slabina nových škodovek. Sedněte si na kontra do 1. Generace po fl.:)
O interiéru z tvrdých plastu ale rapid se psalo již u představování někdy koncem léta. To je podle mě největší slabina nových škodovek. Sedněte si na kontra do 1. Generace po fl.:)
Už jsem to někde psal, ale nevím jestli tobě... on ten motor trošku klame tělem. I RS TDI má ekologicky necitlivý plyn, takže aby to jelo, musíš na něj hodně šlapat... a i pak se ti zdá, že to vlastně moc nejede, ale při pohledu na tachometr vidíš, že těch 200 je tam fakt dost rychle. Rozdíl oproti 2.0TDI 110kW není velký, což ostatně napovídají jak dynamické parametry auta, tak grafy výkonu.
.... vacsinou u kazdeho auta nameras na valcoch vyssi vykon ako udava vyrobca v technicaku... je to dokonca aj v norme ze auto na valcoch pri merani musi mat vyssi vykon ako predpisuje vyrobca .... kedze meranie dynamiky na valci je ine ako pocitacom za jazdy ....... len niekde je rozdiel 2kw a niekde15kw.... ale nic nezvycajne
moja felda na valci ma 57kw...
ziadne novinarske cipovanie v tom podla mna teda nebude ;-)
podobny pripad: [odkaz] a myslim ze sa tu nejedna o ziadny tajny tuning, ale beznu seriovku
Ja netvrdím, že Škodovka čipuje predvádzačky, len že konkrétna novinárska Octavia mala výkon oproti deklarovanému o viac, ako je len bežná odchýlka merania. Ak by mala nameraných 179 kW a 395 Nm každá Octavia RS, kto by si priplácal za GTI Performance (169 kW/350 Nm)? ;-)
Janda sa u mňa odpísal práve pri teste Octavie RS, ktorú ospieval do neba (na autofore to O RS pomaly nandávala STičku) a paradoxne sesterský GTI s vyšším výkonom a samosvorom zvozil. Tomu hovorím názorovo konzistentný a dôveryhodný novinár. >:-[]
Aj ja vidím túto motorizáciu ako optimum a vyberať auto danej triedy bola by v hľadáčiku. Na druhej strane je tu napr. modernizované Polo a nejak sa mi nechce veriť, že by hierarchicky vyššie umiestnený koncernový brat bol horšou voľbou. Mimochodom na autoexpresse, ktorý tiež inak Škodovke pomerne fandí, vytýkali slabú kvalitu interiéru a tu som o ničom podobnom nezachytil ani zmienku. K Polu som takéto výhrady nikde nečítal.
U mnoha aut, nejen VW, není výjimkou naměřit víc než stojí v papírech... abych se ti pod to co píšeš podepsal, muselo by se vyzkoušet, jaký výkon mají normální RS na salonech... nejlépe na stejné brzdě, protože to měření výkonu je docela černá magie :-)
To je Teda dobrý tohle :-) když tu byl test oktavie s nejsilnějšími diesly 135 kW, tak to byl taky super motor. Svezl sem se scoutem a byl sem vysloveně zklamán ( a nejen já) motoru se moc nechtělo do otáček a dokonce i slabší dízly od konkurence působily živějším dojmem a akcelerace byla znatelně lepší. Možná špatný kus, nevím.
PJanda si téměř z každé Škodovky stříknul do sedačky, čili pozitivní hodnocení se dalo očekávat ;-) Určitě se nebudu přít o tom, že půjde s danou motorizací o zajímavého hráče na trhu. A budu překvapen, pokud opravdu reálně (ne novinářsky) půjde o TOP malých vozů.
Tak že auto zvládne zrýchľovať na 5ke od cca. 50 km, to bude skôr taká novinárska latina. >:-[] Btw. v teste 1,4TDI sa písalo, že po meste treba radiť za 2 a tu zrazu 50ku zvládne aj 5ka? ;-)8-s
Napišu ti tech důvodu hned několik: vzhled, silnější motorizace, jízdní vlastnosti, snaha odlišit se, lépesi materiály v interiéru. Neříkám že Fabia nepředstavuje s tímto motorem vyváženéauto s hodně pozitivy, ale je spousta důvodu jít jinam a to třeba pro někoho i cena. Jen si ji kup, po olitane 306tce to bude bomba :-)
Tak na konkurencii sa Pavel Janda rozplýval nad Fabiou 1,2TSI a označil to jednoznačne za najlepšie auto v triede. ;-) To len tak na okraj, kto by chcel vytýkať auto.cz nejaké nadbiehanie Škodovke.
Inak ak sme tu mali podrobne rozoberané oba trojvalce, tak táto podľa všetkého optimálna motorizácia pre Fabiu (a voľba č. 1 pre každého, kto nejde striktne po cene už od...) by si zaslúžila rozobrať bližšie. Na druhej strane predvádzacie škodovky majú častokrát zázračne dobrú dynamiku, ktorú potom bežný kupec nezažije. Nechcem nikoho obviňovať z podvádzania a čipovania novinárskych áut, ale pri novinárskej Octavii RS sa to stalo: keď novinári neveriaco krútili nad dynamikou RS, zobrali ju na brzdu a skutočne namerali o 17 kW (23k) vyšší výkon a o 45 Nm vyšší moment: [odkaz] 8-s
je to možné, netuším, nejsem technicky zběhlý, jen jsem vycházel z toho, že mám při jízdě do kopce, tzn. větší zátěži než při stejné rychlosti jako po rovince větší otáčky :-)
Tá biela strecha je jak päsť na oko v kombinácii s akoukoľvek farbou. ;-\ Jednofarebná klasika je najlepšie riešenie, ale zase mladým tuzerom bude toto pripadať coool ...
Ohledně verze MC je otázkou, co by měla více nabídnout než aktuální individualizační plán? Ty malé plasty na lemu blatníku? Nevím, uvidíme jak se s tím Škoda popasuje, pokud něco podobného vůbec nabídne.
Na celočerná kola mám podobný názor, ale lze je nechat na zimu a na léto pořidit jiný srdci bližší a nebo se domluvit s prodejcem, určitě rád vyhoví na výměně za jiná alu. ;-)
Existuje jich mnoho, od vzhledu přes nemožnost nabídky silnější atmosféry atd. Lidé mají různé preference a Fabie není jediným uni autem vyhovující všem.
Jak se na fotky Fabie čím dál tím více dívám tak ty barevné koncepty jsou čím dál tím větší hrůza!
Takové kombinace sem tam potkávám a je to vesměs domácí tuning 18 ti letých kluků. Jedině co vypadá zdárně je Šedá metalíza s černým a Bílá barva s černým. Bohužel jsou tam ale pro mne nevzhledné celo černé kola. Auto pak vypadá jako s černými dírami místo kol. Za mě by tam měli dát podobný styl jako má Octavia RS, černé kola a leštěnými ALU hranami a bral bych ..
Ta cihlová s bílou střechou vypadá otřesně. Nějaké oživení by spíš snesl černý interiér. I když ten tak nevadí, jako předpotopní sklápění sedaček s nutností vyklápět sedák. Místo škrabek by bylo fajn při vývoji přesunout pozornost na praktičtější věci. Taky nechápu proč nedostala Fábie šesti-rychlostní převodovku? Já myslel, že dnes už je to standard.
Pouze mě zaujalo, že u FIII si toho natažení všimli a u Golfu či Leonu jsem podobné výtky neslyšel. Ale určitě se nebojím, že to bude naprosto dostatečný motor, o tom žádná ;-)
suhlasim, bude to ideal.... skoda chybajucej klasickej neznicitelnej 1,4ky atmosfery ale ok... chapem ze je to uz dnes trapne co uz....
to silnejsie TSi ano.... uz to vyzera na celkom slusne sportove jazdne vlastnosti... mozno je to aj tiez jeden z dovodov preco RS verzia uz akosi nedava moc zmysel.... vacsina zakaznikov stejne zvoli stylovku ( monte carlo s beznym slusnym vykonom ) ako nejaku vykonom top verziu o 100 tisic drahsiu a stejne menej atraktivnu....
tesim sa na verziu monte carlo uz teraz.... len mi pride zbytocne ze su v tych roznych farebnych variaciach biele aj tie predne stlpiky karoserie... nestacila len strecha? Mne sa to zda divne.... proti ciernym prednym stlpikom v akejkolvek farebnej kombinacii auta nemam nic ale biele uz posobia podivne.....
Délka převodů bude OK, nic nového nevymýšleli, ta převodovka i motor je identický s G7 nebo s Leonem. Když vezmu do úvahy o cca 100kg nižší hmotnost Fabie, tak to pojede velmi dobře.
Motor 1,2 TSi bude naprosto univerzálním a ideálním pohonem pro Fabii. Snad delší převody nebudou moc dlouhé, ale svými parametry si to výrobce mohl stále dovolit. Výkonnější verzi snad bude možno označit za poměrně "sportovní" náčiní.
Snad mě jen napadla otázka, jaká byla rychlost při dálničním stoupání se zařazenou 5.RS a 1200ot/min - 70, 80? A to motor neprotestoval?