byl jsem ted na dovolene v USA, a udelal si vylet autem ze SanFrancisca do LosAngeles a LasVegas (Dodge Charger - bezne auto v tamnich pujcovnach), v planu jsem mel i vejlet do GranCanyonu, jenze pak jsem zjistil ze z Vegas je to dalsich 250mil (takze 500 tam a zpet a jelikos me obden cekalo 550mil zpet z LV do SF tak jsem ridicsky vejlet vzdal), a prave pri prochazeni Vegas tam na stripu narazis na nekolik spolecnosti co poradaji do GranCanynonu vejlety z Vegas, a vetsina z nich nabyzela prave bud ze se tam jede 6 mistnym luxusnim Mercedesem za $349 na osobu (celodenni vejlet) a nebo helikopterou za $459 na osobu (cca 4 hodiny) v obou pripadech max 4 osoby
...by som sa az tak neohanal. ten si z casti uziju mozno tak vodic so spolujazdcom....
ale vzadu mozu byt komfortne kozene sedacky, ale bez ventilacie ci masaze to az taky luxus nebude.....
Jako bývalý majitel Multivanu musím potvrdit hlučnost Viana. Když jsem v r.2005 vybíral mezi těma dvěma, tak mimo nemožnost kombinace 4x4 s V6, se Viano diskvalifikovalo až obtěžující hlučností motoru 2,2.
Dnes by se asi karta obrátila ve prospěch MB, uvidíme co na to VW.
mňa totiž na tomto aute prekvapil ten neskutočný skok vpred pred predchodcom, teda Vianom. Ono sedieť v tomto aute bolo dosť prekvapujúce pretože toto auto ani náhodou nepôsobí v interiéri ako van..na mňa skôr pôsobí ako kvalitný a hlavne luxusný sedan..podvozok je na môj vkus dobre naladený a dobre filtruje nerovnosti...veľké plus je pre mňa uričte v motore...motor je krásne tichý a do interiéru neprenikajú vibrácie tak, ako tomu bolo u predošlého Viana..teda neviem ako ostatný ale vo Viane mi prišiel ten motor fakt hlučný, prevodovka nie moc živá a nie velmi rozhodná, trakciu v zime nekomentujem, neviem ako bude na tom toto V-čko ale myslím že lepšie..a taktiež spolahlivosť...Viano sa kazilo a to dosť, u V-čka je na to ešte skoro uvidíme ako sa to bude chovať po napr. 200 000km...za mňa ale :yes: nie len pre auto samotné ale aj pre značku Mercedes za ten úchvatný progres za posledné roky..pretože kvalita ich značky stúpla a to dosť.. :-)
ja som bol dosť prekvapený kam sa až nové V-čko dostalo..mne to totiž spracovaním a materiálmi neprípominalo van ale luxusnejší sedan.vlastne dosť luxusný...cestovanie je super podvozok je dobre naladený a nerovnosti žehlí na môj vkus velmi dobre...od motora nejdú žiadne vibrácie ani nadmerný hluk tak ako tomu bolo vo Viane...kedysi vyberať medzi Multivan a Viano, bral by som Multivan..teraz by som ale bral Mercedes..je síce pravda že full V je drahšie ako full Multivan ale je nutno uznať, že Merc je o generáciu vpred pred VW... :-)
no tak to povedzme asi takto..ešte uvidím pod jedným príspevkom ten tvoj ekologický pošahaný príspevok s milionom odkazov a dvoma milionmi smajlikov, s radosťou ti vybavím ban...sú určité pravidlá a podmienky ktoré musia dodržiavať aj postihnutý a pokial to nedokážeš tak sem nelez..v jednej konverzácií si webpaju nazval: vydedenec, vypatlanec a pod..to je urážka osoby a to je niečo čo sa nemá...a nerátam tie tvoje debilné osvietenecké názory...toto je stránka pre ludí ktorí majú auta radi, ty sa prihlás na stránku kde sú podobné je*liny ako si ty a neotravuj ludí tu...
Tak já sem si dal s V 220 letos Chorvaty a spokojenost maximální,byť nejsem milovník nafty a spotřeba mě netrápí 70L nádrž sem ani nevysál. Pohodlné do 130km/h tiché autíčko co mě sedlo jak hrnec na zadek.Todle se Mercedesu povedlo a oproti Multivanu je to zas o kousek dál,škoda jen že není šestiválec. Už se jen nemůžu dočkat až přijde na mě řada :-)
To je asi jako Octavie za milion. Prostě to dalo zastoupení do novinářské flotily, tak se to testuje. Nakonfigurovat si ho můžeš dle libosti. Existuje poptávka po luxusních dodávkách a Mercedes chce svůj díl koláče. Někde jdou mnohem dál.
Co se rodin týče, například sestřenice s manželem pořídili Multivan proto, že s sebou často berou prarodiče. Ti se do Pašíka nevejdou. :-)
Da sa nakonfigurovat rozne. Mozes mat 6,7 a 8 sedaciek. Hafo roznej vybavy. Kufor tiez neni maly ani v tejto verzii. V pohode tam napchas bagaz pre 8 ludi na tyzdnovy vylet, mali sme to pozicane. Ja o Vcku tiez uvazujem, vela krat bereme aj starych rodicov (free babysitting). Takych par sto kilometrovych rodinnych vyletov robim rocne vela a naozaj si viem predstavit vyuzitie toho auta. Cestovanie je ovela komfortnejsie.
Jednoznačně Citroën C5. Ale často se dá hodně udělat i specifikací, kupříkladu obvykle jsou pohodlné i ostatní vozy střední třídy, když mají malá kola a základní podvozek.
U elektromobilů snad ne ;-) . Že je na tom benzín a diesel podobně vypadá logicky, ale jestli to tak opravdu je nevím... třeba emise NOx benzínu pod zátěží tolik nerostou? Nevím, studii jsem zatím nečetl.
JJ, tu jsem četl. Byla primárně zaměřená na dieselový motory v nenormovaný, tedy běžný zátěži. Stejný to bude samozřejmě u benzínů, hybridů i elektromobilů.
Problém není v autech samotných, ale v (ne)inteligentním řízení dopravy zvláště ve městech. Všechny ty na sebe nenavazující světelný křižovatky, slabá regulace a usměrnění dopravy v případě oprav komunikací, chybějící interaktivní tabule, pracující s aktuální dopravní situací.
To jsou věci, který v prvopočátku pomohou reálně násobně snížit zátěž z exhalací. Nikdo je neřeší...je přece o tolik jednodušší říct, vždyť doprava je největší zlo.
Někde se teď objevila studie, podle které v reálném provozu produkují naftové motory plnící Euro 6 mnohonásobek emisí než kolik odpovídá té normě... tak je to asi narážka na to.
Stane se ;-) Nejde o konkrétní konfiguraci, tu si zvolíš podle sebe. Máš prakticky tři možnosti, což není málo. Určitě to není typické auto pro početnější českou rodinu a předchozí Logan MCV asi nahrazovat nebude, ale zájemce si najde ;-)
On ten kufr zase tak malý není a sedadla se dají snadno posouvat. Tohle je navíc vrcholná specifikace, kterou si koupí málokdo a Mercedes nabízí i obytnou variantu :-)
Přesně tak... jde mi právě o to spojení testovaného kusu jen s šesti místy, skoro žádným kufrem a až zbytečného luxusu. Dodávka pro aktivní rodinu, kam naložíte kola, sportovní vybavení, nebo se v tom krásně vyspíte... to má velký smysl :-)
Jojo... udělal sem ze sebe trochu Toppera.. sorry >:D Přesto tady to konkrétní 6timístné luxusiní přibližovadlo za 2 mega moc jako rodinné, nebo když už aktivní rodinné vozidlo nepřipomíná, spíše jako luxusiní taxi, nebo na svoz delegace :-)
"6-, 7- oder 8-Sitzer – die V-Klasse ist äußerst variabel. Serienmäßig sind im Fond vier komfortable Einzelsitze platziert. Sie bieten hohen Sitzkomfort und ermöglichen eine flexible Nutzung des Fahrgastraums. Optional vergrößern die 3er-Sitzbänke in der ersten und zweiten Fondreihe die Zahl der potenziellen Fondpassagiere auf funf oder sechs. Wird besonders viel Laderaum benötigt, können die Sitze im Fahrgastraum dank Sitzschienensystem mit Schnellverriegelung auch komplett ausgebaut werden."
Tak to se omlouvám za nepozornost :-) I tak ale moc nechápu význam superluxusní dodávky do rodiny v ČR :-) V USA pro velkou rodinu asi ano... tady jen pro hrstku.
Bereš to moc ze svého pohledu. K čemu je? K tomu samému, co ten Multivan či Tranzit, jen je komfort a luxus posunut o třídu výš. Někomu prostě stačí převážet osob pouze šest, případně lze zvolit jinou konfiguraci se 7 či 8 sedadly. Je to jako by jsi říkal, že Passat pro všechny bohatě stačí a ti, co kupují éčko v plné jsou zcela mimo.
>:D Je pravda, že každá žena to opravdu neocení. Ale znám mnoho lidí, pro které je takovýto stroj naprostý ideál, samozřejmě občas bez až takto luxusní výbavy. :-)
Tohle je nástupce Viana, které se přestalo vyrábět :-) A jak píši v testu, prostřední Véčko je dokonce větší než prostředně velké Viano, ačkoliv na to nevypadá.
To jste mi připomněl historku, která se udála před pražskou ZOO před pár lety. Zaparkoval jsem a šel se ženou a dítětem ke vchodu, když zrovna k parkovišti směřoval luxusní Multivan. Řidička stáhla okýnko a pozdravila obsluhu parkoviště. Zjevně se znali a tak padlo: Dobrý den, paní XY, copak to máte za novej bourák ? Ale ani mi nemluvte, řekla jsem manželovi, že potřebujem prostorný auto, abychom se tam s dětma pohodlně vešli.....a on mi koupí TOHLE. Já ho snad zabiju. >:D
Multivanu rozumím, ale ten mi přijde poněkud praktičtější, možná sem to jen nepochopil a Véčko se dá taky nakonfigurovat lépe :-) Ale když už třícípou hvězdu, tak mi praktičtější přijde Viano.
3x, 7x, 25x?
plni temhle motor, chlubici se euro6, vubec normu euro 3 s limitem 500mg/km NOx, když prumer rakovinometu s euro 6 v realnem provozu je 560mg/km NOx, tedy 7 nasobne prekroceni stavajici normy??
Kapely? Kapely u nás jezdí především tato dvě auta. Ford Tranzit, nebo VW Crafter.. ti nejbohatší mívají Sprintery, ale pokaždé v jejich maximálních délkách, jelikož potřebuješ převézt kapelu + techniku ideálně v jednom. Crafter i Sprinter nabídne pak relativní pohodlí a vejde se i technika. Samozřejmě se nebavíme o kapelách typu Kabát, s kterými přijedou i kamiony s podiem a zvukařem. Málokterá a to i dost známá kapela jezdí v ČR ve dvou autech, maximálně sem zažil Kryštof, který přivezou dodávkou (Jumper + dodávka s krabicí (nevim, jak se tomu řika :D) s efekty, vozí nějaký míče či co a svoje světla.. a Ríša jede po svejch autem) a nebo Wanastovky.. zase dodávka s krabicí s technikou + Multivan nebo co to je :-) Sám takhle jezdím a jelikož nejsme nejbohatší a nejslavnější, máme jednoho Tranzita >:D
P.s. za tu říkačku máš :yes: Za to by se nestyděl ani ten Ríša:D
Osobně vím o člověku, který o tomto autě vážně uvažuje - čekají s manželkou třetí dítě a chce prostě velké rodinné auto.
Jinak pokud člověk nakoukne do garáží boháčů, často se stává, že vedle 911 Turbo či něčeho podobného tam stojí i Multivan v plné výbavě. Véčko se navíc brzy začne nabízet i s pohonem všech kol, takže by právě v podobných garážích mohlo Multivan nahradit.
Ano, přesně ! Pokud přiletí delegace, odveze je firma z letiště a povozí po "exkurzích" atd.... tam využití chápu, ale do rodiny v našich končinách ne.
Naftový šestiválec údajně nebude. V tomto je politika Mercedesu trochu zvláštní, ostatně i třída S má nejsilnější turbodiesel s výkonem 260 koní, zatímco konkurence jde ke 400 k.
A potřebuješ takové auto? Rozuměj, k čemu je? Má 6 míst, skoro žádnej kufr, ale za jeho cenu máš 4 solidní Tranzity, nebo 3 Multuivany, dle výbavy :-) Chápu pořízení Multivanu, Traffica, nebo odnože Tranzita, protože tahle auta odvezou až 9 osob a ještě i nějaké sportovní vybavení a podobně :-) Moc nechápu upřednostnění tohoto auta do rodiny. Ale jak řikam, necham se poučit :-)
Podobná auta využívají kapely, zpěváci s hrstkou svých nejvěrnějších, menší divadelní soubory na hostování apod. Je pravda, že tahle 6-místná konfigurace je trochu specifická, ale cíleně může stačit. Takových Cimrmanů na zájezd nejspíš víc nejezdí. Soubor a technika jezdí v jiných autech.
Ale pokud chceš převézt šest lidí rychle a opravdu luxusně, jsou tu i lacinější volby. O to šesté místo vedle řidiče se ti lidi budou prát. >:D >:D >:D [odkaz]
Zlatým hřebem těchto vanů bývá prostornost
Pět metrů a ňáký drobný, důvod pro radost
To srovnání pokulhává, chápe většina
Přesto : tam, kde Sharan končí, Hyundai začíná
Abych však jen nepěl chválu, háček najde se
Že je Hyundai šestimístnej, je spíš recese
Pro řidiče, spolujezdce – vpředu paráda
Třetí by si musel strčit nohy za záda
>:-[]
Fleetové managerské přesunovadlo, hotelové taxi, firemní taxi. Na služebkách v Německu nás firmy pravidelně vozí takovýmto typem aut. Většinou teda Multivanem, Véčko jsem zažil jen jednou a naneštěstí to bylo jen z hotelu do fabriky, celkově tedy asi 3 km >:D
Myslím, že různých konfigurací je víc než dost. Měl jsem 6-ti místný R v longu a na velký cestování to byla paráda. Takže V s pohonem všech kol a ideálně šestiválcem si umím velmi dobře představit. Jedinou reálnou konkurencí je pak VW Multivan.
Vypadá to dobře, zajisté dobře jezdí, je to skvěle vybaveno, ale do rodiny v ČR asi moc často neposlouží. V průměru máme 2 děti, velké vícegenerační rodiny v našich končinách zase nemívají dostatečný příjem na to, aby si mohly dovolit auto za milion, ne-li dva. Tolik pár demografických informacích.
Tohle auto si umím představit maximálně do luxusního hotelu jako hotelové taxi, ale zase pojme jen 6 osob, což je žalostně málo a místo něj mohou krásně sloužit Eklasse za stejné peníze. Když bych to měl srovnávat s dodávkou, chybí mi ve střední řadě třetí místo, aby bylo auto alespoň 7mi místné, jako MPV. Co to tedy je? Kombik, dodávka? Pro koho to je?